Герб України

Ухвала від 02.10.2025 по справі 460/8751/25

Рівненський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про закриття провадження у справі

02 жовтня 2025 року м. Рівне№460/8751/25

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Максимчука О.О. розглянувши в письмовому провадженні процесуальне питання, пов`язане з розглядом справи за позовом Приватного акціонерного товариства "Рівнеобленерго" до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинення певних дій,

В С Т А Н О В И В:

Приватне акціонерне товариство "Рівнеобленерго" (далі - позивач або ПрАТ "Рівнеобленерго") звернулось до Рівненського окружного адміністративного суду (далі - суд) із адміністративним позовом (позовною заявою) до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - відповідач або НКРЕКП), в якому позивач просить суд визнати протиправною та скасувати постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 19.12.2024 №2177 «Про внесення зміни до постанови НКРЕКП від 24 липня 2024 року № 1360» (далі - Постанова №2177) та зобов`язати відповідача встановити (переглянути) для позивача тарифи на послуги з розподілу електричної енергії із застосуванням стимулюючого регулювання на 2025 рік здійснивши збільшення тарифів на суму в розмірі 429125,98 тис грн (без ПДВ) відповідно до постанови НКРЕКП від 27.07.2024 року №1360 (далі - Постанова №1360).

Ухвалою від 26.05.2025 суд прийняв вказану позовну заяву до розгляду і відкрив провадження в адміністративній справі, вирішив розгляд справи здійснювати суддею одноособово за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, встановив відповідачу п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву на позов.

12.09.2025 відповідач подав до суду клопотання про закриття провадження у справі №460/8751/25, у якому просить суд на підставі пунктів 1 та 8 частини 1 статті 238 КАС України закрити провадження у цій справі, оскільки НКРЕКП прийнято постанову від 26.08.2025 №1318 «Про внесення зміни до постанови НКРЕКП від 24 липня 2024 року №1360» (далі Постанова №1318), якою до абзацу першого підпункту 1 пункту 6 Постанови №1360 внесено зміни, а саме цифри, знак та слово « 2026 - 2027 роки» замінено цифрами та словом « 2025 рік», а тому, на думку відповідача, рішення суду про задоволення адміністративного позову у цій справі жодним чином не відновить порушені права позивача, так як по суті станом на 26.08.2025 у справі №460/8751/25 відсутній предмет оскарження.

01.10.2025 позивач через свого уповноваженого представника подав до суду додаткові пояснення, де зазначив про те, що позивач не заперечує проти закриття провадження у справі №460/8751/25 у зв`язку з тим, що НКРЕКП 26.08.2025 було замінено цифри, знаки та слово « 2026 2027 року» на « 2025 року» тобто до першопочаткової версії, а тому обставини які були предметом даного позову припинили своє існування.

Розглянувши вказану заяву відповідача про закриття провадження у справі, суд дійшов до висновку про те, що така заява відповідача підлягає частковому задоволенню, а провадження у справі №460/8751/25 підлягає закриттю на підставі пункту 8 частини 1 статті 238 КАС України, зважаючи на таке.

Свої позовні вимоги у цій справі позивач обґрунтовує тим, що за результатами проведеної перевірки відповідачем було прийнято постанову НКРЕКП від 24.07.2024 №1360 «Про застосування санкцій до ПрАТ «Рівнеобленерго» за порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, здійснення заходів державного регулювання та внесення змін до постанови НКРЕКП від 31 травня 2023 року №983» (далі - Постанова №1360), підпунктом 1 пункту 6 якої зобов`язано Департамент із регулювання відносин у сфері енергетики, у межах здійснення заходів державного регулювання, відповідно до пунктів 1, 13 частини 1 та пункту 1 частини 2 статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»: при підготовці та винесенні на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкту рішення щодо встановлення (перегляду) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії ПрАТ «Рівнеобленерго» із застосуванням стимулюючого регулювання врахувавши: на 2025 рік здійснити збільшення тарифів на суму в розмірі 429125,98 тис. грн (без ПДВ), · суму недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії у 2023 році в розмірі 402526,35 тис. грн (без ПДВ); · суму профіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов`язаних з наданням послуг з приєднання ПрАТ «Рівнеобленерго» за 2023 рік, у розмірі 26601,87 тис. грн (без ПДВ); · суму необ`єктивного перевищення вартості заходів інвестиційної програми у двократному розмірі за результатами діяльності 2023 року у розмірі 2,24 тис. грн (без ПДВ).»

Проте 19.12.2024 відповідачем було прийнято постанову №2177 «Про внесення зміни до постанови НКРЕКП від 24 липня 2024 року №1360» (далі Постанова №2177), якою «в абзаці першому підпункту 1 пункту 6 постанови НКРЕКП від 24.07.2024 року №1360 цифри та слово « 2025 рік» замінити цифрами, знаком та словом « 2026 2027 роки». У зв`язку із цим, на думку позивача, відповідач при встановленні (перегляду) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії ПрАТ «Рівнеобленерго» на 2025 рік протиправно не збільшив тариф на суму в розмірі 429125,98 тис. грн (без ПДВ), як те передбачено чинним законодавством, а фактично переніс таке збільшення тарифу на 2026-2027 роки, що позивач вважає протиправним, а тому звернувся до суду із вказаною позовною заявою у справі №460/8751/25.

Зі змісту клопотання відповідача про закриття провадження (з додатками) та з урахуванням додаткових пояснень позивача від 01.10.2025 суд встановив, що 26.08.2025 НКРЕКП прийнято постанову №1318 «Про внесення зміни до постанови НКРЕКП від 24 липня 2024 року № 1360» (далі Постанова №1318), якою до абзацу 1 підпункту 1 пункту 6 Постанови №1360 внесено зміни, а саме цифри, знак та слово « 2026 - 2027 роки» замінено цифрами та словом « 2025 рік». А тому станом на момент розгляду цієї справи, абзац перший підпункту 1 пункту 6 Постанови №1360 чинний у такій редакції: « 1) підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії ПрАТ «Рівнеобленерго» із застосуванням стимулюючого регулювання на 2025 рік шляхом їх зміни в бік збільшення на загальну суму 429125,98 тис. грн (без ПДВ)».

З наведеного суд дійшов до висновку про те, що Постановою №1318 НКРЕКП внесено зміни, які фактично повернули зміст Постанови №1360 до первинної редакції, а тому станом на 26.08.2025 зміни, внесені Постановою №2177, які є предметом спору у цій справі, втратили свою чинність. Тим самим оскаржувані позивачем у справі №460/8751/25 порушення були виправлені суб`єктом владних повноважень (відповідачем) і при цьому з урахуванням додаткових пояснень позивача у суду відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання оскаржуваних у позовній заяві рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення, що вказує на відсутність предмета спору.

За правилами пункту 8 частини 1 статті 238 КАС України суд закриває провадження у справі щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб`єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.

Відповідно до частини 2 статті 238 КАС України про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, а також вирішує питання про розподіл між сторонами судових витрат, повернення судового збору з бюджету. Ухвала суду про закриття провадження у справі може бути оскаржена.

Водночас, 22.09.2025 позивач через свого уповноваженого представника подав до суду заяву про повернення судового збору, у якій просить суд у зв`язку з поданим відповідачем 12.09.2022 клопотанням про закриття провадження у справі повернути для позивача судовий збір в сумі 4844,80 грн, що сплачений платіжними інструкціями №2004987698 від 14.05.2025 та №2004988415 від 15.05.2025 за подання позовної заяви у цій справі.

З наявних у матеріалах справи доказів суд встановив, що за подання до суду позовної заяви у справі №460/8751/25 позивач сплатив до бюджету судовий збір у сумі 4844,80 грн згідно з платіжними інструкціями від 14.05.2025 №2004987698 на суму 2422,40 грн (а.с. 19) та від 15.05.2025 №2004988415 на суму 2422,40 грн (а.с. 18).

Відповідно до приписів статті 7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі: 1) зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом; 2) повернення заяви або скарги; 3) відмови у відкритті провадження у справі в суді першої інстанції, апеляційного та касаційного провадження у справі; 4) залишення заяви або скарги без розгляду (крім випадків, якщо такі заяви або скарги залишені без розгляду у зв`язку з повторним неприбуттям або залишенням позивачем судового засідання без поважних причин та неподання заяви про розгляд справи за його відсутності, або неподання позивачем витребуваних судом матеріалів, або за його заявою (клопотанням); 5) закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв`язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях. У випадках, установлених пунктом 1 частини першої цієї статті, судовий збір повертається в розмірі переплаченої суми; в інших випадках, установлених частиною першою цієї статті, - повністю.

З урахуванням наведеного та оскільки в ході розгляду клопотання відповідача про закриття провадження у справі, суд дійшов до висновку про те, що провадження у справі №460/8751/25 підлягає закриттю на підставі пункту 8 частини 1 статті 238 КАС України, суд також вважає, що наявні передбачені приписами пункту 5 частини 1 та частиною 2 статті 7 Закону України "Про судовий збір" підстави для повернення позивачу повністю судового збору у сумі 4844,80 грн, що був сплачений позивачем до бюджету за подання до суду позовної заяви згідно з платіжними інструкціями від 14.05.2025 №2004987698 на суму 2422,40 грн (а.с. 19) та від 15.05.2025 №2004988415 на суму 2422,40 грн (а.с. 18).

Керуючись статтями 238, 241, 248, 256, 294, 295 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

Клопотання відповідача про закриття провадження у справі №460/8751/25 задовольнити частково.

Провадження у справі №460/8751/25 за позовом Приватне акціонерне товариство "Рівнеобленерго" до Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинення певних дій, - закрити на підставі пункту 8 частини 1 статті 238 КАС України.

Повернути для Приватного акціонерного товариства "Рівнеобленерго" (місцезнаходження: вул. Князя Володимира, буд. 71, м. Рівне, Рівненська обл., 33013, код ЄДРПОУ: 05424874) з державного бюджету 4844,80 грн судового збору, що сплачений за подання до суду позовної заяви згідно з платіжними інструкціями від 14.05.2025 №2004987698 (на суму 2422,40 грн) та від 15.05.2025 №2004988415 (на суму 2422,40 грн).

Ухвала набирає законної сили негайно після її підписання.

Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення (ухвали).

Повний текст ухвали складений 02 жовтня 2025 року.

Суддя Олександр МАКСИМЧУК

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2025
Оприлюднено06.10.2025
Номер документу130699011
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі у сфері електроенергетики (крім ядерної енергетики); енергозбереження, альтернативних джерел енергії, комбінованого виробництва електричної і теплової енергії

Судовий реєстр по справі —460/8751/25

Ухвала від 02.10.2025

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.О. Максимчук

Ухвала від 16.06.2025

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.О. Максимчук

Ухвала від 26.05.2025

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.О. Максимчук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні