Ухвала
від 27.12.2007 по справі 22а-2308/2007
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛ ЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД

Справа № 22а - 2308/07року Голову ючий суддя у1-ій інстанції -

Категорія статобліку- 50 Са довий І.В. (справа №23/185/07-АП)

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 грудня 2007 року м. Дніпропетро вськ

Колегія суддів Дніпропет ровського апеляційного адмі ністративного судуу скла ді:

головуючого - Попл авського В.Ю.(доповідач),

суддів - Уха ненко С.А., Мартиненка О.В.,

при секретарі - Порт ненко Т.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Дн іпропетровську апеляційну с каргу Державної податкової інспекції у Ленінському рай оні м. Запоріжжя

на постанову Господарськ ого суду Запорізької області від 26 червня 2007 року по справі за позовом Державної податко вої інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя до Викона вчого комітету Запорізької м іської ради в особі Державно го реєстратора Виконавчого к омітету Запорізької міської ради Давидюк Ліни Валентині вни, приватного підприємства «ХЕППІНЕСС» про зобов' яза ння державного реєстратора Запорізької міської ради Да видюк Л.В. внести до Єдиного Де ржавного реєстру запис про в ідсутність юридичної особи з а її місцезнаходженням або з апис про відсутність підтвер дження відомостей про юридич ну особу та про припинення юр идичної особи, -

в с т а н о в и л а :

ДПІ у Ленінському райо ні м. Запоріжжязвернулась до суду з адміністративним поз овом до Виконавчого комітету Запорізької міської ради в о собі Державного реєстратора Виконавчого комітету Запорі зької міської ради Давидюк Л іни Валентинівни, приватного підприємства «ХЕППІНЕСС» пр о зобов' язання державного реєстратора внести до Єдино го Державного реєстру запис про відсутність юридичної ос оби за її місцезнаходженням або запис про відсутність пі дтвердження відомостей про ю ридичну особу та припинення юридичної особи.

Постановою Господарсько го суду Запорізької області від 26 червня 2007 року в задоволе ні позову було відмовлено.

В апеляційній скарзі позив ач просив скасувати постано ву районного суду та прийнят и нову постанову по справі.

Перевіривши матеріали спр ави, законність і обґрунтова ність постанови суду в межах доводів апеляційної скарги і заявлених позовних вимог, к олегія суддів приходить до в исновку, що апеляційна скарг а не підлягає задоволенню з н аступних підстав.

Приватне підприємство "ХЕ ППІНЕСС" (код ЄДРПОУ 33272856) зареєс троване виконавчим комітето м Запорізької міської ради, я к суб'єкт підприємницької ді яльності - юридична особа за а дресою: 69012, м. Запоріжжя, вул. Уль янова, буд. 132.

27.12.06 ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя проведена темат ична перевірка з питання міс цезнаходження підприємства ПП "ХЕППІНЕСС", про що складен о акт №508 від 27.12.06. За результатам и перевірки було встановлено , що підприємство не знаходит ься за юридичною адресою.

27.12.06 відділом обліку платник ів податків до державного ре єстратора Виконавчого коміт ету Запорізької міської ради надіслано повідомлення №84/9/29-1 14 про відсутність платника по датків за місцезнаходженням .

18.06.07 у зв'язку зі зміною місце знаходження юридичної особи підприємство отримано нове свідоцтво про державну реєст рацію. Місцезнаходження юрид ичної особи: 69015, м. Запоріжжя, бу львар Бельфорський, буд 5, кв.71.

Згідно наданої Довідки з Єд иного державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців державним реєст ратором внесено запис № 4 від 1 8.06.07 про підтвердження відомос тей про юридичну особу ПП "ХЕ ППІНЕСС" та запис № 5 та № 6 від 18.0 6.07 про державну реєстрацію зм ін до установчих документів юридичної особи. Місцезнаход ження: 69015, м. Запоріжжя, бульвар Бельфорський, буд5, кв.71.

Відповідно до частини 1 ст атті 93 Цивільного кодексу Укр аїни місцезнаходження юриди чної особи визначається місц ем її державної реєстрації, я кщо інше не встановлено зако ном.

Статтею 1 Закону України від 15.05.2003р. № 755-IV"Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємці в" встановлено, що місцезнахо дженні юридичної особи - адре са органу або особи, які відпо відно до установчих документ ів; юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).

Частиною 1 статті 59 Господар ського кодексу України встан овлено, що припиненні діяльн ості суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його ре організації (злиття, приєдна ння, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням влас ника (власників) чи уповноваж ених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'є кта господарювання чи їх пра вонаступників, а у випадках, п ередбачених цим Кодексом, - за рішенням суду.

Порядок державної реєстра ції припинення юридичної осо би на підставі судового ріше ння, що не пов'язане з банкрутс твом юридичної особи, встано влений статтею 38 Закону Украї ни від 15.05.03 № 755-IV"Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємці в".

Так, відповідно до ч.2 цієї ст атті підставами для постанов лення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутство м юридичної особи, зокрема є:

- визнання недійсним запи су про проведення державної реєстрації через порушення з акону, допущені при створенн і юридичної особи, які не можн а усунути;

- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;

- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;

- неподання протягом року органам державної податк ової служби податкових дек ларацій, документів фінансов ої звітності відповідно до з акону;

- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Згідно ч.2 ст.20 Закону Укра їни від 15.05.03 № 755-IV"Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів" відомості, що містяться в Є диному державному реєстрі, н адаються у вигляді: "...довідки про наявність або відсутніс ть в Єдиному державному реєс трі інформації, яка запитуєт ься;..."

Підстави, на які посилаєтьс я позивач в обґрунтування св оїх вимог на момент розгляду справи відсутні. Як свідчат ь матеріали справи відпові дач-2 здійснив підтвердженн я відомостей про юридичну ос обу, а відповідач-1 вніс відпов ідні дані до ЄДРПОУ. Крім того , позивач своєчасно подає под аткову звітність, заборгован ості перед бюджетом не має, що не заперечується позивачем.

Згідно ч.І ст.6 КАС України ко жному гарантується право на захист його прав, свобод та ін тересів незалежним і неупере дженим судом.

Пунктом 8 ч. 1 ст. З КАС України встановлено, що позивачем є особа, на захист прав, свобод т а інтересів якої подано адмі ністративний позов до адміні стративного суду, а також суб 'єкт владних повноважень, на в иконання повноважень якого п одана позовна заява адмініст ративного суду.

Статтею 10 Закону України "Пр о Державну податкову службу в Україні" встановлено, що Дер жавні податкові інспекції в районах, містах без районног о поділу, районах у містах, між районні та об'єднані державн і податкові інспекції викону ють такі функції, в т.ч.:

1) здійснюють контроль за св оєчасністю, достовірністю, п овнотою нарахування та ати п одатків та зборів (обов'язков их платежів);

2) забезпечують облік платни ків податків, інших платежів , правильність обчислення і с воєчасність надходження цих податків, платежів, а також зд ійснюють реєстрацію фізични х осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів ;

Пунктом 17 ст. 11 цього ж Закону передбачено право податкови х органів звертатися у перед бачених законом випадках до судових органів із заявою (по зовною заявою) про скасуванн я державної реєстрації суб'є кта підприємницької діяльно сті.

Разом з тим, повноваженн я щодо забезпечення облік у платників податків має здійснюватися податковими о рганами в силу ст. 19 Конституц ії України у порядку та в спос іб, передбачений законодавст вом України.

Зокрема, Наказ Державної по даткової адміністрації Укра їни 19.02.98 № 80 (в редакції у Державн ої податкової адміністрації України від 17.11.98 N 552) затвердж ено "Порядок обліку платникі в податків, зборів (обов'язков их платежів)", який зареєстров ано в Міністерстві юстиції У країни 16 березня 1998 p. 3а № 172/ 2612, яким встановлено наступне :

1. Облік платників податків є однією з основних функцій о рганів державної податкової служби, яка створює передумо ви для здійснення контролю з а правильністю обчислення, п овнотою і своєчасністю перер ахування податків і зборів (о бов'язкових платежів) до бюдж етів та до державних цільови х фондів.

3.2. Узяття на облік платників податків органами державної податкової служби здійснюєт ься за принципом організацій ної єдності реєстраційних пр оцедур, що провадяться держа вними реєстраторами, та проц едур узяття на облік платник ів податків, що забезпечують ся органами державної податк ової служби.

7.8. Для забезпечення достові рності, повноти та актуально сті реєстраційних частин обл ікових справ платників подат ків та відомостей про платни ків податків у реєстрах плат ників податків, а також для пр иведення у відповідність до вимог нормативно-правових ак тів документів із облікових справ платників податків мож е проводитись інвентаризаці я реєстраційних частин облік ових справ платників податкі в. З'ясування причин розбіжно стей, невідповідностей, що бу ли виявлені за результатами інвентаризації, їх усунення, актуалізація банку даних пр о платників податків чи реєс трів платників податків, їх н аповнення чи внесення змін, а також доукомплектування реє страційних частин облікових справ платників податків ві дповідними документами може проводитись із залученням п латників податків шляхом зві рки.

7.9. Відомості про відпо відальних за податковий облі к осіб юридичної особи чи від окремленого підрозділу - кер івника та головного бухгалте ра (бухгалтера, якщо для забез печення ведення бухгалтерсь кого обліку за штатом платни ка податків передбачена лише одна посада бухгалтера без с творення бухгалтерської слу жби на чолі з головним бухгал тером) вносяться чи змінюють ся органом державної податко вої служби в Єдиному банку да них юридичних осіб на підста ві:

реєстраційної заяви платн ика податків з поміткою "Змін и";

даних про таких осіб, що вка зуються платником податків у податкових деклараціях, роз рахунках, звітах, якщо таких д аних достатньо для однозначн ої ідентифікації відповідал ьних осіб платника податків.

11.1. З метою більш повного об ліку платників податків - юри дичних осіб або фізичних осі б - підприємців, унеможливлен ня отримання юридичними особ ами аби фізичними особами - пі дприємцями неконтрольовани х доходів підрозділи органів державної податкової служби з обліку платників податків повинні забезпечувати систе матичний контроль за повното ю та своєчасністю взяття на о блік юридичних осіб або фізи чних осіб - підприємців орган ами державної податкової слу жби після здійснення к держа вної реєстрації, перереєстра ції, реорганізації та внесен ня змін до реєстраційних чи с татутних документів.

11.2. Підрозділи органу держав ної податкової служби:

• стосовно платників п одатків, якими не подано в заз начені терміни звіти, декла рації, у порядку, передбачено му законодавством, самостійн ої визначають суму пода ткового зобов'язання, провод ять роботу і узгодження под аткового зобов'язання та інш і заходи;

• стосовно платників под атків, які мають податков ий борг, у порядку передба ченому законодавством, здійс нюють заходи із скорочення п одаткового боргу з використа нням права податкової застав и, адміністративного арешту активів, стягнення та інші за ходи.

У рамках проведення цих з аходів, а також при призначен ні чи проведенні документаль ної перевірки платника подат ків чи при виконанні інших службових обов'язків праців никами органів державної под аткової служби здійснюється або може здійснюватись пере вірка місцезнаходження (місц я проживання) платника подат ків. За наслідками перевірки складається акт перевірки м ісцезнаходження платника по датків. Якщо встановлено від сутність платника податків з а його місцезнаходженням (мі сцем проживання), то провод иться робота із з'ясуванн ям фактичного місця розташув ання (місцезнаходження) плат ника податків, відповідальни х та афілійованих осіб.

11.3. Якщо підрозділом з опода ткування юридичних/фізичних осіб, підрозділом примусово го стягнення податків, підро зділом податкового аудиту аб о іншим підрозділом органу д ержавної податкової служби в становлено відсутність плат ника податків за його місцез находженням (місцем проживан ня), то акт перевірки місцезна ходження платника податків, інформація про вжиті заходи щодо з'ясування фактичного м ісця розташування (місцезнах одження) платника податків, в сі отримані відомості про пл атника податків (у тому числі й про фактичне місцезнаходж ення) та про допущені порушен ня податкового законодавств а й суму податкового боргу пе редаються цим підрозділом до підрозділів з обліку платни ків податків.

11.4. Щодо кожного платника по датків, за яким виявлена відс утність його за місцезнаходж енням (місцем проживання) та н е з'ясоване його фактичне міс це розташування (місцезнаход ження), підрозділи з обліку пл атників податків або інші пі дрозділи органу державної по даткової служби готують та п ередають підрозділам податк ової міліції запит на встано влення місцезнаходження (міс ця проживання) платника пода тків за формою, що затверджує ться центральним органом дер жавної податкової служби. Що до кожного встановлюваного п латника податків оформляєть ся один окремий запит незале жно від кількості порушень т а несплачених видів податків . До Єдиного банку даних про пл атників податків - юридичних осіб та Реєстру фізичних осі б відповідного рівня вносять ся дані про подання запиту.

До матеріалів, що передають ся підрозділу податкової міл іції, включаються акт переві рки місцезнаходження платни ка податків, інформація про в житі заходи щодо з'ясування ф актичного місця розташуванн я (місцезнаходження) платник а податків, усі отримані відо мості про платника податків (у тому числі і про фактичне мі сцезнаходження), про допущен і порушення податкового зако нодавства, суму податкового боргу, анкетні дані відповід альних, афілійованих осіб, ро зширені реєстраційні відомо сті про платника податків (ко д, назва, дата реєстрації (пере реєстрації), відомі адресні д ані, відомості про відкриті/з акриті банківські рахунки, в иди діяльності та всі інші на явні реквізити із відповідно го рівня Єдиного банку даних про платників податків - юрид ичних осіб та Реєстру фізичн их осіб).

11.5. Про результати роботи із встановлення місцезнаходже ння (місця проживання) платни ка податків підрозділи подат кової міліції надають інформ ацію підрозділам з обліку пл атників податків. Якщо підро зділами податкової міліції п ідтверджено відсутність пла тника податків за місцезнахо дженням (місцем проживання), т о підрозділи з обліку платни ків податків до відповідного державного реєстратора (орг ану державної реєстрації) на дсилають повідомлення про ві дсутність платника податків за місцезнаходженням (місце м проживання) за формою N 18-ОПП ( додаток 17). Копія такого повід омлення підшивається до реєс траційної частини облікової справи платника податків.

З матеріалів справи вбачає ться, що Приватне підприємст во "ХЕППІНЕСС" перебуває на о бліку в ДШ у Ленінському райо ні м. Запоріжжя, подає до ДПІ п одаткову звітність, заборгов аність перед бюджетом відсут ня. Крім цього, податковим орг аном не надано доказів необх ідності та фактичного провед ення планової чи позапланово ї перевірки відповідача, а та кож доказів для виконання як их саме інших службових обов 'язків у ДПІ з'явилася необхід ність перевірки місцезнаход ження відповідача, як і доказ ів вжиття ДПІ інших заходів, передбачених вищенаведеним Порядком, для з' ясування фа ктичного місцезнаходження в ідповідача.

Відповідно до ст.200 КАС Украї ни суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову - без змін, якщо визнає, що суд п ершої інстанції правильно вс тановив обставини справи та ухвалив судове рішення з до держанням норм матеріально го і процесуального права. За таких обставин, колегія с уддів вважає, що судом першої інстанції не було допущено п орушень процесуального прав а, і доводи апеляційної скарг и не спростовують правильніс ть висновків суду, а тому підс тав для її скасування не має.

Керуючись ст.ст. 199, 200 КАС Укра їни, колегія суддів, -

у х в а л и л а :

Апеляційну скаргу Де ржавної податкової інспекці ї у Ленінському районі м. Запо ріжжя - залишити без задово лення, а постанову Господарс ького суду Запорізької облас ті від 26 червня 2007 року - залиш ити без змін.

Ухвала може бути ос каржена в касаційному порядк у до Вищого адміністративног о суду України протягом одно го місяця з часу виготовленн я повного тексту.

Судді:

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.12.2007
Оприлюднено09.11.2009
Номер документу1333027
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —22а-2308/2007

Ухвала від 27.12.2007

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Поплавський В.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні