Господарський суд чернігівської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяУ Х В А Л А
29 вересня 2025 року м. Чернігівсправа № 927/993/22
Господарський суд Чернігівської області у складі судді А.С. Сидоренка, розглянувши матеріали клопотання арбітражного керуючого Забаріна Антона Федоровича про витребування доказів по справі за заявоюКРЕДИТОРА: Товариства з обмеженою відповідальністю «Суффле Агро Україна» (код 34863309) 30068, с. Крупець Шепетівського (Славутського) району Хмельницької області, вул. Богдана Хмельницького, 43БОРЖНИК: Фермерське господарство «САПФІР-М.М.» (код 35274787) 15122, с. Хоробичі Городнянського району Чернігівської області, вул. Гагаріна, 24про відкриття провадження у справі про банкрутство
ВСТАНОВИВ:
10 листопада 2022 року до Господарського суду Чернігівської області надійшла заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Суффле Агро Україна» (надалі кредитор) про відкриття провадження у справі про банкрутство Фермерського господарства «САПФІР-М.М.» (надалі боржник) на підставі ст. 34 Кодексу України з процедур банкрутства, яка ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 15.11.2022 була прийнята до розгляду.
Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 21.12.2022, зокрема відкрито провадження у справі про банкрутство Фермерського господарства «САПФІР-М.М.»; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном боржника; розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Сиволобова М.М.
Постановою Господарського суду Чернігівської області від 15.11.2023 припинено процедуру розпорядження майном Фермерського господарства «САПФІР-М.М.» та повноваження розпорядника майна боржника Сиволобова М.М.; визнано банкрутом Фермерське господарство «САПФІР-М.М.»; відкрито ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців; ліквідатором банкрута призначити арбітражного керуючого Сиволобова М.М.
Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 06.06.2024 постановлено, зокрема відсторонити арбітражного керуючого Сиволобова М.М. від виконання повноважень ліквідатора Фермерського господарства «САПФІР-М.М.»; ліквідатором Фермерського господарства «САПФІР-М.М.» призначити арбітражного керуючого Забаріна А.Ф.
Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 06.03.2025 постановлено залучити Корецького Олександра Онісімовича до участі у справі про банкрутство Фермерського господарства «САПФІР-М.М.» в якості уповноваженої особи учасників останнього.
Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 15.09.2025 постановлено продовжити строк ліквідаційної процедури та повноважень ліквідатора банкрута Забаріна А.Ф. до 05 листопада 2025 року включно.
24.09.2025 через систему «Електронний суд» до Господарського суду Чернігівської області надійшло клопотання від 24.09.2025 № 24-09 арбітражного керуючого Забаріна А.Ф. (надалі Клопотання), яким останній просить витребувати від Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) інформацію та копії документів, а саме:
яка фізична або юридична особа та на підставі чого є власником Трактору колісного БЕЛАРУС-892, 2017 року випуску, номерний знак: НОМЕР_1 , двигун номер: НОМЕР_2 , який ФГ «САПФІР-М.М.» було знято з обліку 13.12.2022 та витребувати підтверджуючі документи. Витребувати інформацію про всіх власників вказаного трактора після ФГ «Сапфір-М.М.» по сьогоднішній день;
яка фізична або юридична особа та на підставі чого є власником Трактору колісного JOHN DEERE 6195M, 2016 року випуску, номерний знак: НОМЕР_3 , двигун номер: НОМЕР_2 , який ФГ «САПФІР-М.М.» було знято з обліку 13.12.2022 та витребувати підтверджуючі документи. Витребувати інформацію про всіх власників вказаного трактора після ФГ «Сапфір-М.М.» по сьогоднішній день.
Звертаючись з Клопотанням арбітражний керуючий Забарін А.Ф. вказує, що внаслідок реалізації наданих йому нормами Кодексу України з процедур банкрутства повноважень ним було отримано повідомлення Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області (лист від 30.08.2024 № 01-13-24/3668) стосовно того, що згідно даних уніфікованої автоматизованої електронно-облікової системи за господарством зареєстрована та знята з обліку наступна сільськогосподарська техніка:
трактор колісний марки Беларус-892, 2017 р.в., номерний знак НОМЕР_1 , дата реєстрації 15.08.2017, дата зняття з обліку 13.12.2022 (знятий з обліку згідно наказу голови господарства від 12.12.2022 № 3/12-22),
трактор колісний John DEERE 6195М, номерний знак НОМЕР_3 , дата реєстрації 16.03.2018, дата зняття з обліку 13.12.2022 (знятий з обліку згідно наказу голови господарства від 12.12.2022 № 2/12-22).
При цьому, подальша юридична доля вказаної техніки залишається невідомою.
Враховуючи наведені вище обставини арбітражний керуючий Забарін А.Ф. звернувся до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) із запитом від 05.09.2025 № 02-5/474 з проханням надати інформацію та копії документів, а саме:
яка фізична або юридична особа та на підставі чого є власником Трактору колісного БЕЛАРУС-892, 2017 року випуску, номерний знак: НОМЕР_1 , двигун номер: НОМЕР_2 , який ФГ «САПФІР-М.М.» було знято з обліку 13.12.2022 та надати підтверджуючі документи. Надати інформацію про всіх власників вказаного трактора, після ФГ «Сапфір-М.М.» по сьогоднішній день;
яка фізична або юридична особа та на підставі чого є власником Трактору колісного JOHN DEERE 6195M, 2016 року випуску, номерний знак: НОМЕР_3 , двигун номер: НОМЕР_2 , який ФГ «САПФІР-М.М.» було знято з обліку 13.12.2022 та надати підтверджуючі документи. Надати інформацію про всіх власників вказаного трактора, після ФГ «Сапфір-М.М.» по сьогоднішній день.
Листом від 16.09.2025 № 29-18/23706 Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) ліквідатору Забаріну А.Ф. відмовлено у наданні запитуваних документів та інформації, оскільки норми діючого законодавства України надання відповідної документації та відомостей здійснюється на підставі рішення суду.
На думку арбітражного керуючого Забаріна А.Ф. отримання запитуваної інформації та документів надасть змогу розшукати відповідне рухоме майно, включити його до ліквідаційної маси та надалі реалізувати його на аукціоні з метою проведення розрахунків з кредиторами.
Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду і вирішення Клопотання по суті, господарський суд ВСТАНОВИВ:
за правилами ст. 12 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право звертатися до суду у випадках, передбачених цим Кодексом; звертатися із запитами арбітражного керуючого, у тому числі щодо отримання копій документів, до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, підприємств, установ, у тому числі банків, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей, депозитарних установ та інших професійних учасників ринків капіталу, організацій, громадських об`єднань, а також до фізичних осіб; отримувати інформацію з державних реєстрів; здійснювати інші повноваження, передбачені цим Кодексом. Арбітражний керуючий зобов`язаний, зокрема неухильно дотримуватися вимог законодавства; здійснювати заходи щодо захисту майна боржника; виконувати інші повноваження, передбачені законодавством. Під час реалізації своїх прав та обов`язків арбітражний керуючий зобов`язаний діяти добросовісно, розсудливо та з метою, з якою ці права та обов`язки надано (покладено). Під час виконання повноважень арбітражний керуючий має право на безпосередній доступ до інформації про боржників, їхнє майно, доходи та кошти, у тому числі конфіденційної, що міститься в державних базах даних і реєстрах, у тому числі електронних. Порядок доступу до такої інформації з баз даних та реєстрів встановлюється центральними органами виконавчої влади, які забезпечують їх ведення.
Стаття 121 Кодексу України з процедур банкрутства передбачає, що запит арбітражного керуючого - це письмове або у формі електронного документа звернення арбітражного керуючого, призначеного господарським судом розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором, керуючим реструктуризацією, керуючим реалізацією, до органу державної влади, органу місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, підприємств, установ, у тому числі банків, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей, депозитарних установ та інших професійних учасників ринків капіталу, організацій незалежно від форми власності та підпорядкування, громадських об`єднань, фізичних осіб про надання інформації, копій документів, необхідних арбітражному керуючому для здійснення повноважень у справі про банкрутство (неплатоспроможність) щодо боржника, а також членів сім`ї боржника - фізичних осіб, визначених абзацом другим частини п`ятої статті 116 цього Кодексу, стосовно якого арбітражний керуючий здійснює повноваження розпорядника майна керуючого санацією, ліквідатора, керуючого реструктуризацію або керуючого реалізацією. До запиту арбітражного керуючого додається посвідчена арбітражним керуючим копія судового рішення про призначення його у справі про банкрутство (неплатоспроможність) розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором, керуючим реструктуризацією або керуючим реалізацією. Вимагати від арбітражного керуючого надання разом із запитом арбітражного керуючого інших документів забороняється. Орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи, керівники підприємств, установ, у тому числі банків, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей, депозитарних установ та інших професійних учасників ринків капіталу, організацій, громадських об`єднань, фізичні особи, яким направлено запит арбітражного керуючого, зобов`язані не пізніше десяти робочих днів з дня отримання запиту надати арбітражному керуючому відповідну інформацію, у тому числі таку, що становить банківську таємницю, таємницю надавача платіжних послуг або емітента електронних грошей, крім таємної та/або службової інформації та копій документів, у яких міститься таємна та/або службова інформація, копії документів. У разі якщо запит арбітражного керуючого стосується надання значного обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду запиту арбітражного керуючого може бути продовжено до 20 робочих днів з обґрунтуванням причин такого продовження, про що арбітражному керуючому письмово повідомляється не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту арбітражного керуючого. Задоволення запиту арбітражного керуючого може бути здійснено шляхом надання відповідної інформації, копій документів у формі електронного документа. У разі якщо задоволення запиту арбітражного керуючого передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як десять сторінок, арбітражний керуючий зобов`язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк. Розмір таких витрат не може перевищувати граничних норм витрат на копіювання та друк, встановлених відповідно до законодавства. Відмова в наданні інформації на запит арбітражного керуючого, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання недостовірної інформації тягнуть за собою відповідальність згідно із законом, крім випадків відмови в наданні таємної та/або службової інформації.
Згідно ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства ліквідатор з дня свого призначення, зокрема приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; формує ліквідаційну масу; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; дійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.
Статтею 2 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.
У відповідності з ч. 1 ст. 80, ст. 81 Господарського процесуального кодексу України, учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду.
Учасник справи у разі неможливості самостійно надати докази вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Таке клопотання повинно бути подане в строк, зазначений в частинах другій та третій статті 80 цього Кодексу. Якщо таке клопотання заявлено з пропуском встановленого строку, суд залишає його без задоволення, крім випадку, коли особа, яка його подає, обґрунтує неможливість його подання у встановлений строк з причин, що не залежали від неї. У клопотанні про витребування судом доказів повинно бути зазначено: 1) який доказ витребовується (крім клопотання про витребування судом групи однотипних документів як доказів); 2) обставини, які може підтвердити цей доказ, або аргументи, які він може спростувати; 3) підстави, з яких випливає, що цей доказ має відповідна особа; 4) заходи, яких особа, яка подає клопотання, вжила для отримання цього доказу самостійно, докази вжиття таких заходів та (або) причини неможливості самостійного отримання цього доказу; 5) причини неможливості отримати цей доказ самостійно особою, яка подає клопотання. У разі задоволення клопотання суд своєю ухвалою витребовує відповідні докази. Будь-яка особа, в якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду. Особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали. У разі неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, або неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, передбачені цим Кодексом.
Порядок формування, ведення та надання доступу до Єдиного реєстру для ведення автоматизованого обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів (далі - Реєстр) визначається Положенням про Єдиний реєстр для ведення автоматизованого обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів (надалі Положення), затвердженим наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 22.01.2013 № 29 та зареєстрованим в Міністерстві
юстиції України 12 лютого 2013 р. за № 243/22775.
Відповідно до Положення Реєстр - уніфікована автоматизована електронно-облікова система (далі - система), до складу якої входить програмне забезпечення для ведення обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів (далі - машини), обліку суб`єктів господарювання, що здійснюють обов`язковий технічний контроль машин, оптову або роздрібну торгівлю і оформлення відповідних документів на реалізацію машин та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, закладів, які здійснюють підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації трактористів-машиністів, а також для приймання теоретичних іспитів із знань правил дорожнього руху, правил технічної експлуатації машин та проведення обстеження машин на відповідність ідентифікаційних номерів і супровідних документів на предмет фальсифікації.
Реєстр ведеться з метою інформаційного забезпечення Державної інспекції сільського господарства України та її територіальних органів для збору, накопичення та обробки відомостей, зокрема щодо власників машин, реєстрації, перереєстрації та зняття з обліку машин.
Інформація з Реєстру має обмежений доступ та надається у вигляді листа на безоплатній основі за письмовим зверненням органів державної влади та осіб, що мають на це право у випадках, передбачених законами.
Порядок відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів (надалі Порядок № 1), затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 08.07.2009 № 694, визначає процедуру відомчої реєстрації, перереєстрації, тимчасової реєстрації (далі - реєстрація) та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів (далі - машини), здійснення інших заходів, пов`язаних з реєстрацією та веденням обліку машин, та застосовується з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про адміністративну процедуру".
Згідно з Порядком №1 реєстрація та зняття з обліку машин проводяться територіальними органами Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі - територіальні органи Держпродспоживслужби).
Посадовим особам Держпродспоживслужби та територіального органу Держпродспоживслужби забороняється розголошувати відомості, що стали їм відомі у процесі реєстрації або зняття з обліку машини, за винятком випадків, передбачених законодавством.
Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 22.11.2011 № 644 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 грудня 2011 р. за № 1491/20229) затверджений Порядок роботи, пов`язаної з реєстрацією та зняттям з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських,
дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської
техніки, інших механізмів (надалі Порядок № 2), який визначає процедуру приймання, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків Державною інспекцією сільського господарства України та її територіальними
органами (далі - інспекція) щодо відомчої реєстрації, тимчасової реєстрації, перереєстрації (далі - реєстрація) та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів (далі - машина).
Порядок № 2 передбачає, що посадовим особам інспекції забороняється розголошувати відомості, що стали їм відомі при проведенні реєстраційних дій, за
винятком випадків, передбачених законом.
Виключно на підставі обґрунтованого письмового запиту довідки про проведені реєстраційні дії, про зареєстровані машини і їх власників видаються інспекціями судовим органам, органам прокуратури, органам дізнання та досудового слідства, органам державної податкової служби, органам державної виконавчої служби, підрозділам Державтоінспеції МВС України, а також військовим комісаріатам, ліквідаторам та арбітражним керуючим (на підставі
рішення суду).
Розглянувши Клопотання, господарський суд вважає за можливе його задовольнити, оскільки за своїм змістом воно відповідає вимогам ст. 81 Господарського процесуального кодексу України та є достатньо обґрунтованим.
Також суд враховує, що запитувана інформація є необхідною арбітражному керуючому Забаріну А.Ф. для належного виконання покладених на нього повноважень.
Керуючись ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 80, 81, 233, 234, 252 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
Клопотання від 24.09.2025 № 24-09 арбітражного керуючого Забаріна А.Ф. про витребування доказів задовольнити.
Витребувати у Державної служби України з питань безпеченості харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) (01001, м. Київ, вул. Б.Грінченка, 1; код 39924774) інформацію та копії документів стосовно того:
яка фізична або юридична особа та на підставі чого є власником Трактору колісного БЕЛАРУС-892, 2017 року випуску, номерний знак: НОМЕР_1 , двигун номер: НОМЕР_2 , який ФГ «САПФІР-М.М.» було знято з обліку 13.12.2022 та витребувати підтверджуючі документи. Витребувати інформацію про всіх власників вказаного трактора після ФГ «Сапфір-М.М.» по сьогоднішній день;
яка фізична або юридична особа та на підставі чого є власником Трактору колісного JOHN DEERE 6195M, 2016 року випуску, номерний знак: НОМЕР_3 , двигун номер: НОМЕР_2 , який ФГ «САПФІР-М.М.» було знято з обліку 13.12.2022 та витребувати підтверджуючі документи. Витребувати інформацію про всіх власників вказаного трактора після ФГ «Сапфір-М.М.» по сьогоднішній день.
Витребувані даною ухвалою докази подати суду протягом 15 днів з дня вручення даної ухвали.
У випадку відсутності можливості подати докази, які витребовує суд, або відсутності можливості подати такі докази у встановлені строки, зобов`язати Державну службу України з питань безпеченості харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) протягом 15 днів з дня вручення ухвали повідомити про це суд із зазначенням відповідних причин.
Попередити Державну службу України з питань безпеченості харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) про те, що у разі неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, або неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу у вигляді тимчасового вилучення доказів для дослідження судом та стягнення в дохід державного бюджету з відповідної особи штрафу у сумі від 3 028 грн до 30 280 грн.
Копії цієї ухвали надіслати арбітражному керуючому Забаріну А.Ф. (01054, м. Київ, а/с 214), голові комітету кредиторів Товариству з обмеженою відповідальністю «Суффле Агро Україна» (30068, с. Крупець Шепетівського (Славутського) району Хмельницької області, вул. Богдана Хмельницького, 43), ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) та Державній службі України з питань безпеченості харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) (01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 1).
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.
Дата набрання ухвалою законної сили 29.09.2025.
Суддя А.С. Сидоренко
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2025 |
Оприлюднено | 02.10.2025 |
Номер документу | 130597844 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: |
Господарське
Господарський суд Чернігівської області
Сидоренко А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні