Постанова
від 14.12.2010 по справі 2а-8903/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



       

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

14 грудня 2010 р., 11 год. 50 хв.                 м. Львів                                 № 2а-8903/10/1370  

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

                  головуючого-судді                                                                Кравчука В.М.

                  за участю секретаря судового засідання                                    Ганачівської Л.Ю.,

представника позивача                                                   Ткачука Т.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом

 Державна податкова інспекція у Буському районі   

до

 ТзОВ "Надбужанська товарна біржа"   

про

 про припинення юридичної особи ,

ВСТАНОВИВ:

ДПІ у Буському районі звернулась до суду з позовом в якому просить припинити юридичну особу ТзОВ «Надбужанська товарна біржа».

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідач не подає звітність з травня 2009 р., чим порушує вимоги п.п. 2, 3 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування». Вказані обставини є підставою для припинення юридичної особи. Покликаючись на повноваження органів Державної податкової служби, передбачені п. 17 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу України», просить припинити відповідача як юридичну особу.

В судовому засідання представник позивача позов підтримав, просить його задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з‘явився, хоча належним чином був повідомлений про розгляд справи, на адресу суду повернувся конверт з відміткою пошти «за даною адресою не знаходиться», заперечень по суті спору та доказів на їх обґрунтування не надав, причини неявки суду не повідомив. Оскільки процесуальні права відповідача на участь у судовому засіданні були забезпечені, суд розцінює його неявку як небажання користуватися процесуальними правами, а тому вважає за можливе розглянути справу за наявними доказами відповідно до ч. 6 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі –КАС України).

Ухвалою суду у стадії підготовки справи до судового розгляду залучено керівника ТзОВ «Надбужанська товарна біржа»ОСОБА_2 як третю особу, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору. В судове засідання ОСОБА_2 також не з‘явився, на адресу суду повернувся конверт з відміткою «за даною адресою не проживає.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши надані докази в межах заявлених вимог, Суд встановив наступні факти та відповідні їм правовідносини:

ТзОВ «Надбужанська товарна біржа»зареєстроване як юридична особа, що підтверджується довідкою з ЄДР. Як платник податків відповідач перебуває на обліку в ДПІ у Буському районі з 11.12.2001 р. за № 28.

Станом на 30.06.2010 р. відповідач заборгованості по податках перед бюджетом немає і немає відкритих розрахункових рахунків, що підтверджується довідкою ДПІ.  Факт відсутності заборгованості відповідача перед бюджетом на час розгляду справи представник позивача визнав в судовому засіданні.

Неподання відповідачем декларацій з податку на прибуток починаючи з 12.05.2009 р. по даний час підтверджується реєстром неподаної звітності ТзОВ «Надбужанська товарна біржа»за період 2009-2010 р.р., складеного начальником ДПІ. Таким чином, неподання декларацій відповідачем триває понад один рік.

Відповідно до пунктів 1, 2 частини 1 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування»від 25.06.1991р. платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів). Дослідженими у справі доказами встановлено факт невиконання відповідачем цього обов‘язку.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990р. (з наступними змінами і доповненнями) завданнями органів державної податкової служби, серед інших, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі).

На реалізацію цієї функції органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності (п. 17 ч. 1 ст. 11 Закону).

Відповідно до ст. 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців»від 15.05.2003р. (з наступними змінами і доповненнями)  юридична особа припиняється, зокрема, в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців»підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з її банкрутством, зокрема є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

З урахуванням порядку застосування, підстав, змісту та правових наслідків скасування державної реєстрації суб‘єкта підприємницької діяльності, суд вважає, що зазначена дія в правовому сенсі є тотожною припиненню юридичної особи. Відтак, позовні вимоги заявлені суб‘єктом владних повноважень на виконання визначених законом завдань цього суб‘єкта, з підстав та в порядку, передбаченому, законом.

Порядок реалізації цих повноважень передбачено Порядком обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженим Наказом Державної податкової адміністрації України 19.02.1998 р. № 80 (в редакції наказу Державної податкової адміністрації  України від 17.11.1998 р. № 552 з наступними змінами і доповненнями на час розгляду справи), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.03.1998 р. за № 172/2612, відповідно до п. 8.6. якого якщо платник податків не має заборгованості перед  бюджетом, та у разі неподання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових декларацій, документів податкової звітності, … то керівник органу державної податкової служби приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків - про звернення до суду або господарського суду із заявою (позовною заявою) про … постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.

Надані Суду і досліджені в судовому засіданні докази засвідчують наявність між сторонами правовідносин та фактичних обставин, передбачених ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців», що є підставою для задоволення позову.

Відповідно до ст. 105 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. (надалі –ЦК України) учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, призначають комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення юридичної особи відповідно до цього Кодексу. Аналогічну за змістом норму наведено у ч. 5 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців».

Представник ДПІ –Ткачук Т.А. в судовому засіданні запропонував призначити його головою ліквідаційної комісії юридичної особи - ТзОВ «Надбужанська товарна біржа», оскільки керівник цього товариства - ОСОБА_2 засуджений до позбавлення волі.

Визначаючи склад комісії з припинення юридичної особи, Суд виходить з наступного. Відповідно ч. 2 ст. 105 ЦК України, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, призначають комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення юридичної особи відповідно до цього Кодексу.

Оскільки позивач визнає, що керівник юридичної особи ОСОБА_2 не спроможний виконати ліквідаційну процедуру, а діяльність товариства фактично припинилася, Суд вважає, що функції комісії з припинення юридичної особи (відповідача) слід покласти на старшого державного податкового інспектора юридичного сектору Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської області Ткачука Тараса Анатолійовича (за згодою).

Позивач не надав пропозицій щодо строку та порядку ліквідації відповідача. Відповідно до ст. 111 ЦК України у разі ліквідації юридичної особи за рішенням суду комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи. Комісія вживає усіх можливих заходів щодо виявлення кредиторів, а також письмово повідомляє їх про припинення юридичної особи.

Ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Виплата грошових сум кредиторам юридичної особи, що ліквідується, провадиться у порядку черговості, встановленої ст. 112 ЦК України, відповідно до проміжного ліквідаційного балансу, починаючи від дня його затвердження, за винятком кредиторів четвертої черги, виплати яким провадяться зі спливом місяця від дня затвердження проміжного ліквідаційного балансу. В разі недостатності у юридичної особи, що ліквідується, грошових коштів для задоволення вимог кредиторів ліквідаційна комісія здійснює продаж майна юридичної особи.

Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія складає ліквідаційний баланс, який затверджується органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Майно юридичної особи, що залишилося після задоволення вимог кредиторів, передається її учасникам, якщо інше не встановлено установчими документами юридичної особи або законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців", якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Частиною 8 ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців" встановлено, що у разі повернення до державного реєстратора рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсутність юридичної особи за вказаною адресою або неподання юридичною особою протягом місяця з дати направлення їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну  особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

У відповідності до вимог ч. 2 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. Проте, оскільки суду не надано письмових доказів наявності зазначених судових витрат, вони розподілу не підлягають.

Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 160-163 КАС України, Суд –

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Припинити юридичну особу –Товариство з обмеженою відповідальністю «Надбужанська товарна біржа»(ідентифікаційний код 31700569).

3. Призначити старшого державного податкового інспектора юридичного сектору Державної податкової інспекції у Буському районі Ткачука Тараса Анатолійовича (АДРЕСА_1) ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю «Надбужанська товарна біржа».

4. Ліквідацію Товариства з обмеженою відповідальністю «Надбужанська товарна біржа»провести у порядку, визначеному ст. ст. 105, 110-112 Цивільного кодексу України у строк не більше дванадцяти місяців з моменту набрання постановою суду законної сили.

5. Копію постанови суду, після набрання нею законної сили, негайно направити державному реєстратору Буської районної державної адмінсітрації.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 17 грудня 2010 року.

                  Суддя                                                                                                          Кравчук В.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2010
Оприлюднено12.01.2011
Номер документу13327296
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8903/10/1370

Ухвала від 11.07.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Заверуха О.Б.

Постанова від 14.12.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравчук Володимир Миколайович

Ухвала від 10.10.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравчук Володимир Миколайович

Ухвала від 06.10.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравчук Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні