ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 грудня 2010 р. Справа № 2-а-5250/10/0270
Вінницький окружний адм іністративний суд в складі
Головуючого судді Іващук О лени Іванівни,
розглянувши у порядку пись мового провадження матеріал и адміністративної справи
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "МС 7"
до: Державної податков ої інспекції у м. Вінниці
про: визнання протиправ ними дій
ВСТАНОВИВ :
До Вінницького окружног о адміністративного суду зве рнулось товариство з обмежен ою відповідальністю “МС 7” (да лі - позивач) з адміністрати вним позовом до Державної по даткової інспекції у м. Вінни ці (далі - відповідач) про виз нання протиправними дій.
Позовні вимоги обґрунтова ні неправомірністю дій подат кового органу, які полягають у невизнанні як податкової з вітності податкової деклара ції з податку на додану варті сть за липень 2010 року. На думку позивача, вказані дії Держав ної податкової інспекції у м . Вінниці суперечать вимогам податкового законодавства т а окремим наказам Державної податкової адміністрації Ук раїни, а відтак є протиправни ми.
Сторони в судове засідання не з'явились. В свою чергу над іслали заяви про розгляд спр ави за відсутності своїх пре дставників.
Окрім того, від представник а відповідача надійшли письм ові заперечення, які суд долу чив до матеріалів справи.
Відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС Укр аїни, особа, яка бере участь у справі, має право заявляти кл опотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке к лопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, су довий розгляд справи здійсню ється в порядку письмового п ровадження.
З урахуванням положень ч. 4 с т. 122 КАС України, суд вирішив п ровести розгляд адміністрат ивної справи в порядку письм ового провадження.
Дослідивши матеріали спра ви, суд приходить до висновку , що позов підлягає задоволен ню з наступних підстав.
Товариство з обмеженою від повідальністю “МС 7” 28.07.2005 року зареєстроване як юридична ос оба на підставі свідоцтва пр о державну реєстрацію юридич ної особи серія А00 №143912 (а. с.10).
Згідно з довідкою Головног о управління статистики Вінн ицької області № 2204 в ТОВ “МС 7” включене до ЄДРПОУ, ідентифі каційний код - 33685129, керівник - ОСОБА_1, місцезнаходження : АДРЕСА_1 (а.с.11).
З матеріалів справи вбачає ться, що товариство 11.08.2005 року в зяте на податковий облік у ДП І у м. Вінниці (а.с.12).
Судом встановлено, що 20.08.2010 ро ку позивачем до ДПІ у м. Вінниц і подано податкову деклараці ю з податку на додану вартіст ь за липень 2010 року.
25.08.2010 року, ДПІ у м. Вінниці нап равило позивачу лист про нев изнання поданої декларації з податку на додану вартість я к податкової звітності. Дане рішення податковий орган мо тивував тим, що підприємство не знаходиться за юридичною адресою (а.с.7).
Не погоджуючись з такими ді ями податкового органу позив ач звернувся за захистом сво їх прав до суду.
Визначаючись щодо заявлен их позовних вимог, заперечен ь відповідача та наданих у сп раву доказів, суд виходить з н аступного.
Відповідно до п. 3 ст. 10 Закону України “Про держану податк ову службу в Україні”, держав ні податкові інспекції в рай онах, містах без районного по ділу, районах у містах, міжрай онні та об' єднані державні податкові інспекції контрол юють своєчасність подання пл атниками податків бухгалтер ських звітів і балансів, пода ткових декларацій, розрахунк ів та інших документів, пов' язаних з обчисленням податкі в, інших платежів, а також пере віряють достовірність цих до кументів щодо правильності в изначення об' єктів оподатк ування і обчислення податків , інших платежів.
Згідно із п.п. 3, 4 статті 11 Зако ну України “Про держану пода ткову службу в Україні”, орга ни державної податкової служ би у випадках, в межах компете нції та у порядку, встановлен их законами України, мають пр аво: одержувати у платників п одатків (посадових осіб плат ників податків) пояснення з п итань, що виникають під час пе ревірок та стосуються реаліз ації повноважень органів дер жавної податкової служби, вс тановлених цим та іншими зак онами України; перевіряти пі д час проведення перевірок у фізичних осіб документи, що п освідчують особу; запрошуват и платників податків або їх п редставників для перевірки п равильності нарахування та с воєчасності сплати податків та зборів (обов' язкових пла тежів) такими платниками под атків. Письмові повідомлення про такі запрошення направл яються не пізніше ніж за деся ть робочих днів до дня запрош ення рекомендованими листам и, в яких зазначаються підста ви запрошення, дата і час, на я кі запрошується платник пода тків (посадова особа платни ка податків).
Відповідно до пп. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 За кону України “Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами” (далі - Закон № 2181), прийн яття податкової декларації є обов' язком контролюючого о ргану. Податкова декларація приймається без попередньо ї перевірки зазначених у ні й показників через канцеляр ію, чий статус визначається відповідним нормативно-прав овим актом. Відмова службов ої (посадової) особи контролю ючого органу прийняти податк ову декларацію з будь-яких п ричин або висування нею будь -яких передумов щодо такого п рийняття (включаючи зміну по казників такої декларації, з меншення або скасування від' ємного значення об' єктів оподаткування, сум бюджетни х відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобо в' язань тощо) забороняєтьс я та розцінюється як перевищ ення службових повноважень такою особою, що тягне за собо ю її дисциплінарну та матері альну відповідальність у порядку, визначеному законо м.
Податкова звітність, отрим ана контролюючим органом від платника податків як податк ова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазн аченим у затвердженому поря дку її заповнення, може бути не визнана таким контролюю чим органом як податкова дек ларація, якщо в ній не зазначе но обов' язкових реквізитів , її не підписано відповідним и посадовими особами, не скрі плено печаткою платника пода тків.
Відповідно до п. 4.3 Порядку за повнення та подання податков ої декларації з податку на до дану вартість, затвердженого наказом ДПА України № 166 від 30.05. 1997 року, податкова звітність, отримана контролюючим орган ом від платника податків як п одаткова декларація, що запо внена ним всупереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її заповнення, може б ути не визнана таким контрол юючим органом як податкова д екларація, якщо в ній не зазна чено обов' язкових реквізит ів, її не підписано відповідн ими посадовими особами, не ск ріплено печаткою платника по датків. У цьому разі, якщо конт ролюючий орган звертається д о платника податків з письмо вою пропозицією (письмове зв ернення надсилається пошто ю з повідомленням про його вр учення) надати нову податков у декларацію з виправленими показниками (із зазначенням підстав неприйняття поперед ньої), то такий платник податк ів має право:
- надати таку нову деклараці ю разом зі сплатою відповідн ого штрафу;
- оскаржити рішення податко вого органу в порядку апеляц ійного узгодження.
Відповідно до п. 4.8 Методични х рекомендацій щодо централі зованого приймання та комп'ю терної обробки податкової зв ітності платників податків в ОДПС України, затверджених н аказом ДПА України № 827 від 31.12.2008 року (далі - Методичні рекомен дації), за відсутності зауваж ень до оформлення податкової звітності вона реєструєтьс я і вважається прийнятою. Ц ей факт засвідчують відповід ні відмітки: штамп, дата реєс трації документа та реєстрац ійний номер, що проставляють ся на полях, визначених затве рдженими формами податкової звітності, як основного доку мента, так і додатка до нього.
А згідно з п 4.5 Методичних рек омендацій, якщо надана орган у ДПС платником податків под аткова звітність заповнена н им з порушенням правил, зазна чених у затвердженому порядк у заповнення, то вона може бут и не визнана таким органом ДП С як податкова декларація, а с аме:
1) у ній не зазначено обов' я зкових реквізитів або не про ставлено прочерк у показника х, які не заповнюються;
2) її не підписано відповідн ими посадовими особами (факс иміле не дозволяється);
3) не скріплено печаткою пла тника податків;
4) відсутні обов' язкові дод атки до податкової звітності , передбачені порядком запов нення відповідної звітності ;
5) неможливо прочитати текст або цифри внаслідок пошкодж ення (наприклад, документи, залиті чорнилом або іншою рідиною, потерті);
6) наявні порвані аркуші, під чищення, помарки, виправленн я, дописки і закреслювання;
7) подана ксерокопія звітних документів;
8) звітність з податку на дод ану вартість, подана неплатн иком ПДВ.
У таких випадках працівник и структурного підрозділу ОД ПС, до функцій якого належить приймання податкової звітно сті, в усній формі попереджаю ть платника податків про вия влені недоліки і право невиз нання органом ДПС такої пода ткової звітності відповідно до норм Закону № 2181.
Якщо платник податків напо лягає на прийнятті звітності , то звітність приймається, ре єструється та разом зі служб овою запискою передається до галузевого підрозділу для п одальшого зберігання у звітн ій частині особової справи п латника податків. На примірн ику, що залишається у платник а податків, проставляється ш тамп “ОТРИМАНО, попереджено про можливість невизнання”.
Структурним підрозділом О ДПС, до функцій якого належит ь приймання податкової звітн ості у триденний термін ві д дня отримання звітності (ал е не пізніше наступного дня в ід граничного строку подання ), надсилається платнику пода тків повідомлення про невизн ання ОДПС податкової звітнос ті як податкової декларації із зазначенням підстав не прийняття та пропозицією над ати нову податкову деклараці ю, оформлену належним чином (п п. 4.1.3 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181).
Таким чином, судом встановл ено, що ТОВ "МС 7" знаходиться за юридичною адресою: м. Вінниця , вул. 600-річчя, 17, що підтверджуєт ься доказами які є в матеріал ах справи, а тому дії державно ї податкової інспекції у м. Ві нниці, що полягають у невизна нні декларації з податку на д одану вартість за липень 2010р., я к податкової звітності, є про типравними.
Відповідно до ст. 13 Закону Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні”, посадові особи органів державної под аткової служби зобов' язані дотримуватись Конституції і законів України, інших норма тивних актів, прав та охороню ваних законом інтересів гро мадян, підприємств, установ, о рганізацій, забезпечувати ви конання покладених на органи державної податкової служби функцій та повною мірою вико ристовувати надані їм права.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції У країни органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи, з обов' язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб' єктів владни х повноважень адміністратив ні суди перевіряючи, чи прийн яті (вчинені) вони: на підставі у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; з вик ористанням повноважень з мет ою, з якою це повноваження над ано; обґрунтовано, тобто з ура хуванням усіх обставин, що ма ють значення для прийняття р ішення (вчинення дій); безстор онньо (неупереджено); добросо вісно; розсудливо; з дотриман ням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправ едливій дискримінації; пропо рційно, зокрема з дотримання м необхідного балансу між бу дь-якими несприятливими насл ідками для прав, свобод та інт ересів особи і цілями, на дося гнення яких спрямоване це рі шення (дія); з урахуванням прав а особи на участь у процесі пр ийняття рішення; своєчасно, т обто протягом розумного стро ку.
Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адмі ністративному судочинства У країни, в адміністративних с правах про протиправність рі шень, дій чи бездіяльності су б' єкта владних повноважень обов' язок щодо доказування правомірності свого рішення , дії чи бездіяльності поклад ається на відповідача, якщо в ін заперечує проти адміністр ативного позову.
Частиною 1 статті 9 Кодексу а дміністративного судочинст ва України передбачено, що су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого органи де ржавної влади, органи місцев ого самоврядування, їхні пос адові і службові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.
Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодек су адміністративного судочи нства України, кожна сторона повинна довести ті обставин и, на яких ґрунтуються її вимо ги та заперечення, а суд згід но ст. 86 цього Кодексу, оцінює д окази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосере дньому, всебічному, повному т а об' єктивному дослідженні .
З урахуванням викладеного , оцінивши надані позивачем д окази, суд дійшов висновку, що вимоги позивача обґрунтован і, та підлягають задоволенню шляхом визнання протиправни ми дій Державної податкової інспекції у м. Вінниці щодо не визнання як податкової звітн ості податкової декларації з податку на додану вартість з а липень 2010 року, поданої товар иством з обмеженою відповіда льністю “МС 7”.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 122, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Позов задовольнити по вністю.
Визнати протиправними дії Державної податкової інспек ції у м. Вінниці, що полягають у невизнанні як податкової з вітності податкової деклара ції з податку на додану варті сть Товариства з обмеженою в ідповідальністю "МС 7" за липен ь 2010 року.
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КА С України.
Відповідно до ст. 186 КАС Украї ни, апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом десяти дн ів з дня її проголошення. У раз і застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодек су, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Якщ о суб'єкта владних повноваже нь у випадках та порядку, пере дбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було п овідомлено про можливість от римання копії постанови суду безпосередньо в суді, то деся тиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду о бчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.
Суддя Іващук Оле на Іванівна
29.12.2010
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.12.2010 |
Оприлюднено | 12.01.2011 |
Номер документу | 13313565 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Іващук Олена Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні