ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2-а-1388/1908-2010 р
10 грудня 2010 року Суддя Козівськог о районного суду
Тернопільської області
Боднарук Б.В.
розглянувши в порядку скор оченого провадження в смт. Ко зові адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в Козівському районі пр о стягнення недоплаченої щом ісячної державної соціально ї допомоги до пенсії в сумі 4153 г рн. 57 коп.,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач ОСОБА_2 . зверну вся в суд з адміністративним позовом до Управління Пенсі йного фонду України в Козівс ькому районі про поновлення пропущеного строку, визнання дій незаконними та стягненн я недоплаченої щомісячної де ржавної соціальної допомоги до пенсії за період із 09 липня 2007 року до 01 грудня 2010 року в сумі 4153,57 грн., з урахуванням раніше с плачених сум.
Посилається на те, що набувш и статус дитини війни, згідно ст. 6 Закону України «Про соці альний захист дітей війни», в ін має право на одержання пен сії, підвищеної на 30 % мінімаль ної пенсії за віком із 01 січня 2007 року. Однак, відповідачем вк азану вимогу закону не було в иконано, у 2007 році надбавка не в иплачувалася, в 2008 - 2009 роках, та п о даний час така надбавка вип лачувалася позивачу не в пов ному обсязі.
Вважає, що положення Законі в України «Про державний бюд жет України на 2007- 2009 роки» в час тині зупинення дії ст. 6 Закону України «Про соціальний зах ист дітей війни» не відповід ають Конституції України і т ому не можуть застосовуватис ь.
Просить суд визнати дії від повідача протиправними та зо бов' язати зробити перераху нок щомісячної доплати до пе нсії у розмірі 4153,57 грн. за періо д із 09 липня 2007 року до 01 грудня 201 0 року відповідно до Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни». Судові витрати покласти на відповідача.
Позивач в судове засідання подав письмову заяву в якій п росить справу слухати без йо го участі, просить позов задо волити з мотивів, викладених в позовній заяві.
Представник відповідача н адіслав до суду письмове зап еречення, в якому відносно по зову заперечує та просить ві дмовити в його задоволенні, о скільки Законом України «Про соціальний захист дітей вій ни» від 18 листопада 2004 року № 2195 п ередбачено, що фінансування виплат за цим Законом провод иться із Державного бюджету України, а не із бюджету Пенсі йного фонду України, та будь-я ких порушень законодавства з боку Пенсійного Фонду Украї ни немає. Законодавством Укр аїни визначено, що фінансува ння ст. 6 Закону № 2195 проводитьс я з Державного бюджету Украї ни, а не з бюджету Пенсійного Ф онду України.
Суд, враховуючи письмову за яву позивача, проаналізувавш и матеріали справи, дослідив ши та оцінивши зібрані по спр аві докази, вважає, що вказани й адміністративний позов під лягає задоволенню частково, виходячи з наступних підстав .
В судовому засіданні встан овлено, що ОСОБА_2 народи вся ІНФОРМАЦІЯ_1, що підтв ерджується копією паспорту г ромадянина України, є пенсіо нером за віком та має статус д итини війни, що стверджуєтьс я пенсійним посвідченням № НОМЕР_1, та не заперечується відповідачем.
У відповідності до ст. 1 Зако ну України «Про соціальний з ахист дітей війни» від 18 листо пада 2004 року № 2195, дитиною війни визнається особа, яка є грома дянином України та якій на ча с закінчення (02 вересня 1945 року ) Другої світової війни було м енше 18 років.
Згідно ст. 6 Закону України « Про соціальний захист дітей війни» від 18 листопада 2004 року № 2195 в редакції від 19 грудня 2006 ро ку передбачено, що дітям війн и пенсії або щомісячне довіч не грошове утримання чи держ авна соціальна допомога, що в иплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків м інімальної пенсії за віком.
Фінансове забезпечення де ржавних соціальних гарантій , передбачених цим Законом, зд ійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України (ст. 7 Закону України «Про соці альний захист дітей війни» в ід 18 листопада 2004 року № 2195 ).
Частиною 2 ст. 3 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни» від 18 листопада 2004 ро ку № 2195 встановлено, що державн і соціальні гарантії дітям в ійни, встановлені цим Законо м, не можуть бути обмежені або скасовані іншими нормативно - правовими актами.
Пунктом 12 статті 71 Закону Укр аїни «Про Державний бюджет У країни на 2007 рік» дія ст. 6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни» від 18 листоп ада 2004 року № 2195 була призупинен а. Рішенням Конституційного суду України від 09 липня 2007 рок у № 6-рп/2007 п.12 ст. 71 Закону України «Про державний бюджет Украї ни на 2007 рік» визнано неконсти туційним. Таким чином, положе ння пункту 12 статті 71 Закону Ук раїни «Про державний бюджет України на 2007 рік» втратив сво ю чинність з 09 липня 2007 року, тоб то з моменту прийняття Конст итуційним Судом України відп овідного рішення.
Враховуючи вищенаведене, с уд вважає, що позивач маючи ст атус дитини війни, має право н а одержання пенсії, підвищен ої на 30% мінімальної пенсії за віком, починаючи з 09 липня 2007 ро ку по 31 грудня 2007 року, тобто з мо менту ухвалення рішення Конс титуційного суду України № 6-р п/ 2007 від 09 липня 2007 року.
Законом України «Про держа вний бюджет України на 2008 рік т а про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2007 року, текст ст. 6 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни» від 18 ли стопада 2004 року № 2195 викладено в новій редакції, відповідно д о якої, дітям війни до пенсії а бо щомісячного довічного гро шового утримання чи державно ї соціальної допомоги, що вип лачується замість пенсії, ви плачується підвищення у розм ірі надбавки, встановленої д ля учасників війни - п. 41 розд ілу II Закону. Рішенням Констит уційного суду України від 22 тр авня 2008 року № 10-рп/2008 підпункт 2 п ункту 41 розділу II Закону Украї ни «Про Державний бюджет Укр аїни на 2008 рік та про внесення з мін до деяких законодавчих а ктів України» визнано неконс титуційним. Таким чином, поло ження пункту 41 розділу II Закон у України «Про Державний бюд жет України на 2008 рік та про вне сення змін до деяких законод авчих актів України» втратив свою чинність з 22 травня 2008 рок у, тобто з моменту прийняття К онституційним Судом України відповідного рішення.
Враховуючи вищенаведене, с уд вважає, що позивач маючи ст атус дитини війни, має право н а одержання пенсії, підвищен ої на 30% мінімальної пенсії за віком, починаючи з 22 травня 2008 р оку по 31 грудня 2008 року, тобто з м оменту ухвалення рішення Кон ституційного суду України № 10-рп/2008 від 22 травня 2008 року.
Відповідно до ч. 2 ст. 152 Консти туції України закони, інші пр авові акти або їх окремі поло ження, що визнані неконститу ційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційн им судом України рішення про неконституційність.
Рішення Конституційного с уду України має преюдиціальн е значення для судів загальн ої юрисдикції при розгляді н ими позовів у зв' язку з прав овідносинами, які виникли вн аслідок дії положень статей зазначених законів, які визн ані неконституційними, є обо в' язковим до виконання на т ериторії України, остаточним та не може бути оскаржене.
Відповідно до ст. 28 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування» № 1058 від 09 липня 2003 року м інімальна пенсія за віком вс тановлюється у розмірі прожи ткового мінімуму для осіб, як і втратили працездатність.
Протягом 2007 року позивач не о тримував надбавку, як дитина війни, у січні - березні 2008 ро ку здійснювалась у розмірі 47 г рн., квітні - червні 2008 року - 48 грн. 10 коп., липні - вересні 2008 року - 48 грн. 20 коп., жовтні - гр удні 2008 року, та у 2009-2010 роках - 49 г рн. 80 коп. щомісячно, про що відп овідачем надано довідку № 1707 в ід 17 листопада 2010 року.
Відповідно до п.п. 7 п. 2.2 «Полож ення про управління Пенсійно го фонду в районах, містах і ра йонах у містах», затверджено го Постановою правління Пенс ійного фонду України від 30 кві тня 2002 року, управління відпов ідно до покладених на нього з авдань призначає (здійснює п ерерахунок) і виплачує пенсі ї, допомогу на поховання т а інші соціальні виплати відповідно до чинного зако нодавства.
Стосовно заперечень відпо відача, суд вважає за необхід не зазначити наступне.
Згідно ч. 1 ст. 2 КАС України за вданням адміністративного с удочинства є захист прав, сво бод та інтересів фізичних ос іб, прав та інтересів юридичн их осіб у сфері публічно-прав ових відносин від порушень з боку органу державної влади , органів місцевого самовряд ування, їхніх посадових і слу жбових осіб, інших суб' єкті в при здійсненні ними владни х управлінських функцій на о снові законодавства, в тому ч ислі на виконання делеговани х повноважень.
Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 92 Конс титуції України - виключно за конами визначаються, зокрема , основи соціального захисту , а ст. 75 Конституції України вс тановлено, що єдиним органом законодавчої влади в Україн и є парламент - Верховна Рад а. Конституцією України не пе редбачено делегування парла ментом своїх повноважень інш им державним органам, а остан нім своїми нормативно-правов ими актами змінювати положен ня законів. Верховною Радою У країни дія ст. 6 Закону України від 18 листопада 2004 р. № 2195-IV “Про со ціальний захист дітей війни” у 2009 році не призупинялась. Суд також відзначає, що статтею 71 Закону України “Про Державн ий бюджет України на 2009 рік” Ка бінету Міністрів України над ано право у 2009 році встановлюв ати розміри соціальних випла т, які відповідно до законода вства визначаються залежно в ід розміру мінімальної зароб ітної плати, в абсолютних сум ах у межах асигнувань, передб ачених відповідними бюджетн ими програмами. Таким чином, д ія вищевказаної постанови КМ У не поширюється на спірні ві дносини, оскільки розмір заз начених соціальних виплат зг ідно із Законом України “Про соціальний захист дітей вій ни” залежить від розміру мін імальної пенсії за віком.
Отже, нарахування та виплат а позивачу, як дитині війни, пі двищення до пенсії за 2009 рік ма є здійснюватися відповідно д о норм Закону України «Про со ціальний захист дітей війни» .
Суд також не приймає до уваг и посилання відповідача на н евиплату 30-ти відсоткової над бавки до пенсії через відсут ність фінансування з державн ого бюджету, оскільки статте ю 46 Конституції України, перед бачено право громадян на соц іальний захист. Щомісячна до плата до пенсії дітям війни є формою реалізації даного ко нституційного права позивач ки, як дитини війни. Відповідн о до ст. 7 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни » фінансове забезпечення дер жавних соціальних гарантій з дійснюється за рахунок Держа вного бюджету України. Відсу тність у державному бюджеті коштів, не може бути підставо ю для порушення права позива чки на соціальний захист, у то му числі й на отримання надба вки до пенсії, яка прямо перед бачена законом, та реалізаці я даного права не може бути по ставлена у залежність від бю джетних асигнувань.
Посилання відповідача на в ідсутність бюджетного фінан сування, передбачених Законо м України «Про соціальний за хист дітей війни» доплат до п енсії як на причину невикона ння, покладених на нього зобо в' язань не є доказом законн ості такої невиплати, оскіль ки реалізація особою права, щ о пов' язане з отриманням бю джетних коштів, яке базуєтьс я на спеціальних та чинних на час виникнення спірних прав овідносин нормативно-правов их актах національного закон одавства, не може бути постав лена у залежність від бюджет них асигнувань ( рішення Євро пейського суду з прав людини у справі «Кечко проти Україн и»).
З урахуванням наведеного, с уд дійшов до переконання, що в ідповідач є територіальним о рганом, який законами уповно важений державою призначати , нараховувати, перераховува ти пенсії та надбавки до пенс ії, передбачені чинним закон одавством, кожному пенсіонер у у відповідному районі, веде облік пільгових категорій п енсіонерів, тому має здійсни ти належний розрахунок надба вки до пенсії позивачу з дня у хвалення рішення Конституці йним Судом до закінчення від повідного бюджетного року.
Оскільки ст. 99 КАСУ встановл ює, що для звернення до адміні стративного суду за захистом прав, свобод та інтересів осо би іншими законами можуть вс тановлюватися інші строки дл я звернення до адміністратив ного суду, а тому слід застосу вати ч. 2 ст. 87 Закону України «П ро пенсійне забезпечення» ві д 05 листопада 1991 року (з наступн ими змінами і доповненнями), в якій зазначено, що суми пенсі й, не одержані своєчасно з вин и органу, що призначає або вип лачує пенсію, виплачуються з а минулий час без обмеження б удь-яким строком.
Крім того, з матеріалів спр ави вбачається, що відповіда чем було перервано перебіг с троку звернення до суду, відп овідно до ст. 103 КАСУ, коли з 2008 ро ку і по час звернення позивач а до суду, йому виплачувалося підвищення до пенсії у розмі рі меншому, ніж передбачено З аконом України «Про соціальн ий захист дітей війни», тобто це свідчить про визнання від повідачем свого обов' язку п ро необхідність нарахування та виплати підвищення до пен сії позивачу.
Позивач про порушення свог о права дізнався з довідки ві дповідача від 17 листопада 2010 ро ку.
Таким чином, аналізуючи зіб рані у судовому засіданні до кази у їх сукупності, суд прих одить до переконання про дов еденість позовних вимог пози вача та вважає, що вони підляг ають задоволенню частково, о скільки в даному випадку маю ть місце порушення прав пози вача ОСОБА_2 ., які підляга ють поновленню шляхом зобов' язання Управління Пенсійног о фонду України в Козівськом у районі провести нарахуванн я та виплату позивачу передб аченого ст. 6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни» від 18 листопада 2004 року № 2195 підвищення до пенсії у розм ірі 30 % мінімальної пенсії за в іком за періоди із 09 липня 2007 ро ку по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року, з 01 січ ня 2009 року по 31 грудня 2009 року, та із 01 січня 2010 року по 01 грудня 2010 р оку включно, з урахуванням ра ніше сплачених сум.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС Укр аїни, якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повн оважень, суд присуджує всі зд ійснені нею документально пі дтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 2, 17, 18, 71, 79, 86, 87, 94, 99, 104 -107, 110, 162, 163, 167, 183-2, 185, 186, 254 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, ст.ст. 22, 64, п. 1,6 ст. 92, ч. 2 ст. 152 Кон ституції України, рішенням К онституційного суду України від 09 липня 2007 року № 6-рп/ 2007, рішен ням Конституційного суду Укр аїни від 22 травня 2008 року № 10-рп/200 8, ст.ст. 1, 6, 7 Закону України «Про соціальний захист дітей вій ни» від 18 листопада 2004 року № 2195, п. 34 ст. 4 Декрету Кабінету Мініс трів України № 7-93 від 21 січня 1993 р оку «Про державне мито» суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов ОСОБА_2 до Управління Пенсі йного фонду України в Козівс ькому районі про стягнення н едоплаченої щомісячної держ авної соціальної допомоги до пенсії в сумі 4153 грн. 57 коп. - за доволити частково.
Визнати протиправною безд іяльність Управління Пенсій ного фонду України в Козівсь кому районі щодо невиплати ОСОБА_2 державної соціальн ої допомоги, як дитині війни, в ідповідно до ст. 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» у розмірі 30% мініма льного розміру пенсії за вік ом за періоди: з 09 липня 2007 року п о 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 ро ку по 31 грудня 2008 року, з 01 січня 20 09 року по 31 грудня 2009 року, та із 01 січня 2010 року по 01 грудня 2010 року .
Зобов'язати Управління Пен сійного фонду України в Козі вському районі провести нара хування та виплату ОСОБА_2 підвищення до пенсії у розм ірі 30% мінімальної пенсії за в іком на підставі положень ст атті 6 Закону України «Про соц іальний захист дітей війни» від 18 листопада 2004 року № 2195, за пе ріод з 09 липня 2007 року по 31 грудн я 2007 року включно, з 22 травня 2008 ро ку по 31 грудня 2008 року включно, з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2009 рок у включно, та із 01 січня 2010 року п о 01 грудня 2010 року включно, з ура хуванням раніше сплачених су м.
Витрати по оплаті судового збору в розмірі 3 /три/ грн. 40 коп . компенсувати ОСОБА_2 за рахунок Державного бюджету України.
Постанова суду підлягає не гайному виконанню.
Постанова може бути оскарж ена до Львівського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Козівський районний суд Тернопільської області прот ягом 10 днів з дня отримання ко пії даної постанови. Копія а пеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її п одає, до суду апеляційної інс танції.
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку для подання апеляційн ої скарги, якщо апеляційну ск аргу не було подано. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після ро згляду справи апеляційним су дом.
Суддя:
Суд | Козівський районний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2010 |
Оприлюднено | 19.01.2011 |
Номер документу | 13282771 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тисменицький районний суд Івано-Франківської області
Хоминець Марія Миколаївна
Адміністративне
Тисменицький районний суд Івано-Франківської області
Хоминець Марія Миколаївна
Адміністративне
Козівський районний суд Тернопільської області
Боднарук Богдан Васильович
Адміністративне
Залізничний районний суд м.Львова
Боровков Дмитро Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні