Герб України

Ухвала від 03.12.2025 по справі 910/16972/21

Господарський суд міста києва

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 334-68-95, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

м. Київ

03.12.2025Справа № 910/16972/21 (910/16694/23)За заявою Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві

про зміну порядку виконання судового рішення

у справі №910/16972/21 (910/16694/23)

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Проскан" (03134,м. Київ, вул. Кільцева дорога,22, ідентифікаційний номер 21634980)

до 1) Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)(01001, м. Київ, вул. Хрещатик,32-А, ідентифікаційний номер 26199097);

2) Київської міської ради (01044, м. Київ, вул. Хрещатик,36, ідентифікаційний номер 22883141);

3) Головного управління Державної казначейської служби України в м. Києві (01601, м. Київ, вул. Терещенківська,11-А, ідентифікаційний номер 37993783)

про розірвання Угоди та стягнення суми сплаченого авансу

в межах справи №910/16972/21

Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Гарнер" (07403, Київська обл., м. Бровари, вул. С. Москаленка,16 Г, ідентифікаційний номер 39863240)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Проскан" (03134,м. Київ, вул. Кільцева дорога,22, ідентифікаційний номер 21634980)

про відкриття провадження у справі про банкрутство

Суддя Мандичев Д.В.

Представники сторін: не з`явилися

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

У провадженні Господарського суду м. Києва знаходиться справа №910/16972/21 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Проскан".

До Господарського суду міста Києва надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Проскан" до 1)Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації); 2) Київської міської ради; 3) Головного управління Державної казначейської служби України в м. Києві про розірвання Угоди №63 від 21.07.2005 та стягнення суми сплаченого авансу у розмірі 712 539,93грн.

Рішенням Господарського суду міста Києва від 06.03.2024 позов задоволено повністю. Розірвано Угоду №63 від 21.07.2005, укладену між Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (правонаступником якого є Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01001, Київ, вул. Хрещатик, 32-А, ідентифікаційний номер 26199097)) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Проскан» (03134, м. Київ, вул. Кільцева дорога, 22, ідентифікаційний номер 21634980), про сплату авансового внеску в рахунок оплати вартості земельної ділянки площею 0,96 га, за адресою: вул. Кільцева дорога, 24/2, Святошинський р-н, м. Київ. Стягнуто з бюджету через Головне управління Державної казначейської служби України в місті Києві (01601, м. Київ, вул. Терещенківська, 11-А, ідентифікаційний номер 37993783) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Проскан» (03134, м. Київ, вул. Кільцева дорога, 22, ідентифікаційний номер 21634980) грошові кошти у розмірі 712 539 (сімсот дванадцять тисяч п`ятсот тридцять дев`ять) грн. 93 коп. шляхом безспірного списання з рахунків Головного управління Державної казначейської служби України в місті Києві номер рахунку (IBAN) UA328999980313020101000026001, - код класифікації доходів бюджету 33010100, ідентифікаційний номер 37993783 - 90% відсотків від суми стягнення, що становить 641 285 (шістсот сорок одна тисяча двісті вісімдесят п`ять) грн. 94 коп.; та номер рахунку (IBAN) UA608999980314111941000026001 код класифікації доходів бюджету 33010100, ідентифікаційний номер 37993783 - 10% відсотків від суми стягнення, що становить 71 253 (сімдесят одна тисяча двісті п`ятдесят три) грн. 99 коп. Стягнуто з Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01001, Київ, вул. Хрещатик, 32-А, ідентифікаційний номер 26199097) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Проскан» (03134, м. Київ, вул. Кільцева дорога, 22, ідентифікаційний номер 21634980) 13 372 (тринадцять тисяч триста сімдесят дві) грн. 10 коп. витрат по сплаті судового збору.

На виконання вказаного рішення Господарським судом видано накази від 15.07.2024.

11.11.2025 до Господарського суду міста Києва до Господарського суду міста Києва надійшла заява Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві про зміну порядку виконання судового рішення.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 17.11.2025 розгляд заяви Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві про зміну порядку виконання судового рішення призначено у судовому засіданні на 03.12.2025

До судового засідання 03.12.2025 представники учасників справи не з`явилися, проте про дату, час та місце розгляду заяви повідомлені належним чином.

Розглянувши заяву про зміну порядку виконання судового рішення, суд дійшов висновку про наступне.

Відповідно до ст. 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Статтею 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" встановлено, що судові рішення, які набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом.

Статтею 326 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом.

Згідно з мотивувальною частиною рішення Конституційного Суду України №16-рп/2009 від 30.06.2009 року виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової держави.

Право на судовий розгляд, гарантоване ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, захищає також виконання остаточних та обов`язкових судових рішень, які в країні, що поважає верховенство права, не можуть залишатися невиконаними, завдаючи при цьому шкоди одній зі сторін (п. 35 рішення Європейського суду з прав людини від 20.06.2004 р. в справі "Півень проти України").

Частиною 1 статті 331 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.

Відповідно до частини 3 статті 331 Господарського процесуального кодексу України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Поняття "спосіб" і "порядок" виконання судового рішення мають спеціальне значення, яке реалізується у виконавчому провадженні. Вони означають визначену рішенням суду послідовність і зміст вчинення виконавчих дій державним виконавцем.

Спосіб виконання судового рішення - це спосіб реалізації та здійснення способу захисту, встановленого статтею 16 Цивільного кодексу України.

При цьому під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти прийняття господарським судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими; наприклад, зміна способу виконання рішення можлива шляхом відозмінення зазначеної у рішенні форми (грошової чи майнової) виконання, тобто за відсутності у боржника присудженого позивачеві майна в натурі або грошових коштів, достатніх для покриття заборгованості.

Зміна способу та порядку виконання рішення є однією з процесуальних гарантій захисту та відновлення захищених судом прав та інтересів фізичних і юридичних осіб. Зі змісту та призначення інституту зміни способу/порядку виконання рішення, ухвали, постанови вбачається, що він є ефективним процесуальним засобом на гарантування виконання рішення (пункт 3 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 25.04.2015 №11-рп/2012).

Під зміною порядку виконання рішення слід розуміти прийняття господарським судом інших механізмів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання в порядку раніше встановленому.

Суд зазначає, що зміна способу виконання рішення, здійснена судом в порядку, визначеному статтею 331 ГПК України, не є прийняттям нового рішення, яке підлягає окремому виконанню, але означає прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у спосіб, встановлений у рішенні та припинення здійснення тих заходів, які були визначені рішенням та здійснення їх у спосіб, встановлений ухвалою, винесеною відповідно до норм процесуального права. Отже, така ухвала є допоміжним процесуальним актом реагування суду на перешкоди, які унеможливлюють або ускладнюють виконання судового рішення та спрямована на забезпечення повного виконання рішення суду і відповідного судового наказу.

Таким чином процедура зміни порядку та способу виконання остаточного судового рішення, визначена ч. 1, ч.3 ст.331 ГПК України, є окремою формою судового процесу, що має свої особливості. Вона не є тотожною новому розгляду справи та не передбачає повторної оцінки всіх доводів сторін, як і не передбачає при цьому зміни резолютивної частини рішення.

Зокрема, змінюючи спосіб і порядок виконання судового рішення суд не може змінювати останнє по суті.

Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню, у разі невиконання їх у добровільному порядку, регламентуються Законом України "Про виконавче провадження" (далі - Закон).

Частиною другою статті 6 цього Закону встановлено, що рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Відповідно до Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2015 року № 215, центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сферах казначейського обслуговування бюджетних коштів, коштів клієнтів відповідно до законодавства, бухгалтерського обліку виконання бюджетів є Державна казначейська служба України (Казначейство). Казначейство здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Головне управління Казначейства є територіальним органом Казначейства (Положення про Головне управління Казначейства, затверджене наказом казначейства від 10.05.2018 року №163).

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року № 845 (далі - Порядок № 845).

Так, згідно з пунктом 4 Порядку № 845 органи Казначейства вживають заходів до виконання виконавчих документів.

Відповідно до пунктів 3, 26 Порядку №845 рішення про стягнення коштів державного бюджету або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів; безспірне списання коштів з рахунків розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів, на яких обліковуються кошти загального та спеціального фондів відповідного бюджету, здійснюється в межах бюджетних асигнувань, передбачених у затвердженому кошторисі або плані використання бюджетних коштів, та у разі наявності на його рахунках для обліку відкритих асигнувань (залишків коштів на рахунках).

Згідно з пунктом 24 Порядку № 845 стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник (відкриті рахунки), або за його місцезнаходженням документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку.

Згідно з пунктом 19 Порядку № 845 безспірне списання коштів місцевого бюджету і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету або у заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані.

Відповідно до частини 1 статті 23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються, зокрема, лише за наявності відповідного бюджетного призначення.

Згідно частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України місцеві бюджети - бюджет Автономної Республіки Крим та бюджети місцевого самоврядування.

Відповідно до частини 1 статті 63 Бюджетного кодексу України місцевий бюджет відповідно до цього Кодексу містить надходження і витрати на виконання повноважень органів влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування. Ці надходження і витрати становлять єдиний баланс відповідного бюджету.

Згідно з частиною 3 статті 13 Бюджетного кодексу України складовими частинами спеціального фонду бюджету є доходи бюджету (включаючи власні надходження бюджетних установ), які мають цільове спрямування.

Відповідно до пункту 8 статті 69-1 Бюджетного кодексу України до надходжень спеціального фонду місцевого бюджету належать, включно, надходження до цільових фондів, утворених Верховною Радою Автономної Республіки Крим та місцевими радами.

Як слідує з заяви про зміну порядку виконання рішення, відповідно до нормативів, які діяли у 2005 році, надходження за кодом доходів 33010100 розподілялися між державними та місцевими бюджетами в автоматичному режимі протягом операційного дня за наявності таких коштів на відповідних рахунках, а саме:- 10% зараховувались до загального фонду державного бюджету (балансовий рахунок 3111);- 90% зараховувались до спеціального фонду місцевого бюджету (балансовий рахунок 3151).

Отже, кошти в сумі 712539,93 грн. мають списуватись наступним чином:- 10 % в сумі 71253,99 грн з рахунку загального фонду державного бюджету; - 90 % в сумі 641285,94 грн з бюджету м. Києва.

За наведених обставин, оскільки виконання рішення суду у справі № 910/16972/21 (910/16694/23) у частині стягнення коштів в розмірі 712 539,93 грн. в інший порядок, ніж з бюджету міста Києва, не є можливим через нормативно-правове регулювання, суд дійшов висновку про необхідність зміни порядку його виконання, що не впливає на суть рішення, у зв`язку з чим відповідна заява Головного управління державної казначейської служби України у м. Києві підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 233-235, 331 Господарського процесуального кодексу України, суд -

УХВАЛИВ:

1. Заяву Головного управління державної казначейської служби України у м. Києві про зміну порядку виконання рішення Господарського суду міста Києва від 06.03.2024 року у справі № 910/16972/21 (910/16694/23) - задовольнити.

2. Змінити порядок виконання рішення Господарського суду міста Києва у справі № 910/13367/19 (910/13951/21), залишеного без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 01.07.2024, яким було встановлено: "Стягнути з бюджету через Головне управління Державної казначейської служби України в місті Києві (01601, м. Київ, вул. Терещенківська, 11-А, ідентифікаційний номер 37993783) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Проскан" (03134, м. Київ, вул. Кільцева дорога, 22, ідентифікаційний номер 21634980) грошові кошти у розмірі 712 539 (сімсот дванадцять тисяч п`ятсот тридцять дев`ять) грн. 93 коп. шляхом безспірного списання з рахунків Головного управління Державної казначейської служби України в місті Києві номер рахунку (IBAN) UA328999980313020101000026001, - код класифікації доходів бюджету 33010100, ідентифікаційний номер 37993783 - 90% відсотків від суми стягнення, що становить 641 285 (шістсот сорок одна тисяча двісті вісімдесят п`ять) грн. 94 коп.; та номер рахунку (IBAN) UA608999980314111941000026001 код класифікації доходів бюджету 33010100, ідентифікаційний номер 37993783 - 10% відсотків від суми стягнення, що становить 71 253 (сімдесят одна тисяча двісті п`ятдесят три) грн. 99 коп."

на "Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Проскан" (03134, м. Київ, вул. Кільцева дорога, 22, ідентифікаційний номер 21634980) 712 539 (сімсот дванадцять тисяч п`ятсот тридцять дев`ять) грн. 93 коп. шляхом безспірного списання з рахунку загального фонду державного бюджету № UA328999980313020101000026001 - 10 % від суми стягнення, що становить 71 253 (сімдесят одна тисяча двісті п`ятдесят три) грн. 99 коп. та із спеціального фонду місцевого бюджету № UA608999980314111941000026001 - 90 % від суми стягнення, що становить 641 285 (шістсот сорок одна тисяча двісті вісімдесят п`ять) грн. 94 коп.".

Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення та може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені статтями 254-257 ГПК України.

Повну ухвалу складено 09.12.2025

Суддя Д.В. Мандичев

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.12.2025
Оприлюднено10.12.2025
Номер документу132429236
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: майнові спори, стороною в яких є боржник, з них: спори з позовними вимогами до боржника та щодо його майна

Судовий реєстр по справі —910/16972/21

Ухвала від 03.12.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Ухвала від 28.11.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Ухвала від 21.11.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Ухвала від 19.11.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Ухвала від 17.11.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Ухвала від 20.10.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Ухвала від 23.09.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Ухвала від 18.09.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Ухвала від 18.09.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Ухвала від 10.09.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні