Герб України

Вирок від 11.11.2025 по справі 171/1394/25

Криворізький районний суд дніпропетровської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 171/1394/25

Провадження № 1-кп/177/202/25

В И Р О К

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 листопада 2025 року м. Кривий Ріг

Криворізький районний суд Дніпропетровської області у складі:

головуючого судді ОСОБА_1

за участю:

секретарів судового засідання ОСОБА_2 , ОСОБА_3

прокурорів ОСОБА_4 , ОСОБА_5 ,

обвинуваченого ОСОБА_6 ,

захисника ОСОБА_7

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду у м. Кривому Розі Дніпропетровської області кримінальне провадження, внесене в Єдиний реєстр досудових розслідувань 19 березня 2025 року за №12025050000000200, за обвинуваченням:

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця м. Горлівка Донецької області, з вищою освітою, одруженого, пенсіонера, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимого, РНОКПП НОМЕР_1 ,

обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України

встановив:

23.04.2003 зареєстровано юридичну особу комунальне некомерційне підприємство «Мар`їнська центральна районна лікарня».

Розпорядженням голови Донецької обласної державної адміністрації, керівника Донецької обласної військово- цивільної адміністрації від 11.06.2019 № 586/5-19 затверджено Статут Комунального некомерційного підприємства «Мар`їнська центральна районна лікарня» (далі - Статут).

Відповідно до положень Статуту Комунальне некомерційне підприємство «Мар`їнська центральна районна лікарня» (далі - Підприємство) є лікарняним закладом охорони здоров`я - комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає послуги вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги особам в порядку та на умовах, встановлених законодавством України та Статутом.

За п. 1.6. Статуту Підприємство є підпорядкованим, підзвітним та підконтрольним Донецькій облдержадміністрації та департаменту охорони здоров`я облдержадміністрації.

На підставі п. 1.8. Статуту забороняється розподіл отриманих доходів Підприємства або їх частини серед- представників Засновника (Донецька облдержадміністрація, Донецька обласна військово - цивільна адміністрація), членів органу управління та інших пов`язаних з ними осіб, працівників Підприємства (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску).

Основною метою діяльності Підприємства є забезпечення медичного обслуговування населення шляхом надання. медичних послуг населенню, у порядку та обсязі, встановлених законодавством України.

Відповідно до п. 5.7. Статуту Підприємство у визначеному законодавством України порядку самостійно організовує та здійснює бухгалтерський облік, веде статистичну, бухгалтерську та медичну звітність і подає її органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності Підприємства.

Пунктом 7.2 Статуту визначено, що поточне керівництво (оперативне управління) Підприємством здійснює директор Підприємства, який призначається на посаду та звільняється з посади згідно з діючим законодавством на конкурсній основі шляхом укладання з ним контракту, та який відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством охорони, здоров`я України.

Пунктом 7.6. Статуту визначено, що директор Підприємства та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірність обліку та статистичної звітності у встановленому законодавством України порядку.

Згідно з пунктами 10.1. та 10.2, Статуту Підприємство самостійно здійснює оперативний та бухгалтерський облік результатів своєї діяльності та веде обробку та облік персональних даних працівників, а також веде юридичну, фінансову та кадрову звітність. Порядок ведення бухгалтерського обліку та обліку персональних даних, статистичної, фінансової та кадрової звітності визначається законодавством України; Підприємство несе відповідальність за своєчасне і достовірне подання передбачених форм звітності відповідним органам.

Згідно з Наказом № 132к від 13.08.2021 на посаду головного бухгалтера (код 1231) відділу бухгалтерського обліку і звітності КНП «Мар`їнська центральна районна лікарня» прийнята ОСОБА_8 .

Відповідно до положень посадової інструкції головного бухгалтера (код 1231) встановлено, що посадова інструкція визначає функціональні обов`язки, права та відповідальність головного бухгалтера. Головний бухгалтер належить до категорії «Керівники».

Мета роботи головного бухгалтера - забезпечити ведення бухгалтерського обліку з дотриманням єдиних методологічних засад, встановлених законодавством про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні, з урахуванням особливостей діяльності підприємства, технології оброблення облікових даних, вимог законодавства про захист персональних даних.

Згідно з п. 1.2. посадової інструкції головний бухгалтер належить до категорії «Керівники».

За п. 1.7. Розпорядження головного бухгалтера є обов`язковими для виконання працівниками бухгалтерії підприємства.

Відповідно до пункту 2.2 посадової інструкції головний бухгалтер контролює належне проведення розрахунків при оплаті товарів, робіт та послуг, відповідність перерахованих коштів обсягам виконаних робіт, придбаних товарів чи наданих послуг згідно з умовами укладених договорів.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а .також постійно- чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Таким чином, ОСОБА_8 , починаючи з 13.08.2021, перебуваючи на посаді головного бухгалтера КНП «Мар`їнська ЦРЛ», наділена відповідними службовими повноваженнями та обіймає посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто, відповідно до ч. 3 ст. 18 Кримінального кодексу України та п. 1 примітки до ст. 364 Кримінального кодексу України є службовою особою.

Відповідно до листа Департаменту охорони здоров`я Донецької обласної державної адміністрації при обчисленні заробітної плати працівникам, охорони здоров`я підприємства в своїй роботі використовують положення Наказу Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства охорони здоров`я України від 05.10.2005 № 308/519 «Про впорядкування умов оплати праці працівників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення» та Постанови Кабінету Міністрів України від 13.01.2023 № 28 «Деякі питання оплати праці працівників державних та комунальних закладів охорони здоров`я».

Відповідно до п. 1.1 Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення, затверджених Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства охорони здоров`я України від 05.10.2005 № 308/519 «Про впорядкування умов оплати праці працівників закладів, охорони здоров`я та установ соціального захисту населення», ці умови розроблені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 року № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» і застосовуються при обчисленні заробітної плати зокрема:

- працівників сфери охорони здоров`я та соціального захисту населення України незалежно від підпорядкування.

Пункт 1.4. визначає, що оплата праці працівників здійснюється за фактично відпрацьований час, виходячи з посадового окладу (тарифної ставки), або в залежності від виконання норм виробітку і відрядних розцінок з урахуванням підвищень, доплат та надбавок, передбачених діючим законодавством.

Пунктом 1.6. визначено, що конкретні розміри доплат, надбавок та інших виплат визначаються керівником закладу, установи за рахунок і в межах фонду заробітної плати та відображаються в розрахункових відомостях на виплату заробітної плати.

Відповідно до ст. 94 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП України), заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про оплату праці» заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу.

За статтею 4 Закону України «Про оплату праці» джерелом коштів на оплату праці для установ і організацій, що фінансуються з бюджету, є кошти, які виділяються з відповідних бюджетів, грантів, а також частина доходу, одержаного внаслідок господарської діяльності та з інших джерел.

Згідно ст. 8 Закону України «Про оплату праці», держава здійснює регулювання оплати праці працівників підприємств усіх форм власності шляхом встановлення розміру мінімальної заробітної плати та інших державних, норм і гарантій, встановлення умов і розмірів оплати праці керівників підприємству заснованих, на державній, комунальній власності, працівників підприємств, установ та організацій, що фінансуються чи дотуються з бюджету, а також шляхом оподаткування доходів працівників. Умови розміру оплати праці працівників установ та організацій, що фінансуються з бюджету, визначаються Кабінетом Міністрів України.

Приписами статті 35 Закону України «Про оплату праці» не допускається приховування від органів контролю за додержанням законодавства про оплату праці, зокрема податкових органів, будь-якої інформації з питань оплати праці.

Таким чином, підставою для здійснення нарахувань заробітної плати та інших, виплат особі є наявність трудових відносин між такою особою та роботодавцем, дотримання працівником і роботодавцем наведених вище умов чинного законодавства України.

З метою нарахування заробітної плати працівникам КНП «Мар`їнська центральна районна лікарня» на рахунок КНП «Мар`їнська центральна районна лікарня» щомісячно надходять бюджетні грошові кошти за надання медичних послуг за програмою «медичні гарантії за договором» від Національної служби охорони здоров`я України, утвореної Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2917 № 1101.

Згідно з Положенням «Про Національну службу охорони здоров`я», затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2917 № 1101, Національна служба охорони здоров`я, відповідно до покладених на неї завдань, здійснює оплату згідно з тарифом за надані пацієнтам медичні послуги (включаючи медичні вироби) та лікарські засоби за договорами про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій та іншими договорами про медичне обслуговування населення.

На підставі відомостей податкової звітності - додатку 4 ДФ до податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, поданої уповноваженими особами КНП «Мар`їнська центральна районна лікарня», у порядку, встановленому Наказом Міністерства фінансів України, від 13.03.2015 № 4 «Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску і Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку, сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску» та Наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2023 № 113 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4», у графі «Реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта» визначено фізичних осіб, на користь яких КНП «Мар`їнська центральна районна лікарня» нараховується дохід та податок на доходи фізичних осіб та військовий збір.

За порядком, визначеним «Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України», затвердженим Постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, на основі Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», застрахована особа - фізична особа, яка підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачуються чи сплачувалися у встановленому законом порядку страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування. Страхувальники роботодавці та інші особи, які сплачують страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Страхові внески обчислюються виключно в грошовій формі, у тому числі з виплат (доходу), нарахування, яких здійснюється у натуральній формі.

Страхові внески сплачуються страхувальниками шляхом перерахування безготівкових сум з їх банківських рахунків.

У порушення вище перелічених вимог законодавства України та підзаконних нормативно-правових актів, прийнятих на їх основі, на початку 2022 року (точна дата та час в ході досудового розслідування не встановлені), але не пізніше 14.01.2022, у ОСОБА_8 , яка обіймала посаду головного бухгалтера КНП «Мар`їнська ЦРЛ», виник злочинний умисел, спрямований на протиправну розтрату бюджетних грошових коштів, які нараховуються у фонд оплати праці для сплати заробітної плати перебуваючим у трудових відносинах з КНП «Мар`їнська ЦРЛ» працівникам, на користь третіх осіб.

Відповідно до Наказу директора КНП «Мар`їнська ЦРЛ» ОСОБА_6 № 41 від. 04.04.2022, у зв`язку з військовою агресією та запровадженням воєнного стану згідно з Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/200, керуючись ст. 2 Закону України від 15.03.2022 № 2136-ІХ «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», ст. 60-2 КЗпП України зі змінами 2022 року для забезпечення своєчасної звітності, листування, роботи з персоналом лікарні, з 04.04.2022 запроваджено дистанційну роботу до закінчення воєнного стану працівникам КНП «Мар`їнська ЦРЛ», зокрема ОСОБА_8 ; працівникам для роботи використовувати апаратуру та обладнання, яке знаходилось в кабінетах; виконувати обов`язки, передбачені трудовим договором, посадовою інструкцією та іншими локальними актами. Вказаним наказом визначено ОСОБА_8 здійснювати оплату праці згідно табелів роботи.

З метою реалізації свого злочинного умислу ОСОБА_8 з січня 2022 року почала здійснювати діяльність, спрямовану на протиправну розтрату бюджетних грошових коштів з фонду оплати праці, для сплати заробітної плати працівникам КНП «Мар`їнська ЦРЛ», шляхом організації подання зарплатних відомостей посадовими особами КНП «Мар`їнська ЦРЛ», які містили завідомо неправдиві відомості, на підставі яких здійснювалось нарахування та виплата заробітної плати працівникам КНП «Мар`їнська ЦРЛ».

Так, відповідно до висновку експерта Полтавського відділення Національного наукового центру «Інститут судових експертиз ім. Засл. проф. М.С.Бокаріуса» № 257 від 12.02.2025 за результатами проведення додаткової судової економічної експертизи, ОСОБА_8 , діючи умисно, повторно, з корисливих мотивів, з метою розтрати бюджетних грошових, коштів, які виділені на оплату праці працівникам КНП «Мар`їнська ЦРЛ», зловживаючи своїм службовим становищем, маючи право доступу до електронного кабінету КНП «Мар`їнська- ЦРЛ» в АТ АБ «Приват Банк», організувала подання посадовими особами КНП «Мар`їнська ЦРЛ» зарплатних відомостей, які містили неправдиві дані у вигляді ідентифікаційних даних осіб, які не мають трудових відносин з КНП «Мар`їнська ЦРЛ», на підставі яких у період часу з 14.01.2022 по 15.01.2024 на особисті банківські рахунки ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 безпідставно зараховані бюджетні грошові кошти на загальну суму 9 871 895, 70 гри.

Таким чином, унаслідок умисних протиправних дій головного бухгалтера КНП «Мар`їнська ЦРЛ» ОСОБА_8 , вчинених у період з січня 2022 року по січень 2024 року, спричинено матеріальну шкоду на загальну суму 9 871 895,70 грн.

На підставі Розпорядження Голови Донецької обласної державної адміністрації Керівника Донецької обласної військово-цивільної адміністрації ОСОБА_12 №5/7-20- рк від 23.01.2020 «Про призначення директора комунального некомерційного підприємства «Мар`їнська центральна районна лікарня», ОСОБА_6 з 25 січня 2020 року призначено на посаду директора комунального некомерційного підприємства «Мар`їнська центральна районна лікарня».

Крім того, між Донецькою обласною державною адміністрацією, Донецькою обласною військово-цивільною адміністрацією в особі голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації ОСОБА_12 та громадянином ОСОБА_6 , укладено Контракт з директором комунального некомерційного підприємства «Мар`їнська центральна районна лікарня», на підставі якого ОСОБА_6 призначено на посаду директора комунального некомерційного підприємства «Мар`їнська центральна районна лікарня», строком дії з 25 січня 2020 року по 24 січня 2025 року.

Відповідно до п. 5 Контракту з директором комунального некомерційного підприємства «Мар`їнська центральна районна лікарня» від 23 січня 2020 року, керівник здійснює поточне (оперативне) керівництво підприємством, організовує його господарську, соціально-побутову та іншу діяльність, забезпечує виконання підприємством завдань, передбачених законодавством, статутом підприємства та цим контрактом.

Згідно з п. 6 Контракту керівник зобов`язаний, зокрема: організувати належне виконання завдань, передбачених статутом, та укладених договорів про медичне обслуговування населення;

вживати заходів до своєчасної та в повному обсязі виплати заробітної плати не рідше ніж два рази на місяць через проміжок часу, що не перевищує 16 календарних днів, та не пізніше ніж протягом семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата, та недопущення утворення заборгованості з неї; забезпечувати своєчасну та в повному обсязі сплату передбачених законодавством податків, зборів та інших обов`язкових платежів; своєчасно і в повному обсязі виконувати нормативно- правові і розпорядчі акти, видані відповідно до законодавства; відшкодовувати збитки, завдані підприємству з його вини, згідно із законодавством.

Згідно з п. 8 Контракту керівник має право: розпоряджатися коштами підприємства в межах обсягів та у порядку, визначеному законодавством та фінансовим планом підприємства; визначати розмір заробітної плати, застосовувати заходи заохочення та накладати на працівників дисциплінарні стягнення відповідно до законодавства; вирішувати інші питання, що згідно із законодавством, актами органу управління майном, статутом підприємства і цим контрактом належать до компетенції керівника.

Відповідно до п. 18 Контракту у разі невиконання чи неналежного виконання обов`язків, передбачених цим контрактом, сторони несуть відповідальність згідно із законодавством та цим контрактом.

За п. 21 Контракту керівник несе відповідальність за неналежну організацію бухгалтерського обліку з визначенням облікової політики та збереження оброблених документів, регістрів бухгалтерського обліку і звітності згідно із законодавством.

Таким чином, ОСОБА_6 , починаючи з 25.01.2020, перебуваючи на посаді директора КНП «Мар`їнська ЦРЛ», наділений відповідними службовими повноваженнями та обіймає посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто, відповідно до ч. 3 ст. 18 Кримінального кодексу України та п. 1 примітки до ст. 364 Кримінального кодексу України є службовою особою.

Згідно з п. 15 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» електронний підпис - електронні дані, що додаються до інших електронних даних або логічно з ними пов`язуються і використовуються підписувачем як підпис.

Згідно з п. 30 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» кваліфікований сертифікат електронного підпису - сертифікат електронного підпису, що видається кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг і відповідає вимогам, встановленим частиною другою статті 23 вказаного Закону.

Відповідно до ч. 2 ст. 12 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» користувачі електронних довірчих послуг зобов`язані забезпечувати конфіденційність та неможливість доступу інших осіб до особистого ключа; невідкладно повідомляти надавача електронних довірчих послуг про підозру або факт компрометації особистого ключа.

Відповідно до ч. 6 ст. 18 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» Кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису.

За ч. 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. У разі створення електронного документа з використанням більш як одного електронного підпису та/або більш як однієї електронної печатки його створення завершується накладанням електронного підпису або електронної печатки останнім підписувачем чи створювачем електронної печатки відповідно до технології створення такого електронного документа.

Внаслідок умисних протиправних дій головного бухгалтера КНП «Мар`їнська ЦРЛ» ОСОБА_8 , вчинених у період з січня 2022 року по січень 2024 року, пов`язаних із виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, вчинених з прямим умислом, спрямованим на розтрату майна, шляхом зловживання своїм службовим становищем, з корисливим мотивом і маючи на меті поліпшення свого майнового становища та майнового становища третіх осіб, вчинених усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, переслідуючи корисливі мотиви, в умовах воєнного стану, з метою розтрати бюджетних грошових коштів, які виділені на оплату праці працівникам КНП «Мар`їнська ЦРЛ», шляхом зловживання своїм службовим становищем, маючи право доступу до електронного кабінету КНП «Мар`їнська ЦРЛ» в АТ АБ «Приват Банк», які виразились у поданні посадовими особами КНП «Мар`їнська ЦРЛ» зарплатних відомостей, які містили неправдиві дані у вигляді ідентифікаційних даних осіб, які не мають трудових відносин з КНП «Мар`їнська ЦРЛ», на підставі яких зараховані бюджетні грошові кошти на особисті банківські рахунки ОСОБА_13 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 у загальній сумі 9871 895,70 грн.

Так, ОСОБА_6 через несумлінне ставлення до своїх службових обов`язків на початку 2022 року (точна дата та час в ході досудового розслідування не встановлені), але не пізніше 14.01.2022, перебуваючи у невстановленому в ході досудового розслідування місці в порушення вищезазначених вимог законодавства, діючи із злочинною недбалістю, не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинен був та міг їх передбачати, маючи реальну можливість виконати належним чином свої службові обов`язки з контролю за виконанням завдань, передбачених статутом та контрактом, передав власний електронний цифровий підпис директора КНП «Мар`їнська ЦРЛ» головному бухгалтеру КНП «Мар`їнська ЦРЛ» ОСОБА_8 , який остання використала для накладення електронного цифрового підпису, якими затверджувались зарплатні відомості КІШ «Мар`їнська ЦРЛ» в АТ АБ «Приват Банк», на підставі яких зараховані бюджетні грошові кошти на особисті банківські рахунки ОСОБА_13 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 у загальній сумі 9 871 895, 70 грн., яка у двісті п`ятдесят разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

Внаслідок неналежного виконання ОСОБА_6 покладних на нього службових обов`язків належним чином, через несумлінне ставлення до них, не дотримуючись покладених на нього обов`язку в частині контролю за належним виконанням завдань, передбачених статутом, в період часу з 14.01.2022 по 28.01.2024 міському бюджету завдано збитки на загальну суму 9 871 895,70 грн, що спричинило тяжкі наслідки.

Дії ОСОБА_6 кваліфіковані за ч. 2 ст. 367 КК України - неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки.

Під чассудового розглядуобвинувачений ОСОБА_6 визнав себевинним уповному обсязіу вчиненнікримінального правопорушення,передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, та пояснив, що йому зрозуміло обвинувачення, права, передбачені КПК України, він погоджується із обставинами, встановленими під час досудового розслідування, із зібраними у кримінальному провадженні доказами, як достовірними і допустимими, знає про міру та вид покарання, передбачені КК України за вказане кримінальне правопорушення і його заява про винуватість не є результатом якихось погроз або обіцянок. Крім того, суду пояснив, що розкаюється у вчиненому, просить суворо не карати.

Враховуючи те, що обвинувачений та інші учасники провадження не оспорюють всі фактичні обставини справи і судом встановлено, що вони правильно розуміють зміст цих обставин, відсутні будь-які сумніви у добровільності та істинності їх позиції, суд, роз`яснивши учасникам процесу положення ч. 3 ст. 349 КПК України, що у такому випадку вони будуть позбавлені права оскаржити ці обставини в апеляційному порядку, провів судове слідство у справі щодо всіх фактичних обставин із застосуванням правил ч. 3 ст. 349, ст. 351 КПК України, визнавши недоцільним дослідження в цій частині інших доказів по справі, окрім допиту обвинуваченого, дослідження матеріалів кримінального провадження, які характеризують особу обвинуваченого.

У судовому засіданні обвинувачений ОСОБА_6 вину визнав повністю, підтвердив фактичні обставини справи і пояснив, що дійсно вчинив кримінальне правопорушення, яке зазначено в обвинувальному акті. З приводу пред`явленого обвинувачення пояснив, що за встановленою практикою електронні ключі керівника перебували у бухгалтерії лікарні. Він завжди довіряв людям, головний бухгалтер скористалася цим і підписувала відомості на заробітну плату. В 2022 році він виїхав у м. Дніпро, а бухгалтерія знаходилася в м. Курахове, проконтролювати дії бухгалтера було неможливо. ОСОБА_13 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 ніколи не працювали у лікарні. У скоєному кається, просить суворо не карати.

Представник потерпілого в судове засідання не з`явився, згідно наданої заяви просив справу розглядати у його відсутність.

Розглянувши справу в межах пред`явленого обвинувачення, оцінивши наведені докази за своїм внутрішнім переконанням, суд дійшов висновку про їх достатність для визнання ОСОБА_6 винуватим в інкримінованому йому кримінальному правопорушенні та кваліфікує його дії за ч. 2 ст. 367 КК України за ознаками неналежного виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки.

Згідно з частиною другої статті 50 КК України покарання має на меті не тільки кару, а й виправлення засуджених, а також запобігання вчиненню нових злочинів як засудженими, так і іншими особами. Для досягнення законодавчо визначеної мети покарання суди мають керуватися принципами призначення покарання, до яких належать, у тому числі, принцип індивідуалізації та принцип справедливості покарання.

У рішенні «Бемер проти Німеччини» від 03 жовтня 2002 року Європейський суд з прав людини зазначає, що кримінальний суд має враховувати особу засудженого, його стаж злочинної діяльності, обставини скоєного ним злочину, його поведінку після злочину, умови його життя та наслідки, яких можна очікувати в зв`язку з відстрочкою.

Так,при призначенні ОСОБА_6 покарання,суд увідповідності довимог ст.65КК України,враховує характері ступіньтяжкості вчиненогокримінального правопорушення,яке відповіднодо ст.12КК Українивідноситься докатегорії нетяжкихзлочинів.

Крім того, суд враховує особу ОСОБА_6 , який раніше не судимий, має вищу освіту, одружений, пенсіонер, на диспансерному обліку у лікаря нарколога та психіатра не перебуває, за місцем роботи характеризується позитивно.

Обставиною, що пом`якшує покарання ОСОБА_6 , згідно ст. 66 КК України, суд визнає щире каяття у вчиненому.

Обставин, що обтяжують покарання обвинуваченого, відповідно до ст. 67 КК України, судом не встановлено.

За таких даних про особу обвинуваченого, з урахуванням обставин, які пом`якшують та обтяжують покарання, а також з урахуванням сукупності всіх обставин, які характеризують особу винного, суд, реалізуючи принцип законності, справедливості та індивідуалізації покарання, вважає за необхідне призначити обвинуваченому покарання у виді позбавлення волі в межах санкції статті кримінального закону з випробуванням виходячи з такого.

Вимога додержуватися справедливості при застосуванні кримінального покарання закріплена в міжнародних документах з прав людини, зокрема у статті 10 Загальної декларації прав людини 1948 року, статті 14 Міжнародного пакту про громадянські і політичні права 1966 року, статті 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод 1950 року. Зазначені міжнародні акти, згідно з частиною першою статті 9 Конституції України, є частиною національного законодавства України.

Так, згідно зі статтями 50, 65 КК особі, яка вчинила кримінальне правопорушення, має бути призначене покарання, необхідне й достатнє для її виправлення та попередження нових кримінальних правопорушень. Виходячи з указаної мети й принципів справедливості, співмірності та індивідуалізації, покарання повинно бути адекватним характеру вчинених дій, їх небезпечності та даним про особу винного.

Відповідно до вимог ст. 75 КК якщо суд, крім випадків засудження за корупційний злочин, при призначенні покарання у виді обмеження волі, а також позбавлення волі на строк не більше п`яти років, враховуючи тяжкість кримінального правопорушення, особу винного та інші обставини справи, дійде висновку про можливість виправлення засудженого без відбування покарання, він може прийняти рішення про звільнення від відбування покарання з випробуванням.

Загальні засади призначення покарання (ст. 65 КК) наділяють суд правом вибору однієї із форм реалізації кримінальної відповідальності - призначити покарання або звільнити від покарання чи від його відбування, завданням якої є виправлення та попередження нових кримінальних правопорушень. Ця функція за своєю правовою природою є дискреційною, оскільки потребує врахування та оцінки конкретних обставин справи, ступеня тяжкості вчиненого злочину, особи винного, обставин, що впливають на покарання. Реалізація цієї функції становить правозастосовну інтелектуально-вольову діяльність суду, в рамках якої і приймається рішення про можливість застосування чи незастосування ст. 75 КК, за змістом якої рішення про звільнення від відбування покарання з випробуванням суд може прийняти лише у випадку, якщо при призначенні покарання певного виду і розміру, враховуючи тяжкість кримінального правопорушення, особу винного та інші обставини справи, дійде висновку про можливість виправлення засудженого без відбування покарання.

Таким чином, вирішення судом питання про призначення обвинуваченому ОСОБА_6 покарання ґрунтується на наведених вище вимогах.

Повною мірою врахувавши вказані обставини, а також зваживши на другорядну роль кари як мети покарання, суд дійшов висновку про те, що виправлення обвинуваченого ОСОБА_6 є можливим без відбування покарання у виді позбавлення волі з встановленням іспитового строку, який буде достатнім для того, щоб засуджений в умовах здійснення контролю за його поведінкою довів своє виправлення.

На думку суду, такий захід примусу відповідає меті покарання, є співрозмірним характеру вчиненого діяння, його наслідкам та особі винного.

Натомість судом не встановлено обставин, які свідчили б про неможливість виправлення обвинуваченого без відбування покарання у виді позбавлення волі.

Підстав для обрання запобіжного заходу щодо обвинуваченого суд не вбачає.

Заходи забезпечення в даному кримінальному провадженні, а саме арешт майна, накладений ухвалою слідчого судді Заводського районного суду м. Дніпродзержинська від 02.04.2025, на автомобіль марки ВАЗ 21101 125 51 ЗНГ, реєстраційний номер НОМЕР_2 , кузов НОМЕР_3 - підлягають скасуванню.

Керуючись ч.3 ст. 349, ч.2 ст.373, ст.374, ст.376, п.1 ч.2 ст.395 КПК Українисуд

ухвалив:

ОСОБА_6 визнати винуватим у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України та призначити йому покарання у виді позбавлення волі строком на 2 (два) роки, з позбавленням права обіймати посади, пов`язані з медичною діяльністю строком 1 (один) рік, без застосування штрафу.

На підставіст.75КК України,звільнити ОСОБА_6 від відбуванняпокарання увиді позбавленняволі звипробуванням,встановивши іспитовийстрок тривалістю1 (один) рік.

Відповідно до п. п. 1, 2 ч. 1 ст. 76 КК України, покласти на ОСОБА_6 наступні обов`язки:

- періодично з`являтися для реєстрації до уповноваженого органу з питань пробації;

- повідомляти уповноважений орган з питань пробації про зміну місця проживання та/або роботи.

Початок строку відбування покарання обвинуваченим обчислювати з моменту проголошення вироку.

Арешт майна, накладений ухвалою слідчого судді Заводського районного суду м. Дніпродзержинська від 02.04.2025, на автомобіль марки ВАЗ 21101 125 51 ЗНГ, реєстраційний номер НОМЕР_2 , кузов НОМЕР_3 - скасувати.

На вирок суду може бути подана апеляційна скарга до Дніпровського апеляційного суду через Криворізький районний суд Дніпропетровської області протягом 30 днів з дня його проголошення, а обвинуваченим в той же строк з моменту отримання ним копії вироку.

Копія вироку негайно після його проголошення вручається обвинуваченому та прокурору, інші учасники судового провадження мають право отримати її в суді, особам, які не були присутні в судовому засіданні, копія вироку надсилається не пізніше наступного дня після його ухвалення.

Суддя ОСОБА_1

СудКриворізький районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення11.11.2025
Оприлюднено13.11.2025
Номер документу131695157
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Службова недбалість

Судовий реєстр по справі —171/1394/25

Вирок від 11.11.2025

Кримінальне

Криворізький районний суд Дніпропетровської області

Лященко В. В.

Ухвала від 03.11.2025

Кримінальне

Криворізький районний суд Дніпропетровської області

Лященко В. В.

Ухвала від 07.10.2025

Кримінальне

Криворізький районний суд Дніпропетровської області

Лященко В. В.

Ухвала від 02.10.2025

Кримінальне

Криворізький районний суд Дніпропетровської області

Лященко В. В.

Ухвала від 02.10.2025

Кримінальне

Криворізький районний суд Дніпропетровської області

Лященко В. В.

Ухвала від 09.09.2025

Кримінальне

Криворізький районний суд Дніпропетровської області

Лященко В. В.

Ухвала від 09.09.2025

Кримінальне

Криворізький районний суд Дніпропетровської області

Лященко В. В.

Ухвала від 08.09.2025

Кримінальне

Криворізький районний суд Дніпропетровської області

Лященко В. В.

Ухвала від 21.07.2025

Кримінальне

Криворізький районний суд Дніпропетровської області

Лященко В. В.

Ухвала від 21.07.2025

Кримінальне

Криворізький районний суд Дніпропетровської області

Лященко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні