КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 11/489 (2-а-10055/08) Головуючий у 1-й і нстанції: Винокуров К.С.
Суддя-доповідач: Літвін а Н. М.
У Х В А Л А
Іменем України
"14" грудня 2010 р. м. Київ
Київський апеляційний а дміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Літвіної Н.М.
суддів: Чаку Є.В.
Хрімлі О.Г.
розглянувши в порядку пись мового провадження апеляцій ну скаргу Управління Пенсійн ого фонду України в Орджонік ідзевському районі м. Харков а на постанову Окружного адм іністративного суду м. Києва від 12 березня 2009 року у справі з а адміністративним позовом З акритого акціонерного товар иства «ОТП Банк»до Управлінн я Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Харкова, треті особи - Голо вне управління Пенсійного фо нду України у Харківській об ласті, Пенсійний Фонд Україн и про визнання рішень нечинн им,-
В С Т А Н О В И В :
Постановою Окружного ад міністративного суду м. Києв а від 12 березня 2009 року у задово ленні позову ЗАТ «ОТП Банк»д о Управління Пенсійного фонд у України в Орджонікідзевськ ому районі м. Харкова, треті ос оби - Головне управління Пен сійного фонду України у Харк івській області, Пенсійний Ф онд України про визнання ріш ень нечинним - було задоволе но. Визнано нечинним рішення Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевсько му районі м. Харкова про засто сування фінансових санкцій з а несвоєчасне перерахування або зарахування на банківсь кі рахунки органів Пенсійног о фонду сум страхових внескі в, фінансових санкцій № 117 від 03 березня 2008 року.
Не погоджуючись з прийняти м рішенням, відповідач - Управ ління Пенсійного фонду Украї ни в Орджонікідзевському рай оні м. Харкова звернулося до с уду з апеляційною скаргою та просить суд скасувати поста нову суду першої інстанції т а постановити нову, якою позо в задовольнити в повному обс язі.
У зв' язку з неприбуттям ж одної з осіб, які беруть участ ь у справі у судове засідання , хоча вони були належним чино м повідомлені про дату, час і м ісце судового засідання, кол егія суддів вважає за можлив е розглянути справу в порядк у письмового провадження, ві дповідно до п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС Укра їни.
Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволе нню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалі в справи та вірно встановлен о судом першої інстанції, ріш енням Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідз евському районі м. Харкова № 11 7 від 03 березня 2008 року про засто сування фінансових санкцій з а несвоєчасне перерахування або зарахування на банківсь кі рахунки органів Пенсійног о фонду сум страхових внескі в, фінансових санкцій на ЗАТ « ОТП Банк»було накладено штра ф в сумі 42 690, 00 грн. і нараховано п еню в розмірі 426, 90 грн.
Вказане рішення було прийн ято на підставі п. 1 ч. 10 ст. 106 Зако ну України «Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування»за несвоєчасне пе рерахування на банківські ра хунки пенсійного фонду сум с трахових внесків, зазначених у ч. 9 ст. 106 цього ж Закону.
Вищезазначене рішення бул о оскаржено позивачем в адмі ністративному порядку до Гол овного управління Пенсійног о фонду України в Харківські й області та до Пенсійного фо нду України, однак воно було з алишено без змін.
Між тим, позивач з вка заними рішеннями відповідач а не погоджується, оскільки н орму п. 1 ч. 10 ст. 106 Закону України «Про загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування »ними порушено не було, виход ячи з наступного.
Як вбачається з матеріалі в справи та вірно встановлен о судом першої інстанції, 20 ли стопада 2007 року через систему «Банк-Клієнт»ЗАТ «ОТП Банк» отримано платіжне доручення № 2518636 від 20 листопада 2007 року від ЗАТ «Харківський плитковий завод»на перерахування 426 900, 00 г рн. страхових внесків на кори сть відповідача, що підтверд жується витягом з реєстру ел ектронних платіжних докумен тів, які надійшли від клієнта банку по системі Банк-Клієнт .
Відповідно до п. 8.1 ст. 8 Закону України «Про платіжні систе ми та переказ коштів в Україн і» - банк зобов'язаний виконат и доручення клієнта, що місти ться в розрахунковому докуме нті, який надійшов протягом о пераційного часу банку, в ден ь його надходження.
У разі надходження розраху нкового документа клієнта до обслуговуючого банку після закінчення операційного час у банк зобов'язаний виконати доручення клієнта, що містит ься в цьому розрахунковому д окументі, не пізніше наступн ого робочого дня.
Згідно до п. 1.15 Інструкції пр о безготівкові розрахунки в Україні в національній валют і, затвердженої Постановою П равління Національного банк у України від 21 січня 2004 року № 22 - доручення платників про спи сання коштів зі своїх рахунк ів і зарахування коштів на ра хунки отримувачів банки здій снюють у термін, установлени й законодавством України.
Відповідно до п. п. 2.13, 2.14 Інстру кції - розрахункові документ и, оформлені своїми клієнтам и, банк приймає протягом часу , визначеного в договорах бан ківського рахунку цих клієнт ів. Розрахункові документи, о формлені клієнтами інших бан ків або органів державного к азначейства, банк приймає пр отягом операційного дня.
Банк платника на всіх при мірниках прийнятих розрахун кових документів і на реєстр ах обов'язково заповнює рекв ізити "Дата надходження" і "Дат а виконання", а банк стягувача - "Дата надходження в банк стя гувача" (якщо ці реквізити пер едбачені формою документа), з асвідчуючи їх підписом відпо відального виконавця та відб итком штампа банку. На докуме нтах, прийнятих банком після закінчення операційного час у, крім того, ставиться штамп " Вечірня".
Відповідно п. 2.19 Інструкції - розрахункові документи, які надійшли до банку протягом о пераційного часу, він викону є в день їх надходження. Розра хункові документи, що надійш ли після операційного часу, б анк виконує наступного робоч ого дня. Розрахункові докуме нти на списання коштів з раху нків платника, що надійшли до банку після операційного ча су, банк може виконувати в ден ь їх надходження, якщо це визн ачено договором банківськог о рахунку. За порушення цих ст років банк, що обслуговує пла тника, несе відповідальність згідно із законодавством Ук раїни.
Між тим, згідно до п. п. 2.1.2.1 Дог овору № 408 про відкриття рахун ку, здійснення розрахунково- касового обслуговування та н адання інших банківських пос луг від 20 жовтня 2005 року - Банк ви конує розпорядження Клієнта по перерахуванню з Рахунку к оштів у національній валюті з урахуванням сум, що надходя ть на Рахунок Клієнта протяг ом операційного часу, який вс тановлений Тарифами на банкі вські послуги (надалі - «Тариф и Банку»), які є невід'ємною ча стиною цього Договору (Додат ок № 1 до Договору) та п. п. 2.1.5, у як ому вказано, що Банк зобов'язу ється надавати послуги, пере дбачені цим Договором, в опер аційний час, встановлений Б анком та зазначений у Тар ифах Банку (крім вихідних т а святкових днів).
У Тарифах на банківські послуги для корпоративних к лієнтів, затверджених Рішенн ям Тарифного Комітету № 5 від 2 5 січня 2008 року вказано, що опер аційний час банку щодо прийм ання платежів у національній валюті за системою Банк-Кліе нт триває з 9:30 до 16:00 години.
Відповідно до п. п. б) п. 3.2.2 Та рифів - платіжний документ на електронних носіях щодо з дійснення переказу в націона льній валюті виконуються у д ень їх отримання - за умови оде ржання Банком електронн ого платіжного документу до 16.00 години.
Як вбачається з витягу із ре єстру електронних платіжних документів, які надійшли від клієнта банку по системі Бан к-Клієнт кошти ЗАТ «Харківсь кий плитковий завод» в сумі 426 900, 00 грн. надійшли о 16:45:02, тобто пі сля 16:00 години, тобто після заве ршення операційного часу Б анку.
А тому, колегія суддів пог оджується з висновком суду п ершої інстанції, що норми Зак ону України «Про платіжні си стеми та переказ коштів в Укр аїні»зобов' язують банк у ра зі надходження розрахунково го документа клієнта після з акінчення операційного часу , виконати доручення клієнта , що міститься в цьому розраху нковому документі, не пізніш е наступного робочого дня, в з в»язку з цим позивачем не бул о порушено вимог закону, а отж е, відсутні підстави для накл адення штрафу на останнього.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає скаргу без зад оволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд п ершої інстанції правильно вс тановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дод ержанням норм матеріального і процесуального права.
Суд першої інстанції всебі чно, повно та об' єктивно роз глянув справу, правильно вст ановив обставини та дав прав ильну правову оцінку наданим доказам і прийшов до обґрунт ованого висновку про відмову в задоволенні позову.
Доводи апелянта спростову ються вищенаведеним, матеріа лами справи та не відповідаю ть вимогам чинного законодав ства.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 197, 198, 200, 205 , 206, 212, 254 КАС України, суд -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Управ ління Пенсійного фонду Украї ни в Орджонікідзевському рай оні м. Харкова - залишити б ез задоволення.
Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 12 березня 2009 року - залиши ти без змін.
Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення т а може бути оскаржена протяг ом двадцяти днів з дня склада ння в повному обсязі, тобто з 2 1 грудня 2010 року, шляхом подачі касаційної скарги безпосере дньо до Вищого адміністратив ного суду України.
Головуючий суддя:
Судді:
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2010 |
Оприлюднено | 05.01.2011 |
Номер документу | 13340925 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Літвіна Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні