Господарський суд київської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"04" листопада 2025 р. м. Київ Справа № 911/419/25
Господарський суд Київської області у складі судді Д.Г.Зайця, за участю секретаря судового засідання А.Юлдашевої, розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОНЕЦЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ», м. Дніпро
до Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕНТА», Київська обл., Бориспільський р-н., м. Бориспіль
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - АТ «ДТЕК Донецькі електромережі»
про стягнення заборгованості
та за зустрічним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕНТА», Київська обл., Бориспільський р-н., м. Бориспіль
до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОНЕЦЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ», м. Дніпро
про розірвання договору та зобов`язання вчинити дії
за участю представників:
від позивача за первісним позовом (відповідача за зустрічним позовом) не з`явився
від відповідача за первісним позовом (позивача за зустрічним позовом) В.М.Онишко
від третьої особи - не з`явився
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Господарського суду Київської області через систему «Електронний суд» надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОНЕЦЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» б/н від 30.01.2025 року (вх. №4692 від 31.01.2025) (далі позивач за первісним позовом) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕНТА» (далі відповідач за первісним позовом) про стягнення заборгованості за Договором про постачання електричної енергії споживачу постачальником універсальних послуг №1166 від 01.01.2019 року у сумі 117726,42 грн., з яких 114588,61 грн. основного боргу, 957,15 грн. 3% річних та 2180,66 грн. інфляційних втрат.
Ухвалою суду від 31.01.2025 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі №911/419/25 в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами.
До суду надійшла зустрічна позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕНТА» б/н від 14.02.2025 року (вх. №1242/25 від 17.02.2025) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОНЕЦЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» про розірвання договору та зобов`язання вчинити дії.
Разом з поданням зустрічної позовної заяви відповідачем подано клопотання про витребування доказів.
Ухвалою суду від 03.03.2025 року прийнято зустрічну позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕНТА» б/н від 14.02.2025 року (вх. №1242/25 від 17.02.2025) (далі позивач за зустрічним позовом) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОНЕЦЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» (далі відповідач за зустрічним позовом) про розірвання договору та зобов`язання вчинити дії у справі №911/419/25 до розгляду. Постановлено розглядати справу №911/419/25 за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 25.03.2025 року, однак, судове засідання не відбулося.
Ухвалою суду від 05.05.2025 року призначено підготовче засідання у справі №911/419/25 на 20.05.2025 року.
Представник відповідача за первісним позовом у судове засідання 20.05.2025 року не з`явився.
Ухвалою суду від 20.05.2025 року у задоволенні клопотання позивача за зустрічним позовом про витребування доказів від 14.02.2025 відмовлено. Продовжено строк підготовчого провадження у справі №911/419/25 та відкладено підготовче засідання на 17.06.2025 року.
Ухвалою суду від 17.06.2025 року продовжено строк підготовчого провадження у справі №911/41925 на тридцять днів та відкладено підготовче засідання на 22.07.2025 року.
До суду від позивача за зустрічним позовом через систему «Електронний суд» надійшло клопотання б/н від 21.07.2025 року (вх. №6609 від 22.07.2025) про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору та клопотання б/н від 21.07.2025 року (вх. №10194/25 від 22.07.2025) про долучення доказів.
Ухвалою суду від 22.07.2025 року відмовлено у задоволенні клопотання відповідача за первісним позовом про витребування доказів. Задоволено клопотання відповідача за первісним позовом б/н від 21.07.2025 року (вх. №10194/25 від 22.07.2025) про долучення доказів. Задоволено клопотання відповідача за первісним позовом б/н від 21.07.2025 року (вх. №6609 від 22.07.2025) про залучення Акціонерного товариства «ДТЕК Донецькі електромережі» до участі у справі №911/419/25 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача за первісним позовом. Відкладено підготовче засідання на 30.09.2025 року.
До суду від третьої особи через систему «Електронний суд» надійшли пояснення б/н від 01.09.2025 року (вх. №12012/25 від 02.09.2025) щодо позову або відзиву.
До суду від відповідача за первісним позовом через систему «Електронний суд» надійшло клопотання б/н від 26.09.2025 року (вх. №13325/25 від 29.09.2025) про долучення доказів.
Також, від третьої особи через систему «Електронний суд» надійшли додаткові пояснення у справі б/н від 30.09.2025 року (вх. №13393 від 30.09.2025).
Ухвалою суду від 30.09.2025 року клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕНТА» б/н від 26.09.2025 року (вх. №13325/25 від 29.09.2025) про долучення доказів задоволено; долучено до матеріалів справи відповідні докази; закрито підготовче провадження та призначено справу №911/419/25 до судового розгляду по суті на 28.10.2025.
До суду через систему «Електронний суд» від позивача за первісним позовом надійшла заява б/н від 27.10.2025 (вх. №14903/25 від 28.10.2025) про відкладення розгляду справи по суті у зв`язку із травмуванням представника позивача та неможливістю бути присутнім у судовому засіданні 28.10.2025.
Представник відповідача за первісним позовом (відповідача за зустрічним позовом) у судовому засіданні 28.10.2025 року не заперечив проти відкладення розгляду справи по суті, у разі, якщо представником позивача подано належні докази на підтвердження обставин неможливості бути присутнім у судовому засіданні, якщо ж такі докази відсутні, просив суд розглядати справу по суті, при цьому, проти задоволення первісного позову заперечив та просив відмовити у його задоволенні, а позовні вимоги за зустрічним позовом підтримав та просив суд задовольнити зустрічний позов в повному обсязі.
Третя особа, належним чином повідомлена про час і місце розгляду справи, у судове засідання 28.10.2025 року не з`явилась.
Згідно ч. 1 ст. 216 ГПК України, суд відкладає розгляд справи у випадках, встановлених частиною другою статті 202 цього Кодексу.
Згідно ч. 2 ст. 202 ГПК України, суд відкладає розгляд справи в судовому засіданні в межах встановленого цим Кодексом строку з таких підстав: 1) неявка в судове засідання учасника справи, щодо якого немає відомостей про направлення йому ухвали з повідомленням про дату, час і місце судового засідання; 2) перша неявка в судове засідання учасника справи, якого повідомлено про дату, час і місце судового засідання, якщо він повідомив про причини неявки, які судом визнано поважними; 3) виникнення технічних проблем, що унеможливлюють участь особи у судовому засіданні в режимі відеоконференції, крім випадків, коли відповідно до цього Кодексу судове засідання може відбутися без участі такої особи; 4) необхідність витребування нових доказів, у випадку коли учасник справи обґрунтував неможливість заявлення відповідного клопотання в межах підготовчого провадження.
Статтею 129 Конституції України, статтею 2 Господарського процесуального кодексу України (далі ГПК України) визначено, що одним із завдань судочинства є своєчасний розгляд справи, що відповідає положенням статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, згідно з якою кожен має право на справедливий розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом.
Статтею 202 ГПК України передбачено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
У даному випадку судом прийнято до уваги, що відкладення розгляду справи є правом та прерогативою суду, основною умовою для якого є саме неможливість вирішення спору у даному судовому засіданні, а не наявність відповідного клопотання учасника судового процесу. Проте, позивачем за первісним позовом до заяви б/н від 27.10.2025 року не додано належних доказів на підтвердження викладених у заяві обставин, не доведено суду неможливість заміни представника у даній справі, а також, неможливість розгляду справи без участі позивача за первісним позовом на підставі письмових доказів, що містяться у справі. На думку суду, наявних у матеріалах справи доказів достатньо для вирішення спору у даному судовому засіданні.
Крім того, судом враховано обмеження встановленими ГПК України процесуальними строками терміну розгляду справи та приписи ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Враховуючи викладене, заява позивача за первісним позовом б/н від 27.10.2025 (вх. 14903/25 від 28.10.2025) про відкладення розгляду справи по суті не підлягає задоволенню судом.
Враховуючи достатність в матеріалах справи доказів для повного, всебічного та об`єктивного розгляду спору по суті у судовому засіданні 28.10.2025 року, відповідно до ч. 1 ст. 240 ГПК України, судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Заслухавши пояснення представника відповідача за первісним позовом (позивача за зустрічним позовом), розглянувши подані документи і матеріали, всебічно та повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Взаємовідносини, які виникають під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, а також їх взаємовідносини з іншими учасниками роздрібного ринку електричної енергії, регулюються Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 року №312 (надалі - ПРРЕЕ).
Згідно п. 1.2.7 ПРРЕЕ, постачання електричної енергії здійснюється електропостачальником на підставі договору про постачання електричної енергії споживачу, який розробляється електропостачальником на основі Примірного договору про постачання електричної енергії споживачу (додаток 5 до цих Правил) та укладається в установленому цими Правилами порядку.
У відповідності до преамбули Закону України «Про ринок електричної енергії», він визначає правові, економічні та організаційні засади функціонування ринку електричної енергії, регулює відносини, пов`язані з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажем, постачанням електричної енергії для забезпечення надійного та безпечного постачання електричної енергії споживачам з урахуванням інтересів споживачів, розвитку ринкових відносин, мінімізації витрат на постачання електричної енергії та мінімізації негативного впливу на навколишнє природне середовище.
Договір про постачання електричної енергії споживачу є публічним договором приєднання, який встановлює порядок та умови постачання електричної енергії як товарної продукції споживачу постачальником електричної енергії та укладається сторонами, з урахуванням статей 633,634,641,642 Цивільного кодексу України, шляхом приєднання споживача до умов цього договору.
Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі НКРЕКП) від 14.06.2018 №429, ТОВ «Донецькі енергетичні послуги» видано ліцензію з постачання електричної енергії споживачам. ТОВ «Донецькі енергетичні послуги» з 01.01.2019 виконує функції постачальника універсальних послуг, протягом періоду, визначеного абзацом четвертим пункту 13 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок електричної енергії».
Абзацом 5 п. 13 розділу XVII Закону України «Про ринок електричної енергії» встановлено, що фактом приєднання споживача до умов договору постачання універсальних послуг (акцептування договору) є вчинення споживачем будь-яких дій, що засвідчують його бажання укласти договір, зокрема надання підписаної заяви про приєднання, оплата рахунка постачальника універсальної послуги та/або факт споживання електричної енергії.
Згідно п.3.2.6. ПРРЕЕ, укладення споживачем договору про постачання електричної енергії споживачу або договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг відбувається шляхом приєднання споживача до договору на умовах обраної споживачем комерційної пропозиції, для чого споживач подає такому електропостачальнику заяву-приєднання.
Між ТОВ «ДОНЕЦЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» (за договором - Постачальник) та ТОВ «ПЕНТА» (за договором - Споживач) 01.01.2019 року укладено Договір про постачання електричної енергії споживачу постачальником універсальних послуг №1166 (далі Договір), згідно умов п. 2.1 якого, Постачальник продає електричну енергію Споживачу для забезпечення потреб електроустановок Споживача, а Споживач оплачує Постачальнику вартість спожитої (купленої) електричної енергії та здійснює інші платежі згідно з умовами цього Договору.
Відповідно до п.5.1. Договору, Споживач розраховується з Постачальником за спожиту електричну енергію за цінами (тарифами), що визначаються відповідно до методики (порядку), затвердженої Регулятором, згідно з обраною Споживачем комерційною пропозицією, яка є додатком до цього Договору.
Згідно п.5.5. Договору, ціна на електричну енергію встановлюється з дотриманням вимог, передбачених Законом України "Про ринок електричної енергії" і ПРРЕЕ.
Відповідно до п.п. 5.7, 5.8 Договору, ціна (тариф) на електричну енергію має зазначатися Постачальником у рахунках на оплату спожитої електричної енергії за цим Договором, у тому числі у разі її зміни. Розрахунковим періодом за цим договором є календарний місяць.
Згідно п.5.10. Договору, оплата рахунка Постачальника за цим Договором має бути здійснена Споживачем у строки, визначені в рахунку, але не менше 5 робочих днів від дати отримання Споживачем цього рахунка, або протягом 5 робочих днів від строку оплати, зазначеного в комерційній пропозиції, прийнятої Споживачем.
Відповідно до п.5.4. Комерційної пропозиції до Договору (Додаток 2 до Договору), розрахунок (оплата) за фактично спожиту електричну енергію має здійснюватися Споживачем у строк не більше 5 робочих днів після закінчення розрахункового періоду, незалежно від отримання рахунку.
Пунктом 5.5. Комерційної пропозиції передбачено, що виставлення рахунку здійснюється шляхом його формування в програмному комплексі Постачальника з можливістю перегляду в сервісі «Особистий кабінет». За умовами цієї Комерційної пропозиції Споживач має обов`язок зареєструватися в сервісі «Особистий кабінет» та користуватися відповідним сервісом.
Рахунок за фактичне споживання формується Споживачем самостійно в сервісі «Особовий кабінет» не пізніше 24 годин після закінчення розрахункового періоду (п.5.6. Комерційної пропозиції).
У разі не отримання споживачем рахунку, Споживач здійснює оплату за спожиту електричну енергію, в установлені даним розділом строки, за платіжним документом, самостійно оформленим Споживачем (п.5.7. Комерційної пропозиції).
Відповідно до п. 2 Комерційної пропозиції, постачання електричної енергії за Договором здійснюється за регульованими (цінами) тарифами на електроенергію, розрахованими відповідно до постанови НКРЕКП від 05.10.2018 №1177 «Про затвердження Порядку формування цін на універсальні послуги». Інформація про ціни на універсальні послуги є додатком до цієї комерційної пропозиції і щомісячно розміщується на офіційному веб-сайті Постачальника за посиланням: https://dn.yasno.com.ua/business/b2b-tariffs не пізніше ніж за 20 днів до початку розрахункового періоду. Інформація про структуру ціни на універсальні послуги за розрахункові періоди листопад 2022 р., січень 2024 р. розміщена та зберігається на офіційному веб-сайті Постачальника в розділі «Архів цін» (що підтверджується доданими до позову роздруківками).
Як зазначено позивачем за первісним позовом, ним свої зобов`язання за Договором виконано повністю та поставлено відповідачу за первісним позовом електричну енергію у листопаді 2022, січні 2024 у розмірі 17387 кВт*год, що підтверджується інформацією про обсяги споживання у листі №67/14295-вих від 14.10.2024, який наданий оператором системи розподілу (виконує функції адміністратора комерційного обліку) АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» (далі ОСР), у відповідності до вимог п. 4.3, 4.12, пп. 31 п. 5.1.2 ПРРЕЕ, та глави 9.14 Розділу IХ, глави п. 12.4 Розділу ХІІ Кодексу комерційного обліку електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 311.
Пунктом 4.12 ПРРЕЕ визначено, що розрахунки між споживачем та електропостачальником здійснюються згідно з даними, отриманими від АКО, (функції якого виконує ОСР) в порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку електричної енергії, про обсяги поставленої, розподіленої (переданої) та купленої електричної енергії.
У зв`язку з несвоєчасним отриманням інформації від ОСР щодо обсягів спожитої відповідачем у січні 2024 електричної енергії, позивачем у липні 2024 проведено коригування нарахувань за січень 2024, яке, з технічних причин, включено до акту прийняття-передавання та до рахунку за липень 2024. На підставі отриманих даних про спожиті відповідачем обсяги електричної енергії, позивачем сформовано та виставлено рахунки за листопад 2022, січень 2024 (увійшло в рахунок липня 2024) на загальну суму 134694,01 грн.
Акти прийняття-передавання товарної продукції (електроенергії) та рахунки за розрахункові періоди листопад 2022, січень 2024 (увійшло в акт та рахунок липня 2024), направлені 04.02.2023 та 07.08.2024, відповідно, на юридичну адресу відповідача, яка була зазначена в ЄДР до 29.01.2025: 84306, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Сахалінська, буд. 10А.
Разом з тим, відповідно до абз. 2 п. 4.24 ПРРЕЕ, у разі відсутності графіка погашення заборгованості та при відсутності у платіжному документі у реквізиті призначення платежу посилань на період, за який здійснюється оплата або перевищення суми платежу, необхідної для цього періоду, ці кошти, перераховані споживачем за електричну енергію, електропостачальник має право зарахувати як погашення існуючої заборгованості цього споживача з найдавнішим терміном її виникнення.
Позивачем за первісним позовом зазначено, що після погашення нарахувань за попередні розрахункові періоди, які не увійшли до позову, в рахунок погашення нарахувань за розрахунковий період листопад 2022 зараховано 20105,40 грн. як надлишок оплати від 16.02.2022 на суму 24000,00 грн. Таким чином, за розрахункові періоди листопад 2022, січень 2024 відповідачу за первісним позовом нараховано 134694,01 грн., а сплачено 20105,40 грн. (зараховано згідно п. 4.24 ПРРЕЕ), що підтверджується розрахунком ціни позову. Так, заборгованість відповідача за первісним позовом за Договором становить 114588,61 грн. (частина нарахування за розрахунковий період листопад 2022 у сумі 5209,33 грн.; нарахування за розрахунковий період січень 2024 у повному обсязі).
Позивачем за первісним позовом на адресу відповідача за первісним позовом 25.10.2024 надіслано претензію від 23.10.2024 № 24/18002 з вимогою про сплату заборгованості за електричну енергію. Однак, відповідачем за первісним позовом вказана претензія залишена без задоволення, заборгованість зі сплати вартості спожитої електричної енергії не погашена, що стало підставою для звернення позивача за первісним позовом до суду з даним позовом.
Відповідно до ст. 56 Закону України «Про ринок електричної енергії», договір постачання електричної енергії споживачу укладається між електропостачальником та споживачем та передбачає постачання всього обсягу фактичного споживання електричної енергії споживачем у певний період часу одним електропостачальником. Постачання електричної енергії споживачам здійснюється за вільними цінами.
Відповідно до п.7 постанови НКРЕКП №312 від 14.03.2018, договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг укладається шляхом приєднання до умов договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, опублікованого в засобах масової інформації та на веб-сайті постачальника, шляхом оплати рахунка, отриманого від постачальника універсальної послуги, або фактичного споживання будь-яких обсягів електричної енергії (за умови надання рахунка постачальником універсальної послуги), або підписання заяви-приєднання до умов договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг.
Згідно ч. 4 ст. 63 Закону України «Про ринок електричної енергії», постачальник універсальних послуг здійснює постачання електричної енергії у порядку, визначеному правилами роздрібного ринку, та на умовах договору постачання універсальних послуг. Договір про постачання універсальних послуг є публічним договором приєднання та розробляється постачальником універсальної послуги на підставі типового договору, форма якого затверджується Регулятором. Постачальник універсальних послуг розміщує договір постачання універсальних послуг на своєму офіційному веб-сайті.
На сайті ТОВ «Донецькі енергетичні послуги» https://www.dn.yasno.com.ua/ розміщено публічний договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг та комерційні пропозиції до нього, які діють у відповідних редакціях певний проміжок часу, є однаковими та обов`язковими для споживачів, які приєдналися до договору на умовах універсальної послуги.
Відповідно до абз. 5 п. 13 Розділу ХVІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок електричної енергії», фактом приєднання споживача до умов договору постачання універсальних послуг (акцептування договору) є вчинення споживачем будь-яких дій, що засвідчують його бажання укласти договір, зокрема надання підписаної заяви про приєднання, оплата рахунка постачальника універсальної послуги та/або факт споживання електричної енергії.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач за первісним позовом, як малий непобутовий споживач приєднався до умов Договору про постачання електричної енергії на умовах Комерційної пропозиції «Універсальна» постачальника універсальних послуг ТОВ «ДОНЕЦЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» для малих непобутових споживачів (далі Комерційна пропозиція), яка є додатком до договору, шляхом здійснення оплати, що підтверджується доданою до матеріалів справи банківською випискою та фактичного споживання відповідного обсягу електричної енергії.
Пунктом 3.2.12 ПРРЕЕ визначено, що договір про постачання електричної енергії споживачу є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору та вважається укладеним з дати відкриття особового рахунка за об`єктом споживача або внесення змін до такого особового рахунка, про що споживач інформується у передбаченому договором порядку.
Як зазначено позивачем за первісним позовом, ним, для проведення розрахунків було відкрито відповідачу за первісним позовом особовий рахунок №1166
Відповідно до ч. 1 ст. 626 Цивільного кодексу України (далі ЦК України), договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
Відповідно до ч. 1 ст. 629 ЦК України, договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Відповідно до ч. 1 ст. 633 ЦК України, публічним є договір, в якому одна сторона - підприємець взяла на себе обов`язок здійснювати продаж товарів, виконання робіт або надання послуг кожному, хто до неї звернеться (роздрібна торгівля, перевезення транспортом загального користування, послуги зв`язку, медичне, готельне, банківське обслуговування тощо).
Відповідно до ч. 1 ст. 634 ЦК України, договором приєднання є договір, умови якого встановлені однією із сторін у формулярах або інших стандартних формах, який може бути укладений лише шляхом приєднання другої сторони до запропонованого договору в цілому. Друга сторона не може запропонувати свої умови договору.
Відповідно до ст. 714 ЦК України, за договором постачання енергетичними та іншими ресурсами через приєднану мережу одна сторона (постачальник) зобов`язується надавати другій стороні (споживачеві, абонентові) енергетичні та інші ресурси, передбачені договором, а споживач (абонент) зобов`язується оплачувати вартість прийнятих ресурсів та дотримуватись передбаченого договором режиму її використання, а також забезпечити безпечну експлуатацію енергетичного та іншого обладнання. До договору постачання енергетичними та іншими ресурсами через приєднану мережу застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, положення про договір поставки, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин сторін. Законом можуть бути передбачені особливості укладення та виконання договору постачання енергетичними та іншими ресурсами.
Відповідно до ч. 3 ст. 58 Закону України «Про ринок електричної енергії», споживач зобов`язаний, зокрема, сплачувати за електричну енергію та надані йому послуги відповідно до укладених договорів.
Судом встановлено факт споживання відповідачем за первісним позовом електричної енергії за період листопад 2022, січень 2024 на суму 134694,01 грн. Проте, відповідач за первісним позовом в порушення вимог закону, не розрахувався за її споживання, у зв`язку із чим, за ним утворилась заборгованість у сумі 114588,61 грн.
Статтею 46 Закону України «Про ринок електричної енергії» встановлено, що оператор системи розподілу, зокрема, забезпечує комерційний облік відповідно до цього Закону, правил, ринку та кодексу комерційного обліку, інших нормативно-правових актів та нормативних документів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії.
Відповідно до п. 2.3.11 ПРРЕЕ, комерційний облік на роздрібному ринку електричної енергії організовується адміністратором комерційного обліку (далі АКО) та здійснюється постачальниками послуг комерційного обліку відповідно до вимог Закону України «Про ринок електричної енергії», Кодексу комерційного обліку електричної енергії та ПРРЕЕ.
Принципи організації комерційного обліку електричної енергії на ринку електричної енергії України, права та обов`язки сторін стосовно організації комерційного обліку електричної енергії та отримання точних і достовірних даних комерційного обліку для здійснення комерційних розрахунків визначаються Кодексом комерційного обліку електричної енергії, затвердженим Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року №311 (далі - ККОЕЕ).
Відповідно до п.п. 6.1. п. 6. Розділу XIII «Перехідні положення» ККОЕЕ, обсяги спожитої електричної енергії визначаються за розрахунковий період, який становить один місяць. Зчитування показів лічильника провадиться постачальником послуг комерційного обліку та/або оператором мережі, та/або споживачем щомісяця відповідно до умов договору.
Відповідно до п. 12.4.4 ККОЕЕ, до дати запуску інформаційного обміну між учасниками ринку через Датахаб функції щодо ведення реєстрів точок комерційного обліку, а також приймання результатів вимірювання (показів лічильників) від учасників ринку та/або ППКО, обробки, формування, профілювання, валідації, агрегації та передачі даних комерційного обліку для розрахунків на ринку виконують оператори системи за місцем провадження ними господарської діяльності з розподілу/передачі електричної енергії.
Згідно пп. 7.1. п 7. Розділу XIII «Перехідні положення» ККОЕЕ, до моменту запуску інформаційного обміну між учасниками ринку через центральну інформаційно-комунікаційну платформу визначення обсягів електричної енергії для поточних розрахунків на ринку виконують оператори електричної мережі.
Пунктом 4.12 ПРРЕЕ визначено, що розрахунки між споживачем та електропостачальником здійснюються згідно з даними, отриманими від АКО в порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку електричної енергії, про обсяги поставленої, розподіленої (переданої) та купленої електричної енергії.
Пунктом 4.3. ПРРЕЕ встановлено, що дані, необхідні для формування платіжних документів, у тому числі щодо обсягів електричної енергії, надаються учасникам роздрібного ринку АКО в порядку, встановленому Кодексом комерційного обліку електричної енергії.
Згідно п. 9.14.1 ККОЕЕ, адміністратор комерційного обліку має передавати адміністратору розрахунків та учасникам ринку сертифіковані дані комерційного обліку в обсязі необхідному та достатньому для проведення ними розрахунків та виставлення рахунків своїм контрагентам.
Згідно ч. 3 п. 3.1.6 ПРРЕЕ, постачання електричної енергії споживачу здійснюється лише за умови, якщо споживач є стороною діючого договору про надання послуг з розподілу електричної енергії. Відповідно до реєстру споживачів, оператори системи розподілу до АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» (далі - ОСР) надає послуги з розподілу (передачі) електричної енергії відповідачу на умовах публічного договору, розміщеного на сайті ОСР.
Відповідно до п. 8.6.1. ККОЕЕ зчитування показів з лічильників, встановлених у споживачів, може здійснюватися споживачем, а також оператором системи або ППКО (у ролі ОЗД) відповідно до цього Кодексу та умов договору.
Пунктом 8.6.7. ККОЕЕ передбачено, що зчитування показів (збір даних) з лічильників у непобутових та колективних побутових споживачів у разі відсутності можливості їх автоматизованого дистанційного зчитування провадиться споживачем щомісяця на перше число місяця, наступного за розрахунковим. При обладнанні вузлів обліку засобами дистанційної передачі даних інформація про покази лічильників за розрахунковий місяць формується відповідним ППКО через канали дистанційного зв`язку.
Непобутові та колективні побутові споживачі зобов`язані протягом трьох календарних днів після закінчення розрахункового місяця надати оператору системи звіт про покази лічильників за розрахунковий місяць. Наведені у звіті останні фактичні покази лічильників вважаються показами на початок першої доби календарного місяця (п. 8.6.8. ККОЕЕ).
Згідно п. 8.6.15 ККОЕЕ, дані, отримані від споживача, при проведенні процедур їх перевірки та в розрахунках мають менший пріоритет ніж виміряні дані з контрольних лічильників або дані, отримані безпосередньо оператором системи або ППКО.
У відповідності до п. 4.3. ПРРЕЕ, АТ «ДТЕК Донецькі електромережі», як оператором системи розподілу, який виконує функції адміністратора комерційного обліку та функції постачальника послуг комерційного обліку електричної енергії у Донецькій області, згідно листа №67/14295-вих від 14.10.2024 надано інформацію про фактичний обсяг спожитої електричної енергії відповідачем за первісним позовом у листопаді 2022, січні 2024.
Суд також зазначає, що згідно п. 2.2. Договору, обов`язковою умовою для постачання електричної енергії Споживачу є наявність у Споживача укладеного в установленому порядку з оператором системи договору про надання послуг з розподілу/передачі електричної енергії, на підставі якого Споживач набуває право отримувати послуги з розподілу/передачі електричної енергії.
У відповідності до п 1.2.1. Розділу І ПРРЕЕ, на роздрібному ринку електричної енергії споживання та використання електричної енергії для потреб електроустановки споживача здійснюється за умови забезпечення розподілу/передачі та продажу (постачання) електричної енергії на підставі договорів про розподіл/передачу, постачання електричної енергії, надання послуг комерційного обліку, які укладаються відповідно до цих Правил та норм чинного законодавства.
Як підтверджується матеріалами справи, між АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» та ТОВ "ПЕНТА" укладений договір споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії (далі договір розподілу). Договір є публічним та розташований на сайті АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» https://www.dtek-dem.com.ua/ua/enter-contract_old.
У відповідності до п.3.4. Розділу 3 договору розподілу, споживач, що не є побутовим, зобов`язаний протягом трьох календарних днів після закінчення розрахункового місяця або в інший узгоджений Сторонами термін, надати Оператору системи розподілу напряму або через (за умови надання відповідного сервісу Електропостачальником) постачальника універсальних послуг/ Електропостачальника/постачальника послуг комерційного обліку звіт про покази засобів обліку за розрахунковий місяць, зразок якого наведено в Додатку 11 «Звіт про покази засобів обліку за розрахунковий місяць (Зразок)» до Договору. При обладнанні комерційних засобів обліку засобами дистанційної передачі даних, інформація про покази засобів обліку за розрахунковий місяць формується через канали дистанційного зв`язку.
У відповідності до п.3.5. Розділу 3 Договору розподілу, визначений обсяг розподіленої (спожитої) електричної енергії за підсумками розрахункового місяця передається Адміністратору комерційного обліку у встановленому Кодексом комерційного обліку порядку для включення в місячний баланс електричної енергії ОЕС України і є підставою для його використання у взаємовідносинах між суб`єктами ринку електричної енергії, у тому числі для взаєморозрахунків між Споживачем та його Електропостачальником. За наявності розбіжностей у частині визначення обсягу розподіленої та спожитої електричної енергії вони підлягають урегулюванню відповідно до Кодексу комерційного обліку або в судовому порядку. До вирішення цього питання величина обсягу розподіленої та спожитої електричної енергії встановлюється відповідно до даних Оператора системи розподілу
У відповідності до Додатку 4 «Порядок розрахунків» до Договору ОСР має право проводити контрольний огляд засобу обліку, в тому числі й фіксацію даних з засобу обліку.
Судом враховано, що згідно наданих на вимогу суду третьою особою пояснень, представниками АТ "ДТЕК Донецькі електромережі" були проведені фіксації показань з засобу обліку станом на 14.11.2022 , на 14.09.2023 та на 20.09.2023. Всі зафіксовані дані внесені в систему фіксації даних (білінг), яка ведеться на підприємстві. Вказана інформація була передана позивачу за первісним позовом як обсяги спожитої електричної енергії Споживачем для подальшого нарахування. Нарахування проводились виключно на підставі фактичних даних - показів, зафіксованих на засобі обліку електричної енергії (інформацію щодо даних з системи додано до матеріалів справи) та виходячи з технічних характеристик приєднання.
Суд зазначає, що при здійсненні нарахувань позивач за первісним позовом використовує інформацію про спожиті відповідачем за первісним позовом обсяги електричної енергії, яку надає ОСР. Так, на підставі даних, отриманих від оператора системи розподілу, позивачем за первісним позовом сформовано та виставлено відповідачу за первісним позовом рахунки на оплату та акти наданих послуг за листопад 2022, січень 2024 на загальну суму 134694,01 грн.
Матеріалами справи підтверджується, що за період грудень 2024 січень 2025 позивачем за первісним позовом поставлено, а відповідачем за первісним позовом спожито електричну енергію, що підтверджується доданими до матеріалів справи актами здачі-приймання електричної енергії за листопад 2022, січень 2024. Однак, відповідачем за первісним позовом не здійснено оплату за поставлену електричну енергію, строк оплати товару, переданого позивачем за первісним позовом відповідачу за первісним позовом, є таким, що настав.
За таких обставин, враховуючи що в матеріалах справи відсутні докази повної оплати відповідачем за первісним позовом боргу за спожиту електричну енергію за спірний період, що відповідачем за первісним позовом не спростовано, доказів протилежного не надано, суд дійшов висновку, що вимога позивача за первісним позовом про стягнення з відповідача за первісним позовом заборгованості у сумі 114588,61 грн. є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.
Крім того, позивач за первісним позовом просить стягнути з відповідача за первісним позовом 957,15 грн. 3% річних та 2180,66 грн. інфляційних втрат, відповідно до виконаного ним розрахунку.
Частиною 2 ст. 625 ЦК України передбачено, що боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Перевіривши наданий позивачем за первісним позовом розрахунок 3% річних у сумі 957,15 грн. та інфляційних втрат у сумі 2180,66 грн., судом встановлено, що такий розрахунок є арифметично вірним, обґрунтованим, а тому, позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.
Стосовно посилань відповідача за первісним позовом на відсутність можливості споживати електричну енергію за адресою, де відповідач за первісним позовом здійснював господарську діяльність, через ведення бойових дій, судом встановлено наступне.
У зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/202 в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року, який в подальшому продовжувався у встановленому порядку та триває на території України по теперішній час.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 16.04.2022 №457 «Про підтримку окремих категорій населення, яке постраждало у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України» наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25.04.2022 №75 (зі змінами) затверджено Перелік територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 №1364 визначено деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією. На виконання такої постанови, наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 23.12.2022, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2022 року за №1668/39004 (зі змінами), затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.
Території, які включаються до переліку, поділяються на такі, де ведуться (велися) бойові дії, та тимчасово окуповані. Своєю чергою території, на яких ведуться (велися) бойові дії, поділяються на території можливих бойових дій і території активних бойових дій.
Мінреінтеграції на офіційному сайті розмістило роз`яснення щодо критеріїв, за якими класифікують території, а саме: території активних бойових дій це території: через які проходить лінія бойового зіткнення або які межують з тимчасово окупованими територіями; на яких наразі неможливо у повному обсязі виконувати функції держави, зокрема в частині доступу до публічних електронних реєстрів, та існує значна загроза життю і здоров`ю населення; території можливих бойових дій це території: які межують з територіями активних бойових дій або тимчасово окупованими територіями чи прилеглі до державного кордону з державою-агресором; на яких можливо забезпечувати функції держави, до яких може повертатися населення, втім періодично піддаються ворожим обстрілам. Для територій можливих бойових дій не передбачено обмежень щодо доступу до публічних електронних реєстрів і проведення аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації.
Відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України №309 від 23.12.2022, Краматорська міська територіальна громада Донецької області з 24.02.2022 відноситься до складу території можливих бойових дій, на якій забезпечуються функції держави, функціонують державні електронні інформаційні ресурси.
Відповідач зазначає, що на об`єкті споживання електричної енергії, що розташований за адресою: Донецька область, м. Краматорськ, вул. Сахалінська, буд. 10А знаходяться підрозділи Збройних Сил України.
Законом України «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану» визначено механізм передачі, примусового відчуження або вилучення майна у юридичних та фізичних осіб для потреб держави в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану.
Згідно ст. 3 Закону України «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану», примусове відчуження майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану може здійснюватися з попереднім повним відшкодуванням його вартості. У разі неможливості попереднього повного відшкодування за примусово відчужене майно таке майно примусово відчужується з наступним повним відшкодуванням його вартості. Вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану здійснюється без відшкодування вартості такого майна.
Статтею 4 Закону України «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану», примусове відчуження або вилучення майна у зв`язку із запровадженням та виконанням заходів правового режиму воєнного стану здійснюється за рішенням військового командування, погодженим відповідно з органом військового управління, визначеним Міністерством оборони України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною, районною, Київською чи Севастопольською міською державною адміністрацією або виконавчим органом відповідної місцевої ради, крім випадків, передбачених частиною третьою цієї статті; у місцевостях, де ведуться бойові дії, примусове відчуження або вилучення майна здійснюється за рішенням військового командування без погодження з органами, зазначеними у частині першій цієї статті, крім випадків, передбачених частиною третьою цієї статті; примусове відчуження майна, приватизованого у період дії воєнного стану, допускається виключно в місцевостях, на території яких ведуться бойові дії, та здійснюється за рішенням Головнокомандувача Збройних Сил України, без погодження з органами, зазначеними у частині першій цієї статті; примусове відчуження або вилучення рухомого майна, що використовується чи може використовуватися для забезпечення діяльності підприємств оборонно-промислового комплексу України і щодо якого існує ризик переривання його функціонування у зв`язку з перебуванням такого майна на території адміністративно-територіальної одиниці України, щодо якої існує загроза її тимчасової окупації та межі якої розташовані на відстані не більше 30 кілометрів від району ведення воєнних (бойових) дій або від тимчасово окупованої території, здійснюється на підставі рішення Ради національної безпеки і оборони України.
Згідно ч.ч. 1, 2 Закону України «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану», про примусове відчуження або вилучення майна складається акт. Бланк акта про примусове відчуження або вилучення майна (далі - акт) виготовляється за єдиним зразком, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Акт підписується власником майна або його законним представником і уповноваженими особами військового командування та органу, що погодив рішення про примусове відчуження майна, або військового командування чи органу, що прийняв таке рішення, і скріплюється печатками військового командування та/або зазначених органів.
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану», право на компенсацію у разі примусового відчуження майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану, у випадках, визначених статтею 3 цього Закону, мають юридичні та фізичні особи, у яких відчужені будівлі, споруди, транспортні засоби та інше майно для потреб держави в умовах правового режиму воєнного стану або для відвернення чи ліквідації ситуацій, що стали причиною введення правового режиму надзвичайного стану, і відповідно їх правонаступники та спадкоємці.
Компенсація за примусово відчужене майно в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану з попереднім повним відшкодуванням його вартості здійснюється військовим командуванням чи органом, що прийняв рішення про таке відчуження, за рахунок коштів державного бюджету до підписання акта (ч. 1 ст. 10 Закону України «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану»).
Спори, пов`язані з відшкодуванням вартості примусово відчуженого майна, вирішуються в судовому порядку, якщо інше не встановлено законом (ч. 1 ст. 13 Закону України «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану»).
Однак, враховуючи положення вказаних вище норм чинного законодавства, відповідачем за первісним позовом, на підтвердження обставин, викладених у відзиві, не надано належних доказів реквізиції майна ТОВ «ПЕНТА», що знаходиться за адресою: Донецька область, м. Краматорськ, вул. Сахалінська, буд. 10А у спірний період, а тому, перебування третіх осіб не є підставою для звільнення відповідача за первісним позовом від обв`язку виконувати зобов`язання за Договором.
Посилання відповідача за первісним позовом, як на підставу неможливості виконання зобов`язань за Договором, на наявність форс-мажорних обставин, що підтверджуються листом Торгово-промислової палати України №2024/02.0-7.1 від 28.02.2022 року, не приймаються судом до уваги з огляду на наступне.
Так, частиною 1 ст. 614 ЦК України визначено, що особа, яка порушила зобов`язання, несе відповідальність за наявності її вини (умислу або необережності), якщо інше не встановлено договором або законом. Особа є невинуватою, якщо вона доведе, що вжила всіх залежних від неї заходів щодо належного виконання зобов`язання.
Особа, яка порушила зобов`язання, звільняється від відповідальності за порушення зобов`язання, якщо вона доведе, що це порушення сталося внаслідок випадку або непереборної сили (ч. 1 ст. 617 ЦК України).
У постанові Верховного Суду від 17.12.2020 у справі №913/785/17 викладено висновок, відповідно до якого, форс-мажорні обставини не мають преюдиційного характеру і при їх виникненні сторона, яка посилається на них як на підставу неможливості виконання зобов`язання, повинна довести їх наявність не тільки самих по собі, але і те, що такі обставини були форс-мажорними саме для даного конкретного випадку виконання господарського зобов`язання. Таким чином, доведення наявності непереборної сили покладається на особу, яка порушила зобов`язання. Саме вона має подавати відповідні докази в разі виникнення спору.
Відповідачем за первісним позовом відповідних доказів не надано, пояснення стосовно форс-мажорних обставин містять загальну інформацію про обставини, які виникли по всій території України після 24.02.2022 року.
Згідно ст. 629 ЦК України, договір є обов`язковим до виконання сторонами.
Судом встановлено, що відповідачем за первісним позовом не повідомлено позивача за первісним позовом про настання форс-мажорних обставин з наданням відповідного сертифікату Торгово-промислової палати, яким би засвідчувались форс-мажорні обставини саме за Договором про постачання електричної енергії споживачу постачальником універсальних послуг №1166 від 01.01.2019, який би підтверджував неможливість виконання відповідачем за первісним позовом зобов`язань за таким Договором.
Таким чином, позовні вимоги за первісним позовом підлягають задоволенню в повному обсязі.
Стосовно зустрічних позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕНТА» до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОНЕЦЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» про розірвання договору та зобов`язання вчинити дії, судом встановлено наступне.
Правове регулювання правовідносин, пов`язаних з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажем, постачанням електричної енергії регулюються, зокрема, Законом України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII та Правилами роздрібного ринку електричної енергії», затвердженими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 312 від 14.03.2018.
Відповідно до п. 30 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії», електропостачальник - суб`єкт господарювання, який здійснює продаж електричної енергії за договором постачання електричної енергії споживачу.
Пунктом 30 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що постачальник універсальної послуги це визначений відповідно до цього Закону електропостачальник, який виконує зобов`язання щодо надання універсальної послуги.
Згідно ч.ч. 1, 2 ст.56 Закону України «Про ринок електричної енергії», постачання електричної енергії споживачам здійснюється електропостачальниками, які отримали відповідну ліцензію, за договором постачання електричної енергії споживачу. Договір постачання електричної енергії споживачу укладається між електропостачальником та споживачем та передбачає постачання всього обсягу фактичного споживання електричної енергії споживачем у певний період часу одним електропостачальником. Постачання електричної енергії споживачам здійснюється за вільними цінами.
Права, обов`язки та відповідальність Постачальника електричної енергії передбачені ст. 57 Закону України «Про ринок електричної енергії», п. 5.2. ПРРЕЕ.
Права та обов`язки постачальника універсальних послуг закріплені в п. 5.3. ПРРЕЕ.
Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.06.2018 № 429, ТОВ «Донецькі енергетичні послуги» видано ліцензію з постачання електричної енергії споживачам.
З 01.01.2019 року ТОВ «Донецькі енергетичні послуги» виконує спеціальні обов`язки, як постачальник універсальних послуг, для задоволення загальносуспільних потреб, покладені на нього Положенням про покладення спеціальних обов`язків на учасників ринку електричної енергії для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2019 № 483.
Враховуючи викладені вище норми чинного законодавства, ТОВ «Донецькі енергетичні послуги» є постачальником електричної енергії.
Відповідно до п. 56 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії», оператор системи розподілу - юридична особа, відповідальна за безпечну, надійну та ефективну експлуатацію, технічне обслуговування та розвиток системи розподілу і забезпечення довгострокової спроможності системи розподілу щодо задоволення обґрунтованого попиту на розподіл електричної енергії з урахуванням вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та забезпечення енергоефективності.
Згідно п. 8 ч. 1 ст. 46 Закону України «Про ринок електричної енергії», оператор системи розподілу забезпечує комерційний облік відповідно до цього Закону, правил ринку та кодексу комерційного обліку, інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії.
Відповідно до п. 38 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії», комерційний облік електричної енергії - сукупність процесів та процедур із забезпечення формування даних щодо обсягів виробленої, відпущеної, переданої, розподіленої, спожитої, імпортованої та експортованої електричної енергії у визначений проміжок часу з метою використання таких даних для здійснення розрахунків між учасниками ринку.
Згідно п. 9 ч. 3 ст. 46 Закону України «Про ринок електричної енергії», оператор системи розподілу зобов`язаний: надавати учасникам ринку інформацію, необхідну для виконання ними функцій на ринку в обсягах та порядку, визначених правилами ринку, кодексом системи передачі, кодексом систем розподілу, кодексом комерційного обліку та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють функціонування ринку електричної енергії.
Відповідно до п. 1.2.5 ПРРЕЕ, оператор системи забезпечує на своїй території діяльності недискримінаційний доступ до електричних мереж електропостачальнику, який має намір здійснювати діяльність з постачання електричної енергії споживачам, електроустановки яких приєднані на території діяльності відповідного оператора системи. Оператор системи укладає договір електропостачальника про надання послуг з розподілу/передачі електричної енергії, зміст якого визначається оператором системи на основі Типового договору електропостачальника про надання послуг з розподілу/передачі електричної енергії, який є додатком 4 до цих Правил та укладається з кожним електропостачальником, який звертається до оператора системи
Згідно п. 10 Постанови НКРЕКП №312 від 14.03.2018 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії», до запуску електронної платформи Датахаб (централізована платформа обміну інформацією з єдиною базою даних точок комерційного обліку та історією електроспоживання) функції адміністратора комерційного обліку на роздрібному ринку електричної енергії, у тому числі адміністрування процедури зміни постачальника електричної енергії у межах території ліцензованої діяльності, виконує відповідний оператор системи розподілу (далі ОСР).
Відповідно до п. 12.3.4 ККОЕЕ, до дати запуску інформаційного обміну між учасниками ринку через Датахаб функції Адміністратор комерційного обліку (АКО) з ведення реєстрів точок комерційного обліку (ТКО), адміністрування процесів зміни електропостачальника, адміністрування припинення електропостачання та агрегації даних комерційного обліку виконують оператори системи за місцем провадження ними господарської діяльності з розподілу/передачі електричної енергії. Інформація про систему Датахаб знаходиться на сайті НЕК «УРЕНЕРГО» за посиланням https://ua.energy/category/electricity-market/komertsijnij-oblik.
Враховуючи зазначене, оператори системи забезпечують зчитування даних в ТКО, а також, приймання результатів вимірювання (показів лічильників) від учасників ринку та виконання функцій з обробки, формування, профілювання, валідації, агрегації та обміну даними комерційного обліку, а також, забезпечують щоденне завантаження даних комерційного обліку електричної енергії в систему управління ринком. АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» здійснює ліцензовану діяльність з розподілу електричної енергії споживачам на підставі ліцензії, яка видана Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 27.11.2018 №1532, отже, є оператором системи розподілу та в межах території своє ліцензійної діяльності виконує функції адміністратора комерційного обліку.
Згідно ч. 6 ст. 74 Закону України «Про ринок електричної енергії», оператор системи передачі та оператори систем розподілу мають зареєструватися в адміністратора комерційного обліку (АКО) як постачальники послуг комерційного обліку (ППКО) електричної енергії.
Відповідно до п. 2.1.1 ККОЕЕ, комерційний облік електричної енергії на ринку електричної енергії організовується АКО та здійснюється ППКО відповідно до вимог Закону України «Про ринок електричної енергії», ККОЕЕ, ПРРЕЕ та Правил ринку.
Пунктом 2.1.3. ККОЕЕ визначено, що надання послуг комерційного обліку здійснюється ППКО на конкурентних засадах за умови реєстрації ППКО та реєстрації його автоматизованих систем, що використовуються для комерційного обліку електричної енергії АКО.
Так, АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» зареєстровано як ППКО у Реєстрі постачальників послуг комерційного обліку адміністратора комерційного обліку НЕК «УКРЕНЕРГО» за посиланням https://ua.energy/uchasnikam_rinku/administratorkomertsijnogo-obliku/reyestr-ppko-ta-protsedura-yih-reyestratsiyi/.
Пунктом 2.1.7 ККОЕЕ визначено функції, які виконує АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» як ОСР.
Водночас, у зв`язку з запуском електронної платформи Датахаб (червень 2024), АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» зберегло за собою роль оператора системи розподілу електричної енергії та постачальника послуг комерційного обліку електричної енергії.
Таким чином, ТОВ «Донецькі енергетичні послуги» виконує функції постачальника електричної енергії, а АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» функції оператора системи розподілу електричної енергії та постачальника послуг комерційного обліку електричної енергії.
Як встановлено судом вище, між ТОВ «ДОНЕЦЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» (за договором - Постачальник) та ТОВ «ПЕНТА» (за договором - Споживач) 01.01.2019 року укладено Договір про постачання електричної енергії споживачу постачальником універсальних послуг №1166, згідно умов п. 2.1 якого, Постачальник продає електричну енергію Споживачу для забезпечення потреб електроустановок Споживача, а Споживач оплачує Постачальнику вартість спожитої (купленої) електричної енергії та здійснює інші платежі згідно з умовами цього Договору.
Відповідно до п. 13.5 Договору, Постачальник та Споживач можуть розірвати цей договір у встановленому законодавством порядку. Постачальник має право розірвати цей Договір достроково в односторонньому порядку, повідомивши Споживача про це за 20 днів до очікуваної дати розірвання, якщо Споживачем суттєво порушено умови цього Договору, і не вжито заходів щодо усунення такого порушення протягом 5 робочих днів від дати отримання попередження від Постачальника.
Згідно п. 12 Комерційної пропозиції, у разі дострокового розірвання Договору з ініціативи Споживача, Споживач зобов`язаний повідомити Постачальника не пізніше ніж за 20 днів до дати розірвання Договору шляхом надіслання письмового повідомлення на адресу Постачальника через засоби поштового зв`язку. Дата отримання Постачальником такого повідомлення вважається датою повідомлення Постачальника про дострокове розірвання Договору з ініціативі Споживача.
Згідно ст. 525 ЦК України, одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до ст. 598 ЦК України, припинення зобов`язання на вимогу однієї із сторін допускається лише у випадках, встановлених договором або законом.
В обґрунтування вимог за зустрічним позовом, позивач за зустрічним позовом посилається на лист №34 від 06.03.2024 про розірвання Договору, адресований АТ «ДТЕК Донецькі електромережі».
Суд зазначає, що лист №34 від 06.03.2024 надіслано позивачем за зустрічним позовом іншому учаснику ринку електричної енергії, а саме, оператору системи розподілу АТ «ДТЕК Донецькі електромережі», а не ТОВ «Донецькі енергетичні послуги», як постачальнику електричної енергії за спірним договором, який позивач мав намір розірвати.
Водночас, умовами п. 12 Комерційної пропозиції передбачено, що у разі дострокового розірвання Договору з ініціативи Споживача, Споживач зобов`язаний повідомити Постачальника не пізніше ніж за 20 днів до дати розірвання Договору шляхом надіслання письмового повідомлення на адресу Постачальника через засоби поштового зв`язку. Дата отримання Постачальником такого повідомлення вважається датою повідомлення Постачальника про дострокове розірвання Договору з ініціативі Споживача
Матеріали справи не містять доказів надіслання на адресу відповідача за зустрічним позовом ТОВ «Донецькі енергетичні послуги», як постачальника електричної енергії, Повідомлення про розірвання Договору в порядку, встановленому п. 12 Комерційної пропозиції.
Стосовно посилань позивача за зустрічним позовом на лист АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» №64/3821-вих від 12.03.2024, адресований у відповідь на лист позивача за зустрічним позовом №34 від 06.03.2024, в якому оператор системи розподілу відмовляє у розірванні Договору №1166 від 01.01.2019, суд зазначає наступне.
Зі змісту вказаного листа вбачається, що ТОВ «ДТЕК Донецькі Електромережі» повідомлено ТОВ «Пента», що відповідно положень п. 11.5.14 КСР, під час здійснення технічних заходів щодо припинення розподілу електричної енергії ОСР у присутності Користувача здійснює фіксацію показів приладу обліку Користувача на момент припинення розподілу електричної енергії.
Згідно п. 7.13 ПРРЕЕ, Товариство повинно протягом одного робочого дня після виконання робіт, зокрема, з припинення електроживлення електроустановок споживача повідомити електропостачальника споживача та адміністратора комерційного обліку про виконання таких робіт. Товариством були направлені співробітники для здійснення відповідних заходів щодо відключення об?єкту позивача за зустрічним позовом, розташованого за адресою: м. Краматорськ, вул. Сахалінська, 10А, відповідно до заяви ТОВ «Пента». Однак, при виході на Об?єкт, уповноважені представники Товариства не були допущені до відключення електроенергії військовими формуваннями України, про що був складений відповідний Акт про недопуск до відключення Nє0001828 від 11.03.2024. Тому, у Товариства на даний час відсутня можливість здійснити припинення розподілу електричної енергії на Об?єкт ТОВ «Пента», відповідно до п. 8, п.п. 2 Наказу Nє148 від 13.04.2022 та здійснити усі передбачені ПРРЕЕ, КСР дії пов?язані з припиненням розподілу електричної енергії, що може бути розцінене як порушення вимог діючих нормативно-правових актів у сфері енергетики та комунальних послуг.
Також, поінформовано, що відповідно до ст. 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» та ст. 3 Закону України «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану», в умовах воєнного стану військове командування може здійснювати, зокрема, примусове відчуження майна, що перебуває у приватній або комунальній власності, вилучати майно державних підприємств, державних господарських об?єднань для потреб держави в умовах правового режиму воєнного стану в установленому законом порядку та видавати про це відповідні документи встановленого зразка. В цьому випадку відповідно до п. 1.2.15 ПРРЕЕ, при переході права власності (користування) на об?єкт до нового власника (користувача) переходять права та обов?язки за договорами, укладеними відповідно до цих Правил.
Позивача за зустрічним позовом поінформовано, що діючим законодавством України не передбачено випадків звільнення фізичних чи юридичних осіб від оплати вартості наданих комунальних послуг (у т.ч. послуг з розподілу) у випадку розміщення військових формувань у приміщеннях фізичних чи юридичних осіб. Тому, до моменту складання та надання Товариству акту про примусове відчуження або вилучення майна або передачі у тимчасове користування Об?єкту його фактичному користувачу за договором оренди тощо, обов?язки з оплати спожитої електричної енергії, а також, послуг з її розподілу юридично залишаються за споживачем (фактичним власником) майна. У зв?язку з чим, Товариство і надалі буде вимушене проводити за договором нарахування за спожиту (розподілену) електричну енергію на Об?єкті.
Тобто, зі змісту вказаного листа, не вбачається, що в ньому йдеться про відповідача за зустрічним позовом, або його співробітників, які не могли потрапити на об`єкт ТОВ «ПЕНТА» через недопущення до об`єкту військовими формуваннями, які там знаходяться та договірні відносини з постачальником електричної енергії згідно Договору №1166 від 01.01.2019, оскільки, як встановлено судом вище, відповідач за зустрічним позовом не виконує функції ОСР, АКО та ППКО. Водночас, вказаний лист стосується правовідносин позивача за зустрічним позовом з ТОВ «ДТЕК Донецькі електромережі», як з Оператором системи розподілу та неможливості здійснити припинення розподілу електричної енергії на об`єкт позивача за зустрічним позовом, а також, обставин здійснення фіксації показів приладів ТОВ «Пента».
Статтею 16 ЦК України встановлено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом чи судом у визначених законом випадках.
У постанові Верховного Суду від 02.02.2021 №925/642/19 зазначено, що порушенням вважається такий стан суб`єктивного права, за якого воно зазнало протиправного впливу з боку правопорушника, внаслідок чого суб`єктивне право особи зменшилося або зникло як таке; порушення права пов`язано з позбавленням можливості здійснити, реалізувати своє право повністю або частково. При цьому позивач, тобто особа, яка подала позов, самостійно визначається з порушеним, невизнаним чи оспорюваним правом або охоронюваним законом інтересом, які потребують судового захисту. Обґрунтованість підстав звернення до суду оцінюються судом у кожній конкретній справі за результатами розгляду позову.
Згідно ст.13 ГПК України, цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести ті обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Відповідно до ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Згідно ст.76 ГПК України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Відповідно до ст. 74 ГПК, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Як встановлено судом, позивач за зустрічним позовом не звертався до Постачальника ТОВ «Донецькі енергетичні послуги» з повідомленням про розірвання Договору про постачання електричної енергії споживачу постачальником універсальних послуг №1166 від 01.01.2019 в порядку, передбаченому п. 12 Комерційної пропозиції та відповідно, не отримав відмови відповідача за зустрічним позовом у розірванні Договору, що свідчить про відсутність факту порушення відповідачем за зустрічним позовом прав позивача за зустрічним позовом.
Водночас, долучені до матеріалів справи листи №34 від 06.03.2024 та лист №64/3821-вих від 12.03.2024 не є належними доказами у даній справі, оскільки, не стосуються правовідносин сторін за Договором про постачання електричної енергії споживачу постачальником універсальних послуг №1166 від 01.01.2019.
Щодо вимог позивача за зустрічним позовом про проведення перерахування нарахованих ТОВ «ПЕНТА» обсягів споживання електричної енергії за листопад 2022, січень 2024 на підставі п.п 2 п. 9 наказу Міністерства енергетики України №148 від 13.04.2022, судом встановлено наступне.
Статтею 46 Закону України «Про ринок електричної енергії» встановлено, що оператор системи розподілу, зокрема, забезпечує комерційний облік відповідно до цього Закону, правил, ринку та кодексу комерційного обліку, інших нормативно-правових актів та нормативних документів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії.
Відповідно до п.п. 6.1. п. 6. Розділу XIII «Перехідні положення» ККОЕЕ обсяги спожитої електричної енергії визначаються за розрахунковий період, який становить один місяць. Зчитування показів лічильника провадиться постачальником послуг комерційного обліку та/або оператором мережі, та/або споживачем щомісяця відповідно до умов договору.
Відповідно до п. 12.4.4 ККОЕЕ до дати запуску інформаційного обміну між учасниками ринку через Датахаб функції щодо ведення реєстрів точок комерційного обліку, а також приймання результатів вимірювання (показів лічильників) від учасників ринку та/або ППКО, обробки, формування, профілювання, валідації, агрегації та передачі даних комерційного обліку для розрахунків на ринку виконують оператори системи за місцем провадження ними господарської діяльності з розподілу/передачі електричної енергії.
Згідно пп. 7.1. п 7. Розділу XIII «Перехідні положення» ККОЕЕ, до моменту запуску інформаційного обміну між учасниками ринку через центральну інформаційно-комунікаційну платформу визначення обсягів електричної енергії для поточних розрахунків на ринку виконують оператори електричної мережі.
Пунктом 4.12 ПРРЕЕ визначено, що розрахунки між споживачем та електропостачальником здійснюються згідно з даними, отриманими від АКО в порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку електричної енергії, про обсяги поставленої, розподіленої (переданої) та купленої електричної енергії.
Пунктом 4.3. ПРРЕЕ встановлено, що дані, необхідні для формування платіжних документів, у тому числі щодо обсягів електричної енергії, надаються учасникам роздрібного ринку АКО в порядку, встановленому Кодексом комерційного обліку електричної енергії.
Згідно п. 9.14.1 ККОЕЕ, адміністратор комерційного обліку має передавати адміністратору розрахунків та учасникам ринку сертифіковані дані комерційного обліку в обсязі необхідному та достатньому для проведення ними розрахунків та виставлення рахунків своїм контрагентам.
Згідно ч. 3 п. 3.1.6 ПРРЕЕ, постачання електричної енергії споживачу здійснюється лише за умови, якщо споживач є стороною діючого договору про надання послуг з розподілу електричної енергії. Відповідно до реєстру споживачів, оператор системи розподілу АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» надає послуги з розподілу (передачі) електричної енергії ТОВ «ПЕНТА» на умовах публічного договору, розміщеного на сайті ОСР.
Відповідно до п. 8.6.1. ККОЕЕ, зчитування показів з лічильників, встановлених у споживачів, може здійснюватися споживачем, а також оператором системи або ППКО (у ролі ОЗД) відповідно до цього Кодексу та умов договору.
Пунктом 8.6.7. ККОЕЕ передбачено, що зчитування показів (збір даних) з лічильників у непобутових та колективних побутових споживачів у разі відсутності можливості їх автоматизованого дистанційного зчитування провадиться споживачем щомісяця на перше число місяця, наступного за розрахунковим. При обладнанні вузлів обліку засобами дистанційної передачі даних інформація про покази лічильників за розрахунковий місяць формується відповідним ППКО через канали дистанційного зв`язку.
Непобутові та колективні побутові споживачі зобов`язані протягом трьох календарних днів після закінчення розрахункового місяця надати оператору системи звіт про покази лічильників за розрахунковий місяць. Наведені у звіті останні фактичні покази лічильників вважаються показами на початок першої доби календарного місяця (п. 8.6.8. ККОЕЕ).
При здійсненні нарахувань відповідач за зустрічним позовом використовує інформацію про спожиті позивачем за зустрічним позовом обсяги електричної енергії, яку надає ОСР, дані від якого є пріоритетними згідно галузевого законодавства, а саме п. 8.6.15 ККОЕЕ встановлено, що дані, отримані від споживача, при проведенні процедур їх перевірки та в розрахунках мають менший пріоритет ніж виміряні дані з контрольних лічильників або дані, отримані безпосередньо оператором системи або ППКО.
ТОВ «Донецькі енергетичні послуги» є постачальником електричної енергії відповідно до вимог діючого законодавства та не здійснює функції з обліку електричної енергії та не визначає обсяги її споживання споживачами, в силу покладених на нього функцій, оскільки, обсяги спожитої електричної енергії визначає ОСР на підставі власного переліку ТКО Споживача. Водночас, Постачальник здійснює нарахування на увесь обсяг електричної енергії, який йому передав ОСР.
Наказом Міністерства енергетики України №148 від 13.04.2022, який втратив чинність 10.10.2023, затверджено Положення про особливості постачання електричної енергії споживачам та розрахунків між учасниками роздрібного ринку електричної енергії у період дії в Україні воєнного стану.
Відповідно до пп. 1 п. 9 Наказу Міністерства енергетики України №148 від 13.04.2022, обсяги споживання електричної енергії визначаються з урахуванням таких особливостей: 1) обсяги споживання електричної енергії на об`єктах споживачів визначаються відповідно до вимог Кодексу комерційного обліку електричної енергії, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14 березня 2018 року № 311 (у редакції постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 20.03.2020 року №716), крім об`єктів споживачів, розташованих на територіях, на яких ведуться бойові дії, або на тимчасово окупованих територіях.
Підпунктом 2, п. 9 наказу Міністерства енергетики України №148 від 13.04.2022 передбачені певні особливості визначення обсягів спожитої електричної енергії лише на територіях, на яких ведуться бойові дії, або на тимчасово окупованих територіях.
Відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України №309 від 23.12.2022, Краматорська міська територіальна громада Донецької області (код UA14120090000098500) з 24.02.2022 відноситься до складу території можливих бойових дій.
Таким чином, дія пп. 2 п. 9 наказу Міністерства енергетики України № 148 від 13.04.2022 не розповсюджується на визначення обсягів спожитої ТОВ «Пента» електричної енергії за адресою: Донецька область, м. Краматорськ, вул. Сахалінська, буд. 10А.
Таким чином, зустрічні позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Усі інші твердження та заперечення позивача за зустрічним позовом уважно досліджені судом, однак, вони не спростовують вищевикладених висновків суду.
Крім того, суд звертає увагу сторін, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (далі Конвенція) зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довод (рішення Європейського Суду з прав людини у справі Трофимчук проти України, №4241/03, від 28.10.2010).
Вирішуючи питання розподілу судових витрат зі сплати судового збору, суд керується приписами ст. 129 ГПК України, а тому, судові витрати зі сплати судового збору за первісним позовом покладаються на відповідача за первісним позовом в повному обсязі, а судові витрати за зустрічним позовом, у зв`язку із відмовою у його задоволенні, покладаються на позивача за зустрічним позовом.
Керуючись ст. 124 Конституції України, ст. ст. 123, 126, 129, 233, 236-240 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Первісний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОНЕЦЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» до Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕНТА» за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача за первісним позовом - Акціонерного товариства «ДТЕК Донецькі електромережі» про стягнення заборгованості задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕНТА» (08302, Київська область, Бориспільський р-н, м. Бориспіль, вул. Чикаленка Євгена, буд. 1 ЄДРПОУ 13532276) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОНЕЦЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» (49001, Дніпропетровська область, м. Дніпро вул. Січових стрільців, буд. 4 Д ЄДРПОУ 42086719) 114588 (сто чотирнадцять тисяч п`ятсот вісімдесят вісім) грн. 61 коп. заборгованості, 957 (дев`ятсот п`ятдесят сім) грн. 15 коп. 3% річних, 2180 (дві тисячі сто вісімдесят) грн. 66 коп. інфляційних втрат та 2422 (дві тисячі чотириста двадцять дві) грн. 40 коп. витрат зі сплати судового збору.
3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
4. У задоволенні зустрічного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕНТА» до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОНЕЦЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» про розірвання договору та зобов`язання вчинити дії відмовити.
Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 241 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом 20 днів з дня складення повного тексту рішення шляхом подання апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду відповідно до ст.ст. 256, 257 Господарського процесуального кодексу України.
Повне рішення складено 10.11.2025 року.
Суддя Д.Г. Заєць
| Суд | Господарський суд Київської області |
| Дата ухвалення рішення | 04.11.2025 |
| Оприлюднено | 11.11.2025 |
| Номер документу | 131645962 |
| Судочинство | Господарське |
| Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі купівлі-продажу, з них поставки товарів, робіт, послуг, з них енергоносіїв |
Господарське
Господарський суд Київської області
Заєць Д.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні