Господарський суд вінницької області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
23 вересня 2025 р. Справа № 902/1056/24
Господарський суд Вінницької області у складі
головуючого судді Лабунської Т.І.
за участю: секретаря судового засідання - Марчук А.П.
представника заявника - Хільчука О.П. (в режимі ВКЗ)
представника ГУ ДПС - Бурки М.В.
представника ФГ Трудівник, ФГ «Грищук» - Валігури О.О. (в режимі ВКЗ)
представника АТ «ОТП «Банк» - Довгаля І.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
до: Товариства з обмеженою відповідальністю "ПЛЮС ГУРМАН" (23013, Вінницька обл., Барський р-н, сільрада Івановецька, (за межами населеного пункту) Урочище Гурман, буд. 1, кімн. 7, код 42169150)
про банкрутство
В С Т А Н О В И В :
В провадженні суду перебуває справа № 902/1056/24 за заявою АТ "Райффайзен Банк" про банкрутство ТОВ "ПЛЮС ГУРМАН".
Провадження у цій справі перебуває на стадії ліквідаційної процедури боржника, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Карасюка О.В.
Постановою суду від 22.04.2025 ТОВ "ПЛЮС ГУРМАН" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Карасюка О.В.
27.06.2025 до суду від Головного управління ДПС у Вінницькій області надійшла заява про визнання поточних грошових вимог до боржника у сумі 269 059,19 грн.
Вказану заяву призначено до розгляду в судовому засіданні на 02.07.2025.
Ухвалою суду від 02.07.2025 судове засідання у справі № 902/1056/24 та розгляд заяви
Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання грошових вимог до боржника в сумі 269 059,19 грн. призначено до розгляду в судовому засіданні на 23.09.25 .
В судовому засіданні 23.09.2025 судом сповіщено, що 23.09.2025 до суду від арбітражного керуючого Карасюка О.В. надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутності, у зв`язку з перебуванням у відрядженні.
Відповідно ч. 3 ст. 196 ГПК України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Зважаючи на процесуальне право учасника справи, суд дійшов висновку про розгляд справи за відсутності ліквідатора.
В судовому засіданні 23.09.2025 судом розглянуто заяву Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання грошових вимог до боржника в сумі 269 059,19 грн.
Вказана заява мотивована тим, що відповідно до інтегрований особового рахунку платника, що містить хронологію та підстави виникнення боргу, вимоги до боржника становлять 269 059,19 грн. та складаються з наступного платежу, а саме:
- Податок на додану вартість в сумі 235 537,90грн., з яких 0,00 грн. - основного платежу, 235 537,90 грн. - штрафних санкцій, 0,00 грн. - пені;
- Податок на прибуток в сумі 2 040,00грн., з яких 0,00 грн. - основного платежу, 2040,00 грн. - штрафних санкцій, 0,00 грн. - пені;
- Податок на доходи фізичних осіб в сумі 1 020,00 грн., з яких 0,00 грн. - основного платежу, 1 020,00 грн. - штрафних санкцій, 0,00 грн. - пені;
- Єдиний внесок в сумі 29461,29грн., з яких 29461,29 грн. - основного платежу, 0,00 грн. - штрафних санкцій, 0,00 грн. - пені;
Заборгованість підтверджується карткою особового рахунку платника податку, податковими повідомленнями - рішеннями №0396350408 від 22.11.2024 року, №0020320404 від 29.01.2025 року, №0053470404 від 26.02.2025 року, №0085170404 від 28.03.2025 року, №0117850404 від 01.05.2025 року, №0020270404 від 29.01.2025 року, №0098230404 від 11.04.2025 року, №4928/02-32-240-09/42169150 від 24.02.2025 року, актами про результати камеральної перевірки №38064/02-32-04-08/42169150 від 04.11.2024 року, №358/02-32-04-04/42169150 від 08.01.2025 року, №3593/02-32-04-04/42169150 від 06.02.2025 року, №6950/02-32-04-04/42169150 від 13.03.2025 року, №9921/02-32-04-04-07/42169150 від 15.04.2025 року, №358/02-32-04-04/42169150 від 08.01.2025 року, №8077/02-32-04-04-07/42169150 від 26.03.2025 року, №3492/02-32-24-09/42169150 від 06.02.2025 року, податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб , і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску від 05.12.2024 року.
Посилаючись на наведені обставини Головне управління ДПС у Вінницькій області просить визнати кредиторські вимоги до боржника у розмірі 269 059,19 грн. із яких 29 461,29грн. - основного платежу, 238 597,90 грн - штрафні санкції, 0,00 грн. - пеня.
На підтвердження обставин, викладених у заяві, заявником додані відповідні докази.
Згідно заяви арбітражного керуючого Карасюка О.В. № 02-01/79-185 від 02.07.2025 про результати розгляду кредиторських вимог Головного управління ДПС у Вінницькій області ним визнаються грошові вимоги Головного управління ДПС у Вінницькій області в розмірі у розмірі 273 935,19 грн, з яких: 29 461,29 грн - вимоги другої черги, 238 417,90 грн - вимоги шостої черги та 6056,00 грн - вимоги першої черги.
Не визнаються вимоги у сумі 180,00 грн як такі, що неправильно пораховані при додаванні сум нарахованих штрафних санкцій.
Дослідивши надані Головним управлінням ДПС у Вінницькій області документи, судом встановлено наступне.
Як доказ наявності заборгованості зі сплати штрафних санкцій ГУ ДПС у Вінницькій області було надано:
1) акт про результати камеральної перевірки щодо порушення правил (термінів) сплати (перерахування) податків, платежів, зборів № 38064/02-32-04-08/42169150 від 04.11.2024, на підставі якого складено податкове повідомлення-рішення № 0396350408 від 22.11.2024 про зобов`язання сплатити штраф за затримку у сплаті податку на додану вартість на суму 230 257,90 грн;
2) акт про результати камеральної перевірки своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість та з податку на прибуток № 358/02-32-04 04/42169150 від 08.01.2025, на підставі якого складено податкове повідомлення- рішення № 0020320404 від 29.01.2025 про зобов`язання сплати штрафу у розмірі 2040,00 грн за неподання податкової декларації з ПДВ;
3) акт про результати камеральної перевірки своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість та з податку на прибуток № 3593/02-32-04 04/42169150 від 06.02.2025, на підставі якого складено податкове повідомлення- рішення № 0053470404 від 26.02.2025 про зобов`язання сплати штрафу у розмірі 1020,00 грн за несвоєчасне подання податкової декларації з ПДВ;
4) акт про результати камеральної перевірки своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість № 6950/02-32-04-04/42169150 від 13.03.2025, на підставі якого складено податкове повідомлення-рішення № 0085170404 від 28.03.2025 про зобов`язання сплати штрафу у розмірі 1020,00 грн за неподання податкової декларації з ПДВ;
5) акт про результати камеральної перевірки своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість та з податку на прибуток № 9921/02-32-04-04 07/42169150 від 15.04.2025, на підставі якого складено податкове повідомлення- рішення № 0117850404 від 01.05.2025 про зобов`язання сплати штрафу у розмірі 1020,00 грн за неподання податкової декларації з ПДВ;
6) акт про результати камеральної перевірки своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість та з податку на прибуток № 358/02-32-04 04/42169150 від 08.01.2025, на підставі якого складено податкове повідомлення- рішення № 0020270404 від 29.01.2025 про зобов`язання сплати штрафу у розмірі 1020,00 грн за неподання податкової декларації з податку на прибуток;
7) акт про результати камеральної перевірки щодо неподання податкової звітності з податку на прибуток за 2024 рік № 8077/02-32-04-04-07/42169150 від 26.03.2025, на підставі якого складено податкове повідомлення-рішення № 0098230404 від 11.04.2025 про зобов`язання сплати штрафу у розмірі 1020,00 грн за неподання податкової декларації з податку на прибуток;
8) акт про результати камеральної перевірки щодо неподання/несвоєчасного подання податкової звітності № 3492/02-32-24-09/42169150 від 06.02.2025, на підставі якого складено податкове повідомлення-рішення № 4928/02-32-240-09/42169150 від 24.02.2025 про зобов`язання сплати штрафу у розмірі 1020,00 грн за несвоєчасне подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб.
Частиною 14.1.157. статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності. Частиною 58.1. статті 58 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу.
Згідно з частиною 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у пп. 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відтак, виходячи із змісту положень статей 57 - 58 Податкового кодексу України, грошові зобов`язання суб`єкта господарювання щодо сплати податкових платежів, визначених контролюючим органом в ході податкової перевірки, виникають з моменту отримання підприємством-платником податків податкового повідомлення- рішення із зазначенням суми грошового зобов`язання, що підлягає сплаті, та граничних строків його сплати або по завершенню оскарження в адміністративних судах такого рішення з набранням сили відповідним судовим рішенням. Аналогічний висновок виклав Верховний Суд в постанові від 14.08.2019 у справі № 913/412/16.
У відповідності до п. 42.1. ст. 42 Податкового кодексу України податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи з питань адміністрування податків, зборів, платежів, податкового контролю, у тому числі з питань проведення перевірок, звірок, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу і відображатися в електронному кабінеті.
Абзацом 2 п. 42.4. ст. 42 Податкового кодексу України передбачено, що листування контролюючих органів з платниками податків, зазначеними в абзаці першому цього пункту, які подали заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет, а також з фінансовими агентами у випадках, визначених цим Кодексом, здійснюється засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет.
Датою вручення платнику податків або фінансовому агенту документа є дата, зазначена у квитанції про доставку у текстовому форматі, що відправляється з електронного кабінету автоматично та свідчить про дату та час доставки документа платнику податків/фінансовому агенту. У разі якщо доставка документа відбулася після 18 години, датою вручення документа платнику податків/фінансовому агенту вважається наступний робочий день. Якщо доставка відбулася у вихідний чи святковий день, датою вручення документа платнику податків/фінансовому агенту вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем (абз. 3 п. 42.2 ст. 42 ПК України).
З урахуванням наведеного, беручи до уваги надані заявником квитанції про доставку документів в Електронний кабінет надісланих податкових повідомлень-рішень та актів проведених камеральних перевірок, такі податкові повідомлення-рішення вважаються врученими платнику податків у день, зазначений у таких квитанціях.
Надані ГУ ДПС у Вінницькій області квитанції про доставку документів в Електронний кабінет датовані днями після відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ «Плюс Гурман», а отже, і обов`язок зі сплати відповідних нарахованих штрафних сум також виник після відкриття провадження у справі, а тому такі вимоги у розмірі 238 417,90 грн є поточними.
Судом встановлено, що при додаванні сум нарахованих штрафних санкцій ГУ ДПС у Вінницькій області допущено помилку, вказано загальну суму 238 597,00 грн., тоді як правильною є сума штрафних санкцій 238 417,00 грн. (230 257,90 +2040,00 + 1020,00 + 1020,00+1020,00 + 1020,00 + 1020,00 + 1020,00 ) і саме ця сума підлягає визнанню, а в частині визнання 180,00 грн. штрафних санкцій слід відмовити, як неправильно порахованих при додаванні сум.
Крім наведеного, ТОВ «Плюс Гурман» самостійно було задекларовано та не оплачено суму єдиного соціального внеску, що стало підставою для звернення контролюючого органу з грошовими вимогами до боржника щодо сплати ЄСВ на суму 29 461,29 грн.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску є роботодавці підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідност до ч. 2 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
Згідно із ч. 3 ст. 9 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» обчислення єдиного внеску податковими органами у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до податкових органів, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
У відповідності до ч. 8 ст. 9 цього ж Закону платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
ТОВ «Плюс Гурман», 05.12.2024 було подано до контролюючого органу податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, відповідно до якого самостійно нараховано та не сплачено 33 501,60 грн. При цьому, відповідно до наданого розрахунку заборгованості по ЄСВ у банкрута була переплата у розмірі 4 040,31, а отже, сума заборгованості, яка підтверджена, становить 29 461,29 грн.
Таким чином, подані кредитором документи є належним та допустимим доказом для підтвердження існування заборгованості ТОВ «Плюс Гурман» зі сплати ЄСВ на суму 29 461,29 грн.
При цьому останнім днем строком сплати відповідної суми ЄСВ відповідно до ч. 8 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» по звітному періоду (3 квартал 2024 року) є 18 жовтня 2024 року, а отже, вимога зі сплати ЄСВ виникла до відкриття провадження у справі.
Таким чином, заявлені ГУ ДПС у Вінницькій області вимоги зі сплати ЄСВ у розмірі 29 461,29 грн є конкурсними, однак поданими після закінчення строку, встановленого для їх подання.
Разом з тим, відповідно до ч. 4 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства для кредиторів, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, усі дії, вчинені у судовому процесі, є обов`язковими так само, як вони є обов`язковими для кредиторів, вимоги яких були заявлені протягом встановленого строку. Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом. Кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.
Відповідно до ч. 1 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання можуть брати участь із правом дорадчого голосу у зборах кредиторів боржника.
Відтак, враховуючи наведені вище обставини та положення закону, заява Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання грошових вимог до боржника підлягає частковому задоволенню, а заявлені кредиторські вимоги - визнанню в розмірі 273 935,19 грн, з яких: 29 461,29 грн - основний платіж - 2 черга задоволення вимог кредиторів, без права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів; 238 417,90 грн - штрафні санкції - 6 черга задоволення вимог кредиторів.
Також підлягають визнанню вимоги кредитора в розмірі 6 056,00 грн. - витрат на сплату судового збору за подання заяви про визнання заяви, які підлягають віднесенню до першої черги задоволення вимог кредиторів.
Також в судовому засіданні судом повідомлено, що 19.09.2025 до суду від арбітражного керуючого надійшло клопотання про скасування обтяжень майна банкрута.
Дослідивши подану заяву, суд дійшов висновку про необхідність призначення її до розгляду в судовому засідання на 28.10.2025.
Керуючись ст.ст. 1, 2, 9, 12, 44, 45, 48, 60, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 3, 11, 18, 232, 233, 234, ч. 1 ст. 235, 236, 255, 256, 326 ГПК України, суд
П О С Т А Н О В И В:
1. Заяву Головного управління ДПС у Вінницькій області б/н від 26.06.2025 про визнання грошових вимог до боржника задовольнити частково.
2. Визнати вимоги Головного управління ДПС у Вінницькій області (Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21028, код 44069150) до ТОВ "ПЛЮС ГУРМАН" (23013, Вінницька обл., Барський р-н, сільрада Івановецька, (за межами населеного пункту) Урочище Гурман, буд. 1, кімн. 7, код 42169150) у розмірі:
- 29 461,29 грн - вимоги другої черги;
- 238 417,90 грн - вимоги шостої черги;
та 6 056,00 грн - витрати на сплату судового збору - перша черга задоволення вимог кредиторів;
3. Відмовити у задоволенні заяви Головного управління ДПС у Вінницькій області б/н від 26.06.2025 в частині визнання грошових вимог до боржника в сумі 180,00 грн. штрафної санкції.
4. Клопотання арбітражного керуючого Карасюка О.В. від 19.09.2025 про скасування обтяжень майна боржника призначити до розгляду в судовому засіданні на 28 жовтня 2025 р. на 11:30 год., в приміщенні Господарського суду Вінницької області, вул. Пирогова, 29, м. Вінниця, 21018, 3 поверх, зал № 4.
5. Проведення судового засідання 28.10.2025 об 11:30 год. у справі № 902/1056/24 здійснити в режимі відеоконференції за допомогою підсистеми відеоконференцзв`язку ЄСІТС (https://vkz.court.gov.ua) за участю арбітражного керуючого Карасюка О.В., представника ТОВ "ПЛЮС ГУРМАН" - адвоката Загороднього В.С., представника АТ "Райффайзен Банк" - адвоката Хільчука О.П., представника ФГ "ТРУДІВНИК" та ФГ "ГРИЩУК" - адвоката Валігура О.О.
6. Відповідно до ч. 1 ст. 235 ГПК України ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення - 23.09.2025.
7. Ухвала суду може бути оскаржена протягом 10 днів з дня складення повного судового рішення до Північно-західного апеляційного господарського суду.
8. Повний текст ухвали суду складено та підписано - 29.09.2025.
9. Копію ухвали надіслати сторонам до електронних кабінетів у системі ЄСІТС та на електронні адреси: АТ "Райффайзен Банк" - wo.division@raiffeisen.ua; представнику АТ "Райффайзен Банк" - адвокату Хільчуку О.П. - ІНФОРМАЦІЯ_1 ; ТОВ "ПЛЮС ГУРМАН" - 777gurman777@gmail.com; zagorodnii.v@gmail.com; арбітражному керуючому - Карасюку О.В. - ІНФОРМАЦІЯ_2 ; ГУ ДПС у Вінницькій області - vin.official@tax.gov.ua; ФГ "ДОН-2005" - don2005.ua@gmail.com; АТ "ОТП БАНК" - office@otpbank.com.ua; Illia.DOVGAL@otpbank.com.ua; ПП "ГРЕЙН АГРО ПАРТНЕРШИП" - agro-vzlet@ukr.net; ТОВ "ЕНЕРГОРЕСУРС КОМПАНІ" - energoresurs2019@gmail.com, представника ТОВ "КАРМЕЛЮКОВЕ" - адвоката Лунегова О.О. - ІНФОРМАЦІЯ_3 ; ФГ "ТРУДІВНИК" - trudivnyk1986@gmail.com; ФГ "ГРИЩУК" - lybava2011@ukr.net; val.oleksandr2017@ukr.net.
Суддя Лабунська Т.І.
віддрук. прим.:
1 - до справи
| Суд | Господарський суд Вінницької області |
| Дата ухвалення рішення | 23.09.2025 |
| Оприлюднено | 30.09.2025 |
| Номер документу | 130549630 |
| Судочинство | Господарське |
| Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Лабунська Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні