Герб України

Рішення від 11.09.2025 по справі 924/570/24

Господарський суд хмельницької області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29607, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1, e-mail: inbox@km.arbitr.gov.ua, тел.(0382)71-81-84


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"11" вересня 2025 р. Справа № 924/570/24

м. Хмельницький

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Заярнюка І.В. за участю секретаря судового засідання Крупська В.В., розглянувши справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Софт Генерація" м. Вінниця

до Південно - західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м. Хмельницький

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Центр муніципальних систем управління" м. Вінниця

про визнання недійсним та скасування рішення в частині

За участю представників сторін:

від позивача - Слободянюк М. В. в режимі ВКЗ

від відповідача - Логінова Т.Л. згідно витягу, посвідчення

від третьої особи - не з`явився

Відповідно до ст. 240 ГПК України в судовому засіданні 11.09.2025р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Процесуальні дії по справі.

Рішенням суду від 16.09.2024 позов задоволено. Визнано недійсними та скасовано рішення адміністративної колегії Південно-західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України №72/24-р/к від 05.04.2024 у справі №72/48-20, які стосуються Товариства з обмеженою відповідальністю "Софт Генерація" в частині пункту 1 щодо визнання вчинення Товариством з обмеженою відповідальністю "Софт Генерація" порушення, що передбачене пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції" та в частині пункту 2.1 щодо накладення на Товариство з обмеженою відповідальністю "Софт Генерація" штрафу у розмірі 68000,00 грн. Стягнуто з Південно - Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (29001, Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Героїв Майдану, 54, ідентифікаційний код 21312821) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Софт Генерація" (м. Вінниця, вул. Антона Листопада, 7-а, код ЄДРПОУ 39305090) 3028,00 грн. (три тисячі двадцять вісім гривень 00 копійок) витрат зі сплати судового збору.

Постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 26.11.2024р. апеляційну скаргу Південно-західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України на рішення Господарського суду Хмельницької області від 16.09.2024 та на додаткове рішення Господарського суду Хмельницької області від 01.10.2024 у справі №924/570/24 залишено без задоволення, а рішення Господарського суду Хмельницької області від 16.09.2024 та додаткове рішення Господарського суду Хмельницької області від 01.10.2024 у справі №924/570/24 - без змін.

Постановою Верховного Суду від 30.01.2025 постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 26.11.2024, рішення Господарського суду Хмельницької області від 16.09.2024 та додаткове рішення Господарського суду Хмельницької області від 01.10.2024 у справі № 924/570/24 скасоване. Справу № 924/570/24 передано на новий розгляд до суду першої інстанції.

Розпорядженням в.о. керівника апарату суду №9/25 від 19.02.2025р., відповідно до п. 2.3.49 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, п. 4.2.1 Засад використання автоматизованої системи документообігу суду, призначено повторний автоматизований розподіл судової справи №924/570/24.

Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 19.02.2025р., вказану справу передано для розгляду судді Заярнюку І.В.

03.03.2025р. до Господарського суду Хмельницької області надійшов запит Північно-західного апеляційного господарського суду від 28.02.2025р. про витребування матеріалів справи № 924/570/24 до суду апеляційної інстанції.

Ухвалою від 03.03.2025р. справу №924/570/24 прийняти до свого провадження. Крім цього, вказаною ухвалою зупинено провадження у справі №924/570/24 до повернення матеріалів справи №924/570/24 до господарського суду Хмельницької області. Справу №924/570/24 направлено до Північно-західного апеляційного господарського суду.

27.03.2025р. матеріали справи повернулись до Господарського суду Хмельницької області.

Ухвалою від 03.04.2025р. поновлено провадження у справі №924/570/24. Призначено підготовче засідання на 12 год. 30 хв. "23" квітня 2025 р.

У підготовчому засіданні 23.04.2025р. постановлено ухвалу без оформлення окремого процесуального документу про продовження строку проведення підготовчого засідання на 30 днів та оголошення перерви до 10:30 год. 21.05.2025р.

У підготовчому засіданні 21.05.2025р. постановлено ухвалу без оформлення окремого процесуального документу про оголошення перерви до 14:30 год. 10.06.2025р.

10.06.2025р. у підготовчому засіданні суд постановив ухвалу без оформлення окремого процесуального документу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до слухання по суті на 10:00 год. 02.07.2025р.

Повідомленням про неможливість проведення судового засідання від 02.07.2025р. підтверджено, що у зв`язку з перебуванням судді Заярнюка І.В. у відпустці, судове засідання призначене на 10:00 год. 02.07.2025р. по справі №924/570/24 не проводилось.

Ухвалою від 03.07.2025р. розгляд справи №924/570/24 перепризначено на 12:00 год. 29.07.2025р.

У судовому засіданні 29.07.2025р. постановлено ухвалу без оформлення окремого процесуального документу про оголошення перерви до 12:00 год. 03.09.2025р.

У судовому засіданні 03.09.2025р. постановлено ухвалу без оформлення окремого процесуального документу про оголошення перерви до 10:00 год. 11.09.2025р.

Представник позивача в режимі відеоконференції позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити.

Представник відповідача проти позовних заперечувала.

Судом враховується, що положеннями пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 04.11.1950, ратифікованої Верховною Радою України (Закон України від 17.07.1997 №475/97-ВР) встановлено право кожного на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

При цьому, відповідно до рішень Європейського суду з прав людини, що набули статусу остаточного, зокрема, "Пискал проти України", "Майстер проти України", "Субот проти України", "Крюков проти України", "Сокор проти України", "Кобченко проти України", "Шульга проти України", "Лагун проти України", "ТОВ "ФПК "ГРОСС" проти України", "Гержик проти України" суду потрібно дотримуватись розумного строку для судового провадження. Розумним, зокрема, вважається строк, що є об`єктивно необхідним для виконання процесуальних дій, прийняття процесуальних рішень та розгляду і вирішення справи з метою забезпечення своєчасного (без невиправданих зволікань) судового захисту.

З огляду на практику Європейського суду з прав людини, критеріями розумних строків є: правова та фактична складність справи; поведінка заявника, а також інших осіб, які беруть участь у справі, інших учасників процесу; поведінка органів державної влади (насамперед суду); характер процесу та його значення для заявника.

При цьому, відкладення розгляду справи є правом та прерогативою суду, основною умовою для якого є не відсутність у судовому засіданні представників сторін, третіх осіб, а неможливість вирішення спору у відповідному судовому засіданні.

Застосовуючи відповідно до ст. 3 Господарського процесуального кодексу України, ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" при розгляді справи ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, суд зазначає, що право особи на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку кореспондується з обов`язком добросовісно користуватися наданими законом процесуальними правами, утримуватись від дій, що зумовлюють затягування судового процесу, та вживати надані процесуальним законом заходи для скорочення періоду судового провадження (п.35 рішення від 07.07.1989 Європейського суду з прав людини у справі "Юніон Еліментарія Сандерс проти Іспанії" (Alimentaria Sanders S.A. v. Spain).

В свою чергу, обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору (рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005 у справі "Смірнова проти України").

Згідно з практикою Європейського суду з прав людини щодо тлумачення положення "розумний строк" вбачається, що строк, який можна визначити розумним, не може бути однаковим для всіх справ. Критеріями оцінки розумності строку є, зокрема, складність справи та поведінка заявників.

Частинами ч. ч. 1, 2, 3 ст. 13 ГПК України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Принцип рівності сторін у процесі вимагає, щоб кожній стороні надавалася розумна можливість представляти справу в таких умовах, які не ставлять цю сторону у суттєво невигідне становище відносно другої сторони (п.87 Рішення Європейського суду з прав людини у справі "Салов проти України" від 06.09.2005р.).

У Рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Надточий проти України" від 15.05.2008р. зазначено, що принцип рівності сторін передбачає, що кожна сторона повинна мати розумну можливість представляти свою сторону в умовах, які не ставлять її в суттєво менш сприятливе становище в порівнянні з опонентом.

При цьому, суд враховує позицію Європейського суду з прав людини, викладену у рішенні від 03.04.2008р. у справі "Пономарьов проти України", згідно з якою сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.

Ст. 202 ГПК України передбачає, що суд може розглядати справу за відсутності учасника справи, якщо його було належно повідомлено, проте, він не повідомив про причин неявки або така неявка є повторною.

Відповідно до ч. 4 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Враховуючи розумність строків розгляду судового спору, справа розглядається за наявними матеріалами відповідно до приписів ч. 9 ст.165 та ч. 2 ст. 178 ГПК України.

Фактичні обставини справи, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин.

01.10.2015р. між ТОВ "Софт Генерація" та ТОВ "Муніципальний консалтинговий центр" укладено договір №49/15 про надання послуг з юридичного та кадрового супроводження діяльності, відповідно до п. 1.1. якого виконавець надає замовнику комплекс послуг, що включає в себе: консультаційні юридичні послуги, юридичне супроводження, ведення кадрового обліку. У додатках №№ 1, 2 до вказаного договору сторони погодили Перелік послуг з юридичного обслуговування, який в тому числі включає повний юридичний супровід всіх видів процедур закупівель та Перелік послуг з кадрового обслуговування.

01.10.2015р. між ТОВ "Софт Генерація" та ТОВ "Муніципальний консалтинговий центр" укладено договір №48/15 про надання послуг з бухгалтерського обслуговування, відповідно до п. 1.1. якого виконавець зобов`язується надати замовнику послуги з бухгалтерського обслуговування, а замовник зобов`язується їх прийняти та сплатити в порядку, передбаченому цим договором. У додатку №1 до вказаного договору сторони погодили Перелік послуг з бухгалтерського обслуговування.

01.10.2015р. ТОВ "Софт Генерація" та ТОВ "Муніципальний консалтинговий центр" підписано акт приймання-передачі печатки.

03.01.2017р. між ТОВ "Центр муніципальних систем управління" та ТОВ "Муніципальний консалтинговий центр" укладено договір №8/17 про надання юридичних послуг, відповідно до п.п. 1.1., 1.2. якого виконавець надає замовнику юридичні послуги, а замовник зобов`язується прийняти та оплатити такі послуги. Перелік та опис послуг, порядок та особливості їх надання, зазначені у додатку до договору. У додатку №№ 1, 2 до вказаного договору сторони погодили юридичні послуги, до яких зокрема входить повний юридичний супровід всіх видів процедур закупівель.

Відповідно до Тендерної документації від 26.07.2017 №16 ТОВ "Софт Генерація" подало Вінницькій обласній державній адміністрації пропозицію щодо участі у відкритих торгах на закупівлю: ДК 021:2015 - 72250000-2 - Послуги, пов`язані з системами та підтримкою - Послуги з впровадження ліцензійного програмного комплексу "IT-Enterprise", підтримка користувачів продукту. Загальна вартість пропозиції 1489000,00 грн.

Відповідно до Тендерної документації від 28.07.2017 №228 ТОВ "Центр муніципальних систем управління" подало Вінницькій обласній державній адміністрації пропозицію щодо участі у відкритих торгах на закупівлю: ДК 021:2015 - 72230000-2 - Послуги, пов`язані з системами та підтримкою - Послуги з впровадження ліцензійного програмного комплексу "IT-Enterprise", підтримка користувачів продукту. Загальна вартість пропозиції 1487000,00 грн.

Протягом липня-серпня 2017 року Вінницькою обласною державною адміністрацією проведено процедуру відкритих торгів UA-2017-07-14-001160-b щодо закупівлі: послуги з впровадження ліцензійного програмного комплексу "IT-Enterprise" ДК 021:2015: 72250000-2 - Послуги, пов`язані із системами та підтримкою (надалі -Торги).

Згідно з Оголошенням про проведення відкритих торгів UA-2017-07-14-000160-b кінцевий строк подання тендерних пропозицій був встановлений до 12:25 год. 31 липня 2017.

Розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмету закупівлі, який оголошений замовником, становить 1 500 000,00 грн.

Відповідно до Реєстру отриманих тендерних пропозицій для участі у торгах свої пропозиції подали чотири учасники: ТОВ "Софт Генерація, ТОВ "Центр муніципальних систем управління", ТОВ НВП "Інформаційні технології - центр", ФОП Гавриш В.О.

Відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету апарату Вінницької обласної державної адміністрації від 04 серпня 2017 року №09/08-17 переможцем торгів було визнано ТОВ "Софт Генерація" (ідентифікаційний код юридичної особи -39305090) з ціновою пропозицією 1 459 000,00 грн. з ПДВ. Замовником було укладено з ТОВ "Софт Генерація" договір про закупівлю товару від 23 серпня 2017 року №38-08-17 на суму 1 459 000,00 грн. з ПДВ.

Розпорядженням адміністративної колегії Південно-західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 27 листопада 2020 року №72/50-рп/к розпочато розгляд справи №72/48-20 відносно ТОВ "Софт Генерація" та ТОВ "Центр муніципальних систем управління" за порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю послуги з впровадження ліцензійного програмного комплексу "IT-Enterprise" ДК 021:2015: 72250000-2 - Послуги, пов`язані із системами та підтримкою, проведених Вінницькою обласною державною адміністрацією (ідентифікатор закупівлі в системі "ProZorro" UA-2017-07-14-001160-b.

Проаналізувавши тендерні пропозиції ТОВ "Софт Генерація" та ТОВ "Центр муніципальних систем управління" відділення виявило такі обставини та зроблено наступні висновки.

Згідно з інформацією, наданою листом АТ "Укрсиббанк" від 06.08.2020 №64/09/1-БТ (вх.№72-01/172 кі від 13.08.2020), стосовно банківських операцій за відкритими розрахунковими рахунками ТОВ "Софт Генерація", ТОВ "Центр муніципальних систем управління" встановлено, що між ними існували спільні господарські відносини, як до проведення торгів, під час їх проведення, так і після них, що відображено у Додатку до Рішення у справі №72/48-20.

Адреса ТОВ "Софт Генерація" до проведення торгів - вул. Оводова, 38, під час торгів - вул. Замостянська, 35/139, після торгів та на сьогоднішній час - вул. Антона Листопада, 7 А (попередня назва вулиці - Єрмака, 7 А); ТОВ "Центр муніципальних систем управління" - вул. Антона Листопада, 7 А (попередня назва вулиці - Єрмака, 7 А) - до, під час та після торгів.

ІР-адреси НОМЕР_1 (з якої ТОВ "Софт Генерація" розміщувала тендерні пропозиції до процедур закупівель торгів) та НОМЕР_2 (використовувалась для подання податкової звітності і спільно використовувалась ТОВ "Софт Генерація" і ТОВ "Центр муніципальних систем управління" для входу в систему дистанційного банківського обслуговування StarAcces АТ "Укрсиббанк") у період до, під час проведення та після торгів належали ТОВ "Центр муніципальних систем управління" та надавались за адресою місця перебування цього підприємства.

Листом від 20.11.2020 №49444 (вх. від 23.11.2020 № 72-01/309) ПрАТ "Датагруп" повідомило відділення, що послуги з доступу до мережі Інтернет з використання IP-адрес НОМЕР_1 та НОМЕР_2 в період проведення торгів надавались абоненту ТОВ "Центр муніципальних систем управління" - 21036, м. Вінниця, вул. Єрмака, буд. 7 А (ідентифікаційний код юридичної особи -38511903). Адреса підключення - м. Вінниця, вул. Єрмака, 7 А. Вищевказане підтверджується договором про надання телекомунікаційних послуг від 15.01.2016 №158636 та від 24.01.2014 №24040/14, укладеним між ПрАТ "Датагруп" та ТОВ "Центр муніципальних систем управління".

Листом від 18.11.2020 №120 (вх.№72-01/2006 від 23.11.2020) ПП "Радіонет" повідомило відділення, що у період проведення торгів IP-адреса НОМЕР_4 присвоєна абоненту ТОВ "Центр муніципальних систем управління", надається за адресою м. Вінниця, вул. Єрмака, 7 А. Вищевказане підтверджується договором про надання послуг від 08.04.2013 №210413, укладеним між ПП "РАДІОНЕТ" та ТОВ "Центр муніципальних систем управління".

Отже, вважає відповідач, враховуючи, що IP-адреси НОМЕР_1, НОМЕР_2 та НОМЕР_4 є статичними та надавалися ТОВ "Центр муніципальних систем управління" за адресою - м. Вінниця, вул. Єрмака, 7 А та з цих IP-адрес вчинялися дії ТОВ "Софт Генерація" для розміщення тендерної документації до процедур закупівель торгів, для входу в систему дистанційного банківського обслуговування StarAcces АТ "УКРСИББАНК" та для подання податкової звітності свідчить про те, що відповідачі здійснювали господарську діяльність у період до, під час та після торгів за адресою - м. Вінниця, вул. Єрмака, 7 А.

З метою участі у торгах відповідачами подано витяги з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зокрема: ТОВ "Центр муніципальних систем управління" (ідентифікаційний код юридичної особи - 38511903) №1002834076 від 20.07.2017; ТОВ "Софт Генерація" (ідентифікаційний код юридичної особи - 39305090) №1002833619 від 20.07.2017.

За інформацією, яка отримана від державного підприємства "Національні інформаційні системи" (лист від 11.05.2021 № 2367/19.2-09, вх. № 72-01/1351 від 14.05.2021) встановлено, що відповідачі замовляли формування витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань в один день з різницею у 16 хвилин: об 11:28 та 11:44 відповідно, використовуючи IP-адресу НОМЕР_2 (таблиці 1, 9).

За інформацією, наданою відділенню АТ "УКРСИББАНК" листом від 06.08.2020 №64/09-1-БТ (вх. № 72-01/172-кі від 13.08.2020) відповідачі у період до, під час проведення торгів та після одночасно, з невеликим проміжком у часі, використовували ІР-адреси: НОМЕР_1 , НОМЕР_2 та НОМЕР_4.

Так, ІР-адреса НОМЕР_1 використовувалась відповідачами для входу в систему дистанційного банківського обслуговування StarAcces АТ "УКРСИББАНК" для здійснення платежів до проведення торгів з різницею у одну хвилину (таблиця 2).

Окрім того, до проведення торгів, а саме 05.07.2017 майже одночасно, з різницею у 13 хвилин відповідачами було розпочато використання IP-адреси НОМЕР_2 для входу в систему дистанційного банківського обслуговування StarAcces АТ "УКРСИББАНК" для здійснення платежів (таблиця 3).

17.08.2017 відповідачами майже одночасно, з різницею у 5 хвилин використовується IP-адреса НОМЕР_4 для входу в систему дистанційного банківського обслуговування StarAcces АТ "УКРСИББАНК" для здійснення платежів (таблиця 4).

Згідно інформації отриманої від Головного управління ДПС у Вінницькій області, наданої листом від 01.06.2020 №13069/9/02-3202-01.52-02/759 (вх.№52-01/526 від 02.06.2020), було встановлено, що відповідачі при наданні Управлінню податкової звітності та інших документів у період до, під час та після торгів одночасно, з незначним проміжком у часі, використовували ІР-адреси: НОМЕР_1 та НОМЕР_2 (Таблиця 5).

Відповідно до інформації, яка була надана ДП "Прозорро" (лист від 09.06.2020 №206/1323/03), відділенням встановлено, що ТОВ "Центр муніципальних систем управління" та ТОВ "Софт Генерація" свої пропозиції для участі у торгах UA-2017-07-14-000160-b подавали з наступних електронних майданчиків: ТОВ "Центр муніципальних систем управління" - з електронного майданчика zakupki.prom.ua, оператором якого є ТОВ "Закупки.Пром.УА"; ТОВ "Софт Генерація" - з електронного майданчика E-tender, оператором якого є ТОВ "Е-Тендер".

Згідно з інформацією електронного майданчика ТОВ "Е-Тендер", наданою Відділенню листом від 11.08.2020 №556 (вх. № 72-01/1340 від 13.08.2020) та ТОВ "ЗАКУПКИ.ПРОМ.УА", наданою Відділенню листом від 13.08.2020 № 1244/09 (вх.№72-01/1394 від 13.09.2020), ТОВ "Софт Генерація" та ТОВ "Центр муніципальних систем управління" для участі в торгах використовували наступні IP-адреси (таблиця 6).

Також, зазначає Відділення, здійснивши аналіз інформації отриманої від Головного управління ДПС у Вінницькій області, наданої листом від 01.06.2020 № 13069/9/02-3202-01.52-02/759 (вх. № 52-01/526 від 02.06.2020), було встановлено, що ТОВ "Софт Генерація", та ТОВ "Центр муніципальних систем управління" при наданні Управлінню податкової звітності та інших документів використовували IP-адреси (в період до, під час та після проведення торгів) (таблиця 7): - IP-адреса НОМЕР_1 використовувалась відповідачами до проведення торгів. За інформацією, наданою Відділенню АТ "УКРСИББАНК" листом від 06.08.2020 №64/09/1-БТ (вх.№72-01/172-кі від 13.08.2020) ТОВ "Софт Генерація" та ТОВ "Центр муніципальних систем управління" у період до, під час проведення торгів та після, входили в систему дистанційного банківського обслуговування StarAcces для здійснення платежів з ІР-адрес, які вже використовувались відповідачами для участі в торгах на електронних майданчиках у ТОВ "Е-Тендер" та ТОВ "ЗАКУПКИ.ПРОМ.УА", а також під час подання податкової звітності (таблиця 8):

Згідно з інформацією, яка отримана Відділенням від Головного управління ДПС у Вінницькій області (лист від 01.06.2020 № 13069/9/02-32-02-01) протягом 2017 року відповідачі подавали електронну фінансову (податкову) звітність із однієї і тієї ж адреси електронної пошти: consulting@mcc.vn.ua.

З метою участі у торгах відповідачі завантажували витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: ТОВ "Центр муніципальних систем управління" №1002834076 від 20.07.2017; ТОВ "Софт Генерація" №1002833619 від 20.07.2017. Згідно інформації, яка отримана від державного підприємства "Національні інформаційні системи" (лист від 11.05.2021 №367/19.2-09, вх.№72-01/1351 від 14.05.2021) під час формування вищезазначених витягів відповідачі в полі "e-mail" для отримання квитанції про оплату за послуги щодо формування витягу, користувачем вказано одну і ту ж електронну адресу ІНФОРМАЦІЯ_1.

У листі від 23.06.2020 № 0200-0602-6/27903, який отримано відділенням від Головного Управління Пенсійного Фонду України у Вінницькій області, надано списки застрахованих осіб, за яких протягом 01.04.2017-30.09.2017 сплачувався єдиний соціальний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування страхувальниками: ТОВ "Центр муніципальних систем управління" та ТОВ "Софт Генерація". Серед працівників ТОВ "Софт Генерація" є: ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_3 ).

Отже, підсумовує відповідач, той факт, що відповідачі, які виступали конкурентами у торгах, використовували однакові електроні адреси consulting@mcc.vn.ua і ІНФОРМАЦІЯ_1. свідчить про обізнаність кожного з них у здійсненні господарської діяльності одне одного, а також дозволяє здійснювати обмін інформацією між ними щодо господарської та фінансової діяльності, у тому числі і щодо участі в торгах.

За результатами аналізу властивостей файлів (документів), завантажених ТОВ "Софт Генерація" та ТОВ "Центр муніципальних систем управління", під час їх участі у торгах до електронної системи закупівель ProZorro, на предмет наявності спільних ознак, відділенням встановлено, що більшість файлів (13 з 14 у ТОВ "Центр муніципальних систем управління" та 20 з 24 у ТОВ "Софт Генерація") створені з використанням одного програмного забезпечення: версія 1.4 (Acrobat 5.x).

Підготовка Тендерної документації обох відповідачів здійснювалась з використанням одного комп`ютерного обладнання (програмного забезпечення), що підтверджується таким:

- дата та час створення тендерної документації, яку відповідачі завантажили на торги свідчить про послідовність їх підготовки: ТОВ "Софт Генерація" - тендерна документація (повний пакет документів) було підготовлено в один день, а саме 27.07.2017, а файли тендерної документації (повний пакет документів) ТОВ "Центр муніципальних систем управління" - в наступний день, а саме 28.07.2017. При цьому, частина файлів, які створені ТОВ "Софт Генерація" а саме: "Тендерна пропозиція", "Статут", "Витяг з ЄДР", "Довідка про довкілля", мають аналогічну назву з файлами, які створені ТОВ "Центр муніципальних систем управління", з тою відмінністю, що в останнього додано до назви файлу абревіатуру "ЦМСУ".

Таким чином, відповідач приходить висновку, що доказами, зібраними в процесі розгляду справи доводиться, а дослідженням усієї сукупності фактів, що об`єктивно могли вплинути на поведінку відповідачів не спростовуються висновки Відділення про те, що дії ТОВ "Софт Генерація" та ТОВ "Центр муніципальних систем управління", які полягали у: наявності господарських відносин, веденні господарської діяльності за однією адресою, синхронності дій відповідачів у період проведення торгів; спільному використанні відповідачами одних і тих же ІР-адрес, використанні відповідачами однієї і тієї ж електронної пошти; ознаки спільного створення файлів тендерної пропозиції відповідачами, є узгодженою поведінкою, що стосується спотворення результатів спрощених/допорогових закупівель, які проводились Вінницькою обласною державною адміністрацією, щодо закупівлі робіт: послуг з впровадження ліцензійного програмного комплексу "IT-Enterprise" ДК 021:2015: 72250000-2 - Послуги, пов`язані із системами та підтримкою, ідентифікатор закупівлі UA-2017-07-14-001160-b, та обмежує замовника у виборі цінових пропозицій учасників, які мали б бути запропоновані в умовах добросовісної конкуренції. Погоджена поведінка суб`єктів господарювання (учасників торгів) усуває змагальність (конкуренцію) між ними і, як наслідок, призводить до спотворення конкурентного середовища при виборі замовником кращої пропозиції, яка можлива лише при справжніх умовах змагальності.

Рішенням адміністративної колегії Південно-Західного міжобласного територіального відділення АМКУ №72/24-р/к від 05.04.2024: 1. Визнано, що товариство з обмеженою відповідальністю "Софт Генерація" (вул. Антона Листопада, 7 А, м. Вінниця, 21100, ідентифікаційний код юридичної особи - 39305090) та товариство з обмеженою відповідальністю "Центр муніципальних систем управління" (вул. Антона Листопада, 7 А, м. Вінниця, 21036, ідентифікаційний код юридичної особи - 38511903) вчинили порушення, що передбачене пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю - послуги з впровадження ліцензійного програмного комплексу "IT-Enterprise" ДК 021:2015: 72250000-2 - Послуги, пов`язані із системами та підтримкою, проведених Вінницькою обласною державною адміністрацією (ідентифікатор закупівлі в системі "ProZorro" UA-2017-07-14-001160-b). 2. За вчинення порушення, що зазначене у пункті 1 резолютивної частини цього рішення, відповідно до абзацу другого частини другої статті 52 Закону України "Про захист економічної конкуренції" накладено штраф на: 2.1. на товариство з обмеженою відповідальністю "Софт Генерація" (вул. Антона Листопада, 7 А, м. Вінниця, 21100, ідентифікаційний код юридичної особи -39305090) у розмірі 68000,00 (шістдесят вісім тисяч) гривень. 2.2. на товариство з обмеженою відповідальністю "Центр муніципальних систем управління" (вул. Антона Листопада 7 А, м. Вінниця, 21036, ідентифікаційний код юридичної особи - 38511903) у розмірі 68000,00 (шістдесят вісім тисяч) гривень.

Листом від 17.12.2020 № 703 ТОВ "МКЦ" повідомило Південно-Західне міжобласне територіальне відділення АМКУ, що в період з 01 травня 2017 року по 31 серпня 2017 року між ним ТОВ "Софт Генерація" та ТОВ "ЦМСУ" були діючими декілька угод, серед яких, зокрема, також були договори щодо надання послуг з бухгалтерського, юридичного та кадрового обслуговування діяльності. Таким чином, пояснює ТОВ "МКЦ", в згаданий проміжок часу, ТОВ "Софт Генерація" та ТОВ "ЦМСУ" були клієнтами ТОВ "МКЦ" щодо бухгалтерського / юридичного / кадрового супроводу. Зокрема, ТОВ "МКЦ" на користь, як ТОВ "Софт Генерація" так і ТОВ "ЦМСУ" могли надаватись юридичні послуги щодо підготовки тендерної документації за закупівлею ідентифікатор - UА-2017-07-14-001160-b.

Адвокат Слободянюк М.В. звернувся до голови Південно-західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України із адвокатським запитом №28/05/24/2 від 28.05.2024 про надання копій документів.

Також, Адвокат Слободянюк М.В. звертався до керівника апарату Антимонопольного комітету України із адвокатськими запитами від 05.07.2024, від 29.07.2024, від 01.08.2024 та від 14.08.2024.

Листами від 11.07.2024, 12.07.2024, 31.07.2024 та від 01.08.2024 Антимонопольним комітетом України надіслано адвокату Слободянюку М.В. копії запитуваних документів, зокрема, додаток до п. 1.3. Положення про службове посвідчення; Розпорядження Антимонопольного комітету України від 12.02.2002 № 25-р; Регламент Тимчасової адміністративної колегії Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням від 12.02.2002 №25-р; Наказ АМКУ від 22.08.2011 №100 "Про затвердження Положення про службове доручення"; Положення про службове доручення (додаток до Наказу), Регламент адміністративної колегії територіального відділення АМКУ, затвердженого розпорядженням АМКУ від 12.02.2002 № 25-р.

Позивач, не погоджуючись із прийнятим відповідачем Рішенням № 72/24-р/к, звернувся до суду із цим позовом.

Аналізуючи подані докази, оцінюючи їх у сукупності, судом враховується наступне.

Закон України "Про захист економічної конкуренції" визначає правові засади підтримки та захисту економічної конкуренції і спрямований на забезпечення ефективного функціонування економіки України на основі розвитку конкурентних відносин. Статтями 1, 4 цього Закону визначено, що конкуренція - це змагання між суб`єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб`єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб`єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб`єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Суб`єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов`язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.

Одним із найпоширеніших видів порушень, що спотворює конкуренцію, є антиконкурентні узгоджені дії, внаслідок яких усувається конкуренція та змагальність між учасниками, що призводить до спотворення конкурентного середовища в цілому. Пунктом 4 частин 2 статті 6 вказаного Закону, визначено, що антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів. Відповідні дії становлять порушення законодавства про захист економічної конкуренції (пункт 1 ст. 50 цього Закону).

Закон України "Про публічні закупівлі", як указано в його преамбулі, визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальних громад. Його метою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвиток добросовісної конкуренції. Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" закупівлі здійснюються за принципом добросовісної конкуренції серед учасників.

Учасники процедур закупівлі, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом (ч. 5 ст. 5 Закону). Крім того, конкурентна процедура закупівлі (тендер) - здійснення конкурентного відбору учасників за процедурами закупівлі відкритих торгів (п. 13 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про публічні закупівлі"). За приписами статті 3 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" основним завданням названого Комітету є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині, зокрема, здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб`єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

Для реалізації завдань, покладених на Антимонопольний комітет України, в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі утворюються територіальні відділення Антимонопольного комітету України, повноваження яких визначаються названим Комітетом у межах його компетенції. Повноваження територіальних відділень Антимонопольного комітету України визначаються цим Законом, іншими актами законодавства (частини перша і друга статті 12 Закону України "Про Антимонопольний комітет України"). Водночас, згідно з частиною другою статті 7 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" до повноважень саме Антимонопольного комітету України та його територіальних органів належать, зокрема: прийняття передбачених законодавством про захист економічної конкуренції розпоряджень та рішень за заявами і справами про надання дозволу на узгоджені дії, концентрацію, надання висновків, попередніх висновків стосовно узгоджених дій, концентрації, висновків щодо кваліфікації дій відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції.

Частиною першою статті 59 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" встановлено, що підставами для зміни, скасування чи визнання недійсними рішень органів Антимонопольного комітету України є: неповне з`ясування обставин, які мають значення для справи; недоведення обставин, які мають значення для справи і які визнано встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні, обставинам справи; порушення або неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.

Відповідно до приписів Закону "Про захист економічної конкуренції" порушення законодавства про захист економічної конкуренції тягне за собою відповідальність, встановлену законом (стаття 51); за порушення, передбачені, зокрема, пунктом 1 статті 50 цього Закону, накладаються штрафи у розмірі, встановленому частиною другою статті 52 Закону.

Суд вказує, що для кваліфікації дій суб`єкта господарювання, як антиконкурентних узгоджених дій не є обов`язковим фактичне настання наслідків у формі відповідно недопущення, усунення чи обмеження конкуренції, ущемлення інтересів інших суб`єктів господарювання (конкурентів, покупців) чи споживачів, зокрема, через заподіяння їм шкоди (збитків) або іншого реального порушення їх прав чи інтересів, чи настання інших відповідних наслідків. Недосягнення суб`єктами господарювання мети, з якою вони узгоджують власну конкурентну поведінку, з причин та обставин, що не залежать від їх волі, не є підставою для встановлення відсутності правопорушення, передбаченого статтею 6 Закону.

Відтак, у розгляді справ про оскарження рішень АМК щодо визнання дій суб`єктів господарювання антиконкурентними узгодженими для кваліфікації цих дій не є обов`язковою умовою наявність негативних наслідків таких дій у вигляді завдання збитків, порушень прав та охоронюваних законом інтересів інших господарюючих суб`єктів чи споживачів, оскільки достатнім є встановлення самого факту погодження конкурентної поведінки, яка може мати негативний вплив на конкуренцію.

Отже, для визнання органом АМК порушення законодавства про захист економічної конкуренції вчиненим достатнім є встановлення й доведення наявності наміру суб`єктів господарювання погодити (скоординувати) власну конкурентну поведінку, зокрема шляхом обміну інформацією під час підготовки тендерної документації, що разом з тим призводить або може призвести до переваги одного з учасників під час конкурентного відбору з метою визначення переможця процедури закупівлі. Негативним наслідком при цьому є сам факт спотворення результатів торгів (через узгодження поведінки конкурсантами). Узгоджена поведінка учасників торгів не відповідає суті конкурсу. Змагальність під час торгів забезпечується таємністю інформації.

З огляду на зміст статей 1, 5, 6 Закону змагальність учасників процедури закупівлі передбачає самостійні та незалежні дії (поведінку) кожного з них, обов`язок готувати свої пропозиції окремо, без обміну інформацією. Близька за змістом правова позиція висловлена у низці постанов Верховного Суду, у тому числі, в постановах Верховного Суду від 13.03.2018 зі справи № 924/381/17, від 12.06.2018 зі справи № 922/5616/15, від 18.10.2018 зі справи № 916/3214/17, від 18.12.2018 зі справи № 922/5617/15, від 05.03.2020 зі справи № 924/552/19, від 11.06.2020 зі справи № 910/10212/19, від 22.10.2019 зі справи № 910/2988/18, від 07.11.2019 зі справи № 914/1696/18, від 02.07.2020 зі справи № 927/741/19, від 09.12.2021 зі справи № 916/3366/20, від 14.06.2022 зі справи № 910/1667/21 і підстави для відступу від неї відсутні.

Відповідно до ч. 2 ст. 35 Закону України "Про захист економічної конкуренції" при розгляді справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи комітету: збирають і аналізують документи, висновки експертів, пояснення осіб, іншу інформацію, що є доказом у справі, та приймають рішення у справі в межах своїх повноважень; отримують пояснення осіб, які беруть участь у справі, або будь-яких осіб за їх клопотанням чи з власної ініціативи.

Згідно зі ст. 41 Закону України "Про захист економічної конкуренції" доказами у справі можуть бути будь-які фактичні дані, які дають можливість встановити наявність або відсутність порушення.

Крім того, Верховний Суд у справах № 924/1230/21, № 924/1266/21, № 924/702/23 уже висловлював правову позицію щодо питання застосування п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону № 2210-ІІІ у подібних правовідносинах - при розгляді вимог про визнання недійсними рішень того ж Відділення АМК, яким суб`єктам господарювання інкриміновано порушення, передбачене п. 1 ст. 50 та п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону № 2210-ІІІ, у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результаті торгів, з огляду на встановлені обставини, зокрема: сталих господарські відносини до, під час та після проведення торгів; синхронності дій учасників; використання однієї і тієї ж ІР-адреси та адреси електронної пошти; ідентичності оформлення тендерної документації з використанням аналогічного програмного забезпечення.

За висновками Верховного Суду у названих справах антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів (п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону № 2210-ІІІ).

Обов`язком суду при розгляді справи є саме оцінка доказів за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Тобто з`ясування всіх юридично значущих обставин на підставі наданих сторонами аргументів та доказів з усіма притаманними їм (доказам) властивостями, якостями та ознаками, їх зв`язками, відносинами і залежностями. Саме чітке обґрунтування та аналіз є базовими вимогами до судових рішень та важливим аспектом права на справедливий суд.

Змагання при проведенні торгів забезпечується таємністю інформації, а змагальність учасників процедури закупівлі передбачає самостійні та незалежні дії (поведінку) кожного з учасників та їх обов`язок готувати свої пропозиції конкурсних торгів окремо, без обміну інформацією. У цьому випадку негативним наслідком є сам факт спотворення результатів торгів (через узгодження поведінки конкурсантами).

Закон № 2210-ІІІ не ставить застосування передбачених ним наслідків узгоджених антиконкурентних дій у залежність від «спільної домовленості разом брати участь у торгах з метою усунення конкуренції». Цілком зрозуміло, що така «домовленість» навряд чи може мати своє матеріальне втілення у вигляді письмових угод чи інших документів.

Тому під час вирішення справ щодо визнання недійсними рішень АМК про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, зокрема, за антиконкурентні узгодженні дії, які стосуються спотворення результатів торгів, та дослідження питання про наявність / відсутність узгоджених антиконкурентних дій господарським судам попередніх інстанцій належить здійснювати оцінку усіх обставин справи та доказів за своїм внутрішнім переконанням в порядку ч. 2 ст. 86 ГПК України, зокрема, досліджувати також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у справі у їх сукупності.

З урахуванням сталої позиції Верховного Суду щодо оцінки доказів у порядку ч. 2 ст. 86 ГПК України у судовому рішенні згідно із ч. 4 ст. 238 цього Кодексу має бути наведене обґрунтування суду щодо до того, яка обставина, що є предметом доказування у справі, визнається судом встановленою або спростованою з огляду на більшу вірогідність відповідних доказів у взаємному зв`язку доказів у справі у їх сукупності з іншими доказами і поясненнями сторін та здійсненням аналізу поведінки саме позивача як учасника торгів у контексті узгодженості саме дій позивача з іншими учасниками торгів

Законодавчі приписи не регламентують чіткого обов`язку АМК щодо викладення структури рішення АМК (останній не зобов`язаний давати детальної відповіді на кожен аргумент особи, яка бере участь у справі, а межі цього обов`язку можуть бути різними залежно від характеру порушення), водночас рішення АМК має бути максимально вичерпним, ґрунтовним та повинно розкривати мотиви його ухвалення. Обов`язком АМК при розгляді справи є саме дотримання вимог щодо всебічності, повноти й об`єктивності з`ясування обставин справи та оцінки доказів. Тобто з`ясування всіх юридично значущих обставин та наданих доказів з усіма притаманними їм властивостями, якостями та ознаками, їх зв`язками, відносинами і залежностями.

З огляду на те що викладення структури змісту рішення АМК не регламентоване законодавчими приписами, межі обґрунтованості рішення АМК можуть бути різними залежно від характеру порушення, його кваліфікуючих ознак, водночас воно (рішення) повинно розкривати мотиви його ухвалення, а також містити перелік доказів, з яких виходив орган АМК.

Суд у розгляді спору про визнання недійсним / скасування / зміну рішення АМК має дослідити та оцінити наведені АМК докази і в разі їх підтвердження дійти висновку щодо достатності / недостатності висновків, викладених у такому рішенні.

Отже, у справах про визнання недійсним рішення АМК, яким дії суб`єкта господарювання кваліфіковано за ознаками п. 1 ст. 50 та п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону № 2210-ІІІ у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, що полягають у спотворенні результатів торгів, судам достатньо встановити й довести наявність наміру суб`єктів господарювання погодити (скоординувати) власну конкурентну поведінку, зокрема, шляхом обміну інформацією під час підготовки тендерної документації, що призводить або може призвести до переваги одного з учасників під час конкурентного відбору з метою визначення переможця процедури закупівлі.

Оцінка доказів - це визначення їх об`єктивної дійсності, правдивості та достовірності. Способи перевірки і дослідження доказів залежать від конкретного виду засобів доказування, що використовуються. Метою оцінки доказів з огляду на їх належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємозв`язок доказів у їх сукупності - є усунення суперечностей між доказами, сумнівів у достовірності висновків, що випливають з отримуваної доказової інформації. Від повноти встановлення відповідних обставин справи та правильної оцінки доказів залежить обґрунтованість висновків суду при ухваленні судом рішення по суті спору. При цьому суд у кожному випадку повинен навести мотиви, з яких він приймає одні докази та відхиляє інші.

Крім того, сукупна оцінка доказів, вказаних АМК в оспорюваному рішенні, може вважатися більш вірогідною для підтвердження узгоджених дій саме позивачем лише у тому випадку, коли вона повністю виключає можливість вірогідності у одночасному існуванні обставин, які, на думку АМК, підтверджують таке узгодження.

Протягом липня - серпня 2017 року Вінницька обласна державна адміністрація провела процедуру відкритих торгів щодо закупівлі послуги «Впровадження ліцензійного програмного комплексу «IT-Enterprise» ДК 021:2015: 72250000-2 - Послуги, пов`язані із системами та підтримкою».

Згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів кінцевий строк подання тендерних пропозицій був встановлений до 12 год 25 хв, 31.07.2017. Розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі, який оголошений замовником, становить 1 500 000,00 грн.

Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій для участі у торгах свої пропозиції подали чотири учасники, у тому числі ТОВ «Софт Генерація» та ТОВ «ЦМСУ».

З протоколу засідання тендерного комітету від 04.08.2017 вбачається, що переможцем торгів визнано ТОВ «Софт Генерація» з ціновою пропозицією 1 459 000,00 грн з ПДВ, з яким укладено договір про закупівлю товару від 23.08.2017 № 38-08-17.

27.11.2020 Відділення АМК на підставі розпорядження № 72/50-рп/к розпочало розгляд справи № 72/48-20 про порушення ТОВ «Софт Генерація» та ТОВ «ЦМСУ» законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів.

Товариства були обізнані про початок розгляду антимонопольної справи, заперечень на подання з попередніми висновками не надавали.

05.04.2024 Відділення АМК прийняло рішення № 72/24-р/к, у якому визнало дії, зокрема, ТОВ «Софт Генерація» під час участі в торгах узгодженими з ТОВ «ЦМСУ» та такими, що стосуються спотворення результатів торгів, відповідно, дійшло висновку, що товариство вчинило порушення за п. 1 ст. 50 та п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону № 2210-ІІІ у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, за що на нього наклало штраф у розмірі 68 000,00 грн.

Приймаючи рішення, Відділення АМК виходило зі встановлених під час дослідження фактів порушення учасниками торгів законодавства про захист економічної конкуренції обставин: наявності господарських відносин до, під час та після проведення торгів (п. 4.1); ведення господарської діяльності за однією адресою (п. 4.2); синхронності дій у період проведення торгів (п. 4.3); спільного використанням одних і тих же ІР-адрес (п. 4.4); використання однієї і тієї ж електронної пошти (п. 4.5); спільних ознаках створених файлів тендерної пропозиції (п. 4.6), які в своїй сукупності свідчать про узгодження учасниками торгів своїх дій.

До п. 4.1 рішення Відділення АМК склало додаток, в якому відобразило банківські операції за відкритими розрахунковими рахунками товариств, які підтверджували існування спільних господарських відносин до, під час та після проведення торгів, свідчили про єдність економічних інтересів, спільне ведення господарської діяльності та наявність умов для обміну інформацією, у тому числі й щодо спільної участі у торгах.

Також висновки у пп. 4.3, 4.4, 4.6 рішення Відділення АМК супроводжуються порівняльними таблицями щодо дат та часу використання товариствами спільних ІР-адрес НОМЕР_1, НОМЕР_2 та НОМЕР_4 та однакового програмного забезпечення для створення файлів тендерної документації.

Відділення АМК в оспорюваному рішенні встановило, що хоча ТОВ «Софт Генерація» до та під час проведення торгів не знаходилося за спільною адресою з ТОВ «ЦМСУ», однак до проведення торгів використовувало ІР-адресу НОМЕР_1 для розміщення тендерних пропозицій на електронному майданчику, а до, під час та після торгів - ІР-адресу НОМЕР_2 для подання податкової звітності, входу в систему дистанційного банківського обслуговування, які є статичними, використовувалися ТОВ «ЦМСУ» до, під час та після проведення торгів, в тому числі для розміщення тендерних пропозицій на електронному майданчику, надавалися йому за адресою вул. Єрмака, 7-А, за якою ТОВ «Софт Генерація» почало перебувати після проведення торгів та знаходиться досі. До того ж ТОВ «ЦМСУ» належить і статична ІР-адреса НОМЕР_4 , яку товариства почали використовувати після проведення торгів.

Статичні ІР-адреси НОМЕР_1 та НОМЕР_2 товариства використовували спільно для отримання витягу з державного реєстру з метою участі в торгах, коли для подачі тендерних пропозицій надавалося 17 днів, входу в систему дистанційного банківського обслуговування для здійснення платежів, подання податкової звітності в одні й ті ж дати з невеликими проміжками часу (в загальному від однієї хвилини до 21 хв) до, під час та після проведення торгів.

За таких обставин суд, дослідивши та оцінивши всі обставини справи та доводи сторін, не вбачає підстав для визнання недійсним та скасування рішення адміністративної колегії Південно-східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України №72/24-р/к від 05.04.2024 у справі №72/48-20.

За змістом ч. 3 ст. 13 ГПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

В силу ч. 1, ч. 2 ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Згідно ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до ч. 1 ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно з усталеною практикою Європейського суду з прав людини, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент: Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) від 9 грудня 1994 року, серія А, № 303А, п. 29).

Таким чином, виходячи зі змісту вищенаведеного та встановлених судом фактів, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню.

Розподіл судових витрат між сторонами.

Відповідно до ст.ст. 123, 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати, понесені під час розгляду справи, покладаються на позивача у зв`язку із відмовою в позові.

Керуючись ст. ст. 2, 20, 73, 74, 129, 232, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

У позові відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч. ч. 1, 2 ст. 241 ГПК України).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (ч. 1 ст. 256 ГПК України).

Апеляційна скарга подається до Північно-західного апеляційного господарського суду в порядку, передбаченому ст. 257 ГПК України, з урахуванням пп. 17.5 Розділу XI "Перехідні положення" ГПК України.

Повний текст рішення складено та підписано протягом 10 робочих днів - 24.09.2025р.

Рішення надіслати сторонам за допомогою підсистем ЄСІТС в електронні кабінети.

Суддя І.В. Заярнюк

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення11.09.2025
Оприлюднено08.10.2025
Номер документу130792706
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо застосування антимонопольного та конкурентного законодавства, з них щодо захисту економічної конкуренції, з них

Судовий реєстр по справі —924/570/24

Постанова від 27.11.2025

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Постанова від 27.11.2025

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Ухвала від 11.11.2025

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Ухвала від 11.11.2025

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Ухвала від 03.11.2025

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Ухвала від 03.11.2025

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Ухвала від 24.10.2025

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Ухвала від 24.10.2025

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Рішення від 11.09.2025

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заярнюк І.В.

Ухвала від 01.08.2025

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заярнюк І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні