ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 грудня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-5223/10/1670
Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Удов іченка С.О.,
при секретарі - Саченко Н .С.,
за участю:
представника позивача - Ф ищук В.В.,
представника відповідача - Голобородько О.П.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом По лтавського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до приватного п ідприємства "Авіком груп" про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пе ні,-
В С Т А Н О В И В:
26 жовтня 2010 року Полтав ське обласне відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів звернулося до Полтавськ ого окружного адміністратив ного суду з адміністративним позовом до приватного підпр иємства "Авіком груп" про стяг нення адміністративно - госп одарських санкцій та пені.
В обґрунтування своїх вим ог позивач зазначив, що відпо відачем було порушено вимоги статті 19 Закону України "Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні", а саме в 2009 році відповідачем не вико нано нормативу робочих місць , призначених для працевлашт ування інвалідів, у кількост і 1 робочого місця, що має насл ідком накладення адміністра тивно-господарських санкцій в розмірі 8 056,25 грн та пені в сум і 469,48 грн у зв' язку з порушенн ям терміну сплати адміністра тивно-господарських санкцій .
У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав та просив його задовольн ити, посилаючись на обставин и, викладені в позовній заяві .
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав з тих підстав, що відпо відачем в 2009 році була створен а необхідна кількість місць для працевлаштування інвалі дів та подавались звіти форм и № 3-ПН до Кременчуцького райо нного центру зайнятості.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, вивчивши т а дослідивши матеріали справ и, всебічно і повно з' ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні ви моги та заперечення на них, об ' єктивно оцінивши докази, щ о мають юридичне значення дл я розгляду справи і вирішенн я спору по суті, суд приходить висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з нас тупних підстав.
Відповідно до частини 1 стат ті 19 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” від 21.03 1991 № 875 (д алі - Закон № 875) для підприємс тв, установ, організацій, в том у числі підприємств, організ ацій громадських організаці й інвалідів, фізичних осіб, як і використовують найману пра цю, установлюється норматив робочих місць для працевлашт ування інвалідів у розмірі ч отирьох відсотків середньоо блікової чисельності штатни х працівників облікового скл аду за рік, а якщо працює від 8 д о 25 осіб - у кількості одного робочого місця.
Частиною 2 статті 19 вищезазн аченого Закону регламентова но, що підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, установи, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, вст ановленого частиною першою ц ієї ж статті, і забезпечують п рацевлаштування інвалідів.
Судом встановлено, що за пер іод з січня 2009 року по вересен ь 2009 року на підприємстві прац ювало 7 осіб.
Таким чином, середньооблік ова чисельність працюючих у зазначений період на підприє мстві складала менше 8 осіб, а отже у відповідача не було об ов' язку щодо створення робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів, як це передбаче но Законом України «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні».
А в період з жовтня по груде нь 2009 року середньооблікова ч исельність працюючих склад ала 8 осіб, тобто норматив скл адає 1 робоче місце для інвалі дів.
Частиною 3 статті 18 Закону № 8 75 передбачено, що підприємств а, установи, організації, фізи чні особи, які використовуют ь найману працю, зобов'язані в иділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеці альні робочі місця, створюва ти для них умови праці з ураху ванням індивідуальних прогр ам реабілітації і забезпечув ати інші соціально-економічн і гарантії, передбачені чинн им законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для ор ганізації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалід ів про зайнятість та працевл аштування інвалідів у порядк у, встановленому Кабінетом М іністрів України.
Відповідач подавав до Крем енчуцького районного центру зайнятості звіти про наявні сть вільних робочих місць, пр изначених для працевлаштува ння інвалідів, за формою №3-ПН за грудень 2009 року, що підтвер джується листом Кременчуцьк ого районного центру зайнято сті № 5794 від 28.10.2010.
Як вбачається з наданого по зивачем розрахунку суми адм іністративно-господарських санкцій та пені у 2009 році у ПП "А віком груп" було одне не зайня те інвалідами робоче місце, п ризначене для працевлаштува ння інвалідів.
Відповідно до частини 1 стат ті 20 Закону України № 875 підприє мства, установи, організації , які використовують найману працю, де середньооблікова ч исельність працюючих інвалі дів менша, ніж встановлено но рмативом, передбаченим статт ею 19 цього закону щороку сплач ують відповідним відділення м Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно - господарські санкції, сума я ких визначається в розмірі с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, установі, організації за кожне робоче місце, призна чене для працевлаштування ін валіда і не зайняте інвалідо м.
Таким чином, за 1 робоче місц е, призначене для працевлашт ування інвалідів і не зайнят е інвалідами, відповідач до 16. 04.2010 (термін сплати встановлен о частиною 4 статті 20 вищевказ аного Закону - до 15 квітня року , наступним за роком, у якому в ідбулося порушення норматив у) повинен був самостійно спл атити адміністративно-госпо дарські санкції у розмірі 2 014,06 грн.
В добровільному порядку ад міністративно-господарські санкції відповідачем не спл ачені. Проти задоволення поз ову в частині стягнення
Згідно з частиною 2 статті 20 З акону України № 875 порушення т ермінів сплати адміністрати вно-господарських санкцій тя гне за собою нарахування пен і. Пеня обчислюється, виходяч и із 120 відсотків річних облік ової ставки Національного ба нку України, що діяла на момен т сплати, нарахованої за повн у суму недоїмки за весь її стр ок.
У зв'язку з несплатою відпов ідачем адміністративно-госп одарських санкцій до встанов леної законом дати, позиваче м правомірно нараховано пеню у розмірі 117,37 грн.
Відповідно до частини 5 стат ті 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” дані суми м ожуть бути стягнуті в примус овому порядку за рішенням су ду.
Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню в ча стині стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій у розмірі 2 014,06 грн та пені за пору шення термінів сплати адміні стративно-господарських сан кцій у розмірі 117,37 грн підлягаю ть частковому задоволенню.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 К одексу адміністративного су дочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Полтавського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до приватно го підприємства "Авіком груп " про стягнення адміністрати вно-господарських санкцій та пені задовольнити частково.
Стягнути з приватного підп риємства "Авіком груп" (іденти фікаційний код 34537509) на користь Полтавського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів (м. Полтава, вул . Зигіна, 1, р/р 31212230700008 в ГУДК в Полта вській області, МФО 831019, код 34698878, о держувач - УДК в м. Кременчук) а дміністративно-господарськ і санкції у розмірі 2 014 (дві тис ячі чотирнадцять) грн 06 (шість ) коп та пеню за порушення терм інів сплати адміністративно -господарських санкцій у роз мірі 117 (сто сімнадцять) грн 37 (тр идцять сім) коп.
У задоволенні іншої частин и позовних вимог відмовити.
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Повний текст постан ови виготовлено 27 грудня 2010 рок у.
Суддя С.О. Удовіченко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2010 |
Оприлюднено | 04.01.2011 |
Номер документу | 13315203 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.О. Удовіченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні