Постанова
від 16.12.2010 по справі 2а-3449/10/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

< Копия >

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

16.12.10 Справа №2а-3449/10/2770

Суддя Окружного адмініс тративного суду міста Севаст ополя Майсак О.І., розгля нувши у порядку письмового п ровадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Лені нському районі м. Севастопол і до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Ален»про с тягнення заборгованості в ро змірі 23 812,64 грн.,

в с т а н о в и в:

Державна податкова ін спекція у Ленінському районі м. Севастополя звернулась до Окружного адміністративног о суду міста Севастополя з по зовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Ален»про стягнення заборг ованості в розмірі 23 812,64 грн. Вк азує, що ДПІ у Ленінському рай оні м. Севастополі 27.08.2010 року бу ло проведено невиїзну докуме нтальну перевірку ТОВ «Ален» з питання надання податкової декларації з орендної плати на земельні ділянки державн ої та комунальної власності на 2010 р. по терміну надання 01.02.2010 р оку та повноти нарахування п одаткового зобов' язання по орендній платі за земельні д ілянки державної і комунальн ої власності за період з січн я 2010 року по червень 2010 року. За р езультатами перевірки склад ений акт № 5996/10/15-320/19182647 від 27.08.2010 року. На підставі акту перевірки к ерівництвом ДПІ у Ленінськом у районі м. Севастополя прийн ято податкове повідомлення-р ішення № 0002580153/0 від 03.09.2010 року про в изначення податкового зобов ' язання ТОВ «Ален»з орендно ї плати в розмірі 23 812,64 грн., в том у числі штрафні (фінансові) са нкцій в розмірі 8 050,88 грн. На мом ент подачі позову до суду вка зана заборгованість відпові дачем не погашена.

Позивач просить стягнути з відповідача заборгованість в розмірі 23 812,64 грн.

Ухвалою від 16 листопада 2010 ро ку відкрито провадження по а дміністративній справі. Ухва лою від 17 листопада 2010 року під готовче провадження було зак інчено та справу призначено до судового розгляду.

Представник позивача до п очатку судового засідання на дав клопотання про розгляд с прави за її відсутності в пор ядку письмового провадження , на позовних вимогах наполяг ає повністю (а.с.34).

Відповідач, явку уповнова жених представників у судове засідання не забезпечив, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином , про причини неявки суду не по відомив. Повідомлявся за адр есою вказаною у витягу з Єдин ого державного реєстру щодо юридичної особи (а.с.44-48).

Відповідно до ч. 4 ст. 33 Кодек су адміністративного судочи нства України у разі ненадан ня особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх п оштової адреси судовий викли к або судове повідомлення на дсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприєм цям - за адресою місцезнаходж ення (місця проживання), що заз начена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за так ою адресою вважається, що суд овий виклик або судове повід омлення вручене їм належним чином.

В порядку статті 128 Кодексу адміністративного судочинс тва України суд вважає можли вим розглянути справу у відс утності відповідачів за наяв ними у справі матеріалами.

Відповідно до частини 6 ст атті 128 Кодексу адміністратив ного судочинства України, як що немає перешкод для розгля ду справи у судовому засідан ні, визначених цією статтею, а ле прибули не всі особи, які бе руть участь у справі, хоча і бу ли належним чином повідомлен і про дату, час і місце судовог о розгляду, суд має право розг лянути справу у письмовому п ровадженні у разі відсутност і потреби заслухати свідка ч и експерта.

Згідно з пунктом 4 частини п ершої статті 17 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни до компетенції адмініст ративних судів входить розгл яд спорів за зверненням суб'є ктів владних повноважень у в ипадках, встановлених законо м.

Розглянувши матеріали спр ави, суд дійшов висновку, що по зовні вимоги підлягають задо воленню з таких підстав.

Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Ален»є юрид ичною особою, що підтверджує ться свідоцтвом про державну реєстрацію суб' єкта підпри ємницької діяльності-юридич ної особи (а.с.29) та перебуває на обліку в Державній податков ій інспекції в Ленінському р айону м. Севастополя як платн ик податків і зборів з 12.07.1993 рок у (код ЄДРПОУ 19182647) (а.с.28).

Відповідно до розпорядже ння Севастопольської місько ї державної адміністрації ві д 19.02.1997 року № 293-р ТОВ «Ален»нада но у постійне користування з емельну ділянку площею 0,0401 га, розташовану за адресою: м. Сев астополь, вул. Геловані для об слуговування будівництва то ргового комплексу.

На підставі вищевказаного Розпорядження 25.11.1997 року між ТО В «Ален»та Севастопольською міською державною адміністр ацією укладено договір оренд и № 143 (а.с.25-26). Відповідно до якого ТОВ «Ален»надано у тимчасов е використання земельну діля нку у м. Севастополі по вул. Ге ловані для будівництва торго вого комплексу строком на 35 ро ків.

Відповідно до ст. 2 За кону України «Про плату за зе млю»№ 2535-ХІІ від 03.07.1992 р. зі змінам и та доповненнями (далі Закон України № 2535-ХІІ) використанн я землі в Україні є платним. П лата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визнач ається залежно від грошової оцінки земель. Розміри подат ку за земельні ділянки, грошо ву оцінку яких не встановлен о, визначаються до її встанов лення в порядку, визначеному цим Законом. Власники земел ьних ділянок, земельних час ток (паїв) та землекористувач і, крім орендарів та інвестор ів - учасників угоди про розпо діл продукції, сплачують зем ельний податок. Справляння з емельного податку за земель ні ділянки, надані в користув ання у зв'язку з укладенням уг оди про розподіл продукції, з амінюється розподілом вироб леної продукції між державою та інвестором на умовах тако ї угоди. За земельні ділянки, н адані в оренду, справляється орендна

плата.

Відповідно до ст. 13 Закону У країни № 2535-ХІІ підставою для н арахування земельного подат ку є дані державного земельн ого кадастру, а орендної плат и за земельну ділянку, яка пер ебуває у державній або комун альній власності, - договір ор енди такої земельної ділянки

Згідно з ч. 1 ст. 14 Закон України № 2535-ХІІ платники земе льного податку, а також оренд ної плати за земельні ділянк и державної або комунальної власності (крім громадян) сам остійно обчислюють суму земе льного податку та орендної п лати щороку за станом на 1 січн я і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земель ної ділянки податкову деклар ацію на поточний рік за формо ю, встановленою центральним податковим органом, з розбив кою річної суми рівними част ками за місяцями. Подання так ої декларації звільняє від о бов'язку подання щомісячних декларацій.

За змістом ст. 15 Закон Украї ни № 2535-ХІІ власники землі та зе млекористувачі сплачують зе мельний податок, а також орен дну плату за земельні ділянк и державної комунальної влас ності з дня виникнення права власності або права користу вання земельною ділянкою.

Статтею 17 Закон України № 2535-Х ІІ передбачено, що податкове зобов'язання по земельному п одатку, а також по орендній пл аті за землі державної та ком унальної власності, визначен е у податковій декларації на поточний piк, сплачується рівн ими частками власниками та з емлекористувачами земельни х ділянок за місцезнаходженн ям земельної ділянки за базо вий податковий (звітний) пері од, який дорівнює календарно му місяцю щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця. Земельний податок, а також орендна плата за земельні ді лянки державної i комунально ї власності громадянами спла чується рівними частками до 15 серпня i 15 листопада.

Відповідно до п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми»від 21.12.2000 року № 2181-III (далі - За кон № 2181) платник податків само стійно обчислює суму податко вого зобов'язання, яку зазнач ає у податковій декларації, к рім випадків, передбачених п ідпунктом "г" підпункту 4.2.2 пунк ту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї ста тті.

Згідно з п. 5.1 ст. 5 Закону № 2181 по даткове зобов'язання, самост ійно визначене платником под атків у податковій деклараці ї, вважається узгодженим з дн я подання такої податкової д екларації.

27 серпня 2010 року ДПІ у Ленінс ькому районі м. Севастополі п роведена документальна неви їзна перевірка ТОВ «Ален»з п итання надання податкової де кларації орендної плати на з емельні ділянки державної та комунальної власності на 2010 р ік по терміну надання 01.02.2010 року та повноти нарахування пода ткового зобов' язання по оре ндній платі за земельні діля нки державної та комунальної власності за період з січня 2010 року по червень 2010 року. За ре зультатами перевірки було ск ладено акт перевірки № 5996/10/15-320/19182 647 від 27.08.2010 року (зворотній а.с.12-14), в якому зафіксовано порушен ня підприємством ст. 14 Закону України «Про плату за землю» , а саме: підприємство не надан а податкова декларація з оре ндної плати за землю на 2010 рік, що призвело до заниження под аткових зобов' язань по орен дній платі за період з січня 20 10 року по червень 2010 року.

Відповідно до п.п. 2.1 п. 2 Догово ру оренди земельної ділянки розмір орендної плати встано влюється відповідно до чинно го законодавства, рішень Сев астопольської міської Ради т а Севастопольської міської д ержавної адміністрації.

Рішенням ІХ сесії V скликанн я Севастопольської міської Р ади від 13.02.2008 року № 3701 «Про внесе ння змін в додаток до рішення міської Ради від 14.10.2003 року № 1348 « Про затвердження Методики ви значення розмірів орендної п лати при укладенні договорів оренди землі»встановлено, щ о розмір річної орендної пла ти за земельні ділянки, надан і для торгівлі продовольчими та непродовольчими товарами складає 10% від нормативної гр ошової оцінки.

Згідно з виписки з технічно ї документації по нормативно ї грошової оцінки земельної ділянки № 265/1, виданої Головним управлінням Держкомзему у м . Севастополі 11.01.2006 року нормати вна грошова оцінка станом на 01.01.2005 року складає 242 862,00 грн. З ура хуванням коефіцієнту індекс ації відповідно до укладеног о договору оренди, нормативн а грошова оцінка землі склад ає 10 % від грошової оцінки, таки м чином орендна плата земель ної ділянки у 2010 році складає 31 523,49 грн., у тому числі за: січень 2010 року - 2 626,96 грн., лютий 2010 року - 2 626,96 грн., березень 2010 року - 2 626,96 гр н., квітень 2010 року - 2 626,96 грн., трав ень 2010 року - 2 626,96 грн., червень - 2 626, 96 грн.

Однак в порушення вимог ста тті 14 Закону України «Про плат у за землю»податкова деклара ція з орендної плати за земел ьну ділянку державної та ком унальної власності на 2010 рік п о граничному терміну надання 01.02.2010 року ТОВ «Ален» у ДПІ у Лен інському районі м. Севастопо ля не надана, що призвело до за ниження податкових зобов' я зань з орендної плати з юриди чних осіб з січня по червень 2010 року на суму 15 761,76 грн.

На підставі акту перевірки керівництвом ДПІ у Ленінськ ому районі м. Севастополя при йнято податкове повідомленн я-рішення № 0002580153/0 від 03.09.2010 року (зв оротній а.с.9) про визначення Т ОВ «Ален»податкового зобов' язання з орендної плати з юри дичних осіб у загальному роз мірі 23 812,64 грн., в тому числі штра фні (фінансові) санкція в розм ірі 8 050,88 грн., яке було розміщен о на дошці податкових повідо млень 10.09.2010 року, у зв' язку з по верненням з поштового відділ ення з відміткою «відсутност і адресата за вказаною адрес ою»(зворотній а.с.8).

Згідно з п. п. 6.2.2, п.п. 6.2.3 п . 6.2 ст. 6 Закону № 2181 податкові вим оги мають містити крім відом остей, передбачених підпункт ом 6.2.3 цієї статті, посилання на підстави їх виставлення; сум у податкового боргу, належно го до сплати, пені та штрафних санкцій; перелік запропонов аних заходів із забезпечення сплати суми податкового бор гу. Податкові вимоги також на дсилаються платникам податк ів, які самостійно подали под аткові декларації, але не пог асили суму податкових зобов' язань у встановлені законом строки, без попереднього нап равлення (вручення) податков ого повідомлення.

Податкові вимоги надсила ються: а) перша податкова вимо га - не раніше першого робочог о дня після закінчення грани чного строку сплати узгоджен ої суми податкового зобов'яз ання. Перша податкова вимога містить повідомлення про фа кт узгодження податкового зо бов'язання та виникнення пра ва податкової застави на акт иви платника податків. обов'я зок погасити суму податковог о боргу та можливі наслідки н епогашення його у строк; б) дру га податкова вимога - не раніш е тридцятого календарного дн я від дня направлення (вручен ня) першої податкової вимоги , у разі непогашення платнико м податків суми податкового боргу у встановлені строки. Д руга податкова вимога додатк ово до відомостей, викладени х у першій податковій вимозі , може містити повідомлення п ро дату та час проведення опи су активів платника податків , що перебувають у податковій заставі, а також про дату та ч ас проведення публічних торг ів з їх продажу.

Відповідно до п.п. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 За кону № 2181 податкова вимога вва жається надісланою (врученою ) юридичній особі, якщо її пере дано посадовій особі такої ю ридичної особи під розписки або надіслано листом з повід омленням про вручення.

Податкова вимога вважаєть ся надісланою (врученою) фізи чній особі, якщо її вручено ос обисто такій фізичній особі або її законному представник ові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого міс ця її знаходження із повідом ленням про вручення.

У такому самому порядку над силаються податкові повідом лення.

У разі коли податковий орга н або пошта не може вручити пл атнику податків податкове по відомлення або податкові вим оги у зв'язку з незнаходження м посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомл ення або податкову вимогу, не знаходженням фактичного міс ця розташування (місцезнаход ження) платника податків, под атковий орган розміщує подат кове повідомлення або податк ові вимоги на дошці податков их оголошень, встановленій н а вільному для огляду місці б іля входу до приміщення пода ткового органу. При цьому ден ь розміщення такої податково ї вимоги вважається днем її в ручення.

Порядок встановлення дошо к податкових повідомлень виз начається центральним подат ковим органом. Податкові пов ідомлення або податкові вимо ги, розміщені з порушенням пр авил, установлених цим підпу нктом, вважаються такими, що н е були врученими (надісланим и) платнику податків.

У зв' язку з виниклою забор гованості відповідачу було н аправлено по пошті перша под аткова вимога № 1/548 від 04.11.2009 року (а.с.21) з пропозицію погасити на явну заборгованість перед бю джетом у розмірі 2 215,90 грн., яка б ула повернута з відміткою по штового відділення за відсут ності адресата. Відповідно д о п. п. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181 пода ткова вимога була розміщена на «Дошку податкових повідом лень», що підтверджується ак том № 25724-0 від 04.12.2009 року (а.с.18).

Також відповідачу було нап равлено по пошті друга подат кова вимога № 2/1 від 12.01.2010 року (зв оротній а.с.21) з пропозицію пог асити наявну заборгованість перед бюджетом у розмірі 7 178,38 г рн., яка була повернута з відмі ткою поштового відділення за відсутності адресата. Відпо відно до п. п. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181 податкова вимога була роз міщена на «Дошку податкових повідомлень», що підтверджує ться актом № 89/24-0 від 15.03.2010 року (а.с .18).

Отже на момент розгляду спр ави заборгованість відповід ача складає 23 812,64 грн.

На підставі викладеного с удом робиться висновок щодо обґрунтованості позовних ви мог.

Враховуючи викладене, керу ючись статтями 158-163 Кодексу адм іністративного судочинства України, суд,

п о с т а н о в и в:

1. Адміністративни й позов задовольнити повніст ю.

2. Стягнути з Това риства з обмеженою відповіда льністю «Ален» (99011, м. Севаст ополь, вул. Леніна, 42-А, код ЄДРП ОУ 19182647, відомості про поточні р ахунки в установах банку в ма теріалах справи відсутні) на користь Державної податк ової інспекції в Ленінському районі м. Севастополя (99011, м. Севастополь, вул. Кулакова, 37, к од ЄДРПОУ 24035598, р/р 33219812700007, МФО 824509, код платежу 13050200, одержувач УДКУ в м . Севастополя) заборгованіст ь в сумі 23 812,64 грн. (двадцят ь три тисячі вісімсот дванад цять грн. 64 коп.)

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Севастопольського апе ляційного адміністративног о суду через суд першої інста нції шляхом подання апеляцій ної скарги. У разі прийняття постанови у письмовому прова дженні апеляційна скарга под ається протягом десяти днів з дня отримання копії постан ови. Якщо суб'єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 цього Кодекс у, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п 'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення пр о можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законн ої сили у порядку та строки пе редбачені статтею 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.

Суддя підпис О.І. Майсак

< З оригіналом згідно >

< Суддя > < підпис > < Суддя >

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення16.12.2010
Оприлюднено12.01.2011
Номер документу13327764
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3449/10/2770

Постанова від 16.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Майсак О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні