Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
02 жовтня 2025 рокуСправа №160/13633/25
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Олійника В.М.
при секретарі Васіної Н.В.
за участю:
представників позивача Біднини О.І., Денисенко О.І., Кирилової Д.А.
представника відповідача Лейченко І.М.
розглянувши у судовому засіданні у м.Дніпрі заяву представника товариства з обмеженою відповідальністю "Гранд-Флекс" про призначення судово-економічної експертизи в адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Гранд-Флекс" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
ВСТАНОВИВ:
12 травня 2025 року представник товариства з обмеженою відповідальністю Гранд-Флекс через систему Електронний суд звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якій просить:
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0207890704 від 22.04.2025 р. форма Р про збільшення грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість на суму 17 693 351,25 грн.;
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0207850704 від 22.04.2025 р. форма Р про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток підприємств на суму 10 787 802,25 грн.;
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0207830704 від 22.04.2025 р. форма В4 про зменшення розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість на суму 284 616,00 грн.;
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0207870704 від 22.04.2025 р. форма ПН про застосування штрафних санкцій за відсутність реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму 17 000,00 грн.
Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 12 травня 2025 року для розгляду адміністративної справи №160/13633/25 визначено суддю Олійника В.М.
Ухвалою суду від 16 травня 2025 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №160/13633/25 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Гранд-Флекс до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень. Визначено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження.
23 вересня 2025 року на адресу суду від представника позивача надійшла заява про призначення судово-економічної експертизи, в якій представник позивача просить призначити експертизу, перед якою поставити питання:
чи підтверджуються документально та нормативно висновки акту № 1750/04-36-07-04/38299846 від 16 квітня 2025 року щодо порушень:
п.44.1, п.44.2, п.44.3 ст.44, пп. 134.1.1 п. 134.1 ст.134 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся на загальну суму 8 656 655 грн., в тому числі 2020 року у сумі 50 101 грн., 2021 рік у сумі 81 965 грн., 2022 рік у сумі 7 912 430 грн., 2023 рік у сумі 612 159 грн.;
пп.14.1.13 пп.14.1.185 п.14.1 ст.14, п.198.5. ст.198 ПКУ, що призвело до заниження позитивного значення з податку на додану вартість усього у сумі 14 439 297 грн., у т.ч. за грудень 2019 у сумі 1 379 657 грн., за грудень 2020 у сумі 3 519 711 грн., за грудень 2021 у сумі 637 730 грн., за грудень 2022 р. у сумі 5 337 860 грн., грудень 2023 р. у сумі 3 279 723 грн., та зменшено від`ємне значення об`єкта оподаткування з ПДВ на суму 284 616 грн.
Вказана заява обґрунтована тим, що для вирішення питання про наявність та відсутність порушень з боку позивача, що встановлені актом перевірки, потрібні спеціальні знання в області економіки, бухгалтерського обліку та звітності, без яких встановити відповідні обставини у справі неможливо, також жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань.
У судовому засіданні представники позивача підтримали заяву та просили суд призначити судово-економічну експертизу.
Представник відповідача у судовому засіданні просила суд відмовити у задоволенні заяви про призначення судово-економічної експертизи, посилаючись на її необґрунтованість з урахуванням предмету спору та складності судової справи, надавши суду письмові заперечення на заяву про призначення судово-економічної експертизи.
В письмових запереченнях представник відповідача також зазначила, що у разі якщо суд прийде до висновку щодо необхідності призначення експертизи, то Головне управління ДПС вважає за необхідне на вирішення експерта поставити наступні питання:
підтвердження, що відомості в видаткових та податкових накладних співпадають з даними ЄРПН;
підтвердження, що в бухгалтерському обліку товарно-матеріальні цінності рахуються в кількісному та вартісному показниках, окремо;
підтвердження неспівпадіння номенклатури ТМЦ в відомостях по рахунках бухгалтерського обліку, які надані до перевірки в вартісному та кількісному виразі, окремо.
Вирішуючи заяву представника позивача про призначення експертизи, з урахуванням заперечень представника відповідача, суд виходить з наступного.
Відповідно до пункту 3 частини 3 статті 44 КАС України учасники справи мають право подавати заяви та клопотання, надавати пояснення суду, наводити свої доводи, міркування щодо питань, які виникають під час судового розгляду, і заперечення проти заяв, клопотань, доводів і міркувань інших осіб.
Згідно із частиною 1 статті 102 КАС України суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов: 1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо; 2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності.
Аналіз наведеної норми свідчить про те, що підставою для призначення судової експертизи є необхідність з`ясування обставин, які потребують спеціальних знань, тобто тих, що виходять за межі знань осіб, які беруть участь у справі, та судді, котрий розглядає справу.
Крім того, як випливає з приписів ч.1 ст.102 КАС України, призначення експертизи віднесено на розсуд суду, який приймає рішення з огляду на конкретні обставини справи, необхідність застосування спеціальних знань у галузі науки, мистецтва, техніки, ремесла тощо, та неможливості встановлення фактичних обставин справи.
Дослідивши матеріали справи, суд доходить висновку, що з метою правильного встановлення обставин у справі доцільно призначити у справі судово-економічну експертизу.
З огляду на викладене, заява представника позивача про призначення судово-економічної експертизи є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
Щодо зазначених представником відповідача додаткових питань для експертів, суд вважає, що питання, які запропоновані представником позивача, включають у себе і питання запропоновані податковим органом.
Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі призначення судом експертизи - до одержання її результатів.
Оскільки проведення експертизи потребує значного часу, суд вважає за доцільне зупинити провадження у справі на час проведення експертизи.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.102-104, 106, 107, 236, 243, 248 КАС України, суд,
УХВАЛИВ:
Заяву представника позивача - товариства з обмеженою відповідальністю "Гранд-Флекс" про призначення судово-економічної експертизи задовольнити.
Призначити по справі № 160/13633/25 судово-економічну експертизу, проведення якої доручити Дніпропетровському науково-дослідному інституту судових експертиз Міністерства юстиції України (м. Дніпро, вул. Січеславська Набережна, 17, оф. 801).
На вирішення експертизи поставити наступне питання:
Чи підтверджуються документально висновки акту документальної позапланової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "Гранд-Флекс" № 1750/04-36-07-04/38299846 від 16 квітня 2025 року щодо порушень:
п.44.1, п.44.2, п.44.3 ст.44, пп. 134.1.1 п. 134.1 ст.134 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 8 656 655 грн., в тому числі в 2020 р. у сумі 50 101 грн., 2021 р. у сумі 81 965 грн., 2022 р. у сумі 7 912 430 грн., 2023 р. у сумі 612 159 грн.;
пп.14.1.13, пп.14.1.185 п.14.1 ст.14, п.198.5. ст.198 Податкового кодексу України, що призвело до заниження позитивного значення з податку на додану вартість усього у сумі 14 439 297 грн., у т.ч. за грудень 2019 р. у сумі 1 379 657 грн., за грудень 2020 р. у сумі 3 519 711 грн., за грудень 2021 р. у сумі 637 730 грн., за грудень 2022 р. у сумі 5 337 860 грн., грудень 2023 р. у сумі 3 279 723 грн., та зменшено від`ємне значення об`єкта оподаткування з ПДВ на суму 284 616 грн.
Попередити експертів про кримінальну відповідальність за дачу завідомо неправдивого висновку та за відмову без поважних причин від виконання покладених на них обов`язків.
У розпорядження експертів направити матеріали адміністративної справи № 160/13633/25.
Зобов`язати сторони на вимогу експерта сприяти в здійсненні покладених на нього обов`язків.
Витрати на проведення експертизи покласти на позивача - товариство з обмеженою відповідальністю "Гранд-Флекс".
Експертний висновок з матеріалами справи направити до Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
Провадження у справі зупинити до одержання результатів експертизи.
Ухвала суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 256 КАС України та може бути оскаржена в строки, передбачені статтею 295 КАС України, до Третього апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.М. Олійник
| Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
| Дата ухвалення рішення | 02.10.2025 |
| Оприлюднено | 06.10.2025 |
| Номер документу | 130696386 |
| Судочинство | Адміністративне |
| Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні