Дубровицький районний суд рівненської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа №949/175/21
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 вересня 2025 року Дубровицький районний суд Рівненської області у складі:
головуючого - судді Отупор К.М.,
при секретарі судового засідання Катюха К.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Дубровиця подання начальника Дубровицького відділу державної виконавчої служби у Сарненському районі Рівненської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Голяки Ірини Вікторівни про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення,
В С Т А Н О В И В:
Начальник Дубровицького відділу державної виконавчої служби у Сарненському районі Рівненської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Голяка І.В. звернулася до суду із поданням про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення.
Подання мотивованетим,що в Дубровицькому відділі державної виконавчої служби у Сарненському районі Ріввненської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції перебуває зведене ВП№70308931, до складу якого входять:
- виконавче провадження №70115887 (19 жовтня 2022 року державним виконавцем винесено постанову про відкриття виконавчого провадження з виконання виконавчого листа №949/175/21, виданого 18 жовтня 2022 року Дубровицьким районним судом Рівненської області про стягнення з Комунального некомерційного підприємства "Стоматологічна поліклініка" Дубровицької міської ради на користь ОСОБА_1 середнього заробітку за час вимушеного прогулу з 22 липня 2021 по 22 липня 2022 року в сумі 88255,76 грн.;
- виконавче провадження №70114801 (19 жовтня 2022 року державним виконавцем винесено постанову про відкриття виконавчого провадження з виконання виконавчого листа №949/175/21, виданого 18 жовтня 2022 року Дубровицьким районним судом Рівненської області про стягнення з Комунального некомерційного підприємства "Стоматологічна поліклініка" Дубровицької міської ради на користь ОСОБА_1 понесених судових витрат в розмірі 1816 грн.
При перевірці майнового стану боржника, державним виконавцем згідно відповідей Державної фіскальної служби України встановлено, що інформація про номери рахунків, відкриті у банках та інших фінансових установах боржниками - юридичними особами та/або фізичними особами - підприємцями відсутня. Згідно сформованої інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта встановлено, що за боржником зареєстроване майно відсутнє. Згідно інформації з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань встановлено, що комунальне некомерційне підприємство "Стоматологічна поліклініка" Дубровицької міської ради перебуває у стані припинення з 29 червня 2021 року. Вимоги кредиторів розглядалися до 30 серпня 2021 року. 09 листопада 2022 року державним виконавцем було направлено запит у Дубровицьку міську раду про надання інформації щодо затвердженого ліквідаційного балансу боржника; чи передбачено в бюджеті власника підприємства кошти на погашення кредиторської заборгованості; в разі відсутності коштів зазначено вимогу передбачити в проекті бюджету кошти на погашення заборгованості.
У своїй відповіді від 21 листопада 2022 року Дубровицькою міською радою повідомлено наступне.
Рішенням Дубровицькоїміської ради№302від 10серпня 2021року затвердженоакт приймання-передачі комунальногонекомерційного підприємства"Дубровицькарайонного стоматологічнаполіклініка"Дубровицької районноїради тамайна,що знаходитьсяна йогобалансі,із спільноївласності територіальнихгромад Дубровицькогорайону докомунальної власностіДубровицької міськоїради таприйнято вкомунальну власністьвказану юридичнуособу.Вказане рішенняприйнято відповіднодо абзацучетвертого пункту10розділу VЗакону України"Промісцеве самоврядуванняв Україні",де зазначено,що правонаступник районної радирайону,ліквідованого ВерховноюРадою України(вданому випадку Сарненська районна рада), після припинення відповідних районних рад як юридичних осіб (в даному випадку Дубровицької районної ради), але не пізніше 01 липня 2021 року, зобов`язаний передати у комунальну власність територіальних громад усі об`єкти спільної власності територіальних громад району, які знаходяться на території цих територіальних громад, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, встановлених Бюджетним кодексом України. Вказана юридична особа прийнята в комунальну власність Дубровицької міської ради з численними борговими зобов`язаннями. Враховуючи наявну значну кредиторську заборгованість та втрату платоспроможності даного підприємства, беручи до уваги невиконання комунальним некомерційним підприємством "Стоматологічна поліклініка" Дубровицької міської ради узятих на себе і передбачених законом зобов`язань, систематичну збитковість підприємства, наявну заборгованість по заробітній платі працівникам підприємства і дефіцит капіталу підприємства для її погашення, рішенням Дубровицької міської ради № 309 від 24 червня 2021 року розпочато процедуру його ліквідації. Рішенням Дубровицької міської ради №498 від 16 грудня 2021 року "Про затвердження ліквідаційного балансу комунального некомерційного підприємства "Стоматологічнаполіклініка" Дубровицької міської ради" затверджено ліквідаційний баланс. Станом на 16 лютого 2022 року установа вилучена із мережі розпорядників та одержувачів коштів з місцевого бюджету в управлінні ДКСУ у Дубровицькому районі. Відповідно всі рахунки, які були на підприємстві - закриті. Дубровицька міська рада, як правонаступник по законодавству про децентралізацію, не має наміру погашати кредиторську заборгованість комунального некомерційного підприємства "Стоматологічна поліклініка" Дубровицької міської ради, яка виникла внаслідок неефективної управлінської діяльності керівництва вказаної юридичної особи, що мала місце до моменту прийняття даного комунального некомерційного підприємства у комунальну власність Дубровицької територіальної громади. Дану позицію Дубровицька міська рада обґрунтувала наступними законодавчими положеннями: Відповідно до частини 1 статті 176 Цивільного кодексу України, територіальні громади не відповідають за зобов`язаннями створених ними юридичних осіб. Підстави та умови субсидіарної відповідальності визначаються положеннями статті 619 Цивільного кодексу України, в якій зазначено, що договором або законом поряд відповідальністю боржника може бути передбачена додаткова (субсидіарна) відповідальність іншої особи. До пред`явлення вимоги особі, яка несе субсидіарну відповідальність, кредитор повинен пред`явити вимогу до основного боржника. Якщо основний боржник відмовився задовольнити вимогу кредитора або кредитор не одержав від нього в розумний строк відповіді на неї, кредитор може пред`явити вимогу в повному обсязі до особи, яка несе субсидіарну відповідальність. Субсидіарна відповідальність у справах про банкрутство є самостійним цивільно-правовим видом відповідальності, який покладається на засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі керівника, при наявності підтвердження вини зазначених осіб у доведенні юридичної особи (боржника у справі про банкрутство) до стану неплатоспроможності (постанова Верховного суду від 30 жовтня 2019 року у справі №906/904/16). Тобто, виходячи зі змісту вказаної норми, підставою для застосування субсидіарної відповідальності для засновників таких юридичних осіб має бути виключно пряма вказівка закону або договору. Крім того, при визначенні умов субсидіарної відповідальності необхідно враховувати, що зазначені особи (засновники, учасники, акціонери) можуть бути притягнуті до такої відповідальності лише в тих випадках, коли неспроможність (банкрутство) викликана їх вказівками або іншими винними діями. 30 квітня 2025 року було здійснено вихід за адресою боржника, зазначеною у виконавчому документі: вул. Шевченка, 60, м. Дубровиця, Рівненська область. Згідно акту державного виконавця - за адресою місцезнаходження боржник (комунальне некомерційне підприємство "Стоматологічна поліклініка" Дубровицької міської ради) не знаходиться. Майна, належного боржнику, не виявлено. У приміщенні за вказаною адресою знаходяться приватні стоматологічні кабінети, які орендують приміщення у Дубровицької міської ради та не відносяться до комунального некомерційного підприємства "Стоматолігчна поліклініка" Дубровицької міської ради. 21 серпня 2025 року державним виконавцем направлено запит у Дубровицьку міську раду щодо надання інформації стосовно затвердження ліквідаційного балансу комунального некомерційного підприємства "Стоматологічна поліклініка" Дубровицької міської ради.
Враховуючи те,що рішенняпро стягненнязаборгованості ізвиплати заробітноїплати набралозаконної сили02вересня 2022року,тоді коликомунального некомерційногопідприємства "Стоматологічнаполіклініка"Дубровицької міськоїради вжеперебувало устані припиненняз 29червня 2021року,а вимогикредиторів розглядалисядо 30серпня 2021року,відповідно заборгованістьза виконавчимидокументами немогла бутивключена вліквідаційний баланс.Фактично від10червня 2021року комунальне некомерційне підприємство "Дубровицька районна стоматологічна поліклініка" Дубровицької районної ради та майно, що знаходилося на його балансі, із спільної власності територіальних громад Дубровицького району перейшло до комунальної власності Дубровицької міської ради. Дубровицька міська рада, як правонаступник по законодавству про децентралізацію, розпоряджається майном та активами Комунального некомерційного підприємства "Стоматологічна поліклініка" Дубровицької міської ради.
Учасники справи в судове засідання не з`явилися, причини неявки суду не повідомили.
Розглянувши подання про зміну способу та порядку виконання рішення суду та дослідивши додані до нього матеріали, суд приходить такого висновку.
В судовомузасіданні встановлено,що в Дубровицькому відділі державної виконавчої служби у Сарненському районі Ріввненської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції перебуває зведене ВП№70308931, до складу якого входять:
- виконавче провадження №70115887 (19 жовтня 2022 року державним виконавцем винесено постанову про відкриття виконавчого провадження з виконання виконавчого листа №949/175/21, виданого 18 жовтня 2022 року Дубровицьким районним судом Рівненської області про стягнення з Комунального некомерційного підприємства "Стоматологічна поліклініка" Дубровицької міської ради на користь ОСОБА_1 середнього заробітку за час вимушеного прогулу з 22 липня 2021 по 22 липня 2022 року в сумі 88255,76 грн.;
- виконавче провадження №70114801 (19 жовтня 2022 року державним виконавцем винесено постанову про відкриття виконавчого провадження з виконання виконавчого листа №949/175/21, виданого 18 жовтня 2022 року Дубровицьким районним судом Рівненської області про стягнення з Комунального некомерційного підприємства "Стоматологічна поліклініка" Дубровицької міської ради на користь ОСОБА_1 понесених судових витрат в розмірі 1816 грн.
При перевірці майнового стану боржника, державним виконавцем згідно відповідей Державної фіскальної служби України встановлено, що інформація про номери рахунків, відкриті у банках та інших фінансових установах боржниками - юридичними особами та/або фізичними особами - підприємцями відсутня.
Згідно сформованої інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта встановлено, що за боржником зареєстроване майно відсутнє.
Згідно інформації з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань встановлено, що комунальне некомерційне підприємство "Стоматологічна поліклініка" Дубровицької міської ради перебуває у стані припинення з 29 червня 2021 року. Вимоги кредиторів розглядалися до 30 серпня 2021 року.
Відповідно до частин 1, 2 статті 18 Цивільного процесуального кодексу України, судові рішення, що набрали законної сили, обов`язкові для всіх органів державної влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, посадових чи службових осіб та громадян і підлягають виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом.
Згідно із частиною 3 статті 32 Закону України "Про виконавче провадження", за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим, сторони, а також виконавець за заявою сторін або державний виконавець з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", мають право звернутися до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції, із заявою про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення.
Відповідно до вимог частин 1, 3 статті 435 Цивільного процесуального кодексу України, За заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Виходячи із аналізу вищевказаної правової норми, питання про встановлення способу і порядку виконання рішення суду або його зміну може бути розглянуто у виняткових випадках, що обумовлені об`єктивними ускладненнями при виконанні судового рішення.
Поняття спосіб та порядок виконання судового рішення мають спеціальне значення, що розраховане на виконавче провадження. Вони означають визначену рішенням суду послідовність і зміст вчинення виконавчих дій державним виконавцем.
Спосіб виконання судового рішення - це спосіб реалізації та здійснення способу захисту, що встановлено статтею 16 Цивільного кодексу України.
Під зміною способу виконання рішення суду слід розуміти прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у спосіб, раніше встановлений.
При цьому суд не може змінити зміст рішення або його суть.
При вирішенні питання про зміну способу виконання суд повинен з`ясувати обставини, що свідчать про неможливість виконання рішення. Задоволення таких заяв можливе лише у виняткових випадках, які суд визначає виходячи з особливого характеру обставин, що ускладнюють або виключають виконання рішення (хвороба боржника або членів його сім`ї, відсутність у нього майна, яке за рішенням суду має бути передане стягувану, стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо). Таким чином, чинне законодавство пов`язує можливість відстрочити або розстрочити виконання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання рішення суду лише за умов доведення заявником існування обставин, що ускладнюють виконання або роблять його неможливим.
Аналіз наведеної норми права дає підстави для висновку, що суд може змінити чи встановити спосіб і порядок виконання судового рішення лише у виняткових випадках, за наявності обставин, що ускладнюють його виконання за умови надання достатніх доказів наявності таких обставин.
Відтак, зміна способу і порядку виконання судового рішення не передбачає зміни обраного судом при ухваленні рішення способу відновлення порушеного права.
Положеннями Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 року визначена система та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів і посадових осіб місцевого самоврядування.
Органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону (частина 1 статті 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").
До аналогічних висновків прийшов і Верховний Суд в постанові від 05 травня 2018 року у справі №537/2235/16-ц (провадження № 61-511св17).
Крім того, з матеріалів справи вбачається, що саме позивач сформулювала заявлені нею вимоги і визначила сторін у справі. Тобто саме позивач просила стягнути з Комунального некомерційногопідприємства "Стоматологічнаполіклініка"Дубровицької міськоїради середній заробіток за час вимушеного прогулу та судові витрати. Тобто, спосіб виконання рішення суду і боржник, з якого мають бути стягнуті кошти, визначений самим позивачем. Саме з огляду на зміст позовних вимог та їх обґрунтування суд і вирішував спір та приймаючи рішення виходив з засад диспозитивності цивільного судочинства.
Отже саме позивач вирішив необхідним визначити відповідачем у виконанні рішення суду щодо стягнення грошових коштів Комунальне некомерційне підприємство "Стоматологічна поліклініка" Дубровицької міської ради, у зв`язку з чим судом і було винесене рішення про стягнення цих коштів саме з Комунального некомерційного підприємства "Стоматологічна поліклініка" Дубровицької міської ради.
На переконання суду в поданій заяві, державний виконавець просить саме замінити сторону виконавчого провадження, а не змінити спосіб та порядок виконання судового рішення, оскільки він вважає доцільним перекласти обов`язок зі сплати грошових коштів з однією юридичної особи, на іншу, вже на стадії виконання рішення суду.
Дубровицька міька рада участі в даній справі не приймала, питання про наявність у неї зобов`язань, будь-якого характеру, судом не розглядалося.
До участі в розгляді питання про зміну способу та порядку виконання рішення суду, Дубровицька міська рада залученана не була, хоча вирішуване питання безпосередньо стосується її прав та обов`язків, і суд з`ясовував в учасників розгляду питання необхідності повідомлення виконавчого комітету міської ради про наявність такого питання на розгляді суду.
Беручи до уваги наведене, суд дійшов висновку, що заявлені вимоги про зміну порядку та способу виконання судового рішення не підлягають до задоволення, оскільки, змінивши спосіб виконання рішення суду, як того просить виконавець, суд фактично замінить відповідача по справі, що призведе до суттєвої зміни рішення суду.
Керуючись статтями 258-261, 354, 435 Цивільного процесуального кодексу України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
У задоволенні подання начальника Дубровицького відділу державної виконавчої служби у Сарненському районі Рівненської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Голяки Ірини Вікторівни про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення - відмовити.
Ухвала суду може бути оскаржена до Рівненського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Суддя: підпис.
Виготовлено з автоматизованої системи документообігу суду.
Суддя Дубровицького
районного суду Отупор К.М.
| Суд | Дубровицький районний суд Рівненської області |
| Дата ухвалення рішення | 22.09.2025 |
| Оприлюднено | 26.09.2025 |
| Номер документу | 130467234 |
| Судочинство | Цивільне |
| Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Цивільне
Дубровицький районний суд Рівненської області
Отупор К.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні