Герб України

Постанова від 25.09.2025 по справі 521/5975/25

Малиновський районний суд м.одеси

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа №521/5975/25

Номер провадження 3/521/2930/25

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 вересня 2025 року м. Одеса

Хаджибейський районний суд міста Одеси у складі:

головуючого судді Поліщук І. О.,

за участю секретаря Коржеван В.А.,

представника Одеської митниці Крікунової С.О.,

представника особи, що притягається до адміністративної відповідальності Сторожука Д.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, справу, що надійшла з Одеської митниці Державної митної служби України за протоколом складеним відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ «КРАНИ УКРАЇНИ», місце проживання - АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 від 22.10.1998 виданий Жовтневим РВ ОМУ УМВС України в Одеській області, ідентифікаційний код - НОМЕР_2 , за ознаками вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України,

ВСТАНОВИВ:

До Хаджибейського районного суду м. Одеси надійшов протокол №0181/UA500000/2025 від 04.03.2025 року про порушення митних правил з відповідними матеріалами, у відношенні гр. ОСОБА_1 за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України.

З вищезазначеного протоколу про порушення митних правил вбачається, що 01.03.2025р декларантом ТОВ «КРАНИ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ 40489427) у особі гр. України ОСОБА_1 підготовлена та подана до Одеської митниці митна декларація типу «ІМ 31 АА» (далі - МД), №25UA500110001567U5.

В якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України та їх подальшого митного оформлення до Одеської митниці декларантом гр. України ОСОБА_1 надані передбачені ст. 335 Митного кодексу України (далі МК України) наступні документи: зобов`язання підприємства за вих. № 160 від 17.02.2025 року, інвойс № А000828 від 20.12.2024 року, експортна декларація № 23296286520 від 20.12.2024 року, коносамент № 247856610 від 10.01.2025 року, опис з технічними характеристиками № 160 від 24.02.2025 року, Контракт, доповнення до Контракту № 1 від 17.02.2025 року.

Відповідно до інформації, зазначеної у МД №25UA500110001567U5 та товаросупровідних документах встановлено, що відправником товару є компанія «TADANO IMES LTD», а одержувачем, декларантом та особою, відповідальною за фінансове врегулювання є ТОВ «КРАНИ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ 40489427).

Згідно граф 31 МД №25UA500110001567U5 було заявлено товар «Самохідна підіймальна установка не пересувається під навантаженням. Марка: TADANO Модель: GR-160N-1 Спеціальний номер:GR-160N-1-00102 Серійний номер: 525936 Рік випуску: 2006 Вантажопідйомність: 16т Призначення: виконання вантажно-розвантажувальних робіт на пересіченій місцевості. Самохідна підйомна кранова установка на колісному ходу, у якої всі елементи приводу ходового пристрою та водіння розташовані в кабіні підйомної машини, встановленої на колісному шасі Не містить РЗ та ВП. Не для військового використання. Торгівельна марка: TADANO

Виробник: TADANO LTD Країна виробництва: JP, Японія.

вагою брутто/нетто 19 915,00 кг., фактурною вартістю 4 919 000,00 Єна, митною вартістю 1 565 071,69 грн., код товару згідно з УКТЗЕД 8426 41 00 00 (ставка ввізного мита 0%).

Відповідно до ч. 2,3 ст. 106 МК України у разі тимчасового ввезення товарів з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами за кожний повний або неповний календарний місяць заявленого строку перебування на митній території України сплачується 3 відсотки суми митних платежів, яка підлягала б сплаті у разі випуску цих товарів у вільний обіг на митній території України, розрахованої на дату поміщення їх у митний режим тимчасового ввезення.

Сума митних платежів сплачується при поміщенні товарів у митний режим тимчасового ввезення та розраховується за встановлений митним органом строк дії цього митного режиму.

Загальна сума сплачених митних платежів по товару №1 за МД №25UA500110001567U5 становить 9390,43 грн.

Під час здійснення митних формальностей за МД №25UA500110001567U5 при перевірці правильності класифікації та кодування товарів з урахуванням фактично встановлених відомостей під час проведення митного огляду товарів, управлінням митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Одеської митниці було прийнято рішення про визначення коду товару від 02.03.2025 №25UA50011000016-КТ, згідно якого заявлений за даною МД товар є «Автокран на колісному ходу марки TADANO. Спеціальний номер: GR-160N-1-00102, серійний номер: 525936, Модель GR-160N-1, рік випуску - 2006р.в. Має наступні характеристики: власна вага 19915 кг, довжина стріли: 6 секцій. Виліт основний 27,5 м, подовжувач 3,8 м, Максимальна вантажопідйомність 16 тон. Колісна формула дві осі 4*4, двигун дизель, потужність 160 кВТ (218 к.с.) при 2300 об/хв. Довжина 8330 см, ширина 2200 см, висота - 3140 см. Максимальна швидкість 49 км/год. Виробник: TADANO LTD Країна виробництва: JP, Японія» у відповідності з основними правилами інтерпретації УКТЗЕД передбачено класифікувати за кодом УКТЗЕД 8705 10 00 00 (ставка мита 10%).

Сума митних платежів, які підлягають обов`язковій сплаті у разі переміщення через митний кордон України даного товару, відповідно до службової записки митного поста «Чорноморськ» Одеської митниці від 05.12.2024 №28-02/28-02-01/56475 становить 28 834,59 грн., тобто різниця в нарахуванні податків становить 10 812,97 грн.

Відповідно до ст. 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Згідно п. 8 ст. 264 Митного кодексу України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Статтею 266 Митного кодексу України визначені обов`язки, права та відповідальність декларанта та уповноваженої ним особи, відповідно до яких, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом, у випадках, визначених Митним кодексом України та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату.

Згідно ч. 2 ст. 266 Митного кодексу України декларант перед подачею митною декларації має право здійснити фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеним у товаросупровідних документах.

Також, відповідно до ст. 21 Митного кодексу України консультування з питань митної справи надається за зверненнями підприємств та громадян, що переміщують товари, транспортні засоби комерційного призначення через митний кордон України або провадять діяльність, контроль за якою відповідно до цього Кодексу покладено на митні органи (заінтересованих осіб), митні органи безоплатно надають консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань митної справи.

Отже, декларант перед подачею митної декларації до митниці мав можливість здійснити фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеним у товаросупровідних документах та скористатись правом на консультування щодо відповідності товару та заявити до митної декларації правильний код товару згідно УКТ ЗЕД, який є визначальним для нарахування митних платежів.

Відповідно до ч. 4 ст. 266 МК України у разі самостійного декларування товарів, декларантом передбачену Митним кодексом України відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Відповідно ст. 293 Митного кодексу України особою, на яку покладається обов`язок із сплати митних платежів, є декларант. Якщо декларування товарів здійснюється особою, уповноваженою на це декларантом, на таку особу покладається обов`язок із сплати митних платежів солідарно з декларантом.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Диспозицією ст. 485 МК Україні передбачено адміністративну відповідальність у разі заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Відповідно до графи №54 за заповнення та надання до митного органу України документів, необхідних для переміщення товарів через митний кордон України, зокрема МД від 01.03.2025р № 25UA500110001567U5 є декларант ТОВ «КРАНИ УКРАЇНИ» в особі гр. України ОСОБА_1 який відповідно до вимог ст. 266 МК України несе відповідальність, передбачену МК України, у повному обсязі.

Згідно з ч. 2 ст. 459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до «Інструкції про порядок заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документу» затвердженої наказом Міністерства фінансів України 30.05.2012 № 651 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.08.2012 заNol372/21684) декларант зобов`язаний заявити точні відомості про товар у митній декларації.

Таким чином, декларантом ТОВ «КРАНИ УКРАЇНИ» в особі гр. України ОСОБА_1 ., заявлено в митній декларації, неправдиві відомості щодо опису та коду згідно УКТ ЗЕД товару, тим самим вчинено дії, спрямовані на неправомірне зменшення розміру митних платежів у сумі 5 684,26 грн.

Зазначені дії, на думку представника митного органу, мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України.

ОСОБА_1 до судового засідання не з`явився. Його представником, адвокатом Сторожуком Д.І., подано до суду письмові заперечення по справі. Крім того долучено до матеріалів справи рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19.05.2025 у справі №420/8097/25, відповідно до якого рішення Одеської митниці про визначення коду товарів №25UA50011000016-КТ від 02.03.2025 року та картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500110/2025/000072 від 02.03.2025 року визнано протиправним та скасовано. Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 09.09.2025 р. вказане рішення залишено без змін.

Представник митниці у судовому засіданні поклалась на розсуд суду.

Судом встановлено, що 01.03.2025р декларантом ТОВ «КРАНИ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ 40489427) у особі гр. України ОСОБА_1 підготовлено та подано до Одеської митниці митна декларація типу «ІМ 31 АА» (далі - МД), №25UA500110001567U5.

В якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України та їх подальшого митного оформлення до Одеської митниці декларантом гр. України ОСОБА_1 надані передбачені ст. 335 Митного кодексу України (далі МК України) наступні документи: зобов`язання підприємства за вих. № 160 від 17.02.2025 року, інвойс № А000828 від 20.12.2024 року, експортна декларація № 23296286520 від 20.12.2024 року, коносамент № 247856610 від 10.01.2025 року, опис з технічними характеристиками № 160 від 24.02.2025 року, Контракт, доповнення до Контракту № 1 від 17.02.2025 року.

Відповідно до інформації, зазначеної у МД №25UA500110001567U5 та товаросупровідних документах встановлено, що відправником товару є компанія «TADANO IMES LTD», а одержувачем, декларантом та особою, відповідальною за фінансове врегулювання є ТОВ «КРАНИ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ 40489427).

У графі 31 митної декларації здійснено опис товару, де зазначено: Самохідна підіймальна установка не пересувається під навантаженням. Марка: TADANO Модель: GR-160N-1 Спеціальний номер:GR-160N-1-00102 Серійний номер: 525936 Рік випуску: 2006 Вантажопідйомність: 16т Призначення: виконання вантажно-розвантажувальних робіт на пересіченій місцевості. Самохідна підйомна кранова установка на колісному ходу, у якої всі елементи приводу ходового пристрою та водіння розташовані в кабіні підйомної машини, встановленої на колісному шасі Не містить РЗ та ВП. Не для військового використання. Торгівельна марка:TADANO. Виробник: TADANO LTD Країна виробництва: JP, Японія.

У графі 33 митної декларації зазначено код товару: 8426 41 00 00. Митна вартість товару визначена за основним методом - ціною договору щодо товару, який імпортується.

Одеською митницею проведений митний огляд товару, за результатом якого складений Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу № 25UA500110001567U5 від 01.03.2025 року.

В графі 8.3.4 «Інформація щодо виконаних завдань та виявлених невідповідностей» Акту про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу № 25UA500110001567U5 від 01.03.2025 року зазначено: «Митний огляд проведено згідно з ст. 338 МКУ. У ході проведення часткового митного огляду самохідної підіймальної установки Марка: TADANO. Модель: GR-160N-1. Спеціальний номер:GR-160N-1-00102. Серійний номер: 525936. Рік випуску: 2006. Встановлено, що максимальна швидкість на спідометрі зазначено ТЗ 70 км, у зв`язку з чим виникли сумніви щодо коду товару.

02.03.2025 року Одеською митницею прийнято рішення щодо класифікації товарів №25UA50011000016-КТ, яким змінено заявлений код УКТ ЗЕД та опис часини товару, а саме: митницею визначений код товару за УКТЗЕД 8705100000 та наведений наступний опис товару: «Автокран на колісному ходу, бувший у використанні, марки TADANO. Модель: GR-160N-1; Спеціальний номер: GR-160N-1. Серійний номер: НОМЕР_3 . Рік випуску -2006. Має наступні характеристики: власна вага - 19915 кг, довжина стріли: 6 секцій. Виліт основний - 27,5 м, подовжувач - 3,8 м. Вантажопідйомність - 16 тон. Колісна формула: дві осі - 4x4. двигун: дизель, потужність - 160 кВт (218л.с.) при 2300 об/хв. Довжина 8330 см, Ширина - 2200 см, Висота -3140 см. Максимальна швидкість - 49 км/год. Виробник: TADANO LTD Країна виробництва: JP, Японія.».

Також Одеська митниця прийняла картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500110/2025/000072 від 02.03.2025 року.

Під час здійснення митних формальностей за МД №25UA500110001567U5 при перевірці правильності класифікації та кодування товарів з урахуванням фактично встановлених відомостей під час проведення митного огляду товарів, управлінням митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Одеської митниці було прийнято рішення про визначення коду товару від 02.03.2025 №25UA50011000016-КТ, згідно якого заявлений за даною МД товар є «Автокран на колісному ходу марки TADANO. Спеціальний номер: GR-160N-1-00102, серійний номер: 525936, Модель GR-160N-1, рік випуску - 2006р.в. Має наступні характеристики: власна вага 19915 кг, довжина стріли: 6 секцій. Виліт основний 27,5 м, подовжувач 3,8 м, Максимальна вантажопідйомність 16 тон. Колісна формула дві осі 4*4, двигун дизель, потужність 160 кВТ (218 к.с.) при 2300 об/хв. Довжина 8330 см, ширина 2200 см, висота - 3140 см. Максимальна швидкість 49 км/год. Виробник: TADANO LTD Країна виробництва: JP, Японія» у відповідності з основними правилами інтерпретації УКТЗЕД передбачено класифікувати за кодом УКТЗЕД 8705 10 00 00 (ставка мита 10%).

Сума митних платежів, які підлягають обов`язковій сплаті у разі переміщення через митний кордон України даного товару, відповідно до службової записки митного поста «Чорноморськ» Одеської митниці від 03.03.2025 №28-02/28-02-01/10899 становить 15 024,69 грн., тобто різниця в нарахуванні податків становить 5 684,26 грн.

Відповідно до графи №54 відповідальною особою за заповнення та надання до митного органу України документів, необхідних для переміщення товарів через митний кордон України, зокрема МД від 01.03.2025р № 25UA500110001567U5 є декларант ТОВ «КРАНИ УКРАЇНИ» в особі гр. України ОСОБА_1 який відповідно до вимог ст. 266 МК України несе відповідальність, передбачену МК України, у повному обсязі.

З об`єктивної сторони ч. 1 ст. 485 МК України передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості

Отже, безпосереднім об`єктом вказаного правопорушення є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України, а об`єктивною стороною є дії що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів.

Склад правопорушення полягає в зменшені митних платежів у заявленій в митній декларації, з метою неправомірного зменшення розміру митних платежів, відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТЗЕД на товар митної декларації типу ІМ31АА № 25UA500110001567U5.

Висновок про неправомірне визначення коду товару згідно з УКТЗЕД на товар митної декларації типу ІМ31 АА № 25UA500110001567U5, зроблений на підставі рішення про визначення коду товарів №25UA50011000016-КТ від 02.03.2025 року.

19.05.2025 р. рішенням Одеського окружного адміністративного суду по справі №420/8097/25 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю КРАНИ УКРАЇНИ до Одеської митниці про визнання протиправними та скасування рішення та картки відмови у митному оформленні (випуску) товарів - задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Одеської митниці про визначення коду товарів №25UA50011000016-КТ від 02.03.2025 року. Визнано протиправним та скасовано картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA500110/2025/000072 від 02.03.2025 року. П`ятим апеляційним адміністративним судом по справі №420/8097/25 апеляційну скаргу Одеській митниці залишено без задоволення, а рішення суду І інстанції по справі №420/8097/25 від 19.05.2025р. залишено без змін.

З рішення суду по справі №420/8097/25 вбачається, що оскільки заявлений ОСОБА_1 код Товару в митній декларації № 25UA500110001567U5 є правомірним, а рішення Одеської митниці про визначення коду товару №25UA50011000016-КТ від 02.03.2025 року визнано протиправним та скасовано, то таким чином, ОСОБА_1 не було порушено ст. 485 МК України.

Таким чином, висновок про неправомірне визначення коду товару згідно з УКТЗЕД на товар митної декларації типу ІМ31 АА № 25UA500110001567U5, зроблений на підставі рішення визначення коду товарів №25UA50011000016-КТ від 02.03.2025 року, яке скасовано.

На підставі вищенаведеного суд приходить до висновку, що у поданій декларації не було зазначено неправдивих відомостей, а тому дії гр. ОСОБА_1 не можуть містити ознак складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України.

Згідно зі ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним,- відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 62 Конституції України встановлено, що обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачяться на її користь.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених ст. 255 цього Кодексу (ч. 2 ст. 251 КУпАП).

Відповідно до ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

При розгляді справи підлягають з`ясуванню такі обставини: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують її відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи (ст. 489 МК України, ст.280 КУпАП).

Відповідно до принципу «поза розумним сумнівом», зміст якого сформульований у пункті 43 рішення ЄСПЛ у справі «Кобець проти України» від 14.02.2008, доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи не спростовних презумпції, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак неможна констатувати, що винуватість обвинуваченого доведено поза розумним сумнівом.

Відповідно до ст. 247 КУпАП, провадження по справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю при відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що суду не надано беззаперечних доказів вчинення ОСОБА_1 зазначеного у протоколі адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, суд не наділений повноваженнями збирати докази та кваліфікувати дії особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, а тому за таких обставин суд позбавлений можливості встановити вину ОСОБА_1 у вчинені ним адміністративного правопорушення.

Відповідно до ст. 527 МК України у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов: 1) про проведення додаткової перевірки; 2) про накладення адміністративного стягнення; 3) про закриття провадження у справі.

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Отже, провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 слід закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України.

Відповідно до ч. 4 ст. 2 КУпАП, питання щодо адміністративної відповідальності за порушення митних правил регулюється Митним кодексом України. Згідно з ч. 1 ст. 487 МК України, провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення. Враховуючи викладене, справи про порушення митних правил розглядаються не за нормами КАС України, а у порядку МК України та КУпАП, якими не передбачено стягнення судових витрат, окрім як стягнення судового збору у порядку ст. 40-1 КУпАП.

Враховуючи викладене, суддя приходить до висновку, що в стягненні зазначених у запереченнях по справі витрат на професійну правничу допомогу слід відмовити.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 268, 460, 485, 527, 528, 529 МК України, п.1 ст. 247, ст. ст. 283, 284 КУпАП, суд

ПОСТАНОВИВ:

Провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 закрити, на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, у зв`язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду (судді) у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.

Суддя Поліщук І. О.

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення25.09.2025
Оприлюднено29.09.2025
Номер документу130531588
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —521/5975/25

Постанова від 25.09.2025

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Поліщук І. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні