Житомирський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 листопада 2025 року м. Житомир справа № 826/4975/16
категорія 109040000
Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Попової О. Г., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Публічного акціонерного товариства "Енергобанк" до Державного реєстратора Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України Молдованової Галини Миколаївни Державного реєстратора Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Байко Тетяни Ярославівни Управління державної реєстрації Головного територіального управіління юстиції у Львівській області Державного реєстратора приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу Писаренка Євгена Сергійовича, третьої особи: ОСОБА_1 , третьої особи: ОСОБА_2 про скасування рішень №20598427 від 08.04.2015 та №20894415 від 23.04.2015 та зобов`язання вчинити дії,
встановив:
Публічне акціонерне товариство "Енергобанк" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державного реєстратора Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України Молдованової Галини Миколаївни, Державного реєстратора Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Байко Тетяни Ярославівни, Управління державної реєстрації Головного територіального управіління юстиції у Львівській області, Державного реєстратора приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу Писаренка Євгена Сергійовича, третьої особи: ОСОБА_1 , третьої особи: ОСОБА_2 , в якому просить:
- скасувати рішення державного реєстратора Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України Молдованової Галини Миколаївни №20598427 від 08.04.2015 про реєстрацію права власності на приміщення магазину, позначене в технічному плані номерами від 1-10, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 456531946101, що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 (сім) на ім`я ОСОБА_1 та запис про право власності №9350425, внесений 04.04.2015 державним реєстратором Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Байко Тетяною Ярославівною;
- скасувати рішення державного реєстратора приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу Писаренка Євгена Сергійовича №20894415 від 23.04.2015 про реєстрацію права власності на приміщення магазину, позначене в технічному плані номерами від 1-10, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 456531946101, що розташоване за адресою: місто Львів, вулиця Театральна, будинок 7 (сім) на ім`я ОСОБА_2 та запис про право власності №9468424, внесений 23.04.2015 державним реєстратором приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Писаренком Євгеном Сергійовичем;
- зобов`язати Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Львівській області поновити запис про право власності Публічного акціонерного товариства «ЕНЕРГОБАНК» на приміщення магазину, позначене в технічному плані номерами від 1-10 (один тире десять), реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 456531946101, що розташоване за адресою: місто Львів, вулиця Театральна, будинок 7 (сім).
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що рішення державного реєстратора Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України Молдованової Г.М. про реєстрацію права власності на приміщення магазину, позначене в технічному плані номерами від 1-10 (один тире десять), що розташоване за адресою: місто Львів, вулиця Театральна, будинок.7 (сім) на ім`я ОСОБА_1 та рішення державного приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу Писаренка Є.С. про реєстрацію права власності на зазначене нерухоме майно на ім`я ОСОБА_2 є незаконними, записи про право власності №9350425, внесений державним реєстратором Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Байко Т.Я. та №9468424, внесений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Писаренком Є.С. підлягають скасуванню, а запис про право власності ПАТ «ЕНЕРГОБАНК» на зазначене нерухоме майно підлягає поновленню. Також зазначено, що скасуванню підлягають і рішення №20894415 від 23.04.2015 і запис у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно від 23.04.2015 державного реєстратора - приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу Писаренка Євгена Сергійовича про реєстрацію права власності на зазначене вище нерухоме майно на ім`я ОСОБА_2 , який набув приміщення магазину у ОСОБА_1 .
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
13 грудня 2022 року Верховна Рада України прийняла Закон України №2825-ІХ «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» (далі Закон №2825-ІХ), який набрав чинності 15 грудня 2022 року.
Відповідно до статті 1 Закону №2825-ІХ Окружний адміністративний суд міста Києва ліквідовано.
На підставі п. 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2825 (в редакції Закону №3863) проведений автоматизований розподіл адміністративних справ, які не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва, між окружними адміністративними судами України з урахуванням навантаження, за принципом випадковості та відповідно до хронологічного надходження справ відповідно до Порядку передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва, затвердженому наказом Державної судової адміністрації України від 16.09.2024 №399.
За результатами автоматизованого розподілу адміністративних справ, які не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва, між окружними адміністративними судами України, справу №640/3196/21 передано на розгляд Житомирському окружному адміністративному суду.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями Житомирського окружного адміністративного суду від 07.03.2025, головуючою у справі визначено суддю Попову О.Г.
Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 13.03.2025 дану справу прийнято до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження та призначено справу до судового розгляду на 15 квітня 2025 року об 10 год. 30 хв.
Судове засідання призначене на 15.04.2025 не проводилось, у зв`язку із неявкою сторін, належним чином повідомлених про розгляд справи. Наступне судове засідання призначено на 06 травня 2025 року об 10 год. 30 хв.
06.05.2025 судове засідання не проводилось, у зв`язку із надходженням від представника позивача клопотання про відкладення судового засідання. Наступне судове засідання призначено на 27.05.2025 об 11 год. 00 хв.
21.05.2025 через відділ документального забезпечення суду представником Міністерства юстиції України подано письмові пояснення.
Судове засідання призначене на 27.05.2025 не проводилось, у зв`язку із надходженням від представника позивача клопотання про відкладення судового засідання. Наступне судове засідання призначити на 10 червня 2025 року об 10 год. 30 хв.
Протокольною ухвалою суду від 10.06.2025 судом оголошено перерву в судовому засіданні до 30.06.2025 об 11 год. 00 хв. для надання часу представнику позивача для подання до суду документів, які дають можливість йому представляти інтереси підприємство у суді, підписані діючим керуючим підприємства та для визначення належних відповідачів по справі.
Протокольною ухвалою суду від 29.07.2025 судом оголошено перерву в судовому засіданні до 05.08.2025 об 12 год. 00 хв. для надання часу представнику позивача для узгодження позиції зі своїм довірителем щодо доцільності розгляду даної справи.
05.08.2025 через систему "Електронний суд" представником позивача подано додаткові пояснення.
Протокольною ухвалою суду від 05.08.2025 судом оголошено перерву в судовому засіданні до 09.09.2025 об 11 год. 00 хв. для повторного виклику відповідачів та однієї з третіх осіб.
09.09.2025 протокольною ухвалою судом відкладено розгляд справи та повторно викликано сторін. Наступне судове засідання призначено на 29 вересня 2025 року об 12 год. 20 хв.
Судове засідання призначене на 29.09.2025 не проводилось, оскільки, внаслідок технічного збою в роботі системи відеоконферензв`язку підсистеми "Електронний суд", проведення та фіксація судових засідань в режимі відеоконференції по справах Житомирського окружного адміністративного суду призначених на 29.09.2025 стало неможливим, згідно акту-довідки Житомирського окружного адміністративного суду від 29.09.2025. Наступне судове засідання призначено на 14.10.2025 об 11 год. 00 хв.
14.10.2025 судове засідання не проводилось у зв`язку із надходженням від представника позивача клопотання про відкладення судового засідання. Наступне судове засідання призначити на 28.10.2025 об 11 год. 00 хв.
Судове засідання призначене на 28.10.2025 не проводилось у зв`язку із неявкою представника позивача. Наступне судове засідання призначено на 04.11.2025 об 11 год. 00 хв.
Протокольною ухвалою від 04.11.2025, суд, заслухавши думку сторін, перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження.
У відповідності до положень ч.5 ст.262, ч.1 ст.263 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами із прийняттям рішення відповідно до ч.5 ст.250 КАС України.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов до наступного висновку.
Судом встановлено, що 28.05.2014 між Публічним акціонерним товариством «Енергобанк» (далі - ПАТ «Енергобанк») та ОСОБА_1 було укладено договір про строковий банківський вклад з щомісячною виплатою відсотків №ДФ-108894-2612.
Відповідно до п. 1.1 цього договору Банк приймає від Клієнта на зберігання грошові кошти, з нарахуванням відсотків по вкладу, згідно з умовами цього договору: сума вкладу: 444 907,99 (чотириста сорок чотири тисячі дев`ятсот сім доларів США 99 центів); валюта вкладу: долар США; строк розміщення: 292 дня, з 28.05.2014 по 16.03.2015; зі сплатою: 11,50% річних.
Виконання зобов`язань банку за цим договором щодо повернення ОСОБА_1 грошових коштів та сплати нарахованих відсотків за користування вкладом, було забезпечено договором іпотеки, посвідченим 18.09.2014 приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Прокопенко Л.В. за реєстровим номером 1758, з урахуванням договору про внесення змін до цього договору іпотеки, посвідченого 30.10.2014 приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Прокопенко Л.В. за реєстровим номером 2125, відповідно до якого Банк передав в іпотеку приміщення магазину, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 456531946101, загальною площею 221,6 кв. м, позначене в технічному плані номерами від 1-10 (один тире десять), що розташоване за адресою: місто Львів, вулиця Театральна, будинок 7 (сім), та яке належало банку на праві приватної власності на підставі договору купівлі-продажу нежитлового приміщення, посвідченого приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу Мельничук Л.Г. 07.06.2007 за реєстровим №1801, акту прийому-передачі нежилого приміщення від 08.06.2007, зареєстрованих Обласним комунальним підприємством Львівської обласної ради «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки» в електронному реєстрі прав власності на нерухоме майно за реєстраційним номером 2453356, номер запису: 7017 в книзі: 12.
На підставі постанови правління Національного Банку України від 12 лютого 2015 року №96 «Про віднесення ПАТ «Енергобанк до категорії неплатоспроможних», Виконавчою дирекцією Фонду прийнято рішення від 12 лютого 2015 року №29 «Про запровадження тимчасової адміністрації у ПАТ «Енергобанк», згідно з яким з 13 лютого 2015 року запроваджено тимчасову адміністрацію та призначено уповноважену особу Фонду на здійснення тимчасової адміністрації у ПАТ «Енергобанк» строком на 1 рік - з 12 червня 2015 року до 11 червня 2016 року.
Постановою Національного банку України від 11 червня 2015 року №370 було прийнято рішення «Про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію ПАТ «Енергобанк».
На виконання Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», Виконавчою дирекцією Фонду було прийнято рішення від 12 червня 2015 року №115 «Про початок процедури ліквідації ПАТ «Енергобанк» та призначення уповноваженої особи Фонду на ліквідацію банку». Повідомлено вкладників банку про те, що з 19 червня 2015 року Фонд розпочинає виплату коштів вкладникам банку «Енергобанк».
04.04.2015 ОСОБА_1 до реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції було подано заяву про державну реєстрацію права власності на приміщення магазину, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 456531946101, загальною площею 221,6 кв. м, позначене в технічному плані номерами від 1-10 (один тире десять), що розташоване за адресою: місто Львів, вулиця Театральна, будинок 7 (сім) на підставі договору іпотеки, укладеного між нею, як іпотекодержателем, та ПАТ «Енергобанк», як іпотекодавцем, та посвідченим 18.09.2014 приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Прокопенко Л.В. за реєстровим номером 1758. На підставі цієї заяви державним реєстратором Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України Молдовановою Галиною Миколаївною було прийняте рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №20598427 від 08.04.2015, на підставі якого державним реєстратором реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Байко Тетяною Ярославівною було внесено запис про право власності ОСОБА_1 на зазначене вище нерухоме майно №9350425.
Згодом, 23.04.2015 ОСОБА_1 приміщення магазину, позначене в технічному плані номерами від 1-10 (один тире десять), що розташоване за адресою: місто Львів, вулиця Театральна, будинок 7 (сім) було відчужене ОСОБА_2 на підставі договору купівлі-продажу, посвідченого 23.04.2015 приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Писаренком Є.С. за реєстровим №1659.
23.04.2015 приватним нотаріусом Писаренком Є.С., як державним реєстратором прав, було прийняте рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №20894415, відповідно до якого було зареєстроване право власності на приміщення магазину, позначене в технічному плані номерами від 1-10 (один тире десять), що розташоване за адресою: місто Львів, вулиця Театральна, будинок 7 (сім) за ОСОБА_3 , на підставі чого цього ж дня було внесено відповідний запис до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №9468424.
3 огляду на вкане, як зазначено представником позивача, дії Відповідача 1 та Відповідача 2 щодо реєстрації за ОСОБА_1 права власності на приміщення магазину, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 456531946101, позначене в технічному плані номерами від 1-10, що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 на підставі договору іпотеки від 18.09.2014 року є неправомірними, вчинені з грубим порушенням норм чинного законодавства, оскільки і рішення державного реєстратора Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України Молдованової Г.М. про державну реєстрацію прав №20598427 від 08.04.2015, і запис Державного реєстратора реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Байко Тетяни Ярославівни від 04.04.2015 про реєстрацію права власності на зазначене вище нерухоме майно на ім?я ОСОБА_1 були вчинені під час дії у банку тимчасової адміністрації, коли, відповідно до ст. 36 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», існувала пряма заборона на звернення стягнення на майно банку, а, отже, зазначені рішення та запис підлягають скасуванню.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові, фінансові та організаційні засади функціонування системи гарантування вкладів фізичних осіб, повноваження ФГВФО, порядок виплати Фондом відшкодування за вкладами встановлені, зокрема, Законом України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» (тут і далі - у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин; Закон №4452-VI).
Відповідно до частин 1-2 статті 50 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» з дня початку процедури ліквідації банку Фонд приступає до інвентаризації та оцінки майна банку з метою формування ліквідаційної маси банку.
До ліквідаційної маси банку включають будь-яке нерухоме та рухоме майно, кошти, майнові права та інші активи банку. До ліквідаційної маси банку не включається майно, що є об`єктом довірчої власності, інше майно у випадках, прямо передбачених законом, а також банкноти і монети, передані Національним банком України на зберігання та для проведення операцій з ними, ліцензія, гудвіл.
Процедура реалізації активів (майна) неплатоспроможного банку здійснюється виключно через електронний аукціон (торги) в силу приписів вказаних актів цивільного законодавства, а сама процедура має забезпечувати найвищу вартість у найкоротший строк, публічність, прозорість.
Відповідно до ст. 51 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб»:
1. Виконавча дирекція Фонду затверджує заходи з передпродажної підготовки майна одного або кількох банків (майно, об`єднане у пули активів, цілісні майнові комплекси, пакети акцій тощо), ремонту основних засобів, добудови об`єктів незавершеного будівництва, реалізації девелоперських проектів (зокрема операцій з експлуатації нерухомості) на належних банку земельних ділянках із залученням інвестицій, вилучення з непридатного для експлуатації майна окремих деталей, вузлів, агрегатів тощо для подальшої реалізації.
2. Після затвердження виконавчою дирекцією Фонду результатів інвентаризації майна банку та формування ліквідаційної маси Фонд розпочинає передпродажну підготовку та реалізацію майна банку у порядку, визначеному цим Законом та нормативно-правовими актами Фонду, за найвищою вартістю у найкоротший строк.
3. Фонд затверджує способи, порядок, склад та умови відчуження майна банку, включеного до ліквідаційної маси, у разі потреби організовує консолідований продаж майна кількох банків, що одночасно перебувають у процедурі ліквідації.
4. Фонду заборонено відчужувати майно банку до затвердження виконавчою дирекцією Фонду способу, порядку, складу та умов відчуження майна такого банку, крім випадків надання виконавчою дирекцією Фонду дозволу на реалізацію окремого майна з метою запобігання збиткам або ризикам його втрати чи пошкодження, а також у випадках, передбачених цим Законом.
5. З метою отримання доходу Фонд має право укладати договори про передачу окремого майна (активів) неплатоспроможного банку в оренду до реалізації цього майна в установленому порядку.
6. Майно (активи) банку або кількох банків (пули активів) може бути реалізоване у такий спосіб: 1) на відкритих торгах (аукціоні); 2) шляхом продажу безпосередньо юридичній або фізичній особі.
Продаж майна (активів) банку у спосіб, передбачений цією частиною, може проводитися в електронній формі (на електронних майданчиках).
7. Порядок реалізації майна банку під час проведення ліквідаційної процедури регламентується нормативно-правовими актами Фонду.
Виконавча дирекція Фонду приймає рішення про: 1) затвердження переліку майна банку, що не підлягає продажу; 2) об`єднання майна банку або кількох банків у пули та/або продаж окремих інвентарних об`єктів; 3) строки та заходи передпродажної підготовки майна; 4) затвердження умов відкритих торгів (у тому числі аукціонів, що проводяться за методами підвищення та/або зниження ціни і без обмеження мінімальної ціни продажу майна), зокрема розмірів гарантійного внеску, лота та кроку аукціону, порядку зниження ціни, встановлення або відмови від встановлення мінімальної ціни продажу; 5) обмеження загальної кількості відкритих торгів, на яких пропонуються до продажу одні й ті самі об`єкти або пули активів; 6) проведення відкритих торгів (аукціонів) уповноваженою особою Фонду або торговельним посередником, біржею тощо, у тому числі у разі продажу пулів активів, сформованих за рахунок майна кількох банків.
Інформація про вибраний спосіб та порядок продажу (умови, строки, порядок оплати, місце, початкова ціна тощо) майна банку або кількох банків оприлюднюється на офіційному вебсайті Фонду та вебсайті банку, майно якого продається.
..........Для проведення відкритих торгів на підставі договору може залучатися організатор торгів - юридична особа, яка відповідно до установчих документів має право проводити торги. Організатор торгів не повинен мати конфлікт інтересів з банком, майно якого продається...........
Відповідно до ч.7 ст. 51 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» порядок реалізації майна банку під час проведення ліквідаційної процедури регламентується нормативно-правовими актами Фонду.
Положеннями п. 5.5 розділу 5 Положення про виведення неплатоспроможного банку з ринку, затвердженого рішенням виконавчої дирекції Фонду гарантування вкладів фізичних осіб від 05.07.2012 №2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 14 вересня 2012 року №1581/21893 (надалі за текстом Положення №2), виконавча дирекція Фонду або колегіальний орган Фонду з питань консолідації та продажу активів (у разі делегування йому відповідних повноважень) приймає рішення про: затвердження переліку майна банку, що підлягає продажу; об`єднання майна банку або кількох банків у пули та /або продаж окремих інвентарних об`єктів; строки та заходи передпродажної підготовки майна; затвердження умов відкритих торгів (у тому числі аукціонів, що проводяться за методами підвищення та / або зниження ціни і без обмеження мінімальної ціни продажу майна), зокрема розмірів гарантійного внеску, лота та кроку аукціону, порядку зниження ціни, встановлення або відмови від встановлення мінімальної ціни продажу; обмеження загальної кількості відкритих торгів, на яких пропонуються до продажу одні і ті самі об`єкти або пули активів; проведення відкритих торгів (аукціонів) уповноваженою особою Фонду або торговельним посередником, біржею тощо, у тому числі у разі продажу пулів активів, сформованих за рахунок майна кількох банків.
Так, судом встановлено, що на підставі постанови Правління Національного банку України від 12 лютого 2015 року №96 «Про віднесення ПАТ «Енергобанк» до категорії неплатоспроможних - керуючись пунктом 2 частини п`ятої статті 12 та статтею 34 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», а також на підставі рішення Виконавчої дирекції Фонду гарантування вкладів фізичних осіб №29 від 12.02.2015 «Про запровадження тимчасової адміністрації у ПАТ «Енергобанк» виконавча дирекція Фонду гарантування вкладів фізичних осіб вирішила: розпочати з 13.02.2015 процедуру виведення ПАТ «Енергобанк» з ринку шляхом запровадження в ньому тимчасової адміністрації; тимчасову адміністрацію запровадити строком на три місяці з 13.02.2015 по 12.05.2015 включно та призначено уповноважену особу на здійснення тимчасової адміністрації у ПАТ «Енергобанк».
Відповідно до рішення виконавчої дирекції Фонду гарантування вкладів фізичних осіб від 30 липня 2020 року №1439 визначені Законом України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» повноваження під час здійснення ліквідації ПАТ «Енергобанк» здійснюються Фондом безпосередньо.
Положеннями ст. 53 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» визначено, що для завершення ліквідаційної процедури банку Фонд має право виставити на реалізацію майно (активи) банку, що залишилися нереалізованими, шляхом проведення відкритого конкурсу (аукціону) без обмеження мінімальної ціни продажу, що передбачено цим Законом та нормативно-правовими актами Фонду.
Частиною 2 ст. 53 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» встановлено, що за результатами проведення ліквідації банку Фонд складає ліквідаційний баланс та звіт, що затверджуються виконавчою дирекцією Фонду.
Звіт складається відповідно до нормативно-правових актів Фонду і має містити, зокрема, відомості про реалізацію майна банку та задоволення вимог кредиторів та/ або вичерпання можливостей здійснення заходів, спрямованих на задоволення вимог кредиторів.
За змістом ч. 3 статті 53 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», ліквідаційна процедура банку вважається завершеною з моменту затвердження ліквідаційного балансу.
28.05.2020 виконавчою дирекцією Фонду гарантування вкладів фізичних осіб прийнято рішення №1023 від 28.05.2020 «Про затвердження ліквідаційного балансу та Звіту про виконання ліквідаційної процедури ПАТ «Енергобанк». Таким чином, враховуючи положення ч. 3 ст. 53 ЗУ «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» та затвердження ліквідаційного балансу ПАТ «Енергобанк», ліквідаційна процедура банку завершена.
На виконання положень статті 50 Розділу VIII Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» та п. 4.14 глави 4 розділу V Положення про виведення неплатоспроможного банку з ринку, затвердженого Рішенням виконавчої дирекції Фонду гарантування вкладів фізичних осіб 05.07.2012 №2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.09.2012 за №1581/21893 (зі змінами) складено Акт про формування ліквідаційної маси ПАТ «Енергобанк» станом на 01.10.2015, затверджений рішенням виконавчої дирекції Фонду гарантування вкладів фізичних осіб №260/15 від 05 листопада 2015 року.
До групи активів «Основні засоби» ПАТ «Енергобанк» включено нерухоме майно, а саме: нежитлове приміщення приміщення магазину, заг. площею 223,70 кв.м., що розташоване за адресою: м. Львів, вул. Театральна, 7.
27.08.2018 відбулися торги з продажу вказаного нежитлового приміщення - приміщення магазину, заг. площею 223,70 кв.м., що розташоване за адресою: м. Львів, вул. Театральна, 7, в складі лоту F43G31701.
За результатами проведеного аукціону, 05.09.2018 між ПАТ «Енергобанк» та ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_1 ) укладено договір купівлі- продажу, який того ж дня посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Малаховською І.В. та зареєстровано в реєстрі за №821.
За таких обставин, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для зобов`язання Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Львівській області поновити запис про державну реєстрацію права власності на нежитлове приміщення (1-10), об`єкт загальною площею 223,70 кв.м., що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , оскільки з 05.09.2018 вказане приміщення, згідно договору купівлі-продажу, належить ОСОБА_4 .
Відповідно до статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.
Завданням адміністративного судочинства згідно з частиною першою статті 2 КАС України є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Статтею 5 КАС України визначено право на судовий захист і передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішеннями, діями чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Згідно з ч.2ст.5 КАС України захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
З наведеного випливає, що завдання адміністративного судочинства полягає у захисті саме порушених прав особи в публічно-правових відносинах. При цьому захист прав, свобод та інтересів осіб передбачає наявність встановленого судом факту їх порушення.
Таким чином, гарантоване статтею 55 Конституції України й конкретизоване у законах України право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб стверджувальне порушення було обґрунтованим.
Відсутність порушеного права чи невідповідність обраного позивачем способу його захисту способам, визначеним законодавством, встановлюється при розгляді справи по суті, і є підставою для прийняття судом рішення про відмову в позові.
Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Приписами статті 90 КАС України встановлено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
З огляду на наведене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Підстави для розподілу судових витрат у відповідності до вимог ст.139 КАС України відсутні.
Керуючись статтями 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
вирішив:
В задоволенні адміністративного позову Публічного акціонерного товариства "Енергобанк" до Державного реєстратора Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України Молдованової Галини МиколаївниДержавного реєстратора Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Байко Тетяни Ярославівни Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Львівській області Державного реєстратора приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу Писаренка Євгена Сергійовича, третьої особи: ОСОБА_1 , третьої особи: ОСОБА_2 про скасування рішень №20598427 від 08.04.2015 та № 20894415 від 23.04.2015 та зобов`язання вчинити дії - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.Г. Попова
24 листопада 2025 р.
24.11.25
| Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
| Дата ухвалення рішення | 24.11.2025 |
| Оприлюднено | 27.11.2025 |
| Номер документу | 132053202 |
| Судочинство | Адміністративне |
| Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки) |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні