Постанова
від 21.12.2010 по справі 2-а-4488
ТЕЛЬМАНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а-4488

2010 рік

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 грудня 2010 року Тельманівський районний суд Донецької області

у складі: головую чого судді Ольхов ської О.В.,

при секретарі Папаяні С.М.,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні в смт. Те льманове справу за адміністр ативним позовом ОСОБ А_1 до Управління Пенсі йного Фонду України в Тельма нівському районі Донецької о бласті про зобов' язання суб ' єкта владних повноважень в чинити дії щодо нарахування та виплати недоплаченого під вищення до пенсії за статус д итини війни,

В С Т А Н О В И В:

Позивачка ОСОБА_1 звернулася до суду з ад міністративним позовом до Управління Пенсійного Фо нду України в Тельманівськом у районі Донецької області п ро зобов' язання суб' єкта в ладних повноважень вчинити д ії щодо нарахування та випла ти недоплаченого підвищення до пенсії за статус дитини в ійни , мотивуючи тим, що во на віднесена до категорії ді ти війни, а тому відповідно до ст. 6 Закону України «Про соці альний захист дітей війни», я кий набрав чинності з 01.01.2006 року , має право на щомісячне підви щення до пенсії у розмірі 30 ві дсотків мінімальної пенсії з а віком. Відповідач порушува в її право, визначене законом , не нараховував та не виплачу вав їй щомісячне підвищення до пенсії. Позивачка просила суд поновити їй строк зверне ння до суду за захистом прав, в изнавши причину пропущення с троку поважною, визнати непр авомірною бездіяльність від повідача щодо ненарахування щомісячного підвищення до п енсії, зобов' язати відповід ача вчинити дії щодо нарахув ання та виплати недоплаченог о підвищення до пенсії за ста тус дитини війни за період з 09 .07.2007 року по 31.12.2007 року, з 22.05.2008 року п о 31.12.2008 року, з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року та з 01.01.2010 року по день винесенн я рішення та з подальшим нара хуванням та виплатою.

Сторони в судове засідання не з' явились. Позивачка над ала до суду письмову заяву пр о розгляд справи за її відсу тності, на позові наполягала .

Відповідач у десятиденний строк з дня одержання ухвали про відкриття скороченого п ровадження, копії позовної з аяви та доданих до неї докуме нтів не надав до суду ні запер ечення проти позову, ні заяву про визнання позову. Відпові дно ч. 4 ст. 183-2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку с короченого провадження одно особово, без проведення судо вого засідання та виклику ос іб, які беруть участь у справі . Таким чином, суд вважає можли вим розглянути справу в поря дку скороченого провадження .

Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає, що позов підляг ає задоволенню за наступними підставами.

Як встановлено судом і таке підтверджується матеріалам и справи ОСОБА_1 наро дилася ІНФОРМАЦІЯ_1 і мешкає в с. Старогнатів ка Тельманівського району До нецької області , має пра вовий статус дитини війни та перебуває на обліку відпові дача.

Відповідно до ст. 2 КАСУ завд анням адміністративного суд очинства є захист прав, свобо д та інтересів фізичних осіб , прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правов их відносин від порушень з бо ку органів державної влади, о рганів місцевого самоврядув ання, їхніх посадових і служб ових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень. У справах щодо оскар ження рішень, дій чи бездіяль ності суб'єктів владних пов новажень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституціє ю та законами України.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.

За Преамбулою Закону Украї ни «Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння» цей Закон, розроблений в ідповідно до Конституції Укр аїни та Основ законодавства України про загальнообов' я зкове державне соціальне стр ахування, визначає принципи, засади і механізми функціон ування системи загальнообов ' язкового державного пенсі йного страхування, призначен ня, перерахунку і виплати пен сій, надання соціальних посл уг з коштів Пенсійного фонду , що формуються за рахунок стр ахових внесків роботодавців , бюджетних та інших джерел, пе редбачених цим Законом, а так ож регулює порядок формуванн я накопичувального пенсійно го фонду та фінансування за р ахунок його коштів видатків на оплату договорів страхува ння довічних пенсій або одно разових виплат застраховани м особам, членам їхніх сімей т а іншим особам, передбаченим цим Законом.

Закон України «Про соціаль ний захист дітей війни» уста новлює правовий статус дітей війни і визначає основи їх со ціального захисту та гаранту є їх соціальну захищеність ш ляхом надання пільг і держав ної соціальної підтримки.

Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» від 18.11.2004 року № 2195-IV , що набрав чинності 01.01.2006 року д ітям війни пенсії або щоміся чне довічне грошове утриманн я чи державна соціальна допо мога, що виплачується заміст ь пенсії, підвищуються на 30 ві дсотків мінімальної пенсії з а віком.

Водночас, ст. 7 цього Закону п ередбачено, що фінансове заб езпечення соціальних гарант ій, передбачених зазначеним законом, здійснюється за рах унок коштів державного бюдже ту України.

Статтею 110 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2006 рік», було встановлено, що пільги дітям війни, передбач ені абзацом сьомим статті 5 За кону України «Про соціальний захист дітей війни» запрова джується з 1 січня 2006 року, а ста ттею 6 - протягом 2006 року поета пно, за результатами виконан ня бюджету в першому піврічч і, у порядку, визначеному Кабі нетом Міністрів України за п огодженням з Комітетом Верхо вної Ради України з питань бю джету.

Проте у 2006 році в порядку, виз наченому Законом України «Пр о Державний бюджет України н а 2006 рік», Кабінетом Міністрів України не впроваджува вся порядок надання пільг , передбачених статтею 6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни», тому під вищення пенсії не провадилос я.

Крім того, пунктом 17 статті 77 Закону України «Про Державн ий бюджет України на 2006 рік» ві д 20 грудня 2005 року № 3235-ІУ, який на брав чинності з 1 січня 2006 року, встановлено, що з метою приве дення окремих норм законів у відповідність із цим Законо м зупинити на 2006 рік дію абзацу 7 статті 5 та статті 6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни».

Законом України «Про внесе ння змін до Закону України «П ро Державний бюджет України на 2006 рік» від 19 січня 2006 року № 3367, який набрав чинності з 2 квітн я 2006 року, пункт 17 статті 77 Закон у України «Про Державний бюд жет України на 2006 рік» було вик лючено, статтю 110 Закону Украї ни «Про Державний бюджет Укр аїни на 2006 рік» було викладено в наступній редакції: «Устан овити, що пільги дітям війни п ередбачені абзацом сьомим ст атті 5 Закону України «Про соц іальний захист дітей війни», запроваджуються з 1 січня 2006 ро ку, а статтею 6 - у 2006 році поета пно, за результатами виконан ня бюджету у першому піврічч і, у порядку, визначеному Кабі нетом Міністрів України за п огодженням з Комітетом Верхо вної Ради України з питань бю джету». При цьому, Порядок над ання пільг, передбачених ста ттею 6 Закону України «Про соц іальний захист дітей війни», у 2006 році Кабінетом Міністрів України розроблено не було.

З огляду на вищевказане, вра ховуючи те, що положення стат ті 110 Закону України «Про Держ авний бюджет України на 2006 рік » Конституційним Судом Украї ні до теперішнього часу не ви знані неконституційними, суд приходить до висновку, що дії відповідача щодо відмови у в иплаті позивачу, як дитині ві йни у 2006 році підвищення до пен сії в розмірі 30 % мінімальної п енсії за віком ґрунтуються н а законі і є правомірними, а то му не вбачає законних підста в для задоволення вимог пози вача щодо визнання дій відпо відача у 2006 році неправомірни ми і покладення зобов' язанн я перерахунку та виплати під вищення до пенсії за 2006 рік та в важає їх такими, в задоволенн і яких необхідно відмовити.

Поряд з цим, згідно ст. 111 Зако ну України «Про Державний бю джет України на 2007 рік» у 2007 році підвищення до пенсії або щом ісячного довічного грошовог о утримання чи державної соц іальної допомоги, яка виплач ується замість пенсії, відпо відно до статті 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» виплачується особ ам, які є інвалідами (крім тих, на яких поширюється дія Зако ну України «Про статус ветер анів війни, гарантії їх соціа льного захисту»), у розмірі 50 в ідсотків від розміру надбавк и, встановленої для учасникі в війни.

Відповідно до п. 12 ст. 71 цього З акону з метою приведення окр емих норм законів у відповід ність з цим Законом зупинена на 2007 рік дія ст. 6 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни». Рішенням Конститу ційного Суду України від 09.07.2007 р оку № 6-рп/2007 визнані такими, що н е відповідають Конституції У країни (є неконституційними) , у тому числі, п. 12 ст. 71 Закону України «Про Державний бюдж ет України на 2007 рік». Рішення К онституційного суду України у цій справі має преюдиціаль не значення для судів загаль ної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв' язку з пра вовідносинами, які виникли в наслідок дії положень статей зазначених законів, що визна ні неконституційними. Відпов ідне рішення Конституційног о Суду України є обов' язков им для виконання на всій тери торії України, остаточним і н е може бути оскаржене.

Відповідно до ч. 2 ст. 1 52 Конституції України закони , інші правові акти або їх окре мі положення, що визнані неко нституційними, втрачають чин ність з дня ухвалення Консти туційним Судом України рішен ня про їх неконституційність .

Згідно до ч. 2 ст. 19 Конст итуції України органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов' язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України.

Відповідно до ст. 22 Констит уції України при прийнятті н ових законів або внесенні зм ін до чинних законів не допус кається звуження змісту та о бсягу існуючих прав та свобо д.

Таким чином, суд вважає, що п озовні вимоги позивача за 2007 р ік підлягають задоволенню за період з 09 липня 2007 року, тобто з дня прийняття Конституційни м Судом України рішення про н еконституційність положенн я Закону України «Про Держав ний бюджет України на 2007 рік», з окрема п. 12 ст. 71, яким зупинено д ію ст. 6 Закону України «Про со ціальний захист дітей війни» .

Відповідно ст. 7 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни» передбачено, що ф інансове забезпечення держа вних соціальних гарантій, пе редбачених цим Законом, здій снюється за рахунок коштів Д ержавного бюджету України.

Таким чином, немає підстав в важати, що органи Пенсійного фонду України повинні випла чувати таке підвищення із бю джету Пенсійного фонду.

Також, слід відзначити, що п ідпунктом 2 пункту 41 розділу II З акону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України» внес ені зміни до Закону України « Про соціальний захист дітей війни», а саме, текст статті 6 в икладений в такій редакції: « Дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону Украї ни «Про статус ветеранів вій ни, гарантії їх соціального з ахисту») до пенсії або щоміся чного довічного грошового ут римання чи державної соціаль ної допомоги, що виплачуєтьс я замість пенсії, виплачуєть ся підвищення у розмірі надб авки, встановленої для учасн иків війни».

Рішенням Конституційного Суду України № 10-рп/2008 від 22.05.2008 ро ку визнані такими, що не відпо відають Конституції України (є неконституційними), положе ння, зокрема, п. 41 розділу II Зако ну України «Про державний бю джет України на 2008 рік та про вн есення змін до деяких законо давчих актів України».

Рішення Конституційного С уду України, як викладено вищ е, є обов' язковими до викона ння на території України, ост аточними, не можуть бути оска ржені та мають преюдиціальне значення для судів загально ї юрисдикції при розгляді ни ми позовів у зв'язку з правові дносинами, які виникли внасл ідок дії положень статей заз начених законів, що визнані н еконституційними.

Відповідно до принципу дії нормативно-правового акту у часі, у зв' язку з прийняттям нової редакції ст. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» (пп. 2 п. 41 розділу II Закону України «Про Державн ий бюджет України на 2008 рік та п ро внесення змін до деяких за конодавчих актів України»), р едакція зазначеної статті до 01.01.2008 року втратила свою чинніс ть. На підставі Рішення Конст итуційного Суду України № 10-рп /2008 від 22.05.2008 року втратила чинні сть і нова редакція ст. 6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни».

У відповідності до ч. 2 ст. 71 КА С України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноваже нь обов' язок щодо доказуван ня правомірності свого рішен ня, дії чи бездіяльності покл адається на відповідача, якщ о він заперечує проти адміні стративного позову.

Враховуючи викладене, суд в важає за можливе визнати без діяльність відповідача щодо ненарахування та невиплати позивачеві підвищення до пен сії як дитині війни за період з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року, з 22.05.2008 рок у по 31.12.2008 року та з 01.01.2009 року по 31.12.2 009 року та з 01.01.2010 року неправомір ною та зобов' язати відповід ача зробити нарахування та в иплату позивачеві підвищенн я до пенсії у розмірі 30 % мініма льної пенсії за віком як дити ні війни з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року, з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року та з 01.01.2009 р оку по 31.12.2009 року , з 01.01.2010 року по 30 л истопада 2010 року за рахунок ко штів Державного бюджету Укра їни.

За приписами абзацу 1 частин и 5, частини 3 статті 62 Закону Ук раїни «Про Державний бюджет України на 2007 рік» № 489-V від 19 груд ня 2006 року (у редакції Закону Ук раїни від 15 березня 2007 року № 749-V, який набрав чинності 28 березн я 2007 року) для визначення мінім ального розміру пенсії за ві ком відповідно до абзацу пер шого частини першої статті 28 З акону України «Про загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування» для осіб, які втратили працездатність зат верджений прожитковий мінім ум на одну особу в розрахунку на місяць: з 1 січня 2007 року - 380 г ривень, з 1 квітня 2007 року - 410 гр ивень 06 копійок, з 1 жовтня 2007 рок у - 415 гривень 11 копійок. Виход ячи з цього, підвищення до пен сії в розмірі 30 % мінімальної п енсії за віком за статтею 6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни» складає: з 9 липня 2007 року - 123 гривні 02 ко пійки, з 1 жовтня 2007 року - 124 гри вні 53 копійки.

Згідно статті 58 Закону Укр аїни «Про Державний бюджет У країни на 2008 рік та про внесенн я змін до деяких законодавчи х актів України» на 2008 рік було затверджено прожитковий мін імум на одну особу для осіб, як і втратили працездатність: з 1 січня - 470 гривень, з 1 квітня - 481 гривня, з 1 липня - 482 гривн і, з 1 жовтня - 498 гривень, а відп овідач в наданому до суду зап ереченні зазначив, що з 01.01.2008 ро ку позивачу виплачується під вищення до пенсії відповідно з Законом України «Про соціа льний захист дітей війни» в т аких розмірах: з 01.01.2008 року - 47 г ривень, з 01.04.2008 року - 48 гривень 10 копійок, з 01.07.2008 року - 48 гривен ь 20 копійок, з 01.10.2008 року - 49 гриве нь 80 копійок.

Стосовно позовних вимог п озивача про визнання бездіял ьності відповідача щодо нара хування та виплати доплати д о пенсії, зобов' язання вчин ити певні дії щодо нарахуван ня та доплати підвищення до п енсії як дитині війни за 2009 рік суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 71 Зако ну України «Про Державний бю джет України на 2009 рік» від 26.12.2008 року № 835-УІ Кабінету Міністрі в України було надано право у 2009 році встановлювати розмір и соціальних виплат, які відп овідно до законодавства визн ачаються залежно від розміру мінімальної заробітної плат и в абсолютних сумах у межах а сигнувань, передбачених за в ідповідними бюджетними прог рамами.

На виконання вищезазначен ої норми Кабінетом Міністрів України не приймалось окрем ої постанови щодо встановлен ня у 2009 році розміру підвищенн я до пенсії особам, віднесени м до категорії Дитини війни, д ія Закону України «Про со ціальний захист дітей війни» не призупинялася, тому суд вважає чинними положенн я ст. 6 вказаного Закону і позовні вимоги щодо покладе ння на відповідача зобо в' язання здійснити нарахув ання та виплату підвищення д о пенсії як дитині війни за 2009 р ік такими, що підлягають задо воленню.

Згідно статті 52 Закону Укра їни «Про Державний бюджет Ук раїни на 2010 рік» від 27.04.2010 року № 21 54-VI на 2010 рік було затверджено пр ожитковий мінімум на одну ос обу в розрахунку на місяць дл я осіб, які втратили працезда тність: з 1 січня - 695 гривень, з 1 квітня - 706 гривень, з 1 липня - 709 гривень, з 1 жовтня 2010 року - 72 3 гривні.

Враховуючи викладене, те, що дія Закону України «Про соціальний захист дітей війн и» не призупинялася, суд вважає чинними положення ст. 6 вказаного Закону і поз овні вимоги позивача щодо по кладення на відповідача зобов' язання здійснити нар ахування та виплату підвищен ня до пенсії позивачу як дити ні війни за 2010 рік такими, що пі длягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС Ук раїни, якщо судове рішення ух валено на користь сторони, як а не є суб' єктом владних пов новажень, суд присуджує всі з дійсненні нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету Україн и.

Таким чином, сума судового з бору, яка відповідно до ч. 1 ст. 9 4 КАС України повинна бути ст ягнута з Державного бюджету України на користь позивача, складає 3 гривні 40 копійок.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 87, 94, 158 - 163, 183-2 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В :

Позов ОСОБА_1 д о Управління Пенсійног о Фонду України в Тельманівс ькому районі Донецької облас ті про зобов' язання суб' єк та владних повноважень вчини ти дії щодо нарахування та ви плати недоплаченого підвище ння до пенсії за статус дитин и війни задовольнити.

Визнати протиправною безд іяльність Управління Пенсій ного Фонду України в Тельман івському районі Донецької об ласті щодо ненарахування ОСОБА_1 щ оміся чного підвищення до пенсії в розмірі 30 % мінімальної пенсі ї за віком за період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 22 тра вня 2008 року по 31 грудня 2008 року, з 1 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року , з 01 січня 2010 року по 21 груд ня 2010 року.

Зобов' язати Управління Пенсійного Фонду України в Т ельманівському районі Донец ької області здійснити нарах ування та виплату щомісячног о підвищення до пенсії ОСОБА_1 як дитині війн и в розмірі 30 % мінімальної пен сії за віком відповідно до ст . 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни», вихо дячи з розміру мінімальної п енсії за віком, встановленог о ч. 1 ст. 28 Закону України «Про з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування», ви ходячи зі встановленого зако нодавством розміру прожитко вого мінімуму для осіб, які вт ратили працездатність, за пе ріод з 09 липня 2007 року по 31 грудн я 2007 року, з 22 травня 2008 року по 31 гр удня 2008 року, з 1 січня 2009 року по 3 1 грудня 2009 року, з 01 січня 2010 року по 21 грудня 2010 року за рахунок коштів Державного бюджету України з урахуванн ям фактично отриманих сум з п одальшим щомісячним нарахув анням та виплатою .

Стягнути з Державного бюд жету України на користь ОСОБА_1 судові витр ати по сплаті судового збору в сумі 3 гривні 40 копійок.

Постанова, прийнята у скор оченому провадженні, крім ви падків її оскарження в апеля ційному порядку, є остаточно ю.

Постанова може бути оскарж ена до Донецького апеляційно го адміністративного суду че рез Тельманівський районний суд Донецької області протя гом десяти днів з дня отриман ня її копії з одночасним надс иланням до суду апеляційної інстанції особою, яка її пода є, копії апеляційної скарги, а в разі надходження повідом лення про можливість отриман ня копії постанови суду безп осередньо в суді - протягом де сяти днів з наступного дня пі сля закінчення п' ятиденног о строку з моменту отримання суб' єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.

Суддя

СудТельманівський районний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення21.12.2010
Оприлюднено21.01.2011
Номер документу13113881
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-4488

Постанова від 21.12.2010

Адміністративне

Тельманівський районний суд Донецької області

Ольховська Олена Володимірівна

Постанова від 18.11.2010

Адміністративне

Слов'янський міськрайонний суд Донецької області

Гусинський Михайло Олегович

Постанова від 12.11.2010

Адміністративне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Максимчук Зоя Микитівна

Постанова від 29.10.2010

Адміністративне

Іллічівський районний суд м.Маріуполя

Кашицька Світлана Анатоліївна

Постанова від 13.04.2010

Адміністративне

Лисичанський міський суд Луганської області

Рукас Оксана Володимирівна

Постанова від 26.10.2009

Адміністративне

Артемівський міськрайонний суд Донецької області

Радченко Лариса Анатоліївна

Постанова від 22.09.2009

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Могилан С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні