2/108-АП-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м.Херсон, вул. Горького, 18
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"15" січня 2008 р. Справа № 2/108-АП-07
Господарський суд Херсонської області у складі судді Скобєлкіна С.В. при секретарі Котенко І.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Управління Пенсійного фонду України в Каланчацькому районі, смт.Каланчак Херсонської області
до Відкритого акціонерного товариства "Каланчацький райагрохім", смт.Каланчак Херсонської області
про стягнення 789,64 грн.
за участю представників сторін:
від позивача: Гарасюта М.А., доручення від 03.01.2008р.
від відповідача: Архіпов Ю.В, довіреність від 01.01.2008
в с т а н о в и в:
Управління Пенсійного фонду України в Каланчацькому районі Херсонської області звернулось до суду з позовом до відкритого акціонерного товариства "Каланчацький райагрохім" про стягнення 789,64 грн. боргу по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за березень 2007 року.
У судовому засіданні УПФУ в Каланчацькому районі Херсонської області в особі свого представника підтримав адміністративний позов з посиланням на надані докази та матеріали справи.
Відповідач, в свою чергу, позов не визнав, про що повідомив як у відзиві на позов, так і через свого представника в судовому засіданні.
Розглянувши матеріали справи. дослідивши надані докази, заслухавши представників сторін, суд прийшов до висновку про те, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, підставою для пред'явлення адміністративного позову до суду є порушення інтересів держави, наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок противоправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються в відносинах між ними або з державою.
Відповідно до ст.ст.1, 3, 8 Закону України "Про пенсійне забезпечення" громадяни України мають право на державне пенсійне забезпечення за віком, по інвалідності, в зв'язку з втратою годувальника та в інших випадках, передбачених законодавством. Виплата пенсій здійснюється Пенсійним фондом України, який є самостійною фінансово-банківською системою та формується за рахунок коштів, що відраховуються підприємствами, організаціями на заходи соціального страхування. Несвоєчасна сплата внесків до Пенсійного фонду значною мірою впливає на забезпечення гарантованого Конституцією України матеріального забезпечення всіх непрацездатних громадян України шляхом надання трудових та соціальних пенсій, а ненадходженням коштів до Пенсійного фонду України порушуються як інтереси держави так і інтереси соціально незахищеної категорії громадян.
Пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, призначення пенсій цій категорії пенсіонерів здійснюється на підставі частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", виплата цих пенсій здійснюється за рахунок бюджету Пенсійного фонду України, при цьому зберігається і порядок покриття витрат (відшкодування) на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Так відповідно до підпункту 2.1.1 пункту 2.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 за № 64/8663) передбачено відшкодування підприємствами 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах;
Враховуючи викладене відповідно до п.п.6.1 п.6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 за № 64/8663) відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". Витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, які мають стаж, що дає право на призначення цих пенсій на декількох підприємствах, покриваються цими підприємствами пропорційно стажу роботи.
Розмір сум до відшкодування на кожний рік визначається відділами доходів органів Пенсійного фонду України щорічно в повідомленнях про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", які надсилаються підприємствам до 15-го січня. Повідомлення (розрахунок) складається на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються з дня прийняття рішення про призначення такого виду пенсійних виплат.
Розмір, порядок обчислення та сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування визначається Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" і в даному випадку п.6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 за № 64/8663).
Відповідно до поданих відділом призначення відомостей про призначення та розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій призначених відповідно до пунктів "б"- "з" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" відкритому акціонерному товариству "Каланчацький райагрохім" за березень 2007 року було нараховано до відшкодування 789,64 грн.
Відповідно до п.2 ст.106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" суми своєчасно не сплаченого відшкодування вважаються простроченою заборгованістю - недоїмкою.
Відповідно до п.п.6.9 п.6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 за № 64/8663), не сплачені та/або несвоєчасно сплачені суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій стягуються з нарахуванням пені та штрафних санкцій відповідно до норм ст.106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Враховуючи вищевикладене станом на 21.03.2007 року за підприємством, рахується заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій призначених відповідно до пунктів "б"-"з" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" в сумі 789,64 грн.
Крім того, суд звертає увагу на наступне.
Відповідно до листа Пенсійного фонду України № 7999/04 від 06.07.2005 року, з 1 січня 2005 року, згідно з Законом України "Про внесення змін до законів України щодо оподаткування сільськогосподарських підприємств", відновлено відшкодування сільськогосподарськими підприємствами до Пенсійного фонду фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Згідно п.2 ст.18 Закону України"Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", пропозиції про розмір страхових внесків вносить Кабінет Міністрів України разом із проектом закону про Державний бюджет України на наступний рік.
Відповідно п.4 ст.18 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", страхові внески не включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткування. На ці внески не поширюється податкове законодавство.
Пунктом 6 ст.18 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлено, що законодавством не можуть встановлюватися пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнення від їх сплати.
За таких обставин суд вважає позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України законними та обґрунтованими, а тому такими, що підлягають задоволенню. Судові витрати по справі суд покладає на відповідача, оскільки з вини останнього спір доведено до судового розгляду.
На підставі викладеного, вищезазначених правових норм та керуючись ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
постановив:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Каланчацький райагрохім", 75800 Херсонська область, смт.Каланчак. вул.Сімферопольська, 104, код ЄДРПОУ 05491244, розрахункові рахунки не відомі на користь Управління Пенсійного фонду України в Каланчацькому районі, 75800 Херсонська область смт.Каланчак, вул.Українська, 6, код ЄДРПОУ 21294974, р/р.25604312260 в Каланчацькому відділенні Ощадбанку МФО 342188 - 789,64 грн. (сімсот вісімдесят дев'ять грн. 64 коп.) заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за березень 2007 року.
3. Постанову направити сторонам по справі.
4. Роз"яснити сторонам, що дана постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не буде подано. Якщо буде подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не буде подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Заява про апеляційне оскарження постанови суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя С.В.Скобєлкін
Постанову складено у повному обсязі 23.01.2008р.
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2008 |
Оприлюднено | 31.01.2008 |
Номер документу | 1307783 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Скобєлкін С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні