Постанова
від 21.09.2010 по справі 2а-3687/10/16/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

21.09.10 Справа №2а-3687/10/16/0170

(13:06)

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі судді Александр ова О.Ю., при секретарі Габрись П.С., розглянувши за участю

представника позивача Ба біч Л.Й., довіреність № б/н ві д 10.01.09р.,

у відкритому судовому засі данні адміністративну справ у за позовною заявою

Закритого акціонерного то вариства "Агрофірма "Заря"

до державного інспектора Д ержавної інспекції з контрол ю за використанням і охороно ю земель АР Крим Гайновсько го Юрія Володимировича, тре тя особа, яка не заявляє самос тійних вимог на стороні відп овідача, Державна інспекція з контролю за використанням та охороною земель в АР Крим

про визнання протиправним и дії, визнання недійсним та с касування припису,

ВСТАНОВИВ:

Закрите акціонерне товари ство "Агрофірма "Заря" звернул ося до Окружного адміністрат ивного суду АР Крим із адміні стративним позовом до держав ного інспектора Державної ін спекції з контролю за викори станням і охороною земель АР Крим Гайновського Юрія Вол одимировича, третя особа, я ка не заявляє самостійних ви мог на стороні відповідача, Д ержавна інспекція з контролю за використанням та охороно ю земель в АР Крим про визнан ня протиправними дії, визнан ня недійсним та скасування п рипису № 001039 від 01.12.2009р.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що державний інспекто р Державної інспекції з конт ролю за використанням і охор оною земель АР Крим Гайновс ький Ю.В. під час проведення перевірки помилково, без з'яс ування усіх обставин, дійшов висновку про порушення пози вачем ст. 20 Земельного кодексу України, у зв'язку з чим винес ений припис є недійсним та пі длягає скасуванню.

Представником позивача у с удовому засіданні позовні ви моги підтримані у повному об сязі з підстав, викладених у п озовній заяві.

Відповідач у судове засіда ння не з'явився, третя особа у судове засідання явку пред ставника не забезпечила, про час, дату та місце судового ро згляду справи повідомлені на лежним чином - судовими повіс тками, про причини неявки суд у не повідомили, письмових за перечень на адміністративни й позов не надали.

Відповідно до ч.2 ст.40 КАС Укр аїни, особи, які беруть участь у справі, свідки, експерти, сп еціалісти, перекладачі, які н е можуть з поважних причин пр ибути до суду, зобов' язані с воєчасно повідомити про це с уд.

Згідно ч.6 ст.71 КАС України, як що особа, яка бере участь у спр аві, без поважних причин не на дасть докази на пропозицію с уду для підтвердження обстав ин, на які вона посилається, су д вирішує справу на основі на явних доказів.

За таких обставин, суд вважа є можливим розглянути справу на основі наявних в ній доказ ів за відсутністю не з' явив шегося відповідача та предст авника третьої особи.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи та оцінив ши докази, які є у справі за св оїм внутрішнім переконанням , що ґрунтується на їх безпосе редньому, всебічному, повном у та об'єктивному дослідженн і, суд дійшов висновку, що позо вні вимоги підлягають частк овому задоволенню, з наступн их підстав.

01.12.2009р. за результатами перев ірки додержання позивачем ви мог земельного законодавств а, державним інспектором Дер жавної інспекції з контролю за використанням і охороною земель АР Крим Гайновським Юрієм Володимировичем скл адений припис № 001039, яким зафік совано, що Закритим акціонер ним товариством "Агрофірма "З аря" під час користування на п ідставі довгострокової орен ди (договір оренди № 35 від 20.09.2005р) земельною ділянкою площею 133, 9522га, яка розташована на терит орії Абрикосівської сільськ ої ради Первомайського район у АР Крим, порушено цільове п ризначення зазначеної діля нки, а саме, з урахуванням перв инного сільськогосподарськ ого призначення земельної ді лянки, Закритим акціонерним товариством "Агрофірма "Заря " збудовані об'єкти водного фо нду - штучне водоймище, що є по рушенням ст. 20 Земельного коде ксу України, оскільки, докуме нти про зміну цільового приз начення даної земельної діля нки відсутні. Приписом встан овлений термін усунення зазн аченого порушення протягом 3 0 днів до 01.01.2010р., що стало підстав ою звернення позивача до суд у.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.

Відповідно до статті 17 КАС У країни юрисдикція адміністр ативних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб' єктом владних п овноважень щодо оскарження й ого рішень (нормативно-право вих актів чи правових актів і ндивідуальної дії), дій чи без діяльності.

Справою адміністративної юрисдикції (адміністративно ю справою) є переданий на вирі шення адміністративного суд у публічно-правовий спір, у як ому хоча б однією зі сторін є о рган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, ї хня посадова чи службова осо ба або інший суб'єкт, який здій снює владні управлінські фун кції на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень (п.1 ч.1 ст .3 КАС України).

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України визначено поняття суб' єктів владних повноваж ень, до яких належать орган де ржавної влади, орган місцево го самоврядування, їхня поса дова чи службова особа, інший суб' єкт, який здійснює влад ні управлінські функції на о снові законодавства, в тому ч ислі на виконання делеговани х повноважень.

Зазначений спір має ознаки публічно-правового спору та підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинс тва.

Оцінюючи правомірність ді й відповідача щодо складання припису про усунення поруше нь земельного законодавства , суд керувався критеріями, за кріпленими у частині 3 статті 2 КАС України, які певною міро ю відображають принципи адмі ністративної процедури, які повинні дотримуватися при ре алізації дискреційних повно важень владного суб' єкта.

Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: 1) на підставі , у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; 2) з ви користанням повноваження з м етою, з якою це повноваження н адано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, щ о мають значення для прийнят тя рішення (вчинення дії); 4) без сторонньо (неупереджено); 5)доб росовісно; 6) розсудливо; 7) з дот риманням принципу рівності п еред законом, запобігаючи не справедливій дискримінації ; 8) пропорційно, зокрема з дотр иманням необхідного балансу між будь-якими несприятливи ми наслідками для прав, свобо д та інтересів особи і цілями , на досягнення яких спрямова не це рішення (дія); 9) з урахуван ням права особи на участь у пр оцесі прийняття рішення; 10) св оєчасно, тобто протягом розу много строку.

Стаття 19 Конституції Україн и зобов' язує орган влади ді яти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, пере дбачені Конституцією та зако нами України.

Отже “на підставі”означає , що суб' єкт владних повнова жень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конст итуцією та законами України та зобов' язаний діяти на ви конання закону, за умов та об ставин, визначених ним.

“У межах повноважень” озна чає, що суб'єкт владних повнов ажень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов ' язків, встановлених закона ми.

“У спосіб”означає, що суб'єк т владних повноважень зобов' язаний дотримуватися встано вленої законом процедури вчи нення дії, і повинен обирати л ише встановлені законом спос оби правомірної поведінки пр и реалізації своїх владних п овноважень.

Суд з' ясовує, чи використа не повноваження, надане суб' єкту владних повноважень, з н алежною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотиво вані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупереджено сті до особи, стосовно якої вч иняється дія; добросовісно, т обто щиро, правдиво, чесно; роз судливо, тобто доцільно з точ ки зору законів логіки і зага льноприйнятих моральних ста ндартів; з дотриманням принц ипу рівності перед законом, з апобігаючи несправедливій д искримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорці йно та адекватно; досягнення розумного балансу між публі чними інтересами та інтереса ми конкретної особи.

Державна інспекція з контр олю за використанням і охоро ною земель АР Крим є органом державної виконавчої влади, який здійснює свою діяльніс ть відповідно до законів Укр аїни, Положення про Державну інспекцію з контролю за вико ристанням і охороною земель АРК і покладених на нього зав дань в сфері регулювання зем ельних відносин.

У відповідності до ст. 14 Конс титуції України земля є осно вним національним багатство м, що знаходиться під особлив ою охороною держави.

Поняття землі визначено у с т.1 Земельного Кодексу Україн и, де зазначено, що земля є осн овним національним багатств ом, що перебуває під особливо ю охороною держави.

Статтею 2 Земельного Кодекс у України встановлено, що зем ельні відносини - це суспільн і відносини щодо володіння, к ористування і розпорядження землею. Суб'єктами земельних відносин є громадяни, юридич ні особи, органи місцевого са моврядування та органи держа вної влади. Об'єктами земельн их відносин є землі в межах те риторії України, земельні ді лянки та права на них, у тому ч ислі на земельні частки (паї).

Статтею 5 Закону України "Пр о охорону земель" (далі - Закон N 962-IV) передбачено, що регулюван ня в галузі охорони земель зд ійснюють Верховна Рада Украї ни, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Кабінет Мін істрів України, Рада міністр ів Автономної Республіки Кри м, органи місцевого самовряд ування, місцеві державні адм іністрації, а також спеціаль но уповноважені центральні о ргани виконавчої влади в меж ах повноважень, встановлених законом.

Відповідно до ст. 19 Закону № 962-IV державний контроль за вико ристанням та охороною земель здійснює центральний орган виконавчої влади з питань зе мельних ресурсів, а за додерж анням вимог законодавства пр о охорону земель - центральни й орган виконавчої влади з пи тань екології та природних р есурсів.

Порядок здійснення держав ного контролю за використанн ям та охороною земель встано влюється Законом України № 963 -ІV від 19.06.2003р. “Про державний кон троль за використанням та ох ороною земель” із змінами і д оповненнями (далі - Закон № 963-І V), який регулює правові, еконо мічні та соціальні основи ор ганізації здійснення держав ного контролю за використанн ям та охороною земель.

Статтею 4 Закону № 963-ІV передб ачено, що об'єктом державного контролю за використанням т а охороною земель є всі землі в межах території України.

Відповідно до ст. 5 Закону № 963-ІV державний контроль за вик ористанням та охороною земел ь здійснює спеціально уповно важений орган виконавчої вла ди з питань земельних ресурс ів.

Державний контроль за доде ржанням законодавства про ох орону земель здійснює спеціа льно уповноважений орган вик онавчої влади з питань еколо гії та природних ресурсів.

Згідно з ч. 1 ст. 10 Закону № 963-ІV державні інспектори у сфері державного контролю за викор истанням та охороною земель і дотриманням вимог законода вства України про охорону зе мель мають право:

- безперешкодно обстежуват и в установленому законодавс твом порядку земельні ділянк и, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти до кументи щодо використання та охорони земель;

- давати обов'язкові для вик онання вказівки (приписи) з пи тань використання та охорони земель і дотримання вимог за конодавства України про охор ону земель відповідно до їх п овноважень, а також про зобов 'язання приведення земельної ділянки у попередній стан у в ипадках, установлених законо м, за рахунок особи, яка вчинил а відповідне правопорушенн я, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;

- складати акти перевірок чи протоколи про адміністратив ні правопорушення у сфері ви користання та охорони земель і дотримання вимог законода вства про охорону земель та р озглядати відповідно до зако нодавства справи про адмініс тративні правопорушення, а т акож подавати в установленом у законодавством України пор ядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо при тягнення винних осіб до відп овідальності;

- у разі неможливості встано влення особи правопорушника земельного законодавства на місці вчинення правопорушен ня доставляти його до міліці ї чи до приміщення виконавчо го органу сільської, селищно ї, міської ради для встановле ння особи порушника та склад ення протоколу про адміністр ативне правопорушення;

- викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для оде ржання від них усних або пись мових пояснень з питань, пов'я заних з порушенням земельног о законодавства України;

- передавати до органів прок уратури, органів дізнання та досудового слідства акти пе ревірок та інші матеріали пр о діяння, в яких вбачаються оз наки злочину;

- проводити у випадках, вста новлених законом, фотографув ання, звукозапис, кіно- і відео зйомку як допоміжний засіб д ля запобігання порушенням зе мельного законодавства Укра їни;

- звертатися до органів прок уратури з клопотанням про по дання позову до суду щодо від шкодування втрат сільського сподарського і лісогосподар ського виробництва, а також п овернення самовільно чи тимч асово зайнятих земельних діл янок, строк користування яки ми закінчився.

Порядком планування та про ведення перевірок з питань з дійснення державного контро лю за використанням та охоро ною земель, затвердженого на казом Держкомзему України по земельних ресурсах від 12.12.2003р. № 312 та зареєстрованого Мініс терством юстиції України 25.12.2 003р. за № 1223/8544, встановлено проце дуру планування та проведенн я перевірок, оформлення мате ріалів за їх результатами, ви значено підготовчі заходи, я кі необхідно здійснити перед початком проведення перевір ки.

Пунктом 3 зазначеного Поряд ку передбачено, що Держземін спекція та її територіальні органи (далі - інспекційні ор гани Держкомзему) проводять такі види перевірок:

- планові;

- позапланові;

- оперативні.

Згідно п.п., 3.1 п. 3 вказаного По рядку планові перевірки з пи тань додержання органами дер жавної влади, органами місце вого самоврядування, юридичн ими та фізичними особами вим ог земельного законодавства проводяться не частіше одно го разу на календарний рік.

Планові перевірки проводя ться у відповідності до квар тальних планів робіт, затвер джених керівниками інспекці йних органів Держкомзему.

Інспекційний орган Держко мзему не пізніше десяти днів до початку проведення перев ірки надсилає письмово (з пов ідомленням) органу державної влади, органу місцевого само врядування, юридичній чи фіз ичній особі, яких планується перевірити, повідомлення пр о проведення перевірки.

У повідомленні зазначають ся дата початку проведення п еревірки, перелік документів , які необхідно надати інспек ційному органу Держкомзему д о початку проведення перевір ки, та визначається порядок ї х надання.

Тривалість планової перев ірки не повинна перевищувати десяти робочих днів. У разі ви никнення обставин, що вимага ють продовження терміну пере вірки, його може бути продовж ено наказом керівника відпов ідного інспекційного органу Держкомзему або особою, яка виконує його обов'язки, але не більше ніж на 5 робочих днів. П одальше продовження термін у проведення планової переві рки не допускається.

Таким чином, судом встановл ено, що державні інспектори у сфері державного контролю з а використанням та охороною земель і дотриманням вимог з аконодавства України про охо рону земель мають право пров одити перевірки у сфері вико ристання та охорони земель і дотримання вимог законодавс тва про охорону земель фізич ними особами, які є користува чами земельних ділянок та ск ладати приписи за результата ми таких перевірок.

У судовому засіданні предс тавником позивача не запереч увалося, що державним інспек тором Гайновським Ю.В. не пору шено вищезазначених вимог за конодавства під час проведен ня перевірки, а відтак, суд ді йшов висновку, що позовні вим оги про визнання дій по винес енню припису протиправними є необґрунтованими та таким, щ о не підлягають задоволенню.

Щодо визнання недійсним та скасування припису № 001039 від 01.1 2.2009р. суд зазначає наступне.

Статтею 78 Земельного кодек су України (далі ЗК України) в изначено, що право власності на землю - це право володіти, к ористуватися і розпоряджати ся земельними ділянками. Пра во власності на землю набува ється та реалізується на під ставі Конституції України, ц ього Кодексу, а також інших за конів, що видаються відповід но до них.

Відповідно до ст. 116 ЗК Україн и громадяни та юридичні особ и набувають права власності та права користування земел ьними ділянками із земель де ржавної або комунальної вла сності за рішенням органів в иконавчої влади або органів місцевого самоврядування в м ежах їх повноважень, визначе них ЗК України. Набуття права на землю здійснюється шляхо м передачі земельних діляно к у власність або надання їх у користування.

Ст.1 Закону України "Про орен ду землі" N 161-XIV, 06.10.1998р. передбачен о, що оренда землі - це заснова не на договорі строкове плат не володіння і користування земельною ділянкою, необхідн ою орендареві для проведення підприємницької та інших ви дів діяльності.

29.02.2000р. Закрите акціонерне то вариство "Агрофірма "Заря" (код ЗКПО 25152142) зареєстровано Перво майською районною державною адміністрацією АР Крим як юр идична особа.

Згідно довідки АБ № 190816 з ЄДРП ОУ видами діяльності за КВЕД ЗАТ "Агрофірма "Заря", зокрема , 01.13.0 є вирощування фруктів, ягі д, горіхів, культур для виробн ицтва напоїв та прянощів.

20.09.2005р. між орендодавцем Перв омайською районною державн ою адміністрацією та орендар ем Закритим акціонерним тов ариством "Агрофірма "Заря" укл адений договір оренди земель ної ділянки № 35 із земель не ви требуваних сертифікатів, заг альною площею 133,9522га, у тому чис лі сад - 128,3342га, під господарськи ми шляхами і прогонами - 5,6180га. З гідно п. 16 Договору цільове пр изначення земельної ділянки : ведення товарного сільсько господарського виробництва . Пунктом 28 Договору передбаче но право орендаря за письмов ою згодою орендодавця здійс нювати будівництво водогосп одарських споруд та меліорат ивних систем. Земельна ділян ка передана за Актом передач і від 10.08.2005р.

Розпорядженням № 552-р від 09.11. 2006р. Первомайською районною д ержавною адміністрацією над аний ЗАТ "Агрофірма "Заря" доз віл на проведення робіт з бу дування системи краплинного зрошування саду на площі 129,77га у т. ч. 1-ої черги 87га.

05.04.2006р. позивачем отриманий д озвіл ДАБК Первомайського ра йону АР Крим на виконання буд івельних робіт ставка - накоп ичувача для саду.

Актом від 18.01.2007р. Державною пр иймальною комісією прийнят о в експлуатацію закінчений будівництвом об'акт ставок -н акопичувач ЗАТ "Агрофірма "За ря".

Згідно з частиною першою ст атті 19 ЗК України землі Україн и за основним цільовим призн аченням поділяються на такі категорії: сільськогосподар ського призначення; житлової та громадської забудови; при родно-заповідного й іншого п риродоохоронного, а також оз доровчого, рекреаційного, іс торико-культурного, лісогосп одарського призначення; водн ого фонду; промисловості, тра нспорту, зв'язку, енергетики, о борони та іншого призначення .

Віднесення земель до тієї ч и іншої категорії здійснюєть ся на підставі рішень органі в державної влади та органів місцевого самоврядування ві дповідно до їх повноважень (ч астина перша статті 20 ЗК Украї ни), надання земельних діляно к державної або комунальної власності у користування - на підставі рішень органів вик онавчої влади або органів мі сцевого самоврядування (част ина перша статті 123 Земельного кодексу України.

Таким чином, суд дійшов висн овку, що позивачем правомірн о, на підставі вищезазначени х отриманих документів викор истовується земельна ділянк а за цільовим призначенням - сільськогосподарське призн ачення.

Частиною 1 ст. 22 ЗК України ви значено, що землями сільсько господарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогоспод арської продукції, здійсненн я сільськогосподарської нау ково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відп овідної виробничої інфрастр уктури, у тому числі інфрастр уктури оптових ринків сільсь когосподарської продукції, а бо призначені для цих цілей.

Статтею 1 Закону України "Пр о меліорацію земель" N 1389-XIV, 14.01.2000 вс тановлено, що меліорація зем ель - це комплекс гідротехніч них, культуртехнічних, хіміч них, агротехнічних, агролісо технічних, інших меліоративн их заходів, що здійснюються з метою регулювання водного, т еплового, повітряного і пожи вного режиму ґрунтів, збереж ення і підвищення їх родючос ті та формування екологічно збалансованої раціональної структури угідь; меліоратив ні заходи - це роботи, спрямова ні на поліпшення хімічних і ф ізичних властивостей ґрунті в, обводнення пасовищ, створе ння захисних лісових насадже нь, проведення культуртехніч них робіт, поліпшення земель з несприятливим водним режи мом та інженерно-геологічним и умовами, проектування, буді вництво (реконструкція) і екс плуатація меліоративних сис тем, включаючи наукове, орган ізаційне та виробничо-техніч не забезпечення цих робіт; ме ліоративна система - техноло гічно цілісна інженерна інфр аструктура, що включає в себе такі окремі об'єкти, як меліор ативна мережа каналів, трубо проводів (зрошувальних, осуш увальних, осушувально-зволож увальних, колекторно-дренажн их) з гідротехнічними споруд ами і насосними станціями, за хисні дамби, спостережна мер ежа, дороги і споруди на них, в заємодію яких забезпечує упр авління водним, тепловим, пов ітряним і поживним режимом ґ рунтів на меліорованих земля х.

Статтею 4 вищевказаного За кону передбачено, що гідроте хнічна меліорація земель пер едбачає здійснення комплекс у заходів, спрямованих на заб езпечення поліпшення земель з несприятливим водним режи мом (перезволожених, пере осу шених тощо), регулювання водн ого режиму шляхом створення спеціальних гідротехнічних споруд на схилових та інших з емлях з метою поліпшення вод ного і повітряного режиму ґр унтів та захисту їх від шкідл ивої дії води (затоплення, під топлення, ерозія тощо).

Таким чином, суд дійшов висн овку, що під час будівництва ставка -накопичувача позива чем здійснювалися меліорати вні заходи, тобто роботи, спря мовані на поліпшення земель з несприятливим водним режим ом, для забезпечення виробни цтва сільськогосподарської продукції, а саме поливу наса джень фруктового саду, тобто для розміщення відповідної виробничої інфраструктури, а відтак, для здійснення зазна чених робот згідно ч.1 ст. 22 Земе льного кодексу України, не по трібно здійснювати цільове п ризначення земель.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАСУ в а дміністративних справах про протиправність рішень, дій ч и бездіяльності суб'єкта вла дних повноважень обов'язок щ одо доказування правомірнос ті свого рішення, дії чи безді яльності покладається на від повідача, якщо він заперечує проти адміністративного поз ову.

Відповідачем, не надано до казів в обґрунтування право мірності свого рішення викла деного у приписі № 001039 від 01.12.2009р., а також не доведено порушенн я позивачем ст. 20 ЗК України.

Таким чином, під час розгляд у справи судом встановлено, щ о відповідач використав нада ні йому повноваження необґру нтовано, тобто без урахуванн я всіх обставин, що мають знач ення для прийняття припису, б ез дотримання принципу рівно сті перед законом, непропорц ійно, тобто без дотримання ро зумного балансу між будь-яки ми несприятливими наслідкам и для прав, свобод та інтересі в позивача та цілями, на досяг нення яких спрямоване це ріш ення, у зв'язку з чим позовні в имоги в частинні скасування припису № 001039 від 01.12.2009р. підлягаю ть задоволенню.

Відповідно до п.1 ч.2 ст. 162 КАС У країни у разі задоволення ад міністративного позову суд м оже прийняти постанову про в изнання протиправними рішен ня суб'єкта владних повноваж ень чи окремих його положень , дій чи бездіяльності і про ск асування або визнання не чин ним рішення чи окремих його п оложень.

З наведеного випливає, що ск асування рішення суб' єкта в ладних повноважень є наслідо к визнання цього рішення про типравним.

У позовній заяві позивач пр осить суд припис № 001039 від 01.12.2009р. визнати недійсним та скасува ти, тобто позивачем неправил ьно обрано спосіб захисту по рушеного права без вимоги пр о визнання оскаржуваного ріш ення протиправним.

В свою чергу, частиною 2 ст.11 К АС України передбачено право суду вийти за межі позовних в имог, тільки в разі, якщо це не обхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сто рін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

Враховуючи необхідність п овного захисту прав та інтер есів позивача, суд вважає нео бхідним вийти за межі позовн их вимог та визнати протипра вним і скасувати припис Дер жавної інспекції з контролю за використанням та охороною земель в АР Крим № 001039 від 01.12.2009р.

Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб' єктом вл адних повноважень, суд прису джує всі здійснені нею докум ентально підтверджені судов і витрати з Державного бюдже ту України.

Під час судового засідання , яке відбулося 21.09.2010р. були огол ошені вступна та резолютивна частини постанови. У повному обсязі постанову складено т а підписано 27.09.2010р.

Керуючись ст.ст.94, 98, 160-163, 167 КАС Ук раїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов з адовольнити частково.

2.Визнати протиправним та ск асувати припис від 01.12.2009р. № 001039, в инесений Державним земельни м інспектором з контролю за в икористанням та охороною зем ель Первомайського району Де ржавної інспекції з контролю за використанням та охороно ю земель в АР Крим Гайновсь ким Ю.В.

3. В задоволенні інших позов них вимог відмовити.

4. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Закр итого акціонерного товарис тва "Агрофірма "Заря" судові в итрати у розмірі 03,40грн.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Александров О.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення21.09.2010
Оприлюднено06.01.2011
Номер документу13362155
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3687/10/16/0170

Постанова від 21.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Александров О.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні