Герб України

Вирок від 06.10.2025 по справі 203/2912/25

Кіровський районний суд м.дніпропетровська

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 203/2912/25

1-кп/0203/1535/2025

В И Р О К

ІМЕНЕМУКРАЇНИ

06 жовтня 2025 року Центральний районний суд м. Дніпра у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Дніпрі кримінальне провадження № 42024040000000607, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 26.12.2024, за обвинуваченням:

ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Лисичанськ Луганської області, громадянина України, з вищоюосвітою,неодруженого,на утриманнімалолітніх чинеповнолітніх осібне має,має наутриманні батьків-пенсіонерів,зареєстрованого заадресою: АДРЕСА_1 , фактичнопроживаючого заадресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимого,

у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 368, ч. 2 ст. 369-2

КК України,

за участю сторін кримінального провадження:

прокурора ОСОБА_4 ,

обвинуваченого ОСОБА_3 ,

захисника обвинуваченого адвоката ОСОБА_5 , -

ВСТАНОВИВ:

Наказом начальника ГУНП в Дніпропетровській області № 880 о/с від 08.12.2023 лейтенанта поліції ОСОБА_3 , переміщено (за ініціативою поліцейського) на посаду дільничного офіцера поліції сектору дільничних офіцерів поліції відділу превенції Дніпровського районного управління поліції ГУНП в Дніпропетровській області.

Наказом начальника ГУНП в Дніпропетровській області № 1157 о/с від 16.10.2024 з 16 жовтня 2024 року лейтенанта поліції ОСОБА_3 переміщено (у зв`язку з проведенням реорганізації) на посаду дільничного офіцера поліції сектору дільничних офіцерів поліції відділу превенції Дніпровського районного управління поліції № 1 ГУНП в Дніпропетровській області.

Крім того, у зв`язку із вступом на службу до Національної поліції України, 14.10.2020 ОСОБА_3 складено Присягу працівника Національної поліції України.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про Національну поліцію» від 02.07.2015 № 580-VIII (далі - Закон), Національна поліція України - це центральний орган виконавчої влади, який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку.

Статтею 2 Закону передбачено, що завданням поліції є надання поліцейських послуг у сферах забезпечення публічної безпеки і порядку; охорони прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави; протидії злочинності; надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги. Принципами діяльності поліції відповідно до статей 6-9 Закону є верховенство права, дотримання прав і свобод людини, законність, відкритість та прозорість.

Згідно зі статтею 3 Закону, у своїй діяльності поліція керується Конституцією України, міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, цим та іншими законами України, актами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, а також виданими відповідно до них актами Міністерства внутрішніх справ України, іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України «Про Національну поліцію» поліцейським є громадянин України, який склав Присягу поліцейського, проходить службу на відповідних посадах у поліції і якому присвоєно спеціальне звання поліції.

Відповідно до частин 1-2 статті 18 Закону поліцейський, окрім іншого, зобов`язаний: 1) неухильно дотримуватися положень Конституції України, законів України та інших нормативно-правових актів, що регламентують діяльність поліції, та Присяги поліцейського; 2) професійно виконувати свої службові обов`язки відповідно до вимог нормативно-правових актів, посадових (функціональних) обов`язків, наказів керівництва; 3) поважати і не порушувати прав і свобод людини.

Поліцейський на всій території України незалежно від посади, яку він займає, місцезнаходження і часу доби в разі звернення до нього будь-якої особи із заявою чи повідомленням про події, що загрожують особистій чи публічній безпеці, або в разі безпосереднього виявлення таких подій зобов`язаний вжити необхідних заходів з метою рятування людей, надання допомоги особам, які її потребують, і повідомити про це найближчий орган поліції.

Відповідно до статті 23 Закону, окрім іншого, поліція відповідно до покладених на неї завдань: 1) здійснює превентивну та профілактичну діяльність, спрямовану на запобігання вчиненню правопорушень; 2) виявляє причини та умови, що сприяють вчиненню кримінальних та адміністративних правопорушень, вживає у межах своєї компетенції заходів для їх усунення; 3) вживає заходів з метою виявлення кримінальних, адміністративних правопорушень; припиняє виявлені кримінальні та адміністративні правопорушення; 4) вживає заходів, спрямованих на усунення загроз життю та здоров`ю фізичних осіб і публічній безпеці, що виникли внаслідок учинення кримінального, адміністративного правопорушення; 5) здійснює своєчасне реагування на заяви та повідомлення про кримінальні, адміністративні правопорушення або події; 6) здійснює досудове розслідування кримінальних правопорушень у межах визначеної підслідності; 8) у випадках, визначених законом, здійснює провадження у справах про адміністративні правопорушення, приймає рішення про застосування адміністративних стягнень та забезпечує їх виконання; 9) доставляє у випадках і порядку, визначених законом, затриманих осіб, підозрюваних у вчиненні кримінального правопорушення, та осіб, які вчинили адміністративне правопорушення.

Відповідно до частини 1 статті 30 Закону, поліція для виконання покладених на неї завдань вживає заходів реагування на правопорушення, визначені Кодексом України про адміністративні правопорушення та Кримінальним процесуальним кодексом України, на підставі та в порядку, визначених законом.

Згідно з частиною 1 примітки до статті 364 КК України службовими особами у статтях 364, 368, 368-5, 369 цього Кодексу є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також обіймають постійно чи тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Відповідно до частини 1 статті 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів» до правоохоронних органів віднесені правоохоронні органи - органи прокуратури, Національної поліції, служби безпеки, Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, Національне антикорупційне бюро України, органи охорони державного кордону, органи доходів і зборів, органи і установи виконання покарань, слідчі ізолятори, органи державного фінансового контролю, рибоохорони, державної лісової охорони, інші органи, які здійснюють правозастосовні або правоохоронні функції і беруть безпосередню участь зокрема у нагляді і контролі за виконанням законів.

Таким чином, ОСОБА_3 , обіймаючи посаду дільничного офіцера поліції сектору дільничних офіцерів поліції відділу превенції Дніпровського районного управління поліції № 1 ГУНП в Дніпропетровській області, є співробітником правоохоронного органу, тобто є службовою особою у розумінні частини 1 примітки до статті 364 КК України.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України ОСОБА_3 , як працівник органу державної влади, зобов`язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

У разі вчинення протиправних діянь, відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону, поліцейські несуть кримінальну, адміністративну, цивільно-правову та дисциплінарну відповідальність відповідно до закону.

Згідно зі ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції», корупція - це використання особою, зазначеною у частині першій ст. 3 цього Закону, наданих їй службових повноважень чи пов`язаних з ними можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або прийняття такої вигоди чи прийняття обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб або відповідно обіцянка/пропозиція чи надання неправомірної вигоди особі, зазначеній у частині першій ст. 3 цього Закону, або на її вимогу іншим фізичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень чи пов`язаних з ними можливостей.

Неправомірна вигода - це грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, будь-які інші вигоди нематеріального чи не грошового характеру, які обіцяють, пропонують, надають або одержують без законних на те підстав.

Відповідно до підпункту «з» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є поліцейські.

Нормами ст. 22 Закону України «Про запобігання корупції» встановлено, що особам, зазначеним у частині першій ст. 3 цього Закону, забороняється використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов`язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, у тому числі використовувати будь-яке державне чи комунальне майно або кошти в приватних інтересах.

Відповідно до ч. 1 ст. 65 Закону України «Про запобігання корупції» за вчинення корупційних або пов`язаних з корупцією правопорушень особи, зазначені в частині першій статті 3 цього Закону, притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку.

Таким чином, ОСОБА_3 , будучи службовою особою, представником влади та працівником правоохоронного органу, маючи відповідну фахову підготовку та досвід роботи в органах Національної поліції України, свідомо і цілеспрямовано використовуючи своє службове становище, всупереч інтересам служби, у порушення вимог ст.ст. 3, 8, 19, 29, 68 Конституції України, ст. 3, ст.ст. 22, 24 Закону України «Про запобігання корупції», п.п. 1, 2 ч. 1 ст. 18 Закону України «Про Національну поліцію», п.п. 1, 6 ч. 3 ст. 1 Дисциплінарного статуту Національної поліції України, Присяги працівника поліції, своєї посадової інструкції, діючи умисно, вчинив корупційні злочини за наступних обставин.

Відповідно до Інструкції з організації діяльності дільничних офіцерів поліції, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України № 650 від 28.07.2017, та Посадової інструкції дільничного (старшого дільничного) офіцера поліції відділу превенції Дніпровського районного управління № 1 ГУНП в Дніпропетровській області, основними обов`язками та напрямками діяльності дільничних офіцерів поліції є: здійснення профілактичних заходів, спрямованих на запобігання вчиненню кримінальних та інших правопорушень; виявлення причин та умов, що призводять до вчинення кримінальних та/або адміністративних правопорушень, ужиття у межах компетенції заходів для їх усунення; здійснення своєчасного реагування на заяви та повідомлення про кримінальні, адміністративні правопорушення або події; у випадках, визначених законодавством, здійснення провадження у справах про адміністративні правопорушення, прийняття рішення про застосування адміністративних стягнень та забезпечення їх виконання; доставляння у випадках і порядку, визначених законодавством, затриманих осіб, підозрюваних у вчиненні кримінального правопорушення, та осіб, які вчинили адміністративне правопорушення.

Дільничні офіцери поліції з метою виконання своїх обов`язків можуть вимагати від осіб пред`явлення документів, що посвідчують їх особу, опитувати осіб у випадках, затримувати підозрюваних у вчиненні кримінального або адміністративного правопорушення, доставляти таких осіб до поліцейської станції або органу (підрозділу) поліції, у випадках, визначених законодавством, здійснювати провадження у справах про адміністративні правопорушення, приймати рішення про застосування адміністративних стягнень та забезпечувати їх виконання, застосовувати поліцейські заходи примусу у випадках та порядку, визначених Законом України «Про Національну поліцію, здійснювати превентивні поліцейські заходи, передбачені частиною першою статті 31 Закону України «Про Національну поліцію», з метою отримання та перевірки інформації стосовно причетності до вчинення кримінальних або інших правопорушень осіб, які мешкають на закріпленій дільниці.

Крім того, відповідно до ст. 26 Закону України «Про Національну поліцію» поліція засобами інформаційно-комунікаційної системи наповнює та підтримує в актуальному стані реєстри та бази (банки) даних, що входять до єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, стосовно осіб, які скоїли адміністративні правопорушення, провадження у справах за якими здійснюється поліцією або територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки.

Згідно зі ст. 28 Закону України «Про Національну поліцію» поліція вживає всіх заходів для недопущення будь-яких порушень прав і свобод людини, пов`язаних з обробкою інформації.

Поліцейські та особи, які відповідно до цього Закону мають доступ до інформаційних ресурсів єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України та інших інформаційно-комунікаційних систем (інформаційних ресурсів), несуть персональну дисциплінарну, адміністративну та кримінальну відповідальність за вчинені ними діяння, що призвели до порушень прав і свобод людини, пов`язаних з обробкою інформації.

Наказом МВС України № 676 від 03.08.2017 затверджено Положення про інформаційно-комунікаційну систему «Інформаційний портал Національної поліції України» (далі система ІПНП).

Інформаційно-комунікаційна система «Інформаційний портал Національної поліції України» - сукупність технічних і програмних засобів, призначених для обробки відомостей, що утворюються у процесі діяльності Національної поліції України та її інформаційно-аналітичного забезпечення. Система ІПНП є функціональною підсистемою єдиної інформаційної системи МВС (далі - ЄІС МВС).

Основними завданнями системи ІПНП є: інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності Національної поліції України; забезпечення наповнення та підтримки в актуальному стані інформаційних ресурсів баз (банків) даних, що входять до ЄІС МВС; забезпечення електронної взаємодії з МВС та іншими органами державної влади.

Система ІПНП призначена для: формування інформаційних ресурсів ЄІС МВС; обробки інформації, яка утворена в процесі діяльності поліції; надання безпосереднього оперативного доступу до інформаційних ресурсів ЄІС МВС; генерації інтерфейсів та функціонування вебсервісів для здійснення інформаційної взаємодії органів (підрозділів) поліції з іншими органами державної влади, органами правопорядку іноземних держав, міжнародними організаціями; здійснення пошукових та аналітичних функцій для використання інформації з інформаційних ресурсів (баз даних) поліції, МВС та інших органів державної влади в межах службової діяльності відповідно до рівня доступу і повноважень за запитом або регламентом; комплексного захисту інформації та розмежування доступу до інформації, що зберігається в базах даних системи ІПНП.

Відповідно до ст. 4 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» організація і порядок проведення мобілізаційної підготовки та мобілізації визначаються цим Законом, актами Президента України та Кабінету Міністрів України.

Згідно з п. 15 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженої постановою Кабінету міністрів України № 560 від 16.05.2024, керівники районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки … звертаються до територіального органу (підрозділу) поліції для адміністративного затримання та доставлення до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210 і 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (ст. 210 КУпАП - Порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку, ст. 210-1 КУпАП - Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію).

Відповідно до Положення про інформаційно-комунікаційну систему «Інформаційний портал Національної поліції України» користувачами системи ІПНП є: посадові особи органів (підрозділів) поліції, яким в установленому порядку надано відповідні права доступу до інформації в системі ІПНП.

Користувачі системи ІПНП зобов`язані не розголошувати у будь-який спосіб інформацію, яка їм стала відома у зв`язку з виконанням посадових обов`язків, крім випадків, передбачених законом, відповідають за достовірність інформації, що вводиться ними до відповідних інформаційних ресурсів системи ІПНП, та зобов`язані дотримуватися законодавства у сфері захисту інформації.

В інформаційних ресурсах системи ІПНП обробляється інформація, яка належить до державних інформаційних ресурсів. Така інформація не підлягає поширенню та передачі іншим особа, крім випадків, передбачених законодавством.

Дільничному офіцеру поліції сектору дільничних офіцерів поліції відділу превенції Дніпровського районного управління поліції ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 05.01.2024 надано доступ до інформаційних ресурсів системи ІПНП.

Для отримання доступу до системи ІПНП ОСОБА_3 надав письмове зобов`язання щодо дотримання вимог про нерозголошення персональних даних, яке було порушено ним за наступних обставин.

Так, дільничним офіцером поліції сектору дільничних офіцерів поліції відділу превенції ДРУП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 05.06.2024 о 16.55 годині встановлено, що ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , «…за адресою: АДРЕСА_3 , самовільно виставив стіл з викладеними на ньому промисловими товарами, чим порушив п.п.п. 3.2.1, 6), з) Правил благоустрою м. Дніпра, затверджених рішенням ДМР № 44/43 від 27.11.2013…», у зв`язку з чим ним в той же день відносно ОСОБА_6 було складено протокол про адміністративне правопорушення серії ВАД № 173268 за ст. 152 КУпАП.

Також, у період часу не пізніше грудня 2024 року (більш точного часу не встановлено) у ОСОБА_3 , який мав доступ користувача системи ІПНП та був обізнаний з технічними особливостями ведення та використання системи ІПНП, з метою особистого збагачення, виник злочинний намір на одержання неправомірної вигоди за вплив на невстановлених уповноважених працівників ГУНП в Дніпропетровській області, які пройшли реєстрацію як користувачі системи ІПНП та були наділені правом внесення/вилучення інформації з системи ІПНП, на прийняття рішення такими особами щодо вилучення з системи ІПНП інформації стосовно осіб, щодо яких до системи ІПНП внесено інформацію про розшук у справах, провадження за якими здійснюється територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки.

Приблизно у грудні 2024 року (більш точного часу не встановлено) ОСОБА_6 здійснював підприємницьку діяльність (торгівлю товарами) поблизу будинку № 1 на вул. Вокзальній в м. Дніпрі, де до нього, з метою перевірки наявності дозвільних документів, підійшов раніше знайомий йому дільничний офіцер поліції сектору дільничних офіцерів поліції відділу превенції ДРУП № 1 ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 .

З`ясувавши, що у ОСОБА_6 відсутній відповідний перелік дозвільних документів на здійснення виносної торгівлі, у цей час, у ОСОБА_3 , з метою особистого протиправного збагачення, виник умисел на систематичне отримання від раніше знайомого ОСОБА_6 неправомірної вигоди для себе за невжиття заходів щодо припинення адміністративного правопорушення, а саме виносної торгівлі, здійснюваної ОСОБА_6 з порушенням вимог чинного законодавства, та непритягнення його до встановленої законом відповідальності, тобто за невчинення в інтересах ОСОБА_6 будь-якої дії з використанням наданої їй влади чи службового становища.

В ході розмови, перебуваючи у вказаний час у зазначеному місці ОСОБА_3 , усвідомлюючи протиправність своїх дій, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, діючи умисно з корисливих мотивів, керуючись злочинним умислом, спрямованим на отримання неправомірної вигоди, висловив прохання до ОСОБА_6 надавати йому щомісячно неправомірну вигоду в розмірі 10000 (десять тисяч) гривень за одну виносну торгівельну точку, за невжиття заходів щодо припинення адміністративного правопорушення та непритягнення ОСОБА_6 до встановленої законом відповідальності.

Крім того, перебуваючи у вказаний час у вказаному місці, ОСОБА_3 з метою особистого протиправного збагачення, достовірно знаючи, що до кола його обов`язків не входить вирішення питань щодо вилучення з системи ІПНП інформації стосовно осіб, щодо яких до системи ІПНП внесено інформацію про розшук у справах, провадження за якими здійснюється територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, реалізуючи раніше виниклий умисел, запропонував ОСОБА_6 підшукувати осіб, які, за умови сплати певної суми грошових коштів, бажають вилучити з системи ІПНП інформації про розшук у справах, провадження за якими здійснюється територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, на що ОСОБА_6 повідомив, що йому потрібно подумати.

У подальшому, приблизно у середині грудня 2024 року (більш точного часу не встановлено), ОСОБА_3 , усвідомлюючи протиправність своїх дій, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, діючи умисно з корисливих мотивів, керуючись злочинним умислом, направленим на отримання неправомірної вигоди для себе за невчинення в інтересах того, хто надає неправомірну вигоду будь-якої дії з використанням наданої йому влади та службового становища, зателефонував ОСОБА_6 та повідомив, що той повинен надавати йому щомісячно грошові кошти з розрахунку 200 гривень за 1 день роботи кожної торгівельної точки, в яких здійснював реалізацію товарів ОСОБА_6 , а у випадку, якщо він не погодиться на це його діяльність буде припинена та він буде притягуватися до встановленої законом відповідальності.

ОСОБА_6 , не бажаючи настання для нього негативних наслідків, викликаних можливістю притягнення до відповідальності та припинення підприємницької діяльності, сприймаючи дії ОСОБА_3 як спонукання до надання неправомірної вигоди, був змушений погодитись на надання неправомірної вигоди.

Приблизно 13-14 січня 2025 року (більш точного часу не встановлено) ОСОБА_3 зателефонував ОСОБА_6 та повідомив про необхідність передати йому грошові кошти за неперешкоджання у веденні підприємницької діяльності за грудень 2024 року та січень 2025 року, однак ОСОБА_6 повідомив, що він зможе сплатити лише частину коштів, на що ОСОБА_3 погодився.

Так, 15.01.2025, о 12 годині 18 хвилин, перебуваючи в приміщенні сектору дільничних офіцерів поліції відділу превенції Дніпровського районного управління поліції № 1 ГУНП в Дніпропетровській області, розташованому за адресою: м. Дніпро, вул. Князя Володимира Великого, 34, дільничний офіцер поліції сектору дільничних офіцерів поліції відділу превенції Дніпровського районного управління поліції № 1 ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 , діючи всупереч інтересам служби, з метою отримання неправомірної вигоди для себе, зловживаючи своїм службовим становищем, усвідомлюючи протиправність своїх дій, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, діючи умисно з корисливих мотивів, реалізуючи свій злочинний умисел, направлений на отримання неправомірної вигоди, зустрівся зі ОСОБА_6 та одержав від останнього неправомірну вигоду за невжиття заходів щодо припинення адміністративних правопорушень, а саме здійснення ОСОБА_6 виносної торгівлі, та непритягнення його до встановленої законом відповідальності, у вигляді грошових коштів в розмірі 10200 гривень (десять тисяч двісті) гривень.

При цьому, перебуваючи у вказаний час у вказаному місці, ОСОБА_3 , керуючись умислом, направленим на одержання неправомірної вигоди за вплив на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави, а саме невстановленого працівника ГУНП в Дніпропетровській області, запитав у ОСОБА_6 чи не з`явилися у нього особи, які бажають вилучити з системи ІПНП інформації про розшук осіб у справах, провадження за якими здійснюється територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки.

На вказану пропозицію ОСОБА_6 повідомив, що до нього звернулися знайомі, які повідомили, що до системи ІПНП внесено відомості щодо розшуку ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , якому в листопаді 2024 року вручили повістку, та він рахується в розшуку ІНФОРМАЦІЯ_4 , з проханням вирішення цієї ситуації, оскільки така ситуація перешкоджає йому у веденні підприємницької діяльності.

У свою чергу ОСОБА_3 повідомив, що він зможе організувати вилучення такої інформації з системи ІПНП за грошову винагороду в розмірі 1500 (одна тисяча п`ятсот) доларів США після перевірки вказаної особи. При цьому повідомив, що якщо особа, яка розшукується не підключала на телефон мобільного додатку «Резерв +», то такі відомості можливо вилучити на строк 3-4 місяці, а у випадку якщо підключала такий додаток на строк приблизно 1 місяць.

Далі, 03.02.2025, о 14 годині 20 хвилин, ОСОБА_3 зустрівся зі ОСОБА_6 поблизу будинку № 6 на вул. Ярослава Мудрого в м. Дніпрі, та керуючись умислом, направленим на одержання неправомірної вигоди для себе за вплив на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави, а саме невстановленого працівника ГУНП в Дніпропетровській області, повідомив про можливість вилучення з системи ІПНП відомостей щодо розшуку ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_7 строком на 1 місяць за умови сплати йому неправомірної вигоди в сумі 1500 (одна тисяча п`ятсот) доларів США.

ОСОБА_6 , з метою викриття незаконних дій ОСОБА_3 , сприймаючи дії ОСОБА_3 як спонукання до надання неправомірної вигоди, погодився передати ОСОБА_3 грошові кошти у сумі 1500 (одна тисяча п`ятсот) доларів США, за вилучення з системи ІПНП відомостей щодо розшуку ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_7 .

У подальшому, 06.02.2025, об 11 годині 47 хвилин, дільничний офіцер поліції сектору дільничних офіцерів поліції відділу превенції Дніпровського районного управління поліції № 1 ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 , перебуваючи біля будинку № 6 на вул. Ярослава Мудрого в м. Дніпрі, діючи всупереч інтересам служби, з метою отримання неправомірної вигоди для себе, зловживаючи своїм службовим становищем, усвідомлюючи протиправність своїх дій, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, діючи умисно з корисливих мотивів, реалізуючи свій злочинний умисел, направлений на отримання неправомірної вигоди, зустрівся зі ОСОБА_6 та одержав від останнього неправомірну вигоду у вигляді грошових коштів в розмірі 1500 (одна тисяча п`ятсот) доларів США, що в еквіваленті національної валюти України становить 63150 (шістдесят три тисячі сто п`ятдесят) гривень, за вплив на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави, а саме невстановленого працівника ГУНП в Дніпропетровській області, щодо вилучення з системи ІПНП відомостей щодо розшуку ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_7 терміном на 1 місяць.

Допитаний в судовому засіданні обвинувачений ОСОБА_3 повністю визнав свою вину у вчиненні інкримінованих йому кримінальних правопорушень, підтвердив обставини їх вчинення так, як вони викладені у вироку вище, та пояснив, що приблизно у грудні 2024 року поблизу будинку № 1 на вул. Вокзальній в м. Дніпрі, з метою перевірки наявності дозвільних документів підійшов до ОСОБА_6 та з`ясувавши, що у останнього відсутній відповідний перелік дозвільних документів на здійснення виносної торгівлі, висловив прохання до ОСОБА_6 надавати йому щомісячно неправомірну вигоду в розмірі 10000 гривень за одну виносну торгівельну точку, за невжиття заходів щодо припинення адміністративного правопорушення та непритягнення ОСОБА_6 до встановленої законом відповідальності. Зазначив, що отримав від ОСОБА_6 за зазначене грошові кошти у сумі 10200 гривень. Також, запитав у ОСОБА_6 чи не має у нього осіб, які бажають вилучити з системи ІПНП інформації про розшук осіб у справах, провадження за якими здійснюється територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки. Разом з цим, повідомив ОСОБА_6 , що зможе організувати вилучення такої інформації з системи ІПНП за грошову винагороду в розмірі 1500 доларів США після перевірки вказаної особи. Потім зустрівся зі ОСОБА_6 поблизу будинку АДРЕСА_4 та повідомив про можливість вилучення з системи ІПНП відомостей щодо розшуку ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_7 строком на 1 місяць за умови сплати йому неправомірної вигоди в сумі 1500 доларів США. У подальшому, зустрівся зі ОСОБА_6 та одержав від останнього 1500 доларів США за вплив на прийняття рішення особою щодо вилучення з системи ІПНП відомостей щодо розшуку ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_7 терміном на 1 місяць. У скоєному щиро кається та просить суд суворо не карати.

Покази обвинуваченого є послідовними, логічними та такими, що не викликають у суду сумніву щодо правильності розуміння обвинуваченим змісту обставин кримінальних правопорушень, добровільності та істинності його позиції.

Враховуючи те, що обвинувачений не оспорює фактичні обставини справи, та, як встановлено судом, правильно розуміє зміст цих обставин, відсутні будь які сумніви у добровільності та істинності його позиції, заслухавши думки учасників судового розгляду, роз`яснивши учасникам судового провадження вимоги ст. 349 КПК України, а саме те, що у такому випадку вони будуть позбавлені права оспорювати ці фактичні обставини у апеляційному порядку, суд визнав недоцільним дослідження інших доказів по справі, обмежившись допитом обвинуваченого та дослідженням матеріалів, що характеризують його особу, а також, тих, що підтверджують процесуальні витрати по кримінальному провадженню та визнання предметів речовими доказами.

Оцінюючи зазначене, суд вважає встановленим, що своїми умисними діями, які виразилися у проханні та одержанні службовою особою неправомірної вигоди для себе за невчинення такою службовою особою в інтересах того, хто надає неправомірну вигоду, будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, а також, у пропозиції та одержанні неправомірної вигоди для себе за вплив на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави, ОСОБА_3 вчинив кримінальні правопорушення, передбачені ч. 1 ст. 368, ч. 2 ст. 369-2 КК України.

Згідно ст. ст. 50, 65 КК України особі, яка вчинила злочин, має бути призначено покарання необхідне й достатнє для її виправлення і попередження вчинення нових злочинів. Виходячи з указаної мети й принципів справедливості, співмірності та індивідуалізації, покарання має бути адекватним характеру вчинених дій, їх небезпечності та даним про особу винного.

Так, при призначенні виду та міри покарання ОСОБА_3 , суд, відповідно до вимог ст. 65 КК України, виходить із загальних засад призначення покарання, та враховує тяжкість скоєних правопорушень, які відповідно до ст. 12 КК України, класифікуються як нетяжкі злочини, ставлення ОСОБА_3 до вчиненого, яке полягає у повному визнанні вини у скоєному, особу обвинуваченого, який раніше не судимий, на обліку у лікарів психіатра та нарколога не перебуває, має батьків пенсіонерів, характеризується за місцем проходження служби з позитивного боку, перебуває на обліку, як внутрішньо переміщена особа, обставину, яка пом`якшує покарання обвинуваченому - щире каяття, відсутність обставин, що його обтяжують, а також, думку прокурора та захисника щодо виду та міри покарання.

З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку, що обвинуваченому ОСОБА_3 необхідно призначити покарання, із застосуванням ч.ч. 1, 2 ст. 70 КК України, у виді штрафу, з позбавленням права обіймати посади в правоохоронних органах України на строк 2 роки.

Саме таке покарання, на переконання суду, є достатнім, виконає мету призначеного покарання та буде найбільш сприятливим для перевиховання ОСОБА_3 та запобігання вчиненню ним нових злочинів.

Відповідно до ч. 4 ст. 174 КПК України суд одночасно з ухваленням судового рішення, яким закінчується судовий розгляд, вирішує питання про скасування арешту майна. Суд скасовує арешт майна, зокрема, у випадку виправдання обвинуваченого, закриття кримінального провадження судом, якщо майно не підлягає спеціальній конфіскації, непризначення судом покарання у виді конфіскації майна та/або незастосування спеціальної конфіскації, залишення цивільного позову без розгляду або відмови в цивільному позові.

Враховуючи вищенаведене, арешт, накладений ухвалою слідчого судді Кіровського районного суду м. Дніпропетровська від 07.02.2025, підлягає скасуванню.

Питання про відшкодування витрат на залучення експертів суд вирішує відповідно до вимог ст.ст. 122,124 КПК України.

Долю речових доказів суд вирішує відповідно до ст. 100 КПК України.

Відповідно до ч. 3 ст. 475, п. 2 ч. 4 ст. 374 КПК України суд у вироку вирішує питання, зокрема, про заходи забезпечення кримінального провадження, у тому числі рішення про запобіжний захід до набрання вироком законної сили.

Ухвалою слідчого судді Кіровського районного суду міста Дніпропетровська від 07.02.2025 (справа № 203/845/25, провадження № 1-кс/203/845/2025) до ОСОБА_3 було застосовано запобіжний захід у виді тримання під вартою строком до 60 днів, а саме до 06.04.2025, включно, із визначенням альтернативного запобіжного заходу у вигляді застави в розмірі 40 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що складає 121120,00 грн., з покладенням певних обов`язків у разі внесення застави. Строк дії покладених обов`язків визначено до 06.04.2024, включно.

06.02.2025 року, внесено заставу у розмірі 121 120 (сто двадцять одна тисяча сто двадцять) гривень 00 копійок, заставодавцем ОСОБА_8 на виконання ухвали Кіровського районного суду міста Дніпропетровська по справі № 203/845/25 на депозитний рахунок, відкритий Територіальному управлінню Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 26239738) в ДКСУ, м. Київ, внаслідок чого, 10.02.2025 року ОСОБА_3 звільнено з-під варти та покладено відповідні процесуальні обов`язки.

Суд не встановив порушень виконання обвинуваченим процесуальних обов`язків, покладених на нього судовим рішенням та передбачених кримінальним процесуальним законом.

Суд вважає необхідним залишити чинним до моменту набрання цим вироком законної сили обраний щодо обвинуваченого ОСОБА_3 запобіжний захід у виді застави.

Разом з тим, обвинуваченим заявлено клопотання, де він просить заставу у розмірі 121120 грн., яка була внесена заставодавцем ОСОБА_8 на виконання ухвали Кіровського районного суду міста Дніпропетровська по справі № 203/845/25 на депозитний рахунок, відкритий Територіальному управлінню Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 26239738) в ДКСУ, м. Київ перерахувати на спеціальний рахунок для збору коштів на підтримку Збройних Сил України (для зарахування коштів у національній валюті) за відповідними реквізитами.

Як встановлено судом, відповідно до платіжної інструкції від 07.02.2025 ОСОБА_8 внесено заставу у розмірі 121 120 грн. за ОСОБА_3 згідно ухвали Кіровського районного суду міста Дніпропетровська по справі № 203/845/25.

ОСОБА_8 у судовому засіданні підтвердив можливість перерахування коштів та не заперечував проти перерахування коштів, внесених ним в якості застави, на спеціальний рахунок для збору коштів на підтримку Збройних Сил України.

Враховуючи роз`яснення Верховного Суду від 03.03.2022 № 1/0/2-22 «Щодо окремих питань здійснення кримінального провадження в умовах воєнного стану» та з урахуванням наведених обставин, суд доходить висновку про наявність підстав для задоволення клопотання обвинуваченого ОСОБА_3 .

Керуючись ст.ст.349,368,370,371, 374 КПК України, суд, -

УХВАЛИВ:

Визнати ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , винуватим у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 368, ч. 2 ст. 369-2 КК України, та призначити йому покарання:

- за ч. 1 ст. 368 КК України у виді штрафу в розмірі 4000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 68000 (шістдесят вісім тисяч) гривень, з позбавленням права обіймати посади в правоохоронних органах України на строк 2 (два) роки;

- за ч. 2 ст. 369-2 КК України у виді штрафу в розмірі 5000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 85000 (вісімдесят п`ять тисяч) гривень.

На підставіч.ч.1,2ст.70КК України,за сукупністюкримінальних правопорушень,шляхом частковогоскладання призначенихпокарань,остаточно призначити ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,покарання увиді штрафув розмірі5500неоподаткованих мінімумівдоходів громадян,що складає93500(дев`яностотри тисячіп`ятсот)гривень, з позбавленням права обіймати посади в правоохоронних органах України на строк 2 (два) роки.

Запобіжний захід, обраний ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вигляді застави, - скасувати після набрання вироком законної сили.

Заставу у розмірі 121 120 (сто двадцять одна тисяча сто двадцять) гривень 00 копійок, внесену заставодавцем ОСОБА_8 на виконання ухвали Кіровського районного суду міста Дніпропетровська по справі № 203/845/25 на депозитний рахунок, відкритий Територіальному управлінню Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 26239738) в ДКСУ, м. Київ, на підставі квитанції, перерахувати з рахунку Територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 26239738) на спеціальний рахунок для збору коштів на підтримку Збройних Сил України, а саме: UA843000010000000047330992708.

Стягнути з ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в дохід держави витрати на проведення судової лінгвістичної експертизи № СЕ-19/108-25/7956-ЛД від 25.04.2025 року в розмірі 16 045 (Шістнадцять тисяч сорок п`ять) гривень 20 (двадцять) копійок.

Арешт, накладений ухвалою слідчого судді Кіровського районного суду м. Дніпропетровська від 07.02.2025 року на майно, вилучене під час проведення 06.02.2025 року особистого обшуку ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з метою збереження речових доказів, а саме на: грошові кошти купюрами номіналом по 100 (сто) доларів США кожна у кількості 15-ти (п?ятнадцяти) штук, які мають наступні серії та номери: PB40717134C, PB40717135C, LG02520997C, LB74256835A, LF44201230G, LL77545038F, PA51509438A, LL95944737G, LB77997797W, PL32878049Q, PK98392962H, PK98392963H, LB02231388L, LF87358919D, LB12373875L, які поміщено та упаковано до спец. пакету S2039031; ??мобільний телефон Iphone в чохлі чорного кольору з IMEI: НОМЕР_1 , IMEI2: НОМЕР_2 ; ??посвідчення на ім?я ОСОБА_3 , серії НОМЕР_3 ; ??дві зв?язки ключів, які поміщено та упаковано до спец. пакету В1023696, із забороною розпоряджатися вказаним майном, скасувати.

Речові докази:

-грошові кошти купюрами номіналом по 100 (сто) доларів США кожна у кількості 15-ти (п?ятнадцяти) штук, які мають наступні серії та номери: PB40717134C, PB40717135C, LG02520997C, LB74256835A, LF44201230G, LL77545038F, PA51509438A, LL95944737G, LB77997797W, PL32878049Q, PK98392962H, PK98392963H, LB02231388L, LF87358919D, LB12373875L, які поміщено та упаковано до спец. пакету S2039031 та зберігаються в Третьому слідчому відділі (з дислокацією у місті Дніпрі) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Полтава, повернути Дніпровському управлінню внутрішньої безпеки Національної поліції України;

-??мобільний телефон Iphone в чохлі чорного кольору з IMEI: НОМЕР_1 , IMEI2: НОМЕР_2 ; ??посвідчення на ім?я ОСОБА_3 , серії НОМЕР_3 ; ??дві зв?язки ключів, які поміщено та упаковано до спец. пакету В1023696 та зберігаються в Третьому слідчому відділі (з дислокацією у місті Дніпрі) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Полтава, повернути ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Вирок набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги вирок, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

На вирок учасниками судового провадження можуть бути подані апеляційні скарги до Дніпровського апеляційного суду через Центральний районний суд міста Дніпра протягом тридцяти днів з дня його проголошення, з урахуванням положень ч. 2ст. 394 КПК України.

Повний текст вирокувручається учасникам судового провадження відповідно до вимог ч. 15 ст. 615 КПК України.

Суддя ОСОБА_1

СудКіровський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення06.10.2025
Оприлюднено20.10.2025
Номер документу131054326
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Зловживання впливом

Судовий реєстр по справі —203/2912/25

Вирок від 06.10.2025

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Вусик Є. О.

Вирок від 06.10.2025

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Вусик Є. О.

Ухвала від 25.07.2025

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Вусик Є. О.

Ухвала від 01.05.2025

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Вусик Є. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні