Постанова
від 29.10.2007 по справі 6/23
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м

 

    ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА 01025,  м. Київ, 

вул. Десятинна,  4/6

П О С Т А Н О

В А

І М Е Н Е

М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

29.10.2007 р.                                                                                                    

№ 6/23 

Окружний адміністративний суд міста

Києвав у складі:

головуючого - судді ,

секретаря судового засідання ,

розглянувши у відкритому судовому

засіданні адміністративну справу за позовом

 

    Заступник прокурора Дарницького району м.

Києва О.М.Полежаєв     

 

до

    Товариство з обмеженою відповідальністю

"Автехкомп'ютерс"                

 

про  

    стягнення 16 629,21 грн.                                                

ВСТАНОВИВ:

       

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС

України в судовому засіданні 29.10.2007 р. проголошено вступну та резолютивну

частини постанови.

ОБСТАВИНИ

СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду

м. Києва звернувся Заступник прокурора Дарницького району м. Києва в інтересах

держави в особі Управління Пенсійного фонду України  у Дарницькому районі м. Києва з позовом

до  Товариства з обмеженою

відповідальністю «АВТехКоп»ютерс» про 

стягнення заборгованості  по

внесках на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування на суму 16629,21

грн.

В обґрунтування позову представник

позивача зазначав, що у Товариства з обмеженою відповідальністю

«АВТехКомп»ютерс» існує заборгованість по внесках на загальнообов'язкове

державне пенсійне страхування. Товариство порушило вимоги ст. ст. 46, 48

Конституції України, ст.ст. 14, 15, п. 6 ст. 20 Закону України «Про

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»від 09.07.2003 р. № 1058-IV

(далі Закон № 1058-IV).

В ході судового розгляду позивач

уточнив позовні вимоги щодо суми заборгованості по внесках на

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. Сума, яка  підлягає стягненню складає 3590,8 грн.

Відповідач проти позову  заперечує, вважає його необґрунтованим виходячи

з наступного.

Відповідно до ст.. 20 Закону

України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», суми страхових

внесків нараховуються на суми фактичних витрат на оплату праці. Оскільки,

заробітна плата не виплачувалася у зв'язку з відсутністю коштів на рахунках

підприємства, отже і страхові внески до Пенсійного фонду України не

перераховувалися. Тобто, посилання позивача на порушення вимог статей 46, 48

Конституції України та порушення Закону України 

«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»помилкові, дії

позивача щодо стягнення заборгованості 

по внесках на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування  - неправомірні.

Дослідивши матеріали справи та

заслухавши пояснення представників сторін, Окружний адміністративний суд м.

Києва, -

ВСТАНОВИВ:

 

Управлінням Пенсійного фонду

України у Дарницькому районі м. Києва була проведена перевірка Товариства з

обмеженою відповідальністю «АВТехКомп»ютерс», за результатами якої було

встановлено, що товариство має заборгованість зі сплати внесків на

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. В ході судового розгляду

позивач уточнив позовні вимоги, згідно якого сума заборгованості складала

4199,20 грн., а також  надав Ухвалу

Дарницького районного суду м. Києва  від

30.08.2007 р. по справі  № 6-118/07 щодо

звернення стягнення на грошові кошти ТОВ «АВТехКомп»ютерс». Як зазначено в

даній ухвалі, за поданням головного 

державного виконавця Державної виконавчої служби у Дарницькому районі м.

Києва  було звернуто стягнення на грошові

кошти ТОВ «АВТехКомп»ютерс»(код 34574713) на суму боргу по  сплаті внесків на загальнообов'язкове

державне пенсійне страхування  в розмірі

608,40 грн.

Відповідно до п. 1 ст. 72 кодексу

адміністративного судочинства України, обставини, встановлені судовим рішенням

в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної

сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі

особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Отже, станом на 10.10.2007 р. сума

заборгованості, яка підлягає стягненню складає 3590,80 грн.

Відповідно до  п. 1 ст.. 14 

Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»,

(далі Закон № 1058-IV), страхувальниками є 

роботодавці підприємства, установи і організації, створені відповідно до

законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та

господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі

філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених

підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних

партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із

застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та

інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької

діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок,

єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний

торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового

договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за

договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1,

10, 15 статті 11 цього Закону.

Як визначає п. 6 ст. 20 цього

Закону, страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за

відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із

дня закінчення цього періоду.

Базовим звітним періодом  для страхувальників, зазначених у пунктах 1,

2, 4 статті 14 вказаного Закону, є календарний місяць.

Згідно п. 1 та п. 2 ст. 106 цього

Закону, у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків

страхувальники зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з

нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.

Суми страхових внесків своєчасно не

нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20

Закону № 1058-IV, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного

фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 зазначеного Закону,

вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі -

недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Сферою дії Закону  № 1058-IV є регулювання відносин, що

виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного

страхування. При цьому, зазначеною статтею встановлено, що дія інших

нормативно-правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках,

передбачених цим Законом або в частині, що не суперечить цьому Закону . Згідно

імперативних положень ч. 2 ст. 5 

Закону  № 1058-IV,(виключно цим

Законом) визначаються:

принципи та структура системи

загальнообов'язкового державного пенсійного страхування;

 

коло осіб, які підлягають

загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню;

платники страхових внесків, їх

права та обов'язки;

порядок нарахування, обчислення та

сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками;

види пенсійних виплат;

умови набуття права та порядок

визначення розмірів пенсійних виплат;

пенсійний вік чоловіків та жінок,

при досягненні якого особа має право на призначення пенсії за віком;

мінімальний розмір пенсії за віком;

порядок здійснення пенсійних виплат

за загальнообов'язковим державним пенсійним страхуванням;

порядок використання коштів

Пенсійного фонду та Накопичувального фонду;

організація та порядок здійснення

управління в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.

Тобто, законодавець  визначає пріоритетність  Закону 

№ 1058-IV по відношенню до інших нормативно -правових актів, а саме до

Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та

звітності суб'єктів малого підприємництва». Переважному застосуванню підлягає

спеціальний нормативно -правовий акт, яким є Закон  № 1058-IV.

Пункт 1 статті 15 Закону  № 1058-IV визначає, що платниками страхових

внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього

Закону, одними з яких є роботодавці, що обрали особливий спосіб оподаткування,

а саме ….. інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів

підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування

(фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок,

придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб

на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених

законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб,

зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Як встановлює п. 12 ст. 20

Закону  № 1058-IV, страхові внески

підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.

У разі наявності у платника

страхових внесків одночасно із зобов'язаннями із сплати страхових внесків

зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених

законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами, то зобов'язання із сплати

страхових внесків виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма

іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань щодо виплати заробітної плати (доходу).

Зазначене вище спростовує

твердження відповідача щодо сплати страхових внесків пропорційно виплаченій

частині заробітної плати.

Враховуючи, що обставини справи,

які відповідно  до законодавства повинні

бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть

підтверджуватись іншими засобами доказування, 

суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які

підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про обгрунтованість позовних

вимог. Докази, подані позивачем 

підтверджують обставини, на які позивач посилається на їх обґрунтування.

Відповідно до ст. 162 Кодексу

адміністративного судочинства України, при вирішенні справи по суті суд може

задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його

задоволенні повністю або частково, у разі задоволення адміністративного позову

суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних

повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або

визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього

рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення.

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов

висновку, що з урахуванням положень зазначеної статті необхідно позов задовольнити

повністю, оскільки у позивача наявні докази існування податкового боргу у

відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу

адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті

обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків,

встановлених статтею 72 цього Кодексу. 

Суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог позивача в

повному обсязі та примусово стягнути в рахунок погашення боргу ТОВ

«АВТехКомп»ютерс».

Враховуючи викладене, керуючись ст.

ст. 69, 71, 94, 97, 112, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України,

адміністративний суд, -

 

ПОСТАНОВИВ  :

 

1.          Позов задовольнити.

2.          Стягнути з Товариства з обмеженою

відповідальністю «АВТехКомп»ютерс»(код 334574713, 02099 м. Київ, пр-кт П.Григоренка,

б. 25 кв. 1 р/р 260060104339 Банк ЗАТ «Прокредитбанк»МФО 320984, код 34574713)

на розрахунковий рахунок 256063012602 в Головному управлінні Ощадбанку по м.

Києву та Київській області МФО 322669, код 26087926, код ЄДРПОУ 26087926, код

платежу 50020100 3590,80 грн. (три тисячі п'ятсот дев'яносто грн.. 80 коп. )

Постанова відповідно до ч. 1 ст.

254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після

закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом,

якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена до

суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному

обсязі за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного

судочинства України.

   

Головуючий - суддя                                                            

Добрянська Я.І. 

            

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.10.2007
Оприлюднено04.02.2008
Номер документу1319162
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —6/23

Ухвала від 29.04.2010

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Паскарь Авель Дмитрович

Ухвала від 27.05.2010

Господарське

Господарський суд Одеської області

Демешин О.А.

Ухвала від 01.06.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Грица Ю. І.

Ухвала від 13.04.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Грица Ю. І.

Ухвала від 18.05.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Грица Ю. І.

Ухвала від 25.03.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Грица Ю. І.

Ухвала від 02.03.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Грица Ю. І.

Ухвала від 29.04.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Грица Ю. І.

Ухвала від 11.02.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Грица Ю. І.

Судовий наказ від 23.04.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Шумський І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні