ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
07.12.10 Справа №2а-10866/10/18/0170
Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі головуючого судді Лавренчук О.В.,за участ ю секретаря Асєєвої Л.О., розг лянувши у відкритому судово му засіданні адміністративн у справу
Сімферопольського міськог о центру зайнятості
до Приватного підприємств а «КП «Авангард»
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідач а Інспекція з контролю за додержанням законодавства п ро зайнятість населення
про стягнення,
за участю представників ст орін:
від позивача - Олійник М.А. , довіреність № 01-2914 від 06.09.2010р., п освідчення НОМЕР_3;
від відповідача - Хартоню к В.В., довіреність б\н від 12.11.2 010р., НОМЕР_1;
свідок - ОСОБА_4, НОМЕР_2 .
Обставини справи: Сімфероп ольський міський центр зайня тості звернувся до Окружного адміністративного суду АР К рим з адміністративним позов ом про стягнення з Приватног о підприємства «КП «Авангард » 9150,93грн. штрафу за порушення п . 5 ст. 20 Закону України «Про зай нятість населення».
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що Інспекцією по к онтролю за дотриманням закон одавства про зайнятість насе лення була проведена перевір ка відповідача та складено а кт № 35/ш від 21.06.2010р. про порушення законодавства про зайнятіст ь населення. Актом № 35/ш від 21.06.2010 р. за порушення п. 5 ст. 20 Закону У країни «Про зайнятість насел ення» передбачено застосува ння до відповідача штрафних санкцій у розмірі річної зар обітної плати ОСОБА_4, а са ме: 9150,00грн.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 08.09.2010р. відкрито провадження в адміністративній справі та с праву призначено до судового розгляду.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 07. 10.2010р. до участі у справі у якост і третьої особи, яка не заявля є самостійних вимог на предм ет спору, на стороні відповід ача Інспекцію з контролю за додержанням законодавств а про зайнятість населення.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 12 .11.2010р. зупинено провадження по справі до 07.12.2010р.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 07 .12.2010р. поновлено провадження п о адміністративній справі та справу призначено до судово го розгляду.
У судовому засіданні 07.12.2010р. п озивач підтримав заявлені по зовні вимоги у повному обсяз і.
Відповідач у судове засіда ння 07.10.2010р. надав заперечення на адміністративний позов, від повідно до якого просить у за доволенні адміністративног о позву відмовити повністю п осилаючись на те, що Сімфероп ольський міський центр зайня тості не є належним позиваче м, оскільки у нього не має повн оважень стягувати штрафи та розмір суми штрафу не відпов ідає вимогам п. 5 ст. 20 Закону Ук раїни «Про зайнятість населе ння», оскільки сума 9150,93грн. є ро зміром заробітної плати виві льненого працівника ОСОБА _4 за період з січня 2009 року по січень 2010 року відповідно до д овідки підприємства, а розмі р штрафу повинен складати ро змір річної заробітної плати за кожного вивільненого пра цівника.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, заслухавши представників сторін, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України дано визначення су б' єктів владних повноважен ь, до яких належать орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б' єкт, який здійснює владні управлінські функції на осн ові законодавства, в тому чис лі на виконання делегованих повноважень.
Згідно з частиною другою ст атті 12 Закону України «Про заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття» №1533-III від 02.03.2000р. ф ункції робочих органів викон авчої дирекції Фонду поклада ються на центр зайнятості Ав тономної Республіки Крим, об ласні, Київський і Севастопо льський міські, районні, місь крайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Правовий статус центрів за йнятості визначений Законом України «Про зайнятість нас елення» №803-XII від 01.03.1991р., статтею 18 якого встановлено, що для ре алізації державної політики зайнятості населення, профе сійної орієнтації, підготовк и і перепідготовки, працевла штування та соціальної підтр имки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визнач ається Кабінетом Міністрів У країни, створюється державна служба зайнятості, діяльніс ть якої здійснюється під кер івництвом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни, місцевих державних адм іністрацій та органів місцев ого самоврядування.
Державна служба зайнятост і складається з: Державного ц ентру зайнятості Міністерст ва праці та соціальної політ ики України, центру зайнятос ті Автономної Республіки Кри м, обласних, Київського та Сев астопольського міських, райо нних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів з айнятості, центрів організац ії професійного навчання нез айнятого населення і центрів професійної орієнтації насе лення, інспекцій по контролю за додержанням законодавств а про зайнятість населення.
Отже, судом встановлено, що Сімферопольський міський це нтр зайнятості є установою Д ержавної служби зайнятості, підпорядковується Міністер ству праці та соціальної пол ітики Автономної Республіки Крим, яке відповідно до пункт у 1 Положення про Міністерств о праці та соціальної політи ки Автономної Республіки Кри м, затвердженого Постаново ю Ради Міністрів Автономно ї Республіки Крим від 13.06.2005р. № 24 9, є республіканським органом виконавчої влади.
За змістом статей 38, 39 Закону України «Про загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування на випадок безробіт тя» №1533-III від 02.03.2000р. центрам зайн ятості надано право контролю за належною сплатою страхов их внесків і стягнення відпо відної заборгованості та адм іністративно-господарських санкцій.
Таким чином, судом встановл ено, що Сімферопольський міс ький центр зайнятості, реалі зуючи свої завдання та функц ії у відносинах з фізичними т а юридичними особами, є орган ом виконавчої влади та, відпо відно, суб' єктом владних по вноважень.
Частинною 4 ст.18 Закону Украї ни «Про зайнятість населення » передбачено, що у складі дер жавної служби зайнятості ств орюється інспекція, що здійс нює контроль за виконанням з аконодавства про зайнятість підприємствами, установами й організаціями, незалежно в ід форм власності і господар ювання, фермерами та іншими р оботодавцями.
Правовий статус інспекції по контролю за додержанням з аконодавства про зайнятість населення визначений Положе нням про інспекцію по контро лю за додержанням законодавс тва про зайнятість населення , затвердженого постановою К абінет Міністрів України № 47 від 24.06.1991р.
Згідно п.1, 2 Положення про інс пекцію по контролю за додерж анням законодавства про зайн ятість населення, затверджен ого постановою Кабінет Мініс трів України № 47 від 24.06.1991р. Інс пекція по контролю за додер жанням законодавства про зай нятість населення (далі - інсп екція) входить до складу держ авної служби зайнятості. Ін спекція здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість населення пі дприємствами, установами та організаціями усіх форм влас ності, фермерами та іншими ро ботодавцями.
У своїй діяльності інспекц ія керується Конституцією Ук раїни, Законом України «Про з айнятість населення», цим По ложенням, іншими нормативно- правовими актами і працює у в заємодії з державною податко вою адміністрацією, правоохо ронними органами, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самовряд ування.
Інспекція складається з інспекції Державного центру зайнятості Мінпраці, інспек цій центрів зайнятості Автон омної Республіки Крим, облас них, Київського та Севастопо льського міських центрів зай нятості на правах підрозділі в відповідних центрів зайнят ості.
У містах з населенням понад 500 тис. чоловік може створюват ися структурний підрозділ ін спекції обласного центру зай нятості. В інших містах, а тако ж у районах вводиться посада інспектора інспекції обласн ого центру зайнятості.
Пунктом 5 Положення про інсп екцію по контролю за додержа нням законодавства про зайня тість населення, затверджено го постановою Кабінет Мініст рів України № 47 від 24.06.1991р. передб ачено, що основними завдання ми інспекції є:
здійснення контролю за дот риманням підприємствами, уст ановами та організаціями усі х форм власності, фермерами т а іншими роботодавцями закон одавства про зайнятість;
забезпечення громадянам п рав і гарантій у галузі зайня тості шляхом здійснення захо дів щодо запобігання та усун ення виявлених порушень зако нодавства про зайнятість нас елення.
Відповідно до п. «а» п. 7 Поло ження про інспекцію по контр олю за додержанням законодав ства про зайнятість населенн я, затвердженого постановою Кабінет Міністрів України № 47 від 24.06.1991р. Інспекція відпо відно до покладених на неї за вдань проводить перевірку до держання законодавства про з айнятість населення підприє мствами, установами та орган ізаціями усіх форм власності , фермерами та іншими роботод авцями, передусім щодо:
- працевлаштування громадя н, які потребують соціальног о захисту;
- організації оплачуваних г ромадських робіт;
- забезпечення особливих га рантій працівників, вивільню ваних у зв'язку із змінами в ор ганізації виробництва і прац і, в тому числі ліквідацією, ре організацією або перепрофіл юванням підприємств, установ і організацій, скороченням ч исельності або штату працівн иків;
- подання державній службі з айнятості інформації про ная вність вільних робочих місць (вакантних посад), про всіх пр ийнятих працівників, про нас тупне вивільнення працівник ів та фактично вивільнених п рацівників.
Згідно п. «г». п. 8 Положення п ро інспекцію по контролю за д одержанням законодавства пр о зайнятість населення, затв ердженого постановою Кабіне т Міністрів України № 47 від 24.06.19 91р. Інспекції надається п раво застосовувати економіч ні санкції до підприємств, ус танов і організацій, незалеж но від форм власності й госпо дарювання, за порушення зако нодавства про зайнятість нас елення, передбачені статтями 5 і 20 Закону України «Про зайня тість населення» і за недоде ржання вимог статей 8 і 18 зазна ченого Закону.
Судом встановлено, що 12.05.2010р. Інспекцією по контролю за додержанням законодавства п ро зайнятість населення було проведено перевірку Колекти вним підприємством «Авангар д» законодавства України про зайнятість населення.
За результатами перевірки було складного акт № 35 від 12.05.201 0р. (а.с.7).
Перевіркою було встановле но, що в результаті перетворе ння Колективного підприємст ва «Авангард», а точніше змін ою організаційно правової фо рми, був зареєстрований нови й Статут підприємства і вида но нове свідоцтво про держав ну реєстрацію юридичної особ и Приватного підприємства «К П «Авангард». На підставі п.2 с т. 108 Цивільного кодексу Украї ни і п. 1.10. Статуту ПП «КП «Аванг ард» - є правоприємцем Колект ивного підприємства «Аванга рд». Приватне підприємство « Авангард» діє на підставі Ст атуту, затвердженого Протоко лом збору засновників № 1 від1 5.03.2010р. Дата державної реєстрац ії 19.03.2010р., ідентифікаційний код юридичної особи - 20695949. На дату проведення перевірки фінанс ово - господарська діяльніст ь підприємством не ведеться. Списочна чисельність праців ників на 12.05.2010р. у відповідності до штатного розпису складає 4 ч. Прийнято на роботу у 2009 роц і - 1 ч., в 2010 році - 0 ч., звільнен о в 2009 році - 2 ч.., в 2010 році - 3 ч. (з них ОСОБА_4 вивільнена ві дповідно до п. 1 ст. 40 КЗпП Украї ни, у зв' язку зі скороченням чисельності штату працівник ів підприємства). Колективни м підприємством «Авангард» п ри звільнені з посади охорон ника території ОСОБА_4 по п. 1 ст. 40 КЗпП України не надани й звіт про запланованому вив ільненню за формою 4-ПН (план) і про фактичне вивільнення зв іт за формою 4-ПН (факт) до Сімфе ропольського міського центр у зайнятості, чим порушений п . 5 ст.20 Закону України «Про зай нятість населення».
На підставі викладеного ві дповідачу було приписано вив чити та дотримуватися зазнач ених у акті перевірки № 35 від 1 2.05.2010р. нормативних актів, у тому числі п. 4, п. 5 ст. 20 Закону Україн и «Про зайнятість населення» , наказ Міністерства праці і с оціальної політики України в ід 19.12.2002р. № 420.
Акт перевірки № 35 від 12.05.2010р. бу в підписаний та один екземпл яр акту був отриманий директ ором ПП «КП «Авангард» Чух ічіним А.Н. (зворотній бік а.с .7).
21.06.2010р. Інспекцією по конт ролю за додержанням законода вства про зайнятість населен ня було складено акт № 35/ш про п орушення законодавства про з айнятість населення (а.с.8).
Актом № 35/ш від 21.06.2010р. відповід но до п. 5 ст. 20 Закону України «П ро зайнятість населення», п. 8 «г» Положення «Про інспекці ю по контролю за додержанням законодавства про зайнятіст ь населення», затвердженого постановою Кабінету Міністр ів України № 47 від 21.06.1991р. було пе редбачено місячний термін дл я внесення штрафу відповідач ем в розмірі річної заробітн ої плати вивільненого з пору шенням законодавства про зай нятість населення охоронник а території колективного під приємства «Авангард» ОСОБ А_4 в сумі 9150,93грн. на зазначени й у акті рахунок.
Акт № 35/ш про порушення закон одавства про зайнятість насе лення від 21.06.2010р. був підписаний та один екземпляр акту був от риманий директором ПП «КП «А вангард» Чухічіним А.Н. (з воротній бік а.с.8).
Відповідно до довідки про н арахування заробітної платн і ОСОБА_4 за січень 2009р. було нараховано 680,00грн., за лютий 2009р . було нараховано 680,00грн., за бер езень 2009р. було нараховано 680,00гр н., за квітень 2009р. було нарахов ано 680,00грн., за травень 2009р. було н араховано 680,00грн., за червень 2009 р. було нараховано 680,00грн., за ли пень 2009р. було нараховано 680,00грн ., за серпень 2009р. було нарахова но 680,00грн., за вересень 2009р. було н араховано 680,00грн., за жовтень 2009 р. було нараховано 680,00грн., за ли стопад 2009р. було нараховано 744,00г рн., за грудень 2009р. було нарахо вано 744,00грн., за січень 2010р. було н араховано 862,93грн. (а.с.9).
Судом встановлено, що наказ ом № 10 від 10.11.2009р. «Про звільненн я одиниць», у зв' язку з реорг анізацією у повному обсязі п ідприємства і змінами штатно го розкладу з 10 листопад 2009р., і в несенням до нього деяких кор ектив наказано скоротити пос ади начальник виробництва, с толяра, охоронника території - з 10.11.2009р. (а.с.10).
Наказом № 11 від 10.11.2010р. «Про ско рочення», у зв' язку з реорга нізацією у повному обсязі пі дприємства і змінами штатног о розкладу посади: начальник виробництва, столяра, охорон ника території коротити з 10 сі чня 2010 року. ОСОБА_4, що займа є посаду охоронника територі ї - повідомити 10.11.2009р. (а.с.11).
Відповідно до відмітки на н аказі № 11 від 10.11.2010р. «Про скороче ння» ОСОБА_4 від підпису в ідмовилася, що було завірено підписами ОСОБА_7, ОСОБА _8, ОСОБА_9, ОСОБА_10
Наказом № 3 від 10.01.2010р. «Про ско рочення», у зв' язку з реорга нізацією у повному обсязі пі дприємства і скороченням пос ади охоронника території, бу ло звільнено з 10.01.2010р. ОСОБА_4 з займаємої посади охоронни ка території (а.с.12). Наказ отрим аний працівником.
Наказ № 3 від 10.01.2010р. «Про скоро чення» отриманий ОСОБА_4 1 1.01.2010р., про що зроблено напис на бланку наказу (а.с.12).
У судовому засіданні свідо к ОСОБА_4 пояснила, що з чер вня 1996 року по 10 січня 2010 року пр ацювала столяром та охоронце м території у відповідача.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 40 Кодексу зак онів про працю України трудо вий договір, укладений на нев изначений строк, а також стро ковий трудовий договір до за кінчення строку його чинност і можуть бути розірвані влас ником або уповноваженим ним органом лише у випадках змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідаці ї, реорганізації, банкрутств а або перепрофілювання підпр иємства, установи, організац ії, скорочення чисельності а бо штату працівників.
Відповідно до ч. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість нас елення» при вивільненні прац івників (у тому числі працююч их пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організ ації виробництва і праці, у то му числі ліквідацією, реорга нізацією або перепрофілюван ням підприємств, установ, орг анізацій, скороченням чисель ності або штату працівників, підприємства, установи, орга нізації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій формі державну с лужбу зайнятості, вказуючи п ідстави і строки вивільнення , найменування професій, спец іальностей, кваліфікації, ро змір оплати праці, а в десятид енний строк після вивільненн я - направляють списки фактич но вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів.
У разі неподання або поруше ння строків подання цих дани х стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за к ожного вивільненого працівн ика. Ці кошти зараховуються д о Фонду загальнообов'язковог о державного соціального стр ахування України на випадок безробіття і використовують ся для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціа льного захисту вивільнювани х працівників.
Відповідно до п. 1 Інструкці ї щодо заповнення форми звіт ності № 4-ПН (факт) «Звіт про фак тичне вивільнення працівник ів», затвердженої наказом Мі ністерства праці та соціальн ої політики України від 19.12.2005р. № 420 та зареєстрованої в Мініс терстві юстиції України 21.12.2005р . за № 1536/11816 відповідно до Закону України «Про зайнятість нас елення» при вивільненні прац івників, у зв'язку зі змінами в організації виробництва і п раці, у тому числі ліквідаціє ю, реорганізацією або перепр офілюванням, підприємства, у станови, організації, їх стру ктурні підрозділи та філії, н езалежно від форм власності, повинні у десятиденний стро к після вивільнення інформув ати про це центри зайнятості за місцем їх реєстрації як пл атника страхових внесків.
Зазначеною Інструкцією пе редбачений порядок заповнен ня форми звітності № 4-ПН (факт ) «Звіт про фактичне вивільне ння працівників».
Відповідно до п. 1 Інструкці ї щодо заповнення форми звіт ності № 4-ПН (факт) «Звіт про зап лановане вивільнення праців ників», затвердженої наказом Міністерства праці та соціа льної політики України від 19.1 2.2005р. № 420 та зареєстрованої в Мі ністерстві юстиції України 2 1.12.2005р. за № 1535/11815 відповідно до Зак ону України «Про зайнятість населення» при вивільненні п рацівників, у зв'язку зі зміна ми в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідац ією, реорганізацією або пере профілюванням, підприємства , установи, організації, їх стр уктурні підрозділи та філії, незалежно від форми власнос ті та господарювання, а також фізичні особи, у тому числі пі дприємці, повинні не пізніше ніж за два місяці до вивільне ння працівників інформувати про це центри зайнятості за м ісцем їх реєстрації як платн ика страхових внесків.
Судом встановлено, що річна заробітна плата працівника ОСОБА_4 складає 8288,00грн., а са ме:
- за січень 2009р. - 680,00грн.;
- за лютий 2009р. - 680,00грн.;
- за березень 2009р. - 680,00грн.;
- за квітень 2009р. - 680,00грн.;
- за травень 2009р. - 680,00грн.;
- за червень 2009р. - 680,00грн.;
- за липень 2009р. - 680,00грн.;
- за серпень 2009р. - 680,00грн.;
- за вересень 2009р. - 680,00грн.;
- за жовтень 2009р. - 680,00грн.;
- за листопад 2009р. - 744,00грн.;
- за грудень 2009р. - 744,00грн.
З урахуванням викладеного , позовні вимоги позивача про стягнення з Приватного підп риємства «КП «Авангард» 9150,93гр н. штрафу за порушення п. 5 ст. 20 З акону України «Про зайнятіст ь населення» підлягають задо воленню частково в сумі 8288,00грн .
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються. Вр аховуючи, що позивач не здійс нював судових витрат по спра ві, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають .
В судовому засіданні прого лошені вступна та резолютивн а частини постанови.
Постанова у повному обся зі буде складена у строк, визн ачений ч. 3 ст. 160 КАС України.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 158-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд
П ОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити частко во.
2. Стягнути з Приватного під приємства «КП «Авангард» (95015, А Р Крим, м. Сімферополь, вул. Сев астопольська, б. 42; ідентифіка ційний код 20695949, р/р 26002301321467, в ЧФ КЦВ «Промінвестбанк», м. Сімферо поль, МФО 324430, або іншого рахун ку) на користь Сімферопольсь кого міського центру зайнято сті (95000, АРК, м. Сімферополь, вул . Рози Люксембург, 7; ЄДРПОУ 20708706 , р/р 37171305900002 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сі мферополь, МФО 824026, код платежу 50040500) 8288грн. (вісім тисяч двісті в ісімдесят вісім гривень) штр афу за порушення п. 5 ст. 20 Закон у України «Про зайнятість на селення».
3. В іншій частині позовних в имог відмовити.
4. Після набрання постановою законної сили за заявою пози вача видати виконавчий лист .
Постанова набирає законн ої сили через 10 днів з дня її пр оголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну част ину постанови або справу роз глянуто у порядку письмового провадження, постанова наби рає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Лавренчук О.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2010 |
Оприлюднено | 06.01.2011 |
Номер документу | 13362454 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Лавренчук О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні