Постанова
від 20.12.2010 по справі 2а-5306/09/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 2а -5306/09/2370

20.12.2010 р. м. Черк аси

08 год. 45 хв.

Черкаський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого - судді Кульч ицького С.О.,

при секретарі судового зас ідання - Руденко Ю.В.,

за участю:

представника позивача - Михайлюка О.О. (за довірені стю),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Смілянської об ' єднаної державної податко вої інспекції Черкаської обл асті до товариства з обмежен ою відповідальністю торгіве льне підприємство - магазин «Південний»про стягнення шт рафних (фінансових) санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Смілянська об' єднана д ержавна податкова інспекція Черкаської області звернула сь до Черкаського окружного суду з адміністративним поз овом до товариства з обмежен ою відповідальністю торгіве льне підприємство - магазин «Південний» про стягнення ф інансових санкцій в розмірі 6698 грн. 35 коп.

Обґрунтовуючи позовні вим оги, позивач зазначає, що від повідач порушив Закон Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг»та З акон України «Про державне р егулювання виробництва і обі гу спирту етилового, коньячн ого і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів », внаслідок чого до нього зас тосовано штрафні (фінансові) санкції. Проте зазначені сан кції в сумі 6698 грн. 35 коп. відпові дачем не сплачено.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав повністю, позов просив задовольнити з підст ав викладених у позовній зая ві.

Відповідач до зали судовог о засідання не з'явився, запер ечення на позов не надавав, яв ку своїх представників на су довий розгляд справи не забе зпечив, хоча про час та місце р озгляду справи був повідомле ний належним чином.

Виходячи з положень ч.2 ст.128 К одексу адміністративного су дочинства України, суд вважа є, що неприбуття в судове засі дання без поважних причин пр едставника сторони або треть ої особи, неповідомлення ним и про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду спр ави.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, розглянув ши подані документи і матері али, оцінивши належність, доп устимість, достовірність кож ного доказу окремо, а також до статність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд в становив.

Товариство з обмеженою від повідальністю торгівельне п ідприємство - магазин «Півд енний»зареєстроване як суб'є кт підприємницької діяльнос ті 01.06.1998 року виконавчим коміте том Смілянської міської ради Черкаської області.

29.01.2009 року на підставі ст.11 За кону України від 4 грудня 1990 рок у № 509-ХІІ «Про державну податк ову службу в Україні»та Зако нів України «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг», «Про патентування дея ких видів підприємницької ді яльності», «Про державне рег улювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячног о і плодового, алкогольних на поїв та тютюнових виробів», « Про підприємництво», указів Президента України та інших нормативно-правових актів, я кі регулюють готівковий обіг в Україні державними податк овими ревізорами-інспектора ми Державної податкової адмі ністрації в Черкаській облас ті була проведена перевірка за дотриманням порядку про ведення розрахунків за товар и (послуги), вимог з регулюванн я обігу готівки, наявності то ргових патентів і ліцензій Т ОВ ТПМ «Південний», а саме: маг азину «Південний», що розташ ований за адресою: Черкаська область, м. Сміла, вул. Рєпіна, 4 5, за результатами якої складе но акт від 29.01.2009 року за № 158/23/23/23/141 94634.

В ході перевірки 29.01.2009 року о 15 год. 10 хв. в магазині, за вказан ою адресою, де здійснює діяль ність відповідач, встановлен о невідповідність суми гот івкових коштів на місці пров едення розрахунків сумі кошт ів, яка зазначена в денному зв іті реєстратора розрахунков их операцій в розмірі 999 грн. 67 к оп. та реалізацію алкогольни х напоїв без марок акцизного збору.

Таким чином, перевіркою б уло виявлено порушення п. 13 с т. 3 Закону України «Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг», ст.7 Закону Укра їни «Про акцизний збір за алк огольні напої та тютюнові ви роби», п. 4 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту е тилового, коньячного і плодо вого, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів».

За результатами проведено ї перевірки на підставі акту від 29.01.2009 року за № 158/23/23/23/14194634 См ілянською ОДПІ було винесено рішення №0000342308 від 10.02.2010 року про з астосування фінансових санк цій в сумі 1700 грн. згідно з а.13 ч.2 с т. 17 Закону України «Про держа вне регулювання виробницт ва і обігу спирту етилового, к оньячного і плодового, алког ольних напоїв та тютюнових в иробів» та рішення №0000392308 в ід 10.02.2010 року про застосування штрафних (фінансових) санкці й в сумі 4998 грн. 35 коп. згідно ст.22 Закону України «Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг», усього на зага льну суму 6698 грн. 35 коп.

Не погоджуючись із зазначе ними рішеннями відповідач зв ернувся до Черкаського окруж ного адміністративного суду з позовом до Державної подат кової адміністрації в Черкас ькій області, Смілянської об 'єднаної державної податково ї інспекції Черкаської облас ті про визнання акта перевір ки недійсним та скасування з азначених рішень про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій. Постановою Черкасько го окружного адміністративн ого суду від 22.05.2009 року, залишен ою без змін ухвалою Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду від 14.10.2010 року, в зад оволенні позовних вимог відм овлено повністю.

Частиною 1 статті 72 Кодексу а дміністративного судочинст ва передбачено, що обставини , встановлені судовим рішенн ям в адміністративній, цивіл ьній або господарській справ і, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді ін ших справ, у яких беруть участ ь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обстави ни.

Суд зазначає, що спеціальни м законом який визначає прав ові засади застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг є Закон України «Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг»від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР (далі - «Закон № 265/95-ВР»).

Відповідно до ст. 1 Закону № 26 5/95 реєстратори розрахункових операцій застосовуються під приємствами, установами, орг анізаціями усіх форм власнос ті, а також фізичними особами (резидентами та нерезидента ми) - суб'єктами підприємницьк ої діяльності (далі - суб'єкти підприємницької діяльності ), які здійснюють операції з ро зрахунків в готівковій та/аб о в безготівковій формі (із за стосуванням платіжних карто к, платіжних чеків, жетонів то що) при продажу товарів (надан ні послуг) у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг, а також уповноваженими б анками та суб'єктами підприє мницької діяльності, які вик онують операції купівлі-прод ажу іноземної валюти.

Відповідно до вимог пункту 13 статті 3 Закону № 265/95, суб'єкти п ідприємницької діяльності, я кі здійснюють розрахункові о перації в готівковій та/або в безготівковій формі (із заст осуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощ о) при продажу товарів (наданн і послуг) у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг зобов'язані забезпечувати відповідність сум готівкови х коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті ре єстратора розрахункових опе рацій, а у випадку використан ня розрахункової книжки - заг альній сумі продажу за розра хунковими квитанціями, видан ими з початку робочого дня.

Згідно пункту 6 статті 17 Зако ну №265/95 за порушення вимог цьог о Закону до суб'єктів підприє мницької діяльності, які зді йснюють розрахункові операц ії за товари (послуги), за ріше нням відповідних органів дер жавної податкової служби Укр аїни застосовуються фінансо ві санкції у розмірі п'яти нео податковуваних мінімумів до ходів громадян - у разі провед ення розрахункових операцій через реєстратори розрахунк ових операцій без використан ня режиму попереднього прогр амування найменування, цін т оварів (послуг) та обліку їх кі лькості.

Відповідно до статті 2 Закон у №265/95, місце проведення розрах унків - місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за пр одані товари (надані послуг и) та зберігаються отримані з а реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а т акож місце отримання покупце м попередньо оплачених товар ів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.

Відповідно до абз. 4 п. 23 «Поря дку провадження торговельно ї діяльності та правил торго вельного обслуговування нас елення», затвердженого поста новою Кабінету Міністрів Ук раїни від 15.06.2006 року № 833 забороня ється зберігання на місці пр оведення розрахунку (в касі, г рошовому ящику, сейфі тощо) го тівки, що не належить суб'єкту господарювання, а також особ истих речей касира чи інших п рацівників.

Порядок ведення касових оп ерацій у національній валюті України підприємствами (під приємцями), визначений у Поло женні про ведення касових оп ерацій у національній валюті в Україні, затвердженому пос тановою Правління Національ ного банку України від 15 грудн я 2004 року N 637.

Пунктом 1.2 Положення визнач ено, що каса - приміщення або м ісце здійснення готівкових р озрахунків, а також прийманн я, видачі, зберігання готівко вих коштів, інших цінностей, к асових документів; касовий о рдер - первинний документ (при бутковий або видатковий касо вий ордер), що застосовується для оформлення надходжень (в идачі) готівки з каси. Форму ка сових ордерів установлено на казом Міністерства статисти ки України від 15.02.96 N 51 "Про затвер дження типових форм первинно го обліку касових операцій"; к асові документи - документи (к асові ордери та платіжні чи р озрахунково-платіжні відомо сті, розрахункові документи, відомості закупівлі сільськ огосподарської продукції, ін ші прибуткові та видаткові к асові документи), за допомого ю яких відповідно до законод авства України оформляються касові операції, звіти про ви користання коштів, а також ві дповідні журнали встановлен ої форми для реєстрації цих д окументів та книги обліку; ка сові операції - операції підп риємств (підприємців) між соб ою та з фізичними особами, що п ов'язані з прийманням і видач ею готівки під час проведенн я розрахунків через касу з ві дображенням цих операцій у в ідповідних книгах обліку; оп рибуткування готівки - прове дення підприємствами і підпр иємцями обліку готівки в кас і на повну суму її фактичних н адходжень у касовій книзі, кн изі обліку доходів і витрат, к низі обліку розрахункових оп ерацій.

Згідно з п. 3.2 Положення касов і операції, що проводяться ві дповідно до Закону України « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», оформ ляються згідно з вимогами ць ого Закону.

Згідно з пп. 4.5 п. 4 Порядку реєс трації, опломбування та заст осування реєстраторів розра хункових операцій за товари (послуги), затвердженого нака зом ДПА України від 01.12.2000 року N 61 4, унесення чи видача готівки з місця проведення розрахункі в повинні реєструватись чере з РРО з використанням операц ій "службове внесення" та "служ бова видача", якщо таке внесен ня чи видача не пов'язані з про веденням розрахункових опер ацій. Крім того, операція "служ бове внесення" використовуєт ься для реєстрації суми готі вки, яка зберігається на місц і проведення розрахунків на момент реєстрації першої роз рахункової операції, що пров одиться після виконання Z-зві ту.

Норми закону (п. 13 ст. 3 Закону № 265/95) покладають на суб'єкта гос подарювання обов'язок забезп ечити відповідність сум готі вкових коштів на місці прове дення розрахунків сумі кошті в, яка зазначена в денному зві ті реєстратора розрахункови х операцій, а у випадку викори стання розрахункової книжки така сума має відповідати за гальній сумі продажу за розр ахунковими квитанціями, вида ними з початку робочого дня.

Згідно наведеного у Законі № 265/95 визначення (ст. 2) денний зв іт - документ встановленої фо рми, надрукований реєстратор ом розрахункових операцій, щ о містить інформацію про ден ні підсумки розрахункових оп ерацій, проведених з його зас тосуванням.

Таким чином, у денному звіті відображається повна інформ ація про денні підсумки розр ахункових операцій. При цьом у, сума коштів, зазначена у ден ному звіті РРО має відповіда ти сумі готівкових коштів на місці проведення розрахункі в.

З аналізу наведених положе нь вбачається, що сума коштів з початку робочого дня, яка за значена у денному звіті реєс тратора має відповідати сумі коштів, що знаходиться в місц і розрахунків.

Статтею 22 Закону № 265/95 виз начено, що у разі невідповідн ості суми готівкових коштів на місці проведення розрахун ків сумі коштів, яка зазначен а в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі прода жу за розрахунковими квитанц іями, виданими з початку робо чого дня, до суб'єктів підприє мницької діяльності застосо вується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, н а яку виявлено невідповідніс ть.

Суд зазначає, що спеціальни м законом, який визначає осно вні засади державної політик и щодо регулювання виробницт ва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спирт ом етиловим, коньячним і плод овим, спиртом етиловим ректи фікованим виноградним, спирт ом етиловим ректифікованим п лодовим, спиртом-сирцем вино градним, спиртом-сирцем плод овим, алкогольними напоями т а тютюновими виробами, забез печення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а т акож посилення боротьби з не законним виробництвом та обі гом алкогольних напоїв і тют юнових виробів на території України є Закон України «Про державне регулювання виробн ицтва і обігу спирту етилово го, коньячного і плодового, ал когольних напоїв та тютюнови х виробів»від 9 грудня 1995 року № 481/95-BP (далі - Закон №481/95).

Відповідно до частини 4 стат ті 11 Закону №481/95 в редакції чин ній на момент проведення пер евірки, алкогольні напої та т ютюнові вироби, які виробляю ться в Україні, а також такі, щ о імпортуються в Україну, поз начаються марками акцизного збору в порядку, визначеному законодавством.

За зберігання, транспортув ання, реалізацію фальсифіков аних алкогольних напоїв та т ютюнових виробів, алкогольни х напоїв та тютюнових виробі в без марок акцизного збору в становленого зразка або з пі дробленими марками акцизног о збору до суб'єктів підприєм ницької діяльності застосов ується фінансова санкція у в игляді штрафу в розмірі 100 % ва ртості товару, але не менше 1700 г рн. згідно зі ст. 17 Закону № 481/95-ВР .

Порядок застосування та ст ягнення сум штрафних (фінанс ових) санкцій органами держа вної податкової служби визна чено Інструкцією про порядок застосування та стягнення с ум штрафних (фінансових) санк цій органами державної подат кової служби, затвердженої н аказом Державної податкової адміністрації України N 253 від 21.06.2001 року за N 268/5459.

Згідно з пп. 2.3 п. 2 Інструкції ш трафна (фінансова) санкція (шт раф) - плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від с уми податкового зобов'язання (без урахування пені та штраф них санкцій), справляється з п латника податків у зв'язку з п орушенням ним правил оподатк ування, визначеними відповід ними законодавчими та іншими відповідними нормативно-пра вовими актами, на підставі рі шення контролюючого органу.

Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» від 06.07.1995р. № 265/95-ВР суми фінансови х санкцій, підлягають перера хуванню суб'єктами підприємн ицької діяльності до Державн ого бюджету України в десяти денний термін з дня прийнятт я органами державної податко вої служби України рішення п ро застосування таких фінанс ових санкцій.

З огляду на вимоги пункту 11 с татті 11 Закону України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні»від 04.12.1990 року № 509, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенц ії та у порядку, встановлених законами України, мають прав о застосовувати до платників податків фінансові (штрафні ) санкції, стягувати до бюджет ів та державних цільових фон дів суми недоїмки, пені у випа дках, порядку та розмірах, вст ановлених законами України.

Отже, як вбачається з матері алів справи, позивач правомі рно звернувся до суду про стя гнення штрафних (фінансових) санкцій.

Беручи до уваги те, що сума н есплачених штрафних (фінансо вих) санкцій відповідача до С мілянської об' єднаної держ авної податкової інспекції Ч еркаської області становить 6698 грн. 35 коп., докази сплати їх в ідповідачем станом на день р озгляду спору відсутні, суд п риходить до висновку про обґ рунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підляг ають задоволенню в повному о бсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Інших доказів сторони суду не назвали та не надали.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС У країни стягненню з відповіда ча не підлягають.

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 97, 122, 128, ст.с т. 158-163 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний по зов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з об меженою відповідальністю то ргівельне підприємство - ма газин «Південний» (20700, Че ркаська область, м. Сміла, вул. Рєпіна, 45, ідентифікаційний к од 14194634) до бюджету через Смілян ську об' єднану державну под аткову інспекцію Черкаської області (20700, Черкаська область , м. Сміла, вул. Леніна, 76, код 22809156) ш трафні (фінансові) санкції в р озмірі 6698 (шість тисяч шістсот дев' яносто вісім) грн. 35 коп.

Постанова набирає законно ї сили відповідно до ст. 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Черкаський окружний адмі ністративний суд в порядку п ередбаченому ст. ст. 185 - 187 Коде ксу адміністративного судоч инства України.

Повний текст постанов и складено 21 грудня 2010 року.

Головуючий С.О. Кульчицький

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.12.2010
Оприлюднено11.01.2011
Номер документу13308056
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5306/09/2370

Постанова від 20.12.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні