Постанова
від 07.12.2010 по справі 2а-10516/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018,  м. Львів,  вул. Чоловського, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

07 грудня 2010 р.                                                                          Справа № 2а-10516/10/1370  

Львівський окружний  адміністративний суд

у складі: головуючого –судді  Сакалоша В.М.,

при секретарі Дрозди І.С.,

за участю представника позивача –Більо І.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Львова

до Закритого акціонерного товариства «Спеціалізоване підприємство «АБ-Сервіс»

про стягнення  податкової заборгованості -

в с т а н о в и в:

Державна податкова інспекція у Шевченківському районі міста Львова (далі - ДПІ у Шевченківському районі м. Львова) звернулась до Львівського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить постановити рішення про стягнення із Закритого акціонерного товариства «Спеціалізоване підприємство «АБ-Сервіс»(далі - ЗАТ СП «АБ-Сервіс») податкової заборгованості у розмірі 1 712,04 грн.

Ухвалою суду від 15.11.2010 року відкрито провадження в адміністративній  справі. В судовому засіданні 07.12.2010 року судом проголошено вступну та резолютивну частини постанови.    

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд адміністративний позов задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з’явився, не повідомив суд про причини неявки, не заявляв клопотання про відкладення розгляду справи, хоча належним чином повідомлений про день, місце та час судового розгляду. Враховуючи наведене судом проведено розгляд справи за  відсутності відповідача на підставі наявних у матеріалах справи доказів, згідно ст.71 КАС України.

Заслухавши доводи представника позивача, з’ясувавши обставини, на які позивач посилається як на підставу своїх  вимог  та дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, суд вважає, що позов  підлягає до задоволення, мотивуючи це наступним.

Відповідно до п.п. 9.1.3 п. 9.1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування»платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

У відповідності до вимог ст. 20 Закону України «Про систему оподаткування», контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов‘язкових платежів) здійснюється державними податковими органами та іншими державними органами в межах повноважень, визначених законом.

Пунктом 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990 р. №509-ХІІ (із змінами і доповненнями), державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції: ... «подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в дохід держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна».

Відповідно до преамбули Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№2181-111 від 21.12.2000 р.(далі Закон) (із змінами та доповненнями), цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Відповідно до п. 1. 12 ст. 1 Закону  контролюючий орган - державний орган, який у межах своєї компетенції, визначеної законодавством, здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування податків і зборів (обов'язкових платежів) та погашенням податкових зобов'язань чи податкового боргу. Податкові органи є контролюючим органом стосовно податків і зборів (обов'язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.

Контролюючі органи мають право здійснювати перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати лише стосовно тих податків і зборів (обов'язкових платежів), які віднесені до їх компетенції цим пунктом. Органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу (далі - органи стягнення), є виключно податкові органи, а також державні виконавці у межах їх компетенції.

Відповідно до п.п.3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону, активи платника податків (кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання) можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу.

Згідно довідки позивача №123/29-011 від 19.10.2010 року ЗАТ СП «АБ-Сервіс»взято на облік ДПІ  у Шевченківському районі м. Львова 29.09.1997 року за №19337995.

Встановлено, що ДПІ  у Шевченківському районі м. Львова проведено перевірку ЗАТ СП «АБ-Сервіс»з питань дотримання вимог податкового законодавства за результатами якої складені акти: №147/15-1 від 08.06.2010 року; №815/210/15-2/193379; №1215/350/15-2/19337995 від 26.08.2010 року, якими встановлено порушення п.п.4.1.4. п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами», п. 16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», в частині порушення терміну подання податкової звітності.

На підставі вищевказаних актів ДПІ у Шевченківському районі м. Львова винесені податкові повідомлення-рішення, зокрема:

-  №0003841510/0/13255 від 08.06.2010 року, яким визначене податкове зобов'язання по сплаті податку на прибуток приватних підприємств у сумі 510 грн.;

- №0004261630/0/15201 від 30.06.2010року, яким визначене податкове зобов'язання по сплаті податку на додану вартість у сумі 1 190грн.;

- №000546163 0/0/20119 від 26.08.2010р., яким визначене податкове зобов'язання по сплаті податку на додану вартість у сумі 170 грн.

Пунктом 6.2.1. ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового  зобов'язання  в установлені строки,  податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Позивачем на адресу відповідача було надіслано першу податкову вимогу №1/513 від 06.07.2010 року та другу податкову вимогу №2/697 від 11.08. 2010 року.

Згідно довідки ДПІ у Шевченківському районі м. Львова №24345/19-020 від 20.10.2010 року ЗАТ СП «АБ-Сервіс»станом на 19.10.2010року має заборгованість по податках та платежах перед бюджетом на загальну суму 1712,04 грн., а саме: по сплаті податку на прибуток приватних підприємств в сумі 486 грн. та по податку на додану вартість в сумі 1 225,14грн.

Відповідно до пп. 5.2.1. ст.5 Закону податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення.

Підпунктом 4.2.3. ст.4 Закону встановлено, що обов'язок доведення того, що будь-яке нарахування здійснене контролюючим органом є помилковим, покладається на платника податків. Якщо згідно з нормами Закону сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність та повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне і повне погашення нарахованого податкового зобов'язання та має право на оскарження цієї суми у порядку, встановленому цим Законом (пп. 4.2.1. ст.4 Закону).

У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати (пп.5.2.2. ст.5 Закону).

З урахуванням строків давності платник податків має право оскаржити до суду рішення контролюючого органу про нарахування податкового зобов'язання у будь-який момент після отримання відповідного податкового повідомлення. У цьому випадку зазначене рішення контролюючого органу не підлягає адміністративному оскарженню (пп.5.2.5. ст.5 Закону).

Відповідно до положень, закріплених статтею 11 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів (ст. 69 КАС України).

За правилами, встановленими ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Відповідачем позовні вимоги не спростовано, письмових заперечень по суті заявлених вимог суду не надано, що дає суду підстави визнати позовні вимоги обґрунтованими та таким, що підлягають до задоволення.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 7-11, 14, 69-71, 86, 87, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

п о с т а н о в и в :

1.Адміністративний позов задовольнити повністю.

2.Стягнути із Закритого акціонерного товариства «Спеціалізоване підприємство «АБ-Сервіс»(79058, м. Львів, вул. Тисленка,  2, ЄДРПОУ 19337995) до Державного бюджету України кошти у розмірі 1 712,04 грн.

Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова виготовлена у повному обсязі 09.12.2010 року.

                     Суддя                                                                  Сакалош В.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2010
Оприлюднено04.01.2011
Номер документу13314773
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10516/10/1370

Постанова від 07.12.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 15.11.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 15.11.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні