Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 листопада 2025 року Справа № 640/2096/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіНіколайчук С.В. за участі секретаря судового засіданняБеседі Г.Р. за участі: представник позивача представника відповідача не з`явився (повідомлений належним чином) Кульчицька І. В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою ТОВ "Вантажна транспортна компанія ЛТД" (04074, м. Київ, вул. Шахтарська, 9, код ЄДРПОУ 42689328) до Головного управління ДФС у м.Києві(04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 39439980) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень
УСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Вантажна транспортна компанія ЛТД" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом про визнання податкового повідомлення-рішення №0000281206, прийнятого ГУ ДФС у місті Києві 28 серпня 2019 року, протиправним та скасувати його.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що 18 червня 2019 року товариство подало до ГУ ДФС у місті Києві засобами електронного зв`язку податкову декларацію з податку на додану вартість за травень 2019 року, де в графі «період складання» Додатку 5 товариство зазначило, що податкові накладні були складені ТОВ «БК Титан» в 5 місяці 2019 року. Хоча насправді податкові накладні були складені в квітні 2019 року, тому Товариством була допущена технічна помилка, адже в графі «період складання» Додатку 5 потрібно було зазначити, що податкові накладні були складені 4 місяця 2019 року.
13 січня 2020 року товариство подало до ГУ ДПС у місті Києві засобами електронного зв`язку уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за травень 2019 року. Разом із цією декларацією подано Додаток 5 до нього - розшифровка податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів, тому Товариство виправило помилку, зазначену в податковій декларації за травень 2019 року та зазначило вже вірно, що податкові накладні контрагентом ТОВ «БК Титан» обсягом постачання 839 590,00 були складені 4 місяця 2019 року, а за травень 2019 року податковий кредит в розмірі 167 918,00 Товариством був відмінусований, і станом на час подання позову Товариство задекларувало вірно всі розрахунки з ПДВ за травень 2019 року.
Крім того, Товариство не отримувало ані акт про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість Товариства за травень 2019 року, а ні оскаржуване податкове повідомлення-рішеня, тому Товариство було фактично позбавлене права на подання заперечень на акт перевірки чи виправлення помилки, що призвело до нарахування податкових зобов`язань зі сплати ПДВ та штрафних санкцій.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 лютого 2020 року суд відкрив провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.
31.03.2020 року відповідач подав відзив, в якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог. В обґрунтування своєї позиції відповідач зазначає, що ТОВ «Вантажна транспортна компанія ЛТД» до податкового кредиту за травень 2019 р. включено податкову накладну по ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ТИТАН» на загальну суму податку на додану вартість 167 918 грн, яку згідно з Єдиним реєстром податкових накладних не зареєстровано.
Перевіркою встановлено порушення п. 201.10 ст. 201 ПК України, що призвело до заниження позитивного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (рядок 18) на суму 167 918 грн, тому Головним управлінням ДФС України винесено податкове повідомлення-рішення від 28.08.2019 року № 0000281206, яким збільшено суму грошового зобов`язання у сумі 167918 грн та застосовано штрафну санкцію у розмірі 25% у сумі 41979,50 грн.
Копія акту перевірки та оскаржуване податкове повідомлення-рішення направлені на адресу ТОВ "Вантажна транспортна компанія" засобами поштового зв`язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення № 0410713124439. Проте зазначені поштові відправлення повернуті, у зв`язку із закінченням встановленого строку зберігання.
Законом України від 13.12.2022 року № 2825-IX «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» (далі - Закон № 2825-IX) Окружний адміністративний суд міста Києва ліквідовано, утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.
На виконання положень п. 2 розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України № 2825 Окружним адміністративним судом міста Києва скеровано за належністю матеріали адміністративної справи № 640/2096/20.
03.02.2025 року на адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшли матеріали адміністративної справи № 640/2096/20.
Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 03.02.2025 року ця адміністративна справа передана судді Ніколайчук С.В. для розгляду.
Ухвалою від 10 лютого 2025 року суд прийняв до розгляду адміністративну справу №640/2096/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вантажна транспортна компанія ЛТД" (ідентифікаційний код 42689328, місцезнаходження: 04074, м. Київ, вулиця Шахтарська, будинок 9) до Головного управління ДФС у м. Києві (ідентифікаційний код 39439980, місцезнаходження: 04116, місто Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
Ухвалою від 19 червня 2025 року суд вирішив подальший розгляд адміністративної справи №640/2096/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вантажна транспортна компанія ЛТД" (ідентифікаційний код 42689328, місцезнаходження: 04074, м. Київ, вулиця Шахтарська, будинок 9) до Головного управління ДФС у м. Києві (ідентифікаційний код 39439980, місцезнаходження: 04116, місто Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - здійснювати за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначив на 15 липня 2025 року 10-40 год.
Суд переніс розгляд справи на 05.08.2025.
Ухвалою від 05 серпня 2025 року суд закрив підготовче провадження в адміністративній справі № 640/2096/20 та розпочати розгляд справи по суті. Призначив розгляд справи по суті у судовому засіданні на 04 вересня 2025 року о 11:20 год.
Суд переніс розгляд справи на 23.09.2025, 09.10.2025, 04.11.2025, 13.11.2025.
Представник позивача в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволенні позовних вимог заперечував.
Представник відповідача подав додаткові пояснення у справі, де вказав, що оскільки саме податкові накладні отримані з ЄРПН є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку , що відносяться до податкового кредиту в тому числі зареєстровані з порушенням граничних термінів реєстрації , включаються до податкового кредиту у період якому вони зареєстровані, але не пізніше ніж 365 календарних днів з дати складання податкових накладних. Таким чином, ГУ ДПС у м. Києві правомірно винесенно податкове повідомлення рішення від 28.08.2019 року №000281206
Дослідивши матеріали справи та надані докази, заслухавши представників сторін, проаналізувавши зміст норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, з`ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд встановив таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Вантажна транспортна компанія ЛТД» перебувала за основним місцем обліку в ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Київ.
ТОВ «Вантажна транспортна компанія ЛТД» до податкового кредиту за травень 2019 року включено податкову накладну по ТОВ «Будівельна компанія «Титан» на загальну суму ПДВ 167978, 00 грн, яку згідно з ЄРПН не зареєстровано.
ГУ ДПС у м. Києві проведено камеральну перевірку задекларованих даних у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ «Вантажно транспортна компанія ЛТД», за результатами якої складено акт від 19.07.2019 № 7356/26-15-12-06-16.
За результатами камеральної перевірки встановлено порушення п.201.10 ст.201 ПК України, що призвело до заниження позитивного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду (р.18) на суму 167 918 грн.
Відповідно до п. 123.1 ст.123 ПК України ГУ ДФС м. Києва винесло податкове повідомлення рішення від 28.08.2019 року № 0000281206, яким збільшено суму грошового зобов`язання у сумі 167 918, 00 грн та застосовано штрафну санкцію на загальну суму 41 979,50 грн.
Акт перевірки від 19.07.2019 № 7356/26-15-12-06-16 та податкове повідомлення рішення від 28.08.2019 року № 0000281206 направлені на адресу товариства, проте повернуті до податкового органу з відміткою «Укрпошта» «за закінченням терміну зберігання».
Не погодившись з податковим повідомленням-рішеннямвід 28.08.2019 року №0000281206, позивач звернувся до суду із цим позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, доводам позивача, викладеним в позовній заяві, та доводам відповідача, викладеним в відзиві на позов, суд врахував такі норми чинного законодавства, які діяли на момент виникнення спірних правовідносин, та релевантні їм джерела права.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюєПодатковий кодекс України, який, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Пунктом198.1 ст. 198 Податкового кодексуУкраїни передбачено, що до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг.
Згідно із п.198.2 ст. 198 Податкового кодексу України датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з рахунку платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг на оплату товарів/послуг, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата списання електронних грошей платника податків як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець постачальника; дата отримання платником податку товарів/послуг.
При цьому відповідно до п.198.3 ст. 198 Податкового кодексуУкраїни не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними / розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими п.201.11 ст. 201цьогоКодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цьогоКодексу. Суми податку, сплачені (нараховані) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні/розрахунки коригування до таких податкових накладних в ЄРПН, але не пізніше ніж через 365 календарних днів з дати складення податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних.
Пунктом198.6 статті 198 Податкового кодексу України визначено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими пунктом201.11 статті 201цьогоКодексу.
У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складення податкової накладної/розрахунку коригування.
Суми податку, сплачені (нараховані) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні/розрахунки коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, але не пізніше ніж через 365 календарних днів з дати складення податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних.
Відповідно до п.201.1 ст. 201 Податкового кодексу Українина дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін
Згідно із п.201.10 ст. 201 Податкового кодексуУкраїни при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Також зазначеним пунктом передбачено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних /розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних /розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними п.198.5 ст. 198та п.199.1 ст. 199цьогоКодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в ЄРПН не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
Згідно із п.200.10 ст. 200 Податкового кодексуУкраїни у строк, передбаченийабз.1 п.76.3 ст. 76цьогоКодексу, контролюючий орган проводить камеральну перевірку даних податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання).
Враховуючи наведені нормативно-правові приписи, суд висновує, що камеральна перевірка податкових декларацій позивача з ПДВ затравень 2019 року проведена відповідачем із дотриманням порядку, встановленого для її проведення.
Пунктом198.1 ст. 198 Податкового кодексу України передбачено, що до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг.
Згідно із п.198.2 ст. 198 Податкового кодексуУкраїни датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з рахунку платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг на оплату товарів/послуг, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата списання електронних грошей платника податків як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець постачальника; дата отримання платником податку товарів/послуг.
При цьому відповідно до п.198.3 ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними / розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими п.201.11 ст. 201цьогоКодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цьогоКодексу. Суми податку, сплачені (нараховані) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні/розрахунки коригування до таких податкових накладних в ЄРПН, але не пізніше ніж через 365 календарних днів з дати складення податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних.
Відповідно до п.201.1 ст. 201 Податкового кодексу Українина дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно із п.201.10 ст. 201 Податкового кодексуУкраїни при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Також зазначеним пунктом передбачено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних /розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних /розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними п.198.5 ст. 198та п.199.1 ст. 199цьогоКодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем). Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в ЄРПН не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
Відтак за загальним правилом право на формування податкового кредиту виникає у платника податків лише на підставі податкових накладних в тому податковому періоді, коли вони зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Як слідує з матеріалів справи та не заперечується сторонами, ТОВ «Вантажна транспортна компанія ЛТД» до податкового кредиту за травень 2019 року включено податкову накладну по ТОВ «Будівельна компаній «Титан» на загальну суму податку на додану вартість 167918,00 грн, яку згідно з Єдиним з реєстром податкових накладних не зареєстровано.
Суд зазначає, що покупці (отримувачі) товарів (робіт, послуг) мають обов`язок уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, сформований на підставі первинних документів відповідно до пункту 32-2 підрозділу 2 розділуXXПерехідні положення Податкового кодексу України, у разі відсутності факту реєстрації їх контрагентами податкової накладної у зазначені строки. Норми пункту 32-2 підрозділу 2 розділуXXПерехідні положення Податкового кодексу Українине містять жодних додаткових умов чи обмежень щодо можливості формування платником податків податкового кредиту на підставі первинних документів по факту настання першої події.
Зазначене узгоджується з правовим висновком викладеним Верховним Судом у постанові від 28 лютого 2024 року у справі № 200/466/23.
Суд не приймає до уваги твердження представника позивача, що 13.01.2020 року товариство подало до податкового органу уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок та травень 2019 року та станом на час подання позову товариство задекларувало вірні всі розрахунки з ПДВ за травень 2019 року, оскільки оскаржуване податкове повідомлення рішення винесено 28.08.2019 року № 0000281206, тобто до самостійно виправлених позивачем помилок.
Твердження позивача про не отримання акту перевірки від 19.07.2019 року № 7356/26-15-12-06-16 та оскаржуваного податкового повідомлення рішення від 28.08.2019 року №0000281206 спростовуються нормами податкового законодавства України, де зазначено, якщо податкове повідомлення-рішення повернулося до контролюючого органу з позначкою "за закінченням терміну зберігання", воновважається належним чином врученим. Це означає, що факт отримання такого повідомлення вважається доведеним, незалежно від того, чи отримала його особа фактично. Доказів на спростування зазначеного позивач суду не надав.
За встановлених обставин, надаючи правову оцінку аргументам сторін, суд робить висновок, що оскільки позивач не подав контролюючому органу належні та достатні документи щодо підтвердження правомірності формування податкової накладної, то відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття податкового повідомлення рішення від 28.08.2019 року № 0000281206, яким збільшено суму грошового зобов`язання у сумі 167 918, 00 грн та застосовано штрафну санкцію на загальну суму 41 979,50 грн, є правомірним, а позовні вимоги про скасування таких є безпідставними, необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
Суд також застосовує позицію ЄСПЛ, сформовану в пункті 58 рішення у справі "Серявін та інші проти України" (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).
Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частина 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.
Водночас частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України покладено обов`язок на позивача довести ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги та заперечення.
Виходячи із заявлених позовних вимог, на підставі системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд робить висновок, що позовна заява є необґрунтованою та не підлягає задоволенню.
Згідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України у разі відмови в задоволенні позову судові витрати не присуджуються на користь сторони за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.
Керуючись ст. 139, 241-246, 250, 262 , Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Вантажна транспортна компанія ЛТД" (ідентифікаційний код 42689328, місцезнаходження: 04074, м. Київ, вулиця Шахтарська, будинок 9) до Головного управління ДФС у м. Києві (ідентифікаційний код 39439980, місцезнаходження: 04116, місто Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 24 листопада 2025 року.
Суддя С.В. Ніколайчук
| Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
| Дата ухвалення рішення | 13.11.2025 |
| Оприлюднено | 27.11.2025 |
| Номер документу | 132052811 |
| Судочинство | Адміністративне |
| Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні