Герб України

Рішення від 06.11.2025 по справі 520/18877/25

Харківський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 листопада 2025 р. № 520/18877/25

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонова М.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНД ІНВЕСТ XXI» (вул. Робоча, буд. 55б, м. Чугуїв, Чугуївський р-н, Харківська обл., 63503) до Чугуївської міської військової адміністрації Чугуївського району Харківської області (вул. Старонікольська, буд. 35А, м. Чугуїв, Харківська обл., Чугуївський р-н, 63503) про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРАНД ІНВЕСТ XXI», звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом до Чугуївської міської військової адміністрації Чугуївського району Харківської області, в якому просить суд:

1. Визнати протиправним та скасувати Наказ Чугуївської міської військової адміністрації Чугуївського району Харківської області №621 від 30.06.2025.

2. Зобов`язати Чугуївську міську військову адміністрацію Чугуївського району Харківської області прийняти рішення про надання ТОВ «ГРАНД ІНВЕСТ XXI» індивідуальної податкової пільги у розмірі 100% зі сплати місцевих податків та зборів шляхом звільнення від сплати плати за землю орендної плати за земельну ділянку кадастровий номер 6312000000:30:001:0056, що розташована за адресою: Харківська обл., м. Чугуїв, вул.. Робоча, 55-Б, у зв`язку із забрудненням вибухонебезпечними предметами, за період з 01 квітня 2022 року по останнє число місяця, в якому така земельна ділянка буде визнана придатною для використання.

3. Стягнути на користь ТОВ «ГРАНД ІНВЕСТ XXI» судові витрати в загальному розмірі 2422 (дві тисячі чотириста двадцять дві) грн 40 коп за рахунок бюджетних асигнувань Чугуївської міської військової адміністрації Чугуївського району Харківської області (ЄДРПОУ 44864199).

В обґрунтування позову зазначено, що Наказ Чугуївської міської військової адміністрації Чугуївського району Харківської області №621 від 30.06.2025 є протиправним та таким, що порушує права позивача.

Ухвалою суду від 17.07.2025 року відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.

В зв`язку із здійсненням діяльності Харківським окружним адміністративним судом з відправлення правосуддя в умовах ведення бойових дій на території Харківської міської територіальної громади, яка віднесена до переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточені (блокуванні) згідно Наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій від 25.04.2022 № 75 (із змінами), розгляд справи було відтерміновано.Крім того, на тривалість виготовлення процесуального документу вплинула обставина знаходження судді Спірідонова М.О., на навчанні та у щорічній відпустці.

Представником відповідача 01.08.2025 року надано відзив на позовну заяву, в якому він просив відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог, та зазначає, що в спірних правовідносинах діяв в межах чинного законодавства України.

04.08.2025 року до суду від представника позивача надійшла відповідь на відзив, в якій позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити в повному обсязі.

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України зазначено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

З огляду на вищезазначені приписи Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.

Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.

Судом встановлено, що позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРАНД ІНВЕСТ XXI», на підставі Договору оренди земельної ділянки №117 від 29.05.2020 є користувачем земельної ділянки комунальної власності кадастровий номер 6312000000:30:001:0056, загальною площею 1,4452 га, що використовуються для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівельної та іншої промисловості.

З початку повномасштабного вторгнення з 24.02.2022 по 26.03.2022 на території Чугуївської територіальної громади велися активні бойові дії.

25.03.2022 внаслідок ворожих обстрілів відбулося загорання складської будівлі ТОВ «Чугуївський завод паливної апаратури» за адресою: м. Чугуїв, вул. Робоча, яка знаходиться із земельною ділянкою кадастровий номер 6312000000:30:001:0056 та нежитловими будівлями, що належать ТОВ «ГРАНД ІНВЕСТ XXI».

Суд зазначає, що з 26.03.2022 по теперішній час м. Чугуїв входить до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, що підтверджується Переліком територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 28.02.2025 № 376.

01.08.2022 внаслідок ворожих обстрілів було пошкоджено виробничу будівлю ТОВ «Чугуївський завод паливної апаратури» за адресою: м. Чугуїв, вул. Мічуріна, яка знаходиться поруч із земельною ділянкою кадастровий номер 6312000000:30:001:0056 та нежитловими будівлями, що належать ТОВ «ГРАНД ІНВЕСТ XXI».

З метою обстеження земельної ділянки кадастровий номер 6312000000:30:001:0056 та нежитлових приміщень в будівлі блоку цехів №2, загальною площею 5396,2 кв.м, за адресою: Харківська обл., м. Чугуїв, вул.. Робоча, 55-Б, ТОВ «ГРАНД ІНВЕСТ XXI» звернулося до Чугуївської районної військової адміністрації Харківської області.

Чугуївська районна військова адміністрація своїм листом підтвердила, що земельна ділянка та нежитлові (виробничі) будівлі за адресою: Харківська обл., м. Чугуїв, вул.. Робоча, 55-Б, забруднені вибухонебезпечними предметами.

Згідно звіту Благодійної організації «Координаційний гуманітарний центр» (яка є оператором протимінної діяльності, що підтверджується відповідними сертифікатами), починаючи з моменту широкомасштабного вторгнення в 2022 році, земельна ділянка кадастровий номер 6312000000:30:001:0056 та нежитлові приміщення в будівлі блоку цехів №2, загальною площею 5396,2 кв.м, за адресою: Харківська обл., м. Чугуїв, вул.. Робоча, 55-Б, піддавалися обстрілам з боку країни-агресора, про що свідчить, у тому числі, наявність пошкоджених будівель та сліди боєприпасів, що вибухнули.

Також судом встановлено, що 22.08.2023 ТОВ «ГРАНД ІНВЕСТ XXI» звернулось до Чугуївської міської військової адміністрації із заявою вих. №30/25 від 30.05.2025 року, в якій просила визнати земельну ділянку кадастровий номер 6312000000:30:001:0056, загальною площею 1,4452 га непридатною до використання у зв`язку з забруднення потенційною загрозою їх вибухонебезпечними предметами з 01.04.2022 та не нараховувати орендну плату за договором оренди земельної ділянки від 29.05.2020, кадастровий номер 6312000000:30:001:0056, загальною площею 1,4452 га протягом періоду, що починається з 01.04.2022 та до визнання земельної ділянки придатної до використання.

Наказом Чугуївської міської військової адміністрації Чугуївського району Харківської області №621 від 30.06.2025 встановлено та надано ТОВ «ГРАНД ІНВЕСТ XXI» податкову пільгу у розмірі 100% зі сплати місцевих податків та зборів шляхом звільнення від сплати плати за землю орендної плати за земельну ділянку кадастровий номер 6312000000:30:001:0056, що розташована за адресою: вул.. Робоча, 55-Б, м. Чугуїв, Харківська область. Пільгу застосовано на період з 01.06.2025 по 31.12.2025, або на період з 01.06.2025 та не пізніше дати визнання земельної ділянки придатною для використання.

Позивач, вбачаючи в зазначеному порушення своїх прав, звернувся за їх захистом до суду.

Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

За змістом пункту 30.1 статті 30 ПК України податкова пільга передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов`язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених пунктом 30.2 статті 30 ПК України.

Відповідно до пункту 30.5 статті 30 ПК України податкові пільги, порядок та підстави їх надання встановлюються з урахуванням вимог законодавства України про захист економічної конкуренції виключно цим Кодексом, рішеннями Верховної Ради Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, прийнятими відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до пункту 292-1.1 статті 292-1 ПК України об`єктом оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи є площа сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди.

Площі земельних ділянок, що перебувають у консервації, забруднені вибухонебезпечними предметами або непридатні для використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами, не є об`єктом оподаткування єдиним податком для платників єдиного податку четвертої групи на період консервації або на період, коли земельні ділянки були забруднені вибухонебезпечними предметами, або на період, коли земельні ділянки були визнані потенційно забрудненими вибухонебезпечними предметами.

Період, коли земельні ділянки були забруднені вибухонебезпечними предметами, визначається як період, що починається з першого числа місяця, на який припадає дата початку обстеження земельної ділянки операторами протимінної діяльності, та завершується останнім числом місяця, в якому такі земельні ділянки визнані придатними для використання.

Для земельних ділянок, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) активні бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, період, коли земельні ділянки визнаються забрудненими вибухонебезпечними предметами, визначається як період, що починається з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території (у тому числі коли дата початку обстеження небезпечної території операторами протимінної діяльності настає після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації на відповідній території), за умови подання платником податку заяви до органу місцевого самоврядування, військової адміністрації та військово-цивільної адміністрації про потенційне забруднення земельної ділянки вибухонебезпечними предметами та прийняття таким органом місцевого самоврядування, військовою адміністрацією або військово-цивільною адміністрацією рішення про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та зборів щодо земельної ділянки, зазначеної у такій заяві, та завершується останнім числом місяця, в якому такі земельні ділянки визнані придатними для використання.

Підставою для ненарахування єдиного податку щодо земельних ділянок, які непридатні для використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами, є інформація, зазначена у підпункті 12.4.6 пункту 12.4 статті 12 цього Кодексу.

Період, коли земельні ділянки визнаються потенційно забрудненими вибухонебезпечними предметами, визначається як період, що починається з першого числа місяця, на який припадає дата прийняття сільською, селищною, міською радою, військовою адміністрацією або військово-цивільною адміністрацією рішення про надання податкових пільг зі сплати місцевих податків та зборів на підставі заяви платника податків, та завершується останнім числом місяця, на який припадає дата, що настає раніше, - або останній день строку, на який надано пільгу зі сплати місцевих податків та зборів відповідно до прийнятого рішення (у тому числі з урахуванням змін, внесених до такого рішення), або дата скасування відповідного рішення, або дата початку обстеження земельної ділянки операторами протимінної діяльності, або дата визнання земельної ділянки придатною для використання.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.

Згідно з підпунктом 12.3.7 пункту 12.3 статті 12 ПК України не дозволяється сільським, селищним, міським радам встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків та зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів.

Дія абзацу першого цього підпункту не поширюється на прийняття сільськими, селищними, міськими радами, військовими адміністраціями та військово-цивільними адміністраціями рішень про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів на підставі заяви платників податків про визнання земельних ділянок непридатними для використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами (з обов`язковим зазначенням кадастрових номерів таких земельних ділянок), а також про внесення змін до таких рішень.

Рішення про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів на підставі заяв платників податків про визнання земельних ділянок непридатними для використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами повинні прийматися на кожний календарний рік окремо, за умови наявності відповідних заяв платників податків, та на період не більше ніж до кінця поточного календарного року.

Відповідно до підпункту 12.4.6 пункту 12.4 статті 12 ПК України до повноважень сільських, селищних, міських рад, військових адміністрацій та військово-цивільних адміністрацій щодо податків та зборів належать надання інформації контролюючим органам за місцезнаходженням земельних ділянок щодо рішень про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів, прийнятих на підставі заяв платників податків про визнання земельних ділянок непридатними для використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами. Така інформація надається в електронному вигляді у порядку та за формою, затвердженими Кабінетом Міністрів України, протягом 10 календарних днів з дня прийняття відповідного рішення з обов`язковим зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок, щодо яких прийнято відповідне рішення.

Аналіз наведених норм права свідчить, що податкова пільга за своєю природою не може бути індивідуальною. Податкова пільга стосується виключно окремих характеристик, пов`язаних з виникненням, зміною чи припиненням податкового обов`язку.

Вказане підтверджується й першим абзацом підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12 ПК України, в якому встановлено заборону на встановлення індивідуальних пільг з місцевих податків та зборів.

Однак, Законом України від 11 квітня 2023 року № 3050-IX це положення доповнено новими абзацами, згідно яких, зокрема, дія абзацу першого цього підпункту не поширюється на прийняття сільськими, селищними, міськими радами, військовими адміністраціями та військово-цивільними адміністраціями рішень про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів на підставі заяв платників податків про визнання земельних ділянок непридатними для використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами (з обов`язковим зазначенням кадастрових номерів таких земельних ділянок), а також про внесення змін до таких рішень.

Відповідно індивідуальна податкова пільга не передбачена податковим законодавством у тлумаченні пункту 30.2 статті 30 ПК України.

Власне пільга з єдиного податку встановлена в пункті 292-1.1 статті 292-1 ПК України, за якою площі земельних ділянок, що перебувають у консервації, забруднені вибухонебезпечними предметами або непридатні для використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами, не є об`єктом оподаткування єдиним податком для платників єдиного податку четвертої групи на період консервації або на період, коли земельні ділянки були забруднені вибухонебезпечними предметами, або на період, коли земельні ділянки були визнані потенційно забрудненими вибухонебезпечними предметами.

Вона безпосередньо стосується конкретної характеристики об`єкта оподаткування, що впливає на податковий обов`язок.

Військова адміністрація обмежена рамками імперативних приписів законодавства, які надають їй два можливих варіанти рішення: задовольнити заяву за наявності законних підстав чи надати обґрунтовану відмову. Дискреція в цьому питанні відсутня, оскільки адміністративний орган не має права самостійно ухвалювати рішення діяти чи не діяти або визначити спосіб дій.

На законодавчому рівні поняття дискреційні повноваження суб`єкта владних повноважень відсутнє. У судовій практиці сформовано позицію щодо поняття дискреційних повноважень, під якими слід розуміти такі повноваження, коли у межах, які визначені законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибирати один з кількох варіантів конкретного правомірного рішення. Водночас повноваження державних органів не є дискреційними, коли є лише один правомірний та законно обґрунтований варіант поведінки суб`єкта владних повноважень. Тобто, у разі настання визначених законодавством умов відповідач зобов`язаний вчинити конкретні дії і, якщо він їх не вчиняє, його можна зобов`язати до цього в судовому порядку.

Дискреція органу державної влади чи місцевого самоврядування можлива лише в тому випадку, коли альтернативне рішення є законним і правомірним. Дискреція не є довільною, вона завжди здійснюється відповідно до закону (права), оскільки згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Зазначена позиція суду узгоджується з позицією Верховного Суду, викладеною в постанові від 07 травня 2025 року по справі справа №520/9626/24.

Крім того суд зазначає, що відповідно до п.23 ст.21 Закону України «Про Державний земельний кадастр» Відомості про земельні ділянки, забруднені вибухонебезпечними предметами внаслідок надзвичайних ситуацій та/або збройної агресії, та бойових дій під час дії воєнного стану, вносяться до Державного земельного кадастру на підставі інформації, отриманої в порядку електронної інформаційної взаємодії між Державним земельним кадастром та Центром протимінної діяльності, Центром гуманітарного розмінування.

Однак з листа ДСНС України від 09.07.2025 року № 25-16407/252 судом встановлено, що ДСНС на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 7 червня 2024 р. №740 «Деякі питання щодо створення, забезпечення функціонування та ведення реєстру територій, забруднених / імовірно забруднених вибухонебезпечними предметами» (далі Реєстр) спільно із зацікавленими центральними органами виконавчої влади здійснює заходи щодо створення Реєстру.

Відповідно до пункту 3 зазначеної постанови Реєстр починає функціонувати після введення його в експлуатацію ДСНС. Інформація стосовно початку функціонування Реєстру буде розміщена на офіційному сайті ДСНС.

Враховуючи зазначене, включення до Реєстру земельної ділянки з кадастровим номером 6312000000:30:001:0056 наразі є технічно неможливим.

Згідно листа Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру №29-28-0.215-6510/2-25 від 14.07.2025 встановлено, що на сьогодні інформаційна взаємодія Держгеокадастру з Центром протимінної діяльності та Центром гуманітарного розмінування здійснюється відповідно до Договору про інформаційне співробітництво між Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру та Центром протимінної діяльності від 01.06.2023 No 43-Г та Договору про інформаційне співробітництво між Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру та Центром гуманітарного розмінування від 26.06.2024 No 2024-02-В.

В документах, які формуються за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру ( Поземельні книги, витягі з Державного земельного кадастру про земельні ділянки, тощо) відображення інформації, отриманої в порядку електронної інформаційної взаємодії між Державним земельним кадастром та Центром протимінної діяльності, Центром гуманітарного розмінування, чинним законодавством не передбачено.

Також законодавством не визначено механізму надання вказаних відомостей з Державного земельного кадастру.

Отже, наразі ще тривають заходи з розробки програмного забезпечення для можливості внесення до Державного земельного кадастру інформації про земельні ділянки, забруднені вибухонебезпечними предметами. Відсутність технічної можливості відображення такої інформації не може бути підставою для відмови Позивачу у наданні пільг.

З огляду на вищевикладене суд дійшов висновку, що Наказ Чугуївської міської військової адміністрації Чугуївського району Харківської області №621 від 30.06.2025 є таким, що винесений з порушенням норм чинного законодавства України, а тому підлягає скасуванню.

А отже задля належного захисту прав позивача відповідача слід зобов`язати прийняти рішення про надання ТОВ «ГРАНД ІНВЕСТ XXI» індивідуальної податкової пільги у розмірі 100% зі сплати місцевих податків та зборів шляхом звільнення від сплати плати за землю орендної плати за земельну ділянку кадастровий номер 6312000000:30:001:0056, що розташована за адресою: Харківська обл., м. Чугуїв, вул.. Робоча, 55-Б, у зв`язку із забрудненням вибухонебезпечними предметами, за період з 01 квітня 2022 року по останнє число місяця, в якому така земельна ділянка буде визнана придатною для використання.

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Згідно рішення Європейського суду з прав людини по справі "Серявін та інші проти України"(п.58) суд вказує, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішенні судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

Усі інші аргументи сторін вивчені судом, однак є такими, що не потребують детального аналізу у судовому рішенні, оскільки вищенаведених висновків суду не спростовують.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНД ІНВЕСТ XXI» (вул. Робоча, буд. 55б, м. Чугуїв, Чугуївський р-н, Харківська обл., 63503) до Чугуївської міської військової адміністрації Чугуївського району Харківської області (вул. Старонікольська, буд. 35А, м. Чугуїв, Харківська обл., Чугуївський р-н, 63503) про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.

Скасувати Наказ Чугуївської міської військової адміністрації Чугуївського району Харківської області №621 від 30.06.2025.

Зобов`язати Чугуївську міську військову адміністрацію Чугуївського району Харківської області прийняти рішення про надання ТОВ «ГРАНД ІНВЕСТ XXI» індивідуальної податкової пільги у розмірі 100% зі сплати місцевих податків та зборів шляхом звільнення від сплати плати за землю орендної плати за земельну ділянку кадастровий номер 6312000000:30:001:0056, що розташована за адресою: Харківська обл., м. Чугуїв, вул.. Робоча, 55-Б, у зв`язку із забрудненням вибухонебезпечними предметами, за період з 01 квітня 2022 року по останнє число місяця, в якому така земельна ділянка буде визнана придатною для використання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Чугуївської міської військової адміністрації Чугуївського району Харківської області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНД ІНВЕСТ XXI» сплачений судовий збір у сумі 2422 (дві тисячі чотириста двадцять дві) грн. 40 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Спірідонов М.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2025
Оприлюднено10.11.2025
Номер документу131586425
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них плати за землю

Судовий реєстр по справі —520/18877/25

Рішення від 06.11.2025

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Ухвала від 17.07.2025

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні