Постанова
від 23.12.2010 по справі 2а-5919/10/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

          

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 грудня 2010 року < ЧАС >

м. Полтава

Справа № 2а-5919/10/1670

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді – Клочка К.І.,

при секретарі  – Міщенко Р.В.,

за участю:

прокурора –Савченка В.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом прокурора Кременчуцького району Полтавської області в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України  в Кременчуцькому районі  до Малого приватного підприємства «Рембуд» про відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, -

В С Т А Н О В И В:

16 листопада 2010 року  прокурор Кременчуцького району Полтавської області (надалі - прокурор) в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України  в Кременчуцькому районі (надалі - позивач)  звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Малого приватного підприємства «Рембуд» (надалі – відповідач, МПП «Рембуд») про відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій у розмірі 1 369,31 грн, посилаючись на несплату відповідачем сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, що стало порушенням вимог Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 №21-1 (надалі –Інструкція №21-1).

Представник позивача у судовому засідання вимоги позовної заяви підтримав, просив їх задовольнити.

Відповідач явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, про причини неявки суду не повідомив, про час, дату, місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, що підтверджується поштовими повідомленнями, наявними у матеріалах справи.

Відповідно до положень частини четвертої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, вважається, що у разі неприбуття відповідача –суб’єкта владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення  ним про причину неприбуття, розгляд справи не відкладається і справу може буди вирішено на підставі наявних у ній доказів. Ці є наслідки застосовуються у разі повторного неприбуття за таких самих умов відповідача, який не є суб’єктом владних повноважень.

З огляду на вищевикладене, суд вважає за можливе провести розгляд справи за даної явки.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши матеріали справи, суд встановив наступне.

Відповідач є юридичною особою, яка зареєстрована в управлінні Пенсійного фонду України  Октябрського району в м. Полтаві як платник страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Статтею 14 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.2003 №1058-IV (Закон №1058-IV) встановлено, що страхувальниками є підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту).

Відповідно до положень статті 15 Закону №1058-IV, платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, які набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду.

До набрання чинності Законом №1058-IV діяв Закон України „Про збір на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування ” від 26.06.1997 №400/97-ВР  (надалі - Закон №400/97-ВР).

Відповідно до абзацу четвертого пункту 1 статті 2 Закону №400/97-ВР для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення", за ставкою 100 відсотків від об’єкта оподаткування.

Згідно пункту “б” частини першої статті 13 Закону України “Про пенсійне забезпечення ” від 05.11.1991 №1788-ХІІ (надалі –Закону №1788-ХІІ) працівника зайняті повний робочий день на роботах зі шкідливими і важкими умовами праці –за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць мають право на пенсію на пільгових умовах. Перелік таких працівників, зазначений у розрахунку суми по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пенсій наданий позивачем.

Відповідно до пункту 2 розділу ХV Прикінцевих положень Закону №1058-IV, пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Згідно пункту 6.4 розділу 6 Інструкції №21-1, розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону, які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Відповідно до пункту 6.8 розділу 6 Інструкції №21-1, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання та ін.), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства в місячний термін з моменту виникнення цих обставин. Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.

Відповідно до розрахунків про фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з»статті 13 Закону України «про пенсійне забезпечення»та поданого позивачем розрахунку суми заборгованості за червень-серпень 2010 року відповідач мав сплатити 1 369,31 грн.

Натомість у встановлений законом строк відповідач заборгованість не сплатив.

Відповідно до положень статті 60 Кодексу адміністративного судочинства України, у випадках встановлених законом, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, прокурор, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи можуть звертатись до адміністративного суду із адміністративними позовами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах. Прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадян або держави в порядку, встановленому цим Кодексом та іншими законами, і може здійснювати представництво на будь-якій стадії адміністративного процесу.

Відповідно до частини п’ятої статті 361 Закону України «Про прокуратуру»від 05.11.1991 №1789-ХІІ, прокурор самостійно визначає підстави для представництва у судах, форму його здійснення і може здійснювати представництво в будь-якій стадії судочинства в порядку, передбаченому процесуальним законодавством.

Відповідно до положень частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає позивні вимоги обґрунтовані та такими, що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись  статтями  7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163  Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов прокурора Кременчуцького району Полтавської області в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України  в Кременчуцькому районі до Малого приватного підприємства «Рембуд» про відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій - задовольнити.

Стягнути з Малого приватного підприємства «Рембуд» (вул. Садова, 22, с. Мала Кохнівка, Кременчуцький район, Полтавська область, ідентифікаційний код 21061141) на  користь управління Пенсійного фонду України  в Кременчуцькому районі (вул. Карнаухова, 15, м. Кременчук, Полтавська область, ідентифікаційний код 22534624) невідшкодовану суму витрат на виплату і доставку пільгових пенсій у розмірі  1 369 (одна тисяча триста шістдесят дев’ять) гривень 31 (тридцять один) копійок.

          

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням  її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160  цього  Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

          Повний текст постанови виготовлено 28 грудня 2010 року.

   

          Суддя                                                                                К.І. Клочко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2010
Оприлюднено12.01.2011
Номер документу13310026
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5919/10/1670

Постанова від 23.12.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

Ухвала від 09.12.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

Ухвала від 17.11.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні