Господарський суд львівської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, місто Львів, вулиця Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16.09.2025 Справа № 914/364/24(914/984/25)
Господарський суд Львівської області розглянув у відкритому судовому засіданні матеріали справи:
за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю «Тако-Агро Інвест»до відповідача:Головного управління ДПС у Львівській області про:стягнення надмірно сплачених грошових зобов`язань з податку на прибуток в сумі 299320 грн. 00 коп.в межах справи:№ 914/364/24про банкрутство:Товариства з обмеженою відповідальністю «Тако-Агро Інвест»
Суддя: Цікало А. І.
При секретарі: Андріюк В. М.
Представники:
Позивача: Гонта О. А. ліквідаторВідповідача:Думич І. А. представник
В провадженні Господарського суду Львівської області знаходиться справа № 914/364/24 за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Діоніс Груп» про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Тако-Агро Інвест». Вказана справа перебуває на стадії ліквідаційної процедури Товариства з обмеженою відповідальністю «Тако-Агро Інвест», введеної постановою суду від 04.09.2024 р. Повноваження ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю «Тако-Агро Інвест» виконує арбітражний керуючий Гонта Оксана Анатоліївна.
28.03.2025 р. на розгляд Господарського суду Львівської області за вх. № 1089 від Товариства з обмеженою відповідальністю «Тако-Агро Інвест» в особі ліквідатора арбітражного керуючого Гонти Оксани Анатоліївни надійшла позовна заява до Головного управління ДПС у Львівській області про стягнення надмірно сплачених грошових зобов`язань з податку на прибуток в сумі 299320 грн. 00 коп.
Ухвалою Господарського суду Львівської області 03.04.2025 р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 914/364/24(914/984/25); постановлено справу № 914/364/24(914/984/25) розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін в межах справи № 914/364/24 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Тако-Агро Інвест»; судове засідання для розгляду справи по суті призначено на 15.05.2025 р.
12.05.2025 р. до суду за вх. № 12381/25 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву.
14.05.2025 р. до суду за вх. № 12620/25 від позивача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
Ухвалою суду від 15.05.2025 р. розгляд справи відкладено на 12.06.2025 р.
20.05.2025 р. до суду за вх. № 13212/25 від позивача надійшла відповідь на відзив.
09.06.2025 р. до суду за вх. № 15312/25 від відповідача надійшли додаткові пояснення у справі.
11.06.2025 р. до суду за вх. № 15509/25 від позивача надійшли додаткові пояснення.
Ухвалою суду від 12.06.2025 р. розгляд справи відкладено на 08.07.2025 р.
20.06.2025 р. до суду за вх. № 16503/25 від позивача надійшли додаткові пояснення у справі.
26.06.2025 р. до суду за вх. № 17139/25 від позивача надійшли додаткові пояснення у справі.
Ухвалою суду від 08.07.2025 р. розгляд справи відкладено на 16.09.2025 р.
Позиції учасників справи.
Позиція позивача.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Тако-Агро Інвест» обґрунтовує позов тим, що у відповідь на звернення ліквідатора, листом № 27182/6/13-01-54-01 від 13.09.2024 р. Головним управління ДПС у Львівській області повідомлено, що у ТзОВ «Тако-Агро Інвест» обліковується: переплата з податку на прибуток в сумі 299320,00 грн.; податковий борг по податку на додану вартість в розмірі 9495,00 грн. та по акцизному податку на пальне в розмірі 2040,00 грн. Вказане підтверджується витягом з інформаційно-комунікаційної системи ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та сплати єдиного внеску станом на 27.03.2025 р. по ТзОВ «Тако-Агро Інвест». Надмірно сплачена по платежах до бюджету сума 299320,00 грн. є активом ТзОВ «Тако-Агро Інвест», який підлягає включенню в ліквідаційну масу і повинен бути спрямований у порядку та черговості, визначеному Кодексом України з процедур банкрутства. Ліквідатор ТзОВ «Тако-Агро Інвест» звернулась до Головного управління ДПС у Львівській області із заявою № 02-41/710 від 26.09.2024р. про повернення коштів з бюджету. У відповіді № 29234/6/13-01-04-07 від 03.10.2024 р., відповідач повідомив, що вказана заява залишається без виконання з огляду на те, що згідно інформаційних баз даних ДПС в інтегрованій картці платника податків ТзОВ «Тако-Агро Інвест» станом на 01.10.2024 р. обліковується податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 9495,00 грн, а також відсутні підтверджуючі документи про надміру сплачені кошти податку на прибуток. У зв`язку з відмовою відповідача повернути позивачу переплати з податку на прибуток в сумі 299320,00 грн., ТзОВ «Тако-Агро Інвест» в особі ліквідатора звернулось до суду з даним позовом.
Позиція відповідача.
Головне управління ДПС у Львівській області у відзиві на позовну заяву повністю заперечує позовні вимоги. Зазначає, що помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов`язання підлягають поверненню платнику відповідно до ст. 43 Податкового кодексу України, крім випадку наявності у такого платника податкового боргу. Відповідно до інтегрованої картки платника ТзОВ «Тако-Агро Інвест» починаючи з 03.01.2024 р. по теперішній час обліковується податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 9495 грн. Окрім цього, Головним управлінням ДПС у Львівській області на підставі аналізу інтегрованої картки платника (11021000) Податок на прибуток який сплачують інші підприємства встановлено, що переплата у розмірі 299320,00 грн. виникла на підставі перерахунку, що була проведена на підставі заяви позивача Головним управлінням ДПС у Черкаській області, походження якої неможливо дослідити без проведення податкової перевірки. Переплата, яка виникла в результаті зменшення податкового зобов`язання в уточнюючих розрахунках потребує підтвердження визначення «надміру сплачені грошові зобов`язання» (з урахування норм п.п. 14.1.115 п. 14.1 ст. 14 Кодексу), що можливо здійснити під час проведення контрольно-перевірочних заходів. Отже, відповідач вважає, що за наведених обставин доводи позивача викладені у позовній заяві є безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши докази, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, суд встановив наступне:
Ухвалою Господарського суду Львівської області від 13.03.2024 р. відкрито провадження у справі № 914/364/24 про банкрутство ТзОВ «Тако-Агро Інвест»; визнано вимоги кредитора - ТзОВ «Торговий дім «Діоніс Груп» в сумі 4060000,00 грн заборгованості, 63900,00 грн. авансування винагороди арбітражного керуючого, 30280,00 грн. судового збору; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном ТзОВ «Тако-Агро Інвест»; розпорядником майна ТзОВ «Тако-Агро Інвест» призначено арбітражного керуючого Гонту О. А.; призначено попереднє засідання суду.
Постановою Господарського суду Львівської області від 04.09.2024 р. у справі № 914/364/24 ТзОВ «Тако-Агро Інвест» визнано банкрутом і відкрито ліквідаційну процедуру; ліквідатором ТзОВ «Тако-Агро Інвест» призначено арбітражного керуючого Гонту Оксану Анатоліївну.
Банкрутство за своєю природою є особливим правовим механізмом врегулювання відносин між неплатоспроможним боржником та його кредиторами, правове регулювання якого регламентовано Кодексом України з процедур банкрутства, який визначає особливості провадження у справах про банкрутство, тобто є спеціальними у застосуванні при розгляді цих справ.
Провадження у справі про банкрутство, на відміну від позовного провадження, призначенням якого є визначення та задоволення індивідуальних вимог кредиторів, має на меті задоволення сукупності вимог кредиторів неплатоспроможного боржника. Досягнення цієї мети є можливим за умови гарантування:
-охорони інтересів кредиторів від протизаконних дій інших кредиторів;
-охорони інтересів кредиторів від недобросовісних дій боржника, інших осіб;
-охорони боржника від протизаконних дій кредиторів, інших осіб.
Насамперед, це зумовлено специфікою провадження у справах про банкрутство, яка полягає у застосуванні спеціальних способів захисту її суб`єктів, особливостях процедури, учасників стадій та інших елементів, які відрізняють це провадження від позовного.
Частиною першою статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження, зокрема, приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб.
Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 62 Кодексу України з процедур банкрутства, усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або господарського відання, включаються до складу ліквідаційної маси. Майно, визначене родовими ознаками, що належить банкруту на праві володіння або користування, включається до складу ліквідаційної маси.
Після призначення ліквідатором ТзОВ «Тако-Агро Інвест», арбітражний керуючий Гонта Оксана Анатоліївна звернулась до Головного управління ДПС у Львівській області із запитом № 02-41/641 від 10.09.2024 р., в якому, серед іншого, просила надати інформацію щодо стану розрахунків платника - ТзОВ «Тако-Агро Інвест» з бюджетом та цільовими фондами по всім податкам і зборам (в т.ч. ЄСВ) згідно даних обліку Головного управління ДПС у Львівській області.
У відповідь на вказаний запит ліквідатора, листом № 27182/6/13-01-54-01 від 13.09.2024 р. Головним управління ДПС у Львівській області повідомлено, зокрема, що у ТзОВ «Тако-Агро Інвест» обліковується: по податку на прибуток (КБКД 11021000 ) переплата в сумі 299320,00 грн.
Надмірно сплачена по платежах до бюджету сума 299320,00 грн. є активом ТзОВ «Тако-Агро Інвест», який підлягає включенню в ліквідаційну масу і повинен бути спрямований у порядку та черговості, визначеному Кодексом України з процедур банкрутства.
У п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено поняття, що вживаються у цьому Кодексі, зокрема:
14.1.39. грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня;
14.1.115. надміру сплачені грошові зобов`язання - суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету або на єдиний рахунок понад нараховані суми грошових зобов`язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату;
14.1.152. погашення податкового боргу - зменшення абсолютного значення суми такого боргу, підтверджене відповідним документом;
14.1.156. податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України.
Умови повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені визначено приписами статті 43 Податкового кодексу України.
Відповідно до п. 43.3 ст. 43 Податкового кодексу України, обов`язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов`язання та пені є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваногодоходу) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми та/або пені.
Пунктом 43.4 статті 43 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на рахунок платника податків у банку, небанківському надавачу платіжних послуг; на єдиний рахунок (у разі його використання); на погашення грошового зобов`язання та/ або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, небанківському надавачу платіжних послуг.
Відповідно до абз. 1 п. 43.5 ст. 43 Податкового кодексу України, контролюючий орган не пізніше ніж за п`ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення належних сум коштів з відповідного бюджету або з єдиного рахунку та подає його для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Згідно з абз. 3 п. 43.5 ст. 43 Податкового кодексу України, на підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п`яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до абз. 4 п. 43.5 ст. 43 Податкового кодексу України, контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету або з єдиного рахунку.
Згідно з п. 43.6. ст. 43 Податкового кодексу України, повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані, або з єдиного рахунку.
На виконання, зокрема, приписів статті 43 Податкового кодексу України, розроблено Порядок повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013 р. №7 87, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25.09.2013 р. за №1650/24182 (надалі - Порядок).
Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку, повернення (перерахування) помилково або надміру зарахованих до бюджету платежів та перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок, у національній валюті здійснюється Казначейством або головними управліннями Казначейства з відповідних рахунків за надходженнями, відкритих в Казначействі відповідно до законодавства, шляхом оформлення платіжних інструкцій для здійснення внутрішніх операцій.
Повернення (перерахування) платежів у національній валюті здійснюється на рахунки отримувачів коштів, відкриті в банках або небанківських надавачів платіжних послуг, або Казначействі, вказані у поданні (висновку, повідомленні) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, органів, які ведуть облік заборгованості в розрізі позичальників.
Згідно з пунктом 5 розділу І Порядку, повернення (перерахування) помилково або надміру зарахованих до бюджету або повернення на єдиний рахунок (у разі його використання) податків, зборів, пені, платежів та інших доходів бюджетів, або перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок, здійснюється за поданням (висновком, повідомленням) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету.
Відповідно до приписів п.102.5 ст. 102 Податкового кодексу України, заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов`язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених цим Кодексом, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, що настає за днем виникнення такої переплати або отримання права на таке відшкодування.
Виявивши переплату по податку на прибуток в сумі 299320,00 грн., на виконання повноважень, передбачених ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства, з метою належного формування ліквідаційної маси, ліквідатор ТзОВ «Тако-Агро Інвест» звернувся до Головного управління ДПС у Львівській області із заявою № 02-41/710 від 26.09.2024 р. про повернення коштів з бюджету на ліквідаційний рахунок ТзОВ «Тако-Агро Інвест» для подальшого використання таких коштів в порядку ст. 64 Кодексу України з питань банкрутства.
У відповіді № 29234/6/13-01-04-07 від 03.10.2024 р Головне управління ДПС у Львівській області повідомило, що вказана заява залишається без виконання з огляду на те, що згідно інформаційних баз даних ДПС в інтегрованій картці платника податків ТзОВ «Тако-Агро Інвест» станом на 01.10.2024 р. обліковується податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 9495,00 грн., а також відсутні підтверджуючі документи про надміру сплачені кошти податку на прибуток.
Відповідно до п. 43.1 ст. 43 Податкового кодексу України, помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов`язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.
Згідно з п. 43.2 ст. 43 Податкового кодексу України, у разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов`язання на рахунок такого платника податків у банку або небанківському надавачу платіжних послуг, або на єдиний рахунок, або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, небанківському надавачу платіжних послуг, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.
Поряд з цим, пунктом 1.3 статті 1 Податкового кодексу України визначено, що цей Кодекс не регулює питання погашення податкових зобов`язань або стягнення податкового боргу з осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Кодексом України з процедур банкрутства, з банків, на які поширюються норми Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», проведення комплексних перевірок з метою виявлення фінансових рахунків та погашення зобов`язань зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (крім особливостей функціонування єдиного рахунку, подання звітності щодо суми нарахованого єдиного внеску), зборів на обов`язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій.
Відповідно до ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Згідно з усталеною правовою позицією Верховного Суду, з моменту відкриття стосовно боржника справи про банкрутство він перебуває в особливому правовому режимі, який змінює весь комплекс правовідносин боржника, і норми законодавства про банкрутство у справах про банкрутство мають спеціальний характер щодо інших законодавчих актів України. Тобто, Кодекс України з процедур банкрутства, належить застосовувати як спеціальний законодавчий акт, приписи якого мають пріоритет перед загальними нормами щодо регламентування порядку відновлення платоспроможності боржника - юридичної особи або визнання його банкрутом з метою задоволення вимог кредиторів.
Відтак, положення п. 43.1 та п. 43.2 ст. 43 Податкового кодексу України, на які покликається відповідач у відзиві на позовну заяву, не можуть бути застосовані до ТзОВ «Тако-Агро Інвест», яке з 04.09.2024 р. перебуває в судовій процедурі ліквідації банкрута.
Слід зазначити, що Головним управлінням ДПС у Львівській області у справі № 914/364/24 про банкрутство ТзОВ «Тако-Агро Інвест» заявлено кредиторські вимоги до ТзОВ «Тако-Агро Інвест» по податковому боргу по податку на додану вартість в розмірі 9179,00 грн. Зазначені вимоги визнані ухвалою Господарського суду Львівської області від 19.06.2024 р. у справі № 914/364/24 та внесені арбітражним керуючим до реєстру вимог кредиторів ТзОВ «Тако-Агро Інвест».
Відтак, оскільки порядок пред`явлення та погашення кредиторських вимог до боржника (банкрута) регулюються виключно Кодексом України з процедур банкрутства, а положення п. 43.1 та п. 43.2 ст. 43 Податкового кодексу України прямо пов`язані з питанням погашення податкових зобов`язань, ці положення ПКУ не можуть бути застосовані до ТзОВ «Тако-Агро Інвест».
При цьому, зарахування зустрічних однорідних вимог у справі № 914/364/24 про банкрутство ТзОВ «Тако-Агро Інвест» неможливо, так як це порушуватиме майнові права інших кредиторів (ч. 5 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства).
Неповернення на рахунок ТзОВ «Тако-Агро Інвест» або ж спрямування наявної переплати ТзОВ «Тако-Агро Інвест» з податку на прибуток в сумі 299320,00 грн. на погашення існуючої заборгованості боржника перед бюджетом, призведе до порушення принципу черговості та пропорційності задоволення вимог кредиторів, встановленого положеннями Кодексу України з процедур банкрутства.
Заперечуючи позовні вимоги, у відзиві на позовну заяву Головне управління ДПС у Львівській області зазначає, що переплата у розмірі 299320,00 грн. виникла на підставі перерахунку, що була проведена Головним управлінням ДПС у Черкаській області на підставі заяви ТзОВ «Тако-Агро Інвест». Отже, походження такої переплати неможливо дослідити без проведення податкової перевірки.
Суд зазначає, що в матеріалах справи наявний лист Головного управління ДПС у Львівській області № 27182/6/13-01-54-01 від 13.09.2024 р. в якому повідомлено, що у ТзОВ «Тако-Агро Інвест» обліковується переплата по податку на прибуток (КБКД 11021000 ) в сумі 299320,00 грн.
Отже, Головне управління ДПС у Львівській області у листі № 27182/6/13-01-54-01 від 13.09.2024 р. визнало наявність у ТзОВ «Тако-Агро Інвест» переплати по податку на прибуток у розмірі 299320,00 грн.
Крім того, в матеріалах справи наявний лист Головного управління Державної казначейської служби України у Черкаській області № 05.1-18-10/6801 від 18.06.2025р. в якому повідомлено, що на підставі даних електронного висновку, сформованого Головним управлінням Державної податкової служби у Черкаській області про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені від 15.11.2023 р. № 0121845EV/2300, сформована платіжна інструкція від 15.11.2023 р. № 128324457 на повернення коштів в сумі 299320,00 грн. платнику податків - ТзОВ «Тако-Агро Інвест» (код ЄДРПОУ 44307812). Повернення вищевказаних коштів, згідно зазначеної платіжної інструкції було здійснено Головним управлінням 20.11.2023 р. з рахунку UA448999980333109318000023727, який відкритий для обліку надходжень, які підлягають розподілу між державним і місцевими бюджетами за кодом бюджетної класифікації 11021000 «Податок на прибуток підприємств, який сплачують інші платники» (далі КБК 11021000), на рахунок отримувача ТзОВ «Тако-Агро Інвест» (код ЄДРПОУ 44307812) НОМЕР_1 , відкритий у надавача платіжних послуг отримувача ПуАТ «КБ «АКОРДБАНК». Натомість, надавач платіжних послуг отримувача ПуАТ «КБ «АКОРДБАНК» 20.11.2023 повернув кошти в сумі 299 320,00 грн на бюджетний рахунок, з якого було здійснено повернення, з кодом помилки «NARR» та описом помилки: «Повертається пл.доруч. 15/11/2023№128324457 вiд 20.11.2023 Счет закрыт» та призначенням платежу: «*;107;44307812; повернення коштів з 11021000;15.11.2023;0121845EV/2300;0;520B68A1769D46419C8E2CB238D438D9#CОПЛАТАДок.128324457від 15/11/230.00#». Повторно сформованого електронного висновку на повернення коштів по КБК 11021000 на користь ТзОВ «Тако-Агро Інвест» в сумі 299320,00 грн. від ГУ ДПС у Черкаській області до Головного управління не надходило.
Отже, у зв`язку з наявністю у ТзОВ «Тако-Агро Інвест» переплати по податку на прибуток у розмірі 299320,00 грн. податковим органом було сформовано електронний висновок на повернення коштів від 15.11.2023 р. №0121845EV/2300 та направлено його до Казначейства для виконання. На підставі вказаного електронного висновку була сформована платіжна інструкція від 15.11.2023 р. № 128324457 на повернення коштів в сумі 299320,00 грн. платнику податків ТзОВ «Тако-Агро Інвест». 20.11.2023 р. ГУ ДКСУ у Черкаській області відповідно до зазначеної платіжної інструкції було здійснено повернення коштів з бюджетного рахунку НОМЕР_2 на рахунок ТзОВ «Тако-Агро Інвест» НОМЕР_1 в ПуАТ «КБ «АКОРДБАНК». Оскільки 13.11.2023 р. банківський рахунок ТзОВ «Тако-Агро Інвест» в ПуАТ «КБ «АКОРДБАНК» було закрито, 20.11.2023 р. переплата з податку на прибуток в сумі 299320,00 грн. була повернута Банком на бюджетний рахунок.
Зазначене спростовує твердження відповідача про те, що переплата ТзОВ «Тако-Агро Інвест» з податку на прибуток в сумі 299320,00 грн. потребує підтвердження шляхом проведення податкової перевірки.
Частиною першою статті 73 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 та ч. 3 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів (ч. 1 ст. 86 Господарського процесуального кодексу України).
Враховуючи те, що матеріалами справи підтверджено наявність у ТзОВ «Тако-Агро Інвест» переплати з податку на прибуток в сумі 299320,00 грн., вказана сума підлягає поверненню позивачу та включенню до ліквідаційної маси ТзОВ «Тако-Агро Інвест», суд дійшов висновку, що позовна вимога про стягнення надмірно сплачених грошових зобов`язань з податку на прибуток в сумі 299320,00 грн. підлягає задоволенню.
Щодо судових витрат.
Відповідно до платіжної інструкції № А8Е9-Р83Е-91АВ-ХРТХ від 27.03.2025 р., арбітражним керуючим Гонтою О. А сплачено судовий збір за розгляд даної позовної заяви у розмірі 3591,84 грн.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
У зв`язку із тим, що позовні вимоги підлягають задоволенню, судовий збір слід покласти на відповідача.
Враховуючи наведене, керуючись ст. ст. ст. ст. 3, 7, 8, 11, 42, 46, 73, 74, 76, 86, 123, 129, 232, 237, 238 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1.Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Тако-Агро Інвест» в особі ліквідатора арбітражного керуючого Гонти Оксани Анатоліївни до Головного управління ДПС у Львівській області про стягнення надмірно сплачених грошових зобов`язань з податку на прибуток в сумі 299320 грн. 00 коп. задоволити.
2.Стягнути з Державного бюджету (код класифікації доходів бюджету -11021000; найменування коду класифікації доходів бюджету - Податок на прибуток підприємств, який сплачують інші підприємства; отримувач Головну управління ДКСУ у Львівській області/11021000; код отримувача (ЄДРПОУ) - 38008294; назва банка отримувача - Казначейство України (ел. адм. подат.); номер рахунку (IBAN) UA898999980333149318000013933) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Тако-Агро Інвест» (ідентифікаційний код 44307812) за рахунок бюджетних асигнувань надмірно сплачених грошових зобов`язань з податку на прибуток підприємств у розмірі 299320 грн. 00 коп. на ліквідаційний рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю «Тако-Агро Інвест» (ідентифікаційний код 44307812) в АТ КБ «Приватбанк» № НОМЕР_3 .
3.Стягнути з Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, буд. 35, м. Львів, 79003; ідентифікаційний код ВП 43968090) на користь арбітражного керуючого Гонти Оксани Анатоліївни (вул. Хмельницьке шосе, 82, офіс 4.1, м. Вінниця, 21036; РНОКПП НОМЕР_4 ) 3591 грн. 84 коп. витрат по сплаті судового збору.
4.Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 26 вересня 2025 року.
Відповідно до ст. 241 ГПК України, рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з ч. 1 ст. 256 ГПК України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Цікало А.І.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2025 |
Оприлюднено | 29.09.2025 |
Номер документу | 130528689 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань, з них |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Цікало А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні