5855-2010
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к.
РІШЕННЯ
Іменем України
13.12.2010Справа №2-20/5855-2010
За позовом – Республіканського комітету АР Крим з охорони навколишнього природного середовища (м. Сімферополь, вул.Кечкеметська,198).
До відповідача – Просторненської сільської ради (Джанкойський район, с.Просторне, вул.Первомайська,6).
Про стягнення 127,11 грн. та спонукання до виконання певних дій.
Суддя М.І. Луцяк
представники:
Від позивача – Камишнікова Д.О. – головний спеціаліст сектору правового забезпечення – ю/к, довіреність №02/1 від 06.12.2010р.
Від відповідача – Бондарук М.В. – представник, довіреність №257 від 10.12.2010р.
Суть спору: Республіканський комітет АР Крим з охорони навколишнього природного середовища звернувся до господарського суду АР Крим з позовом до відповідача – Просторненської сільської ради про зобов'язання ліквідувати несанкціоноване звалище твердих побутових відходів по вул.Молодіжна, в районі бригади СКП «України», площею 30 кв.м., обсягом 19 куб.м.; обладнати під'їзний шлях до звалища ТПВ, розташованого на спеціально виділених для цього ділянках, визначити його межі і прибрати прилеглу територію від дрібних фракцій відходів та стягнення 127,11 грн. шкоди, заподіяної внаслідок порушення природоохоронного законодавства.
Представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Позовні вимоги засновані на ст.ст.21, 43 Закону України «Про відходи», ст.20, 68, ст. 69 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища».
Представник відповідача відзив на позовну заяву суду не надав, однак усно пояснив, що позовні вимоги він визнає у повному обсязі.
Справа розглядається за наявними матеріалами в порядку ст.75 Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд –
В С Т А Н О В И В :
03 грудня 2008р. при проведенні перевірки дотримання відповідачем вимог природоохоронного законодавства, спеціалістами Управління екологічної інспекції Північно-Кримського регіону було виявлене несанкціоноване звалище побутових відходів в с.Просторне, в кінці вулиці Молодіжна, в районі бригади СКП «України», площею 30 кв.м., обсягом – 19 куб.м., що зафіксовано у відповідному акті перевірки (а.с.10-12).
У зв'язку із виявленими порушеннями природоохоронного законодавства відповідачу був винесений припис щодо усунення останніх.
12 грудня 2008р. відносно голови Просторненської сільської ради Желаннікова В.Г. був складений протокол про адміністративне правопорушення, а саме – невиконання припису за актом перевірки від 09.01.2008р. в частині ліквідації несанкціонованого звалища твердих побутових відходів в с.Просторне в кінці вулиці Молодіжна в районі бригади СКП «Україна» (а.с.13) та постанова про накладення адміністративного стягнення №2161-028/1885 у вигляді штрафу (а.с.14).
Відповідно до ст.5 Закону України «Про відходи» основними принципами державної політики у сфері поводження з відходами є пріоритетний захист навколишнього природного середовища та здоров'я людини від негативного впливу відходів, забезпечення ощадливого використання матеріально-сировинних та енергетичних ресурсів, науково обгрунтоване узгодження екологічних, економічних та соціальних інтересів суспільства щодо утворення та використання відходів з метою забезпечення його сталого розвитку.
Частиною 2 ст.9 Закону України «Про відходи» встановлено, що територіальні громади є власниками відходів, що утворюються на об'єктах комунальної власності чи знаходяться на їх території і не мають власника або власник яких невідомий (безхазяйні відходи).
Згідно до ч.3 ст.12 Закону України «Про відходи» (в редакції, чинній на момент виявлення порушення) місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування ведуть облік безхазяйних відходів і несуть відповідальність за комплексне використання таких відходів, додержання умов поводження з ними та запобігання негативному впливу їх на навколишнє природне середовище і здоров'я людей.
Статтею 21 Закону України «Про відходи» визначено, що органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують, зокрема, здійснення контролю за раціональним використанням та безпечним поводженням з відходами на своїй території; ліквідацію несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів.
Частиною 4 ст.33 Закону України «Про відходи» встановлено, що зберігання та видалення відходів здійснюються в місцях, визначених органами місцевого самоврядування з врахуванням вимог земельного та природоохоронного законодавства, за наявності спеціальних дозволів, у яких визначені види та кількість відходів, загальні технічні вимоги, заходи безпеки, відомості щодо утворення, призначення, методів оброблення відповідно до встановлених лімітів та умови їх зберігання.
Розрахунок розміру шкоди був здійснений позивачем на підставі «Методики розрахунку розміру шкоди, обумовленої забрудненням і засміченням земельних ресурсів при порушенні природоохоронного законодавства», затвердженої наказом Мінекобезпеки України від 27.10.1997р. №171 та зареєстрованої в Мін'юсті України 05.05.1998р. №258/2725 із змінами та доповненнями, внесеними наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 04.04.2007р. №149 та складає 127,11 грн.
Відповідно до ч.1 ст.68 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність.
Згідно ч.1 ст. 69 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та незалежно від збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів.
Суд приймає до уваги той факт, що постанова про адміністративне стягнення не оскаржена, акт перевірки складений належним чином та отриманий керівником відповідача, що підтверджує наявність вини відповідача у здійсненні зафіксованого порушення, а також визнання відповідачем позовних вимог у повному обсязі.
Враховуючи вищевикладені обставини, суд доходить висновку, що позовні вимоги в частині зобов'язання відповідача ліквідувати несанкціоноване звалище твердих побутових відходів по вул.Молодіжна, в районі бригади СКП «України», площею 30 кв.м., обсягом 19 куб.м. та стягнення 127,11 грн. шкоди, заподіяної внаслідок порушення природоохоронного законодавства, обгрунтовані та підлягають задоволенню.
Щодо позовних вимог позивача обладнати під'їзний шлях до звалища ТПВ, розташованого на спеціально виділених для цього ділянках, визначити його межі і прибрати прилеглу територію від дрібних фракцій відходів, то суд не знаходить підстав для задоволення останніх, при цьому суд виходить з такого.
Позивачем не наведено жодної правової норми в обгрунтування заявлених вимог. Крім того, в тому вигляді, в якому викладена зазначена позовна вимога, остання задоволена бути не може, оскільки позивачем не вказано, хто саме має бути зобов'язаний виконати заявлену вимогу, яким чином та т.і. При цьому до початку судового розгляду справи позивачем в цій частині позовні вимоги не уточнювались.
Крім того, щодо частини позовної вимоги про зазначення меж звалища, то позивачем також не було наведено жодної правової норми в її обгрунтування. При цьому Законами України «Про відходи», «Про охорони навколишнього природного середовища» такі питання не регулюються (встановлення меж ділянки під розміщення звалища).
Слід також зазначити, що хоча відповідач і визнав позовні вимоги, заявлені позивачем, однак суд не може задовольнити вищевказану вимогу з огляду на те, що це може призвести до порушення прав останнього.
За викладених обставин суд доходить висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з урахуванням наведеного.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 82-84 Господарського процесуального кодексу України, суд -
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити частково.
2. Зобов'язати Просторненську сільську раду (96170, Джанкойський район, с.Просторне, вул.Первомайська,6, код ЄДРПОУ 04368659) ліквідувати несанкціоноване звалище твердих побутових відходів по вул.Молодіжна, в районі бригади СКП «Україна» площею 30 кв.м., обсягом 19 куб.м.
3. Стягнути з Просторненської сільської ради (96170, Джанкойський район, с.Просторне, вул.Первомайська,6, код ЄДРПОУ 04368659; р/р 35425012000891 в ГУ ДКУ в АРК м.Сімферополь, МФО 824026, ЗКПО 24040926) в дохід місцевого бюджету Просторненської сільської ради (р/р 31512903600109 банк: УДК в АРК м.Сімферополь, МФО 824026, ЗКПО 24040926, отримувач: місцевий бюджет Просторненської сільської ради; призначення платежу: 7 ЗКПО 24061600, шкода з екології) шкоду у сумі 127,11 грн.
4. В іншій частині позовних вимог про обладнання під'їзного шляху до звалища ТПВ, розташованого на спеціально виділених для цього ділянках, визначити його межі і прибрати прилеглу територію від дрібних фракцій відходів – в позові відмовити.
5. Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Луцяк М.І.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2010 |
Оприлюднено | 28.12.2010 |
Номер документу | 13063024 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Луцяк М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні