Герб України

Ухвала від 28.11.2025 по справі 924/552/25

Господарський суд хмельницької області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29607, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1, e-mail: inbox@km.arbitr.gov.ua, тел.(0382)71-81-84


У Х В А Л А

"28" листопада 2025 р.Справа № 924/552/25

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Гладія С.В., при секретарі судового засідання Гусько О.В., розглянувши заяви з грошовими вимогами до боржника

за заявою товариства з обмеженою відповідальністю Галузеве підприємство Промсервіс м. Суми

до дочірнього підприємства Аромат м. Кам`янець Подільський, Хмельницької області

про відкриття провадження у справі про банкрутство

представники сторін:

від заявника (ПП «Торговий дім» «Золота Миля»): Пелих С.С. за довіреністю від 29.10.2025р.

від заявника (ДПС у Сумській області): Пшик Т.С. здігно витягу ЄДРПОУ

від заявника (ДПС у Київській області): не з`явився

від боржника: не з`явився

від розпорядника майна: Кунцевич С.В.

ВСТАНОВИВ:

В провадженні господарського суду Хмельницької області знаходиться справа №924/552/25 за заявою товариства з обмеженою відповідальністю Галузеве підприємство Промсервіс м. Суми до дочірнього підприємства Аромат м. Кам`янець Подільський, Хмельницької області про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Ухвалою суду області від 06.08.2025 р. відкрито провадження у справі №924/552/22 про банкрутство дочірнього підприємства Аромат м. Кам`янець Подільський, Хмельницької області. Визнано вимоги кредитора - товариства з обмеженою відповідальністю "Галузеве підприємство "Промсервіс" до дочірнього підприємства "Аромат" у розмірі 6092537,28 грн., з яких: 24224,00 грн. - вимоги першої черги, 6068313,28 грн. - вимоги четвертої черги, 485545,17 грн. - вимоги шостої черги. Введено мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника дочірнього підприємства "Аромат" (32312, м. Кам`янець Подільський, Хмельницької області, код 30737268). Введено процедуру розпорядження майном боржника - дочірнього підприємства "Аромат" (32312, м. Кам`янець Подільський, Хмельницької області, код 30737268), на строк визначений ч.2 ст.44 КУзПБ. Призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Кунцевича Станіслава Володимировича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого № 2122 від 06.05.2024). Попереднє судове засідання призначено на 06.11.2025р.

06.08.2025р. оприлюднено повідомлення про відкриття господарським судом Хмельницької області провадження у справі №924/552/25 про банкрутство дочірнього підприємства "Аромат" м. Кам`янець Подільський, Хмельницької області.

Строк для подання заяв з грошовими вимогами до боржника по 06.09.2025р.

18.08.2025р. на адресу суду надійшла заява приватного підприємства «Торговий дім» «Золота Миля» м. Харків з грошовими вимогами до боржника в сумі 27019,00 грн.

Ухвалою суду від 02.09.2025р. заяву приватного підприємства «Торговий дім» «Золота Миля» м. Харків від 18.08.2025р. з грошовими вимогами до боржника залишено без руху та заявнику не пізніше 10-ти календарних днів з дня вручення ухвали усунути недоліки заяви та подати суду докази сплати судового збору в сумі 3633,60 грн.

12.09.2025р. на адресу суду заявником надіслано лист від 12.09.2025р. про виконання ухвали від 02.09.2025р. щодо сплати судового збору в сумі 3633,60 грн.

Ухвалою суду від 15.09.2025р. заяву приватного підприємства «Торговий дім» «Золота Миля» м. Харків про визнання грошових вимог в розмірі 27019,90 грн. прийнято та призначено до розгляду у попередньому судовому засіданні на 10.11.2025р.

29.08.2025р. на адресу суду надійшла заява Головного управління ДПС у Сумській області з кредиторськими грошовими вимогами до боржника в сумі 27961,93 грн.

Ухвалою суду від 02.09.2025р. заяву Головного управління ДПС у Сумській області від 29.08.2025р. з грошовими вимогами до боржника залишено без руху та заявнику не пізніше 10-ти календарних днів з дня вручення ухвали усунути недоліки заяви та подати суду докази сплати судового збору в сумі 6056,00 грн.

12.09.2025р. на адресу суду заявником надіслано лист від 12.09.2025р. про виконання ухвали від 02.09.2025р. щодо сплати судового збору в сумі 6056,00 грн.

Ухвалою суду від 15.09.2025р. заяву Головного управління ДПС у Сумській області про визнання грошових вимог в розмірі 27961,93 грн. прийнято та призначено до розгляду у попередньому судовому засіданні на 10.11.2025р.

08.10.2025р. на адресу суду надійшла заява Головного управління ДПС у Київській області з грошовими вимогами до боржника в сумі 1863813,57 грн., з яких 1587826,29 грн. основний платіж, 177589,92 грн. штрафних санкцій, 98397,36 грн. пені.

Ухвалою суду від 13.10.2025р. заяву Головного управління ДПС у Київській області про визнання грошових вимог в розмірі 1863813,57 грн. прийнято та призначено до розгляду у попередньому судовому засіданні на 11.11.2025р.

Ухвалами суду від 10.11.2025р. відкладено попереднє засідання у справі №924/552/25 на 24.11.2025р.

За результатами попередніх засідань 24.11.2025р. постановлено ухвалу про оголошення перерви до 28.11.2025р.

Представник заявника приватного підприємства «Торговий дім» «Золота Миля» м. Харків в судовому засіданні 28.11.2025 підтримав подану заяву, просив її задовольнити.

Представник заявника Головного управління ДПС у Сумській області в судовому засіданні 28.11.2025 підтримав подану заяву, просив її задовольнити.

Представник заявника Головного управління ДПС у Київській області в попередньому судовому засіданні 24.11.2025 підтримав подану заяву, просив її задовольнити.

28.11.2025 до суду через систему "Електронний суд" від розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Кунцевича С.В. надійшли результати розгляду заяв про визнання грошових вимог приватного підприємства «Торговий дім» «Золота Миля» м. Харків в сумі 27019,90 грн. (24597,50 грн. заборгованості за основним боргом, 2422,40 грн. заборгованості зі сплати судового збору у справі №924/1139/24) віднести до четвертої черги задоволення; грошові вимоги в сумі 4844,80 грн. (чотири тисячі вісімсот сорок чотири гривні 80 коп.) судовий збір - 1 черга задоволення вимог кредиторів), Головного управління ДПС у Сумській області в сумі 4844,80 грн. судового збору сплаченого за подання заяви з грошовими вимогами до боржника (1 черга задоволення вимог кредиторів);13299,24 грн. - основного боргу (3 черга задоволення вимог кредиторів); 8606,69 грн. (3065,91 грн. - штрафних санкцій; 5540,78 грн. пені) (6 черга задоволення вимог кредиторів), Головного управління ДПС у Київській області в сумі 4844,80 грн. судового збору сплаченого за подання заяви з грошовими вимогами до боржника (1 черга задоволення вимог кредиторів), 1587826,29 грн. основного платежу - 3 черга задоволення вимог кредиторів; 275987,28 грн. (98397,36 грн. пеня, 177589,92 грн. штрафні санкції) - 6 черга задоволення вимог кредиторів.

Крім того, розпорядник майна арбітражний керуючий Кунцевич С.В. в судовому засіданні 28.11.2025 в режимі відеоконференції повністю визнав грошові вимоги приватного підприємства «Торговий дім» «Золота Миля» м. Харків, Головного управління ДПС у Сумській області, Головного управління ДПС у Київській області до боржника.

Представник боржника в судове засідання 28.11.2025 не з`явився, відзиву та будь-яких клопотань боржником не подано.

Дослідивши матеріали заяви приватного підприємства «Торговий дім» «Золота Миля» м. Харків з грошовими вимогами до боржника, господарським судом встановлено наступне.

Приватне підприємство «Торговий Дім «Золота миля» ( Кредитор) здійснило поставку товару глазурі кондитерської, чорної, 011.4/1 на адресу Дочірнього підприємства «Аромат» в особі Філії «Сумський молочний завод» (Боржник) згідно з видатковою накладною №1821 від 09.03.2023 на загальну суму 61882,50 грн, з яких 24597,50 грн. залишилися несплаченими станом на дату звернення.

Кредитор звернувся до Господарського суду Хмельницької області з позовом про стягнення заборгованості.

Рішенням Господарського суду Хмельницької області від 28.02.2025 у справі №924/1139/24, позов задоволено.

Стягнуто з ДП «Аромат» в особі філії «Сумський молочний завод» на користь ПП «Торговий дім «Золота миля» - 24597,50 грн. заборгованості за поставлений товар та 2422,40 грн. витрати зі сплати судового збору.

Статтею 75 ГПК України визначено підстави звільнення від доказування.

Так, за наявності визначених статтею 75 ГПК України підстав учасники процесу можуть бути звільнені від доказування, зокрема частиною четвертою цієї статті передбачено, що обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Об`єднаною палатою Касаційного господарського суду Верховного Суду у постанові від 18.06.2021 у справі № 910/16898/19 зроблено висновок, що преюдиціальність - це обов`язковість фактів, установлених судовим рішенням, що набрало законної сили в одній справі, для суду при розгляді інших справ. Преюдиціально встановлені факти не підлягають доказуванню, оскільки їх з істинністю вже встановлено у рішенні чи вироку і немає необхідності встановлювати їх знову, тобто піддавати сумніву істинність і стабільність судового акта, який вступив у законну силу. Суть преюдиції полягає в неприпустимості повторного розгляду судом одного й того ж питання між тими ж сторонами. Ці правила також сприяють додержанню процесуальної економії в новому процесі.

За змістом ст. 1 КУзПБ кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника.

Згідно ч.ч. 2, 4 ст. 133 КУзПБ витрати, пов`язані з провадженням у справі про неплатоспроможність (витрати на оплату судового збору, сплату винагороди і відшкодування витрат арбітражного керуючого, пов`язаних з виконанням ним своїх повноважень, оплату послуг спеціалістів для проведення оцінки майнових об`єктів, що підлягають продажу, а також витрати на проведення аукціону), відшкодовуються у повному обсязі до задоволення вимог кредиторів.

Вимоги кредиторів, включені до реєстру вимог кредиторів, задовольняються у такій черговості: 1) у першу чергу задовольняються вимоги до боржника щодо сплати аліментів, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю фізичної особи, сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; 2) у другу чергу задовольняються вимоги щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів) та проводяться розрахунки з іншими кредиторами; 3) у третю чергу сплачуються неустойки (штраф, пеня), внесені до реєстру вимог кредиторів.

Згідно ч. 1 ст. 45 КУзПБ конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство. Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Відповідно до ч. 6 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства заяви з вимогами конкурсних кредиторів або забезпечених кредиторів, подані в межах строку, визначеного частиною першою цієї статті, розглядаються господарським судом у попередньому засіданні суду. Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, розглядаються господарським судом у порядку черговості їх отримання у судовому засіданні, яке проводиться після попереднього засідання господарського суду.

За результатами розгляду зазначеної заяви господарський суд постановляє ухвалу про визнання чи відхилення (повністю або частково) вимог таких кредиторів.

Ураховуючи викладене, судом визнаються грошові вимоги ПП «Торговий дім «Золота Миля» до боржника на загальну суму 33075,90 грн., з яких: 4844,80 грн. - судовий збір (позачергово); 27019,90 грн. - друга черга.

Розглянувши заяву Головного управління ДПС у Сумській області м. Суми про визнання грошових вимог до боржника суд враховує наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Відповідно до приписів ч. 6 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства заяви з вимогами конкурсних кредиторів або забезпечених кредиторів, подані в межах строку, визначеного частиною першою цієї статті, розглядаються господарським судом у попередньому засіданні.

Згідно з ч. 2 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства кредитор, за заявою якого відкрито провадження у справі, має право заявити додаткові грошові вимоги до боржника у межах строку, встановленого частиною першою цієї статті.

Як убачається з матеріалів справи, заява Головного управління Державної податкової служби у Сумській області з грошовими вимогами до боржника подана у межах строку, встановленого ч. 1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства.

Як вбачається із заяви Головного управління ДПС у Хмельницькій області з грошовими вимогами до боржника, кредитором заявлено вимогу до боржника в розмірі 21961,93 грн. (13299,24 грн. - основного боргу; 3065,91 грн. - штрафних санкцій; 5540,78 грн. - пені).

В обґрунтування вимог ГУ ДПС у Сумській області зазначає, що відповідно до розрахунку податкового боргу, сформованого на підставі ІКПП ІКС «Податковий блок», у боржника наявний податковий борг на загальну суму 21 905,93 грн., а саме:

1) з екологічного податку, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (за винятком викидів в атмосферне повітря двоокису вуглецю) (код бюджетної класифікації 19010100) в розмірі 21 738,55 грн., у тому числі: основний платіж 13 173,24 грн.; штрафні санкції 3 065,72 грн.; пеня 5 499,59 гривень.

Зазначає, що сума податкового боргу підтверджується витягом з історії недоїмок, витягами з ІКПП, копіями податкових повідомлень рішень (далі -ППР), копіями розрахунків за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення до податкової декларації екологічного податку.

Вказує на те, що Боржником подано до Головного управління ДПС у Сумській області розрахунки за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення до податкової декларації екологічного податку: за IV квартал 2021 року від 22.02.2022 № 9432376323, до сплати задекларовано податкове зобов`язання у розмірі 3 414,87 грн., яке не сплачено; за II квартал 2021 року від 27.10.2022 № 9223049054, до сплати задекларовано податкове зобов`язання у розмірі 3 815,91 грн., яке не сплачено; за II квартал 2022 року від 21.11.2022 № 9247002207, до сплати задекларовано податкове зобов`язання у розмірі 2 875,83 грн., яке не сплачено; за II квартал 2022 року від 21.11.2022 № 9247006277, до сплати задекларовано податкове зобов`язання у розмірі 2 875,83 грн., яке не сплачено.

Також, боржником подано уточнюючий розрахунок за I квартал 2022 року від 21.11.2022 № 9246997614, яким до сплати задекларовано податкове зобов`язання у розмірі 190,80 грн. та штрафну санкцію 5,72 грн., які не сплачено.

Відповідно до п. 54.1 ст.54 ПК України платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Зазначає, на підставі актів камеральних перевірок прийняті податкові повідомлення-рішення: від 22.12.2022 № 485418280408 на суму 1020,00 грн. (акт перевірки від 29.11.2022 № 4399/А/18-28-04-08/30737268); від 22.12.2022 № 474718280408 на суму 1020,00 грн. (акт перевірки від 17.11.2022 № 4032/А/18-28-04-08/30737268); від 22.12.2022 № 485518280408 на суму 1020,00 грн. (акт перевірки від 29.11.2022 № 4400/А/18-28-04-08/30737268).

За правилами п. 56.1 ст. 56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку. Вказані податкові повідомлення-рішення не оскаржувалось ні в адміністративному, ні в судовому порядку, а тому є узгоджене відповідно до норм ПК України.

Зауважує, що у день відкриття провадження у справі про банкрутство в ІКПП Боржника проведено нарахування пені з екологічного податку, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (за винятком викидів в атмосферне повітря двоокису вуглецю) на загальну суму 5 499,59 гривень.

2) надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини (код бюджетної класифікації 19010300) в розмірі 167,38 грн., у тому числі : основний платіж 126,00 грн.; штрафні санкції 00,19 грн.; пеня 41,19 гривень.

Зазначає, що сума податкового боргу підтверджується витягом з історії недоїмок, витягами з ІКПП, копіями розрахунків за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини до податкової декларації екологічного податку.

Боржником подано до Головного управління ДПС у Сумській області розрахунки за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах до податкової декларації екологічного податку: за IV квартал 2021 року від 22.02.2022 № 9432376340, до сплати задекларовано податкове зобов`язання у розмірі 27,00 грн., яке не сплачено; за II квартал 2021 року від 27.10.2022 № 9223049936, до сплати задекларовано податкове зобов`язання у розмірі 63,00 грн., яке не сплачено; за II квартал 2022 року від 21.11.2022 № 9247002168, до сплати задекларовано податкове зобов`язання у розмірі 14,85 грн., яке не сплачено; за II квартал 2022 року від 21.11.2022 № 9247006304, до сплати задекларовано податкове зобов`язання у розмірі 14,85 грн., яке не сплачено.

Також, боржником подано уточнюючий розрахунок за I квартал 2022 року від 21.11.2022 № 9246997641, яким до сплати задекларовано податкове зобов`язання у розмірі 6,30 грн. та штрафну санкцію 0,19 грн., які не сплачено.

Відповідно до п. 54.1 ст.54 ПК України платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

За правилами п. 56.1 ст. 56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку. Вказані податкові повідомлення-рішення не оскаржувалось ні в адміністративному, ні в судовому порядку, а тому є узгоджене відповідно до норм ПК України. У день відкриття провадження у справі про банкрутство в ІКПП Боржника проведено нарахування пені з податку по надходженню від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини на загальну суму 41,19 гривень.

Судом береться до уваги, що стаття 1 КУзПБ визначає кредитора як юридичну або фізичну особу, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника. Конкурсними кредиторами є кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника (абзац 13 статті 1 Кодексу України з процедур банкрутства).

Відповідно до п. 1.1 ст. 1 Податкового кодексу України (далі - ПК України) він регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено па контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.

Податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України (п.п. 14.1.156 п.14.1 ст. 14 І1К України).

У відповідності до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання, с податковим боргом.

Згідно з п. 42.2 ст. 42 ПК України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Відповідно абз. 2 п. 42.5. ст. 42 ПК України у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ у зв`язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

За правилами п. 56.1 ст. 56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Податкові повідомлення-рішення не оскаржувались ні в адміністративному, ні в судовому порядку, а тому є узгодженими відповідно до норм ПК України.

Відповідно до пп. 129.3.3 п. 129.3 ст. 129 ПК України нарахування пені закінчується у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України).

Відповідно до Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.01.2021 року № 5 (далі по тексту Порядок № 5) ІКП - форма оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу.

Відповідно до п.п. 1,2 ч. 1 розд. ІІ Порядку № 5 з метою обліку нарахованих і сплачених, повернутих та відшкодованих сум платежів територіальними органами ДПС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які мають сплачуватися такими платниками на рахунки, відкриті в розрізі адміністративно-територіальних одиниць.

ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та фондами загальнообов`язкового державного соціального і пенсійного страхування за відповідним видом платежу та відповідною адміністративно-територіальною одиницею.

Відповідно до п. 3. розділу 5 Порядку № 5) станом на дату постановлення ухвали суду про відкриття провадження у справі про банкрутство і введення мораторію на задоволення вимог кредиторів в ІКП банкрута здійснюється остаточний розрахунок податкового боргу (сум заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на податкові органи, на які поширюється дія мораторію) та відображаються облікові показники (операції), що фіксують (виділяють) суми боргу (заборгованості).

Остаточний розрахунок боргу (заборгованості) станом на день постановлення ухвали складається із: суми несплачених податкових зобов`язань (основного платежу); суми несплачених штрафних (фінансових) санкцій (штрафів); суми несплаченої пені; суми несплачених процентів за користування розстроченням (відстроченням); пені, нарахованої на несплачені станом на день постановлення ухвали грошові (податкові) зобов`язання.

Відповідно до п. 240.1 ст. 240 ПК України платниками податку є суб`єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються: - викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення; - скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти; - розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об`єктах) суб`єктів господарювання); - утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені); - тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк.

Згідно з п. 249.3 ст. 249 ПК України суми податку, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (Пвс), обчислюються платниками податку самостійно щокварталу виходячи з фактичних обсягів викидів, ставок податку за формулою.

Відповідно до п. 250.2 ст. 250 ПК України платники податку складають податкові декларації за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації.

Боржником добровільно не сплачено наявний податковий борг.

Враховуючи вищевикладене, заява Головного управління ДПС у Сумській області з грошовими вимогами в сумі 27691,93 грн., з яких 13299,24 грн. - основного боргу; 3065,91 грн. - штрафних санкцій; 5540,78 грн. пені до боржника є обґрунтованою, а тому суд дійшов висновку, що її слід задовольнити, визнавши грошові вимоги ГУ ДПС у Сумській області до боржника в сумі 27691,93 грн. та 4844,80 грн. витрат по сплаті судового збору.

Розглянувши заяву Головного управління ДПС у Київській області про визнання грошових вимог до боржника суд враховує наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Відповідно до приписів ч. 6 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства заяви з вимогами конкурсних кредиторів або забезпечених кредиторів, подані в межах строку, визначеного частиною першою цієї статті, розглядаються господарським судом у попередньому засіданні.

Згідно з ч. 2 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства кредитор, за заявою якого відкрито провадження у справі, має право заявити додаткові грошові вимоги до боржника у межах строку, встановленого частиною першою цієї статті.

Судом береться до уваги, що відповідно до статті 1 Кодексу України з процедур банкрутства, кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника; забезпечені кредитори - кредитори, вимоги яких до боржника або іншої особи забезпечені заставою майна боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.

Як вбачається із заяви Головного управління ДПС у Київській області з грошовими вимогами до боржника, кредитором заявлено вимогу до боржника в розмірі 1863813,57 грн. (1587826,29 грн. - основного платежу; 177589,92 грн. - штрафних санкцій; 98397,36 грн. - пені).

В обґрунтування вимог ГУ ДПС у Київській області зазначає, що податковий борг виник у зв`язку з несплатою боржником: земельного податку, що підтверджується довідками про наявність податкового боргу, детальними розрахунками та інтегрованими картками платника податків з відповідних податків.

Відповідно до ст. 129 Податкового Кодексу України при нарахуванні контролюючим органом за результатами перевірки податкового зобов`язання та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, у разі виявлення його зниження на суму такого зниження, починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків цього зобов`язання за відповідний податковий (завітній) період, щодо якого виявлено зниження, та за весь період зниження (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) нарахована пеня в розмірі 98 397,36 гривень.

Згідно пункту 1 статті 57 Податкового Кодексу України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до пункту 57.3 статті 57 Податкового Кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Згідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового Кодексу України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Статтею 67 Конституції України встановлений обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з підпунктом 15.1 статті 15 Податкового Кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим кодексом.

Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового Кодексу України передбачено обов`язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до підпункту 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 Податкового Кодексу України контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.

Боржником добровільно не сплачено наявний податковий борг.

Враховуючи вищевикладене, заява Головного управління ДПС у Київській області з грошовими вимогами в сумі 1863813,57 грн. до боржника є обґрунтованою, а тому суд дійшов висновку, що її слід задовольнити, визнавши грошові вимоги ГУ ДПС у Київській області до боржника в сумі 1863813,57 грн. та 4844,80 грн. витрат по сплаті судового збору.

Керуючись ст. ст. 2, 9, 45, 47, 122, 133 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 233, 234, 235 ГПК України, суд

УХВАЛИВ:

Визнати вимоги кредитора приватного підприємства Торговий дім Золота Миля (м. Харків, пр. Героїв Харкова,135-А, код 34470937) до боржника дочірнього підприємства Аромат (м. Кам`янець Подільський, Хмельницької області, вул. Сагайдачного Петра,3, код 30737268) у розмірі 27019,90 грн. (двадцять сім тисяч дев`ятнадцять гривень 90 коп.) заборгованість віднести до четвертої черги задоволення; грошові вимоги в сумі 4844,80 грн. (чотири тисячі вісімсот сорок чотири гривні 80 коп.) судовий збір - позачергово (до задоволення вимог кредиторів).

Визнати грошові вимоги ГУ ДПС у Сумській області (м. Суми, вул. Еллінська,13, код 43995469) до боржника дочірнього підприємства Аромат (м. Кам`янець Подільський, Хмельницької області, вул. Сагайдачного Петра,3, код 30737268) ) у розмірі:

- 4844,80 грн. судового збору сплаченого за подання заяви з грошовими вимогами до боржника (1 черга задоволення вимог кредиторів);

- 13299,24 грн. - основного боргу (3 черга задоволення вимог кредиторів);

- 8606,69 грн. (3065,91 грн. - штрафних санкцій; 5540,78 грн. пені) (6 черга задоволення вимог кредиторів).

Визнати грошові вимоги ГУ ДПС у Київській області (03151, м. Київ, вул. Народного ополчення,5а, код 44096797) до боржника дочірнього підприємства Аромат (м. Кам`янець Подільський, Хмельницької області, вул. Сагайдачного Петра,3, код 30737268) ) у розмірі:

- 4844,80 грн. судового збору сплаченого за подання заяви з грошовими вимогами до боржника (позачергово)

- 1587826,29 грн. основного платежу - 3 черга задоволення вимог кредиторів;

- 275987,28 грн. (пеня, штрафні санкції) - 6 черга задоволення вимог кредиторів.

Ухвала є підставою для внесення відомостей до реєстру вимог кредиторів у відповідності до ч. 6 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства.

Ухвала набирає законної сили 28.11.2025р. та може бути оскаржена до Північно-західного апеляційного господарського суду в порядку та строки, визначені статтями 254-259 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст ухвали складено та підписано 01.12.2025 року.

СуддяГладій С.В.

Виготовлено 5 примірників:

1- до справи

2- кредитору (Головному управлінню ДПС у Сумській області) (електронний суд)

3- кредитору (ПП «Торговий дім» «Золота Миля») (електронний суд)

4- кредитору (Головному управлінню ДПС у Київській області) (електронний суд)

5 кредитору (ТОВ Галузеве підприємство Промсервіс) (електронний суд)

6 боржнику (електронний суд)

7 - арбітражному керуючому Кунцевичу С.В. (електронний суд)

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення28.11.2025
Оприлюднено02.12.2025
Номер документу132196593
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —924/552/25

Ухвала від 11.12.2025

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

Ухвала від 08.12.2025

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

Ухвала від 04.12.2025

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

Ухвала від 04.12.2025

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

Ухвала від 03.12.2025

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

Ухвала від 02.12.2025

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

Ухвала від 28.11.2025

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

Ухвала від 28.11.2025

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

Ухвала від 24.11.2025

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

Ухвала від 24.11.2025

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні