3121-2007
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 217
ПОСТАНОВА
Іменем України
20.03.2007Справа №2-25/3121-2007
20.03.2007р. Справа №2-25/3121-2007А
За позовом Заступник прокурора м. Керчі в інтересах держави в особі Керченського центра зайнятості, м. Керч.
До відповідача Керченського дочірнього виробничо-комерційного підприємства «Керчреммаш» ВАТ «Южреммаш», м. Керч, вул.. Айвазовського,29
Про стягнення: 2 129, 43 грн.
Суддя О.Ю. Копилова
при секретарі Засухіній М.Ю.
Представники:
Від позивача – Жаглов О.Г., ю/к, дов. № 05-2303 від 17.07.2006 р.
Від відповідача – не з'явився
Від прокуратури не з'явився
Сутність спору: Заступник прокурора м. Керчі в інтересах держави в особі Керченського центра зайнятості, м. Керч, звернувся у господарський суд АР Крим з позовною заявою до Керченського дочірнього виробничо-комерційного підприємства «Керчреммаш» ВАТ «Южреммаш», м. Керч, про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків у Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в розмірі 2 129, 43 грн.
Відповідач явку представника у судове засідання не забезпечив, відзиву на позов не представив, про причини неявки суд не повідомив.
Оскільки відповідач не прибув у судове засідання, про причини неприбуття не повідомив, дані обставини не є перешкодою для розгляду справи відповідно до п. 2 ст.. 128 Кодексу адміністративного судочинства України.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши пояснення представника позивача, суд
встановив:
Керченське дочірнє виробничо-комерційне підприємство «Керчреммаш» ВАТ «Южреммаш», зареєстровано в Керченському міськрайонному центрі зайнятості як платник внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття за № 15413100.
Відповідно до розрахункової відомості про нарахування й перерахування страхових внесків у Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за станом на 01.01.2007 р. складає 2 279, 43 грн. Боржником у першому кварталі 2007 року самостійно сплачено 150,00 грн. Таким чином сума боргу яка підлягає стягненню на 01.01.2007 р. складає 2 129,43 грн.
Факт наявності заборгованості по сплаті у Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття підтверджується розрахунковою відомістю за 2006 р. та листом звірки простроченої заборгованості (недоїмки).
Відносини в сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування врегульовані Основами законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, прийнятими 14.01.1998р., що вступили в законну силу, у відповідності із ст. 32 Основ з моменту їхнього опублікування - 19.02.1998р.
Одним з видів загальнообов'язкового державного соціального страхування, згідно ст. 4 Основ, є страхування на випадок безробіття.
Відносини, які виникають із загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття тепер урегульовані нормами Закону України від 02.03.2000р. № 1533 -III „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхуванні на випадок безробіття”, що набув законної сили, відповідно до п. 1 розділу 8 „Заключних положень” з 01.01.2001р.
До набуття законної сили зазначеного Закону, тобто до 01.01.2001р., ст. 31 Основ, відповідно до якої, строки введення загальнообов'язкового державного страхування в Україні, визначаються в законах України в окремих видах загальнообов'язкового державного соціального страхування, платежі на обов'язкове державне страхування мали статус збору (обов'язкового платежу) і входили до складу загальнообов'язкових податків і зборів, визначених ст. 14 Закону України «Про систему оподатковування» (п.16 ч. 1).
Таким чином, до 01.01.2001р. порядок стягнення такого збору визначався Декретом Кабінету Міністрів України від 21.01.1993р. № 8-93 „Про стягнення не внесених у строк податків і неподаткових платежів”, що втратив дію у зв'язку із прийняттям Закону України № 2181 від 21.12.2000р. „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами й державними цільовими фондами”, що набув законної сили с 01.04.2001р., за винятком деяких норм.
Таким чином, до моменту набуття законної сили Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” (до 01.01.2001), на порядок стягнення платежів на обов'язкове державне соціальне страхування, які мали статус загальнообов'язкового збору, поширювалися норми, які регулюють відносини в сфері оподатковування.
Правові, фінансові й організаційні основи загальнообов'язкового державного страхування на випадок безробіття, після 01.01.2001р. вже регулювалися нормами Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”.
У чинність п. 2 розділу 8 Закону, до приведення законодавства України у відповідність із цим Законом, закони й інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону, а відповідно до п. 4 Кабінету Міністрів України в шестимісячний строк від дня опублікування цього Закону доручено підготувати й подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законів України у відповідність із цим Законом.
Таким чином, з моменту набуття законної сили зазначеного Закону, тобто з 01.01.2001р. не діють норми Закону України „Про систему оподатковування” у частині, що суперечить йому, - хоча зміни у Закон України „Про систему оподатковування”, яким п. 16 ч. 1 ст. 14 виключений, внесені лише Законом України від 16.01.2003р. № 429 „Про внесення змін у деякі законодавчі акти України щодо загальнообов'язкового державного соціального страхування”.
Отже з 01.01.2001р. страхові внески на випадок безробіття не входять у систему оподатковування й не можуть стягуватися в іншому порядку, чим передбачено Законом України № 1533- III від 02.03.2000р.
Таким чином, на порядок стягнення заборгованості по страхових внесках на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, розмір яких визначений Законом України від 11.01.2001р.№ 2213, що вступили у чинність з 02.03.2001р., „Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття”, які виникли після 01.01.2001р., не поширюються норми Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами й державними цільовими фондами” й інші нормативні акти, які регулюють відносини в сфері оподатковування. Зазначені відносини врегульовані спеціальним законодавством по загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню.
Порядок нарахування внесків та їх сплати регулюється Інструкцією про порядок вирахування й сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття й обліку їхнього одержання у Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, затвердженого Наказом Міністерства праці й соціальної політики України від 18.12.2000р. № 339.
Відповідно до п. 5 ст. 8 Закону України № 1533 від 02.03.2000р. „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” кошти Фонду не включаються до складу Державного бюджету України.
Згідно ч. 2 ст. 12 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладають на центр зайнятості АР Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, районні в містах центри зайнятості.
Згідно п.п. 2.2. п. 2 ст. 35 даного Закону роботодавець зобов'язаний вчасно й у повному розмірі сплачувати страхові внески.
Частиною 1 ст. 38 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” і пунктом 9.1 Інструкції визначена відповідальність роботодавця за несвоєчасність сплати й неповну сплату страхових внесків. У випадку несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом внесків (недоїмки), штраф і пеню.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 зазначеного Закону не сплачені в строк страхові внески, пеня й штраф стягуються у доход Фонду зі страхувальника в безперечному порядку. Строк давнини у випадку стягнення страхових внесків, пені й фінансових санкцій, передбачених цією статтею, не застосуються. Статтею 39 цього ж законодавчого акту передбачено, що спори, які виникають з правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
Крім того, у Постанові Верховного суду України від 22.06.2004р. зазначено, що центр зайнятості має право звертатися в суди з позовами про стягнення заборгованості по оплаті страхових внесків у Фонди загальнообов'язкового державного страхування на випадок безробіття.
Заборгованість відповідача перед Фондом підтверджується розрахунковою відомістю платника.
Згідно ст. 19 Закону України „Про зайнятість населення” Державна служба зайнятості стягує з підприємств, установ, організацій, незалежно від форм власності, суми прихованих або занижених обов'язкових зборів і недоїмок у державний бюджет фонду сприяння зайнятості населення.
У відповідності із ст. 67 Конституції України кожний зобов'язаний оплачувати податки й збори в порядку й розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. 6 прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України.
Судовий збір підлягає стягненню з відповідача на користь місцевого бюджету м. Сімферополя, відповідно до п. 2 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України
На підставі викладеного, керуючись п. 6 прикінцевих та перехідних положень, п. 2 ст. 94, ст.. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Керченського дочірнього виробничо-комерційного підприємства «Керчреммаш» ВАТ «Южреммаш»,(м. Керч, вул.. Айвазовського,29 п/р 26005259747001 у Філії «КРУ ЗАТ КБ «Приватбанк» МФО 384436 ЗКПО 30225693) на користь Керченського міськрайонного центру зайнятості, (м. Керч, вул. Кірова, 5 ; отримувач: ЗКПО 20708617 ОФСС на випадок безробіття м. Керчі, код платежу 50040100,01 ; банк отримувача: Управління держказначейства в АРК м. Сімферополь (УДК в АРК м. Сімферополь) МФО 824026; недоїмка: розрахунковий рахунок 37179301900019 призначення платежу 070, код ЗКПО платника, 50040100,01 страхові внески роботодавців від сум фактичних витрат на оплату праці) суму несплачених страхових внесків на випадок безробіття у розмірі 2 129, 43 грн.
3. Стягнути з Керченського дочірнього виробничо-комерційного підприємства «Керчреммаш» ВАТ «Южреммаш»,(м. Керч, вул.. Айвазовського,29 п/р 26005259747001 у Філії «КРУ ЗАТ КБ «Приватбанк» МФО 384436 ЗКПО 30225693) у доход місцевого бюджету м. Сімферополя судовий збір у розмірі 3,40 грн.
Виконавчі документи видати після вступу постанови в законну силу у разі надання відповідної заяви позивачем.
У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення (у разі складання постанови у повному обсязі, відповідно до ст. 160 КАСУ - з дня складення у повному обсязі).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження , апеляційна скарга не подана, постанова вступає в законну силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова може бути оскаржена в порядку і строки передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Копилова О.Ю.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2007 |
Оприлюднено | 31.01.2008 |
Номер документу | 1307672 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Копилова О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні