Постанова
від 24.12.2010 по справі 2281/10/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" грудня 2010 р.

14 год.26 хв. Справа № 2-а-2281/10/2170

Херсонський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого судді: Василя ки Д.К.,

при секретарі: Бабкіній О.В. , за участю представника пози вача Воробко Т.Г., предста вників відповідача Корсун Р.А., Черноморченка М.П., р озглянувши у відкритому судо вому засіданні адміністрати вну справу за позовом Херсон ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів до приватного підпр иємства "Легіон-Херсон" про ст ягнення адміністративно - го сподарських санкцій та пені,

встановив:

Херсонське обласне ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів (далі - позив ач) звернулося до суду з адмін істративним позовом до прива тного підприємства "Легіон-Х ерсон" (далі - відповідач), в яко му просить стягнути з відпов ідача суму адміністративно-г осподарських санкцій та пеню у розмірі 3800,96 грн., з яких 3785,00 грн . - адміністративно-господарс ькі санкції за порушення нор мативів працевлаштування ін валідів, передбачених Законо м України "Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні", та 15,96 грн. пені за несв оєчасну сплату адміністрати вно-господарських санкцій.

Представник позивача у судовому засіданні позовн і вимоги підтримав у повному обсязі, просив їх задовольни ти, посилаючись на те, що підпр иємством у 2009 році не забезпеч ено норматив працевлаштуван ня інвалідів, оскільки при но рмативі 1 інвалід, не було прац евлаштовано жодного, що є пор ушенням ст.19 Закону України "П ро основи соціальної захищен ості інвалідів".

Представник відповід ача у судовому засіданні про ти позову заперечував, вказу ючи на те, що законодавством У країни не покладається обов' язок на підприємство здійсню вати пошук інвалідів. На вико нання вимог ст. 19 Закону Украї ни ПП"Легіон-Херсон" створено одне робоче місце для інвалі да, в 2008 році на підприємстві пр ацював інвалід 3 групи Макс имов Г.О., який звільнився за власним бажанням. В 2009 році сам остійно працевлаштувати інв аліда підприємство відповід ача не змогло. Зазначає, що від повідач неодноразово повідо мляв цент зайнятості про вак антні міста для інвалідів че рез факс, але протягом 2009 року ц ентром зайнятості не направл ено жодного інваліда. На підс таві викладеного просить від мовити у задоволення позовни х вимог.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріал и справи, суд вважає, що позовн і вимоги підлягають задоволе нню з наступних підстав: згід но з вимогами ст.19 Закону Укра їни "Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і" № 875-ХІІ від 21 березня 1991 року дл я підприємств, установ, орган ізацій, у тому числі підприєм ств, організацій громадських організацій інвалідів, фізи чних осіб, які використовуют ь найману працю, установлюєт ься норматив робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів у розмірі чотирьох відсот ків середньооблікової чисел ьності штатних працівників о блікового складу за рік, а якщ о працює від 8 до 25 осіб, - у кільк ості одного робочого місця. П ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичні особи, які використовую ть найману працю, самостійно розраховують кількість робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів відповідно до н ормативу, встановленого част иною першою ст.19 Закону і забе зпечують працевлаштування і нвалідів. Підприємства, уста нови, організації самостійно здійснюють працевлаштуванн я інвалідів у рахунок нормат ивів робочих місць, виходячи з вимог статті 18 цього Закону .

Судом встановлено, що середньооблікова чисельніс ть штатних працівників підпр иємства у 2009 році становила 10 о сіб. Чисельність інвалідів, я кі повинні працювати на робо чих місцях, створених відпов ідачем до чотиривідсотковог о нормативу, у 2009 році становил а 1 особу, у той час коли у звітн ому періоді відповідачем не було працевлаштовано жодног о інваліда. ПП "Легіон-Херсон" протягом 2009 року не вжило захо дів щодо створення робочого місця для інваліда, вдіповід но до відповіді Херсонського міського центру зайнятості від 03.06.10р. №04-13/2595 підприємство від повідача протягом 2009 року не п одавало до центру зайнятості звіти за формою 3-ПН.

Обов'язки роботодавц ів стосовно забезпечення пра в інвалідів на працевлаштува ння визначені частиною треть ою статті 18 Закону, згідно з ви могами якої підприємства, ус танови, організації, фізичні особи, які використовують на йману працю, зобов'язані виді ляти та створювати робочі мі сця для працевлаштування інв алідів, у тому числі спеціаль ні робочі місця, створювати д ля них умови праці з урахуван ням індивідуальних програм р еабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні г арантії, передбачені чинним законодавством, надавати дер жавній службі зайнятості інф ормацію, необхідну для орган ізації працевлаштування інв алідів, і звітувати Фонду соц іального захисту інвалідів п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів у порядку, вс тановленому Кабінетом Мініс трів України.

Відповідно до ст.20 Зак ону, Порядку сплати підприєм ствами, установами, організа ціями та фізичними особами, щ о використовують найману пра цю, суми адміністративно-гос подарських санкцій та пені з а невиконання нормативу робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністр ів України від 31.01.2007 № 70, роботод авці, де середньооблікова чи сельність працюючих інвалід ів менша, ніж установлено нор мативом, передбаченим ст.19 цьо го Закону, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного з а роком, в якому відбулося пор ушення нормативу, самостійно сплачують відповідним відді ленням Фонду адміністративн о-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, установі, організац ії, у тому числі підприємстві , організації громадських ор ганізацій інвалідів, фізично ї особи, яка використовує най ману працю, за кожне робоче мі сце, призначене для працевла штування інваліда і не зайня те інвалідом. Порушення терм інів сплати адміністративно -господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пе ня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової с тавки Національного банку Ук раїни, що діяла на момент спла ти, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

З огляду на наведене, з а 1 робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, ПП "Ле гіон-Херсон" повинна до 16 квіт ня 2010 року сплатити адміністр ативно-господарські санкції у розмірі 3785,00 грн., які відповід ачем своєчасно не сплачено, в наслідок чого нараховано пен ю у сумі 15,96 грн. Загальна сума з аборгованості становить 3800,96 г рн. та підлягає стягненню з ві дповідача. Дана заборгованіс ть підтверджується звітом за формою 10-ПІ № 1725 від 19.02.10 за 2009 рік т а розрахунком заборгованост і по сплаті адміністративно- господарських санкцій.

За таких обставин суд приходить до висновку про об ґрунтованість нарахування п озивачем адміністративно-го сподарських санкцій та пені за несвоєчасну їх сплату, а то му позовні вимоги підлягают ь задоволенню в повному обся зі. Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.

Керуючись ст.ст.8, 9, 12,17,19, 71, 158-163, 167 КАС України, суд -

постановив:

Позов задовольнити.

Стягнути з приватного підп риємства "Легіон-Херсон" (73000, Хе рсонська обл., смт. Комишани, в ул. Шкільна,1-Б, МФО 352800, р/р 2600501300101, Хе рсонська філія ТОВ "Українсь кий промисловий банк" код 33511118) н а користь Херсонського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів (МФО 852010 р/р 31219230700002, банк ГУДКУ по Херсо нській обл., одержувач УДК у м. Херсоні, код 24104230) адміністрати вно-господарські санкції в с умі 3785 (три тисячі сімсот вісім десят п'ять) грн. 00 коп. та пеню з а порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій в сумі 15 (п'ятнадця ть) грн. 96 коп.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі апеляційної скарги в 10-де нний строк з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі відпові дно до ст. 160 КАС України чи прий няття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлений строк. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.

Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 27 гр удня 2010 р..

Суддя Василя ка Д.К.

кат. 6.11

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.12.2010
Оприлюднено11.01.2011
Номер документу13310723
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2281/10/2170

Постанова від 24.12.2010

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні