Постанова
від 19.10.2010 по справі 2а-10075/10/17/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

  вул. Київська, 150, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

  ПОСТАНОВА

Іменем України

19 жовтня 2010 р.  (12:10)

Справа №2а-10075/10/17/0170

 

 

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі судді Папуша О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом   Прокурора Первомайського району АР Крим   в інтересах держави в особі   Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим   

до   Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Аграрний"             

про стягнення,

ВСТАНОВИВ:

  До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим 03.08.2010 року надійшов адміністративний позов Прокурора Первомайського району в інтересах держави в особі Первомайської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Аграрний" про стягнення заборгованості сумою 102 647,86 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 04.08.2010 р. залишено без руху позовну заяву Прокурора Первомайського району в інтересах держави в особі Первомайської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Аграрний" про стягнення, надано строк для усунення недоліків до 18.08.2010 року.

18.08.10 року до суду надійшло клопотання позивача, відповідно до якого він просить продовжити строк для усунення недоліків у зв’язку з необхідністю підготування матеріалів справи.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 19.08.2010 р. продовжено строк усунення недоліків позовної заяви Прокурора Первомайського району в інтересах держави в особі Первомайської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Аграрний" про стягнення до 01.09.2010 року.

Позивачем у встановлений судом строк було усунено недоліки позовної заяви, у зв’язку з чим відсутні підстави для повернення позовної заяви чи відмови у відкритті провадження в адміністративній справі.

Ухвалою суду від 02.09.10 р. відкрито провадження в адміністративній справі. Розглянувши в підготовчому провадженні матеріали справи судом з’ясовано питання про склад осіб, які беруть участь у справі, визначено факти, які необхідно встановити для вирішення спору, вивчено документи надані позивачем, зобов’язано сторін надати оригінали документів та докази на підтвердження заявлених вимог. За наслідками підготовчого провадження, ухвалою суду від 02.09.10 р. призначено розгляд справи в судовому засіданні 20.09.10 р.

17.09.2010 року позивачем до канцелярії суду подано клопотання про заміну сторони її правонаступником – Первомайської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим на Красноперекопську об’єднану державну податкову інспекцію в АР Крим – у зв’язку із реорганізацією на підставі наказу Державної податкової адміністрації України від 19.02.10 р. № 97 «Про реорганізацію державних податкових інспекцій у 2010 році», наказу Державної податкової адміністрації в Автономній Республіці Крим від 05.03.2010 р. № 112 "Про реорганізацію Красноперекопської ОДПІ та Первомайської МДПІ" припинено юридичну особу – Первомайську міжрайонну державну податкову інспекцію АР Крим шляхом приєднання до Красноперекопської об’єднаної державної податкової інспекції АР Крим (а.с.40).

Ухвалою суду від 20.09.10 року Замінено позивача – Первомайську міжрайонну державну податкову інспекцію АР Крим, правонаступником – Красноперекопською об’єднаною державною податковою інспекцію АР Крим.

20.09.2010 р. вповноважені представники сторін у судове засідання не прибули, про час, дату та місце розгляду справи повідомлені належним чином (а.с.38,39). Позивач надіслав до суду клопотання про відкладення слухання справи на більш пізніший строк через відсутність фінансування та неможливість прибуття представника до судового засідання (а.с.40) Відповідач, будучі повідомленим про день, час та місце судового засідання, явку вповноваженого представника не забезпечив, заперечення проти адміністративного позову не надіслав, через що відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 128 КАС України розгляд справи відкладено на 19.10.2010 р.

У судове засідання 19.10.2010 року прокурор та відповідач, будучі повідомлені належним чином (а.с.47-51) не прибули, про причини неприбуття не повідомили. Представник позивача подав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Дослідивши матеріали, враховуючи клопотання позивача, суд приходить до висновку, що перешкод для розгляду справи в порядку письмового провадження не має та вважає за можливе розглянути справу без участі представників сторін відповідно до ст. 128 КАС України за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши матеріали справи в їх сукупності судом з’ясовано, що Прокурор Первомайського району звернувся до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим в інтересах держави в особі Красноперекопської об’єднаної державної податкової інспекції АР Крим на підставі ст.ст. 20, 36-1 Закону України «Про прокуратуру», ст. 60 Кодексу адміністративного судочинства України, діючи на реалізацію владної компетенції, визначеної пунктом 11 частини першої статті 11 вказаного Закону України від 04.12.90 р. № 509-ХІІ "Про державну податкову службу", з адміністративним позовом про стягнення з відповідача податкового боргу по єдиному податку з фізичних осіб.

Цей позов розглядається судом відповідно до пункту 5 частини другої статті 17 КАС України як спір за зверненням суб’єкта владних повноважень у випадку прямо передбаченому законом, та, згідно до частини другої статті 18 цього Кодексу, оскільки однією із сторін справи є орган державної влади, цей спір підсудний окружному адміністративному суду.

Відповідно до згаданого пункту 11 частини першої статті 11 Закону України "Про державну податкову службу" органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених Законами України, мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції та право звертатись до судових органів із заявою (позовною заявою) про стягнення до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірі, встановлених законодавством, а також стягнення до державного бюджету суми заборгованості суб'єктів господарювання за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі, та нарахованої на неї пені у порядку, передбаченому Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".

Сільськогосподарський виробничий кооператив "Аграрний", зареєстровано як юридична особа 09.03.2000 року Первомайською районною державною адміністрацією Автономної Республіки Крим за адресою: 96332, АР Крим, Первомайський район, с. Сари-Баш, вул. Зелена, 37, ідентифікаційний код суб’єкта підприємницької діяльності в ЄДРПОУ 30639017, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб’єкта підприємницької діяльності – юридичної особи (а.с.11), довідка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців (а.с.19).

17.03.2000 р. відповідач узятий на облік в Первомайському відділенні РМПІ в АР Крим, про що свідчить довідка про взяття на облік платника податків (а.с.20), та як платник податків перебував на обліку в Первомайській МДПІ в АР Крим.

11.11.09 року на підставі направлення від 26.10.09 № 178/23-1 проведено позапланову виїзну перевірку відповідача з питань повноти обчислення та своєчасності внесення до бюджету податку з доходів фізичних осіб, податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за період з 01.10.06 р. по 30.09.09 р. за результатами якої встановлено порушення пп. 6.3.4 п. 6.3. ст. 6, пп. 6.5.1 п. 6.5 ст. 6 Закону України від 22.05.03 р. № 889-ІV "Про податок з доходів фізичних осіб", п. 4 Порядку надання документів та їх складу при застосуванні податкової соціальної пільги, затвердженого Постановою КМУ від 26.12.2003 року № 2035, в результаті чого допущено порушення вимог податкового законодавства під час перевірки питань щодо правильності утримання та своєчасності перерахування податку з доходів фізичних осіб до бюджету в періоді, що перевірявся на загальну суму 2 121,33 грн., про що складено довідку № 717/17-1/30639017.

Відповідно до зазначеної довідки сальдо по податку з доходів фізичних осіб на 01.10.2009 р. складає 76 825,79 грн. (а.с.7-8).

29.01.2010 року відповідачем подано податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку за 4 квартал 2009 року, згідно якого сума нарахованого доходу складає 32 877 грн. (а.с.22).

30.04.2010 року відповідачем подано податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку за 1 квартал 2010 року, згідно якого сума нарахованого доходу складає 36 248 грн., з яких 565,94 грн. утримано (а.с.21).

Зазначені податкові розрахунки визначено платником податків та надано відповідачем до податкового органу самостійно, через що є узгодженим податковим зобов'язанням з дня їх подання. Відповідно до п. 1.2 ст. п. 1 Закону України від 21.12.2000 р. № 2181 "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкове зобов'язання – зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Відповідно до карток особового рахунку позивачем частково погашено заборгованість по податку з доходів фізичних осіб за 4 квартал 2009 року та за період з 01.01.2010 року по 04.06.2010 року сумою 6 471,33 грн. та 1 150,00 грн. відповідно, а всього на загальну суму 7 621,33 грн. (а.с.23,24).

Згідно п.п. 4.1.1. п. 4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000 р. № 2181 "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.

Приписи п. 5.1 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визначають умови та обмеження самостійного узгодження податкового зобов'язання, згідно яких податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації, та не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.

Незалежно від наявності відмови у прийнятті податкової декларації платник податків зобов'язаний погасити податкове зобов'язання, самостійно визначене ним у такій податковій декларації, протягом строків, установлених пунктом 5.3 статті 5 цього Закону.

Платник податків згідно до вимог п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами державними цільовими фондами" податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Активи платника податків можуть бути примусово стягнуті в рахунок погашення його податкового боргу за рішенням суду відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами державними цільовими фондами".

Як підтверджено матеріалами справи, за відповідачем обліковується податкова заборгованість по податку з доходів фізичних осіб сумою 102 647,86 грн., самостійно узгоджені ним, але несплачені у встановлені законом строки.

Проаналізувавши зібрані у справі докази в їх сукупності, відсутність обґрунтованих та вмотивованих заперечень відповідача на вимогу ст. 71 КАС України, суд приходить до висновку, що заявлена вимога про стягнення заборгованості зі сплати податку з доходів фізичних осіб сумою 102 647,86 грн. підлягає задоволенню.

У справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 160, 163, 186, 254 КАС України, суд –

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Аграрний" (ідентифікаційний код юридичної особи 30639017, юридична адреса: 96322, АР Крим, Первомайський район, с. Сари-Баш, вул. Зелена, буд. 37,) за рахунок активів заборгованість зі сплати податку з доходів фізичних осіб сумою 102 647,86 грн., що підлягає зарахуванню на р/р 33212800700228 в ГУ ДКУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026 код в ЄДРПОУ 34740583 в дохід місцевого бюджету Сарибашської сільської ради, код платежу 11010100.

В іншій частині позову відмовити.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частини постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частин постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Якщо суб’єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення цього строку з якого суб’єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду.

  Суддя                                          О.В. Папуша

 

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення19.10.2010
Оприлюднено12.01.2011
Номер документу13323056
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10075/10/17/0170

Постанова від 19.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Папуша О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні