Герб України

Постанова від 17.12.2010 по справі 2-а-1402

Тростянецький районний суд вінницької області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 2-а-1402/2010 р.

ПОСТАНОВА

іменем України

17 грудня 2010 року. Смт. Тростянець

Суддя Тростянецького райо нного суду Вінницької област і Савченко С.М., розглянувши у порядку скороченого провадж ення адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_2 до управління Пенсійного фо нду України у Тростянецькому районі про зобов' язання вч инити дії,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_2 подано в суд п озовну заяву до Управління п енсійного фонду України у Тр остянецькому районі про зобо в' язання вчинити дії. Згідн о позовної заяви позивач про сив зобов' язати відповідач а провести перерахунок та ви плату підвищення до пенсії в розмірі 30 % мінімальної пенсі ї за віком відповідно до ст. 6 З акону України „Про соціальни й захист дітей війни” за пері од з 01.05.2010 року по 31.10.2010 року, та виз нати відмову відповідача щод о нездійснення такої виплати протиправною. У позові зазна чено , що відповідно до ст. 1 Закону України „Про соці альний захист дітей війни” є дитиною війни. Відповідно до ст.6 вказаного Закону має прав о на отримання доплати до пен сії у розмірі 30% мінімальної п енсії за віком. Відповідач, вс упереч діючому законодавств у, не здійснив нарахування та виплату доплати до пенсії ві дповідно до вимог зазначеног о Закону.

Відповідачем УПФ Україн и у Тростянецькому районі, по дано заперечення на позов, в я кому просить суд в задоволен ні позову відмовити. В обґрун тування своїх доводів зазнач ив, що законом України «Про со ціальний захист дітей війни» передбачене 30% підвищення пен сії дітям війни. Однак фінанс ування даних виплат не було п ередбачено. Фінансування ж в казаних виплат передбачено і з коштів Державного бюджету України, а не з бюджету Пенсій ного фонду. Тому УПФ України у Тростянецькому районі не ма є законних підстав для прове дення виплат, оскільки кошти Пенсійного фонду України ви користовуються виключно за п ризначенням. Крім того, понят тя мінімального розміру пенс ії, визначене ст. 28 ЗУ “Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування”, та зас тосовується виключно для виз начення розмірів пенсій, при значених згідно з цим законо м.

Суд, дослідивши мате ріали справи, вважає, що позов підлягає задоволенню частко во з наступних підстав.

Ухвалою суду від 03.12.2010 року пр овадження по даній справі ві дкрито в частині позовних ви мог з 30.05.2010 року. З цього часу поз ов підлягає розгляду.

Судом встановлено, що позив ач є громадянином України, як ому до 02.09.45 р. було менше 18 років, тобто відповідно до ч. 1 ст. 1 Зак ону України "Про соціальний з ахист дітей війни" він є дитин ою війни. Зазначені обставин и визнані сторонами. З огляду на наведене позивач має прав о на отримання державної соц іальної підтримки встановле ної для дітей війни. Відповід но до ст.6 Закону України „Про соціальний захист дітей війн и”, чинної на момент спірних п равовідносин, дітям війни пе нсії або щомісячне довічне г рошове утримання чи державна соціальна допомога, що випла чується замість пенсії, підв ищуються на 30% мінімальної пен сії за віком. Позивач же отрим ує підвищення до пенсії у мен шому розмірі, ніж передбачен о вказаною нормою закону.

Згідно ч. 2,3 ст.22 Конституції У країни конституційні права і свободи гарантуються і не мо жуть бути скасовані. При прий нятті нових законів або внес енні змін до чинних законів н е допускається звуження зміс ту та обсягу існуючих прав і с вобод. Частина 1 ст.64 Конституц ії України проголошує, що кон ституційні права і свободи л юдини і громадянина не можут ь бути обмежені, крім випадкі в, передбачених Конституцією України. Згідно із змістом ч.4 ст.9 КАС України у разі невідп овідності нормативно-правов ого акта Конституції України , закону України суд застосов ує правовий акт, який має вищу юридичну силу. Отже, за консти туційними нормами, виходячи з пріоритетності законів над підзаконними актами, при нар аховуванні Позивачу пенсії, відповідач повинен був керув атись саме ст. 6 ЗУ „Про соціал ьний захист дітей війни”.

Суд вважає необґрунтовани ми доводи відповідача щодо з астосування положення ст.28 ч.3 зазначеного Закону, з якої ви пливає, що мінімальний розмі р пенсії за віком, встановлен ий абз.1 ч.1 цієї статті, застосо вується виключно для визначе ння розмірів пенсії, признач ених згідно з цим Законом, оск ільки наявність такої норми та відсутність іншого мініма льного розміру пенсії за вік ом не є підставою для відмови в реалізації Позивачем конс титуційної гарантії, встанов леної ст.46 Конституції Україн и та права на отримання підви щення до пенсії, передбачено ї ст.6 Закону України „Про соці альний захист дітей війни”. Т ому суд вважає за можливе зас тосувати саме частину 1 ст. 28 За кону України «Про загальнооб ов'язкове державне пенсійне страхування» для розрахунку зазначеного підвищення дітя м війни.

Згідно ст. 71 КАСУ обов' язок доказування покладається на відповідача - суб' єкта вл адних повноважень, якщо він з аперечує проти позову. Суд вв ажає, що відповідачем не дове дено та не надано суду доказі в щодо вчинення будь-яких дій для забезпечення виконання покладеного на нього обов' я зку щодо нарахування та випл ати позивачу доплати до пенс ії у розмірі, встановленому З аконом України „Про соціальн ий захист дітей війни”. Отже, в ідсутність коштів у відповід ача, який не вчинив жодної дії щодо їх отримання для забезп ечення виконання своїх зобов ' язань або невиконання інши м органом виконавчої влади с вого обов' язку щодо виділен ня коштів на здійснення пози вачу доплат, гарантованих йо му Конституцією України, не є підставою для відмови в задо воленні позову та визнання п равомірними дій або бездіяль ності відповідача.

Вирішуючи питання про спо сіб захисту порушених прав п озивача, з метою повного захи сту його прав, суд вважає за мо жливе застосувати більш ефек тивний спосіб захисту.

На підставі викладеного, к еруючись ст. 6, 22, 46, 152 Конституції України, ст.ст. 1, 3, 6, 7 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни», ст. 28 Закону Украї ни «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня», рішенням Конституційног о Суду України №10-рп/2008 від 22.05.2008р. , ст.ст. 8-12, 17, 99, 100, 159-163,183-2 КАС України ,

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити частко во.

Зобов'язати Управління Пен сійного фонду України в Трос тянецькому районі Вінницько ї області здійснити нарахува ння та виплату ОСОБА_2 підвищення до пенсії в розмі рі 30 % мінімальної пенсії за ві ком відповідно до ст. 6 Закону України "Про соціальний захи ст дітей війни", виходячи з роз міру мінімальної пенсії за в іком, встановленої ч. 1 ст. 28 Зак ону України "Про загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування", з урахуванням вс тановленого законодавством прожиткового мінімуму для о сіб, які втратили працездатн ість починаючи з 30 травня 2010 року , врахувавши раніше проведені виплати.

Повернути ОСОБА_2 3 г рн. 40 коп. судового збору за рах унок коштів Державного бюдже ту України.

В решті позову відмовити.

Постанова, прийнята у скоро ченому провадженні, крім вип адків її оскарження в апеляц ійному порядку, є остаточною .

Відповідно до ст. 256 КАС Украї ни, постанова суду, прийнята в порядку

скороченого пр овадження виконується негай но.

Апеляційна скарга на поста нову суду може бути подана пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови до адм іністративного суду апеляці йної інстанції через Тростян ецький районний суд з одноча сним направленням копії апел яційної скарги до суду апеля ційної інстанції.

Суддя: /підпис/

Згідно з оригіналом .

Суддя Тростянецького районного суду С.М. Сав ченко

СудТростянецький районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення17.12.2010
Оприлюднено18.01.2011
Номер документу13240107
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1402

Ухвала від 22.05.2019

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Тетервак Н. А.

Ухвала від 03.11.2010

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Яковенко В. С.

Постанова від 03.12.2010

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Яковенко В. С.

Постанова від 25.11.2010

Адміністративне

Нетішинський міський суд Хмельницької області

Стасюк Р. М.

Ухвала від 16.01.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Ухвала від 16.01.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Ухвала від 19.06.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Ухвала від 18.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Обрізко І.М.

Ухвала від 13.12.2010

Адміністративне

Косівський районний суд Івано-Франківської області

Крилюк Марія Іванівна

Постанова від 17.12.2010

Адміністративне

Тростянецький районний суд Вінницької області

Савченко Станіслав Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні