Герб України

Ухвала від 16.12.2025 по справі 334/10228/25

Ленінський районний суд м. запоріжжя

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Дата документу 16.12.2025

Справа № 334/10228/25

Провадження № 1-кс/334/3109/25

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 грудня 2025 року м. Запоріжжя

Слідчий суддя Дніпровського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого слідчого відділу Бердянського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції в Запорізькій області капітана поліції ОСОБА_3 , погодженого заступником керівника Бердянської окружної прокуратури Запорізької області ОСОБА_4 про застосуваннязапобіжного заходуу виглядітримання підвартою стосовнопідозрюваноїОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка перебуває на тимчасово окупованій території України, у кримінальному провадженні №12025082130000053 від 21 липня 2025 року, за ознаками кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 6 ст. 111-1 КК України,-

за участі: слідчого ОСОБА_3 , прокурора ОСОБА_6 , захисника підозрюваної - адвоката ОСОБА_7 ,

встановив:

До Дніпровського районного суду м. Запоріжжя надійшло клопотання слідчого СВ Бердянського РВП ГУНП Запорізької області ОСОБА_3 погодженого заступником керівника Бердянської окружної прокуратури Запорізької області ОСОБА_4 про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою стосовно підозрюваної ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка перебуває на тимчасово окупованій території України, у кримінальному провадженні №12025082130000053від 21липня 2025року,за ознакамикримінального правопорушення(злочину),передбаченого ч.6ст.111-1КК України,в якому слідчий просить застосувати відносно підозрюваної у кримінальному провадженні №12025082130000053 від 21.07.2025 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.

Клопотання мотивовано тим, що:

- ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюєтьсяу вчиненнікримінального правопорушення,передбаченого ч.6ст.111-1 КК України, тобто у колабораційній діяльності, тобто активна участь у проведенні заходів політичного характеру, здійснення інформаційної діяльності у співпраці з державою-агресором та/або його окупаційною адміністрацією, спрямованих на підтримку держави-агресора, її окупаційної адміністрації, за відсутності ознак державної зради;

- наявні ризики вчинення підозрюваною ОСОБА_5 дій, передбачених пунктами 1, 2, 3, 5 ч.1 ст. 177 КПК України, а саме: переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на свідків; вчинити інше кримінальне правопорушення;

- застосування до підозрюваної більш м`якого запобіжного заходу не дасть можливості здійснювати дієвий контроль за його поведінкою, забезпечити виконання покладених на нього судом обов`язків, не зменшить до прийнятного рівня зазначених ризиків;

- підозрювана ОСОБА_5 перебуває на тимчасово окупованій території України.

Прокурор та слідчий у судовому засіданні підтримали клопотання, просили його задовольнити.

Захисник ОСОБА_7 в судовому засіданні пояснив, що ризики зазначені в клопотанні необгрунтовані, поклався на розсуд суду.

Заслухавши думку учасників провадження, дослідивши клопотання та матеріали, додані на його обгрунтування, слідчий суддя приходить до наступних висновків.

Слідчим суддею встановлено, що слідчими СВ Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області здійснюється досудове розслідування, а прокурорами Бердянської окружної прокуратури Запорізької області процесуальне керівництво у кримінальному провадженні №12025082130000053 від 21.07.2025, зокрема, за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 6 ст. 111-1 КК України.

У відповідності до положень ст. 131 КПК України запобіжні заходи є заходами забезпечення кримінального провадження, які застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Згідно положень ст. ст. 176, 183 КПК України тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом.

Згідно положень ч. 6 ст. 193 КПК України слідчий суддя, суд розглядає клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та може обрати такий запобіжний захід за відсутності підозрюваного, обвинуваченого лише у разі доведення прокурором наявності підстав, передбачених статтею 177 цього Кодексу, а також наявності достатніх підстав вважати, що підозрюваний, обвинувачений виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, та/або оголошений у міжнародний розшук. У такому разі після затримання особи і не пізніш як через сорок вісім годин з часу її доставки до місця кримінального провадження слідчий суддя, суд за участю підозрюваного, обвинуваченого розглядає питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід, про що постановляє ухвалу.

З огляду на положень даної статті слідчий суддя під час вирішення питання щодо наявності підстав для обрання відносно ОСОБА_5 запобіжного заходу у виді тримання під вартою за її відсутності має встановити наступні обставини: (1) чи набула ОСОБА_5 статусу підозрюваної у Кримінальному провадженні, в рамках якого розглядається клопотання; (2) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 кримінального правопорушення, яке їй інкримінується; (3) наявність ризиків, які дають достатні підстави вважати, що ОСОБА_5 може здійснити дії, передбачені ч. 1 ст. 177 КПК України; (4)чи наявні достатні підстави вважати, що ОСОБА_5 перебуває на тимчасово окупованій території України.

З метоювирішення вищезазначенихпитань,слідчому суддінеобхідно встановитиу вчиненніякого кримінального правопорушення підозрюється ОСОБА_5 .

Зі змісту клопотання та доданих до нього матеріалів вбачається, що в ході досудового розслідування встановлено наступні обставини, які можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення.

Слідчим суддею встановлено, що досудовим розслідуванням встановлено, що згідно з Конституцією України, Україна є суверенною і незалежною державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеної Конституцією та законами України, Гаазькими конвенціями 1907 року, IV Женевською конвенцією 1949 року, а також всупереч Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї 1994 року, Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією 1997 року та іншими міжнародно-правовими актами, є окупацією частини території суверенної держави Україна та міжнародним протиправним діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом.

У преамбулі Декларації про державний суверенітет України від 16 липня 1990 року (далі Декларація) вказано, що Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах.

Відповідно до розділу V Декларації територія України в існуючих кордонах є недоторканною і не може бути змінена та використана без її згоди.

24 серпня 1991 року Верховною Радою Української Радянської Соціалістичної Республіки схвалено Акт проголошення незалежності України, яким урочисто проголошено незалежність України та створення самостійної української держави України. Згідно з указаним документом територія України є неподільною та недоторканною.

Згідно зі статтею 5 Конституції України носієм суверенітету та єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою, її органами або посадовими особами.

Відповідно до статей 132-134 Конституції України територіальний устрій України ґрунтується на засадах єдності та цілісності державної території.

24 лютого 2022 року президент рф публічно оголосив про рішення розпочати повномасштабну військову агресію проти України.

Всупереч вказаним нормам міжнародного гуманітарного права президент російської федерації та інші невстановлені на цей час представники влади російської федерації, діючи всупереч вимогам п.п. 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05.12.1994, принципам Заключного акту Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01.08.1975

та вимогам ч.4 ст. 2 Статуту ООН і Декларацій Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних Націй № 36/103 від 09.12.1981, № 2734 (ХХV) від 16.12.1970, № 2131 (ХХ) від 21.12.1965 та № 3314 (ХХІХ) від 14.12.1974, спланували, підготували і розв`язали воєнний конфлікт проти України та віддали відповідні накази на вторгнення підрозділів збройних сил російської федерації на територію України з метою її незаконного збройного захоплення та подальшої військової окупації.

Президент російської федерації 22.02.2022 направив до ради федерації звернення про використання збройних сил російської федерації за межами російської федерації, яке було задоволено.

Так, приблизно о 05 годині 00 хвилин 24 лютого 2022 року президент російської федерації оголосив про рішення розпочати повномасштабну військову агресію проти України та віддав відповідний наказ підрозділам збройних сил та іншим збройним формуванням російської федерації про військове вторгнення на територію суверенної України.

На виконання вищевказаних наказів військово-політичного керівництва російської федерації, військовослужбовці збройних сил шляхом збройної агресії із застосуванням зброї, військової техніки та інших засобів ураження, з нанесенням ракетних та авіаційно-бомбових ударів по військовій та цивільній інфраструктурі, незаконно вторглись на територію Україну через державні кордони та здійснили збройний напад на державні органи влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське та оборонне значення, після чого здійснили військову окупацію частини території України, в тому числі і Приморської територіальної громади Бердянського району Запорізької області.

З метою відсічі військової агресії російської федерації 24.02.2022 указами Президента України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України та Закону України «Про правовий режим воєнного стану», постановлено введення в Україні воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року, який неодноразово продовжено відповідними указами Президента України та діє на теперішній час.

Законом України № 2265-IX від 22.05.2022 «Про заборону пропаганди російського нацистського тоталітарного режиму, збройної агресії російської федерації як держави-терориста проти України, символіки воєнного вторгнення російського тоталітарного режиму в Україну» російська федерація визнана державою - терористом (державою - агресором).

Відповідно до положень ч.1 ст.1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 (в редакції від 19.05.2024, далі за текстом Закон №1207-VII) тимчасово окупована російською федерацією територія України (далі - тимчасово окуповано територія) є невід`ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Тимчасова окупація російською федерацією територій України, визначених частиною першою статті 3 цього Закону, незалежно від її тривалості, є незаконною і не створює для російської федерації жодних територіальних прав.

Тимчасово окупованою територією, відповідно до п.7 ч.1 ст.1-1 Закону

№1207-VII, є частини території України, в межах яких збройні формування російської федерації та окупаційна адміністрація російської федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування російської федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації російської федерації.

Крім того, відповідно до п. 6 ст. 1 Закону № 1207-VII: окупаційна адміністрація російської федерації - сукупність державних органів і структур російської федерації, функціонально відповідальних за управління тимчасово окупованими територіями та підконтрольних російській федерації самопроголошених органів, які узурпували виконання владних повноважень на тимчасово окупованих територіях та які виконували чи виконують властиві органам державної влади чи органам місцевого самоврядування функції на тимчасово окупованій території України, в тому числі органи, організації, підприємства та установи, включаючи правоохоронні та судові органи, нотаріусів та суб`єктів адміністративних послуг.

Колабораціонізм - це співпраця громадянина України з російською окупаційною владою та створеними чи підтримуваними російською федерацією незаконними збройними формуваннями в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі, а також на тимчасово непідконтрольних органам влади України територіях.

Відтак, згідно з наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України №376 від 28.02.2025 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією», територія міста Приморськ Бердянського району Запорізької області, внесена до вказаного переліку та з 26.02.2022 є тимчасово окупованою російською федерацією територією України.

Після остаточної військової окупації Бердянського району Запорізької області, у період часу з 24.02.2022 представниками збройних формувань держави-агресора всупереч порядку, встановленому Конституцією України, Законами України «Про місцеві державні адміністрації», «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншим діючим нормативно-правовим актам, за участі місцевих мешканців, які підтримали військове вторгнення на територію України та інших лояльних до держави-агресора верств населення, цілеспрямовано на тимчасовоокупованій територіїміста ПриморськБердянського районуЗапорізької областістворено військову окупаційну адміністрацію (мовою оригіналу) «Приморский окружной Совет депутатов», який 25.09.2023 внесений до (мовою оригіналу) «Единый государственный реестр юридических лиц» держави-агресора рф, як окрема юридична особа (мовою оригіналу) «Приморский окружной Совет депутатов» (адреса розташування: Запорізька область, місто Приморськ, вул. Банкова, буд. 110, номер (мовою оригіналу) «Основной государственный регистрационный номер» 1239000010160).

Згідно з (мовою оригіналу) «Федеральным конституционным законом от 04.10.2022 № 7-ФКЗ «О принятии в Российскую Федерацию Запорожской области и образовании в составе Российской Федерации нового субъекта Запорожской области» Запорізька область була незаконно приєднана до складу держави-агресора рф.

Пунктом 5 статті 10-1 (мовою оригіналу) «Федерального конституционного закона российской федерации №1-ФКЗ от 30.01.2002 «О военном положении» передбачена можливість проведення виборів в період дії воєнного стану, а саме мовою оригіналу «При введении военного положения в соответствии с федеральным конституционным законом от 30 января 2002 года № 1-ФКЗ «О военном положении» высшее должностное лицо субъекта российской федерации, на территории которого действует военное положение, вправе не ранее чем за 130 дней и не позднее чем за 90 дней до дня голосования направить в центральную избирательную комиссию российской федерации предложение о проведении выборов, референдума на территории соответствующего субъекта российской федерации».

Відповідно до (мовою оригіналу) «Решение №11/83-1 от 21.06.2023 Избирательной комиссии Запорожской области «О проведении голосования на выборах депутатов Законодательного Собрания Запорожской области первого созыва, а также на выборах депутатов представительных органов муниципальных образований в Запорожской области первого созыва, назначенных на 10 сентября 2023 года, в течении нескольких дней подряд» окупаційною владою держави-агресора призначенні незаконні вибори на тимчасово окупованій території Запорізької області на 10.09.2023.

За результатами проведених 10.09.2023 незаконних виборів на тимчасово окупованій території Запорізької області, відповідно до «Решение №19/1 от 17.09.2023 Территориальной избирательной комиссии №6 «О регистрации депутатов Приморского окружного совета депутатов первого созыва», ОСОБА_5 обрана та зареєстрована депутатом першого скликання від партії держави-агресора рф мовою оригіналу - «Единая Россия» до незаконного органу влади мовою оригіналу «Приморский окружной Совет депутатов», створеного на тимчасово окупованій території міста Приморськ Бердянського району Запорізької області, який 25.09.2023 внесений до мовою оригіналу «Единого государственного реестра юридических лиц» держави-агресора рф, як окрема юридична особа мовою оригіналу - «Приморский окружной Совет депутатов», (юридична адреса: Запорізька область, м. Приморськ, вулиця Банкова, буд. 110, номер «Основной государственный регистрационный номер» 1239000010160).

В подальшому, громадянка України ОСОБА_5 , діючи умисно, усвідомлюючи протиправність своїх дії, їх направленість проти інтересів держави Україна, громадянином якої вона є, та бажаючи настання негативних наслідків, з власної волі підтримуючи ідеологічну основу політики, заснованої на військовій агресії, загарбницьких та імперських амбіціях російської федерації щодо України, яка має у своїх намірах підкорення народу України та знищення української національної ідентичності, діючи всупереч інтересам національної безпеки України та її народу, будучи обраною депутатом від політичної партії країни-агресора (мовою оригіналу) «Единая россия» до незаконного органу влади (мовою оригіналу) «Приморський окружнойСовет депутатовпервого созыва», зайняла активну позицію щодо підтримки держави-агресора та її окупаційної адміністрації на тимчасово окупованій території Приморської територіальної громади Бердянського району Запорізької області.

Так, відповідно до (мовою оригіналу) «Постановление № 140/1080-8 от 08.12.2023 Центральной избирательной комиссии российской федерации «О проведении голосования на выборах президента российской федерации, назначенных на 17 марта 2024 года, в течение нескольких дней подряд» призначено проведення голосування на виборах президента російської федерації призначених на 17.03.2024, протягом декількох днів поспіль 15, 16 та 17 березня 2024 року.

Згідно з (мовою оригіналу) «Постановление №141/1084-8 от 11.12.2023 Центральной избирательной комиссии Российской Федерации «О проведении выборов президента российськой федерации на части территории российской федерации, на которой введено военное положение», на тимчасово окупованій території Запорізької області вибори президента російської федерації призначені на 17.03.2024.

Відповідно до (мовою оригіналу) «Постановление № 163/1291-8 от 21.03.2024 Центральной избирательной комиссии Российской Федерации «О результатах выборов президента российской федерации, назначенных на 17 марта 2024 года» вибори президента російської федерації визнані такими, що відбулися та дійсні, та на посаду президента російської федерації обраний путін в.в.

Всередині березня2024року (більшточної датидосудовим слідствомне встановлено),але непізніше 13:50години 16.03.2024, ОСОБА_5 ,діючи умисно,у співпраціз державою-агресоромта йогоокупаційною адміністрацією,як депутатнезаконного органувлади натимчасово окупованійтериторії Запорізькоїобласті (мовоюоригіналу)«Приморский окружной Совет депутатов», з метою здійснення інформаційної діяльності на підтримку держави-агресора та її окупаційної адміністрації, прийняла активну участь у заході політичного характеру, а саме проведенні виборів президента російської федерації у 2024 році.

Так, ОСОБА_5 , перебуваючи у невстановленому під час досудового слідства місці на тимчасово окупованій території Приморської територіальної громади Бердянського району Запорізької області, в середині березня 2024 року (більш точної дати досудовим слідством не встановлено), але не пізніше 13:50 години 16.03.2024, діючи умисно, усвідомлюючи протиправність своїх дії, їх направленість проти інтересів держави Україна, громадянкою якої вона є, та бажаючи настання негативних наслідків, з власної волі підтримуючи ідеологічну основу політики, заснованої на військовій агресії, загарбницьких та імперських амбіціях російської федерації щодо України, яка має у своїх намірах підкорення народу України та знищення української національної ідентичності, діючи всупереч інтересам національної безпеки України та її народу, зайняла активну проросійську позицію та, реалізовуючи свій злочинний намір, добровільно, із власних ідеологічних та політичних мотивів, на підтримкудержави-агресората їїокупаційної адміністрації,виготовила танадіслала доредакції засобумасової інформаціїпід назвою(мовоюоригіналу)« ОСОБА_8 »у соціальніймережі «Телеграм»,яким активнокористуються людивсіх віковихта соціальнихгруп,відеозапис ізїї висловлюваннямиагітаційних закликівдо місцевогонаселення щодоучасті упроведенні натимчасово окупованійтериторії Українинезаконних виборівпрезидента російськоїфедерації,внаслідок чого,висловлюючи особиступідтримку держави-агресора, висловлюючись про «надзвичайну важливість» такої події та необхідності прийняття в ній активної участі з метою посилення інститутів влади держави-агресора на тимчасово окупованій території України.

У подальшому вказану цифрову інформацію у вигляді відеозапису за участю ОСОБА_5 про заклик до прийняття участі в заході політичного характеру було опубліковано 16.03.2024 о 13:50 годині на публічній сторінці засобу масової інформації (мовою оригіналу) « ОСОБА_8 » в соціальній мережі «Telegram» під назвою (мовою оригіналу) «Уважаемые жители Приморского муниципального округа, в 2022 году мы с вами приняли участие в референдуме о вхождении Запорожской области в состав российской федерации, проявив тем самым свою непоколебимую гражданскую позицию в твердости и решительности. Сегодня у нас есть возможность подтвердить правильность своего выбора и сделать вклад в настоящее и будущее нашей страны. Только от нашего с вами выбора зависит будут ли происходить позитивные перемены в обществе и государстве, станет ли лучше жизнь наших родных и близких. Призываю вас принять участие в выборах президента российской федерации и отдать свой голос за кандидата, которому вы доверяете. С уважением депутат Приморского окружного Совета от партии «Единая Россия» ОСОБА_9 », за посиланням « ІНФОРМАЦІЯ_3 », чим висловлювала інформацію позитивного характеру, яка спрямована на підтримку держави-агресора, а також заклик до жителів Приморської територіальної громади Бердянського району Запорізької області взяти участь у виборах президента російської федерації, з метою подальшого поширення серед невизначеного кола осіб, що є актуальним та найефективнішим інструментом впливу, як основного інструменту пропаганди та поширення інформації.

Таким чином, громадянка України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , за викладених вище обставин обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч.6 ст.111-1 КК України колабораційна діяльність, тобто активна участь у проведенні заходів політичного характеру, здійснення інформаційної діяльності у співпраці з державою-агресором та/або його окупаційною адміністрацією, спрямованих на підтримку держави-агресора, її окупаційної адміністрації, за відсутності ознак державної зради.

У вчиненні кримінального правопорушення (злочину) обґрунтовано підозрюється ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженка міста Приморськ, Запорізької області, громадянка України, з вищою освітою, яка зареєстрована та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судима.

ОСОБА_5 належним чином повідомлена про підозру у вчиненні вказаного кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч.6 ст. 111-1 КК України, шляхом опублікування 14.11.2025 на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора та 20.11.2025 в Газеті Кабінету Міністрів України «Урядовий Кур`єр».

Також, 14.11.2025 на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора та 20.11.2025 в Газеті Кабінету Міністрів України «Урядовий Кур`єр» опубліковано повістки про виклик підозрюваної ОСОБА_5 на 10-00 годину 24.11.2025, 25.11.2025, 26.11.2025 до слідчого відділу Бердянського районного відділу поліції ГУНП в Запорізькій області у приміщення Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області, за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сергія Синенка, буд.12-А кабінет №1.

Будучи належним чином повідомленою, ОСОБА_5 до приміщення СВ Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області, який розташований за адресою: м. Запоріжжя, вулиця Сергія Синенка 12-А кабінет №1, для проведення за її участю слідчих дій не з`явилась, у зв`язку з чим, у органу досудового розслідування достатньо підстав вважати, що вона не з`являється без поважних причин на виклик слідчого, хоча належним чином повідомлена.

02грудня 2025року постановоюслідчого СВБердянського РВПГУНП вЗапорізькій областіпідозрювану ОСОБА_5 оголошено урозшук тазаведено оперативно-розшуковусправу №50222410 з метою її розшуку, як особи яка переховується від органу досудового розслідування.

02 грудня 2025 року направлено постанову до Південно-Східного міжрегіонального центру з надання безоплатної правничої допомоги, та відповідно до доручення від 02грудня 2025року № 003-280003754 для надання безоплатної вторинної правової допомоги ОСОБА_5 призначено захисника адвоката ОСОБА_7 .

Встановлено, що ОСОБА_5 на час вчинення вказаного кримінального правопорушення (злочину) та по теперішній час перебуває на території міста Приморськ (місце проживання та реєстрації), Запорізької області, який згідно з наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 376 від 28.02.2025 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією», розташований в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточені (блоковані), та за межі території України не виїжджала.

06.12.2025 слідчим СВ Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області за погодженням з процесуальним прокурором направлено до Дніпровського районного суду міста Запоріжжя клопотання на здійснення спеціального досудового розслідування у даному кримінальному провадженні відносно підозрюваної ОСОБА_5 .

Ухвалою слідчого судді Дніпровського районного суду міста Запоріжжя надано дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні №12025082130000053 від 21 липня 2025 року у відношенні підозрюваної ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 6 ст. 111-1 КК України.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення підтверджується зібраними в ході досудового розслідування доказами, в тому числі:

- рапортом оперуповноваженого Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_10 від 21.07.2025, згідно якого отримано інформацію про вчинення ОСОБА_5 кримінального правопорушення (злочину) передбаченого ч. 6 ст. 111-1 КК України;

- рапортом та повідомленням начальника УСБУ в Тернопільській області ОСОБА_11 про виявлення кримінального правопорушення вчиненого ОСОБА_5 за ч. 6 ст. 111-1 КК України;

- протоколом огляду від 21.07.2025 з участю свідка ОСОБА_12 , в ході проведення якого оглянуто додаток «Telegram», в якому виявлено телеграм канал « ІНФОРМАЦІЯ_4 », де розміщено публікацію зі змістом про закликання мешканців тимчасово окупованої території Приморської територіальної громади Бердянського району Запорізької області прийняти участь у виборах президента рф, які проходили у березні 2024 року, датована 16.03.2024, яку виклала ОСОБА_5 ;

- висновком експерта судової лінгвістичної експертизи №19/108-25/16926-ЛД від 11.08.2025;

- протоколом допиту свідка ОСОБА_12 від 21.07.2025;

- протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками з участю свідка ОСОБА_12 від 21.07.2025;

- протоколом допиту свідка ОСОБА_13 від 07.11.2025;

- протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками з участю свідка ОСОБА_13 від 07.11.2025;

- протоколом огляду від 11.11.2025, в ході проведення якого оглянуто інтернет-ресурс (веб-сайт), який є офіційним сервісом для надання відомостей з «Единого Государственного Реестра Бридических лиц» рф;

- протоколом огляду від 11.11.2025, в ході проведення якого оглянуто інтернет-ресурс (веб-сайт) «Центральная избирательная комиссия рф»;

- протоколом огляду від 11.11.2025, в ході проведення якого оглянуто інтернет-ресус (веб-сайт) «Избирательная комисстя Запорожской области»;

- іншими зібраними в ході досудового розслідування кримінального провадження доказами в їх сукупності.

Ураховуючи вищезазначені загальні підходи до обґрунтованості підозри, а також встановлені згідно з матеріалами судового провадження факти, слідчий суддя вважає, що наявна інформація, яка може переконати об`єктивного спостерігача у тому, що ОСОБА_5 своїми діями, про які йдеться у повідомленні про підозру, вчинила інкриміноване їй кримінальне правопорушення.

Разом з тим, вищенаведеним висновком про обґрунтованість підозри не констатується наявності в діях ОСОБА_5 вини у вчиненні злочину. Так, на цій стадії слідчий суддя не вправі наперед вирішувати питання про фактичні обставини кримінального правопорушення, кваліфікацію дій підозрюваної, доведеність чи недоведеність винуватості підозрюваної, давати оцінку доказам щодо їх належності, допустимості, достовірності та достатності, оскільки ці питання вирішуються судом при ухваленні судового рішення по суті обвинувачення на підставі обвинувального акта, а не під час розгляду клопотання про обрання запобіжного заходу щодо особи, якій повідомлено про підозру у вчиненні злочину, що свідчать про вірогідність причетності особи до вчинення інкримінованого злочину та необхідність застосування щодо такої особи обмежувального заходу.

Обставини здійснення підозрюваною ОСОБА_5 конкретних дій та доведеність її вини, потребують перевірки та оцінки у сукупності з іншими доказами у Кримінальному провадженні під час подальшого досудового розслідування.

Метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується (частина 1 статті 177 КПК).

Підставою застосування запобіжного заходу є наявність, зокрема, ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний може здійснити дії, передбачені частиною 1 статті 177 КПК (частина 2 статті 177 КПК).

Так, у клопотанні слідчий посилається на те, що наявні ризики, які свідчать про можливе вчинення ОСОБА_5 дій, передбачених пунктами 1,2,3,5 частини 1 статті 177 КПК, а саме: переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на свідків у цьому ж кримінальному провадженні; вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Ризик переховування від органу досудового розслідування/суду є актуальним безвідносно до стадії кримінального провадження та обумовлений серед іншого можливістю притягненням до кримінальної відповідальності та пов`язаними із цим можливими негативними для особи наслідками (обмеженнями) і, зокрема, суворістю передбаченого покарання. Тяжкість ймовірного покарання особливо сильно підвищують ризик переховування від органу досудового розслідування та/або суду на перших етапах притягнення особи до кримінальної відповідальності.

При цьому, слідчий суддя при встановленні даного ризику враховує існування інших факторів, які можуть свідчити про наявність у ОСОБА_5 можливості переховуватися від органу досудового розслідування та суду.

В ході проведення досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні, 14.11.2025 року складено повідомлення про підозру ОСОБА_5 , у вчинені нею кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч.6 ст. 111-1 КК України, яке 14.11.2025 року опубліковано на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора та 20.11.2025 року в Газеті Кабінету Міністрів України «Урядовий Кур`єр».

Також, 14.11.2025 року на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора та 20.11.2025 року в Газеті Кабінету Міністрів України «Урядовий Кур`єр» опубліковано повістки про виклик підозрюваної ОСОБА_5 на 10-00 годину 24.11.2025, 10-00 годину 25.11.2025 та 10-00 годину 26.11.2025 до слідчого слідчого відділу Бердянського районного відділу поліції ГУНП в Запорізькій області у приміщення Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області, за адресою: місто Запоріжжя, вул. Сергія Синенка, будинок 12-А, кабінет №1.

Будучи належним чином повідомленою, ОСОБА_5 до приміщення СВ Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області, який розташований за адресою: місто Запоріжжя, вул. Сергія Синенка, будинок №12-А, кабінет №1, для проведення за її участю слідчих дій не з`явилась, у зв`язку з чим, у органу досудового розслідування достатньо підстав вважати, що вона не з`являється без поважних причин на виклик слідчого, хоча належним чином повідомлена.

Встановлено, що ОСОБА_5 на час вчинення вказаного кримінального правопорушення (злочину) та по теперішній час перебуває на території м. Приморськ Бердянського району Запорізької області, який згідно наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією тимчасово окупованої російською федерацією території України, та за межі території України не виїжджала.

Таким чином, слідчий суддя дійшов до висновку про існування ризику переховування від органу досудового розслідування та суду.

Щодо ризику знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення. Враховуючи те, що під час досудового розслідування вказаного кримінального провадження встановлено, що підозрювана ОСОБА_5 здійснюючи колабораційну діяльності, а саме депутатську діяльність у незаконному органі окупаційної влади, має у своєму розпорядженні документи, які можуть бути речовими доказами та викривають її злочинну діяльність у зв`язку з чим, є підстави вважати, що при обранні підозрюваній іншого запобіжного заходу, вона зможе знищити їх;

Щодо ризику незаконного впливу на свідків у цьому ж кримінальному провадженні. Враховуючи, що в кримінальному провадженні встановлені свідки, а саме ОСОБА_12 та ОСОБА_13 ,які дають покази, що викривають ОСОБА_5 у скоєному злочині, у зв`язку з чим вона може знати їх домашні адреси, родичів, які залишились на тимчасово окупованій території чим й може незаконно впливати на них;

Суд може обґрунтовувати свої висновки лише на показаннях, які він безпосередньо сприймав під час судового засідання, або отриманих у порядку, передбаченому статтею 225 цього Кодексу. Суд не вправі обґрунтовувати судові рішення показаннями, наданими слідчому, прокурору, або посилатися на них, крім порядку отримання показань, визначеного статтею 615 цього Кодексу (частина 4 статті 95 КПК України).

В свою чергу, частиною 11 ст. 615 КПК України визначено, що показання, отримані під час допиту свідка, потерпілого, у тому числі одночасного допиту двох чи більше вже допитаних осіб, у кримінальному провадженні, що здійснюється в умовах воєнного стану, можуть бути використані як докази в суді виключно у випадку, якщо хід і результати такого допиту фіксувалися за допомогою доступних технічних засобів відеофіксації. Показання, отримані під час допиту підозрюваного, у тому числі одночасного допиту двох чи більше вже допитаних осіб, у кримінальному провадженні, що здійснюється в умовах воєнного стану, можуть бути використані як докази в суді виключно у випадку, якщо у такому допиті брав участь захисник, а хід і результати проведення допиту фіксувалися за допомогою доступних технічних засобів відеофіксації.

За таких обставин ризик впливу на свідків існує не лише на початковому етапі кримінального провадження при зібранні доказів, а й продовжує існувати на стадії судового розгляду до моменту безпосереднього отримання судом показань та дослідження їх судом, крім випадків неможливості отримання безпосередньо судом таких показань внаслідок обставин, пов`язаних із введенням воєнного стану на території України.

Покази свідків у даному кримінальному провадженні мають істотне значення для встановлення обставин кримінального провадження та можуть суттєво вплинути на становище ОСОБА_5 як підозрюваної, а тому наявні обґрунтовані підстави вважати, що остання наділена потенційною можливістю, в тому числі і дистанційно, через інших осіб, впливати на свідків у кримінальному провадженні з метою схилити їх не давати правдиві, послідовні показання у ході досудового розслідування та/або змінити свої показання у подальшому в суді, для уникнення або мінімізації кримінальної відповідальності.

Щодо ризикувчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється: зібрані в ході розслідування матеріали дають достатні підстави вважати, що громадянка України ОСОБА_5 перебуваючи на свободі, може продовжувати свою протиправну поведінку, оскільки буде мати можливість надалі здійснювати колабораційну діяльність.

Аналіз положень ч. 6 ст. 193 КПК України дає підстави зробити висновок, що у разі доведення прокурором наявності підстав, передбачених статтею 177 цього Кодексу, а також наявності достатніх підстав вважати, що підозрюваний, обвинувачений виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, та/або оголошений у міжнародний розшук, слідчий суддя, суд за відсутності підозрюваного, обвинуваченого, може обрати лише запобіжний захід у вигляді тримання під вартою. Отже, встановлена цією нормою процедура обрання запобіжного заходу не передбачає можливості вирішувати питання про наявність чи відсутність підстав для застосування більш м`якого запобіжного заходу, ніж тримання під вартою.

Можливість застосування більш м`якого запобіжного заходу передбачена лише під час розгляду питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, який і обирається з тією метою, аби затримати особу (підозрюваного), яка, зокрема, переховується від органу досудового розслідування та суду та оголошена у міжнародний розшук, та доставити її до місця кримінального провадження для вирішення питання щодозастосуваннявідносно неї обмежувальних заходів (тримання під вартою/домашній арешт/застава/особиста порука/особисте зобов`язання).

Крім того,аналіз положеньвказаної статтідає підставизробити висновок,що уразі наявностідостатніх підставвважати,що підозрюваний,обвинувачений виїхавта/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, та/або у разі оголошення підозрюваного в міжнародний розшук, остаточно питання про застосування запобіжного заходу відносно підозрюваного вирішується після його затримання та доставки до суду, а за такого, строк дії ухвали про обрання запобіжного заходу у виді триманні під вартою підозрюваному, який виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, та/або якого оголошено в міжнародний розшук, триває до його затримання та доставки до суду і не обмежується строком, встановленим ч. 1 ст. 197 КПК України (шістдесят днів).

Відповідно до ч.1 ст.281 КПК України, якщо під час досудового розслідування місцезнаходження підозрюваного невідоме або він виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України чи за межами України та не з`являється без поважних причин на виклик слідчого, прокурора за умови його належного повідомлення про такий виклик, слідчий, прокурор оголошує розшук такого підозрюваного. До оголошення підозрюваного в розшук слідчий, прокурор зобов`язаний вжити заходів щодо встановлення його місцезнаходження.

Слідчим суддею встановлено, що 02.12.2025 року постановою слідчого СВ Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 підозрювану ОСОБА_5 оголошено у розшук та заведено оперативно-розшукову справу №50222410 з метою її розшуку, як особи яка переховується від органу досудового розслідування.

З урахуванням вище встановлених обставин кримінального правопорушення та наданих слідчим доказів на підтвердження викладених у клопотанні доводів, що свідчать про набуття ОСОБА_5 статусу підозрюваної у кримінальному провадженні, про наявність обґрунтованої підозри щодо вчинення ОСОБА_5 інкримінованого їй кримінального правопорушення, про наявність достатніх підстав вважати, що існують ризики вчинення ОСОБА_5 дій, передбачених п.п.1,2,3,5 ч.1 ст.177 КПК України, з урахуванням обґрунтованих підстав вважати, що підозрювана перебуває на тимчасово-окупованій території, то слідчий суддя, виходячи з положень ч. 6 ст. 193 КПК України, дійшов до висновку про наявність підстав для обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою щодо підозрюваної ОСОБА_5 за її відсутності.

Таким чином, клопотання підлягає задоволенню.

На підставі вищевикладеного та керуючись ч. 5 ст. 9, статтями 177, 183, 184, 193-194, 196, 369-372 КПК України, слідчий суддя -

постановив:

Клопотання- задовольнити.

Обрати стосовно підозрюваної ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.

Після затримання підозрюваної ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , і не пізніше ніж через 48 годин з часу її доставки до місця кримінального провадження розглянути питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід.

Ухвалу може бути оскаржено безпосередньо до Запорізького апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя:

СудЛенінський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення16.12.2025
Оприлюднено19.12.2025
Номер документу132646573
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою

Судовий реєстр по справі —334/10228/25

Ухвала від 16.12.2025

Кримінальне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Новікова Н. В.

Ухвала від 16.12.2025

Кримінальне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Новікова Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні