ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 2а-5938/10/2370
29 грудня 2010 року м. Черкаси
09 год. 00 хв.
Черкаський окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого - судді Кульч ицького С.О.,
при секретарі - Руденко Ю.В .,
за участю:
прокурора - Синецької О.Ю. ( за посвідченням),
представника позивача - Чобітько Ю.М. (за довіреніст ю),
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом прокурора Жашк івського району Черкаської о бласті в інтересах держави в особі Черкаського територіа льного управління Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Бу зівське спеціалізоване підп риємство - 2306»про стягнення ш трафу за правопорушення на р инку цінних паперів,
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Жашківського р айону Черкаської області зве рнувся до суду в інтересах де ржави в особі Черкаського те руправління Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку з адміністративним позовом до відкритого акціо нерного товариства «Бузівсь ке спеціалізоване підприємс тво - 2306»про стягнення штрафу за правопорушення на ринку ц інних паперів в сумі 850 грн.
Обґрунтовуючи позовні вим оги позивач зазначає, що відп овідачем, в порушення вимог З акону України «Про державне регулювання ринку цінних пап ерів в Україні»від 30.10.1996 року № 448/96 подано звіт за 2009 рік, який мі стить недостовірну інформац ію, внаслідок чого було винес ено постанову про накладання санкції за правопорушення н а ринку цінних паперів. Проте відповідачем штраф сплачено не було.
Прокурор та предста вник позивача, в судовому зас іданні, позовні вимоги підтр имали, позов просили задовол ьнити повністю з підстав вик ладених у позовній заяві.
Відповідач до зали судов ого засідання не з'явився, явк у своїх представників на суд овий розгляд справи не забез печив, хоча про час та місце ро згляду справи був повідомлен ий за адресою, яка зазначена у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців (в итяг станом на 27.10.2010 року).
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців»якщо відомості, які підлягають вн есенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до ньог о, то такі відомості вважають ся достовірними і можуть бут и використані в спорі з треть ою особою, доки до них не внесе но відповідних змін.
Виходячи з положень ч.2 ст.128 К одексу адміністративного су дочинства України, суд вважа є, що неприбуття в судове засі дання без поважних причин пр едставника сторони або треть ої особи, неповідомлення ним и про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду спр ави.
17.12.2010 року на адресу суду від в ідкритого акціонерного това риства «Бузівське спеціаліз оване підприємство - 2306» наді йшло заперечення на позов, зг ідно якого відповідач просит ь відмовити у задоволенні по зовних вимог.
Заслухавши пояснення про курора та представника позив ача, розглянувши подані доку менти і матеріали, оцінивши н алежність, допустимість, дос товірність кожного доказу ок ремо, а також достатність і вз аємний зв' язок доказів у їх сукупності, суд встановив.
Відкрите акціонерне товар иство «Бузівське спеціалізо ване підприємство - 2306»зареє строване як юридична особа 28.0 5.1996 року, ідентифікаційний код 21364775.
Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження профе сійної діяльності на фондово му ринку, з метою забезпеченн я відкритості та ефективност і функціонування фондового р инку регулюються Законом Укр аїни «Про цінні папери та фон довий ринок»від 23 лютого 2006 рок у № 3480-IV (надалі за текстом - «За кон № 3480-IV»).
Стаття 2 Закону № 3480-IV визначає емітента як юридичну особу, Автономну Республіку Крим або міські ради, а також держа ву в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емі сійні цінні папери та бере на себе зобов'язання щодо них пе ред їх власниками
Відповідно до частини 1 стат ті 40 Закону № 3480-IV регулярна інфо рмація про емітента, це річна та квартальна звітна інформ ація про результати фінансов о-господарської діяльності е мітента, яка подається Держа вній комісії з цінних папері в та фондового ринку (в тому чи слі в електронному вигляді).
Частиною третьою статті 40 З акону № 3480-IV визначено, що річна інформація про емітента пов инна містити такі відомості: найменування та місцезнаход ження емітента, розмір його с татутного капіталу; орган уп равління емітента, його поса дові особи та засновники; гос подарська та фінансова діяль ність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість), розміщення та лістинг цінних паперів; річн а фінансова звітність; аудит орський висновок.
Строки, порядок та форми под ання регулярної інформації п ро емітента (річної та кварта льної) встановлюються Держав ною комісією з цінних папері в та фондового ринку. (ч. 6 ст. 40 За кону № 3480-IV).
Склад, порядок і строки розк риття на фондовому ринку рег улярної, особливої інформаці ї та інформації про іпотечні цінні папери емітентами цін них паперів та подання її до Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку рег улюються Положенням про розк риття інформації емітентами цінних паперів затвердженим рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку від 19 грудня 2006 р. № 1591.
Відповідно до п.1.15 глави 2 роз ділу V цього Положення інформ ація про майновий стан та фін ансово-господарську діяльні сть емітента має містити дан і відповідно до таблиць, що мі стяться у пунктах 13.1 "Інформац ія про основні засоби емітен та", 13.2 "Інформація щодо вартост і чистих активів емітента", 13.3 " Інформація про зобов'язання емітента", 13.4 "Інформація про об сяги виробництва та реалізац ії основних видів продукції" , 13.5 "Інформація про собівартіс ть реалізованої продукції", н аведених у додатку 37.
У таблиці 13.2 "Інформація щодо вартості чистих активів емі тента" вказується розрахунок вартості чистих активів, яки й складається акціонерними т овариствами та емітентами - т овариствами з обмеженою відп овідальністю, окрім тих, що зд ійснюють банківську, страхов у діяльність та діяльність і нститутів спільного інвесту вання.
У описі до таблиці, що місти ться у пункті 13.2 "Інформація що до вартості чистих активів е мітента", описується методик а розрахунку вартості чистих активів емітента за поперед ній та звітний періоди.
У висновку до таблиці, що мі ститься у пункті 13.2 "Інформаці я щодо вартості чистих актив ів емітента", вказується інфо рмація щодо відповідності ви могам законодавства вартост і чистих активів, розміру ста тутного капіталу.
Згідно п.13.2 річної інформаці ї відповідача за 2009 рік вбачає ться, що розрахункова вартіс ть чистих активів становить за звітний період 334, 8 тис. грн., з а попередній період - 349,5 тис. г рн.
Разом з тим, в аудиторському висновку про фінансову звіт ність відкритого акціонерно го товариства «Бузівське спе ціалізоване підприємство - 2306»за 2009 рік від 09.03.2010 року зазнач ено, що розрахункова вартіст ь чистих активів емітента за 2008 рік становить 359,4 тис. грн., за 2009 рік - 344,0 тис. грн.
Таким чином, судом встановл ено, що інформація про майнов ий стан та фінансово-господа рську діяльність емітента за 2009 рік, подана до Черкаського територіального управління Державної комісії з цінних п аперів та фондового ринку мі стить недостовірну інформац ію.
Пунктом 2 розділу VII Положенн я про розкриття інформації е мітентами цінних паперів зат вердженим рішенням Державно ї комісії з цінних паперів та фондового ринку передбачено , що за неопублікування, опубл ікування не в повному обсязі Інформації та/або опублікув ання недостовірної Інформац ії, нерозміщення, розміщення не в повному обсязі Інформац ії та/або розміщення недосто вірної Інформації у загально доступній інформаційній баз і даних Державної комісії з ц інних паперів та фондового р инку про ринок цінних папері в, неподання, подання не в повн ому обсязі Інформації та/або подання недостовірної Інфор мації до Комісії, передбачен ої цим Положенням, юридична о соба несе відповідальність в ідповідно до закону.
Законом який визначає прав ові засади здійснення держав ного регулювання ринку цінни х паперів та державного конт ролю за випуском і обігом цін них паперів та їх похідних в У країні є Закон України «Про д ержавне регулювання ринку ці нних паперів в Україні»від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР (надалі з а текстом - Закон № 448/96-ВР).
Статтею 8 цього Закону визна чені повноваження Державної комісії України з цінних пап ерів та фондового ринку. Зокр ема, відповідно до пункту 14 за значеної статті Державна ком ісія з цінних паперів та фонд ового ринку має право наклад ати адміністративні стягнен ня, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодав ства на юридичних осіб та їх с півробітників, аж до анулюва ння ліцензій на здійснення п рофесійної діяльності на рин ку цінних паперів.
Відповід но до пункту 18.3. розділу 18 Прави л розгляду справ про порушен ня вимог законодавства на ри нку цінних паперів та застос ування санкцій затверджених наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 9 січня 1997 року № 2 (у ре дакції рішення Державної ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку від 13 лютого 2001 рок у № 27) до учасників ринку ці нних паперів за порушення за конодавства передбачено зас тосування штрафу у розмірі д о 1000 неоподатковуваних мініму мів доходів громадян за непо дання, несвоєчасне подання а бо подання юридичними особам и завідомо не достовірної ін формації.
22.09.2010 року на підставі ст.9 За кону України «Про державне р егулювання ринку цінних папе рів в Україні» у відношенні в ідповідача уповноваженою ос обою позивача складено акт № 160-ЧК про правопорушення на ри нку цінних паперів, згідно як ого було винесено постанову про розгляд справи про право порушення на ринку цінних па перів від 22.09.2010 року. У відповід ності до зазначеної постанов и розгляд справи про правопо рушення на ринку цінних папе рів у відношенні відповідача призначено на 29.09.2010 року.
29.09.2010 року на підставі п.п.1.7 п.1 р озділу XVII Правил розгляду спр ав про порушення вимог закон одавства на ринку цінних пап ерів та застосування санкцій , затверджених рішенням Комі сії від 11.12.2007 року № 2272 та у відпов ідності до ч. 14 ст.8 та п. 7 ст. 11 Зак ону України «Про державне ре гулювання ринку цінних папер ів в Україні»позивачем було розглянуто справу про правоп орушення на ринку цінних пап ерів, про що було складено пос танову про накладення санкці ї за правопорушення на ринку цінних паперів № 152-ЧК від 29.09.2010 р оку, згідно якої за подання не достовірної інформації до Де ржавної комісії з цінних пап ерів та фондового ринку на ві дповідача накладено штрафну санкцію у розмірі 850 грн.
Розділом 19 Правил розгляду справ про порушення вимог за конодавства на ринку цінних паперів та застосування санк цій передбачено, що штраф має бути сплачений порушником н е пізніше як через 15 днів з дня отримання ним постанови. У ра зі оскарження цієї постанови штраф має бути сплачений: не п ізніше як через 15 днів з дня по відомлення про залишення ска рги без задоволення; не пізні ше як через 15 днів з дня отрима ння рішення за результатами розгляду скарги, якщо рішенн я передбачає сплату штрафу.
Беручи до уваги, що відповід ач, у встановлені законодавс твом строки штраф не сплатив та не оскаржив постанову про його накладення в установле ному порядку, суд приходить д о висновку про обґрунтованіс ть позовних вимог та вважає ї х такими, що підлягають задов оленню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодек су адміністративного судочи нства України кожна сторона повинна довести ті обставини , на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.
Інших доказів сторони суду не назвали та не надали.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 Код ексу адміністративного судо чинства України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 97, 122, 128, ст.с т. 158-163 КАС України, Черкаський о кружний адміністративний су д,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з відкритого акці онерного товариства «Бузівс ьке спеціалізоване підприєм ство - 2306» (19243, Черкаська област ь, Жашкіський район, с. Бузівка , ідентифікаційний код 21364775) в до хід бюджету через Черкаське територіальне управління Де ржавної комісії з цінних пат ерів та фондового ринку (18002, м. Ч еркаси, вул. Хрещатик, 225, іденти фікаційний код 22803076) штраф в сум і 850 (вісімсот п' ятдесят) грн.
Постанова набирає законн ої сили відповідно до ст. 254 Код ексу адміністративного судо чинства України.
Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Черкаський окружний адмі ністративний суд в порядку п ередбаченому ст. ст. 185 - 187 Коде ксу адміністративного судоч инства України.
Головуючий С. О. Кульчи цький
Суддя С.О.Кульчицький
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.12.2010 |
Оприлюднено | 05.01.2011 |
Номер документу | 13315795 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
С.О.Кульчицький
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні