ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Київська, 150, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
23 листопада 2010 р.
Справа №2а-11144/10/17/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі судді Папуша О.В. , розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Керч АРК
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Консенсус"
про стягнення,
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в м.Керч АР Крим звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Консенсус" про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 30.08.2010 р. залишено без руху позовну заяву Управління Пенсійного фонду України в м. Керч АР Крим до Товариства з обмеженою відповідальністю "Консенсус" про стягнення, надано строк для усунення недоліків до 30.10.10 року. 13.09.10 року позивачем була отримана копія зазначеної ухвали, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення.
У встановлений судом строк позивачем усунуто недоліки позовної заяви, у зв’язку з чим ухвалою суду від 30.10.10 р. відкрито провадження в адміністративній справі. У ході підготовчого провадження судом з’ясовано питання про склад осіб, які братимуть участь у справі, визначено факти, які необхідно встановити для вирішення спору, вивчено документи надані позивачем, за результатами чого закінчено підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду в судовому засіданні на 23.11.10 р.
В судове засідання, призначене на 23.10.10 р. представники сторін не прибули, про час та день його проведення були повідомлені належним чином. Позивач явку повноважного представника не забезпечив, надіславши клопотання про розгляд справи за відсутності повноважного представника, пославши на його велику завантаженість, позовні вимоги підтримано у повному обсязі, зазначивши, що на день розгляду справи заборгованість не погашено. Відповідач явку повноважного представника не забезпечив, про причини неявки суд не повідомив, заперечення на адміністративний позов суду не надав.
Розглянувши матеріали справи, клопотання позивача, суд приходить до висновку, що сторони про час день та місце розгляду справи повідомлені належним чином, тому перешкод для розгляду справи в порядку письмового провадження не знаходить та вважає за можливе розглянути справу без участі сторін за наявними в ній матеріалами.
Дослідивши матеріали справи у їх сукупності, судом з’ясовано, що позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з підстав передбачених п. 5 ч. 4 ст. 50 КАС України, ст. 23 та частини 2 Перехідних положень Закону України від 09.07.03 р. № 1058-IV "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування", якою органи Пенсійного фонду України наділені правом на звернення до суду з позовами про стягнення заборгованості, у тому числі щодо заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Позивач просить стягнути з відповідача своєчасно невідшкодовані йому витрати з виплати та доставки пенсії, призначеної на пільгових умовах сумою 351,59 грн., що утворилась внаслідок ухилення відповідача від обов’язку відшкодувати 100 відсотків витрат Пенсійного фонду з виплати та доставки такого виду пенсії за списком № 2 за 2009 року (а.с.7).
До розрахунку фактичних витрат позивачем включені його витрати з доставки пенсії ОСОБА_1, сумою 351,59 грн., пропорційно до періоду роботи на підприємстві (а.с.8).
З огляду на викладене та зважаючи на положення ст.ст. 17, 18, 50 КАС України на цю справу поширюється компетенція адміністративних судів та вона підсудна окружному адміністративному суду.
Статтею 46 Конституції України право громадян на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності.
Товариство з обмеженою відповідальністю "КОНСЕНСУС" зареєстровано юридичною особою 15.02.2005 р. Виконавчим комітетом Керченської міської ради АР Крим, ідентифікаційний код 30411145, за адресою: 98306, АР Крим, м. Керч, вул. 1-А П’ятирічка, будинок, 38-А, про що свідчить копія довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.9, 22-25).
Відповідач, як платник збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, з 22.11.10 р. зареєстрований в Управління Пенсійного фонду України в м. Джанкой АР Крим, за реєстраційним номером 0402-2282 (а.с.4).
Закон України від 05.11.1991 року № 1788-XII "Про пенсійне забезпечення" відповідно до Конституції України гарантує всім непрацездатним громадянам України право на матеріальне забезпечення за рахунок суспільних фондів споживання шляхом надання трудових і соціальних пенсій, спрямований на те, щоб повніше враховувалася суспільно корисна праця як джерело зростання добробуту народу і кожної людини, встановлює єдність умов і норм пенсійного забезпечення робітників, членів колгоспів та інших категорій трудящих, а також гарантує соціальну захищеність пенсіонерів шляхом встановлення пенсій на рівні, орієнтованому на прожитковий мінімум, а також регулярного перегляду їх розмірів у зв'язку із збільшенням розміру мінімального споживчого бюджету і підвищенням ефективності економіки республіки.
Відповідно до статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" Пенсійний фонд України призначає незалежно від місця останньої роботи на пільгових умовах пенсію за віком. Стаття 8 Закону України "Про пенсійне забезпечення" передбачає, що виплата пенсій здійснюється з коштів Пенсійного фонду України, який є самостійною фінансово-банківською системою, не входить до складу державного бюджету України, формується за рахунок коштів, що відраховуються підприємствами і організаціями (в тому числі й тими, що використовують працю громадян за угодами цивільно-правового характеру) на заходи соціального страхування за тарифами, диференційованими залежно від небезпечності, шкідливості, тяжкості робіт та стану інших умов праці, страхових внесків громадян, які займаються підприємницькою діяльністю, обов'язкових страхових внесків громадян, а також коштів державного бюджету України.
Принципи, основи та механізм функціонування системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування та регулює відповідні правовідносини визначено Законом України від 09.07.2003 року № 1058 "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Згідно частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих (пільгових) пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом. Підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.
Відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду України на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 розділу XV Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", в частині пенсій призначених згідно з пунктами "а", "б-з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", а саме сума до сплати, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій працівникам за списком № 1, 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2003р. № 36.
Розрахунки суми відшкодування розраховуються відповідно до підпункту 6.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. № 21-1 (далі - Інструкція).
Пунктом 6.4 зазначеної Інструкції встановлено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами доходів органів Пенсійного фонду України щорічно в повідомленнях про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.
На адресу відповідача, відповідно до п. 6 Інструкції, позивачем 21.01.10 р. направлено повідомлення "Про суми платежів на відшкодування витрат з виплати пільгових пенсій" та розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій на пільгових умовах за період з 01.09.10 р. по 25.09.10 р. (а.с.10).
Згідно розрахунку, фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" розмір фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за 2009 року, що підлягає відшкодуванню складає 351,59 грн. (а.с.8,20,21).
Відповідач доводів на спростування заявлених вимог суду не надав. Наявність підстав для виплати пенсії на пільгових умовах та частки, що має відшкодовуватись безпосередньо ним не спростував.
Проаналізувавши зібрані у справі докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що заявлені до відшкодування витрати підтверджено належним чином, ґрунтуються на положеннях Закону України "Про загальнообов’язкове пенсійне страхування", тому заявлені позовні вимоги щодо стягнення заборгованості з фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, підлягають задоволенню.
Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України, у справах в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються, тому у задоволення вимог щодо покладення на відповідача судових витрат слід відмовити.
Керуючись ст. ст. 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНСЕНСУС", ідентифікаційний код юридичної особи 30411145, на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Керч АР Крим (98329, АР Крим, м. Керч, ш. Г. Сталінграду, 60/1, р/р 2560670445612 у КРУ ВАТ "Державний Ощадний банк України", МФО 324805, код в ЄДРПОУ 22300406) заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах сумою 353,05 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частини постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частин постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Якщо суб’єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб’єкт владних повноважень повідомлення може отримати копію постанови суду.
Суддя О.В. Папуша
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2010 |
Оприлюднено | 06.01.2011 |
Номер документу | 13362750 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Папуша О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні