ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
22 листопада 2010 р. Справа №2а-9206/10/7/0170
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Маргарітова М.В. , при секр етарі Силантьєвої О.А., розгля нувши у відкритому судовому засіданні адміністративну с праву
за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Тр онайт"
до Відділу Держкомзему у м . Судак АР Крим, Судацької міс ької ради
про визнання протиправним и дії та спонукання до викона ння певних дій
за участю:
від позивача - представник з а довіреністю Велика Н.А.
відповідач (Відділ Держком зему у м. Судак АР Крим) - не з' явився
відповідач (Судацької місь кої ради Автономної Республі ки Крим) - не з' явився
Обставини справи: позивач з вернувся до суду з адміністр ативним позовом до Відділу Д ержкомзему у м. Судак Автоном ної Республіки Крим та, з урах уванням уточнень позовних ви мог, просить визнати протипр авними дії Відділу Держкомзе му у м. Судак Автономної Респу бліки Крим щодо відмови Това риству з обмеженою відповіда льністю «Тронайт» у погоджен ні матеріалів вибору місця р озташування земельної ділян ки орієнтовною площею 0,9 га дл я будівництва та обслуговува ння бази відпочинку за адрес ою: м. Судак в районі гори Алча к та видачі відповідного вис новку (відмова № 493-20/10-22 від 03 черв ня 2010 р.) через необхідність пр оведення земельних торгів (а укціону) та зобов' язати Суд ацьку міську раду Автономної Республіки Крим розглянути питання щодо надання Товарис тву з обмеженою відповідальн істю «Тронайт» дозволу на ро зроблення проекту відведенн я земельної ділянки орієнтов ною площею 0,9 га для будівницт ва та обслуговування бази ві дпочинку за адресою: м. Судак в районі гори Алчак без вимоги про погодження місця розташ ування цієї земельної ділянк и».
В обґрунтування позо вних вимог позивач посилаєть ся на положення Земельного к одексу України та зазначає, щ о Відділ Держкомзему у м. Суда к необґрунтовано, у порушенн я норм діючого законодавства відмовив йому у погодженні м атеріалів вибору земельної д ілянки з причин непроведення земельних торгів (аукціону), а Судацька міська рада протип равно у 2007 р. не погодила місце розташування, а зараз ухиляє ться від розгляду питання пр о надання йому дозволу на роз роблення проекту відведення .
Відповідачі в судове засідання, призначене на 22 ли стопада 2010 р не з' явилися, про час, дату та місце його провед ення повідомлені належним чи ном, причини неявки суду не по відомили.
У судовому засіданні , що відбулося 06 жовтня 2010 р. пред ставник Відділу Держкомзему у м. Судак, заперечував проти позовних вимог, просив у задо воленні позову відмовити. В о бґрунтування правової позиц ій зазначив, що відмова у пого джені проекту землеустрою з підстав непроведення земель них торгів (аукціону) не супер ечить вимогам чинного законо давства.
Відповідач (Судацька міськ а рада Автономної Республіки Крим) - у судове засідання не з' явився, про час, дату та мі сце його проведення повідомл ений належним чином, причини неявки суду не повідомив. У су довому засіданні, що відбуло ся 06 жовтня 2010р. представник Су дацької міської ради Автоном ної Республіки Крим проти по зову заперечував, просив у за доволенні позову відмовити.
Розглянувши матеріал и справи, вислухавши предста вника позивача, дослідивши н аявні докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Рішенням 21 сесії 5 склика ння Судацької міської ради № 1135/21 від 05 вересня 2007 р. «Про надан ня ТОВ «Тронайт» дозволу на п ідготовку матеріалів погодж ення місця розташування земе льної ділянки орієнтовною пл ощею 0,9 га для будівництва та о бслуговування бази відпочин ку за адресою: м. Судак, півден но-східна частина, в районі го ри Алчак» ТОВ «Тронайт» (а.с.21) б уло дозволено підготовку мат еріалів погодження місця роз ташування земельної ділянки орієнтовною площею 0,9 га для б удівництва та обслуговуванн я бази відпочинку за адресою : м. Судак, південно-східна час тина, в районі гори Алчак.
Рішенням Судацької місько ї ради № 2226/41 від 26 червня 2009 р. «Про внесення змін до рішення 21 се сії 5 скликання Судацької міс ької ради № 1135/21 від 05 вересня 2007 р .» (а.с.20) було скасовано пункт п опереднього рішення, який об межував річний термін викона ння, погодження та надання на затвердження раді матеріалі в погодження.
На підставі рішення Судаць кої міської ради № 1135/21 від 05 вер есня 2007 р. «Про надання ТОВ «Тро найт» дозволу на підготовку матеріалів погодження місця розташування земельної діля нки орієнтовною площею 0,9 га д ля будівництва та обслуговув ання бази відпочинку за адре сою: м. Судак, південно-східна частина, в районі гори Алчак» комісією у складі Судацьког о міського голови та членів к омісії представників терито ріальних органів земельних р есурсів, архітектури та міст обудування, екологічної інсп екції, органів з санітарного нагляду та охорони за викори станням пам' яток історії та культури, а також представни ка позивача, був складений Ак т вибору земельної ділянки д ля будівництва та обслуговув ання бази відпочинку за адре сою: м. Судак, в районі гори Алч ак, в якому зроблено висновок про можливість погодження м ісця розташування земельної ділянки з земель Судацької м іської ради для будівництва та обслуговування бази відпо чинку за адресою: м. Судак, пів денно-східна частина району гори Алчак площею 0,9 га, за угід дями - сільськогосподарськ і землі, в тому числі сільсько господарські угіддя, пасовищ а, для передачі в довгостроко ву оренду (а.с.21-22).
Крім того, ТОВ «Тронайт» бул о отримано позитивні висновк и відповідних органів щодо м ожливості надання йому земел ьної ділянки, зокрема:
- містобудівний висновок Ві дділу архітектури та містобу дування Судацької міської ра ди № 205 від 11 червня 2007 р.;
- висновок Управління еколо гічної інспекції Південно-Кр имського регіону від 14 квітня 2010 р. № 113;
- висновок Державної Азово-Ч орноморсько екологічної інс пекції № 11/1258 від 23 травня 2008 р. ;
- висновок Судацької міськС ЕС № 56 від 13 квітня 2010 р.;
- висновок Казенного підпри ємства «Південекогеоцентр» № 04-6 від 16 лютого 2010 р.;
- висновок Кримського басей ного управління водних ресур сів № 2261-07.
Але представник Відділу Де ржкомзему у м. Судак вищезазн ачений Акт не підписав, а тако ж своїм листом вих. № 493-20/10-22 від 03 ч ервня 2010 р. відмовив позивачу у погодження матеріалів вибор у місця розташування земельн ої ділянки. Відмова Відділу Д ержкомзему у м. Судак мотивов ана посиланням на ст.ст. 124, 134 Зем ельного кодексу України, а та кож аб. 3 пп. 17 п. 2 розділу І Закон у України «Про внесення змін до деяких законодавчих акті в України щодо сприяння буді вництву» від 16 вересня 2008 р. № 509-V I, на підставі чого відповідач ем вказано, що в ТОВ «Тронайт» відсутні правові підстави д ля оформлення правоустановч их документів без проведення земельних торгів (аукціону).
11 жовтня 2010 р. позивач звернув ся до другого відповідача - Судацької міської ради про р озгляд акту вибору та дозвол яння розробити проект відвед ення, до свого листа він надав ав вищезазначені акт, виснов ки та лист Відділу Держкомзе му у м. Судак.
15 жовтня 2010 р. від Виконкому Су дацької міської ради на адре су позивача було надіслано л иста вих.. № 3594/02.1-11, в якому повідо млялося, що питання про можли вість затвердження матеріал ів погодження місця розташув ання базі відпочинку буде ро зглянути на черговому засіда нні сесії Судацької міської ради (а.с.73).
Позовні вимоги підля гають задоволенню з наступни х підстав.
Завданням адміністра тивного судочинства, відпові дно до ч. 1 ст. 2 КАС України, є за хист прав, свобод та інтересі в фізичних осіб, прав та інт ересів юридичних осіб у сфе рі публічно-правових віднос ин від порушень з боку органі в державної влади, органів мі сцевого самоврядування, їхні х посадових і службових осіб , інших суб'єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень ш ляхом справедливого, неупере дженого та своєчасного розгл яду адміністративних справ.
Відповідно до ч.2 ст. 19 К онституції України органи де ржавної влади та органи місц евого самоврядування їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Ст. 14 Конституції Укра їни встановлено, що земля є ос новним національним багатст вом, що знаходиться під особл ивою охороною держави. Право на землю набувається і реалі зується громадянами і суб'єк тами господарської діяльнос ті (юридичними і фізичними ос обами) виключно відповідно д о закону.
Згідно до положень ч. 1 ,2 ст. 6 Закону України «Про орен ду землі» орендарі набувають право оренди земельної діля нки на підставах і в порядку, п ередбачених Земельним кодек сом України, Цивільним кодек сом України, цим та іншими зак онами України і договором ор енди землі. У разі набуття пра ва оренди земельної ділянки на конкурентних засадах підс тавою для укладення договору оренди є результати аукціон у.
Відповідно до ч.1 ст. 3 Зе мельного кодексу України (да лі - ЗК України) земельні від носини регулюються Конститу цією України, цим Кодексом, а т акож прийнятими відповідно д о них нормативно-правовими а ктами.
Право оренди земельн ої ділянки - це застосоване на договорі строкове платне володіння і користування зе мельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої дія льності(ст. 93 ЗК України).
Відповідно до положе нь абз. 1 ч. 1 ст. 116 ЗК України, гром адяни та юридичні особи набу вають права власності та пра ва користування земельними д ілянками із земель державної або комунальної власності з а рішенням органів виконавчо ї влади або органів місцевог о самоврядування в межах їх п овноважень, визначених цим К одексом, або за результатами аукціону.
Право оренди земельн ої ділянки - це застосоване на договорі строкове платне володіння і користування зе мельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої дія льності(ст.93 ЗК України).
Відповідно до положе нь частин 1, 2, 3 ст. 124 Земельного к одексу України, передача в ор енду земельних ділянок, що пе ребувають у державній або ко мунальній власності, здійсню ється на підставі рішення ві дповідного органу виконавчо ї влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі про дажу права оренди) шляхом укл адення договору оренди земел ьної ділянки.
Передача в оренду зем ельних ділянок, що перебуваю ть у державній або комунальн ій власності, здійснюється з а результатами проведення зе мельних торгів, крім випадкі в, встановлених частинами др угою, третьою статті 134 цього К одексу.
Передача в оренду зем ельних ділянок, що перебуваю ть у державній або комунальн ій власності, громадянам, юри дичним особам, визначеним ча стинами другою, третьою стат ті 134 цього Кодексу, здійснюєт ься в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.
Відповідно до положе нь частин 1, 2, 3, 4, 5 ст. 123 ЗК України (в редакції, що діяла на час пр ийняття Судацькою міською ра дою рішення № 1135/21 від 05 вересня 2007 р.), надання земельних діляно к юридичним особам у постійн е користування здійснюється на підставі рішень органів в иконавчої влади та органів м ісцевого самоврядування за п роектами відведення цих діля нок.
Умови і строки розроб лення проектів відведення зе мельних ділянок визначаютьс я договором, укладеним замов ником з виконавцем цих робіт відповідно до типового дого вору. Форма типового договор у, нормативи та строки розроб ки проектів відведення земел ьних ділянок визначаються Ка бінетом Міністрів України.
Юридична особа, зацік авлена в одержанні земельної ділянки у постійне користув ання із земель державної або комунальної власності, звер тається з відповідним клопот анням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради.
До клопотання про від ведення земельної ділянки до даються матеріали, передбаче ні частиною п'ятнадцятою ста тті 151 цього Кодексу, документ и, що обґрунтовують її розмір , призначення та місце розташ ування.
Відповідна районна д ержавна адміністрація або сі льська, селищна, міська рада р озглядає клопотання у місячн ий строк і дає згоду на розроб лення проекту відведення зем ельної ділянки.
Згідно до ч.ч. 5,7 ст. 151 ЗК У країни (в редакції, що діяла на час прийняття Судацькою міс ькою радою рішення № 1135/21 від 05 в ересня 2007 р.), юридичні особи, за цікавлені у вилученні (викуп і) земельних ділянок, звертаю ться з клопотанням про погод ження місць розташування об' єктів до відповідної сільськ ої, селищної, міської ради, міс цевої державної адміністрац ії. Клопотання щодо об'єктів, в илучення яких провадиться Ка бінетом Міністрів України, п одаються до Ради міністрів А втономної Республіки Крим, о бласної, Севастопольської мі ської державної адміністрац ії.
Відповідна сільська, селищна, міська рада чи місце ва державна адміністрація зг ідно із своїми повноваженням и розглядає клопотання і в п'я тиденний строк з дня реєстра ції направляє його разом з ма теріалами, передбаченими час тиною п'ятнадцятою цієї стат ті, на розгляд органів земель них ресурсів, природоохоронн их, територіальних органів в иконавчої влади з питань ліс ового господарства і санітар но-епідеміологічних органів , органів містобудування і ар хітектури та охорони культур ної спадщини. Зазначені орга ни протягом двох тижнів з дня одержання клопотання надают ь свої висновки відповідній сільській, селищній, міській раді чи місцевій державній а дміністрації, які з урахуван ням одержаних висновків прот ягом десяти днів приймають р ішення про погодження місця розташування того об'єкта, пі д який мають право самостійн о вилучати земельну ділянку, або мотивоване рішення про в ідмову.
Згідно до положень ча стин 1,2,3 ст. 124 ЗК України (в редак ції, що діяла на час надання Ві дділом Держкомзему у м. Судак спірної відмови № 493-20/10-22 від 03 че рвня 2010 р.), передача в оренду зе мельних ділянок, що перебува ють у державній або комуналь ній власності, здійснюється на підставі рішення відповід ного органу виконавчої влади або органу місцевого самовр ядування чи договору купівлі -продажу права оренди земель ної ділянки (у разі продажу пр ава оренди) шляхом укладення договору оренди земельної д ілянки.
Передача в оренду зем ельних ділянок, що перебуваю ть у державній або комунальн ій власності, здійснюється з а результатами проведення зе мельних торгів, крім випадкі в, встановлених частинами др угою, третьою статті 134 цього К одексу.
Передача в оренду зем ельних ділянок, що перебуваю ть у державній або комунальн ій власності, громадянам, юри дичним особам, визначеним ча стинами другою, третьою стат ті 134 цього Кодексу, здійснюєт ься в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.
Відповідно до положе нь частин 1,2,3,4,5,6 ст. 123 ЗК України (в редакції, що діяла на час нада ння Відділом Держкомзему у м . Судак спірної відмови № 493-20/10-22 в ід 03 червня 2010 р.), надання земель них ділянок державної або ко мунальної власності у корист ування здійснюється на підст аві рішень органів виконавчо ї влади або органів місцевог о самоврядування.
Рішення зазначених о рганів приймається на підста ві проектів землеустрою щодо відведення земельних діляно к у разі:
- зміни цільового приз начення земельних ділянок ві дповідно до закону;
- надання у користуван ня земельних ділянок, межі як их не встановлені в натурі (на місцевості).
Надання у користуван ня земельної ділянки, межі як ої встановлені в натурі (на мі сцевості), без зміни її цільов ого призначення здійснюєтьс я на підставі технічної доку ментації із землеустрою щодо складання документа, що посв ідчує право користування зем ельною ділянкою.
Особа, зацікавлена в о держанні у користування земе льної ділянки із земель держ авної або комунальної власно сті за проектом землеустрою щодо її відведення, звертаєт ься з клопотанням про наданн я дозволу на його розробку до відповідної сільської, сели щної, міської, районної, облас ної ради, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Авто номної Республіки Крим, місц евої державної адміністраці ї.
У клопотанні зазнача ються орієнтовний розмір зем ельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання д одаються графічні матеріали , на яких зазначено бажане міс це розташування та розмір зе мельної ділянки, письмова зг ода землекористувача, засвід чена нотаріально (у разі вилу чення земельної ділянки).
Відповідний орган ви конавчої влади або орган міс цевого самоврядування в межа х їх повноважень у місячний с трок розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення пр оекту землеустрою щодо відве дення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у й ого наданні. Підставою відмо ви у наданні такого дозволу м оже бути лише невідповідніст ь місця розташування земельн ої ділянки вимогам законів, п рийнятих відповідно до них н ормативно-правових актів, а т акож генеральних планів насе лених пунктів, іншої містобу дівної документації, схем зе млеустрою і техніко-економіч них обґрунтувань використан ня та охорони земель адмініс тративно-територіальних утв орень, проектів землеустрою щодо впорядкування територі ї населених пунктів, затверд жених у встановленому законо м порядку.
Розроблений проект з емлеустрою щодо відведення з емельної ділянки подається К омісії з розгляду питань, пов 'язаних з погодженням докуме нтації із землеустрою.
Комісія протягом трь ох тижнів з дня одержання про екту надає відповідному орга ну виконавчої влади чи орган у місцевого самоврядування с вій висновок щодо погодження проекту або відмови у його по годженні. У разі відмови у пог одженні проекту він повертає ться заявнику у зазначений у цій частині строк.
Підставою відмови у п огодженні проекту може бути лише невідповідність його по ложень вимогам законів та пр ийнятих відповідно до них но рмативно-правових актів.
У разі якщо місце розт ашування об'єкта, розміри і ме жі земельної ділянки, що проп онується до вилучення (викуп у), та умови вилучення (викупу) цієї ділянки погоджені згід но з вимогами статті 151 цього К одексу, які під час розроблен ня проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянк и не змінилися, проект погодж енню не підлягає.
Відповідний орган ви конавчої влади або орган міс цевого самоврядування у двот ижневий строк з дня отриманн я проекту землеустрою щодо в ідведення земельної ділянки , а в разі необхідності здійсн ення обов'язкової державної експертизи землевпорядної д окументації згідно із законо м - після отримання позитивно го висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користу вання.
Статтями 135,136 ЗК Україн и встановлені положення щодо земельних торгів та підгото вки лотів для продажу на земе льних торгах.
Відповідно до положе нь ч. 1,2 ст. 136 ЗК України (в редакц ії, що діяла на час надання Від ділом Держкомзему у м. Судак с пірної відмови № 493-20/10-22 від 03 чер вня 2010 р.), органи державної вла ди або органи місцевого само врядування, уповноважені при ймати рішення про відчуження земельних ділянок державної чи комунальної власності, у т ому числі разом з розташован ими на них об'єктами нерухомо го майна (будівлями, спорудам и) державної або комунальної власності, або прав на них (ор енди, суперфіцію, емфітевзис у), визначають перелік таких з емельних ділянок для продажу на земельних торгах окремим и лотами. Забороняється внос ити до зазначеного переліку призначені під забудову земе льні ділянки без урахування у випадках, передбачених зак оном, результатів громадсько го обговорення містобудівно го обґрунтування розміщення об'єкта.
Добір земельних діля нок державної або комунально ї власності для формування п ереліку, зазначеного в части ні першій цієї статті, здійсн юється на підставі затвердже них містобудівної документа ції та документації із земле устрою, регіональних або міс цевих правил забудови. При до борі земельних ділянок врахо вуються маркетингові дослід ження, інвестиційна привабли вість, звернення громадян та юридичних осіб щодо намірів забудови.
Як було вказано вище в ідповідно до положень ч. 2 ст. 6 З акону України «Про оренду зе млі», у разі набуття права оре нди земельної ділянки на кон курентних засадах підставою для укладення договору орен ди є результати аукціону.
З аналізу вказаних но рм вбачається, що вирішення п итання про надання в оренду з емельної ділянки законодаве ць пов' язує з прийняттям уп овноваженим органом відпові дного рішення про надання зе мельної ділянки в оренду кон кретній особі та укладенні н а його підставі договору оре нди.
Як вбачається з полож ень ч.2 ст. 124 ЗК України таке ріш ення має прийматися уповнова женим органом за результатом проведення земельних торгів .
При цьому, з положень З К України, якими встановлени й порядок проведення земельн их торгів вбачається, що таки торги проводяться, у тому чис лі, на підставі документації із землеустрою.
Земельний кодекс Укр аїни, як на час прийняття Суда цькою міською радою рішення про надання дозволу на підго товку матеріалів узгодження місця розташування земельно ї ділянки, так і на час відмови відповідачем в узгодженні т аких матеріалів, не містить п оложень щодо проведення земе льних торгів при вирішенні п овноважним органом питання п ро надання згоди на складанн я (підготовку) матеріалів узг одження місця розташування з емельної ділянки та при нада нні згоди на складання проек ту відводу земельної ділянки .
Надання повноважним органом дозволу на підготовк у матеріалів узгодження мате ріалів місця розташування зе мельної ділянки не надає осо бі права на оренду такої діля нки, а є лише дозволом для виго товлення документації, на пі дставі якої, повноважний орг ан у подальшому, може приймат и рішення про надання земель ної ділянки в оренду.
Таким чином, прийнятт я повноважним органом рішенн я про надання особі, яка зацік авлена в отриманні в оренду з емельної ділянки, дозволу на виготовлення матеріалів узг одження місця розташування з емельної ділянки неможна роз уміти, як прийняття рішення п ро надання такої ділянки в ор енду.
За таких підстав суд п риходить до висновку, що для п рийняття рішення про надання особі дозволу на підготовку матеріалів узгодження місця розташування земельної діля нки, проведення земельних то ргів не потрібно.
Враховуючи викладене , відмова відповідача в узгод женні позивачу матеріалів ви бору місця розташування земе льної ділянки, з підстав нада ння дозволу на його виготовл ення без проведення земельни х торгів, не ґрунтується на ви могах діючого законодавства .
В той же час, суд вважа є за потрібне наголосити, що і нститут погодження місця роз ташування земельних ділянок , є за змістом ст.ст. 149-151 Земельн ого кодексу України в редакц ії, що діяла на час прийняття С удацькою міською ради рішенн я № 1135/21 від 05 вересня 2007 р. та на те перішній час є особливим інс титутом, який застосовується під час вирішення питань щод о припинення права користува ння земельними ділянками шля хом вилучення земельних діля нок, які перебувають в постій ному користуванні інших осіб . Однак, з матеріалів справи, з окрема з Акту вибору земельн ої ділянки для будівництва т а обслуговування бази відпоч инку за адресою: м. Судак вбача ється, що відповідна земельн а ділянка на теперішній час н е перебуває у користуванні ч и власності інших осіб, відта к застосування процедури поп ереднього узгодження місця р озташування об' єкта на земе льній ділянці в цілому не від повідає встановленому поряд ку набуття земельної ділянки в користування на умовах оре нди, з урахуванням чого суд не вбачає підстав для зобов' я зання Відділу Держкомзему у м. Судак до вчинення дій щодо п огодження Акту вибору земель ної ділянки для будівництва та обслуговування бази відпо чинку за адресою: м. Судак, отж е орган державної влади не мо же бути примушений до вчинен ня дій поза межами порядку, ви значеному законом, а відтак п оза межами його компетенції.
При цьому, з урахуванн ям вищенаведеного, суд дійшо в висновку, що Судацька міськ а рада безпідставно ухиляєть ся до теперішнього часу від р озгляду клопотання позивача про надання дозволу на розро блення проекту відведення, з окрема від 11 жовтня 2010 р., про що свідчить те, що воно не розгля нуто Судацькою міською радою протягом передбаченого ч. 5 ст . 46 Закону України «Про місцев е самоврядування в Україні» місячного строку. При цьому, з урахуванням вищенаведеного , в якості способу захисту пра в позивача, який найбільш від повідатиме меті захисту пору шених прав позивача та факти чним обставинам справи, є зоб ов' язання другого відповід ача - Судацької міської рад и розглянути питання, яке фак тично вона повинна була розг лянути ще з часів прийняття р ішення № 1135/21 від 05 вересня 2007 р., а саме питання щодо надання То вариству з обмеженою відпові дальністю «Тронайт» дозволу на розроблення проекту відв едення земельної ділянки.
Враховуючи, що місце р озташування об' єкта позива ча на земельній ділянці пого джено зі всіма органами, які б еруть участь у погодженні пи тань вилучення земельних діл янок й відповідно у погоджен ні проектів відведення, крім Відділу Держкомзему у м. Суда ку, відмова якого також ґрунт увалася на формальних підста вах та таких, які суд розцінює як протиправні, що дозволяє з робити висновок, що позиваче м фактично пройдено процедур у погодження місця розташува ння об' єкту. З урахуванням ц ього, суд, керуючись ч. 2 ст. 11 КАС України, вважає можливим та н еобхідним з метою найбільш п овного захисту прав позивача вийти за межі позовних вимог та зобов' язати Судацьку мі ську раду розглянути також м атеріали погодження місця ро зташування, оскільки хоча в д аному випадку таке погодженн я й не вимагалося за законом, ф актично воно означає в даном у випадку проходження позива чем етапу погодження з відпо відними державними органами питання можливості надання відповідної земельної ділян ки з урахуванням приписів чи нних норм права, землевпоряд ної та містобудівної докумен тації, які при цьому дійшли ви сновку про можливість позити вного вирішення питання. За т аких підстав, розглядаючи пи тання про надання дозволу на розроблення проекту відведе ння, залишення Судацькою міс ькою радою поза своєї уваги н аявність позитивних висновк ів відповідних органів приз вело б до порушення прав пози вача, які, за висновком суду, п ідлягають судовому захисту.
Виходячи з викладено го суд приходить до висновку , що позовні вимоги підлягают ь задоволенню.
Під час судового засі дання оголошені вступна та р езолютивна частини постанов и. Постанову буде складено у п овному обсязі 26.11.2010р.
Керуючись ст.ст. 160-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправними дії Відділу Держкомзему у м. Суда к Автономної Республіки Крим щодо відмови Товариству з об меженою відповідальністю «Т ронайт» у погодженні матеріа лів вибору місця розташуванн я земельної ділянки орієнтов ною площею 0,9 га для будівницт ва та обслуговування бази ві дпочинку за адресою: м. Судак в районі гори Алчак та видачі в ідповідного висновку (відмов а № 493-20/10-22 від 03 червня 2010 р.) через н еобхідність проведення земе льних торгів (аукціону).
3. Зобов' язати Судацьку міс ьку раду Автономної Республі ки Крим розглянути питання п огодження Товариству з обмеж еною відповідальністю «Трон айт» місця розташування земе льної та надання дозволу на р озробку проекту відведення з емельної ділянки орієнтовн ою площею 0,9 га за адресою: м. Су дак в районі гори Алчак для бу дівництва та обслуговування бази відпочинку.
4. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю «Тронайт» (ЄДРПОУ 33741188 , місцезнаходження: 95022, Автоном на Республіка Крим, м. Сімферо поль, вул. Гречеська, б. 16) 3,40 грн. с удового збору.
Постанова може бути о скаржена в Севастопольський апеляційний адміністративн ий суд через Окружний адміні стративний суд АР Крим шляхо м подачі апеляційної скарги на постанову суду в десятиде нний строк з дня її проголоше ння.
У разі застосування с удом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийн яття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та по рядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Код ексу, було повідомлено про мо жливість отримання копії пос танови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк н а апеляційне оскарження пост анови суду обчислюється з на ступного дня після закінченн я п'ятиденного строку з момен ту отримання суб'єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.
Суддя Ма ргарітов М.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2010 |
Оприлюднено | 06.01.2011 |
Номер документу | 13362185 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Маргарітов М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні