Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 грудня 2010 р. сп рава № 2а-24315/10/0570
Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17
час прийняття постанови: < година >
Донецький окружний адміні стративний суд в складі:
головуючого судді Михайли к А.С.
при секретарі Рябовол М.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщ енні Донецького окружного ад міністративного суду адміні стративну справу
за позовом Жовтневої міжрайонної Держ авної податкової інспекції м . Маріуполя
до Г ромадської організації
«Координаційний екологічн ий центр «Стратегія»
про припинення юридичної особи
за участю:
представника позивача: Фатьянова Р.О. (за дов. № 7 3 від 08 червня 2010 року)
відповідач: не з' явився,
Жовтнева міжрайонна Держа вна податкова інспекція м. Ма ріуполя (надалі позивач) звер нулась до Донецького окружно го адміністративного суду із позовом до Громадської орга нізації «Координаційний еко логічний центр «Стратегія» ( ідентифікаційний код 23786302) із п озовом про припинення юридич ної особи. В обґрунтування за явлених вимог позивач зазнач ає, що відповідач перебуває н а обліку в Жовтневій міжрайо нній державній податковій ін спекції м. Маріуполя як платн ик податків, проте на порушен ня пункту 2 статті 9 Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння» відповідач не подає под аткової звітності, а саме зві ту про використання коштів н еприбутковими установами та організаціями з 3 кварталу 2009 р оку, що за приписами пункту 4 ч астини 2 статті 38 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців» є підставою для припинення юридичної ос оби.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо га підтримав у повному обсяз і.
Відповідач, до судового за сідання не з' явився, про час та місце судового засідання повідомлявся за адресою міс цезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців: 87500, Донецька о бл., м. Маріуполь, пр. Леніна, буд . 70. Проте, ухвала про відкриття провадження та повістка про виклик до суду на 17 листопада 2010 року повернулися із відміт кою на поштовому конверті «о рганізація не значиться». На правлена рекомендованою пош тою повістка про виклик до су ду на 13 грудня 2010 року повернул ася до суду із відміткою на п оштовому конверті «організа ція не значиться».
За таких обставин, суд вваж ає за можливе розглянути спр аву за його відсутності на пі дставі наявних у справі дока зів.
Дослідивши наявні в матері алах справи докази та заслух авши пояснення представника позивача, суд -
ВСТАНОВИВ:
Громадська організація «К оординаційний екологічний ц ентр «Стратегія» (відповідач ) зареєстровано рішенням вик онавчого комітету Маріуполь ської міської ради народних депутатів № 3222/4 від 18 жовтня 1995 ро ку, копія якого наявна в матер іалах справи (арк. справи 4). Від повідно до довідки Управлінн я статистики у м. Маріуполі № 0 5-115/75 від 15 червня 2010 року (арк. спра ви 6) відповідач станом на 15 чер вня 2010 року значиться в Єдином у державному реєстрі підприє мств та організацій України за ідентифікаційним кодом 23786 302.
14 листопада 1995 року відповід ача було взято на облік як пл атника податків у Жовтневій міжрайонній державній подат ковій інспекції м. Маріуполя , що підтверджується довідко ю Жовтневої МДПІ м. Маріуполя № 918/10/19-114-10 від 16 червня 2010 року (арк . справи 7).
14 червня 2010 року податковою і нспекцією був складений акт № 279/15-114-2 про ненадання податков ої звітності (арк. справи 15). Від повідно до висновків акту, ос тання податкова звітність не надається відповідачем з 16 л ипня 2009 року.
Як свідчать матеріали спра ви, підставами пред' явлення позову про припинення Грома дської організації «Координ аційний екологічний центр «С тратегія», податковою інспек цією було зазначено неподанн я вказаною організацією пода ткової звітності до органу д ержавної податкової служби з 2009 року; як на правову підстав у своїх вимог послалась на ча стину 2 статті 38 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців».
Правові підстави надання п одаткової звітності суб' єк тами господарювання містять ся в Господарському кодексі України, Законах України «Пр о систему оподаткування» та «Про оподаткування прибутку підприємств».
Згідно з частиною 8 статті 19 Господарського кодексу Укра їни, усі суб'єкти господарюва ння зобов'язані здійснювати первинний (оперативний) та бу хгалтерський облік результа тів своєї роботи, складати ст атистичну інформацію, а тако ж надавати відповідно до вим ог закону фінансову звітніст ь та статистичну інформацію щодо своєї господарської дія льності, інші дані, визначені законом.
Пунктом 2 частини 1 статті 9 З акону України «Про систему о податкування» встановлений обов' язок платників податк ів і зборів (обов'язкових плат ежів) подавати до державних п одаткових органів та інших д ержавних органів відповідно до законів декларації, бухга лтерську звітність та інші д окументи і відомості, пов'яза ні з обчисленням і сплатою по датків і зборів (обов'язкових платежів).
Як вбачається за наявних в матеріалах справи документі в, відповідач за організацій но-правовою формою є громадс ькою організацією, особливос ті статусу, створення, діяльн ості та припинення яких визн ачені Законом України «Про г ромадські організації». Стат тею 5 цього закону визначено, щ о законодавство про об'єдна ння громадян складається з Конституції України, цьо го Закону та актів законо давства, прийнятих відповідн о до нього.
Відповідно до статті 1 Закон у України «Про об' єднання г ромадян» об'єднанням громадя н є добровільне громадське ф ормування, створене на основ і єдності інтересів для спіл ьної реалізації громадянами своїх прав і свобод. Частиною 3 статті 24 Закону України «Про об' єднання громадян» перед бачено, що об'єднання громадя н, створені ними установи та о рганізації зобов'язані вести оперативний та бухгалтерськ ий облік, статистичну звітні сть, зареєструватись в орган ах державної податкової інсп екції та вносити до бюджету п латежі у порядку і розмірах, п ередбачених законодавством .
Громадські організації є н еприбутковими організаціям и.
Порядок оподаткування неп рибуткових організацій, якою є відповідач, передбачений підпунктом 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 Закону України «Про оподатк ування прибутку підприємств ». Відповідно до підпункту 7.11.12 пункту 7.11 статті 7 Закону Украї ни «Про оподаткування прибут ку підприємств» центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання под аткової звітності про викори стання коштів неприбуткових організацій (неприбуткових організацій, визначених в аб заці "ж" підпункту 7.11.1, у частині обліку і подання податкової звітності за доходами, що під лягають оподаткуванню) та ви рішує питання про виключення організацій з реєстру непри буткових організацій і опода ткування їх доходів у разі по рушення ними положень цього Закону та інших законодавчих актів про неприбуткові орга нізації.
Форми, порядок складання та подання фінансової звітност і про використання коштів та майна благодійними організа ціями передбачені Порядком с кладання податкового звіту п ро використання коштів непри бутковими установами й орган ізаціями, затвердженого нака зом Державної податкової адм іністрації України № 233 від 11 ли пня 1997 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 06.08.97 р. за N 290/2094 (далі за текстом п орядок). Зазначений порядок р озроблений на підставі норм Закону України "Про оподатку вання прибутку підприємств" (із змінами) та Закону України "Про порядок погашення зобов 'язань платників податків пе ред бюджетами та державними цільовими фондами".
Відповідно до пунктів 1.3., 1.5 По рядку податковий звіт про ви користання коштів неприбутк овими установами й організац іями складається за формою, щ о додається, і подається непр ибутковою установою за кожни й звітний період. Податковий звіт про використання кошті в неприбутковими установами й організаціями подається д о податкового органу і у разі відсутності операцій (сум) з п рокресленням відповідних ря дків.
Виходячи з викладеного, суд дійшов висновку, що відповід ач зобов'язаний подавати до п одаткового органу звіт у вст ановлені законодавством стр оки незалежно від наявності доходів, які підлягають опод аткуванню.
Як вбачається з наявних в ма теріалах справи документів, остання податкова звітність - податковий звіт про викор истання коштів неприбуткови ми установами та організація ми була надана відповідачем до податкової інспекції 16 лип ня 2009 року за звітний податков ий період півріччя 2009 року (арк . справи 13-14).
Відповідно до частини 1 стат ті 33 Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів», юридична особа припиняє ться в результаті передання всього свого майна, прав та об ов'язків іншим юридичним осо бам - правонаступникам у резу льтаті злиття, приєднання, по ділу, перетворення (реоргані зації) або в результаті лікві дації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юр идичної особи або уповноваже ним ними органом, за судовим р ішенням або за рішенням орга ну державної влади, прийняти м у випадках, передбачених за коном. Частиною 2 статті 38 вказ аного Закону визначено, що пр авовою підставою для постано влення такого судового рішен ня є неподання протягом року органам державної податково ї служби податкових декларац ій, документів фінансової зв ітності відповідно до закону .
Проте, підстави та особливо сті припинення діяльності гр омадських організацій перед бачені статтею 19 Закону Укра їни «Про об'єднання громадян » від 16 червня 1992 року, який є спе ціальним у відношенні діяльн ості відповідача. Відповідно до цієї статті припинення ді яльності об'єднання громадян може бути проведено шляхом й ого реорганізації або ліквід ації (саморозпуску, примусов ого розпуску).
Реорганізація об'єднання г ромадян здійснюється відпов ідно до його статуту. Реєстра ція новоствореного об'єднанн я здійснюється у порядку, вст ановленому цим Законом.
Ліквідація об'єднання гром адян здійснюється на підстав і статуту або рішення суду.
Підстави та порядок примус ового розпуску об' єднання г ромадян встановлені статтею 32 Закону України «Про об'єдна ння громадян».
Згідно статі 25 Закону Украї ни «Про об' єднання громадян », державний контроль за діял ьністю об'єднань громадян зд ійснюється державними орган ами у порядку, передбаченому законодавством України. Орг ани, що проводять легалізаці ю об'єднань громадян, здійсню ють контроль за додержанням ними положень статуту. Предс тавники цих органів мають пр аво бути присутніми на заход ах, що проводяться об'єднання ми громадян, вимагати необхі дні документи, одержувати по яснення. Нагляд за виконання м та додержанням законності об'єднаннями громадян здійсн юють органи прокуратури. Кон троль за джерелами та розмір ами надходжень, сплатою пода тків об'єднаннями громадян з дійснюють відповідно фінанс ові органи та органи державн ої податкової інспекції.
Здійснюючи контрольну фун кцію, легалізуючі органи вжи вають відповідні заходи, пер едбачені законодавством. Так , статтею 28 Закону України «Пр о об' єднання громадян» пере дбачено, що за порушення зако нодавства легалізуючим орга ном до громадських організац ій самостійно може бути заст осований такий вид стягнення , як письмове попередження, в р азі грубого або систематично го вчинення правопорушень, л егалізуючий орган звертаєть ся до суду з поданням про накл адення штрафу. Крім того, з мет ою припинення протиправної д іяльності громадської орган ізації легалізуючий орган мо же направляти до суду поданн я про тимчасову заборону (зуп инення) окремих видів діяльн ості, тимчасову заборону дія льності об' єднання на строк до трьох місяців, або про прим усовий розпуск (ліквідацію).
Натомість Закон України «Про об' єднання громадян» н е містить в собі положень, яки ми б було передбачено можлив ості припинення діяльності г ромадського об' єднання чер ез ненадання податкової звіт ності, як само, й відсутні в чи нному законодавстві норми, я кі б надавали органам держав ної податкової служби зверта тися податкової інспекції до суду з вимогою про припиненн я громадської організації че рез неподання останньою пода ткової звітності до податков ого органу.
З огляду на викладене суд ді йшов висновку про відсутніст ь підстав для задоволення за явлених позивачем вимог про припинення діяльності відпо відача.
На підставі вищевикладено го, керуючись частиною 8 стат ті 19, статтею 128 Господарськог о кодексу України, статтею 9 З акону України «Про систему о податкування», статтею 10 Зак ону України «Про державну по даткову службу», Законом Укр аїни «Про об' єднання громад ян», ст.ст. 8 - 11, 40, 94, 158 - 163 Кодексу адм іністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Відмовити в задоволені поз овних вимог Жовтневої міжрай онної Державної податкової і нспекції м. Маріуполя до Гром адської організації «Коорди наційний екологічний центр « Стратегія» про припинення юр идичної особи у повному обся зі
Вступна та резолютивна час тини постанови проголошені в судовому засіданні 13 грудня 2 010 року.
Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 20 гру дня 2010 року.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через с уд першої інстанції шляхом п одачі апеляційної скарги пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішення за наслідкам и апеляційного провадження.
Суддя Михайлик А.С.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2010 |
Оприлюднено | 05.01.2011 |
Номер документу | 13337494 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Михайлик А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні