Герб України

Ухвала від 13.11.2025 по справі 372/5983/25

Обухівський районний суд київської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 372/5983/25

Провадження 1-кс-1410/25

ухвала

Іменем України

13 листопада 2025 року м. Обухів

Слідчий суддя Обухівського районного суду Київської області ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

розглянувши у залі судових засідань Обухівського районного суду Київської області клопотання прокурора Обухівської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду в межах кримінального провадження № 42025112340000206, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 27.08.2025 року, за ознаками кримінальних правопорушень передбачених ч. 3 ст. 190, ч. 3 ст. 197-1

КК України,

В С Т А Н О В И В :

Прокурор Обухівської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_3 в межах досудового розслідування кримінального провадження №42025112340000206, відомості про яке внесено до ЄРДР 27.08.2025 року, за ознаками кримінальних правопорушень передбачених ч. 3 ст. 190, ч. 3 ст. 197-1 КК України звернувся до слідчого судді із клопотанням, у якому просить надати слідчим слідчого відділу Обухівського районного управління поліції ГУПН в Київській області які входять до складу слідчої групи, а також прокурорам Обухівської окружної прокуратури Київської області, які входять до складу групи прокурорів, із залученням спеціалістів, у кримінальному провадженні дозвіл №42025112340000206від 27.08.2025 дозвіл на проведення огляду території Котеджного містечка «ХО CLUВ», що розташований по вулиці Степова, село Ходосівка, Обухівського району, Київської області, та, зокрема, знаходиться на земельних ділянках: 3222487000:04:003:5263; 3222487000:04:003:5056; 3222487000:04:003:5294; 3222487000:04:003:5047; 3222487000:04:003:5043; 3222487000:04:003:5303; 3222487000:04:003:5272; 3222487000:04:003:0159; 3222487000:04:003:5257; 3222487000:04:003:5168; 3222487000:04:003:5041; 3222487000:04:003:5252; 3222487000:04:003:5270; 3222487000:04:003:0437; 3222487000:04:003:5298; 3222487000:04:003:5301; 3222487000:04:003:0209; 3222487000:04:003:0707; 3222487000:04:003:5302; 3222487000:04:003:5185; 3222487000:04:003:5058; 3222487000:04:003:5299; 3222487000:04:003:5264; 3222487000:04:003:5271; 3222487000:04:003:5044; 3222487000:04:003:5273; 3222487000:04:003:5054; 3222487000:04:003:5050; 3222487000:04:003:0158; 3222487000:04:003:5183; 3222487000:04:003:5295; 3222487000:04:003:5045; 3222487000:04:003:5297; 3222487000:04:003:0436; 3222487000:04:003:5274; 3222487000:04:003:5059; 3222487000:04:003:5051; 3222487000:04:003:5182; 3222487000:04:003:5055; 3222487000:04:003:5293; 3222487000:04:003:5255; 3222487000:04:003:5177; 3222487000:04:003:5184; 3222487000:04:003:5187; 3222487000:04:003:5292; 3222487000:04:003:5227; 3222487000:04:003:5296; 3222487000:04:003:5282; 3222487000:04:003:5278; 3222487000:04:003:5285; 3222487000:04:003:5290; 3222487000:04:003:5167; 3222487000:04:003:5036; 3222487000:04:003:5179; 3222487000:04:003:5188; 3222487000:04:003:5038; 3222487000:04:003:0197; 3222487000:04:003:5266; 3222487000:04:003:5178; 3222487000:04:003:5189; 3222487000:04:003:5040; 3222487000:04:003:0157; 3222487000:04:003:5280; 3222487000:04:003:5170; 3222487000:04:003:5253; 3222487000:04:003:5281; 3222487000:04:003:5049; 3222487000:04:003:5251; 3222487000:04:003:5277; 3222487000:04:003:5249; 3222487000:04:003:5259; 3222487000:04:003:5265; 3222487000:04:003:5053; 3222487000:04:003:5267; 3222487000:04:003:5261; 3222487000:04:003:5289; 3222487000:04:003:5284; 3222487000:04:003:5279; 3222487000:04:003:5275; 3222487000:04:003:5194; 3222487000:04:003:0193; 3222487000:04:003:5186; 3222487000:04:003:5173; 3222487000:04:003:5039; 3222487000:04:003:5260; 3222487000:04:003:5283; 3222487000:04:003:5262; 3222487000:04:003:5219; 3222487000:04:003:5226; 3222487000:04:003:5046; 3222487000:04:003:5250; 3222487000:04:003:5291; 3222487000:04:003:0204; 3222487000:04:003:5180; 3222487000:04:003:5039; 3222487000:04:003:5276; 3222487000:04:003:5048; 3222487000:04:003; 3222487000:04:003:5256.

На обґрунтування клопотання зазначив, що слідчим відділом Обухівського РУП ГУПН в Київській області здійснюється досудове розслідування у вищевказаному кримінальному провадженні.

Нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням здійснюється Обухівською окружною прокуратурою Київської області.

Встановлено,що натериторії Обухівськогорайону Київськоїобласті,упродовж воєнногостану невідоміособи,за попередньоюзмовою,діючи умисно,керуючись корисливиммотивом,шляхом обмануіз використаннямзавідомо підробленихдокументів заволоділиземельними ділянкамидля здійсненняподальшого будівництва,реконструкції таінших будівельнихробіт наних.

З матеріалів кримінального провадження вбачається, що земельні ділянки з кадастровими номерами: 3222487000:04:003:5036, 3222487000:04:003:0197, 3222487000:04:003:5038, 3222487000:04:003:5043, 3222487000:04:003:5044, 3222487000:04:003:5045, 3222487000:04:003:5050, 3222487000:04:003, 3222487000:04:003:5051, 3222487000:04:003:5053, 3222487000:04:003:5054, 3222487000:04:003:5257, 3222487000:04:003:5256, 3222487000:04:003:5255, 3222487000:04:003:5253, 3222487000:04:003:5252, 3222487000:04:003:5251, 3222487000:04:003:5250, 3222487000:04:003:5257, 3222487000:04:003:5249, 3222487000:04:003:5259, 3222487000:04:003:5260, 3222487000:04:003:5261, 3222487000:04:003:5262, 3222487000:04:003:5263, 3222487000:04:003:5264, 3222487000:04:003:5265, 3222487000:04:003:5266, 3222487000:04:003:5267, 3222487000:04:003:5270, 3222487000:04:003:5271, 3222487000:04:003:5272, 3222487000:04:003:5273, 3222487000:04:003:5274, 3222487000:04:003:5275, 3222487000:04:003:0204, 3222487000:04:003:0209, 3222487000:04:003:5299, 3222487000:04:003:5298, 3222487000:04:003:5297, 3222487000:04:003:5296, 3222487000:04:003:5295, 3222487000:04:003:5294, 3222487000:04:003:5293, 3222487000:04:003:5292, 3222487000:04:003:5289, 3222487000:04:003:5290, 3222487000:04:003:5291, 3222487000:04:003:5285, 3222487000:04:003:5284, 3222487000:04:003:5283, 3222487000:04:003:5282, 3222487000:04:003:5281, 3222487000:04:003:5280, 3222487000:04:003:5279, 3222487000:04:003:5303, 3222487000:04:003:5302, 3222487000:04:003:5278, 3222487000:04:003:5277, 3222487000:04:003:5276, 3222487000:04:003:5301, 3222487000:04:003:5302, 3222487000:04:003:5303, 3222487000:04:003:5058, 3222487000:04:003:5056, 3222487000:04:003:5055, 3222487000:04:003:5048, 3222487000:04:003:5047, 3222487000:04:003:5046, 3222487000:04:003:5041, 3222487000:04:003:5040, 3222487000:04:003:5039, 3222487000:04:003:0707, 3222487000:04:003:0197, 3222487000:04:003:5049, 3222487000:04:003:5059, 3222487000:04:003:5219, 3222487000:04:003:5194, 3222487000:04:003:5179, 3222487000:04:003:5178, 3222487000:04:003:5177, 3222487000:04:003:5174, 3222487000:04:003:5180, 3222487000:04:003:5226, 3222487000:04:003:5227, 3222487000:04:003:5182, 3222487000:04:003:5183, 3222487000:04:003:5184, 3222487000:04:003:5185, 3222487000:04:003:5186, 3222487000:04:003:5187, 3222487000:04:003:5188, 3222487000:04:003:5189, 3222487000:04:003:5173, 3222487000:04:003:0159, 3222487000:04:003:0193, 3222487000:04:003:0158, 3222487000:04:003:0157, 3222487000:04:003:5170, 3222487000:04:003:0436, 3222487000:04:003:0437, 3222487000:04:003:5168, 3222487000:04:003:5167,

є землями сільськогосподарського призначення, та розташовані за адресою: Київська область, c. Ходосівка, вул. Степова.

Прокурор також вказує на те, що на даний час встановлено, що на вказаних земельних ділянках здійснюється будівництво котеджного містечка «ХО CLUB», а тому можна дійти висновку, що на вказаних земельних ділянках сільськогосподарського призначення провадиться діяльність, яка виходить за межі цільового призначення та передбачає фактичне використання такої ділянки в цілях будівництва житлових будинків.

Відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Згідно ст. ст. 12, 17-1 Закону України «Про охорону земель» до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі охорони земель на території сіл, селищ, міст належать установлення обмежень (обтяжень) у використанні, тимчасова заборона (зупинення) чи припинення використання земельної ділянки громадянами та юридичними особами в разі порушення ними вимог законодавства в галузі охорони земель.

До повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, у галузі охорони земель, належать здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про використання та охорону земель щодо: додержання режиму використання земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, а також територій, що підлягають особливій охороні; додержання екологічних нормативів з питань використання та охорони земель; установлення та використання водоохоронних зон і прибережних захисних смуг, а також щодо додержання режиму використання їх територій; ведення будівельних, днопоглиблювальних робіт, видобування піску і гравію, прокладення кабелів, трубопроводів та інших комунікацій на землях водного фонду.

В свою чергу, згідно п. 4 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29.09.2016 № 333, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань: здійснює державний нагляд (контроль) в агропромисловому комплексі: у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі за: дотриманням вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення; дотриманням вимог земельного законодавства органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування з питань передачі земель у власність та надання у користування, у тому числі в оренду, зміни цільового призначення.

Таким чином, вбачається, що на земельних ділянках з вказаними кадастровими номерами проводилися будівельні роботи, які прямо заборонені законодавством.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (CC2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України «Про оцінку впливу на довкілля», підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.

Розроблення проектної документації на будівництво регламентується ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», відповідно до якої вона розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.

За таких обставин орган державного архітектурного-будівельного контролю у відповідності до імперативних приписів п. п. 1, 3 ч. 4 ст. 29 і ст. 31

Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», отримавши від замовника містобудівний розрахунок щодо забудови ділянок, зобов`язаний був відмовити у видачі містобудівних умов і обмежень та дозволу на виконання будівельних робіт.

Разом з тим, аналіз норм чинного законодавства свідчить, що розроблення детального плану території у межах земель сільськогосподарського призначення без зміни їх категорії є незаконним та таким, що суперечить низці нормативно-правових актів України.

В ході аналізу вищезгаданих документів встановлено порушення вимог Земельного кодексу України, а саме:

- стаття 19 ЗК України визначає, що землі України поділяються на категорії за основним цільовим призначенням (сільськогосподарського, житлової забудови, рекреаційного, водного фонду тощо).

Зміна категорії земель можлива лише в порядку, передбаченому ст. 20 цього Кодексу, за рішенням органів виконавчої влади або місцевого самоврядування, уповноважених розпоряджатися землями.

У даному випадку зміна категорії з «сільськогосподарських» на «житлової забудови» не здійснювалася, тому розроблення ДПТ на цих землях порушує правовий режим категорії земель.

Стаття 20 ч. 1, 2 ЗК України - визначає, що зміна цільового призначення земельної ділянки проводиться за рішенням органу, який передав її у власність або користування, після розроблення та погодження відповідної документації із землеустрою.

Стаття 22 ЗК України встановлює, що землі сільськогосподарського призначення використовуються виключно для ведення товарного або особистого сільськогосподарського виробництва.

Використання таких земель для забудови, створення рекреаційних чи житлових об`єктів забороняється без переведення їх до відповідної категорії.

Таким чином, планування забудови через ДПТ у межах сільськогосподарських земель є порушенням спеціального режиму використання таких земель.

Стаття 83 ЗК України визначає, що землі житлової та громадської забудови належать до комунальної власності або приватної лише після зміни їх категорії та реєстрації у ДЗК.

У даному випадку землі не переводились, отже ДПТ не може встановлювати нові види використання, які не відповідають зареєстрованому цільовому призначенню.

Також встановлені порушення Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», саме:

- стаття 16, частина 1 визначає, що планування територій на місцевому рівні здійснюється через розроблення та затвердження генеральних планів, планів зонування та детальних планів територій.

Детальний план території конкретизує положення генерального плану або плану зонування щодо окремої частини території населеного пункту.

Оскільки розглянута ділянка розташована поза межами території житлової забудови та належить до сільськогосподарських угідь, передумови для розроблення ДПТ відсутні.

Стаття 17, частини 2, 3 - ДПТ розробляється в межах населеного пункту, на підставі генерального плану, з урахуванням існуючого функціонального призначення земель.

Стаття 19, частина 1 - визначає, що ДПТ розробляється для визначення планувальної організації та червоних ліній забудови, але не може змінювати категорію земель.

Будь-які спроби легалізувати забудову на землях іншої категорії через ДПТ є перевищенням містобудівних повноважень ради.

Стаття 24 - встановлює обов`язковість відповідності містобудівної документації даним Державного земельного кадастру.

Відомості ДЗК по ділянці №3223187700:04:027:0393 фіксують категорію земель - сільськогосподарські, цільове призначення для ведення фермерського господарства, отже будь-яке проектування житлової забудови або рекреаційного використання суперечить ДЗК і є незаконним.

Також встановлено порушення Закону України «Про землеустрій», саме:

- стаття 1, 20, 50, 56, 61 визначають, що зміна категорії або цільового призначення земельної ділянки можлива лише після розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та його затвердження рішенням компетентного органу.

- розроблення ДПТ не замінює проект землеустрою і не створює правових підстав для зміни категорії земель чи їх використання під забудову.

- стаття 57 передбачає, що у разі зміни функціонального використання ділянки (наприклад, зі с/г на житлову) розробляється окремий проект землеустрою про зміну цільового призначення.

- Такий проект відсутній, що свідчить про самовільну зміну виду використання земельної ділянки через містобудівну документацію.

Також відповідно до «Порядку ведення Державного земельного кадастру (Постанова КМУ №1051 від 17.10.2012 р.)»:

- пункт 109 зобов`язує кадастрового реєстратора відмовити у внесенні відомостей до ДЗК, якщо документація не відповідає вимогам законодавства або не містить підтвердження правових підстав.

Внесення до ДПТ даних про плановану забудову на сільськогосподарських землях без зміни категорії суперечить цим вимогам.

- пункт 91 - усі зміни у використанні земельної ділянки повинні бути підтверджені затвердженою землеустроєм документацією, а не містобудівною.

ДПТ не є документом з землеустрою і не може встановлювати нове цільове призначення земельної ділянки.

Також, прокурор зазначив, що під час досудового розслідування виникла потреба встановлення факту віднесення вищевказаних земельних до земель сільськогосподарського призначення.

3 огляду на викладене, у сторони обвинувачення виникла необхідність у проведенні огляду на території вказаних земельних ділянок, а також об`єктів будівництва що на них розміщені, а тому прокурор звернувся з вказаним клопотанням.

Прокурор Обухівської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_3 у судовому засіданні клопотання підтримав, просив задовольнити.

Слідчий суддя, вислухавши думку прокурора, дослідивши матеріали клопотання, дійшов до висновку про відмову у задоволенні клопотання, з наступних підстав.

Судом встановлено, що СВ Обухівського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Київській області розслідується кримінальне провадження № 42025112340000206, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 27.08.2025 року, за ознаками кримінальних правопорушень передбачених ч. 3 ст. 190, ч. 3 ст. 197-1

КК України.

До клопотання прокурором додано:

-витяг з ЄРДР кримінального провадження № 42025112340000206;

-постанову про зміну групи прокурорів від 26.09.2025 року;

-протокол огляду від 06.11.2025 року, складений прокурором Обухівської окружної прокуратури ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №42025112340000206 з ілюстраціями;

-відомості зПорталу Єдиноїдержавної електронноїсистеми усфері будівництващодо земельнихділянок зкадастровими номерами3222487000:04:003:5185та 3222487000:04:003:5187;

-інформаційні довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме маи?но та Реєстру прав власності на нерухоме маи?но, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого маи?на щодо об`єкта нерухомого маи?на щодо земельних ділянок, з яких вбачається, що:

1.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5263, належить на праві власності ОСОБА_4 ;

2.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5056, належить на праві власності ОСОБА_5 ;

3.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5294, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

4.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5047, належить на праві власності ОСОБА_7 ;

5.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5043, належить на праві власності ОСОБА_5 ;

6.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5303, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

7.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5272, належить на праві власності ОСОБА_8 ;

8.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:0159, належить на праві власності ОСОБА_9 ;

9.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5257, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

10.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5168, належить на праві власності ОСОБА_10 ;

11.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5041 (відомості про право власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відсутні);

12.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5252, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

13.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5270, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

14.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:0437, належить на праві власності ОСОБА_11 ;

15.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5298, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

16.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5301, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

17.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:0209, належить на праві власності ОСОБА_12 ;

18.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:0707, належить на праві власності ПП «ОЗОН» (код ЄДРПОУ 30778896);

19.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5302, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

20.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5185, належить на праві власності ОСОБА_13 ;

21.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5058, належить на праві власності ОСОБА_14 ;

22.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5299, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

23.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5264, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

24.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5271, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

25.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5044, належить на праві власності ОСОБА_7 ;

26.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5273, належить на праві власності ОСОБА_8 ;

27.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5054 (відомості про право власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відсутні);

28.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5050 (відомості про право власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відсутні);

29.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:0158, належить на праві власності ОСОБА_9 ;

30.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5183, належить на праві власності ОСОБА_15 ;

31.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5295, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

32.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5045 (відомості про право власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відсутні);

33.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5297, належить на праві власності ОСОБА_16 ;

34.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:0436, належить на праві власності ОСОБА_11 ;

35.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5274, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

36.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5059 (відомості про право власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відсутні);

37.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5051, належить на праві власності ОСОБА_5 ;

38.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5182, належить на праві власності ОСОБА_17 ;

39.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5055, належить на праві власності ОСОБА_5 ;

40.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5293, належить на праві власності ОСОБА_18 ;

41.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5255, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

42.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5177, належить на праві власності ОСОБА_19 ;

43.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5184, належить на праві власності ОСОБА_20 ;

44.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5187, належить на праві власності ОСОБА_21 ;

45.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5292, належить на праві власності ОСОБА_18 ;

46.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5227, належить на праві власності ОСОБА_17 ;

47.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5296, належить на праві власності ОСОБА_16 ;

48.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5282, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

49.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5278, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

50.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5285, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

51.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5290, належить на праві власності ОСОБА_22 ;

52.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5167 належить на праві власності ОСОБА_22 ;

53.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5036 (відомості про право власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відсутні);

54.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5179, належить на праві власності ОСОБА_19 ;

55.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5188, належить на праві власності ОСОБА_23 ;

56.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5038 (відомості про право власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відсутні);

57.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:0197 (відомості про право власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відсутні);

58.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5266, належить на праві власності ОСОБА_24 ;

59.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5178, належить на праві власності ОСОБА_19 ;

60.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5189, належить на праві власності ОСОБА_25 ;

61.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5040 (відомості про право власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відсутні);

62.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:0157, належить на праві власності ОСОБА_26 ;

63.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5280, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

64.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5170, належить на праві власності ОСОБА_27 ;

65.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5253, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

66.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5281, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

67.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5049 (відомості про право власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відсутні);

68.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5251, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

69.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5277, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

70.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5249, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

71.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5259, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

72.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5265, належить на праві власності ОСОБА_28 ;

73.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5053 (відомості про право власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відсутні);

74.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5267, належить на праві власності ОСОБА_24 ;

75.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5261, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

76.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5289, належить на праві власності ОСОБА_29 ;

77.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5284, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

78.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5279, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

79.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5275, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

80.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5194, належить на праві власності ОСОБА_19 ;

81.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:0193, належить на праві власності ОСОБА_9 ;

82.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5186, належить на праві власності ОСОБА_9 ;

83.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5173, належить на праві власності ОСОБА_30 ;

84.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5039 (відомості про право власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відсутні);

85.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5260, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

86.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5283, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

87.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5262, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

88.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5219, належить на праві власності ОСОБА_31 ;

89.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5226, належить на праві власності ОСОБА_32 ;

90.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5046, належить на праві власності ОСОБА_5 ;

91.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5250, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

92.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5291, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

93.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:0204, належить на праві власності ОСОБА_33 ;

94.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5180, належить на праві власності ОСОБА_32 ;

95.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5039 (відомості про право власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відсутні);

96.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5276, належить на праві власності ОСОБА_6 ;

97.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5048 (відомості про право власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відсутні);

98.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003 (відомості про право власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відсутні);

99.земельна ділянка із кадастровим номером 3222487000:04:003:5256, належить на праві власності ОСОБА_6 .

На обґрунтування вимог клопотання прокурор вказує, що під час досудового розслідування виникла потреба встановлення факту віднесення земельних ділянок з вищевказаними кадастровими номерами до земель сільськогосподарського призначення.

Слідчий суддя вважає, що під час розгляду клопотання, прокурором до клопотання не додано достатніх доказів та не наведено достатніх підстав для необхідності надання дозволу на огляд земельних ділянок на підставі ухвали слідчого судді.

У своєму клопотанні прокурор стверджує, що вказані земельні ділянки є землями сільськогосподарського призначення, однак у більшості інформаційних довідок з з Державного реєстру речових прав на нерухоме маи?но та Реєстру прав власності на нерухоме маи?но, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого маи?на щодо об`єкта нерухомого маи?на щодо земельних ділянок не міститься інформація про цільове призначення земельних ділянок.

Також суд зазначає, що у протоколі огляду від 06.11.2025 року викладено інформацію про те, що при співставленні розмітки, окресленої на Ілюстрації 8, із розміткою на публічній кадастровій карті (Ілюстрація 13), встановлено наявність земельних ділянок із наведеними кадастровими номерами. Однак у протоколі прокурором не зазначено джерело цієї інформації, зокрема не вказано, про яку саме «публічну кадастрову карту» йдеться та не наведено посилання на відповідний вебсайт, що унеможливлює перевірку достовірності таких відомостей.

Відповіднодоч. 2 ст. 38 Закону України «Про державний земельний кадастр», для фізичних та юридичних осіб відомості Державного земельного кадастру надаються за бажанням заявника:

-у паперовій формі;

-в електронній формі через Публічну кадастрову карту, за умови електронної ідентифікації особи з використанням кваліфікованого електронного підпису або засобу електронної ідентифікації з високим рівнем довіри відповідно до вимогЗакону України"Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та оплати послуг за надання відомостей з Державного земельного кадастру із застосуванням електронних платіжних засобів відповідно доЗакону України"Про платіжні послуги".

Доступ до відомостей Державного земельного кадастру надається органам державної влади, органам місцевого самоврядування, нотаріусам, банкам та особам, які в установленому законом порядку внесені до Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників, Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок та Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів, у тому числі через Публічну кадастрову карту, що є частиною програмного забезпечення Державного земельного кадастру, за умови ідентифікації особи з використанням кваліфікованого електронного підпису або засобу електронної ідентифікації з високим рівнем довіри відповідно до вимогЗакону України"Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".

Центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, інформація надається безоплатно в порядку та на умовах, визначених центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, спільно з центральним органом виконавчої влади у сфері земельних відносин.

Відомості Державного земельного кадастру, отримані в паперовій чи електронній формі, мають однакову юридичну силу.

Тобто, публічна кадастровакарта є частиною програмного забезпечення Державного земельного кадастру, чи саме цю публічну кадастрову карту використовував прокурор - не відомо.

Крім того, якщо під час досудового розслідування виникла потреба у встановленні факту належності земельних ділянок із вищевказаними кадастровими номерами до земель сільськогосподарського призначення, сторона обвинувачення не позбавлена можливості для підтвердження зазначених відомостей звернутися до Державного земельного кадастру відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державний земельний кадастр».

Також, у зазначеному протоколі є твердження, що відповідно до публічноі? карти GoogleMaps, встановлено, що на вказаних ділянках проводиться будівництво споруд (ілюстрації № 14-15), однак жодним чином не підтверджено, що будівництвом здійснюється саме на земельних ділянках сільськогосподарського призначення, та саме на тих ділянках, дозвіл на огляд яких просить надати прокурор.

У клопотанні прокурор зазначає про те, що планування забудови через ДПТ у межах сільськогосподарських земель є порушенням спеціального режиму використання таких земель, однак будь-яких відомостей та доказів розроблення ДПТ до клопотання не додано.

Крім того, у клопотанні прокурором зазначено: «Відомості ДЗК по ділянці №3223187700:04:027:0393 фіксують категорію земель - сільськогосподарські, цільове призначення - для ведення фермерського господарства, отже будь-яке проектування житлової забудови або рекреаційного використання суперечить ДЗК і є незаконним.», однак у своєму клопотанні прокурор не просить надати дозвіл на огляд земельної ділянки з кадастровим номером 3223187700:04:027:0393.

Відповідно довимог ст. 2 КПК України, завданням кримінальногопровадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду.

Відповідно до ч. 1ст. 237 КПК Україниз метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Відповідно до ч. 2ст. 237 КПК Україниогляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цьогоКодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Відповідно до ч. 1ст. 234 КПК Україниобшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Згідно ч. 3ст. 234 КПК Україниу разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити необхідні відомості, зокрема це і відомості про особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу у фактичному володінні якої воно знаходиться.

Згідно ч. 5ст. 234 КПК Українислідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що:

1) було вчинено кримінальне правопорушення;

2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування;

3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду;

4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.

Оцінюючи наведені прокурором доводи та долучені матеріали в їх сукупності, слідчий суддя вважає, що прокурор не виконав процесуальної вимоги щодо належного і достатнього обґрунтування потреби у проведенні огляду в порядку, передбаченому ст.ст. 234-235 КПК України. За таких обставин слідчий суддя доходить висновку, що недоліки клопотання унеможливлюють встановлення наявності передбачених ст. 234 КПК України підстав для надання дозволу на огляд іншого володіння особи, а тому відповідні підстави є недоведеними. З огляду на викладене, а також враховуючи принципи законності, змагальності та пропорційності втручання у права власності, слідчий суддя вважає клопотання прокурора необґрунтованим і таким, що не підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.233,234,309,369-372,532 КПК України, слідчий суддя,

У Х В А Л И В :

У задоволенні клопотання прокурора Обухівської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду в межах кримінального провадження № 42025112340000206, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 27.08.2025 року, за ознаками кримінальних правопорушень передбачених ч. 3 ст. 190, ч. 3 ст. 197-1

КК України, - відломити.

Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення, оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудОбухівський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення13.11.2025
Оприлюднено24.11.2025
Номер документу131961367
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини проти власності Шахрайство

Судовий реєстр по справі —372/5983/25

Ухвала від 28.11.2025

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Сташків Т. Г.

Ухвала від 28.11.2025

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Сташків Т. Г.

Ухвала від 13.11.2025

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Сташків Т. Г.

Ухвала від 13.11.2025

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Сташків Т. Г.

Ухвала від 10.11.2025

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Сташків Т. Г.

Ухвала від 10.11.2025

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Сташків Т. Г.

Ухвала від 10.11.2025

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Сташків Т. Г.

Ухвала від 04.11.2025

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Сташків Т. Г.

Ухвала від 04.11.2025

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Сташків Т. Г.

Ухвала від 04.11.2025

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Сташків Т. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні