Ухвала
від 09.12.2010 по справі 7/507(2-а-9420/08)
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 7/507(2-а-9420/08) у 3-х томах

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 грудня 2010 р. м. Київ

Київський апеляцій ний адміністративний суд у с кладі:

головуючого - судді Желтобрюх І.Л.,

суддів Безименної Н.В., Мам чура Я.С.,

при секрет арі Коробій І.М..,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у в м.Києві апеляційну скаргу Спеціалізованої державної п одаткової інспекції у м.Києв і по роботі з великими платни ками податків на постанову О кружного адміністративного суду м.Києва від 27 лютого 2009 рок у у справі за адміністративн им позовом Державного підпри ємства «Національна атомна е нергогенеруюча компанія «Ен ергоатом» до Спеціалізовано ї державної податкової інспе кції у м.Києві по роботі з вели кими платниками податків про визнання недійсними та скас ування податкових повідомле нь-рішень, -

в с т а н о в и в :

Державне підприємств о «Національна атомна енерго ренеруюча компанія «Енергоа том»звернулося до суду з поз овом про визнання недійсними податкових повідомлень-ріше нь Спеціалізованої державно ї податкової інспекції у м.Ки єві по роботі з великими плат никами податків від 17.07.2008р. №000002411 0/2, №0000094110/2, №0000044110/2, №0000134110/2 та №0000144110/2, ріше ння про застосування штрафни х (фінансових) санкцій від 13.06.2008 р. №0000094110/0 та від 18.08.2008р. №0000114110/1, №0000104110/1.

Постановою Окружного адмі ністративного суду м.Києва в ід 27 лютого 2009 року вказаний по зов задоволено.

В апеляційній скарзі відпо відач, посилаючись на поруше ння судом першої інстанції н орм матеріального права, про сить скасувати постанову Окр ужного адміністративного су ду м.Києва від 27 лютого 2009 року т а прийняти нове, яким відмови ти у задоволенні позовних ви мог.

Заслухавши суддю-відповід ача та перевіривши доводи ап еляції за наявними в матеріа лах справи письмовими доказа ми, колегія суддів вважає, що а пеляційна скарга підлягає ча стковому задоволенню з насту пних підстав

Задовольняючи позовні вим оги суд першої інстанції вих одив з того, що відповідачем п ри проведенні перевірки були використані не підтверджені та не оформлені неналежним ч ином документи про результат и проведених перевірок відок ремлених підрозділів позива ча.

Проте з такими висновками судів погодитися не можна.

Відповідно до пункту 4 част ини 1 статті 7 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, одним з принципів здійсне ння правосуддя в адміністрат ивних судах є офіційне з' яс ування всіх обставин у справ і.

За змістом частин 4, 5 статті 1 1 КАС суд повинен визначити ха рактер спірних правовідноси н та зміст правової вимоги, ма теріальний закон, який їх рег улює, а також факти, що підляга ють встановленню і лежать в о снові вимог та заперечень; з' ясувати, які є докази на підтв ердження зазначених фактів. Дійшовши висновку, що подани х сторонами доказів недостат ньо для встановлення обстави н справи, суд має право вжити п ередбачених законом заходів для витребування належних д оказів із власної ініціативи .

Суд постановляє ухвалу про закінчення з' ясування всіх обставин у справі та перевір ки їх доказами тільки після т ого, як проведено всі дії, необ хідні для повного і всебічно го з' ясування цих обставин, перевірено всі вимоги та зап еречення осіб, які беруть уча сть у справі, і вичерпано всі м ожливості щодо збирання й оц інки доказів.

В даній справі суд першої ін станції дійшов до висновку, щ о оскільки довідки (акти) про р езультати проведених переві рок відокремлених підрозділ ів позивача не були підписан і посадовими особами відпові дних структурних підрозділі в податкового органу та поса довими особами відокремлени х підрозділів позивача, дока зи того, що зазначені докумен ти є в наявності у відповідач а відсутні.

Відповідно до Наказу Держа вної податкової адміністрац ії України «Про затвердження Порядку оформлення результа тів невиїзних документальни х, виїзних планових та позапл анових перевірок з питань до тримання податкового, валютн ого та іншого законодавства» від 10.08.2005р. №327 за результатами пр оведення невиїзних документ альних, виїзних планових та п озапланових перевірок фінан сово-господарської діяльнос ті суб' єктів господарюванн я оформляється акт, який підт верджує проведення даної пер евірки суб' єкта господарюв ання і є носієм доказової інф ормації про виявлення поруше ння вимог податкового, валют ного та іншого законодавства суб' єктами господарювання . Сам по собі Акт перевірки не створює для позивача будь-як их правових наслідків, а тому нечинність податкових повід омлень-рішень у зв' язку з не доведеністю існування Актів перевірки відокремлених під розділів не є предметом дока зування у даній справі.

Суд першої інстанції повин ен був з урахуванням сутност і тверджень позивача про від сутність Актів перевірки з в ласної ініціативи витребува ти докази, які підтверджують або спростовують посилання на ці обставини.

Згідно з частиною 1 статті 69 К АС, доказами в адміністратив ному судочинстві є будь-які ф актичні дані, на підставі яки х суд встановлює наявність а бо відсутність обставин, що о бґрунтовують вимоги і запере чення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, щ о мають значення для правиль ного вирішення справи.

Однак суд не вимагав від від повідача надати такі докази, не створив сторонам у справі необхідні умови для встанов лення фактичних обставин та правильного застосування но рм матеріального та процесуа льного права.

Відповідно до частин 2, 3 стат ті 159 КАС законним є рішення, ух валене судом відповідно до н орм матеріального права при дотриманні норм процесуальн ого права. Обґрунтованим є рі шення, ухвалене судом на підс таві повно і всебічно з' ясо ваних обставин в адміністрат ивній справі, підтверджених тими доказами, які були дослі джені в судовому засіданні. Ф актичні обставини справи суд ом першої інстанції не з' яс овувалися і не встановлювали ся.

Відповідно до ч.7 ст. 9 КАС Укр аїни у разі відсутності зако ну, що регулює відповідні пра вовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні пра вовідносини (аналогія закону ), а за відсутності такого зако ну суд виходить із конституц ійних принципів і загальних засад права (аналогія права).

Кодексом адміністративног о судочинства передбачені по вноваження суду апеляційної інстанції за наслідками роз гляду апеляційних скарг на п останови суду, зокрема, скасу вання постанови суду і напра влення справи на новий розгл яд до суду першої інстанції (п .6 ч.1 ст. 198 КАС України). Однак, Код ексом не передбачені підстав и здійснення таких повноваже нь. Разом з тим, визначені підс тави для скасування ухвали с уду, яка перешкоджає подальш ому провадженню у справі, з на правленням справи для продов ження до суду першої інстанц ії (ст. 204 КАС України).

Серед таких підстав є, зокре ма, порушення норм матеріаль ного чи процесуального права , які призвели до неправильно го вирішення питання.

Суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення с уду першої інстанції та у вик лючних випадках може досліди ти нові докази, встановити но ві обставини. Однак, згідно з п оясненнями апелянта суд перш ої інстанції не досліджував обставин виявлених порушень за всіма видами податкових п орушень по більш ніж 100 епізод ах, з яких 33 лише по податку на п рибуток підприємств, що в сво ю чергу виключає можливість застосовувати положення ч.2,3 с т. 195 КАС України при перегляді оскаржуваного судового ріше ння.

З урахуванням порушень, доп ущених судом першої інстанці ї при розгляді цього спору, а т акож виходячи з аналогії зак ону, постанова суду підлягає скасуванню, а справа - напра вленню на новий розгляд до су ду першої інстанції.

На підставі викладеного та , керуючись ст.ст.160, 198, 205, 206 КАС Укр аїни, Київський апеляційний адміністративний суд, -

у х в а л и в :

Апеляційну скаргу Спец іалізованої державної подат кової інспекції у м.Києві по р оботі з великими платниками податків задовольнити частк ово.

Постанову Окружного адмін істративного суду м.Києва ві д 27 лютого 2009 року скасувати, а с праву направити на новий роз гляд до суду першої інстанці ї.

Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення , але може бути оскаржена до Ви щого адміністративного суду України в порядку і строки, в изначені ст. 212 КАС України.

Головуючий суддя І. Л. Желтобрюх

Судді: Н.В. Безименна

Я.С. Мамчур

Повний текст ухвали виг отовлено 14.12.2010р.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.12.2010
Оприлюднено10.01.2011
Номер документу13328616
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —7/507(2-а-9420/08)

Ухвала від 09.12.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Желтобрюх І.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні