Рівненський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяРІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
03 грудня 2025 року м. Рівне№460/18790/25
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Зозулі Д.П., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом
ОСОБА_1 доВійськової частини НОМЕР_1 про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Військової частини НОМЕР_1 про визнання неправомірною бездіяльності щодо ненадання відповіді на скарги від 28.06.2025, від 27.07.2025 та зобов`язання надати відповіді на вказані скарги.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 28.06.2025 та 27.07.2025 позивач звернувся зі скаргами, які за належністю були направлені на розгляд до Військової частини НОМЕР_1 . Стверджує, що відповідач ні у встановлений законом строк, ні на час подання позову, відповіді на вказані скарги позивачу не надав. Вважає таку бездіяльність відповідача безпідставною, протиправною і такою, що не ґрунтується на нормах чинного законодавства, а тому просив позов задовольнити.
Ухвалою суду від 16.10.2025 прийнято позовну заяву до розгляду суддею та відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Відповідач подав до суду відзив на позов, у якому позовні вимоги не визнав. На обґрунтування заперечень зазначено, що подані позивачем скарги розглянуто 07.08.2025 і відповіді за результатами їх розгляду надіслані позивачу засобами фельд`єгерського зв`язку. Стверджує, що у спірних правовідносинах відповідач діяв в межах повноважень та у спосіб, визначені чинним законодавством, а тому просив у задоволенні позову відмовити.
На адресу суду також надійшла відповідь на відзив, у якій позивач повідомив, що не отримував відповіді за результатами розгляду його скарги та не погоджується з доводами відповідача, наведеними у відзиві, а тому просить суд позовні вимоги задовольнити з підстав, викладених у позові.
Враховуючи те, що розгляд справи здійснюється в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи, то відповідно до ч.4 ст.229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Розглянувши позовну заяву та долучені матеріали, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими доказами, суд встановив таке.
28.06.2025 ОСОБА_1 звернувся зі скаргою до Верховної Ради України, Президента України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та до Міністерства оборони України, у якій просив:
1. невідкладно вжити заходів до поновлення його прав, а саме: зобов`язати Військову частину НОМЕР_2 зареєструвати рапорт від 28.06.2025;
2. усіх посадових осіб та усі державні органи, до яких він звертається, надати можливість особисто викласти аргументи особі (особам), що перевірятиме скаргу, а також взяти участь у перевірці поданої скарги;
3. Верховну Раду України, Президента України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини звернути увагу на вказане вище порушення вимог чинного законодавства України, яке було здійснено у військовій частині НОМЕР_2 начальником штабу - заступником командира цієї військової частини, вжити заходів до недопущення у майбутньому подібних випадків у зазначеній військовій частині;
4. Міністерство оборони України притягнути до відповідальності, встановленої чинним законодавством України, начальника штабу - заступника командира Військової частини НОМЕР_2 полковника ОСОБА_2 за віддання наказу про заборону реєструвати рапорт.
Листом від 01.07.2025 Офіс Президента України повідомив позивача про скерування його скарги від 28.06.2025 за належністю на розгляд до Міністерства оборони України.
22.07.2025 на поштову адресу позивача надійшов лист ІНФОРМАЦІЯ_1 від 16.07.2025, у якому зазначено, що за результатами опрацювання його скарги від 28.06.2025, юридичним управлінням розроблено та подано на розгляд Командувача Сухопутних військ Збройних Сил України проект окремого доручення щодо проведення службового розслідування у військовій частині НОМЕР_2 .
27.07.2025 ОСОБА_1 знову звернувся, до Верховної Ради України, Президента України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та до Міністерства, у якій просив:
1. усіх посадових осіб та усі державні органи, до яких він звертається, надати можливість особисто викласти аргументи особі (особам), що перевірятиме скаргу, а також взяти участь у перевірці поданої скарги;
2. звернути увагу на систематичні порушення вимог чинного законодавства України, які відбуваються у військовій частині НОМЕР_2 , вжити заходів до недопущення подібного у майбутньому;
3. Міністерство оборони України притягнути до відповідальності, встановленої чинним законодавством України, начальника групи з`ясування обставин, причин та умов вчинення правопорушень військової частини НОМЕР_2 підполковника ОСОБА_3 , який відбирав пояснення без наявного у нього наказу командира військової частини НОМЕР_2 від 29.06.2025 №88 (з адміністративно-господарської діяльності) (його завіреної копії або витягу з цього наказу) про проведення щодо службового розслідування;
4. Міністерство оборони України притягнути до відповідальності, встановленої чинним законодавством України, начальника групи з`ясування обставин, причин та умов вчинення правопорушень військової частини НОМЕР_2 підполковника ОСОБА_3 , який незважаючи на прохання ознайомити з наказом, яким було призначено службове розслідування, та надати копію цього наказу або витяг із нього, не припинив відбирання пояснення, для того, щоб задовольнити клопотання, а продовжив відбирати пояснення.
5. Міністерство оборони України притягнути до відповідальності, встановленої чинним законодавством України, начальника групи з`ясування обставин, причин та умов вчинення правопорушень військової частини НОМЕР_2 підполковника ОСОБА_3 , який у відповідь на прохання ознайомити з наказом, яким щодо позивача було призначено службове розслідування, та надати копію цього наказу або витяг із нього, здійснював на позивача тиск тим, що запросив свідків, які би підтвердили, що він відмовлявся надавати пояснення.
6. Міністерство оборони України притягнути до відповідальності, встановленої чинним законодавством України, командира військової частини НОМЕР_2 полковника ОСОБА_4 , який, видавши наказ про притягнення до дисциплінарної відповідальності та накладення дисциплінарного стягнення сувора догана, не проконтролював, щоб цей наказ було доведено позивачу.
7. Міністерство оборони України притягнути до відповідальності, встановленої чинним законодавством України, командира військової частини НОМЕР_2 полковника ОСОБА_4 , який не надав відповідь на запит на інформацію від 08.07.2025.
Листом від 29.07.2025 Офіс Президента України повідомив позивача про скерування його скарги від 27.07.2025 за належністю на розгляд до Міністерства оборони України.
Листом від 05.08.2025 ІНФОРМАЦІЯ_1 проінформувало позивача, що за результатами опрацювання його скарги від 27.07.2025, за дорученням Командувача Сухопутних військ Збройних Сил України триває службова перевірка у військовій частині НОМЕР_2 , що проводиться посадовими особами Оперативного командування ІНФОРМАЦІЯ_2 , про що йому повідомлялось листом від 16.07.2025. Також зазначено, що щодо питань притягнення позивача до дисциплінарної відповідальності за самовільне залишення військової частини 29.06.2025, юридичне управління ІНФОРМАЦІЯ_1 в діях командира військової частини НОМЕР_2 порушень не вбачає, оскільки прийняті ним рішення відносяться до дискреційних повноважень командира частини.
Тобто скарги від 28.06.2025 та 27.07.2025 направлено для розгляду до Оперативного командування « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (Військової частини НОМЕР_1 ).
У зв`язку з тим, що Оперативне командування ІНФОРМАЦІЯ_2 - військова частина НОМЕР_1 , не надала позивачу відповідей на його скарги, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо нерозгляду його скарг, позивач звернувся до суду із цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.
Згідно з ст.17 Конституції України визначено, що захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу.
Оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності покладаються на Збройні Сили України.
Відповідно до ст.65 Конституції України захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів визнано обов`язком громадянина України. Громадяни відбувають військову службу відповідно до закону.
Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 Про введення воєнного стану в Україні у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України Про правовий режим воєнного стану в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, дія якого в подальшому була неодноразово продовжена та наразі триває.
Воєнний стан в розумінні положень ст.1 Закону України Про правовий режим воєнного стану від 12.05.2015 №389-VIII - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Окрім того, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України та з метою забезпечення оборони держави, підтримання бойової і мобілізаційної готовності Збройних Сил України та інших військових формувань, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України Указом Президента України від 24.02.2022 №69/2022 Про загальну мобілізацію постановлено оголосити та провести загальну мобілізацію на території Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, міста Києва.
Правове регулювання відносин між державою і громадянами України у зв`язку з виконанням ними конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України здійснює Закон України Про військовий обов`язок і військову службу від 25.03.1992 № 2232-XII (далі - Закон №2232-XII).
Відповідно до ч.1 ст.2 Закону №2232-XII військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України (за винятком випадків, визначених законом), іноземців та осіб без громадянства, пов`язаній із обороною України, її незалежності та територіальної цілісності. Час проходження військової служби зараховується громадянам України до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби.
Порядок проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України визначений Положенням "Про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України", затверджений Указом Президента України від 10.12.2008 № 1153/2008 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - Положення № 1153/2008).
Відповідно до абз.2 п.12 Положення № 1153/2008 право видавати накази по особовому складу надається командирам, командувачам, начальникам, керівникам (далі - командири (начальники) органів військового управління, з`єднань, військових частин, установ, організацій, вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, які утримуються на окремих штатах (далі - військові частини), за посадами яких штатом передбачено військове звання полковника (капітана 1 рангу) і вище, а також керівникам служб персоналу Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України.
Згідно з положеннями Порядку організації роботи з рапортами військовослужбовців у системі Міністерства оборони України, затвердженого наказом Міністерства оборони України 06.08.2024 №531, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07.08.2024 за №1214/42559, з питань, пов`язаних з виконанням обов`язків військової служби, а також особистих питань військовослужбовець звертається з рапортом до безпосереднього командира (начальника), а у разі якщо він не може вирішити порушені у рапорті питання,- до наступного прямого командира (начальника).
Військовослужбовці звертаються до органів військового управління, органів управління Служби правопорядку, органів, які проводять досудове розслідування, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, із пропозиціями, заявами та скаргами, які не є рапортами, у порядку, визначеному Дисциплінарним статутом Збройних Сил України, Законом України «Про звернення громадян» та іншими нормативно-правовими актами Міноборони.
Рапорти подаються в усній та письмовій (паперовій або електронній) формах. Військовослужбовець має право усно рапортувати за допомогою технічних засобів комунікації.
Командири (начальники) надають відповідь на паперовий рапорт військовослужбовця шляхом накладення резолюції.
Резолюція повинна містити відомості, визначені у додатку 1 до цього Порядку
Непогодження рапорту безпосереднім та/або прямими командирами (начальниками) не перешкоджає подальшому руху рапорту для його розгляду командиром (начальником) або іншою посадовою особою, яка уповноважена приймати рішення стосовно порушеного в рапорті питання, та прийняття рішення по суті рапорту. Особливості розгляду рапортів, поданих в електронній формі, врегульовано розділом IV цього Порядку.
Відмова у задоволенні рапорту має бути вмотивованою.
Якщо для прийняття рішення по суті рапорту недостатньо наданих військовослужбовцем інформації або документів, безпосередній або прямий командир (начальник) військовослужбовця, уповноважений приймати рішення стосовно порушеного в рапорті питання, може не погодити рапорт, зазначивши вичерпний перелік підстав та документів (копій документів), які необхідно додати до рапорту для вирішення його по суті.
Командиру (начальнику), уповноваженому приймати рішення стосовно порушеного у рапорті питання, забороняється відмовляти у задоволенні рапорту у разі, якщо до рапорту не додано документів, які є або повинні бути в розпорядженні відповідного командира (начальника).
Усі рапорти, які потребують розгляду (прийняття рішення) командиром військової частини, попередньо обов`язково реєструються службою діловодства.
Як свідчить зміст позову та доданих до нього матеріалів, 28.06.2025 ОСОБА_1 було доведено накази командувача Сухопутних військ Збройних Сил України (по особовому складу) №958 від 24.06.2025 про переведення з посади старшого офіцера групи впровадження та супроводження інформаційних (автоматизованих) систем штабу Військової частини НОМЕР_2 на посаду офіцера резерву взводу резерву офіцерського складу роти резерву офіцерського складу Військової частини НОМЕР_3 та наказ командира Військової частини НОМЕР_2 (по стройовій частині) від 27.06.2025 №130 про надання йому 3 доби з «27» червня по «29» червня 2025 року для здавання справ та посади.
Цього ж дня, 28.06.2025 позивач підготував рапорт на ім`я командира Військової частини НОМЕР_2 щодо вказаних наказів, однак йому було відмовлено у його реєстрації.
У зв`язку з цим, 28.06.2025 та 27.07.2025 позивач подав скарги до Верховної Ради України, Президента України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та до Міністерства оборони України, у якій просив:
зобов`язати Військову частину НОМЕР_2 зареєструвати рапорт від 28.06.2025, надати можливість особисто викласти аргументи особі (особам), що перевірятиме скаргу, а також взяти участь у перевірці поданої скарги;
притягнути до відповідальності начальника штабу - заступника командира Військової частини НОМЕР_2 та командира військової частини НОМЕР_2 ;
звернути увагу на систематичні порушення вимог чинного законодавства України, які відбуваються у військовій частині НОМЕР_2 .
Сутність військової дисципліни, обов`язки військовослужбовців, а також військовозобов`язаних та резервістів під час проходження навчальних (перевірочних) і спеціальних зборів щодо її додержання, види заохочень та дисциплінарних стягнень, права командирів щодо їх застосування, а також порядок подання і розгляду заяв, пропозицій та скарг визначено Законом України «Про Дисциплінарний статут Збройних Сил України» від 24.03.1999 №551-XIV.
Так, відповідно до п.110-п.112 Дисциплінарного статуту усі військовослужбовці мають право надсилати заяви чи скарги або особисто звертатися до посадових осіб, органів військового управління, органів управління Служби правопорядку, органів, які проводять досудове слідство, та інших державних органів у разі:
прийняття незаконних рішень, дій (бездіяльності) стосовно них командирами (начальниками) або іншими військовослужбовцями, порушення їх прав, законних інтересів та свобод;
незаконного покладення на них обов`язків або незаконного притягнення до відповідальності.
Заява чи скарга з інших питань службової діяльності подається безпосередньому командирові (начальникові) тієї особи, дії якої він оскаржує, а в разі, якщо особи, які подають скаргу, не знають, з чиєї вини порушені їх права, заява чи скарга подається в порядку підпорядкованості. У такому самому порядку подаються пропозиції.
Військовослужбовці, які подали заяву чи скаргу, мають право:
особисто викласти свої аргументи особі, яка перевіряє заяву чи скаргу, звернутися з вимогою залучити до розгляду свідків;
подати додаткові матеріали, що стосуються справи, або клопотати, щоб їх вимагав командир (начальник) або орган, який розглядає заяву чи скаргу;
бути присутнім під час розгляду заяви чи скарги;
одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги;
ознайомитися з матеріалами перевірки заяви чи скарги;
оскаржити прийняте за їх заявою чи скаргою рішення в суді;
вимагати відшкодування завданих їм збитків у встановленому законом порядку.
Згідно з п.115 Дисциплінарного статуту вимоги до звернення військовослужбовця, порядок розгляду пропозицій, заяв та скарг, строки розгляду, права військовослужбовця під час розгляду заяви чи скарги, обов`язки командирів, органів військового управління щодо розгляду звернень військовослужбовців регулюються законодавством України про звернення громадян, нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, Міністерства оборони України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, правоохоронних органів спеціального призначення, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України.
Наказом Міністерства оборони України від 28.12.2016 №735 затверджено Інструкцію про організацію розгляду звернень та проведення особистого прийому громадян у Міністерстві оборони України та Збройних Силах України, яка визначає порядок розгляду, реєстрації, приймання, узагальнення та аналізу звернень військовослужбовців, членів їх сімей, працівників Збройних Сил України, а також інших громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які законно перебувають на території України (далі - громадяни), у структурних підрозділах апарату Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України, інших органів військового управління, з`єднаннях, військових частинах, військових навчальних закладах та військових навчальних підрозділах вищих навчальних закладів, установах та організаціях Збройних Сил України (далі - військові частини), а також визначає порядок контролю за його дотриманням (далі - Інструкція).
Відповідно до п.3 Розділу І вказаної Інструкції розгляд пропозицій (зауважень), заяв (клопотань), скарг і особистий прийом громадян є важливою ділянкою роботи органів військового управління, військових частин, дієвим засобом отримання інформації про недоліки в роботі цих органів, однією з форм зміцнення і розширення зв`язків з широкими верствами населення, участі в управлінні державними справами громадян України.
Згідно з п.2 Розділу ІІ Інструкції письмові звернення громадян, оформлені належним чином і подані в установленому порядку, підлягають обов`язковому прийняттю, первинному розгляду та реєстрації з метою визначення їх належності до компетенції відповідного органу військового управління та призначення за ними конкретного виконавця. Первинний розгляд письмових звернень громадян проводиться керівниками органів військового управління або їх заступниками відповідно до їх повноважень.
За правилами п.1,2 Розділу ІІІ Інструкції посадові особи органів військового управління, військових частин під час розгляду звернень громадян зобов`язані уважно вникати в їх суть, у разі потреби вимагати у виконавців матеріали їх перевірки, направляти працівників на місця для перевірки викладених у зверненні обставин, застосовувати інші заходи для об`єктивного вирішення поставлених автором звернення питань, з`ясовувати та приймати рішення про усунення причин і умов, які спонукають авторів скаржитись.
Рішення, які приймаються за зверненнями, мають бути мотивованими та ґрунтуватися на нормах законодавства. Посадова особа, визнавши заяву такою, що підлягає задоволенню, зобов`язана забезпечити своєчасне й правильне рішення, а в разі визнання скарги обґрунтованою - негайно вжити заходів щодо поновлення порушених прав громадян.
Відповідно до п.5 - п.8 Розділу ІІІ Інструкції звернення розглядаються і вирішуються в термін не більше одного місяця від дня їх надходження, ураховуючи вихідні, святкові та неробочі дні, а ті, які не потребують додаткового вивчення та проведення перевірки за ними, - невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання.
Якщо в місячний термін розв`язати порушені у зверненні питання неможливо, то керівник відповідного органу військового управління, командир військової частини або особа, що тимчасово виконує його обов`язки, установлює термін, потрібний для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів.
Звернення вважається вирішеним, якщо розглянуто всі поставлені в ньому питання, прийнято обґрунтоване рішення та вжито потрібних заходів щодо його виконання і заявника повідомлено про результати розгляду звернення і прийняте рішення.
Відповідь за результатами розгляду звернення обов`язково дається тим органом військового управління, військовою частиною, які його отримали і до компетенції яких входить розв`язання порушених у зверненні питань, за підписом керівників або осіб, яким право ставити підпис надано відповідним керівником органу військового управління, командиром військової частини.
Рішення про відмову в задоволенні вимог або прохань, викладених у зверненні, доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на чинне законодавство і викладенням мотивів відмови, а також із роз`ясненням порядку оскарження прийнятого рішення. При цьому вказуються заходи, які вживались органом військового управління, військовою частиною для перевірки цього звернення.
Також відповідно до п.117 Дисциплінарного статуту пропозиція, заява чи скарга вважаються вирішеними, якщо розглянуто всі порушені в них питання, вжито необхідних заходів або надано вичерпні відповіді.
Відмова у вирішенні питань, викладених у пропозиції, заяві чи скарзі, доводиться до відома військовослужбовців, які їх подали, у письмовій формі з посиланням на акти законодавства із зазначенням причин відмови та роз`ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.
Судом встановлено, сторонами не заперечується, що скарги позивача від 28.06.2025 та 27.07.2025 були направлені за належністю для розгляду до Оперативного командування « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (Військової частини НОМЕР_1 ).
У відзиві на позов відповідачем повідомлено, що 07.08.2025 військовою частиною було розглянуто вказані скарги і надано позивачу відповіді на них листами №501/25/252 від 07.08.2025 та №501/25/253 від 07.08.2025.
Поряд з цим, жодних доказів надіслання позивачу зазначених листів відповідачем суду не надано та матеріали справи не містять, а отже правові підстави вважати, що вони були доведені до відома позивача у суду відсутні.
Крім того, як свідчить зміст листа №501/25/252 від 07.08.2025 за результатами розгляду скарги позивача від 28.06.2025, йому повідомлено, що він був ознайомлений з відповідним наказом про переміщення 28.06.2025, а 30.06.2025 вже вибув до нового місця проходження служби. З урахуванням фактичного вибуття, рапорт про продовження терміну здачі справ і посади не міг бути зареєстрований, оскільки документ повернуто, а предмет звернення втратив актуальність. Зазначено, що фактична здача справ і посади ним відбулася 30.06.2025, що виходить за межі строку, визначеного наказом командира, однак з урахуванням зазначених у скарзі обставин - це може свідчити про задоволення прохання позивача де-факто. Вказано, що в межах компетенції ОК " ІНФОРМАЦІЯ_2 " було проведено відповідну роз`яснювальну роботу з керівним складом військової частини НОМЕР_2 щодо обов`язковості реєстрації рапортів військовослужбовців та дотримання вимог внутрішньої службової документації.
Листом №501/25/253 від 07.08.2025 за результатами розгляду скарги позивача від 27.07.2025 повідомлено, що за його зверненням проведено відповідну роботу з керівним складом Військової частини НОМЕР_2 , а командира Військової частини зобов`язано після завершення проведення службового розслідування надати позивачу копію акта з усіма доданими матеріалами. При цьому, вказано, що із наданого аудіозапису вбачається, що позивача усно ознайомлено з наказом командира військової частини щодо призначення та проведення щодо нього службового розслідування, зміст цього наказу був йому зрозумілий.
Системний аналіз змісту скарг позивача від 28.06.2025, 27.07.2025 і листів відповідача від 07.08.2025 дає підстави для висновку, що відповідачем не вирішено всіх питань, порушених у скаргах, та не надано мотивованої відповіді щодо кожного з них, тобто скарги позивача не вирішені в розумінні п.117 Дисциплінарного статуту та п.8 Розділу ІІІ Інструкції. Отже, відповідач у спірних правовідносинах діяв не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, визначені чинним законодавством, чим допустив протиправну бездіяльність.
З огляду на наведене, для належного і повного захисту порушеного права позивача суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача за результатами розгляду скарг позивача розглянути всі порушені в них питання, вжити необхідних заходів і надати позивачу вичерпні відповіді на кожне з них.
За правилами ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач не виконав процесуального обов`язку доказування своєї позиції та не довів правомірності своєї поведінки у спірних правовідносинах. Водночас, доводи позивача відповідають обставинам справи та ґрунтуються на нормах матеріального закону.
З огляду на викладене, позов слід задовольнити.
Правові підстави для застосування положень ст.139 КАС України у суду відсутні, оскільки позивач звільнений від сплати судового збору.
Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 КАС України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Військової частини НОМЕР_1 щодо ненадання відповіді на всі питання, порушені в скаргах ОСОБА_1 від 28.06.2025 та 27.07.2025.
Зобов`язати Військову частину НОМЕР_1 за результатами розгляду скарг ОСОБА_1 від 28.06.2025 та 27.07.2025 розглянути всі порушені в них питання, вжити необхідних заходів і надати позивачу вичерпні відповіді на кожне з них.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складений 03 грудня 2025 року
Учасники справи:
Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_4 )
Відповідач - Військова частина НОМЕР_1 ( АДРЕСА_2 , ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_5 )
Суддя Д.П. Зозуля
| Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
| Дата ухвалення рішення | 03.12.2025 |
| Оприлюднено | 08.12.2025 |
| Номер документу | 132326629 |
| Судочинство | Адміністративне |
| Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Д.П. Зозуля
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні