ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 2а -5306/09/2370
20.12.2010 р. м. Черк аси
08 год. 45 хв.
Черкаський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючого - судді Кульч ицького С.О.,
при секретарі судового зас ідання - Руденко Ю.В.,
за участю:
представника позивача - Михайлюка О.О. (за довірені стю),
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Смілянської об ' єднаної державної податко вої інспекції Черкаської обл асті до товариства з обмежен ою відповідальністю торгіве льне підприємство - магазин «Південний»про стягнення шт рафних (фінансових) санкцій,
ВСТАНОВИВ:
Смілянська об' єднана д ержавна податкова інспекція Черкаської області звернула сь до Черкаського окружного суду з адміністративним поз овом до товариства з обмежен ою відповідальністю торгіве льне підприємство - магазин «Південний» про стягнення ф інансових санкцій в розмірі 6698 грн. 35 коп.
Обґрунтовуючи позовні вим оги, позивач зазначає, що від повідач порушив Закон Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг»та З акон України «Про державне р егулювання виробництва і обі гу спирту етилового, коньячн ого і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів », внаслідок чого до нього зас тосовано штрафні (фінансові) санкції. Проте зазначені сан кції в сумі 6698 грн. 35 коп. відпові дачем не сплачено.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав повністю, позов просив задовольнити з підст ав викладених у позовній зая ві.
Відповідач до зали судовог о засідання не з'явився, запер ечення на позов не надавав, яв ку своїх представників на су довий розгляд справи не забе зпечив, хоча про час та місце р озгляду справи був повідомле ний належним чином.
Виходячи з положень ч.2 ст.128 К одексу адміністративного су дочинства України, суд вважа є, що неприбуття в судове засі дання без поважних причин пр едставника сторони або треть ої особи, неповідомлення ним и про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду спр ави.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, розглянув ши подані документи і матері али, оцінивши належність, доп устимість, достовірність кож ного доказу окремо, а також до статність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд в становив.
Товариство з обмеженою від повідальністю торгівельне п ідприємство - магазин «Півд енний»зареєстроване як суб'є кт підприємницької діяльнос ті 01.06.1998 року виконавчим коміте том Смілянської міської ради Черкаської області.
29.01.2009 року на підставі ст.11 За кону України від 4 грудня 1990 рок у № 509-ХІІ «Про державну податк ову службу в Україні»та Зако нів України «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг», «Про патентування дея ких видів підприємницької ді яльності», «Про державне рег улювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячног о і плодового, алкогольних на поїв та тютюнових виробів», « Про підприємництво», указів Президента України та інших нормативно-правових актів, я кі регулюють готівковий обіг в Україні державними податк овими ревізорами-інспектора ми Державної податкової адмі ністрації в Черкаській облас ті була проведена перевірка за дотриманням порядку про ведення розрахунків за товар и (послуги), вимог з регулюванн я обігу готівки, наявності то ргових патентів і ліцензій Т ОВ ТПМ «Південний», а саме: маг азину «Південний», що розташ ований за адресою: Черкаська область, м. Сміла, вул. Рєпіна, 4 5, за результатами якої складе но акт від 29.01.2009 року за № 158/23/23/23/141 94634.
В ході перевірки 29.01.2009 року о 15 год. 10 хв. в магазині, за вказан ою адресою, де здійснює діяль ність відповідач, встановлен о невідповідність суми гот івкових коштів на місці пров едення розрахунків сумі кошт ів, яка зазначена в денному зв іті реєстратора розрахунков их операцій в розмірі 999 грн. 67 к оп. та реалізацію алкогольни х напоїв без марок акцизного збору.
Таким чином, перевіркою б уло виявлено порушення п. 13 с т. 3 Закону України «Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг», ст.7 Закону Укра їни «Про акцизний збір за алк огольні напої та тютюнові ви роби», п. 4 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту е тилового, коньячного і плодо вого, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів».
За результатами проведено ї перевірки на підставі акту від 29.01.2009 року за № 158/23/23/23/14194634 См ілянською ОДПІ було винесено рішення №0000342308 від 10.02.2010 року про з астосування фінансових санк цій в сумі 1700 грн. згідно з а.13 ч.2 с т. 17 Закону України «Про держа вне регулювання виробницт ва і обігу спирту етилового, к оньячного і плодового, алког ольних напоїв та тютюнових в иробів» та рішення №0000392308 в ід 10.02.2010 року про застосування штрафних (фінансових) санкці й в сумі 4998 грн. 35 коп. згідно ст.22 Закону України «Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг», усього на зага льну суму 6698 грн. 35 коп.
Не погоджуючись із зазначе ними рішеннями відповідач зв ернувся до Черкаського окруж ного адміністративного суду з позовом до Державної подат кової адміністрації в Черкас ькій області, Смілянської об 'єднаної державної податково ї інспекції Черкаської облас ті про визнання акта перевір ки недійсним та скасування з азначених рішень про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій. Постановою Черкасько го окружного адміністративн ого суду від 22.05.2009 року, залишен ою без змін ухвалою Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду від 14.10.2010 року, в зад оволенні позовних вимог відм овлено повністю.
Частиною 1 статті 72 Кодексу а дміністративного судочинст ва передбачено, що обставини , встановлені судовим рішенн ям в адміністративній, цивіл ьній або господарській справ і, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді ін ших справ, у яких беруть участ ь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обстави ни.
Суд зазначає, що спеціальни м законом який визначає прав ові засади застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг є Закон України «Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг»від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР (далі - «Закон № 265/95-ВР»).
Відповідно до ст. 1 Закону № 26 5/95 реєстратори розрахункових операцій застосовуються під приємствами, установами, орг анізаціями усіх форм власнос ті, а також фізичними особами (резидентами та нерезидента ми) - суб'єктами підприємницьк ої діяльності (далі - суб'єкти підприємницької діяльності ), які здійснюють операції з ро зрахунків в готівковій та/аб о в безготівковій формі (із за стосуванням платіжних карто к, платіжних чеків, жетонів то що) при продажу товарів (надан ні послуг) у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг, а також уповноваженими б анками та суб'єктами підприє мницької діяльності, які вик онують операції купівлі-прод ажу іноземної валюти.
Відповідно до вимог пункту 13 статті 3 Закону № 265/95, суб'єкти п ідприємницької діяльності, я кі здійснюють розрахункові о перації в готівковій та/або в безготівковій формі (із заст осуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощ о) при продажу товарів (наданн і послуг) у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг зобов'язані забезпечувати відповідність сум готівкови х коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті ре єстратора розрахункових опе рацій, а у випадку використан ня розрахункової книжки - заг альній сумі продажу за розра хунковими квитанціями, видан ими з початку робочого дня.
Згідно пункту 6 статті 17 Зако ну №265/95 за порушення вимог цьог о Закону до суб'єктів підприє мницької діяльності, які зді йснюють розрахункові операц ії за товари (послуги), за ріше нням відповідних органів дер жавної податкової служби Укр аїни застосовуються фінансо ві санкції у розмірі п'яти нео податковуваних мінімумів до ходів громадян - у разі провед ення розрахункових операцій через реєстратори розрахунк ових операцій без використан ня режиму попереднього прогр амування найменування, цін т оварів (послуг) та обліку їх кі лькості.
Відповідно до статті 2 Закон у №265/95, місце проведення розрах унків - місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за пр одані товари (надані послуг и) та зберігаються отримані з а реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а т акож місце отримання покупце м попередньо оплачених товар ів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.
Відповідно до абз. 4 п. 23 «Поря дку провадження торговельно ї діяльності та правил торго вельного обслуговування нас елення», затвердженого поста новою Кабінету Міністрів Ук раїни від 15.06.2006 року № 833 забороня ється зберігання на місці пр оведення розрахунку (в касі, г рошовому ящику, сейфі тощо) го тівки, що не належить суб'єкту господарювання, а також особ истих речей касира чи інших п рацівників.
Порядок ведення касових оп ерацій у національній валюті України підприємствами (під приємцями), визначений у Поло женні про ведення касових оп ерацій у національній валюті в Україні, затвердженому пос тановою Правління Національ ного банку України від 15 грудн я 2004 року N 637.
Пунктом 1.2 Положення визнач ено, що каса - приміщення або м ісце здійснення готівкових р озрахунків, а також прийманн я, видачі, зберігання готівко вих коштів, інших цінностей, к асових документів; касовий о рдер - первинний документ (при бутковий або видатковий касо вий ордер), що застосовується для оформлення надходжень (в идачі) готівки з каси. Форму ка сових ордерів установлено на казом Міністерства статисти ки України від 15.02.96 N 51 "Про затвер дження типових форм первинно го обліку касових операцій"; к асові документи - документи (к асові ордери та платіжні чи р озрахунково-платіжні відомо сті, розрахункові документи, відомості закупівлі сільськ огосподарської продукції, ін ші прибуткові та видаткові к асові документи), за допомого ю яких відповідно до законод авства України оформляються касові операції, звіти про ви користання коштів, а також ві дповідні журнали встановлен ої форми для реєстрації цих д окументів та книги обліку; ка сові операції - операції підп риємств (підприємців) між соб ою та з фізичними особами, що п ов'язані з прийманням і видач ею готівки під час проведенн я розрахунків через касу з ві дображенням цих операцій у в ідповідних книгах обліку; оп рибуткування готівки - прове дення підприємствами і підпр иємцями обліку готівки в кас і на повну суму її фактичних н адходжень у касовій книзі, кн изі обліку доходів і витрат, к низі обліку розрахункових оп ерацій.
Згідно з п. 3.2 Положення касов і операції, що проводяться ві дповідно до Закону України « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», оформ ляються згідно з вимогами ць ого Закону.
Згідно з пп. 4.5 п. 4 Порядку реєс трації, опломбування та заст осування реєстраторів розра хункових операцій за товари (послуги), затвердженого нака зом ДПА України від 01.12.2000 року N 61 4, унесення чи видача готівки з місця проведення розрахункі в повинні реєструватись чере з РРО з використанням операц ій "службове внесення" та "служ бова видача", якщо таке внесен ня чи видача не пов'язані з про веденням розрахункових опер ацій. Крім того, операція "служ бове внесення" використовуєт ься для реєстрації суми готі вки, яка зберігається на місц і проведення розрахунків на момент реєстрації першої роз рахункової операції, що пров одиться після виконання Z-зві ту.
Норми закону (п. 13 ст. 3 Закону № 265/95) покладають на суб'єкта гос подарювання обов'язок забезп ечити відповідність сум готі вкових коштів на місці прове дення розрахунків сумі кошті в, яка зазначена в денному зві ті реєстратора розрахункови х операцій, а у випадку викори стання розрахункової книжки така сума має відповідати за гальній сумі продажу за розр ахунковими квитанціями, вида ними з початку робочого дня.
Згідно наведеного у Законі № 265/95 визначення (ст. 2) денний зв іт - документ встановленої фо рми, надрукований реєстратор ом розрахункових операцій, щ о містить інформацію про ден ні підсумки розрахункових оп ерацій, проведених з його зас тосуванням.
Таким чином, у денному звіті відображається повна інформ ація про денні підсумки розр ахункових операцій. При цьом у, сума коштів, зазначена у ден ному звіті РРО має відповіда ти сумі готівкових коштів на місці проведення розрахункі в.
З аналізу наведених положе нь вбачається, що сума коштів з початку робочого дня, яка за значена у денному звіті реєс тратора має відповідати сумі коштів, що знаходиться в місц і розрахунків.
Статтею 22 Закону № 265/95 виз начено, що у разі невідповідн ості суми готівкових коштів на місці проведення розрахун ків сумі коштів, яка зазначен а в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі прода жу за розрахунковими квитанц іями, виданими з початку робо чого дня, до суб'єктів підприє мницької діяльності застосо вується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, н а яку виявлено невідповідніс ть.
Суд зазначає, що спеціальни м законом, який визначає осно вні засади державної політик и щодо регулювання виробницт ва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спирт ом етиловим, коньячним і плод овим, спиртом етиловим ректи фікованим виноградним, спирт ом етиловим ректифікованим п лодовим, спиртом-сирцем вино градним, спиртом-сирцем плод овим, алкогольними напоями т а тютюновими виробами, забез печення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а т акож посилення боротьби з не законним виробництвом та обі гом алкогольних напоїв і тют юнових виробів на території України є Закон України «Про державне регулювання виробн ицтва і обігу спирту етилово го, коньячного і плодового, ал когольних напоїв та тютюнови х виробів»від 9 грудня 1995 року № 481/95-BP (далі - Закон №481/95).
Відповідно до частини 4 стат ті 11 Закону №481/95 в редакції чин ній на момент проведення пер евірки, алкогольні напої та т ютюнові вироби, які виробляю ться в Україні, а також такі, щ о імпортуються в Україну, поз начаються марками акцизного збору в порядку, визначеному законодавством.
За зберігання, транспортув ання, реалізацію фальсифіков аних алкогольних напоїв та т ютюнових виробів, алкогольни х напоїв та тютюнових виробі в без марок акцизного збору в становленого зразка або з пі дробленими марками акцизног о збору до суб'єктів підприєм ницької діяльності застосов ується фінансова санкція у в игляді штрафу в розмірі 100 % ва ртості товару, але не менше 1700 г рн. згідно зі ст. 17 Закону № 481/95-ВР .
Порядок застосування та ст ягнення сум штрафних (фінанс ових) санкцій органами держа вної податкової служби визна чено Інструкцією про порядок застосування та стягнення с ум штрафних (фінансових) санк цій органами державної подат кової служби, затвердженої н аказом Державної податкової адміністрації України N 253 від 21.06.2001 року за N 268/5459.
Згідно з пп. 2.3 п. 2 Інструкції ш трафна (фінансова) санкція (шт раф) - плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від с уми податкового зобов'язання (без урахування пені та штраф них санкцій), справляється з п латника податків у зв'язку з п орушенням ним правил оподатк ування, визначеними відповід ними законодавчими та іншими відповідними нормативно-пра вовими актами, на підставі рі шення контролюючого органу.
Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» від 06.07.1995р. № 265/95-ВР суми фінансови х санкцій, підлягають перера хуванню суб'єктами підприємн ицької діяльності до Державн ого бюджету України в десяти денний термін з дня прийнятт я органами державної податко вої служби України рішення п ро застосування таких фінанс ових санкцій.
З огляду на вимоги пункту 11 с татті 11 Закону України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні»від 04.12.1990 року № 509, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенц ії та у порядку, встановлених законами України, мають прав о застосовувати до платників податків фінансові (штрафні ) санкції, стягувати до бюджет ів та державних цільових фон дів суми недоїмки, пені у випа дках, порядку та розмірах, вст ановлених законами України.
Отже, як вбачається з матері алів справи, позивач правомі рно звернувся до суду про стя гнення штрафних (фінансових) санкцій.
Беручи до уваги те, що сума н есплачених штрафних (фінансо вих) санкцій відповідача до С мілянської об' єднаної держ авної податкової інспекції Ч еркаської області становить 6698 грн. 35 коп., докази сплати їх в ідповідачем станом на день р озгляду спору відсутні, суд п риходить до висновку про обґ рунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підляг ають задоволенню в повному о бсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Інших доказів сторони суду не назвали та не надали.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС У країни стягненню з відповіда ча не підлягають.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 97, 122, 128, ст.с т. 158-163 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний по зов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з об меженою відповідальністю то ргівельне підприємство - ма газин «Південний» (20700, Че ркаська область, м. Сміла, вул. Рєпіна, 45, ідентифікаційний к од 14194634) до бюджету через Смілян ську об' єднану державну под аткову інспекцію Черкаської області (20700, Черкаська область , м. Сміла, вул. Леніна, 76, код 22809156) ш трафні (фінансові) санкції в р озмірі 6698 (шість тисяч шістсот дев' яносто вісім) грн. 35 коп.
Постанова набирає законно ї сили відповідно до ст. 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.
Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Черкаський окружний адмі ністративний суд в порядку п ередбаченому ст. ст. 185 - 187 Коде ксу адміністративного судоч инства України.
Повний текст постанов и складено 21 грудня 2010 року.
Головуючий С.О. Кульчицький
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2010 |
Оприлюднено | 11.01.2011 |
Номер документу | 13308056 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
С.О.Кульчицький
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні