Рішення
від 16.12.2010 по справі 4917-2010
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

Автономна Республіка К рим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люк сембург/Речна, 29/11, к. 323

РІШЕННЯ

Іменем України

16.12.2010 Справа №2-21/4917-2010

за позовом Військового пр окурора Севастопольського г арнізону, м. Севастополь, вул. Суворова, 27,

в інтересах держави в особі Адміністрації Державної при кордонної служби України, м. К иїв, вул.. Володимирська, 26;

Сімферопольського прикорд онного загіну (військова час тина 2161) Азово-Чорноморського регіонального управління Де ржавної прикордонної служби України, м. Сімферополь,вул. Ф едотова, 27;

до відповідача Виконавчог о комітету Фороської селищно ї ради, м. Ялта, смт. Форос, вул. К осмонавтів, 3;

за участю третіх осіб, які н е заявляють самостійних вимо г на предмет спору,

- Фороської селищної ради, м . Ялта, смт. Форос, вул.. Космонав тів, 3;

- ОСОБА_1, АДРЕСА_1;

- ОСОБА_2, АДРЕСА_2;

- ОСОБА_3, АДРЕСА_3

про визнання незаконним та скасування рішення.

Суддя Господарського

Суду Автономної Республік и Крим

С.І. Чонгова

Представники:

Від позивачів 1. Лящук С.Ф., до віреність № 41/24 від 24.12.2009 р., предст авник;

2. Мірошниченко В.О., довірені сть б/н від 17.07.2009 р., представник;

Від відповідача Мірошкіна О.В., представник, д/п № 433/01-12 від 31. 03.2010 р.,

Від третіх осіб 1. Мірошкіна О.В., представник, д/п № 433/01-12 від 31. 03.2010 р.,

2. ОСОБА_1, паспорт НОМЕР _1 від 11.07.1995 р.

3. ОСОБА_2, паспорт НОМЕР _2 від 13.06.1996 р.,

4. ОСОБА_3, паспорт НОМЕР _3 від 11.05.2010 р.

Прокурор Горщак Р.М., посвід чення № 324;

Сутність спору: Військовий прокурор Севастопольського гарнізону звернувся до Госп одарського суду АР Крим в інт ересах держави в особі Адмін істрації Державної прикордо нної служби України, Сімферо польського прикордонного за гіну (військова частина 2161) Азо во-Чорноморського регіональ ного управління Державної пр икордонної служби України, з позовом до відповідача - Ви конавчого комітету Форосько ї селищної ради, у якому прос ить визнати незаконним та ск асувати рішення відповідача № 77 від 27.06.2003 року про визнання п рава власності за Фороською селищною радою на будівлю за адресою: смт. Форос, вул.. Терле цького, 11а.

24 листопада 2010 р. відповідаче м до матеріалів справи був на даний відзив на позовну заяв у за № 1438/02-12 від 24.11.2010 р., у якому відп овідач вимоги позову не визн ає та просить відмовити прок урору у задоволені позову (а. с . 36).

Ухвалою Господарського су ду АР Крим від 25 листопада 2010 р. д о участі в справі у якості тре тіх осіб, які не заявляють сам остійних вимог на предмет сп ору, було залучено ОСОБА_1 , ОСОБА_2, ОСОБА_3

Представник першого позив ача у судове засідання з' яв ився,позовні вимоги підтрима в.

Представник другого позив ача у судове засідання з' яв ився, позовні вимоги підтрим ав.

Представник відповідача у судове засідання з' явився, проти позовних вимог запере чував.

Представник третьої особи - Фороської селищної ради у судове засідання з' явився, проти позову заперечував.

Треті особи - ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 у засідан ня суду з' явилися, письмови х пояснень щодо суті спору не надали.

Прокурор у судове засіданн я з' явився, позовні вимоги п ідтримав. Прокурором у засід ання суду було надано заяву з а № б/н від б/д про вжиття запоб іжних заходів у порядку стат ті 34, 43-2 Господарського процесу ального кодексу України.

Суд не знаходить підстав дл я задоволення заяви прокурор а про вжиття запобіжних захо дів, оскільки, як визначено ст аттею 43-1 Господарського проце суального кодексу України ос оба, яка має підстави побоюва тись, що подача потрібних для неї доказів стане згодом нем ожливою або утрудненою, а так ож підстави вважати, що її пра ва порушені або існує реальн а загроза їх порушення, має пр аво звернутися до господарсь кого суду з заявою про вжиття передбачених статтею 432 цього Кодексу запобіжних заходів до подання позову.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення та заперечення представників п озивачів, відповідача, треті х осіб, висновок прокурора, су д, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Адміністрація Дер жавної прикордонної служби У країни, м. Київ, є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом і є спе ціально уповноваженим центр альним органом виконавчої вл ади у справах охорони держав ного контролю.

Позивач - Сімферопольський прикордонний загін (військо ва частина 2161) Азово-Чорноморс ького регіонального управлі ння Державної прикордонної с лужби України є державною ор ганізацією з державною формо ю власності, органом реєстра ції якої є Адміністрація Дер жавної прикордонної служби У країни.

Статтею 326 Цивільного кодек су України передбачено, що ві д імені та в інтересах держав и Україна право власності зд ійснюють відповідно органи д ержавної влади.

Згідно статті 1 Закону Украї ни «Про правовий режим майна Збройних Сил України» війсь кове майно - це державне май но, закріплене за військовим и частинами, закладами, устан овами та організаціями Зброй них Сил України. До військово го майна належать - будинки, сп оруди, передавальні пристрої , всі види озброєння, бойова та інша техніка тощо. Статтею 3 З акону України «Про правовий режим майна Збройних Сил Укр аїни» передбачено, що з момен ту надходження майна до Збро йних Сил України і закріплен ня його за військовою частин ою Збройних Сил України воно набуває статусу військового майна.

Рішенням Ялтинського місь кого виконавчого комітету № 8 від 16.03.1966 р. Військовій частині 2161 було відведено земельну ді лянку орієнтованою площею 1,5 г а за рахунок частини санатор ію «Форос» під будівництво к омплексу будівель погранзас тави, що підтверджено архівн ою довідкою (а. с. 25).

Актом приймання-передачі б удівель військового містечк а смт. Форос В/ч 2161 станом на 01.06.1972 р. прийнято до експлуатації б удівлі та споруди, у тому числ і БОС 4-квартирний двоповерхо вий. Зазначене майно перебув ає на обліку військової част ини 2161 відповідно індивідуаль ної облікової картки.

Таким чином, суд вважає підт вердженим статус спірного ма йна, як державного майна, що бу ло закріплено за військовою частиною 2161.

Рішенням виконавчого комі тету Фороської селищної ради № 77 від 27 червня 2003 р. «Про визнан ня права власності за Форось кою селищною радою на будівл ю за адресою: смт. Форос, вул.. Т ерлецького, 11-А» визнано право власності за Фороською сели щною радою на споруду за адре сою: смт. Форос, вул.. Терлецько го, 11-А; прийнято на баланс КП УП Г безхазяйне домоволодіння з а адресою: смт. Форос, вул.. Терл ецького, 11-А.

Правовий режим майна у Збро йних Силах України та його ос обливості визначені положен нями Закону України «Про Збр ойні Сили України» (частина 2 с татті 14) та Законом України «П ро правовий режим майна у Збр ойних Силах України», згідно яких майно у Збройних Силах У країни є державною власністю і належить військовим части нам, військовим навчальним з акладам, установам та органі заціям Збройних Сил України на праві оперативного управл іння.

Органами, які здійснюють уп равління військовим майном, згідно статті 2 Закону «Про пр авовий режим майна у Збройни х Силах України» є Кабінет Мі ністрів України та Міністерс тво оборони України (в даному випадку - Адміністрація держ авної прикордонної служби).

Згідно пунктом 3 Постанови К абінету Міністрів України ві д 29.08.2002 р. № 1282 «Про порядок вилуче ння і передачі військового м айна Збройних Сил» у комунал ьну власність територіальни х громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність можуть передаватися військові міст ечка (майнові комплекси), інше нерухоме і рухоме військове майно (крім усіх видів озброє ння, бойової техніки та боєпр ипасів), яке вивільняється в п роцесі реформування Збройни х Сил і не планується до викор истання за призначенням, жит лові будинки (разом з вбудова ними та прибудованими нежитл овими приміщеннями), гуртожи тки (в тому числі не завершені будівництвом), майно закладі в освіти, культури (крім кінот еатрів), фізичної культури та спорту, охорони здоров'я (крім майна санаторіїв, профілакт оріїв, будинків відпочинку т а аптек), соціального забезпе чення, дитячих оздоровчих та борів, у тому числі об'єкти, не завершені будівництвом, кол ишні аеропорти військової ав іації, які не мають можливост і самостійно забезпечувати с вою сертифікаційну придатні сть, а також інше військове ма йно, якщо воно не менше ніж два рази пропонувалося до прода жу конкурентними способами п риватизації, але не було реал ізовано.

Пунктом 4 Постанови Кабінет у Міністрів України від 29.08.2002 р. № 1282 «Про порядок вилучення і п ередачі військового майна Зб ройних Сил» передбачено, що п ередача військового майна ор ганам, уповноваженим управля ти державним майном, самовря дним установам і організація м та у комунальну власність т ериторіальних громад сіл, се лищ, міст або у їх спільну влас ність проводиться за рішення м: Кабінету Міністрів Україн и - щодо цілісних майнових ком плексів; Міноборони (в даному випадку Адміністрація держа вної прикордонної служби) - що до: іншого окремого індивіду ально визначеного майна; жит лового фонду та інших об'єкті в соціальної інфраструктури , які перебувають в оперативн ому управлінні військових ча стин і передаються не у склад і цілісних майнових комплекс ів.

Як витікає з преамбули ріше ння № 77 виконавчого комітету Ф ороської селищної ради від 27 ч ервня 2003 р. «Про визнання права власності за Фороською сели щною радою на будівлю за адре сою: смт. Форос, вул.. Терлецько го, 11-А» зазначене спірне ріше ння прийняте на підставі зая ви мешканців спірного будинк у та рішення виконавчого ком ітету Фороської селищної ра ди № 21 від 21.03.2002 р. та з урахування м того, що мешканцями будинку та військовою частиною не на дані правовстановлюючі доку менти на існуючу будівлю.

Рішенням виконавчого комі тету Фороської селищної ради № 21 від 21 березня 2002 р. «Про поста новку на облік будівлі за адр есою: смт. Форос, вул.. Терлецьк ого, 11-А» спірне володіння бул о поставлено на облік як безх азяйне на підставі заяви меш канців будинку та встановлен о, що у разі ненадання військо вою частиною та мешканцями б удинку правовстановлюючих д окументів на будівлю - прий няти її на баланс КП УПГ.

Відповідно статті 137 Цивіль ного кодексу України, що діяв на час прийняття спірного рі шення, майно, яке не має власни ка або власник якого невідом ий (безхазяйне майно), надходи ть у власність держави за ріш енням виконавчого комітету р айонної, міської Ради народн их депутатів, винесеним за за явою фінансового органу. Зая ва про визнання майна безхаз яйним може бути подана не ран іш як через один рік після при йняття майна на облік відпов ідним фінансовим органом або виконавчим комітетом селищн ої, сільської Ради народних д епутатів. Порядок виявлення та обліку безхазяйного майн а визначається Міністерство м фінансів Української РСР.

Відповідач не є виконавчим органом районної або місько ї ради.

Крім того, як витікає зі спі рного рішення та рішення № 21 в ід 21.03.2002 р., відповідач був обізн аний щодо можливої приналежн ості зазначеного майна війсь ковому формуванню, проте, док ументи про повідомлення війс ькової частини 2161, або органу у правління майном, або Фонду Д ержавного майна України, щод о прийняття на облік спірног о майна як безхазяйного відп овідачем, відсутні.

Посилання відповідача на відсутність реєстрації майн а за позивачем в БТІ не можут ь бути прийняті судом до уваг и.

Відповідно пункту 1.4. Тимчас ового положення про порядок державної реєстрації прав вл асності та інших речових пра в на нерухоме майно, що діяв на момент прийняття спірного р ішення, державна реєстрація прав власності на нерухоме м айно - це внесення запису до Ре єстру прав власності на неру хоме майно у зв'язку з виникне нням, існуванням або припине нням права власності на неру хоме майно, що здійснюється Б ТІ за місцезнаходженням об'є ктів нерухомого майна на під ставі правовстановлювальни х документів коштом особи, що звернулася до БТІ.

Отже, реєстрація права влас ності є лише офіційним визна нням права власності державо ю.

Таким чином, відсутність оф іційної реєстрації права вла сності не означає відсутніст ь такого права.

Крім того, суд зазначає, що в ідповідно пункту 6.1. Тимчасово го положення про порядок дер жавної реєстрації прав власн ості та інших речових прав на нерухоме майно, у редакції на момент прийняття спірного р ішення, орган місцевого само врядування оформлює право вл асності з видачею свідоцтва.

Відповідач не надав обґрун тувань та документів щодо йо го повноважень на визнання п рава власності за третьою ос обою та на розпорядження дер жавним майном.

Способами захисту цивільн их прав та інтересів можуть б ути визнання незаконними ріш ення, дій чи бездіяльності ор гану державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого са моврядування, їхніх посадови х і службових осіб (стаття 16 Ци вільного кодексу України).

Як визначено частиною 1 стат ті 21 Цивільного кодексу Украї ни суд визнає незаконним та с касовує правовий акт індивід уальної дії, виданий органом державної влади, органом вла ди Автономної Республіки Кри м або органом місцевого само врядування, якщо він супереч ить актам цивільного законод авства і порушує цивільні пр ава або інтереси.

При таких обставинах, суд ді йшов висновку, що вимоги прок урора підлягають задоволенн ю, оскільки вони засновані на нормах чинного законодавств а та підтверджені матеріалам и справи.

Відповідно до вимог ст. 49 Гос подарського процесуального кодексу України витрати з оп лати державного мита та судо ві витрати, пов'язані з інформ аційно-технічним забезпечен ням судового процесу підляга ють віднесенню на відповідач а.

У засіданні суду було оголо шено вступну та резолютивну частини рішення. Рішення офо рмлено та підписано відповід но до ст. 84 Господарського про цесуального кодексу України 21 грудня 2010 р.

Враховуючи викладене, керу ючись, ст. 16, 21, 137 Цивільного коде ксу України, ст. ст. 49, 82, 83, 84, 85 Госпо дарського процесуального ко дексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати незаконним та скас увати рішення виконавчого ко мітету Фороської селищної ра ди № 77 від 27 червня 2003 р. «Про визн ання права власності за Форо ською селищною радою на буді влю за адресою: смт. Форос, вул .. Терлецького, 11-А».

Стягнути з Виконавчого ком ітету Фороської селищної рад и, м. Ялта, смт. Форос (м. Ялта, смт . Форос, вул.. Космонавтів, 3; код ЗКПО 04367565, інші реквізити та ба нківські рахунки не відомі) н а користь державного бюджету (р/р 31115095700002, МФО 824026, ЗКПО 34740405 код пла тежу 22090200 у банку одержувача: ГУ ГКУ в АРК м. Сімферополь, отри мувач: Держбюджет, м. Сімфероп оль) 85,00 грн. державного мита.

Стягнути з Виконавчого ком ітету Фороської селищної рад и, м. Ялта, смт. Форос (м. Ялта, смт . Форос, вул.. Космонавтів, 3; код ЗКПО 04367565, інші реквізити та ба нківські рахунки не відомі) 236 грн. витрат, пов'язаних із заб езпеченням судового процесу (22050003 «Надходження від оплати в итрат з інформаційно-технічн ого забезпечення розгляду сп рав у судах», № рахунку 31214264700002, от римувач: Державний бюджет м. С імферополь, код платежу 22050003, ЄД РПОУ 34740405, Банк одержувач - ГУ Д КУ в АР Крим м. Сімферополь).

Накази видати після набран ня рішенням законної сили

Суддя Господарськог о суду

Автономної Республіки Кр им Чон гова С.І.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.12.2010
Оприлюднено05.01.2011
Номер документу13315997
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —4917-2010

Ухвала від 17.11.2011

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Чонгова С.І.

Ухвала від 10.11.2011

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Чонгова С.І.

Рішення від 16.12.2010

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Чонгова С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні