Господарський суд полтавської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
адреса юридична: вул. Капітана Володимира Кісельова, 1, м. Полтава, 36000, адреса для листування: вул. Капітана Володимира Кісельова, 1, м. Полтава, 36607, тел. (0532) 61 04 21, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua, https://pl.arbitr.gov.ua/sud5018/
Код ЄДРПОУ 03500004
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29.07.2025 Справа № 917/991/24
м. Полтава
За позовною заявою Регіонального відділення Фонду державного майна України по Полтавській та Сумській областях вул.Небесної Сотні, 1/23, м.Полтава, Полтавська область, 36014
до Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" в особі Полтавської регіональної філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру", вул. Святослава Хороброго,3, м. Київ, 03151
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Державне підприємство "Полтавський науково - дослідний та проектний інститут землеустрою", вул. Крамського,9, м. Полтава, 36039
про виселення з державного нерухомого майна - нежитлового приміщення
Суддя Солодюк О.В.
Секретар судового засідання Олефір О.І.
Учасники справи згідно протоколу судового засідання
Розглядається позовна заява Регіонального відділення Фонду державного майна України по Полтавській та Сумській областях до Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" про виселення з державного нерухомого майна - нежитлового приміщення загальною площею 155,0 кв.м., розташованого за адресою: вул. Крамського, 9, м. Полтава.
Ухвалою Господарського суду Полтавської області від 21.06.2024 суд ухвалив прийняти позовну заяву до розгляду і відкрити провадження у справі; справу розглядати в порядку загального позовного провадження, призначено підготовче засідання у справі на 23.07.2024 на 09:30 год.
10.07.2024 (вхід. № 9566) від відповідача надійшов відзив на позов. Відповідач проти позову заперечує та просить суд відмовити у задоволенні позову.
10.07.2024 (вхід. № 9567) від представника Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" надійшло клопотання про проведення судового засідання в режимі відеоконференції.
11.07.2024 (вхід. № 9610) від позивача до матеріалів справи надійшла відповідь на відзив. Позивач позовні вимоги підтримує з мотивів, викладених в позовній заяві та посилається на те, що у відзиві на позов не міститься жодних заперечень, які б спростовували допущені порушення щодо порядку передачі майна в оренду.
17.07.2024 (вхід. № 9822) від відповідача до матеріалів справи надійшли заперечення на відповідь на відзив. Відповідач зазначає, що Договір оренди є чинним, підстави вважати його нікчемним відсутні. Укладення Договору оренди без проведення аукціону не є підставою вважати його нікчемним.
Ухвалою від 23.07.2024 суд продовжив підготовче провадження на 30 днів та відклав розгляд справи на 19.09.2024 на 11:30 год.
22.08.2024 (вхід. № 11259) від представника Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" надійшло клопотання про проведення судового засідання в режимі відеоконференції.
Ухвалою суду від 06.09.2024р. відмовлено у клопотанні представника відповідача, у зв"язку з відсутністю технічною можливістю для проведення судового засідання в режимі відеоконференції 19.09.2024 о 11:30 год.
Ухвалою Господарського суду Полтавської області від 19.09.2024 суд ухвалив закрити підготовче провадження у справі та призначити справу до судового розгляду по суті на 19.11.2024 на 14:00 год.
В судовому засіданні 19.11.2024 суд оголосив перерву до 16.01.2025 до 15:00 год.
В судовому засіданні 16.01.2025 судом оголошено перерву до 04.02.2025 до 14:00 год.
В судовому засіданні 04.02.2025 суд оголосив перерву до 12.03.2025 до 11:00 год.
05.03.2025 (вхід. № 3034) від відповідача до матеріалів справи надійшло клопотання,
в якому відповідач просить суд врахувати надані ним пояснення при ухваленні рішення у справі.
В судовому засіданні 12.03.2025 суд оголосив перерву до 16.04.2025 до 11:00 год.
Судове засідання, призначене на 16.04.2025 на 11:00 год., не відбулося у зв`язку з перебуванням судді на лікарняному.
Ухвалою суду від 20.05.2025 розгляд справи призначено на 01.07.2025 на 12:00 год.
12.06.2025 (вхід. 7869) від відповідача до матеріалів справи надійшли додаткові письмові пояснення.
25.06.2025 (вхід. № 8496) від відповідача до матеріалів справи надійшло клопотання про долучення доказів.
В судовому засіданні 01.07.2025 суд задовільнив клопотання відповідача про долучення додаткових пояснень та клопотання про долучення доказів, оголосив перерву до 29.07.2025 до 12:00 год.
21.07.2025 (вхід. № 9591) від ТОВ "Контур Буд ЛТД" до матеріалів справи надійшло клопотання, в якому останнє просить суд залучити товариство у справу в якості позивача та надати строк для подачі позовної заяви у справі № 917/991/24, посилаючи на те, що п. 13.3 спірного договору оренди передбачає збереження чинності цього договору для покупця - ТОВ "Контур Буд ЛТД".
Суд, розглянувши в судовому засіданні 29.07.2025 дане клопотання ТОВ "Контур Буд ЛТД", відмовляє в його задоволенні, оскільки дане клопотання подане після закриття підготовчого провадження.
У судовому засіданні 29.07.2025 представник позивача просить суд позовні вимоги задовільнити. Представник відповідача просить відмовити в позові.
В судовому засіданні 29.07.2025 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив:
Згідно з нормами статті 3 Закону України Про Фонд державного майна України Фонд державного майна України у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України Про Фонд державного майна України та іншими законами України, актами Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства України, дорученнями Президента України та Прем`єр-міністра України.
Регіональне відділення Фонду державного майна України по Полтавській та Сумській областях (далі - Регіональне відділення), відповідно до покладених на нього завдань та в межах своїх повноважень визначених Законами України Про Фонд державного майна України, Про управління об`єктами державної власності, Про оренду державного та комунального майна здійснює функції контролю у сфері передачі державного майна в оренду та користування.
Полтавською регіональною філією Державного підприємства Центр державного земельного кадастру подано заяву позивачу (лист від 26.01.2022 № 04-06/69) про намір укласти договір оренди державного нерухомого майна, що розмішене за адресою: м. Полтава, вул. Крамського, 9, площею 155,00 кв.м. та перебуває на балансі Державного підприємства Полтавський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою з метою розміщення вказаної філії.
Державним підприємством Полтавський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою (балансоутримувачем) прийнято рішення про намір передачі в оренду державного майна та включення до Переліку другого типу (лист від 07.07.2022 №01-22/26).
Наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Полтавській та Сумській областях від 26.07.2022 № 313 Про включення нерухомого державного майна до Переліку другого типу включено нежитлове приміщення загальною площею 155,0 кв.м. за адресою: м. Полтава, вул. Крамського, 9, що обліковується на балансі Державного підприємства «Полтавський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою до Переліку об`єктів, щодо яких прийнято рішення про передачу в оренду без проведення аукціону.
Ураховуючи вищевикладене, між Регіональним відділенням (орендодавець), Державним підприємством Центр державного земельного кадастру (Орендар) та Державним підприємством Полтавський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою(балансоутримувач) 29.07.2022 укладений Договір оренди нерухомого майна, що належить до державної власності за № 28/53/22-н (далі - Договір оренди).
Предметом Договору оренди є нежитлове приміщення загальною площею 155,0 кв.м., розташоване за адресою: м.Полтава, вул. Крамського, 9.
Майно було передане в оренду за процедурою - без аукціону.
Між Орендарем та Балансоутримувачем 29.07.2022 підписаний Акт передачі в оренду нерухомого майна або іншого окремого індивідуально визначеного майна, що належить до державної власності.
Позивач в позові зазначає, що відповідно до частини другої статті 15 Закону України від 03.10.2019 № 157-ІХ Про оренду державного та комунального майна (далі - Закон № 157) право на отримання в оренду державного та комунального майна, що не міститься в Переліку першого типу, без проведення аукціону також мають: державні та комунальні підприємства, установи, організації у сфері культури і мистецтв чи громадські організації у сфері культури і мистецтв (у тому числі національні творчі спілки або їх члени під творчі майстерні).
Відповідно до Статуту Державного підприємства Центр державного земельного кадастру (код ЄДРПОУ 21616582), затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 22.10.2018 № 164, оприлюдненого на сайті https://dzk.gov.ua/, його основною метою діяльності є адміністрування Державного земельного кадастру - створення та супроводження програмного забезпечення Державного земельного кадастру, технічне, технологічне забезпечення Державного земельного кадастру, збереження та захист відомостей, що містяться у Державному земельному кадастру.
Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних-осіб підприємців та громадських формувань Державне підприємство Центр державного земельного кадастру (код ЄДРПОУ 21616582) має наступні види економічної діяльності:
71.12. Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах (основний);
63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов`язана з цими діяльність;
68.31 Агентства нерухомості.
Отже, позивач зазначає, що у даному випадку орендар - Державне підприємство Центр державного земельного кадастру не входить до переліку осіб, визначених статтею 15 Закону України Про оренду державного та комунального майна, право на отримання в оренду державного та комунального майна без проведення аукціону у такого підприємства відсутнє.
Посилаючись на те, що відповідач отримав право оренди державного майна не у порядку, передбаченому законодавством, тобто, за відсутності конкурентних засад (без проведення аукціону), позивач вважає, що Договір оренди спрямований на незаконне заволодіння державним майном, а отже, відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 228 ЦК України, є нікчемним.
Оскільки відповідач неправомірно набув статус орендаря та продовжує незаконно використовувати державне нерухоме майно без належних правових підстав, позивач звернувся з позовом до суду про виселення відповідача з орендованого приміщення на підставі ч. 3 ст. 228 ЦК України.
При вирішенні спору суд виходить з наступного.
В силу статті 55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.
Право на доступ до правосуддя закріплене у статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка ратифікована Україною.
Як визначено статтею 5 ГПК України, здійснюючи правосуддя, господарський суд захищає права та інтереси фізичних і юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.
Статтею 11 ЦК України закріплено, що цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Судом встановлено, що відповідно до Договору оренди, у користування орендарю передано державне нерухоме майно. З огляду на викладене, регулювання правовідносин стосовно оренди майна за цим договором здійснюється нормами спеціального законодавства, що регулює оренду державного та комунального майна. До спірних правовідносин застосовуються положення Закону України "Про оренду державного та комунального майна", який є спеціальним законодавчим актом у сфері регулювання відносин, пов`язаних з передачею в оренду майна, що перебуває в державній та комунальній власності.
Згідно з ч. 1 ст. 283 Господарського кодексу України за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 763 ЦК України договір найму укладається на строк, встановлений договором. Строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов`язки відповідно до договору (ст. 631 ЦК України).
Відповідно до п.,п. 13,14,16,19 ч. 1 ст. 1 Закону України Про оренду державного та комунального майна (далі Закон) перелік першого типу перелік об`єктів, щодо яких прийнято рішення про передачу в оренду на аукціоні; перелік другого типу перелік об`єктів, щодо яких прийнято рішення про передачу в оренду без проведення аукціону; потенційний орендар фізична або юридична особа, яка виявила бажання взяти майно в оренду у спосіб, визначений цим Законом; уповноважений орган управління орган, до сфери управління якого належить балансоутримувач.
Згідно п. 5 статті 2 Закону України Про оренду державного та комунального майна оренда здійснюється на основі принципів законності, відкритості та прозорості, рівності і змагальності, державного регулювання та контролю, врахування особливостей об`єктів державної та комунальної форми власності, захисту економічної конкуренції, створення сприятливих умов для залучення інвестицій, повного, своєчасного, договірного інформування про об`єкти оренди та порядок передачі їх в оренду, забезпечення конкурентних умов оренди та інших видів договорів.
Статтею 3 Закону України Про оренду державного та комунального майна встановлено, що об`єктами оренди є, зокрема: єдині майнові комплекси підприємств, їхніх відокремлених структурних підрозділів; нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення, а також їх окремі частини); інше окреме індивідуально визначене майно.
Відповідно до статті 4 Закону України Про оренду державного та комунального майна суб`єктами орендних відносин є:
- Орендар;
- Орендодавець;
- Балансоутримувач;
- Уповноважений орган управління;
- Представницький орган місцевого самоврядування або визначені ним орган такого представницького органу.
- Кабінет Міністрів України або орган державної влади, визначений Кабінетом Міністрів України.
Згідно ч. 1 статті 5 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" етапність передачі в оренду державного та комунального майна передбачає: прийняття рішення щодо наміру передачі майна в оренду; внесення інформації про потенційний об`єкт оренди до ЕТС; прийняття рішення про включення потенційного об`єкта оренди до одного із Переліків; опублікування інформації про потенційний об`єкт оренди, щодо якого прийнято рішення про включення до одного з Переліків, в ЕТС; розміщення в ЕТС оголошення про передачу майна в оренду; проведення аукціону на право оренди майна або передача об`єкта в оренду без проведення аукціону, укладення та публікація в ЕТС договору оренди.
Відповідно до статті 6 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" ініціаторами оренди майна можуть бути потенційний орендар, балансоутримувач, уповноважений орган управління та/або орендодавець. Потенційний орендар, зацікавлений в одержанні в оренду нерухомого або індивідуально визначеного майна, звертається до орендодавця із заявою про включення цього майна до Переліку відповідного типу згідно з Порядком передачі майна в оренду. Орендодавець протягом трьох робочих днів з дати отримання відповідної заяви передає її балансоутримувачу такого майна.
За результатами розгляду заяви (крім випадків, передбачених абзацом п`ятим частини другої статті 6 цього Закону) балансоутримувач протягом 10 робочих днів з дати отримання такої заяви приймає одне з таких рішень:
рішення про намір передачі майна в оренду;
рішення про відмову у включенні об`єкта до відповідного Переліку в разі наявності однієї з підстав, передбачених статтею 7 цього Закону.
У разі якщо відповідно до законодавства, статуту або положення балансоутримувача уповноважений орган управління, до сфери управління якого належить балансоутримувач, має надавати згоду на розпорядження майном балансоутримувача, балансоутримувач протягом 40 робочих днів з дати отримання заяви потенційного орендаря приймає одне з таких рішень:
рішення про намір передачі майна в оренду, погоджене уповноваженим органом управління;
рішення про відмову у включенні об`єкта до відповідного Переліку в разі наявності однієї з підстав, передбачених статтею 7 цього Закону.
Відсутність погодження або відмови у погодженні уповноваженого органу управління протягом 40 робочих днів з дати отримання заяви потенційного орендаря вважається погодженням уповноваженого органу управління рішення балансоутримувача про намір передачі майна в оренду.
Про прийняте рішення балансоутримувач повідомляє заявника та орендодавця протягом трьох робочих днів з дати його прийняття.
У разі включення об`єкта до відповідного Переліку за заявою іншої особи, яка подана раніше, балансоутримувач інформує заявника та орендодавця про таке включення.
Згідно ч. 4 ст. 6 Закону після прийняття балансоутримувачем рішення про намір передачі майна в оренду або отримання від уповноваженого органу управління рішення про доцільність передачі майна в оренду балансоутримувач здійснює такі дії:
вносить інформацію про потенційний об`єкт оренди до ЕТС в порядку, обсязі та строки, передбачені Порядком передачі майна в оренду, та включає об`єкт до одного з Переліків, якщо відповідно до цього Закону балансоутримувач може виступати орендодавцем відповідного майна і якщо включення об`єкта до Переліку відповідного типу не потребує прийняття рішення іншим органом;
надсилає інформацію про потенційний об`єкт оренди орендодавцю для її внесення до ЕТС в порядку, обсязі та строки, передбачені Порядком передачі майна в оренду, та звертається до орендодавця із клопотанням про включення потенційного об`єкта оренди до одного з Переліків згідно з Порядком передачі майна в оренду.
Згідно ч. 5 ст. 6 Закону орендодавець розглядає клопотання балансоутримувача, подане відповідно до частини четвертої цієї статті, та протягом 10 робочих днів з дати отримання клопотання приймає одне з таких рішень:
рішення про включення об`єкта до Переліку відповідного типу;
рішення про відмову у включенні об`єкта до Переліку відповідного типу з підстав, передбачених статтею 7 цього Закону.
Про прийняте рішення орендодавець повідомляє балансоутримувача та заявника протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення.
Згідно ст. 7 Закону рішення про включення об`єкта до одного з Переліків може бути скасовано або змінено:
Кабінетом Міністрів України або визначеним ним органом - щодо майна державної власності;
представницьким органом місцевого самоврядування або визначеними ним органами - щодо майна комунальної власності.
Рішення балансоутримувача (уповноваженого органу управління) або орендодавця про відмову у включенні об`єкта до одного з Переліків може бути скасовано або змінено:
Кабінетом Міністрів України або визначеним ним органом - щодо майна державної власності;
представницьким органом місцевого самоврядування або визначеними ним органами - щодо майна комунальної власності.
Рішення балансоутримувача про відмову у включенні об`єкта до одного з Переліків може бути також скасовано або змінено уповноваженим органом управління.
Відповідно до п., п 4, 5 ч.1 статті 7 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" підставами для відмови у включенні майна до одного з Переліків або виключення майна із одного з Переліків є, зокрема: встановлена рішенням орендодавця невідповідність заявника вимогам, передбаченим статтею 15 цього Закону, або подання недостовірної чи неповної інформації щодо діяльності заявника, який звернувся із заявою про оренду об`єкта без проведення аукціону, або недоцільність включення майна до Переліку другого типу, визначена орендодавцем згідно з Порядком передачі майна в оренду; скасування рішення про включення об`єкта до відповідного Переліку згідно з вимогами цього Закону.
Рішення про виключення майна з Переліків може бути прийнято не пізніше:
дня, що передує дню проведення аукціону, якщо майно включено до Переліку першого типу;
дня, що передує дню укладення договору оренди, якщо майно включено до Переліку другого типу (ч. 2 ст. 7 Закону).
Згідно ч. 1 статті 15 Закону України "Про оренду державного та комунального майна"
право на отримання в оренду державного та комунального майна без проведення аукціону мають:
органи державної влади та органи місцевого самоврядування, інші установи і організації, діяльність яких фінансується за рахунок державного або місцевих бюджетів;
релігійні організації для забезпечення проведення релігійних обрядів та церемоній;
Пенсійний фонд України та його органи;
дипломатичні представництва, консульські установи іноземних держав, представництва міжнародних міжурядових організацій в Україні для виконання функцій дипломатичного представництва, консульських і статутних функцій міжнародних міжурядових організацій.
Перелік орендарів, які також мають право на отримання в оренду державного та комунального майна, що не міститься в Переліку першого типу, без проведення аукціону, містить ч. 2 статті 15 Закону.
Згідно зі ст. 24 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" договір оренди припиняється, зокрема, в разі закінчення строку, на який його було укладено.
Договір оренди № 28/53/22-н від 29.07.2022 укладено між трьома сторонами:
- Орендодавцем - Регіональним відділенням ФДМУ;
- Орендарем - ДП "Центр державного земельного кадастру" від імені якого діє Полтавська регіональна філія;
- Балансоутримувачем - ДП "Полтавський науково - дослідний та проектний інститут землеустрою".
Договір оренди є чинним, підписаний уповноваженими представниками сторін електронними підписами.
Договір оренди містить всі істотні умови для відповідного виду договору.
Укладенню Договору оренди передували наступні дії сторін.
Полтавською регіональною філією Державного підприємства Центр державного земельного кадастру подано позивачу заяву (лист від 26.01.2022 № 04-06/69) про намір укласти договір оренди державного нерухомого майна, що розмішене за адресою: м. Полтава, вул. Крамського, 9, площею 155,00 кв.м. та перебуває на балансі Державного підприємства Полтавський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою з метою розміщення вказаної філії (а.с.17).
Державним підприємством Полтавський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою (балансоутримувачем) прийнято рішення про намір передачі в оренду державного майна та включення до Переліку другого типу (лист від 07.07.2022 №01-22/26, а.с.23).
Наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Полтавській та Сумській областях від 26.07.2022 № 313 Про включення нерухомого державного майна до Переліку другого типу (а.с.21) включено нежитлове приміщення загальною площею 155,0 кв.м. за адресою: м. Полтава, вул. Крамського, 9, що обліковується на балансі Державного підприємства «Полтавський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою до Переліку об`єктів щодо яких прийнято рішення про передачу в оренду без проведення аукціону.
Позивач опрацював подані Центром ДЗК та балансоутримувачем документи та підготував проект договору оренди державного нерухомого майна, що розміщене за адресою м. Полтава, вул. Крамарського, 9 площею 155,00 кв. м.
Договір оренди укладено відповідно до статті 16 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" за формою примірного договору оренди нерухомого або іншого окремого індивідуального визначеного майна, що належить до державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 820 від 12 серпня 2020р. "Про затвердження примірних договорів оренди державного майна".
Предметом договору є строкове платне користування нежитловим приміщенням загальною площею 155,0 кв. м, розташоване за адресою: м. Полтава, вул. Крамського, 9, яке використовується для розміщення Полтавської регіональної філії Центру ДЗК.
Отже, Договір оренди нерухомого майна № 28/53/22-н від 29.07.2022 був укладений за участю та згодою Регіонального відділення Фонду державного майна України по Полтавській та Сумській областях. Саме позивач, будучи суб`єктом владних повноважень та спеціалізованою державною установою у сфері управління державним майном, здійснив усі необхідні процедури, які передували укладенню цього договору. Наказ Регіонального відділення Фонду державного майна України по Полтавській та Сумській областях від 26.07.2022 № 313 Про включення нерухомого державного майна до Переліку другого типу не скасовано, дії позивача неправомірними і такими, що порушують вимоги Закону України «Про оренду державного та комунального майна» в судовому порядку не визнавались.
В свою чергу, відповідач діяв добросовісно, покладаючись на законні та правомірні дії позивача - державного органу, який мав повноваження та експертизу для визначення відповідності умов оренди вимогам чинного законодавства. Усі дії відповідача були вчинені у відповідності до отриманих інструкцій та рішень уповноваженого державного органу. Процедура передачі майна без аукціону відповідає пункту 31 Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою КМУ № 483 від 03.06.2020 (чинній на момент укладення договору).
Центр Державного земельного кадастру є державним підприємством, що входить до сфери управління Держгеокадастру та виконує функції адміністратора Державного земельного кадастру. Отже, діяльність відповідача є важливою для реалізації державної політики у сфері земельних відносин.
На дату укладення Договору оренди, Закон України «Про оренду державного та комунального майна» №157-IX не містив заборони щодо оренди державного майна без аукціону іншими державними підприємствами, якщо об`єкт включений до Переліку другого типу у відповідності до вимог Закону та Порядку № 483, які застосовувались у даній ситуації.
Позивач фактично оскаржує власне волевиявлення, реалізоване в межах наданих йому Законом повноважень.
Враховуючи вищезазначене, суд дійшов висновку, що вимоги позивача про виселення Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» в особі Полтавської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» з державного нерухомого майна нежитлового приміщення загальною площею 155,0 кв.м., розташованого за адресою: вул. Крамського, 9, м Полтава є безпідставними, оспорені відповідачем, спростовані наявними доказами і задоволенню не підлягають.
Згідно із частинами 1, 2, 3 статті 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
У ст. 76 ГПК України встановлено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно ст. 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються.
Статтею 86 ГПК України встановлено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Судовий збір відповідно до ст. 129 ГПК України покладається на позивача.
Керуючись статтями 129, 232-233, 237-238, 240 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовних вимог відмовити.
Рішення набирає законної сили у строк та в порядку, встановленому ст.241 Господарського процесуального кодексу України. Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку в строк, встановлений ст. 256 Господарського процесуального кодексу України та в порядку, передбаченому ст. 257 Господарського процесуального кодексу України.
Рішення складено та підписано 26.09.2025 р. (після виходу судді з відпустки).
Суддя Солодюк О.В.
| Суд | Господарський суд Полтавської області |
| Дата ухвалення рішення | 29.07.2025 |
| Оприлюднено | 01.10.2025 |
| Номер документу | 130597340 |
| Судочинство | Господарське |
| Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі), з них про державну власність, з них |
Господарське
Господарський суд Полтавської області
Солодюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні