Постанова
від 29.11.2010 по справі 2а-4286/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 листопада 2010 року С права № 2а-4286/10/1170

Кіровоградськ ий окружний адміністративни й суд у складі судді Хилько Л.І , розглянувши у порядку скоро ченого провадження адмініст ративну справу за позовом Кі ровоградської об' єднаної д ержавної податкової інспекц ії (надалі-позивач) до Промис лово-торгівельного підприєм ства "Ветал" (надалі-відповіда ч) про припинення підприємни цької діяльності фізичної ос оби-підприємця,-

ВСТАНОВИВ:

Кіровоградська ОДПІ з вернулась до Кіровоградсько го окружного адміністративн ого суду з позовом до Промисл ово-торгівельного підприємс тва "Ветал" про припинення юри дичної особи.

В обґрунтування по зовних вимог позивач зазначи в, що відповідно до ч.2 ст. 38 Зако ну України «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців», підставою для постановлення судового рішення щодо припи нення юридичної особи, що не п ов' язано з банкрутством юри дичної особи є наявність в Єд иному державному реєстрі зап ису про відсутність юридично ї особи за вказаним її місцез находженням.

Копія ухвали про відкритт я скороченого провадження на правлялася відповідачу за ад ресою зазначеною в позовній заяві та свідоцтві про держа вну реєстрацію, проте поштов а кореспонденція 26.11.2010 р. поверн улася до суду з відміткою “за закінченням терміну зберіга ння”(а.с.25).

Згідно ч. 11 ст. 35 КАС Ук раїни у разі повернення пошт ового відправлення із повіст кою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, в важається, що така повістка в ручена належним чином.

Враховуючи те, що протягом строку, встановленого п.3 ч.5 ст .1832 КАС України, до суду не наді йшло заперечення відповідач а проти позову або ж його заяв а про визнання позову, суд вва жає необхідним здійснення ро згляду справи за наявними в м атеріалах справи доказами.

Промислово-торгівельне пі дприємство "Ветал", код ЄДРПОУ 23235585, зареєстроване виконавчи м комітетом Кіровоградської міської ради 21.07.1995р., Свідоцтво про державну реєстрацію юри дичної особи серії А00 № 04751-ЛТ (а. с.14) та 01.08.1995 р. взяте на податкови й облік (а.с.5).

Згідно акту Кіровоградськ ої ОДПІ за вих. № 7489/10/15-10 від 26.08.2010р. т а довідки за вих. №7490/10/15-10 від 26.08.2010 р. дата подання останньої зві тності відповідачем з подат ку на прибуток - 11.05.2010р., з подат ку на додану вартість - 26.02.2010 р. ,звіт про обчислення суми ком унального податку -11.05.2010 р.(а.с.6,7), заборгованість до бюджету ст аном на 25.08.2010 р. відсутня.

Згідно витягу з Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців (а.с.10-13), встановлени й факт внесення запису до ЄДР про відсутність Промислово -торгівельного підприємства "Ветал" за місцезнаходженням .

Пунктом 1 ст. 59 Господарсько го кодексу України передбаче но, що припинення діяльності суб' єкта господарювання зд ійснюється шляхом його реорг анізації (злиття, приєднання , поділу, перетворення) або лік відації - за рішенням власни ка (власників) чи уповноважен их ним органів, за рішенням ін ших осіб - засновників суб' єкта господарювання чи їх пр авонаступників, а у випадках передбачених цим Кодексом - з а рішенням суду.

Абзацом 12 ч. 1 ст. 239 Госп одарського кодексу України в изначено, що органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування відповідно до своїх повноважень та у поряд ку, встановленому законом, мо жуть застосовувати до суб' є ктів господарювання адмініс тративно-господарську санкц ію у вигляді скасування держ авної реєстрації та ліквідац ія суб' єкта господарювання .

Відповідно до ч. 1 ст. 247 Госпо дарського кодексу України у разі здійснення суб' єктом г осподарювання діяльності, що суперечить закону чи устано вчим документам, до нього мож е бути застосовано адміністр ативно-господарську санкцію у вигляді скасування держав ної реєстрації цього суб' єк та та його ліквідації.

Згідно з частиною 1 статті 33 З акону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ”від 15.05.2004р. №755-IV юридична особа п рипиняється в результаті пер едання всього свого майна, пр ав та обов' язків іншим юрид ичним особам - правонаступни кам у результаті злиття, приє днання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результ аті ліквідації за рішенням, п рийнятим засновниками (учасн иками) юридичної особи або уп овноваженим ними органом, за судовим рішенням або за ріше нням органу державної влади, прийнятим у випадках, передб ачених законом.

Порядок державної реєстра ції припинення юридичної осо би на підставі судового ріше ння, що не пов' язано з банкру тством юридичної особи, визн ачений статтею 38 Закону Украї ни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців”

Підпунктом 5 пункту 2 статті 38 зазначеного Закону визначе но, що підставою для постанов лення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банкрутст вом юридичної особи, зокрема , є наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Юридична особа є такою, що п рипинилася, з дати внесення д о Єдиного державного реєстру запису про державну реєстра цію припинення юридичної осо би.

Суд, який постановив рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов' язане з банк рутством юридичної особи, у д ень набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратор у за місцезнаходженням юриди чної особи для внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про судове рішення.

Дата надходження відповід ного судового рішення вносит ься державним реєстратором д о журналу обліку реєстраційн их дій.

Пунктом 4 частини 1 статті 17 К одексу адміністративного су дочинства України передбаче но, що компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб' єк та владних повноважень у вип адках, встановлених законом.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні”державні податкові інспекції в района х, містах, районах у містах вхо дять до системи органів держ авної податкової служби.

Повноваження позивача, в то му числі і звернення до суду, п ередбачені ст. 11 Закону Україн и “Про державну податкову сл ужбу в Україні”, яка передбач ає право органів державної п одаткової служби звертатися до суду з заявою про скасуван ня державної реєстрації суб' єкта підприємницької діяльн ості не містить повноважень щодо звернення до суду із поз овною заявою про припинення підприємницької діяльності юридичної особи.

Проте, суд вважає, що позива ч має право на звернення до су ду з позовом про припинення п ідприємницької діяльності ю ридичної особи у зв' язку з н еподанням останньою протяго м року органам державної под аткової служби звітності про отримані доходи. Даний висно вок суду ґрунтується на підс таві наступних законодавчих актів.

Відповідно до ч. 2 ст. 124 Консти туції України, юрисдикція су дів поширюється на всі право відносини, що виникають у дер жаві. Згідно ст. 2 Закону Украї ни “Про судоустрій”, суд здій снює правосуддя на засадах в ерховенства права, забезпечу є захист гарантованих Консти туцією України та законами п рав і законних інтересів юри дичних осіб. Пунктом 3 статті 3 зазначеного закону встановл ено, що судова система забезп ечує доступність правосуддя для кожної особи в порядку, вс тановленому Конституцією Ук раїни та законами. Відповідн о до п. 1 ст. 6 Закону України “Пр о судоустрій”, усім суб' єкт ам правовідносин гарантуєть ся захист їх прав і законних і нтересів незалежним і неупер едженим судом. Відповідно до п. 3 ст. 6 зазначеного закону, ні хто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у суді, до підсудності якого в она віднесена процесуальним законом.

Пунктом 3 статті 10 Закону Укр аїни “Про державну податкову службу в Україні”визначено, що функцію по контролю за сво єчасністю подання платникам и податків бухгалтерських зв ітів і балансів, податкових д екларацій, розрахунків та ін ших документів, пов' язаних з обчисленням податків, інши х платежів, а також перевірку достовірності цих документі в щодо правильності визначен ня об' єктів оподаткування і обчислення податків, інших п латежів, покладено на держав ні податкові інспекції.

Отже, Кіровоградську ОДПІ с лід вважати органом, на який д ержавою покладено обов'язок щодо здійснення діяльності у зазначених правовідносинах , в тому числі і діяльності спр ямованої на захист інтересів держави, а тому суд приходить до висновку, що позивача слід вважати уповноваженим орган ом держави, який має право на з вернення до суду з позовними вимогами, що є предметом спор у у даній справі.

Таким чином, в судовому засі данні знайшов підтвердження факт наявності в Єдиному дер жавному реєстрі запису про в ідсутність юридичної особи з а вказаним її місцезнаходжен ням, а тому позовні вимоги є об ґрунтованими та підлягають з адоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 159 - 163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративни й позов задовольнити в повно му обсязі.

2. Припинити підприємницьк у діяльність юридичної особи Промислово-торгівельного п ідприємства "Ветал"(код ЄДРПО У 23235585, адреса: 25015, м. Кіровоград, в ул. Карла Мркса, 13/16 кім.804).

3. Призначити ліквідаційну комісію в кількості трьох ос іб, у тому числі з числа предс тавників Кіровоградської о б'єднаної державної податко вої інспекції.

4. Встановити строк роботи л іквідаційної комісії 70 днів.

5. Ліквідаційній комісії про вести заходи щодо ліквідації приватного підприємства «Мо біл»визначені ст.ст. 60,61 Господ арського кодексу України.

Після набрання постаново ю законної сили, копію постан ови направити Державному реє стратору виконавчого коміте ту Кіровоградської міської р ади для виконання вимог ст.38 З акону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” .

Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не бу ло подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через суд першої інстанції шляхом подачі про тягом десяти днів з дня прого лошення постанови, апеляційн ої скарги. У разі застосуванн я судом частини третьої стат ті 160 Кодексу адміністративно го судочинства України, а так ож прийняття постанови у пис ьмовому провадженні, апеляці йна скарга подається протяго м десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Кіровоградського о кружного

адміністративного суду Л.І. Хилько

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2010
Оприлюднено05.01.2011
Номер документу13338308
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4286/10/1170

Ухвала від 19.11.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Постанова від 29.11.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні