ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
Автономна Республіка К рим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люк сембург/Речна, 29/11, к. 101
УХВАЛА
21.12.2010 Справа №2-7/5485-2010
За позовом Військового про курора Євпаторійського гарн ізону (97400, м. Євпаторія, вул. Пушк іна, 35) в інтересах держави в ос обі:
1) Міністерства оборони Укр аїни (03168, м. Київ, Повітрофлотсь кий проспект, 6, ідентифікацій ний код 20055032);
2) Євпаторійської квартирно -експлуатаційної частини рай ону Міністерства оборони Укр аїни (97400, м. Євпаторія, вул. Пушкі на, 35, ідентифікаційний код 07786127 );
3) Державного підприємства М іністерства оборони України "Військовий радгосп "Євпатор ійський" (97402, м. Євпаторія, ГСП-2, д ілянка Нова)
До відповідача Євпаторійс ької міської ради (97416, м. Євпато рія, пр. Леніна, б. 2)
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - ОСОБА_1 (97400, АДРЕС А_1)
Про визнання недійсними рі шень та спонукання до викона ння певних дій.
Суддя ГС АР Крим І.І.Дворний
представники:
Від позивачів: 1) не з' явивс я; 2) не з' явився; 3) не з' явивс я
Від відповідача - Федорук Н. Л., предст., дов. №159/02-29 від 15.02.2010 р.
Від третьої особи - не з' я вився (телеграма).
Прокурор - Рибкін О. Ю. посв . №335.
Суть спору: Військовий про курор Євпаторійського гарні зону звернувся до Господарсь кого суду АР Крим в інтересах держави в особі Міністерств а оборони України, Євпаторій ської квартирно-експлуатаці йної частини району Міністер ства оборони України та Держ авного підприємства Міністе рства оборони України "Війсь ковий радгосп "Євпаторійськи й" з позовною заявою до Євпато рійської міської ради, в якій просить суд:
- визнати незаконним т а скасувати рішення Євпаторі йської міської ради №5-39/117 від 29 грудня 2008 року «Про припиненн я права постійного користува ння земельною ділянкою загал ьною площею 0,1000 га ТОВ «Євпатор ійський військовий радгосп» та про передачу цієї земельн ої ділянки, розташованої за а дресою:АДРЕСА_1 у власніст ь ОСОБА_1 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських буді вель та споруд»;
- визнати незаконним т а скасувати рішення Євпаторі йської міської ради №5-48/79 від 26 с ерпня 2009 року «Про внесення зм ін в рішення міської ради №5-39/11 7 від 29.12.2008р.»;
- відновити те станови ще, яке існувало до видання рі шень Євпаторійської міської ради №5-39/117 від 29.12.2008 року «Про при пинення права постійного кор истування земельною ділянко ю загальною площею 0,1000 га ТОВ « Євпаторійський військовий р адгосп» та про передачу цієї земельної ділянки, розташов аної за адресою:АДРЕСА_1 у власність ОСОБА_1 для буд івництва та обслуговування ж итлового будинку, господарсь ких будівель та споруд» та №5-4 8/79 від 26 серпня 2009 року «Про внес ення змін в рішення міської р ади №5-39/117 від 29.12.2008р.». а саме - вит ребувати з незаконного волод іння громадянки ОСОБА_1 та повернути для постійного ко ристування Держави в особі М іністерства оборони України земельну ділянку загальною площею 0,1000 га, розташовану за а дресою:АДРЕСА_1 (кадастров ий номер 0110900000:01:058:0011). Внести до Дер жавного статистичног7о звіту «Про наявність земель та їх р озподілення по власникам зем лі, землекористувачам, угідд ям та видам економічної діял ьності» (форма 6-зем) і інших до кументів відповідні відомос ті щодо повернення до постій ного користування Держави в особі Міністерства оборони У країни земельної ділянки заг альною площею 0,1000 га, розташова ну за адресою:АДРЕСА_1 (кад астровий номер 0110900000:01:058:0011).
Ухвалою ГС АР Крим від 25.11.2010 р. до участі у справі в якості тр етьої особи, яка не заявляє са мостійні вимоги на предмет с пору, було залучено ОСОБА_1 .
ОСОБА_1 у судове засідання не з' явилася, однак направи ла до суду телеграму, в якій пр осить суд відкласти розгляд справи на більш пізніший стр ок у зв' язку з неможливістю явки у судове засідання.
Позивачі у судове засіданн я не з' явилися, про причини н еявки суд не повідомили, про ч ас та місце слухання справи б ули проінформовані належним чином рекомендованою коресп онденцією.
У судовому засіданні, що від булося 25.11.2010 р., представник поз ивача надав суду відзив на по зов, в якому, серед іншого, заз начив на непідвідомчість цьо го спору господарським судам та просив суд припинити пров адження у справі.
Розглянувши матеріали спр ави, суд дійшов висновку, що пр овадження у справі підлягає припиненню з наступних підст ав.
Так, зі змісту ст. 4 ч. 1, ст.ст. 42, 43 , 52, ст. 19 ч. 5 Господарського коде ксу України вбачається, що го сподарські правовідносини в иникають на підставі вільног о волевиявлення господарююч их суб' єктів.
Підвідомчість справ госпо дарським судам визначено ст. 12 Господарського процесуаль ного кодексу України.
Законом України «Про внесе ння змін до Господарського п роцесуального кодексу Украї ни щодо визначення підсуднос ті справ з питань земельних в ідносин» від 18 лютого 2010 року № 1914-VI було доповнено статтю 12 Гос подарського процесуального кодексу України пунктом 6, згі дно з яким господарським суд ам підвідомчі справи у спора х, що виникають із земельних в ідносин, в яких беруть участь суб'єкти господарської діял ьності, за винятком тих, що від несено до компетенції адміні стративних судів.
Згідно з пунктом 1 частини 1 с татті 17 Кодексу адміністрати вного судочинства України ко мпетенція адміністративних судів поширюється на спори ф ізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноваже нь щодо оскарження його ріше нь (нормативно-правових акті в чи правових актів індивіду альної дії), дій чи бездіяльно сті.
Стаття 3 Кодексу адміністра тивного судочинства України , встановлює, що справа адміні стративної юрисдикції (адмін істративна справа) це переда ний на вирішення адміністрат ивного суду публічно-правови й спір, у якому хоча б однією з і сторін є орган виконавчої в лади, орган місцевого самовр ядування, їхня посадова чи сл ужбова особа або інший суб'єк т, який здійснює владні управ лінські функції на основі за конодавства, в тому числі на в иконання делегованих повнов ажень (пункт 1 частини першої).
При цьому, згідно з визначен ням термінів, що дається у ст. 3 цього Кодексу, суб'єкт владни х повноважень - це орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб'єкт при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень.
Відповідно до пункту 34 част ини 1 статті 26 Закону України « Про місцеве самоврядування в Україні» вирішення відповід но до закону питань регулюва ння земельних відносин відне сено до виключної компетенці ї сільської, селищної, місько ї ради, які, згідно зі статтею 59 Закону, в межах своїх повнов ажень приймають нормативні т а інші акти у формі рішень.
Таким чином, відповідач у ро зумінні пункту 7 статті 3 КАС У країни є суб'єктом владних по вноважень.
Відповідно до рішення Конс титуційного Суду України від 01 квітня 2010 року № 10-рп/2010 положен ня пункту 1 частини 1 статті 17 Ко дексу адміністративного суд очинства України слід розумі ти так, що до публічно-правови х спорів, на які поширюється ю рисдикція адміністративних судів, належать земельні спо ри фізичних чи юридичних осі б з органом місцевого самовр ядування як суб'єктом владни х повноважень, пов'язані з оск арженням його рішень, дій чи б ездіяльності.
Тобто, на законодавчому рів ні та відповідно до рішення К онституційного Суду України проведено розмежування земе льних спорів, які належать до компетенції господарських т а адміністративних судів. Пр и цьому запропоноване розмеж ування зроблено з урахування м правової позиції, за якою на явність в спорі суб'єкта влад них повноважень не є вирішал ьним критерієм віднесення зе мельного спору до компетенці ї господарського чи адмініст ративного суду.
У даному разі, проводячи роз межування земельних спорів, законодавець та Конституцій ний Суд України виходили з то го, чи бере участь у спорі фізи чна або юридична особа, чи суб 'єкт господарської діяльност і.
Отже, компетенцію господар ських судів, враховуючи поло ження статті ] Господарськог о процесуального кодексу Укр аїни, відповідно до якої до го сподарського суду мають прав о звертатися підприємства, у станови, організації, інші юр идичні особи (у тому числі іно земні), громадяни, які здійсню ють підприємницьку діяльніс ть без створення юридичної о соби і в установленому поряд ку набули статусу суб'єкта пі дприємницької діяльності, бу ло поширено на земельні спор и, в яких беруть участь суб'єкт и господарської діяльності.
Компетенцію адміністратив них судів - на земельні спори ф ізичних чи юридичних осіб з о рганом місцевого самоврядув ання як суб'єктом владних пов новажень, пов'язані з оскарже нням його рішень, дій чи безді яльності.
Тобто, вирішуючи питання що до того чи має земельний спір розглядатися у порядку госп одарського судочинства, госп одарським судам слід виходит и саме з того, що дія пункту 6 ча стини 1 статті 12 Господарськог о процесуального кодексу Укр аїни поширюється на земельні спори з органом місцевого са моврядування як суб'єктом вл адних повноважень, в яких бер уть участь суб'єкти господар ської діяльності.
Аналогічна позиція виклад ена, зокрема, в Рекомендаціях Президії Севастопольського апеляційного господарськог о суду від 14.10.2010 р. «Про застосув ання законодавства при виріш енні земельних спорів (питан ня щодо підвідомчості)».
Однак, звертаючись до суду з позовом у цій справі, Військо вий прокурор Євпаторійськог о гарнізону посилається на т е, що спірні рішення Євпаторі йської міської ради були при йняті з порушенням положень Земельного кодексу України т а Положення про порядок нада ння в користування земель (зе мельних ділянок) для потреб З С України та основних правил користування наданими земля ми. Так, прокурор стверджує, що директор ТОВ «ВС Євпаторійс ький» не мав повноважень щод о надання згоди на вилучення із постійного користування ДП МОУ «Військовий радгосп « Євпаторійський» будь-якої зе мельної ділянки, позаяк відп овідно до умов договору орен ди від 06.06.2005 р. цей договір є підс тавою для виникнення у оренд аря - ТОВ «ВС «Євпаторійськ ий» лише права користування земельними ділянками, на яки х розміщено ДП. Внаслідок цьо го прокурор вважає, що спірні рішення відповідача порушую ть інтереси держави, а саме: Мі ністерства оборони України.
Таким чином, враховуючи те, що вказаний спір не пов' яза ний зі здійсненням учасникам и судового процесу господарс ької діяльності, приймаючи д о уваги те, що в процесі не бер уть участь суб'єкти господар ської діяльності, суд вважає , що спір у виник виключно у зв ' язку з виконанням Євпаторі йською міською радою владних управлінських функцій в сфе рі регулювання земельних від носин, а тому підлягає розгля ду в порядку адміністративно го судочинства за правилами КАС України.
За таких обставин, спір у да ній не підвідомчий господарс ьким судам України, у зв' язк у з чим, провадження порушено судом помилково і підлягає п рипиненню у відповідності з пунктом 1 частини 1 статті 80 Гос подарського процесуального кодексу України.
На підставі викладеного, ке руючись п.1 ст. 80, ст. 86 Господарсь кого процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Припинити провадження у сп раві.
Ухвалу суду направити на ад ресу сторін, третьої особи та прокуратури рекомендованою кореспонденцією.
Суддя Господарськ ого суду
Автономної Республіки Кр им Дво рний І.І.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2010 |
Оприлюднено | 05.01.2011 |
Номер документу | 13315985 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Дворний І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні