Тернопільський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про зупинення провадження у справі
Справа № 640/19029/18
18 листопада 2025 року м.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Чепенюк О.В.,
за участю секретаря судового засідання Фаранюк О.Л.,
представника позивача Кубіва С.І.,
розглянувши у підготовчому судовому засіданні в режимі відеоконференції питання наявності підстав для зупинення провадження в адміністративній справі за позовом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) до Товариства з обмеженою відповідальністю Скайфорт про зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент ДАБІ м. Києва) звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Скайфорт (далі ТОВ «Скайфорт»), в якому просив зобов`язати знести об`єкт будівництва на вулиці Лук`янівській, 19 у Шевченківському районі міста Києва.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21.11.2018 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, постановлено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва 01.04.2019 зупинено провадження у справі №640/19029/18 до набрання законної сили рішеннями в адміністративних справах №640/18901/18, №640/18400/18, №640/21172/18 та №640/19809/18 про визнання незаконними та скасування постанов та приписів.
Законом України Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду від 13.12.2022 № 2825-IX (далі - Закон № 2825-IX) Окружний адміністративний суд міста Києва ліквідовано, утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.
На підставі пункту 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2825-IX (в редакції Закону № 3863-ІХ) та Порядку передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 16.09.2024 № 399, проведено автоматизований розподіл адміністративних справ, які не розглянуті окружним адміністративним судом міста Києва, між окружними адміністративними судами України; за його результатами дана справа передана на розгляд та вирішення Тернопільському окружному адміністративному суду.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 04.03.2025 прийнято до провадження адміністративну справу №640/19029/18 за позовом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) до Товариства з обмеженою відповідальністю Скайфорт про зобов`язання вчинити певні дії, ухвалено судовий розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, визначено провадження у справі вважати зупиненим до набрання законної сили рішеннями в адміністративних справах №640/18901/18, №640/18400/18, №640/21172/18 та №640/19809/18. Одночасно цією ухвалою зобов`язано учасників справи повідомити суд про усунення обставин, що стали підставою для зупинення провадження у цій справі.
02.10.2025 на виконання вимог ухвали Тернопільського окружного адміністративного суду від 04.03.2025 до суду від представника Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) надійшла заява, в якій повідомлено про стан розгляду справ, що стали підставою для зупинення провадження у цій справі. В заяві зазначено, що рішення в адміністративних справах №640/18901/18, №640/18400/18, №640/21172/18 та №640/19809/18 набрали законної сили. Вказана інформація додатково підтверджується даними, які містяться в Єдиному державному реєстрі судових рішень.
Додатково в цій інформації представник позивача зауважив, що у провадженні Київського окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа №640/24743/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Скайфорт" до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), третя особа, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування наказу Департаменту ДАБІ м. Києва від 22.04.2020 №83 «Про скасування права на початок виконання будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення та реєстрації декларації про готовність до експлуатації об`єкта».
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 07.10.2025 поновлено провадження у справі, постановлено судовий розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче судове засідання на 30.10.2025 10:00 год.
У підготовчому засіданні оголошено перерву до 18.11.2025, зобов`язано позивача надати додаткові пояснення та докази.
Представником Департаменту ДАБІ м. Києва направлено додаткові пояснення та докази.
У підготовче судове засідання 18.11.2025 представник відповідача не прибув, проте відповідач був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи. Жодних повідомлень про причини неприбуття представника до суду, заяв, клопотань від відповідача не надходило.
Протокольною ухвалою від 18.11.2025 суд визнав причини неприбуття відповідача неповажними та продовжив підготовче провадження за відсутності представника відповідача.
З ініціативи суду на обговорення поставлено питання наявності підстав для зупинення провадження у цій справі на підставі пункту 3 частини першої статті 236 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) до вирішення адміністративної справи № 640/24743/20 за позовом ТОВ «Скайфорт» до ДАБІ м. Києва, третя особа ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування наказу ДАБІ м. Києва від 22.04.2020 № 83, яким скасовано право на початок виконання будівельних робіт, набуте на підставі поданого ТОВ «Скайфорт» повідомлення від 28.12.2019 №КВ 061193622224, та реєстрацію декларації від 19.02.2020 №КВ 141200501485. На даний час справа № 640/24743/20 направлена постановою Верховного Суду від 13.02.2025 на новий розгляд до суду першої інстанції, справа перебуває на розгляду у Київському окружному адміністративному суді.
Стосовно зупинення провадження у справі представник позивача зазначив, що дана справа і справа № 640/24743/20 частково є пов`язаними, обставини, які будуть встановлюватися у цих справах також можуть співпадати, проте вважав, що перешкод для розгляду цієї справи немає.
Заслухавши міркування представника позивача, суд дійшов висновку про необхідність зупинення провадження у цій справі, виходячи з такого.
Судом встановлено, що на підставі звернення прокуратури міста Києва від 28.03.2018 № 04/2/4/1-184-17 ДАБІ м. Києва проведено позапланову перевірку дотримання ТОВ «Скайфорт» вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті будівництва за адресою: вул. Лук`янівська, 19 у Шевченківському районі м. Києва. В ході проведення позапланової перевірки встановлено, що Департамент зареєстрував подане замовником будівництва ТОВ «Скайфорт» повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) «Будівництво житлового будинку за адресою: вул. Лук`янівська, 19 у Шевченківському районі м. Києва» від 23.03.2018 № КВ 061180820026.
У цьому повідомленні від 23.03.2018 замовником будівництва зазначено, що проектна документація розроблена ФОП ОСОБА_2 під керівництвам головного архітектора проекту Передні І.В., головного інженера проекту Гапошко Ю.О. та затверджена директором ТОВ «Скайфорт» Копко Р.О. № 19/03 від 19.03.2018.
Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки видані Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) 07.09.2016 №869/16/12-3/009-16, а земельна ділянка використовується для будівництва на підставі договору про надання права користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцію) від 22.10.2015 НАО 967203, реєстрація №2179; кадастровий номер земельної ділянки №8000000000:91:119:0030.
Позивач вказує, що з містобудівних умов та обмеження забудови земельної ділянки від 07.09.2016 № 869/16/12-3/009-16 слідує, що ділянка проектування знаходиться в межах Центрального історичного ареалу, в межах історичного ареалу, в межах історичного ядра міста, в зоні охоронюваного ландшафту, в межах території археологічного заповідника, є складовою частиною пам`ятки ландшафту та історії місцевого значення «Історичний ландшафт Київських гір та долини р. Дніпра», згідно з рішеннями виконкому Київської міської ради народних депутатів від 10.10.1988 № 976, 16.07.1979 № 920, розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 17.05.2002 № 979.
Міністерство культури України листом від 22.03.2018 № 268/10/61-18 погодило подане листом ТОВ «Скайфорт» історико-містобудівне обгрунтування «Будівництво житлового будинку по вул. Лук`янівська, 19 у Шевченківському районі м. Києва», проте погоджень проектів будівництва, реконструкцій, дозволів на проведення земляних робіт за вказаною адресою Міністерством не надавалося.
Позивач вказує, що замовник будівництва ТОВ «Скайфорт» не отримав дозвіл на виконання земляних робіт від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини, чим порушив частину 3 статті 32 Закону України «Про охорону культурної спадщини».
За результатами перевірки встановлено, що замовником будівництва ТОВ «Скайфорт» не виконані вимоги містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 07.09.2016 № 869/16/12-3/009-16, а саме: не отримано необхідні технічні умови на приєднання до міських інженерних мереж, в тому числі не отримано технічні умови КП «Спеціального управління протизсувних підземних робіт» (СУППРу) та Управління ДАІ; не отримано позитивний висновок в органах охорони культурної спадщини згідно вимог Закону України «Про охорону культурної спадщини», не отримано висновок Інституту археології НАН України щодо наявності археологічного культурного шару і заходів з його збереження або дослідження; до початку проектування не розроблено, не погоджене та не затверджене історико-містобудівне обґрунтування згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 № 318 та відповідно до Методичних рекомендацій, затверджених наказом Міністерства культури України від 17.02.2012 №122 (історико-містобудівне обґрунтування погоджено Міністерством культури України 22.03.2018 для врахування його при розробленні проектної документації, з обов`язковим дотримання вимог щодо обмеження гранично допустимої загальної висоти проектованого об`єкта садибної забудови на рівні 4-х наземних поверхів (не вище 16 м від денної поверхні землі до гребення даху), а розроблена проектна документація передана від ФОП ОСОБА_2 до замовника будівництва ТОВ «Скайфорт» згідно акту № 1 здачі - прийняття робіт до договору № 28/12-16 від 28.12.2016); проект будівництва «Будівництво житлового будинку на вул. Лук`янівській, 19 у Шевченківському районі м. Києва» не наданий на розгляд та узгодження до відповідних спеціально уповноважених органів охорони культурної спадщини, в тому числі на засідання консультативної ради з пам`ятко-охоронних питань Управління збереження історичного середовища охорони об`єктів культурної спадщини. Проектна документація не розглянута на засіданні ради Українського товариства охорони пам`яток історії та культури (УТОПІК) з врахуванням зауважень при доопрацюванні проектної документації; не виконані заходи спрямовані на захист території від зсувів та збереження споруд і будівель, розташованих на зсувонебезпечних територіях; не розроблені заходи щодо захисту прилеглих будинків і споруд від руйнації, не забезпечено їх стійкість при будівництві та не виконане технічне обстеження будинків і споруд, які прилягають до об`єкта будівництва і знаходяться в зоні впливу будівельно-монтажних робіт, з додаванням технічних висновків у складі проектної документації; не враховані вимоги ДБН В. 1.2-12-2008 «Будівництво в умовах ущільненої забудови. Вимоги безпеки»; проектна документація розроблена без отримання необхідних технічних умов на приєднання до міських інженерних мереж, в тому числі не отримано технічні умови КП «Спеціального управління протизсувних підземних робіт» (СУППРу) та Управління ДАІ; не розроблені заходи щодо збереження безперебійного інженерного забезпечення прилеглої забудови; не передбачено влаштування відкритої автостоянки на нормативній відстані від вікон громадських та житлових приміщень об`єктів містобудування; не отримано дозвіл на виконання робіт в Управлінні охорони культурної спадщини, чим порушено частину 1 статті 35 Закону України «Про охорону культурної спадщини».
Позивач стверджує, що проектна документація на об`єкт «Будівництво житлового будинку по АДРЕСА_1 », розроблена ФОП ОСОБА_2 та затверджена замовником будівництва ТОВ «Скайфорт» наказом від 19.03.2018 № 19/03 з порушенням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, містобудівної документації, вихідних даних для проектування об`єкта будівництва, будівельних норм стандартів і правил, чим порушено статтю 26, частину 1 статті 31 Закону, абзац 3 статті 23, абзац 2 частини 1 статті 26 Закону України «Про архітектурну діяльність».
Відповідно до акта перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки від 16.08.2018 № 482-ДК/401/АП/09/01/-18 встановлено, що відповідно до відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, земельна ділянка по АДРЕСА_1 (кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:91:19:0030) належить на праві приватної власності гр. ОСОБА_1 на підставі Державного акта на право приватної власності на землю серія та номер: ГУ-КВ № 135826, виданого 28.04.2000 на підставі рішення Київської міської Ради народних депутатів від 23.09.1999 № 28/530. Цільове призначення земельної ділянки - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка). Площа земельної ділянки 0,0964 га. На зазначену земельну ділянку зареєстровано інше речове право, а саме: договір про надання права користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцію), виданий 22.10.2015 серія та номер 2179. Правокористувач: TОB «Скайфорт». Строк дії зазначеного речового права до 22.10.2019. Здійснюючи будівництво багатоквартирного житлового будинку, земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:91:119:0030, використовується не за цільовим призначенням.
Також судом встановлено, що 28.12.2019 ТОВ «Скайфорт» подало повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) «Будівництво житлового будинку по вул. Лук`янівській, 19 у Шевченківському районі м. Києва» від 28.12.2019 №KB 061193622224, яке зареєстровано автоматично за допомогою програмних засобів ведення реєстру.
19.02.2020 ТОВ «Скайфорт» через електронний кабінет подало декларацію про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) «Будівництво житлового будинку на вул. Лук`янівській, 19 у Шевченківському районі м. Києва» від 19.02.2020 № KB 141200501485, яка зареєстрована автоматично за допомогою програмних засобів ведення реєстру.
Наказом ДАБІ м. Києва від 22.04.2020 № 83 «Про скасування права на початок виконання будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення та реєстрації декларації про готовність до експлуатації об`єкта» скасовано право на початок виконання будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення від 28.12.2019, та декларацію про готовність до експлуатації об`єкта від 19.02.2020.
Оскарження наказу ДАБІ м. Києва від 22.04.2020 № 83 «Про скасування права на початок виконання будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення та реєстрації декларації про готовність до експлуатації об`єкта» є предметом судового розгляду в адміністративній справі № 640/24743/20 за позовом ТОВ «Скайфорт» до ДАБІ м. Києва, третя особа ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування наказу ДАБІ м. Києва від 22.04.2020 № 83.
На даний час справа № 640/24743/20 ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 17.03.2025 прийнята до провадження після скасування судових рішень Верховним Судом. Станом на 18.11.2025 в Єдиному державному реєстрі судових рішень, відомості щодо ухвалення рішення у справі № 640/24743/20 відсутні. Розгляд справи триває.
Статтею 236 КАС України визначені підстави обов`язкового зупинення провадження у справі та випадки, коли суд має право зупинити провадження у справі, а також строки зупинення провадження у справі. Перелік підстав для зупинення провадження у справі передбачений статтею 236 КАС України є вичерпним.
Згідно з пунктом 3 частини першої статті 236 КАС України суд зупиняє провадження у справі в разі об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі; суд не може посилатися на об`єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.
Як вбачається зі змісту позовної заяви предметом позову у цій справі є зобов`язання ТОВ Скайфорт знести об`єкт будівництва на вулиці Лук`янівській, 19 у Шевченківському районі міста Києва.
Водночас після звернення до суду з цим позовом ТОВ Скайфорт 28.12.2019 зареєструвало повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) «Будівництво житлового будинку по вул. Лук`янівській, 19 у Шевченківському районі м. Києва» від 28.12.2019 №KB 061193622224, а 19.02.2020 зареєструвало декларацію про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) «Будівництво житлового будинку на вул. Лук`янівській, 19 у Шевченківському районі м. Києва від 19.02.2020 № KB 141200501485.
Відповідно до наказу ДАБІ м. Києва від 22.04.2020 № 83 скасовано право на початок виконання будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення від 28.12.2019 на об`єкт «Будівництво житлового будинку по вул. Лук`янівській, 19 у Шевченківському районі м. Києва» від 28.12.2019 №KB 061193622224, замовнику ТОВ Скайфорт та реєстрацію декларації про готовність до експлуатації цього об`єкта будівництва від 19.02.2020.
Наказ ДАБІ м. Києва від 22.04.2020 № 83 оскаржений до адміністративного суду, справа № 640/24743/20. Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 22.02.2021 у задоволенні позову було відмовлено. Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 31.05.2021 змінено мотивувальну частину рішення суду першої інстанції та в іншій частині залишено в силі рішення суду першої інстанції. Постановою Верховного Суду від 17.11.2022 зазначені судові рішення скасовані, справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції. При цьому суд касаційної інстанції зазначив, що суди попередніх інстанцій при вирішенні справи по суті не встановили наявність чи відсутність істотної обставини, яка може вплинути вирішення спору, а саме здійснення позивачем реєстрації права власності на завершений об`єкт будівництва.
Надалі рішенням Київського окружного адміністративного суду від 08.01.2024, яке залишене без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 06.06.2024, позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано наказ ДАБІ м. Києва №83 від 22.04.2020 «Про скасування права на початок виконання будівельних робіт, набутого на підставі повідомлення та реєстрації декларації про готовність до експлуатації об`єкта». Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції, з висновком якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що позивачем було здійснено реєстрацію права власності на збудований об`єкт. З моменту реєстрації відповідачем Декларації про готовність об`єкта до експлуатації, з якою пов`язується закінчення будівництва об`єкта містобудування, а також внаслідок реєстрації права власності на новостворений об`єкт містобудування, Декларація про початок виконання будівельних робіт вичерпує дію. Тому право на виконання будівельних робіт неможливо скасувати після реєстрації права власності на новостворений об`єкт містобудування.
Постановою Верховного Суду від 13.02.2025 рішення Київського окружного адміністративного суду від 08.01.2024 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 06.06.2024 у справі №640/24743/20 скасовано, справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції. Верховний Суд, серед іншого зазначив, що суди попередніх інстанцій, ухвалюючи судові рішення про задоволення позовних вимог, не врахували висновків Верховного Суду, які викладені у постанові від 20.07.2022 у справі № 640/18400/18 між тими ж сторонами та встановлені судовими рішеннями у вказаній справі обставини щодо наявності ознак самочинного будівництва.
Згідно з частиною першою статті 376 Цивільного кодексу України житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.
Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що обставини, встановлені судовим рішенням у справі №640/24743/20 за позовом ТОВ «Скайфорт» до ДАБІ м. Києва, третя особа ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування наказу ДАБІ м. Києва від 22.04.2020 № 83, матимуть суттєве та преюдиційне значення для розгляду цієї справи, відтак існує об`єктивна неможливість розгляду цієї справи до набрання законної сили судовим рішенням у справі №640/24743/20.
Керуючись пунктом 3 частини першої статті 236, статтями 248, 256, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Провадження в адміністративній справі за позовом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) до Товариства з обмеженою відповідальністю Скайфорт про зобов`язання вчинити певні дії зупинити до набрання законної сили судовим рішенням у справі №640/24743/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Скайфорт» до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), третя особа ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування наказу Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 22.04.2020 № 83.
Зобов`язати сторони повідомити суд про усунення обставин, що слугували зупиненню провадження у справі.
Ухвала набирає законної сили з негайно після її проголошення.
Ухвала суду може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Повний текст ухвали виготовлено і підписано 19 листопада 2025 року.
Головуючий суддяЧепенюк О.В.
| Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
| Дата ухвалення рішення | 18.11.2025 |
| Оприлюднено | 21.11.2025 |
| Номер документу | 131893380 |
| Судочинство | Адміністративне |
| Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні