Герб України

Рішення від 16.09.2025 по справі 910/6227/25

Господарський суд міста києва

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 334-68-95, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

16.09.2025Справа № 910/6227/25

Господарський суд міста Києва у складі судді Ягічевої Н.І., за участю секретаря судового засідання Петькун Д.О., розглянувши матеріали справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СУЧАСНА СТОЛИЦЯ" (04050, вул. Глибочицька, буд.32В, м. Київ, код ЄДРПОУ 41015631)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "АСТОРЕ БУД" (04074, вул. Сім`ї Кульженків, буд.14Б, м. Київ, код ЄДРПОУ 39997727)

про стягнення 8 155 596,69 грн.

Представники учасників справи: згідно протоколу судового засідання.

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "СУЧАСНА СТОЛИЦЯ" (далі - позивач) звернулась до Господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "АСТОРЕ БУД" (далі - відповідач) про стягнення.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що всупереч взятим на себе зобов`язанням за договорами підряду №НП-152 від 14.09.2021, №НП - 165 від 25.01.2022, №НП-182 від 16.03.2023, №НП-206 від 28.11.2023, №НП-219 від 17.06.2024, №НП-175 від 14.02.2023 відповідач не виконав обумовлені у договорі робити за які був перерахований аванс, у зв`язку з чим виникла заборгованість у розмірі 6 492 533,10 грн, а також обов`язок сплатити на користь позивача 770 582,25 грн пені та 892 475,34 грн штрафу.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 23.05.2025 по справі №910/6227/25 відкрито провадження про справі за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 17.06.2025.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 10.06.2025 по справі №910/7016/25 відкрито провадження про справі за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 25.06.2025.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 10.06.2025 по справі №910/7016/25 клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "СУЧАСНА СТОЛИЦЯ" про об`єднання в одне провадження справ № 910/7016/25 та № 910/6227/25, яке викладене у позові у справі № 910/7016/25 - задоволено. Об`єднано в одне провадження справу № 910/7016/25 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СУЧАСНА СТОЛИЦЯ" до Товариства з обмеженою відповідальністю "АСТОРЕ БУД" про стягнення 3 352 913,95 грн зі справою № 910/6227/25 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СУЧАСНА СТОЛИЦЯ" до Товариства з обмеженою відповідальністю "АСТОРЕ БУД" про стягнення 4 802 676,74 грн.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 12.06.2025 суддя Ягічева Н.І. прийняла до свого провадження об`єднану справу №910/6227/25 та призначила підготовче засідання на 08.07.2025.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 08.07.2025 відкладено розгляд справи на 29.07.2025.

Ухвалою від 29.07.2025 закрито підготовче провадження по справі та призначено розгляд справи по суті на 16.09.2025.

В судовому засіданні 16.09.2025 представник позивача підтримав позовні вимоги, представник відповідача в засідання суду не з`явився про розгляд справи повідомлений належним чином.

В судовому засіданні 16.09.2025 відповідно до ст. 240 Господарського процесуального кодексу України оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СУЧАСНА СТОЛИЦЯ» (надалі - Позивач/ТОВ «СУЧАСНА СТОЛИЦЯ») виступає генеральним підрядником на Об`єкті: «Будівництво житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по пров. Новопечерський, 5 у Печерському районі м. Києва» (надалі - Об`єкт).

У зв`язку з необхідністю виконання на об`єкті загально-будівельних робіт, між ТОВ «СУЧАСНА СТОЛИЦЯ» та ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АСТОРЕ БУД», як підрядником (надалі - Відповідач/ТОВ «АСТОРЕ БУД»), було укладено ряд договорів підряду, а саме, Договір підряду № НП-152 від 14.09.2021, Договір підряду № НП-165 від 25.01.22, Договір підряду № НП-182 від 16.05.23, Договір підряду № НП-206 від 28.11.23, Договір підряду № НП-219 від 17.06.24, Договір підряду № НП-175 від 14.02.23 (надалі разом іменовані - Договори підряду).

Укладені Договори підряду є однотипними за своїм змістом, однорідними за суттю, стосуються виконання Відповідачем на замовлення Позивача загальнобудівельних робіт на одному Об`єкті.

14.09.21 ТОВ «СУЧАСНА СТОЛИЦЯ» та ТОВ «АСТОРЕ БУД», укладено Договір підряду № НП-152 (надалі - Договір НП-152).

За умовами п. 1.1., 1.2, 2.1. укладеного Договору НП-152, Відповідач взяв на себе зобов`язання по виконанню комплексу робіт з влаштування підпірної стіни на Об`єкті.

Згідно п. 3.1. Договору НП-152, Сторонами було погоджено, що загальна договірна ціна за Договором НП-152 складається з вартості усіх робіт Підрядника, які здійснюються останнім на підставі цього договору (згідно відповідних Планів-завдань, які підписуються Сторонами згідно п. 4.9. Договору), а також додаткових угод до нього, та включає як вартість матеріалів так і вартість власне робіт Підрядника за відповідним Планом-завданням, а також усі інші супутні витрати при виконанні робіт за цим договором, погоджені Сторонами у відповідних Планах-завданнях.

Відповідно до п.п. 1.2.1. п. 1.2. Додатку № 1 до Договору НП-152, Замовник зобов`язався здійснити розрахунки за Роботи Підрядника, у наступному порядку: не пізніше 1 (першого) дня виконання Робіт за відповідним Планом-завданням, Замовник зобов`язується перерахувати Підряднику авансовий платіж у розмірі 30% (тридцяти) відсотків від вартості робіт Підрядника (без врахування вартості матеріалів) зазначеної у відповідному Плані-завданні. У випадку, якщо такий строк оплати припадає на вихідний або святковий день, дата оплати зазначеного авансового платежу переноситься на наступний перший робочий день.

Також Сторони погодили, що сплату авансових платежів за першим Планом-завданням за цим договором Замовник здійснює протягом 1 (одного) робочого дня з моменту підписання Сторонами першого Плану-завдання.

Відповідно до п. 1.3. Додатку № 1 до Договору НП-152, остаточний розрахунок у розмірі 70% (сімдесят відсотків) від загальної вартості виконаних Підрядником та прийнятих Замовником Робіт (без врахування вартості матеріалів) за відповідним підписаним Сторонами Планом-завданням (тобто остаточний розрахунок у розмірі 70% від вартості Робіт Підрядника за підписаними Сторонами Актами приймання виконаних будівельних робіт), за належним чином виконані роботи здійснюється Замовником виключно після передачі Підрядником Замовнику виконавчої документації в повному обсязі, на підставі підписаного Сторонами згідно п. 8.1. Договору Акту приймання виконаних будівельних робіт (в якому зазначається перелік, об`єм та вартість матеріалів Замовника, використаних Виконавцем) та Ресурсної відомості використаних матеріалів, переданих Замовником Підряднику (у випадку, коли виконання Робіт/частини Робіт здійснювалось із матеріалів Замовника), протягом 10 (десяти) робочих днів з моменту їх підписання Сторонами та передачі Підрядником Замовнику виконавчої документації в повному обсязі.

Відповідно умов Договору НП-152, підписаних між сторонами на виконання Договору НП-152 Планів-завдань, Замовником було здійснено авансування та оплата виконаних Підрядником робіт у загальній сумі 1 300 000,00 грн. з ПДВ.

Станом на час розгляду справи, роботи на Об`єкті по Договору НП-152 з березня 2025 року припинені Відповідачем в односторонньому порядку без будь-якого повідомлення та пояснення.

За період дії Договору НП-152 Відповідачем на Об`єкті було виконано, а Позивачем прийнято робіт на загальну суму 1 078 520,51 грн. з ПДВ, згідно підписаних між сторонами Актів приймання виконаних робіт (форма КБ-2в, КБ-3).

Позивач вказує, сума невідпрацьованого (невикористаного) Підрядником (Відповідачем) авансу Замовника становить 221 479,49 грн. з ПДВ, яка підлягає поверненню Замовнику.

На підтвердження сплачених Відповідачу коштів, прийнятих Позивачем робіт та суми невикористаного Відповідачем авансу, між сторонами до Договору НП-152 було підписано Акт звірки взаєморозрахунків.

До того ж, враховуючи допущені Підрядником порушення строків виконання робіт, що визначені відповідними Планами-завданнями укладеними на виконання Договору НП-152, загальна вартість не виконаних Відповідачем робіт становить 1 387 376,20 грн.

25.01.22 ТОВ «СУЧАСНА СТОЛИЦЯ» та ТОВ «АСТОРЕ БУД», укладено Договір підряду № НП-165 (надалі - Договір НП-165).

За умовами п. 1.1., 1.2, 2.1. укладеного Договору НП-165, Відповідач взяв на себе зобов`язання по виконанню загальнобудівельних робіт на Об`єкті.

Згідно п. 3.1. Договору НП-165, Сторонами було погоджено, що загальна договірна ціна за Договором складається з вартості усіх робіт Підрядника, які здійснюються останнім на підставі цього договору (згідно відповідних Планів-завдань, які підписуються Сторонами згідно п. 4.9. Договору), а також додаткових угод до нього, та включає як вартість матеріалів так і вартість власне робіт Підрядника за відповідним Планом-завданням, а також усі інші супутні витрати при виконанні робіт за цим договором, погоджені Сторонами у відповідних Планах-завданнях.

Відповідно до п.п. 1.2.1. п. 1.2. Додатку № 1 до Договору НП-165, Замовник зобов`язався здійснити розрахунки за Роботи Підрядника, у наступному порядку: не пізніше 1 (першого) дня виконання Робіт за відповідним Планом-завданням, Замовник зобов`язується перерахувати Підряднику авансовий платіж у розмірі 30% (тридцяти) відсотків від вартості робіт Підрядника (без врахування вартості матеріалів) зазначеної у відповідному Плані-завданні. У випадку, якщо такий строк оплати припадає на вихідний або святковий день, дата оплати зазначеного авансового платежу переноситься на наступний перший робочий день.

Також Сторони погодили, що сплату авансових платежів за першим Планом-завданням за цим договором Замовник здійснює протягом 1 (одного) робочого дня з моменту підписання Сторонами першого Плану-завдання.

Відповідно до п. 1.3. Додатку № 1 до Договору НП-165, остаточний розрахунок у розмірі 70% (сімдесят відсотків) від загальної вартості виконаних Підрядником та прийнятих Замовником Робіт (без врахування вартості матеріалів) за відповідним підписаним Сторонами Планом-завданням (тобто остаточний розрахунок у розмірі 70% від вартості Робіт Підрядника за підписаними Сторонами Актами приймання виконаних будівельних робіт), за належним чином виконані роботи здійснюється Замовником виключно після передачі Підрядником Замовнику виконавчої документації в повному обсязі, на підставі підписаного Сторонами згідно п. 8.1. Договору Акту приймання виконаних будівельних робіт (в якому зазначається перелік, об`єм та вартість матеріалів Замовника, використаних Виконавцем) та Ресурсної відомості використаних матеріалів, переданих Замовником Підряднику (у випадку, коли виконання Робіт/частини Робіт здійснювалось із матеріалів Замовника), протягом 10 (десяти) робочих днів з моменту їх підписання Сторонами та передачі Підрядником Замовнику виконавчої документації в повному обсязі.

Відповідно умов Договору НП-165, підписаних між сторонами на виконання Договору НП-165 Планів-завдань, Замовником було здійснено авансування та оплата виконаних Підрядником робіт у загальній сумі 4 717 360,53 грн. з ПДВ.

Станом на час розгляду справи, роботи на Об`єкті по Договору НП-165 з березня 2025 року припинені Відповідачем в односторонньому порядку без будь-якого повідомлення та пояснення.

За період дії Договору НП-165 Відповідачем на Об`єкті було виконано, а Позивачем прийнято робіт на загальну суму 4 560 469,36 грн. з ПДВ, згідно підписаних між сторонами Актів приймання виконаних робіт (форма КБ-2в, КБ-3).

Позивач вказує, сума невідпрацьованого (невикористаного) Підрядником (Відповідачем) авансу Замовника становить 156 891,17 грн. з ПДВ, яка підлягає поверненню Замовнику.

На підтвердження сплачених Відповідачу коштів, прийнятих Позивачем робіт та суми невикористаного Відповідачем авансу, між сторонами до Договору НП-165 було підписано Акт звірки взаєморозрахунків.

До того ж, враховуючи допущені Підрядником порушення строків виконання робіт, що визначені відповідними Планами-завданнями укладеними на виконання Договору НП-165, загальна вартість не виконаних Відповідачем робіт становить 212 124,01 грн.

16.05.23 ТОВ «СУЧАСНА СТОЛИЦЯ» та ТОВ «АСТОРЕ БУД», укладено Договір підряду № НП-182 (надалі - Договір НП-182).

За умовами п. 1.1., 1.2, 2.1. укладеного Договору НП-182, Відповідач взяв на себе зобов`язання по виконанню комплексу робіт з влаштування залізобетонних конструкцій Секція № 7 ІІІ черги будівництва на Об`єкті.

Згідно п. 3.1. Договору НП-182, Сторонами було погоджено, що загальна договірна ціна за Договором складається з вартості усіх робіт Підрядника, які здійснюються останнім на підставі цього договору (згідно відповідних Планів-завдань, які підписуються Сторонами згідно п. 4.9. Договору), а також додаткових угод до нього, та включає як вартість матеріалів так і вартість власне робіт Підрядника за відповідним Планом-завданням, а також усі інші супутні витрати при виконанні робіт за цим договором, погоджені Сторонами у відповідних Планах-завданнях.

Відповідно до п.п. 1.2.1. п. 1.2. Додатку № 1 до Договору НП-182, Замовник зобов`язався здійснити розрахунки за Роботи Підрядника, у наступному порядку: не пізніше 1 (першого) дня виконання Робіт за відповідним Планом-завданням, Замовник зобов`язується перерахувати Підряднику авансовий платіж у розмірі 30% (тридцяти) відсотків від вартості робіт Підрядника (без врахування вартості матеріалів) зазначеної у відповідному Плані-завданні. У випадку, якщо такий строк оплати припадає на вихідний або святковий день, дата оплати зазначеного авансового платежу переноситься на наступний перший робочий день.

Також Сторони погодили, що сплату авансових платежів за першим Планом-завданням за цим договором Замовник здійснює протягом 1 (одного) робочого дня з моменту підписання Сторонами першого Плану-завдання.

Відповідно до п. 1.3. Додатку № 1 до Договору НП-182, остаточний розрахунок у розмірі 70% (сімдесят відсотків) від загальної вартості виконаних Підрядником та прийнятих Замовником Робіт (без врахування вартості матеріалів) за відповідним підписаним Сторонами Планом-завданням (тобто остаточний розрахунок у розмірі 70% від вартості Робіт Підрядника за підписаними Сторонами Актами приймання виконаних будівельних робіт), за належним чином виконані роботи здійснюється Замовником виключно після передачі Підрядником Замовнику виконавчої документації в повному обсязі, на підставі підписаного Сторонами згідно п. 8.1. Договору Акту приймання виконаних будівельних робіт (в якому зазначається перелік, об`єм та вартість матеріалів Замовника, використаних Виконавцем) та Ресурсної відомості використаних матеріалів, переданих Замовником Підряднику (у випадку, коли виконання Робіт/частини Робіт здійснювалось із матеріалів Замовника), протягом 10 (десяти) робочих днів з моменту їх підписання Сторонами та передачі Підрядником Замовнику виконавчої документації в повному обсязі.

Відповідно умов Договору НП-182, підписаних між сторонами на виконання Договору НП-182 Планів-завдань, Замовником було здійснено авансування та оплата виконаних Підрядником робіт у загальній сумі 7 290 052,01 грн. з ПДВ.

Станом на час розгляду справи, роботи на Об`єкті по Договору НП-182 з березня 2025 року припинені Відповідачем в односторонньому порядку без будь-якого повідомлення та пояснення.

За період дії Договору НП-182 Відповідачем на Об`єкті було виконано, а Позивачем прийнято робіт на загальну суму 5 904 528,12 грн. з ПДВ, згідно підписаних між сторонами Актів приймання виконаних робіт (форма КБ-2в, КБ-3).

Позивач вказує, сума невідпрацьованого (невикористаного) Підрядником (Відповідачем) авансу Замовника становить 1 385 523,89 грн. з ПДВ, яка підлягає поверненню Замовнику.

На підтвердження сплачених Відповідачу коштів, прийнятих Позивачем робіт та суми невикористаного Відповідачем авансу, між сторонами до Договору НП-182 було підписано Акт звірки взаєморозрахунків.

До того ж, враховуючи допущені Підрядником порушення строків виконання робіт, що визначені відповідними Планами-завданнями укладеними на виконання Договору НП-182, загальна вартість не виконаних Відповідачем робіт становить 1 900 627,50 грн.

28.11.23 ТОВ «СУЧАСНА СТОЛИЦЯ» та ТОВ «АСТОРЕ БУД», укладено Договір підряду № НП-206 (надалі - Договір НП-206).

За умовами п. 1.1., 1.2, 2.1. укладеного Договору НП-206, Відповідач взяв на себе зобов`язання по виконанню загальнобудівельних робіт на Об`єкті.

Згідно п. 3.1. Договору НП-206, Сторонами було погоджено, що загальна договірна ціна за Договором складається з вартості усіх робіт Підрядника, які здійснюються останнім на підставі цього договору (згідно відповідних Планів-завдань, які підписуються Сторонами згідно п. 4.9. Договору), а також додаткових угод до нього, та включає як вартість матеріалів так і вартість власне робіт Підрядника за відповідним Планом-завданням, а також усі інші супутні витрати при виконанні робіт за цим договором, погоджені Сторонами у відповідних Планах-завданнях.

Відповідно до п.п. 1.2.1. п. 1.2. Додатку № 1 до Договору НП-206, Замовник зобов`язався здійснити розрахунки за Роботи Підрядника, у наступному порядку: не пізніше 1 (першого) дня виконання Робіт за відповідним Планом-завданням, Замовник зобов`язується перерахувати Підряднику авансовий платіж у розмірі 30% (тридцяти) відсотків від вартості робіт Підрядника (без врахування вартості матеріалів) зазначеної у відповідному Плані-завданні. У випадку, якщо такий строк оплати припадає на вихідний або святковий день, дата оплати зазначеного авансового платежу переноситься на наступний перший робочий день. Також Сторони погодили, що сплату авансових платежів за першим Планом-завданням за цим договором Замовник здійснює протягом 1 (одного) робочого дня з моменту підписання Сторонами першого Плану-завдання.

Відповідно до п. 1.3. Додатку № 1 до Договору НП-206, остаточний розрахунок у розмірі 70% (сімдесят відсотків) від загальної вартості виконаних Підрядником та прийнятих Замовником Робіт (без врахування вартості матеріалів) за відповідним підписаним Сторонами Планом-завданням (тобто остаточний розрахунок у розмірі 70% від вартості Робіт Підрядника за підписаними Сторонами Актами приймання виконаних будівельних робіт), за належним чином виконані роботи здійснюється Замовником виключно після передачі Підрядником Замовнику виконавчої документації в повному обсязі, на підставі підписаного Сторонами згідно п. 8.1. Договору Акту приймання виконаних будівельних робіт (в якому зазначається перелік, об`єм та вартість матеріалів Замовника, використаних Виконавцем) та Ресурсної відомості використаних матеріалів, переданих Замовником Підряднику (у випадку, коли виконання Робіт/частини Робіт здійснювалось із матеріалів Замовника), протягом 10 (десяти) робочих днів з моменту їх підписання Сторонами та передачі Підрядником Замовнику виконавчої документації в повному обсязі.

Відповідно умов Договору НП-206, підписаних між сторонами на виконання Договору НП-206 Планів-завдань, Замовником було здійснено авансування та оплата виконаних Підрядником робіт у загальній сумі 989 998,20 грн. з ПДВ.

Станом на час розгляду справи, роботи на Об`єкті по Договору НП-206 з березня 2025 року припинені Відповідачем в односторонньому порядку без будь-якого повідомлення та пояснення.

За період дії Договору НП-206 Відповідачем на Об`єкті було виконано, а Позивачем прийнято робіт на загальну суму 776 415,30 грн. з ПДВ, згідно підписаних між сторонами Актів приймання виконаних робіт (форма КБ-2в, КБ-3).

Позивач вказує, сума невідпрацьованого (невикористаного) Підрядником (Відповідачем) авансу Замовника становить 213 582,90 грн. з ПДВ, яка підлягає поверненню Замовнику.

На підтвердження сплачених Відповідачу коштів, прийнятих Позивачем робіт та суми невикористаного Відповідачем авансу, між сторонами до Договору НП-206 було підписано Акт звірки взаєморозрахунків.

До того ж, враховуючи допущені Підрядником порушення строків виконання робіт, що визначені відповідними Планами-завданнями укладеними на виконання Договору НП-206, загальна вартість не виконаних Відповідачем робіт становить 433 754,22 грн.

17.06.24 ТОВ «СУЧАСНА СТОЛИЦЯ» та ТОВ «АСТОРЕ БУД», укладено Договір підряду № НП-219 (надалі - Договір НП-219).

За умовами п. 1.1., 1.2, 2.1. укладеного Договору НП-206, Відповідач взяв на себе зобов`язання по виконанню комплексу робіт з влаштування цегляної кладки секції № 7 ІІІ черги будівництва на Об`єкті.

Згідно п. 3.1. Договору НП-219, Сторонами було погоджено, що загальна договірна ціна за Договором складається з вартості усіх робіт Підрядника, які здійснюються останнім на підставі цього договору (згідно відповідних Планів-завдань, які підписуються Сторонами згідно п. 4.9. Договору), а також додаткових угод до нього, та включає як вартість матеріалів так і вартість власне робіт Підрядника за відповідним Планом-завданням, а також усі інші супутні витрати при виконанні робіт за цим договором, погоджені Сторонами у відповідних Планах-завданнях.

Відповідно до п.п. 1.2.1. п. 1.2. Додатку № 1 до Договору НП-219, Замовник зобов`язався здійснити розрахунки за Роботи Підрядника, у наступному порядку: не пізніше 1 (першого) дня виконання Робіт за відповідним Планом-завданням, Замовник зобов`язується перерахувати Підряднику авансовий платіж у розмірі 30% (тридцяти) відсотків від вартості робіт Підрядника (без врахування вартості матеріалів) зазначеної у відповідному Плані-завданні. У випадку, якщо такий строк оплати припадає на вихідний або святковий день, дата оплати зазначеного авансового платежу переноситься на наступний перший робочий день.

Також Сторони погодили, що сплату авансових платежів за першим Планом-завданням за цим договором Замовник здійснює протягом 1 (одного) робочого дня з моменту підписання Сторонами першого Плану-завдання.

Відповідно до п. 1.3. Додатку № 1 до Договору НП-219, остаточний розрахунок у розмірі 70% (сімдесят відсотків) від загальної вартості виконаних Підрядником та прийнятих Замовником Робіт (без врахування вартості матеріалів) за відповідним підписаним Сторонами Планом-завданням (тобто остаточний розрахунок у розмірі 70% від вартості Робіт Підрядника за підписаними Сторонами Актами приймання виконаних будівельних робіт), за належним чином виконані роботи здійснюється Замовником виключно після передачі Підрядником Замовнику виконавчої документації в повному обсязі, на підставі підписаного Сторонами згідно п. 8.1. Договору Акту приймання виконаних будівельних робіт (в якому зазначається перелік, об`єм та вартість матеріалів Замовника, використаних Виконавцем) та Ресурсної відомості використаних матеріалів, переданих Замовником Підряднику (у випадку, коли виконання Робіт/частини Робіт здійснювалось із матеріалів Замовника), протягом 10 (десяти) робочих днів з моменту їх підписання Сторонами та передачі Підрядником Замовнику виконавчої документації в повному обсязі.

Відповідно умов Договору НП-219, підписаних між сторонами на виконання Договору НП-219 Планів-завдань, Замовником було здійснено авансування та оплата виконаних Підрядником робіт у загальній сумі 2 196 030,50 грн. з ПДВ.

Станом на час розгляду справи, роботи на Об`єкті по Договору НП-219 з березня 2025 року припинені Відповідачем в односторонньому порядку без будь-якого повідомлення та пояснення.

За період дії Договору НП-219 Відповідачем на Об`єкті було виконано, а Позивачем прийнято робіт на загальну суму 1 677 356,15 грн. з ПДВ, згідно підписаних між сторонами Актів приймання виконаних робіт (форма КБ-2в, КБ-3).

Позивач вказує, сума невідпрацьованого (невикористаного) Підрядником (Відповідачем) авансу Замовника становить 518 674,35 грн. з ПДВ, яка підлягає поверненню Замовнику.

На підтвердження сплачених Відповідачу коштів, прийнятих Позивачем робіт та суми невикористаного Відповідачем авансу, між сторонами до Договору НП-219 було підписано Акт звірки взаєморозрахунків (додається).

До того ж, враховуючи допущені Підрядником порушення строків виконання робіт, що визначені відповідними Планами-завданнями укладеними на виконання Договору НП-219, загальна вартість не виконаних Відповідачем робіт становить 848 319,24 грн.

14 лютого 2023 року між ТОВ «СУЧАСНА СТОЛИЦЯ», в якості замовника робіт (надалі - Позивач) та ТОВ «АСТОРЕ БУД», в якості підрядника (надалі - Відповідач), укладено Договір підряду № НП-175, надалі за текстом - Договір.

У відповідності до п. 1.1., 1.2., 2.1. укладеного Договору, Відповідач взяв на себе зобов`язання по виконанню комплексу робіт з влаштування залізобетонних конструкцій по Об`єкту: «Будівництво житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по пров. Новопечерський, 5 у Печерському районі м. Києва» (ІІІ черга будівництва, Секція № 6), надалі - роботи.

Згідно п. 3.1. Договору, Сторонами було погоджено, що загальна договірна ціна за Договором складається з вартості усіх робіт Підрядника, які здійснюються останнім на підставі цього Договору (згідно відповідних Планів-завдань, які підписуються Сторонами згідно п. 4.9. Договору), а також додаткових угод до нього, та включає як вартість матеріалів так і вартість власне робіт Підрядника за відповідним Планом-завданням, а також усі інші супутні витрати при виконанні робіт за цим Договором, погоджені Сторонами у відповідних Планах-завданнях.

Відповідно до п.п. 1.2.1. п. 1.2. Додатку № 1 до Договору, Замовник зобов`язався здійснити розрахунки за Роботи Підрядника, у наступному порядку: не пізніше 1 (першого) дня виконання Робіт за відповідним Планом-завданням, Замовник зобов`язується перерахувати Підряднику авансовий платіж у розмірі 30% (тридцяти) відсотків від вартості робіт Підрядника (без врахування вартості матеріалів) зазначеної у відповідному Плані-завданні. У випадку, якщо такий строк оплати припадає на вихідний або святковий день, дата оплати зазначеного авансового платежу переноситься на наступний перший робочий день.

Також Сторони погодили, що сплату авансових платежів за першим Планом-завданням за цим Договором Замовник здійснює протягом 1 (одного) робочого дня з моменту підписання Сторонами першого Плану-завдання.

Відповідно до п. 1.3. Додатку № 1 до Договору, остаточний розрахунок у розмірі 70% (сімдесят відсотків) від загальної вартості виконаних Підрядником та прийнятих Замовником Робіт (без врахування вартості матеріалів) за відповідним підписаним Сторонами Планом-завданням (тобто остаточний розрахунок у розмірі 70% від вартості Робіт Підрядника за підписаними Сторонами Актами приймання виконаних будівельних робіт), за належним чином виконані роботи здійснюється Замовником виключно після передачі Підрядником Замовнику виконавчої документації в повному обсязі, на підставі підписаного Сторонами згідно п. 8.1. Договору Акту приймання виконаних будівельних робіт (в якому зазначається перелік, об`єм та вартість матеріалів Замовника, використаних Виконавцем) та Ресурсної відомості використаних матеріалів, переданих Замовником Підряднику (у випадку, коли виконання Робіт/частини Робіт здійснювалось із матеріалів Замовника), протягом 10 (десяти) робочих днів з моменту їх підписання Сторонами та передачі Підрядником Замовнику виконавчої документації в повному обсязі.

Відповідно умов Договору, підписаних між сторонами на виконання Договору Планів-завдань, Замовником було здійснено авансування та оплата виконаних Підрядником робіт у загальній сумі 16 158 153,65 грн. з ПДВ.

За період дії Договору Підрядником на Об`єкті було виконано, а Замовником прийнято робіт на загальну суму 12 161 772,35 грн. з ПДВ, згідно підписаних між сторонами Актів приймання виконаних робіт (форма КБ-2в, КБ-3).

Позивач вказує, сума невикористаного (невідпрацьованого) Підрядником авансу Замовника становить 3 996 381,30 грн. з ПДВ, яка підлягає поверненню Замовнику.

На підтвердження сплачених Відповідачу коштів, прийнятих Позивачем робіт та суми невикористаного Відповідачем авансу, між сторонами було підписано Акт звірки взаєморозрахунків.

Спір у справі виник в зв`язку з тим, що всупереч взятим на себе зобов`язанням за договорами підряду №НП-152 від 14.09.2021, №НП - 165 від 25.01.2022, №НП-182 від 16.03.2023, №НП-206 від 28.11.2023, №НП-219 від 17.06.2024, №НП-175 від 14.02.2023 відповідач не виконав обумовлені у договорі робити за які був перерахований аванс, у зв`язку з чим виникла заборгованість у розмірі 6 492 533,10 грн, а також обов`язок сплатити на користь позивача 770 582,25 грн пені та 892 475,34 грн штрафу.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, та безпосередньому їх дослідженні, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до частини 1 статті 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Пунктом 1 частини 2 статті 11 Цивільного кодексу України передбачено, що підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

В силу положень статті 626 Цивільного кодексу України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Частиною 1 статті 627 Цивільного кодексу України визначено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Згідно з положеннями статті 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

З огляду на встановлену статтею 204 Цивільного кодексу України презумпцію правомірності правочину, суд приймає Договір як належну підставу для виникнення у сторін взаємних цивільних прав та обов`язків.

За своєю правовою природою укладені між сторонами Договори є договори підряду.

За умовами частини 1 статті 837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу.

Відповідно до частини 1 статті 843 Цивільного кодексу України у договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення.

Кошторис на виконання робіт може бути приблизним або твердим. Кошторис є твердим, якщо інше не встановлено договором (частина 2 статті 844 Цивільного кодексу України).

За умовами частини 1 статті 846 Цивільного кодексу України строки виконання роботи або її окремих етапів встановлюються у договорі підряду.

Згідно з частиною 1 статті 854 Цивільного кодексу України якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної роботи або окремих її етапів, замовник зобов`язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, - достроково.

Частиною 1 статті 530 Цивільного кодексу України передбачено, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Зобов`язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події.

Стаття 610 Цивільного кодексу України передбачає, що порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом (частина 1 статті 612 Цивільного кодексу України).

Під виконанням зобов`язання розуміється вчинення боржником та кредитором взаємних дій, спрямованих на виконання прав та обов`язків, що є змістом зобов`язання.

Невиконання зобов`язання має місце тоді, коли сторони взагалі не вчиняють дій, які складають зміст зобов`язання, а неналежним виконанням є виконання зобов`язання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання.

Матеріалами справи встановлено, умови укладених між сторонами Договорів підряду стосовно повернення невідпрацьованого авансу та нарахування санкцій у вигляді пені та штрафу є ідентичними.

Відповідно до п. 7.1.20. Договору, у випадку необґрунтованого прострочення Підрядником виконання робіт більше ніж на 10 (десять) робочих днів, Підрядник зобов`язується повернути Замовнику суму невідпрацьованого авансу протягом 3 (трьох) робочих днів з моменту отримання відповідної письмової вимоги Замовника про повернення авансового платежу/частини авансового платежу.

Враховуючи те, що загальна сума основного боргу відповідача за Договорами, яка складає 6 492 533,10 грн., підтверджена належними доказами, наявними у матеріалах справи, не оспорюється відповідачем, і останній на момент прийняття рішення не надав документи, які свідчать про погашення вказаної заборгованості перед позивачем, суд дійшов висновку про законність та обґрунтованість вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Сучасна столиця" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Асторе Буд" про стягнення вказаної суми основного боргу, у зв`язку з чим даний позов у цій частині підлягає задоволенню.

Також Позивач просив стягнути з Відповідача пені у розмірі у розмірі 770 582,10 грн та штрафу у розмірі 892 475,34 грн.

Статтею 611 ЦК України передбачено, що у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, якими зокрема є сплата неустойки.

Згідно зі ст. 549 ЦК України, неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.

Згідно з ч. 1 ст. 550 Цивільного кодексу України право на неустойку виникає незалежно від наявності у кредитора збитків, завданих невиконанням або неналежним виконанням зобов`язання.

Частиною 2 ст. 551 Цивільного кодексу України встановлено, що якщо предметом неустойки є грошова сума, її розмір встановлюється договором або актом цивільного законодавства.

Умовами п. 9.3. Договору, передбачено, що за порушення Підрядником з його вини строку виконання робіт, передбаченого відповідним Планом-завданням, в тому числі у випадку порушення Підрядником строків підписання Плану-завдання, визначені в п. 4.9. цього Договору, Підрядник сплачує Замовнику неустойку (пеню) у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від вартості несвоєчасно виконаних згідно відповідного Плану-завдання Робіт, за кожен календарний день затримки за весь період прострочення до дати фактичного виконання Робіт. При цьому Роботи вважаються виконаними в повному обсязі, якщо вони виконані в обсязі, передбаченому відповідним Планом-завданням.

Умовами п. 9.4. Договору, передбачено, що у випадку, якщо порушення Підрядником строку виконання робіт, призведе до прострочення виконання Робіт, передбачених відповідним Планом-завданням, або будь-яких інших робіт, що будуть передбачені Додатковими угодами до цього Договору, більше ніж на 15 (п`ятнадцять) календарних днів, Підрядник крім пені, зазначеної в п. 9.3. цього Договору, зобов`язаний сплатити Замовнику у порядку, зазначеному у п. 9.5. Договору, штраф у розмірі 10% від вартості Робіт за відповідним Планом-завданням.

Розрахунок нарахування штрафних санкцій за договором №НП-152 від 14.09.2021 по невиконаним Відповідачем Планам-завданням (надалі - ПЗ): По ПЗ № 2 - ціна: 1 387 376,20 грн.; авансування: 221 479,49 грн.; виконано по актам - 0 грн.; дата виконання - 16.03.2024; вартість невиконаних робіт: 1 387 376,20 грн.; днів прострочення за період з 17.03.2024 по 19.03.2025 - 121; сума нарахованої пені (подвійна облікова ставка п. 9.3. Договору) - 120 239,27 грн.; нарахований штраф (10 % п. 9.4. Договору) - 138 737,62 грн.

Таким чином, розмір застосованих до Підрядника санкцій згідно п. 9.3. (пеня) Договору НП-152 від 14.09.2021, становить 120 239,27 грн., згідно п. 9.4. Договору НП-152 (штраф 10%), становить 138 737,62 грн.

Розрахунок нарахування штрафних санкцій за Договором НП-165 від 25.01.2022 по невиконаним Відповідачем Планам-завданням (надалі - ПЗ):

По ПЗ № 82 - ціна: 360 121,54 грн.; авансування: 360 121,54 грн.; виконано по актам - 304 888,70 грн.; дата виконання - 09.11.2024; вартість невиконаних робіт: 55 232,84 грн.; днів прострочення за період з 10.11.2024 по 09.05.2025 - 181; сума нарахованої пені (подвійна облікова ставка п. 9.3. Договору) - 7 854,04 грн.; нарахований штраф (10 % п. 9.4. Договору) - 36 012,15 грн.

По ПЗ № 92 - ціна: 156 891,17 грн.; авансування: 61 504,12 грн.; виконано по актам - 0 грн.; дата виконання - 21.01.2024; вартість невиконаних робіт: 156 891,17 грн.; днів прострочення за період з 22.01.2024 по 19.05.2025 - 150; сума нарахованої пені (подвійна облікова ставка п. 9.3. Договору) - 19 038,37 грн.; нарахований штраф (10 % п. 9.4. Договору) - 15 689,11 грн.

Таким чином, розмір застосованих до Відповідача санкцій згідно п. 9.3. (пеня) Договору НП-165, становить 26 892,41 грн., згідно п. 9.4. Договору НП-165 (штраф 10%), становить 51 701,26 грн.

Розрахунок нарахування штрафних санкцій за договором № НП-182 від 16.05.2023 по невиконаним Відповідачем Планам-завданням (надалі - ПЗ):

По ПЗ № 16 - ціна: 476 602,30 грн.; авансування: 422 695,30 грн.; виконано по актам - 0 грн.; дата виконання - 15.10.2024; вартість невиконаних робіт: 476 602,30 грн.; днів прострочення за період з 16.10.2024 по 15.04.2025 - 182; сума нарахованої пені (подвійна облікова ставка п. 9.3. Договору) - 66 521,64 грн.; нарахований штраф (10 % п. 9.4. Договору) - 47 660,23 грн.

По ПЗ № 17 - ціна: 433 760,40 грн.; авансування: 374 062,86 грн.; виконано по актам - 0 грн.; дата виконання - 15.02.2025; вартість невиконаних робіт: 433 760,40 грн.; днів прострочення за період з 16.02.2025 по 19.05.2025 - 93; сума нарахованої пені (подвійна облікова ставка п. 9.3. Договору) - 33 809,54 грн.; нарахований штраф (10 % п. 9.4. Договору) - 43 376,04 грн.

По ПЗ № 18 - ціна: 990 264,80 грн.; авансування: 782 525,73 грн.; виконано по актам - 0 грн.; дата виконання - 20.02.2025; вартість невиконаних робіт: 990 264,80 грн.; днів прострочення за період з 21.02.2025 по 19.05.2025 - 88; сума нарахованої пені (подвійна облікова ставка п. 9.3. Договору) - 73 252,46 грн.; нарахований штраф (10 % п. 9.4. Договору) - 99 026,48 грн.

Таким чином, розмір застосованих до Відповідача санкцій згідно п. 9.3. (пеня) Договору НП-182, становить 173 583,64 грн., згідно п. 9.4. Договору НП-182 (штраф 10%), становить 190 062,75 грн.

Розрахунок нарахування штрафних санкцій за договором №НП - 206 від 28.11.2023 по невиконаним Відповідачем Планам-завданням (надалі - ПЗ):

По ПЗ № 13 - ціна: 290 653,21 грн.; авансування: 146 919,88 грн.; виконано по актам - 0 грн.; дата виконання - 10.05.2024; вартість невиконаних робіт: 290 653,21 грн.; днів прострочення за період з 11.05.2024 по 10.11.2024 - 176; сума нарахованої пені (подвійна облікова ставка п. 9.3. Договору) - 36 546,07 грн.; нарахований штраф (10 % п. 9.4. Договору) - 29 065,32 грн.

По ПЗ № 15 - ціна: 23 480,00 грн.; авансування: 13 480,00 грн.; виконано по актам - 0 грн.; дата виконання - 31.06.2024; вартість невиконаних робіт: 23 480,00 грн.; днів прострочення за період з 01.07.2024 по 31.12.2024 - 184; сума нарахованої пені (подвійна облікова ставка п. 9.3. Договору) - 3 081,27 грн.; нарахований штраф (10 % п. 9.4. Договору) - 2 348,00 грн.

По ПЗ № 19 - ціна: 21 938,33 грн.; авансування: 6 581,50 грн.; виконано по актам - 0 грн.; дата виконання - 11.11.2024; вартість невиконаних робіт: 21 938,33 грн.; днів прострочення за період з 12.11.2024 по 11.05.2025 - 181; сума нарахованої пені (подвійна облікова ставка п. 9.3. Договору) - 3 125,70 грн.; нарахований штраф (10 % п. 9.4. Договору) - 2 193,83 грн.

По ПЗ № 21 - ціна: 97 682,68 грн.; авансування: 46 601,51 грн.; виконано по актам - 0 грн.; дата виконання - 28.11.2024; вартість невиконаних робіт: 97 682,68 грн.; днів прострочення за період з 29.11.2024 по 19.05.2025 - 172; сума нарахованої пені (подвійна облікова ставка п. 9.3. Договору) - 13 401,54 грн.; нарахований штраф (10 % п. 9.4. Договору) - 9 768,26 грн.

Таким чином, розмір застосованих до Відповідача санкцій згідно п. 9.3. (пеня) Договору НП-206 становить 56 154,58 грн., згідно п. 9.4. Договору НП-206 (штраф 10%), становить 43 375,41 грн.

Розрахунок нарахування штрафних санкцій за договором №НП-219 від 17.06.2024 по невиконаним Відповідачем Планам-завданням (надалі - ПЗ):

По ПЗ № 3 - ціна: 848 319,24 грн.; авансування: 518 674,35 грн.; виконано по актам - 0 грн.; дата виконання - 07.02.2025; вартість невиконаних робіт: 848 319,24 грн.; днів прострочення за період з 08.02.2025 по 19.05.2025 - 101; сума нарахованої пені (подвійна облікова ставка п. 9.3. Договору) - 71 514,47 грн.; нарахований штраф (10 % п. 9.4. Договору) - 84 831,92 грн.

Таким чином, розмір застосованих до Відповідача санкцій згідно п. 9.3. (пеня) Договору НП-219, становить 71 514,47 грн., згідно п. 9.4. Договору НП-182 (штраф 10%), становить 84 831,92 грн.

Розрахунок нарахування штрафних санкцій за договором №НП- 219 від 17.06.2024 по невиконаним Планам-завданням (надалі - ПЗ):

По ПЗ № 22 - ціна: 671048,29 грн.; авансування: 589525,84 грн.; виконано по актам - 0 грн.; дата виконання - 21.09.2024; вартість невиконаних робіт: 671048,29 грн.; днів прострочення 229; сума нарахованої пені (подвійна облікова ставка п. 9.3. Договору) - 90853,93 грн; нарахований штраф (10 % п. 9.4. Договору) - 67104,82 грн.

По ПЗ № 23 - ціна: 122750,46 грн.; авансування: 90820,78 грн.; виконано по актам - 0 грн.; дата виконання - 23.08.2024; вартість невиконаних робіт: 671048,29 грн.; днів прострочення 238; сума нарахованої пені (подвійна облікова ставка п. 9.3. Договору) - 16511,49 грн; нарахований штраф (10 % п. 9.4. Договору) - 12275,04 грн.

По ПЗ № 25 - ціна: 947930,58 грн.; авансування: 848415,11 грн.; виконано по актам - 468722,82 грн.; дата виконання - 31.10.2024; вартість невиконаних робіт: 379692,29 грн.; днів прострочення 189; сума нарахованої пені (подвійна облікова ставка п. 9.3. Договору) - 133609,25 грн; нарахований штраф (10 % п. 9.4. Договору) - 37969,22 грн.

По ПЗ № 27 - ціна: 990156,22 грн.; авансування: 704415,63 грн.; виконано по актам - 0 грн.; дата виконання - 15.02.2025; вартість невиконаних робіт: 990156,22 грн.; днів прострочення 82; сума нарахованої пені (подвійна облікова ставка п. 9.3. Договору) - 67927,43 грн; нарахований штраф (10 % п. 9.4. Договору) - 99015,62 грн.

По ПЗ № 34 - ціна: 966149,84 грн.; авансування: 730715,11 грн.; виконано по актам - 0 грн.; дата виконання - 25.02.2025; вартість невиконаних робіт: 966149,84 грн.; днів прострочення 72; сума нарахованої пені (подвійна облікова ставка п. 9.3. Договору) - 58604,27 грн; нарахований штраф (10 % п. 9.4. Договору) - 96614,98 грн.

По ПЗ № 35 - ціна: 707867,03 грн.; авансування: 631498,95 грн.; виконано по актам - 0 грн.; дата виконання - 10.02.2025; вартість невиконаних робіт: 707867,03 грн.; днів прострочення 87; сума нарахованої пені (подвійна облікова ставка п. 9.3. Договору) - 51373,69 грн; нарахований штраф (10 % п. 9.4. Договору) - 70786,70 грн.

По ПЗ № 36 - ціна: 1074100,38 грн.; авансування: 874323,09 грн.; виконано по актам - 0 грн.; дата виконання - 05.05.2025; вартість невиконаних робіт: 1074100,38 грн.; днів прострочення 3; сума нарахованої пені (подвійна облікова ставка п. 9.3. Договору) - 3649,00 грн.

Таким чином, розмір застосованих до Підрядника санкцій згідно за договором №НП-175 від 14.02.2023 в п. 9.3. Договору (пеня), становить 422 529,06 грн., згідно п. 9.4. Договору (штраф), становить 383 766,38 грн.

Перевіривши надані Позивачем розрахунки пені у розмірі у розмірі 770 582,10 грн та штрафу у розмірі 892 475,34 грн., які розраховані на суму боргу, що був предметом розгляду у даній справі, суд дійшов висновку, що останні є обґрунтованими та арифметично вірними, а тому вимоги в цій частині є правомірними та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Статтею 13 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до статей 76-79 Господарського процесуального кодексу України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи. Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

За приписами ч. 1 ст. 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Відповідачем не спростовано належними засобами доказування обставин на які посилається позивач в обґрунтування своїх позовних вимог.

Зважаючи на вищевказане, позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.

Витрати по сплаті судового збору, відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, підлягають стягненню з Відповідача на користь Позивача.

Керуючись статтями 74, 76-80, 86, 129, 236-242, 252 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва,

ВИРІШИВ:

1.Позовні вимоги задовольнити повністю.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "АСТОРЕ БУД" (04074, вул. Сім`ї Кульженків, буд.14Б, м. Київ, код ЄДРПОУ 39997727) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СУЧАСНА СТОЛИЦЯ" (04050, вул. Глибочицька, буд.32В, м. Київ, код ЄДРПОУ 41015631) 6 492 533 (шість мільйонів чотириста дев`яносто дві тисячі п`ятсот тридцять три) грн 10 коп невикористаного авансу, 770 582 (сімсот сімдесят тисяч п`ятсот вісімдесят дві) грн 25 коп пені, 892 475 (вісімсот дев`яносто дві тисячі чотириста сімдесят п`ять) грн 34 коп штрафу та 122 333 (сто двадцять дві тисячі триста тридцять три) грн 86 коп судового збору.

3.Після набрання рішенням законної сили видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене у строки та порядку, встановленому розділом ІV ГПК України.

Повне судове рішення складено 29.09.2025.

Суддя Наталія ЯГІЧЕВА

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.09.2025
Оприлюднено30.09.2025
Номер документу130550301
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі підряду, з них

Судовий реєстр по справі —910/6227/25

Рішення від 30.09.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ягічева Н.І.

Рішення від 16.09.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ягічева Н.І.

Рішення від 16.09.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ягічева Н.І.

Ухвала від 29.07.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ягічева Н.І.

Ухвала від 08.07.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ягічева Н.І.

Ухвала від 12.06.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ягічева Н.І.

Ухвала від 23.05.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ягічева Н.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні